Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4621
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Pölkkypäiden yhteen kalauttelusta tuli mieleen sanonta Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten mikä kai sanoo, että eniten meteliä pitävillä on vähiten varsinaista asiaa. :mrgreen:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2136
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

ratamo1 kirjoitti: 03 Huhti 2024, 23:30 Suurella mielenkiinnolla odotan kyllä varsinkin Korean kappaleen lähettäjän paljastumista. :miettii:
Vois kertoa mistä löysin tuon biisin. Tajuttuani että en ole käyttänyt Etelä-Koreaa vielä tuli hirveät paineet et nyt pitää keksiä jotain hyvää, tuleehan maasta paljon suosittua musaa. En kuitenkaan harrasta kpoppia paljoakaan ja lähes kaikki tietämäni biisit oli jo raatiutettu. Meinasin laittaa Girls Generationin Geen, onhan se kai ensimmäinen kpop-biisi jonka olen aikoinaan kuullut.

Jotain kautta päädyin lukemaan SM Townin wikisivua ( https://en.wikipedia.org/wiki/SM_Town )

Tuolla oikealla on ensimmäisenä mainittu Kangta. Klikkasin jostain syystä. Ahaa, entinen poikabändiläinen ja yrityksen luova johtaja. Olisikohan hänellä jotain musaa?

"After two years and five months of hiatus from the entertainment industry due to Korean military service, Kangta released Chinese Single Breaka Shaka."

Tämä lause herätti kiinnostukseni. Minkälaisen biisin entinen poikabändiläinen julkaisee kahden vuoden asepalveluksen jälkeen?

Uteliaisuudesta laitoin soimaan, jösses mikä bängeri löytyi :heh:

Piti kuunnella sellainen 10 kertaa putkeen samantien :surrur:

Kiitos yhdeksännestä sijasta :peukku:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30540
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Zera kirjoitti: 19 Maalis 2024, 12:34 03. :flag_in: KR$NA ft. Rashmeet Kaur - Living Legend 112p (Timoteus)
:pronssi: Viime aikoina on tullut valikoitua raateihin hieman himmailevampaa tai esoteerisempaa kamaa. Nyt totesin, että on aika valita jononi kovin valintakelpoinen bängeri. 🔥🎉🎶 Avaajan paikka oli biisille täydellinen, olipa sitten arvonnan tulosta tai järjestäjän valinta. 👌 Odotin sijoitusta tulostaulun vasempaan alaneljännekseen. Pronssi on yli odotusten. Kiitokset kannatuksesta. Erityiskiitokset Happylle, Tegulle ja Tompalle täysistä. :surrur:

Panhuilu menestyjien joukossa oli itsestäänselvyys, mutta odotin voittotaisteluun MishCattia. Ajattelin Goofyn iskevän hittimäisyyttään popin ystäviin mutta kelpaavan peruspoppia monipuolisemmalla instrumentaatiolla myös vaihtoehtoisemman musiikin kuuntelijoille. Olikin väliinputoaja, joka ei kelvannut isosti juuri kenellekään; yhdeksäiseni oli kappaleen toiseksi suurin pistemäärä. :sekava:

