Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42069
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Miss Ludo kirjoitti: 11 Huhti 2024, 06:26 // Tilannepäivitys: se mies, joka kuorsasi läpi yön, on nyt hereillä ja HYRÄILEE. :jupinaa: Se mekastaa siis sekä nukkuessaan että valveilla ollessaan. Kaiken lisäksi sillä on pahanhajuinen hengitys, ja yritän pitää naamani huiviin haudattuna, ettei tarvitsisi haistella sitä, haha.
Ehkä sinulla pitäisi olla mukana raikastavia pastilleja, joita voisit ystävällisesti tarjota hänelle. :miettii:

Tai jospa kävisitte hajusotaa, eli rupeaisit piereskelemään? Irtoaisiko? Nostat vielä kankkua niin ettei kaikki uppoa penkkiisi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1102
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minullakin on ollut tähän saakka ihan hyviä kokemuksia Flixbusista, mutta kaikki aiemmat matkani ovat olleet päivämatkoja. Tanskassa asuessani heitin joitakin lyhyempiä reissuja, ja nyt Saksasta olen kerran taittanut pidemmän matkan Itävaltaan. Tässä yöbussissa tuntui nyt jotenkin korostuvan kaikki ärsyttävyydet, kun oli väsynyt ja teki mieli nukkua, mutta oli yhtä jos toista häiriötekijää. :jupinaa: En tosiaan lopulta nukkunut silmällistäkään, ja nyt olenkin ollut käytännössä kaksi vuorokautta valveilla. Hyvä etten jo alentunut mottaamaan jotakuta, kun loppumatkasta viereeni istui toinen kuorsaaja - meinasi oikeasti nuppi hajota, kun sekä takaa että sivusta kuuluu kamala korina. :heh: Kunnon kuorsauskuoro...

Flixbusin etu on kyllä ehdottomasti edullisuus. Ja jos sattuu "huomaamattomat" matkakumppanit, niin mikäs siinä istuessa. Toivottavasti sinulla Tomppa käy parempi onni matkakumppaneiden kanssa! :eeek:
UFOPOLI kirjoitti: 11 Huhti 2024, 15:14Miten tilanteesta saisi vielä pahemman? Mitä muita aisteja voisi häiritä? :miettii: Ainakin tämä voisi potkia penkkiä, niin saataisiin mukaan tunto- ja tasapainoaistit. Näön saisi sisällytettyä esimerkiksi joka suuntaan huitovalla laserosoittimella tai päälle unohtuneella mobiililaitteen taskulampulla.
Ai apua, laserosoittimet ja taskulamputhan tästä vielä puuttuikin! :rofl2: Tuntoaistin häiritsemisestä melkein jo vastasikin se edessäni istunut heppu, jolla oli penkki laskettuna lähes syliini asti, haha. Hänellä oli vielä tapana rojahtaa teatraalisesti asentoa vaihtaessaan, mikä sai penkin notkahtamaan. Hänen onnensa oli, että olen poikkeuksellisen pienikokoinen enkä siis viitsinyt valittaa, kun kerran mahduin siinä tappijalkoineni olemaan.
Rousku kirjoitti: 11 Huhti 2024, 16:14Tai jospa kävisitte hajusotaa, eli rupeaisit piereskelemään? Irtoaisiko? Nostat vielä kankkua niin ettei kaikki uppoa penkkiisi.
Tämä olisi varmasti ollut ratkiriemukasta muillekin matkantekijöille. :hihi:

Tuntuu kyllä, että tämä koko reissu on nyt ollut vähän epäonninen, koska täällä hotellissa olen joutunut ensimmäistä kertaa elämässäni käymään respassa huomauttamassa, että siivoukseen kannattaisi kiinnittää vähän enemmän huomiota. Täällä on pölyä pinnoilla, pistorasiat näyttää siltä kuin niitä ei olisi puhdistettu vuosiin, ja sängyn alla on roskia: muun muassa jokin jättimäistä juustonaksua muistuttava pökäle ja korvakorun stopperi. Lupasivat käydä siivoamassa, mutta ainakaan pistorasioille ei ole tapahtunut vielä mitään; sängyn alle en uskalla enää kurkata. Lisäksi jouduin juuri äsken asioimaan respassa toistamiseen, sillä olen hytissyt täällä ulkovaatteet päällä, kun risan ikkunan takia veto oli ihan kammottava. Sen ongelman sai respan heppu onneksi korjattua ainakin auttavasti. Mutta tämä nyt ei kyllä liity enää liikenteeseen, pahoittelut sivujuonteesta! Tarvitsisin varmaan oman ketjun tälle mun pre-party-seikkailulle, tiedä mitä kaikkea tässä vielä sattuu ja tapahtuu. :mrgreen:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36932
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Miss Ludo kirjoitti: 12 Huhti 2024, 00:30 Toivottavasti sinulla Tomppa käy parempi onni matkakumppaneiden kanssa! :eeek:
Sentään matkustan päivällä, niin aikeinani on katsella maisemia seesteisesti. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16672
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Miss Ludo kirjoitti: 12 Huhti 2024, 00:30 Tuntuu kyllä, että tämä koko reissu on nyt ollut vähän epäonninen, koska täällä hotellissa olen joutunut ensimmäistä kertaa elämässäni käymään respassa huomauttamassa, että siivoukseen kannattaisi kiinnittää vähän enemmän huomiota.
Amsterdam niin turistinen kaupunki että hotellista pitää maksaa merkittävästi enemmän jos haluaa laatua.
TomppaJr kirjoitti: 12 Huhti 2024, 09:05 Sentään matkustan päivällä, niin aikeinani on katsella maisemia seesteisesti. :surrur:
Voit rojahtaa ja piereskellä rauhassa.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1102
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