Raadin yleistaso oli odotetun miellyttävä. Odotukseni olivat kuitenkin vielä vähän korkeammalla. Kokonaan olankohautuksella ohitettavia kappaleita oli vain muutama mutta huippujakaan ei ollut pistekaavan täydeltä. Kolmetähtisistä oli ylitarjontaa. Kolme ja puoli tähteä riitti pikkupisteille, kaksi ja puoli tähteä kuvitteellisessa puntarissa noin sijalle 27. Voittokappaleen arvosana oli juuri kaksi ja puoli. :sorivaan: Kappale tarvitsisi muunlaisen sovituksen maistuakseen minulle. Ylivoimavoitto yllätti. Ehkä painun kuuntelemaan Aleksin edellistä voitto kappaa. :hiips:
Rousku kirjoitti: 15 Huhti 2024, 12:19
Koirankuonolainen kirjoitti: 15 Huhti 2024, 08:55 Hoba Hoba Spirit on mainio bändilöytö Marokosta, ja tutustuin heidän tuotantoonsa laajemmaltikin. Fhamator on siinä sakissa suoraviivaisimmasta (ja lyhyimmästä) päästä. Kappale on ilmeisesti Marokossa aika tunnettu, sillä tuubista löytyi useita covereita.
Koko ajan soittolistaa kuunnellessani ajattelin, että kappale on Mongoliasta. :sekava: Lisäksi kappale kuulostaa ihan suomalaiselta kansansävelmältä, ja ehkä se minua viehättikin, että jossakin muualla on noin samanlaista. Siitä hevosen hirnunnan jäljittelystä en oikein tykännyt.
No äläpä. Tuntui niin kotoisalta, että puolivakavissani epäilin jonkun kiertäneen teemarajausta Suomi-coverilla yllättävästä maasta. :rofl: Olisihan sekin ollut sallittua. Selvittelin kuitenkin, koska en halunnut ostaa sikaa säkissä. Pitkän linjan bändiksi ja varsin monipuoliseksi sellaiseksi paljastui, ja biisikin oli oma.

Tulosesitystä kahlatessa sekoitin Marokon edustajat välillä toisiinsa ja hämmästelin biisin suosiota, kun hillui kärkiviisikossa jopa. :shock: No ei hillunut vaan Faouzia hillui. 20:s sija oli lähempänä sitä mitä odotinkin.
TomppaJr kirjoitti: 15 Huhti 2024, 07:45
TomppaJr kirjoitti: 10 Helmi 2020, 22:02 Vetäminen
  • Levyraadin vetää lähtökohtaisesti toissaraadin voittaja. Jollei voittaja halua järjestää tulevaa raatia, järjestämisoikeus siirtyy raadin kärkiviisikossa sille, jolla on eniten osallistumiskertoja sitten viimeisimmän vetämänsä raadin. Tasatilanteessa tuore sijoitus ratkaisee. Jos koko kärkiviisikko kieltäytyy, jatketaan sijasta 6 alaspäin, kunnes joku ottaa tehtävän vastaan.
  • Timoteus: Veti levyraadin 102. Osallistunut sen jälkeen 37 raatiin.
  • TomppaJr: Veti levyraadin 116 yhdessä Aleksin kanssa. Osallistunut sen jälkeen kaikkiin raateihin eli 30:een.
  • jdjj22: Veti levyraadin 124.
  • austinpowers: Debytantti.
Eli Timoteus kai ensin, jos nyt osaan tulkita tuota sääntöä. :mrgreen: En ole koskaan laskenut näitä.
Öö, niin. :raaps: Sääntö ei ota kantaa jaettuihin nakkeihin. Nollautuuko kertymä sellaisista? Edellinen kokonaan vetämäsi raati oli raati 90.

Tai ehkä puolikas nakki vie puolikkaan järjestämisoikeuden, jolloin toinen puoli jää jäljelle ja järjestäjyys pitäisi jakaa. :miettii:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Entä sitten pikkuruiset prinssinakit, kun auttaa vain yhdessä jutussa, kuten yhteiskuuntelussa? :mrgreen:

---

Mutta kiitos Timoteukselle hienosta biisistä! Niin mukavaa kuunneltavaa, että kuuntelin sitä lukuisia kertoja raadin aikana. Jälleen muuten kolmen kärki tuntui erottuvan, ja vaihtelin niiden järjestystäkin jossain vaiheessa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3242
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Jos Tomppa olisi ollut ainoastaan auttamassa esim. tulostaulujen kanssa tai jotain muuta vastaavaa pientä avustusta, en näkisi järkeä ”sakottaa” siitä niin että se laskettaisiin hänen isännöinnikseen. Tässähän tapauksessa hän kuitenkin oli valinnut teeman vaikka Aleksi sitten voittajana olikin ”alkuperäinen isäntä”.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30540
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Valitsiko Tomppa raadin 116 teeman? Käsittääkseni Tomppa ehdotti teemaa ja Aleksi valitsi sen. Jos Aleksi ei olisi pitänyt ideasta, teema olisi ollut jokin muu.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1599
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Lähettämäni kappale oli oikeastaan varavalinta. Etsin kuumeisesti hyvää biisiä muutamasta maasta, joista olisin halunnut biisin lähettää. En kuitenkaan löytänyt maista mitään raatipaluuni arvoista. Sen jälkeen aikakin loppui, enkä ehtinyt käymään läpi lisämaita. Ehkä etsintätekniikkani ontuu. Biisien etsintä levyraatiehdokaslistani ulkopuolelta ei ole ollut vahvuuteni levyraadeissa muutenkaan.

Päädyin siis viime hetkillä valitsemaan listoiltani jo pitkään löytyneen Ondaran Torch Songin, koska halusin kuitenkin päästä taas raateilemaan jollain biisillä. Torch Song tuli minulle aikoinaan vastaan Radio Suomen Levylautakunta-ohjelmassa (kuinka sopivaa), ja sen kautta päädyin ihastumaan koko Ondaran ensimmäiseen levyyn, joka oli silloin julkaistu. Juuri tämän biisin valinta kaikista levyn kappaleista ei ollut itsestäänselvyys, koska epäilin lopun kiekaisujen karkottavan äänestäjiä (ja olin ilmeisesti oikeassa). Se on kuitenkin mielestäni kokonaisuutena kiinnostavin levyn kappaleista. Muut ovat tasaisempia.

Saamani tulos oli ehkä jopa odotettua parempi. Odotin päätyväni jumboksi tai toisiksi viimeiseksi.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20532
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Timoteus kirjoitti: 16 Huhti 2024, 01:23 Valitsiko Tomppa raadin 116 teeman? Käsittääkseni Tomppa ehdotti teemaa ja Aleksi valitsi sen. Jos Aleksi ei olisi pitänyt ideasta, teema olisi ollut jokin muu.
Juurikin niin. Tomppa ehdotti teemaa ilmeisesti yksin vedettäväkseni, mutta itse tarjosin yhteisvetäjyyttä. Onneksi tartuin tähän, sillä teemasta tuli yksi kaikkien aikojen suosikeistani.

Ehkä Timoteus ja Tomppa voivat järjestää porukassa? :uujee:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36928
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tein lehmäraadissa omasta mielestäni sen verran, että lasken sen itse ihan kertoimen nollaamisen arvoiseksi. :joojoo:

Plus että vedimmehän me UFOPOLIn kanssa Dreamcatcher-”varastukseni” jälkeen myös yhden raadin yhdessä, niin minulla on täten kertynyt kaksi puolikasta nakkia. :mrgreen:

Olen sitä mieltä, että Timoteukselle kuuluu tässä tapauksessa veto-oikeus (sic) ensin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16671
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

TomppaJr kirjoitti: 16 Huhti 2024, 07:07 Olen sitä mieltä, että Timoteukselle kuuluu tässä tapauksessa veto-oikeus (sic) ensin.
Niin, käytännössähän hän pääsee omalla valinnallaan halutessaan samalla päättämään säännön tulkinnasta :miettii:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2053
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Eli saamme uuden Timppa-radin käsiimme ihan tuota pikaa?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36928
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Taikahuilu kirjoitti: 16 Huhti 2024, 09:18 Eli saamme uuden Timppa-radin käsiimme ihan tuota pikaa?
Timppa tai Tomppa, mitä näitä nyt on? :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3738
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Zera »

Taikahuilu kirjoitti: 14 Huhti 2024, 22:34 Zeralle ja DenEuroviselle kiitokset täysistä :hali:
Eipä mitään, biisisi oli aika selkeästi raadin paras. <3 Ajattelin jo kun kuuntelin sen ekan kerran vastaanottaessani sitä, että en ihmettelisi, vaikka saisi mun täydet, ja niinhän siinä lopulta kävi.
Timoteus kirjoitti: 16 Huhti 2024, 00:29 Avaajan paikka oli biisille täydellinen, olipa sitten arvonnan tulosta tai järjestäjän valinta. 👌
Esiintymisjärjestys oli pääasiassa arvottu, mutta parissa tapauksessa mielestäni liian samankaltaisia päätyi peräkkäin, joten siirtelin niitä joitakin pykäliä kauemmas toisistaan. Oman biisini myös heitin alkupäähän. Mulla ei oikeastaan edes ole mitään hajua siitä, mikä on hyvä esiintymisjärjestys, joten arvonta tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta. Esiintymisjärjestyksistä keskustellaan paljon viisujen yhteydessä, mutta mulle ei ole oikeastaan koskaan selvinnyt, miten se vaikuttaa, mitä nyt varmaan jos biisejä on paljon, niin loppupään muistaa ehkä paremmin, etenkin jos biisit kuuntelee ekaa kertaa? Itse en koe, että järjestys vaikuttaa omiin pisteisiini, mutta voihan se vaikuttaakin niin etten itse huomaa.

Kiitos vielä kaikille raadista! :hali:

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3242
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Timoteus kirjoitti: 16 Huhti 2024, 01:23 Valitsiko Tomppa raadin 116 teeman? Käsittääkseni Tomppa ehdotti teemaa ja Aleksi valitsi sen. Jos Aleksi ei olisi pitänyt ideasta, teema olisi ollut jokin muu.
Tähän taitaa nyt vaikuttaa myös se että Tomppa itse kokee sun olevan ennen häntä ”perimisjärjestyksessä”. Onhan tässä tulkinnanvaraisuutta, mutta koska hän itse suoraan koki sun ehdottomasti olevan ensin, niin mun mielestä tilanne on selkeä.
Zera kirjoitti: 16 Huhti 2024, 10:12 Esiintymisjärjestys oli pääasiassa arvottu, mutta parissa tapauksessa mielestäni liian samankaltaisia päätyi peräkkäin, joten siirtelin niitä joitakin pykäliä kauemmas toisistaan.
Mä taas tuota soittolistaa kuunnellessa olin täysin varma että olet päättänyt järjestyksen ja laittanut tarkoituksella samanlaisia peräkkäin. Mun mielestä esimerkiksi UFOPOLI (Laos) ja jdjj (Singapore) olivat niin saman kaltaisia että molemmille oli vähän haitallista olla keskenään peräkkäin.

Mun ja Addictin biisit eivät olleet samanlaisia, mutta hiukan kirosin sitä että jouduin olemaan soittolistassa juuri ennen tuota hänen biisiään. Koin lähettäneeni ns. laadukkaaseen makuun purevaa laatumusiikkia, ja koin Addictin biisin olevan sellaista myös.
Zera kirjoitti: 16 Huhti 2024, 10:12 Esiintymisjärjestyksistä keskustellaan paljon viisujen yhteydessä, mutta mulle ei ole oikeastaan koskaan selvinnyt, miten se vaikuttaa, mitä nyt varmaan jos biisejä on paljon, niin loppupään muistaa ehkä paremmin, etenkin jos biisit kuuntelee ekaa kertaa? Itse en koe, että järjestys vaikuttaa omiin pisteisiini, mutta voihan se vaikuttaakin niin etten itse huomaa.
Raadeissa se riippuu varmasti paljon myös siitä kuunteleeko soittolistan läpi vain kerran vai ottaako sen uudestaan kuunteluun. Mä en koskaan edes yritä kertaheitolla saada pisteitä kasaan, koska haluan antaa mahdollisuuden uusille suosikeille joita pitää vähän pidempään maistella. En esimerkiksi rakastunut Addictin Italia-biisiin ensikuuntelulla (koska mulla on aina vähän lähtökohtainen ongelma tuollaisen ”puhelaulun” kanssa) mutta kun kuuntelin sen uudestaan, se oli suorastaan maagisen hieno ja sitä rytmiä tosiaan löytyi.
Sen toki hyväksyn että pisteeni ovat aina sen hetken fiilis ja jonain toisena päivänä voisivat olla toisenlaiset, joten en niitä tietenkään loputtoman pitkään yritä runkata kuntoon. Usein saatan silti vielä käydä lopussa pisteitä saaneet kappaleet läpi ”huonoimmasta parhaimpaan” ja siinähän esiintymisjärjestys ei ainakaan enää vaikuta mitenkään.
Viimeksi muokannut Saturnus Psycho, 16 Huhti 2024, 11:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4621
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Mäkin ajattelisin, että se kuka on ideoinut teeman, on oleellisinta "nollautumisessa". Tekninen suoritus kuten se, että Tomppa veti raadin 69 tuloslähetyksen, kun Snude oli estynyt, ei mielestäni vaikuttaisi.

Ja ei ehkä näytä kovin nätiltä, että Aleksi tuosta vain luovuttaa houstauksen haluamalleen henkilölle, erityisesti sellaiselle, jonka kanssa houstasi jo aiemmin yhdessä.

Timpalta toivoisin vaikka uutta instrumentaaliraatia. Tompankin uskon kehitelleen jotain makoisaa joten sen puolesta kumpikin käy hyvin.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36928
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jufo kirjoitti: 16 Huhti 2024, 11:30 Tompankin uskon kehitelleen jotain makoisaa joten sen puolesta kumpikin käy hyvin.
Tulossa on seuraavalla hostauskerrallani idea, joka syntyi perversioraatia vetäessäni vuonna 2019. :mrgreen: Teema on myös tavallaan tuon sukulaissielu mutta vähän eri vinkkelistä. :miettii:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20532
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Jufo kirjoitti: 16 Huhti 2024, 11:30Ja ei ehkä näytä kovin nätiltä, että Aleksi tuosta vain luovuttaa houstauksen haluamalleen henkilölle, erityisesti sellaiselle, jonka kanssa houstasi jo aiemmin yhdessä.
Enhän minä sitä päätä kenelle kruunu luovutetaan. :heihaloo: Oletin sen olevan Tomppa, mutta kuten sanoin, en muistanut yhteisjärjestäjyyttä. Loppujen lopuksi aivan se ja sama kuka järjestää.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja sziget »

Apuhoustausta ei lasketa järjestämiskerraksi. Aleksi ei luopunut raadista 116 vaan käytti raadin 114 voitolla saadun oikeutensa. Siitä ei kai ole säädetty mitään, kuinka paljon toinen voi auttaa ilman että muuttuu ensisijaiseksi houstiksi. Luultavasti paljon, kunhan ykköshousti hoitaa osuutensa. Saa lainata myös teeman, ne ovat muutenkin kierrätystavaraa.

Tässä tapauksessa ei ole ongelmaa, mutta ei pidä vahingossa omaksua käytäntöä, että alettaisiin laskea apuhoustauksia. Ne eivät ole keneltäkään pois. Hyvä jos järjestäjä voi joskus jakaa vastuuta ja keventää omaa taakkansa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11549
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja romualdo »

romualdo kirjoitti: 15 Huhti 2024, 10:47 Noh ny wastaukseni upposi tuohon edellisen wastaajan laatikkoon .. wähemmän huomiota herättäwämmällä tawalla!?

Kyl arvostan... jne.

tään enempää korj.

Norja 1973 hehkutteluani, puhumattakaan Maarit Äijön saman vuoden ehdokaslauluista, laiffff iss öö zikkzzooouuuv ....

tai Berdt Dahlbäckin mainota versiosta ruohtin v. 68 edustuslaulusta.

tai Eija Ahvon ja Otto Donner Treatmaint yhtyeen esityksistä LP:ll Kuinka myöhään valvoo blues - Lady Day


etc ...


<3


Halusin nostaa tätä viestiä, tunnetuin syin ... on ihanaa olla osapäivä narsisti!
Ja musiikki hulllu, senhän tietäwät jo kaikki fb-kaverinikin!

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16671
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

sziget kirjoitti: 16 Huhti 2024, 12:59 Apuhoustausta ei lasketa järjestämiskerraksi. Aleksi ei luopunut raadista 116 vaan käytti raadin 114 voitolla saadun oikeutensa. Siitä ei kai ole säädetty mitään, kuinka paljon toinen voi auttaa ilman että muuttuu ensisijaiseksi houstiksi. Luultavasti paljon, kunhan ykköshousti hoitaa osuutensa. Saa lainata myös teeman, ne ovat muutenkin kierrätystavaraa.

Tässä tapauksessa ei ole ongelmaa, mutta ei pidä vahingossa omaksua käytäntöä, että alettaisiin laskea apuhoustauksia. Ne eivät ole keneltäkään pois. Hyvä jos järjestäjä voi joskus jakaa vastuuta ja keventää omaa taakkansa.
Tää voisi olla se järjestys :miettii:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja sziget »

Odotetaan siis ilmeisesti Tompan ratkaisua. Vai jäikö hän odottamaan Timoteuksen kantaa?

Se ei haittaa, jos raadin aikataulu venyy viisujen takia, kuten aiemmin ennakoitiin. Jotkuthan ovat kuulemma lähdössä jopa Ruotsiin asti.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30540
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Sumplimme asiaa Tompan kanssa keskenämme. Tiedotamme, kun tiedotettavaa on.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2053
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

sziget kirjoitti: 17 Huhti 2024, 12:50 Odotetaan siis ilmeisesti Tompan ratkaisua. Vai jäikö hän odottamaan Timoteuksen kantaa?
Timoteus kirjoitti: 17 Huhti 2024, 18:43 Sumplimme asiaa Tompan kanssa keskenämme. Tiedotamme, kun tiedotettavaa on.
Tosiaan säännoissä ei ajankohdasta erikseen mainitakaan, vain "Levyraadin vetäjä avaa raadille uuden ketjun Levyraadit-alueelle."

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42068
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saturnus Psycho kirjoitti: 14 Huhti 2024, 22:37 On aina mukavaa kun edes muutama henkilö innostuu kappaleesta jonka mä esittelen ja jota he tuskin itse olisivat bonganneet ihan heti! <3
Joo sinulla oli hyvä kappale enkä varmasti olisi sitä löytänyt itse! Soiskennellut päässä nyt raadin jälkeenkin. Solistilla on myös sangen miellyttävä ääni.

Ensi alkuun tosin kuuntelin, että se on jostakin Balkanilta, kun sanathan selvästi alkavat "samo ti". Kuuntelin siis soittolistaa katselematta mitään. Myöhemmin vasta hiffasin, että suunta on vähän toinen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30540
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 17 Huhti 2024, 18:43 Sumplimme asiaa Tompan kanssa keskenämme. Tiedotamme, kun tiedotettavaa on.
Järjestämme raadin yhdessä. Avaan ketjun huomenna.
Taikahuilu kirjoitti: 17 Huhti 2024, 19:00 Tosiaan säännoissä ei ajankohdasta erikseen mainitakaan, vain "Levyraadin vetäjä avaa raadille uuden ketjun Levyraadit-alueelle."
Niin. Yleisiin sääntöihin ei ole kirjattu mitään siitä, missä ajassa nakkiin pitää reagoida. Puhetta oli silloin, kun Fabian voitti kopio kappa raadin ja katosi. Silloin nakki siirrettiin seuraavalle minuutilleen kaksi viikkoa tuloksen selviämisestä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16671
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti: 18 Huhti 2024, 19:19 Niin. Yleisiin sääntöihin ei ole kirjattu mitään siitä, missä ajassa nakkiin pitää reagoida. Puhetta oli silloin, kun Fabian voitti kopio kappa raadin ja katosi. Silloin nakki siirrettiin seuraavalle minuutilleen kaksi viikkoa tuloksen selviämisestä.
Olen aiemmin ehdottanut viikkoa, ja ehdotan taas :miettii:

Päädyin samalla muistelemaan kyseistä Raatia numero 113. Se oli elämys itse kullekin, ja Tomppa sen tiivisti:
TomppaJr kirjoitti: 05 Joulu 2022, 19:24 Ai niin, kiitos UFOPOLIlle mainiosta raadista. :surrur: Tämä oli kiva elämys, vaikkakin aika kamala. Tai jotain.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17017
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ komppaan ufoa tuolla yhdellä viikolla

timpatomppa raati kuullostaa just jees <3
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5599
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Ai kappas, T[io]mpparaati tulossa. :uujee: regex

---
Requel kirjoitti: 14 Huhti 2024, 18:03 Tegu: 29. :flag_bz: Verge of Umbra - Chaos sequence
Propsit tosiaan vielä Requelille, hyvä tuntemus on hällä!

Unohdin löpistä kappaleestani. Tosin voisin vain tylsästi lainata itseäni:
Tegu kirjoitti: 26 Maalis 2024, 02:14 Ainakaan viime elokuussa Belizeä ei ollut vielä raatiutettu. Vaikuttaisi siltä, ettei kukaan ole senkään jälkeen lähettänyt sieltä mitään, en minäkään.

Ajatuksenani oli etsiä jonkinmoista örgynbörgyniä omalla kielellä, mutta tykästyin tähän biisiin ihan liikaa päästääkseni sen ohitseni. Vilkaisin aiemmin myös Belizen musiikista kertovaa wikisivua, josta eksyin katsastamaan ensin raskaamman musiikin esimerkit. Kovin montaa biisiä ei tarvinnut kuunnella, kun päädyin esimerkeistä Youtubessa Verge of Umbraan, jota ei wikissä mainittu.

Chaos sequence iski kertalaakista, ja etenkin reggae-pätkä on jotain sellaista, jota en ole itse ennen lajityypissä kuullut. Kuuntelin yhtyeeltä vielä muutaman muun biisin, mutta kuten tämmöisissä usein käy, ensimmäisenä kuultu biisi tuntuu säväyttävimmältä. Videotakin ihan seurasin, vaikka lopulta sen juoni paljastuikin kovin suoraviivaiseksi. Enpä anna sen häiritä, vaan pistän biisiä sisään!

Myönnettäköön, että ihan aluksi meinasin lähettää jotain "helposta" viisumaasta, mutta päätinkin lähteä kahlailemaan muita maita. Ihka uuden maan valinta tuntui siinä vaiheessa loogiselta, ja Belize oli sopivasti aakkosissa ensimmäisenä. :heh:
Tajusin vasta jälkikäteen, että viimeksi tässä teemassa lähetin Suomesta ja tällä kertaa jostain sellaisesta maasta, jota ei raadeissa vielä nähty. Raatia ajatellen musavideossa on harmillisen pitkä intro, mutta ei voi mitään, en halunnut ilman videotakaan lähettää. Biisi kyllä on ihan tajuttoman kova, ja kuuntelin sitä vaikka kuinka monta kertaa putkeen. Toivoin ehkä parempaakin sijoitusta, mutta nää on näitä, äijät.

Kiitos vielä raadista! En muuten olisi uskonut, että olisi eka järjestämiskerta, kun meni sen verran jämptisti.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja sziget »

Timoteus kirjoitti: 17 Huhti 2024, 18:43 Sumplimme asiaa Tompan kanssa keskenämme. Tiedotamme, kun tiedotettavaa on.
Parhaat tiedotteet syntyvät, kun on tiedotettavaa. :peukku:

Viikko saa mennä, vaikka voittaja ei inahtaisi mitään. Kysymyksiä tipahtelee yleensä heti raadin jälkeen ja seuraavina päivinä, uteliaita kun olemme. Vastauksia jaksetaan silti odottaa. Raadin 113 jälkeinen tilanne hoidettiin hyvin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30540
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 146 - Matka vieraille maille

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 18 Huhti 2024, 19:19 Avaan ketjun huomenna.
Hupsista hei. Enpäs avaakaan vielä tänään. Putosin kaninkoloon lukemaan Stackoverflow'sta ja muilta nörttipalstoilta, millaisilla tietotyypeillä valuuttalaskentaa kannattaa harjoittaa, vaikka piti avata raati eikä laskea rahoja. Jospa nyt kaataisin rahanvaihtajien pöydät ja alkaisin naputella raadin avausviestiä kasaan. :tietsikka:

Raati tulee, kunhan ehtii. Sitten on teidän vuoronne pudota koloon. Sieltä on hyvin aikaa kömpiä ylös, koska raadista on tulossa viisujen vuoksi melko väljätempoinen. Vappuna vaihdetaan viestikapulaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Vastaa Viestiin