UFOPOLI kirjoitti: 12 Huhti 2024, 11:01Amsterdam niin turistinen kaupunki että hotellista pitää maksaa merkittävästi enemmän jos haluaa laatua.
Voi olla joo. :miettii: Ihan halvimmasta päästä ei tämäkään kyllä ollut, ja tällä oli kauttaaltaan ihan hyvät arvostelut. Neljän tähden hotelli kauempana keskustasta, mutta melko lähellä pre-party-areenaa. Yllätyin yleisesti kyllä hintatasosta hotelleja etsiessäni, sillä se oli korkeampi kuin monessa muussa eurooppalaiskaupungissa, jossa olen majoittunut. No, ensi kerralla tiedän satsata sitten vieläkin enemmän, jos haluan varmistaa, että hommat pelaa! Tätä huonetta ei ole siivottu vieläkään, vaikka valituksestani on jo vuorokausi, ja olen löytänyt täältä lisääkin törkyä. :niinpa:

Mutta etten ajelehtisi vallan sivuraiteilla, niin kerrottakoon, että tänään pääsin tekemään tuttavuutta Amsterdamin julkisen liikenteen kanssa. :surrur: Stressaan aina julkisilla matkustamista tosi paljon, jos on vieras kaupunki, koska mulla on surkea suuntavaisto ja olen muutenkin usein vähän päästäni pyörällä. Amsterdam on vieläpä niin iso. Toistaiseksi olen kuitenkin pärjännyt tosi hyvin! Kävin ajamassa kokeeksi metro- ja ratikkareitin tämäniltaisen Amsterdam Callingin pitopaikalle, jotta sain käsityksen linjoista ja pysäkeistä. Ja sitten metroilin keskustaan ja osallistuin hetken mielijohteesta opastetulle veneretkelle, joka kiersi ympäri kaupunkia. Ai jestas miten tämä onkin viehättävä paikka! :rakkaus: Opin retkellä muun muassa sen, että kanavien reunoille on monin pakoin rakennettu matalat kaiteet autoja varten. Autoja päätyy edelleen silloin tällöin veteen, mutta ennen kaiteita kyse oli jokapäiväisestä ilmiöstä.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16672
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Miss Ludo kirjoitti: 12 Huhti 2024, 17:41 Amsterdam on vieläpä niin iso.
Väkiluvultaan se on pienempi kuin esimerkiksi Tukholma, se vaan tuntuu isommalta kulttuurisen merkityksensä ja turistimassojensa ansiosta :miettii:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42069
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Törsäsin ja ostin paikan junan extra-luokasta, jossa pitäisi olla hiljaista. Täällä bisnesihmiset kälättää ja kännykät plimpahtelee saapuvien viestien merkiksi. :niinpa: Siis eikö nuo voisi sivistyneesti vaan chattailla keskenään? No, ehkä he mieltävät, että nykyinen extra on sama kuin entinen ykkösluokka, joka oli vain hienompi mutta jossa ei tarvinnut olla sen hiljempaa kuin kakkosessa.

Mutta vastapäinen matkustaja oli fiksu: Kun näki, että pilven valosta pilkistävä aurinko häikäisee, naputteli kääntäjäohjelmaan jollakin slaavilaisella kielellä, että voin kyllä laskea verhon, käänsi sen ja näytti minulle. :peukku: Nämä VR-verhot harmikseni eivät paljon auta. Olenkin ihmetellyt, eikö voisi olla kunnolla pimeitä vaunuja.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin