Harjoitusten seuranta

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3545
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

viisuilta kirjoitti: 02 Touko 2024, 15:05 Sveitsin klippi

https://x.com/escdiscord/status/1786003 ... PhU8FJExDQ
Mikä voisi mennä pieleen kun on tuollaiset liukkaan näköiset karvatossut jalassa ja niiden kanssa seistään tuollaisen liukkaan näköisen pyörivän ympyrän päällä?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3744
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Hienommaltahan tuo Sveitsi näytti kuin vaikkapa Kroatia. Jokin tuossa silti aiheuttaa vähän meh-fiilistä, kenties tuo hyrrä? Miten se liittyy itse biisiin? :mitvit:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3545
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Eihän sen biisiin tarvitse liittyäkään, mutta suuri ongelma on se ettei tuo näytä mitenkään hienolta tai luontevalta. Mun silmään näyttää vaan siltä ettei ole mitään luovempaa tullut mieleen niin jotain on pitänyt kehitellä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

kapineiti kirjoitti: 02 Touko 2024, 15:13 Hienommaltahan tuo Sveitsi näytti kuin vaikkapa Kroatia. Jokin tuossa silti aiheuttaa vähän meh-fiilistä, kenties tuo hyrrä? Miten se liittyy itse biisiin? :mitvit:
Kun biisissä lauletaan koodin rikkomisesta, niin sinänsä esitykseen sopii mielestäni täydellisesti jokin, jonka siihen ei periaatteessa ”kuuluisi” sopia. Rikotaan ikään kuin koodia siis myös esityksen suhteen.

Onhan tuo eeppisen näköinen esitys. Vaikea vielä arvioida, kuinka itse kokonaisuus sitten lopulta iskee yleisöön.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Amone »

Sveitsin livessä taustascreeniä voisi käyttää enemmän, nyt lava näyttää aika tyhjältä.

Avatar
pikkukettu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 279
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

kapineiti kirjoitti: 02 Touko 2024, 15:13 Hienommaltahan tuo Sveitsi näytti kuin vaikkapa Kroatia. Jokin tuossa silti aiheuttaa vähän meh-fiilistä, kenties tuo hyrrä? Miten se liittyy itse biisiin? :mitvit:
Hyrrä liittyy biisiin koska siinä tasapainoillaan. Nemon Instassa on mielestäni ollut tuosta tasapainon teemasta enemmänkin (tosin en nyt muista, mitä) ja tulee myös biisin lyriikoissa:

”Let me tell you a tale about life
'Bout the good and the bad, better hold on tight
Who decides what's wrong, what's right?
Everything is balance, everything's light”

Mun mielestä näyttää oikein lupaavalta ja hyvältä! :tapu: Tosin myös riskialttiilta - saako tässä nyt sitten kuitenkin jännittää kaatumisen puolesta tai sitä, kärsiikö livelaulu tempuista? Sveitsi on ykkössuosikkini ja haluaisin ilman muuta sen voittavan, joten toivon onnistunutta liveä!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42717
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

viisuilta kirjoitti: 02 Touko 2024, 15:05 Sveitsin klippi

https://x.com/escdiscord/status/1786003 ... PhU8FJExDQ
Onhan siinä jotakin conchitamaista dramaattisuutta haettu. Ei ehkä koreografialla kuitenkaan, mutta biisit kuulostavat samalla tapaa teatraalisilta, ja hahmot ovat. Minua kyllä se toistuva ko-o-oud -kohta alkaa ärsyttää. Kuin mikäkin käkikello! Tai muuan ta-tu-uu.

Mutta sitten mikä ei liity Sveitsiin spesifisti niin jotenkin näissä klipeissä häiritsee kuin oikein pyrittäisiin siihen että näyttäisi, ettei olla esiintymislavalla, vaan kuin kaikki olisi jostakin musavideosta pätkäisty. Sveitsillä lisäksi biisin loppu ja ne aplodit kuulostivat siltä, kuin sitä musavideota olisi katsottu jossakin olohuoneen kaltaisessa tilassa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Olen hieman huolestunut ja ehkä pettynytkin, sillä odotin Sveitsiltä ihan järjettömän paljon, koska haluaisin niin kovasti Sveitsin tykittävän voittoon. Ihan siis siksi, että minulle The Code on tämän vuoden suurin biisi.


Voivoi, nyt voi vaan toivoa parasta.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6372
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja mariah »

Onko vähän liikaa Sveitsin esitys :miettii: Taitava, mutta meneekö Ukraina silti ohi paremmaksi.

Avatar
mmmimo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

Sveitsi on myös mun suosikki ja olen vähän hämmentynyt fiiliksistäni. Olisin toivonut enemmän väriä taustoihin ja lavalle, samantyyppistä fiilistä kuin musiikkivideossa. Nyt on kovin mustaa. Tyylikästä ja wau-factoria on, mutta mutta. Plus olen aivan paskat housussa koko esityksen, että pysyykö se tyyppi siinä hyrrässä ja menee koko biisi ja siitä nauttiminen varmaan vähän ohi.
Eikö tuo hyrrä olisi enemmän Ollyn juttu.
this story is my truth | meow cat, please meow back

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

(S)veitsi oli tylsä, Ukraina voittaa. :joojoo: Tämän kaiken päättelin 30s perusteella. :hiips:
Got a fire and a country heart 🔥

Rinjoo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Mielestäni tuo Sveitsin oli nimenomaan uskomattoman mahtavan näköinen! Suorastaan "mindblowing" ja lähes Käärijän lavastuksen tasoinen, millaista en ole aiemmin Euroviisuissa nähnyt. Lavan ei tarvitse olla täynnä kaikkea, jos on se yksi hyvin onnistunut komponentti ja tuo pyörivä kiekko toimii kyllä loistavasti kun Nemo tuntuu laulun lisäksi hallitsevan myös liikkumisen ja tasapainoilun :heh:. Tuli vielä vahvempi voittajaviba kuin Ukrainasta. Tykkään myös tuota asusta, en ymmärrä mistä muute ei siinä pidä. Paljon parempi kuin kaikkien naislaulajien puolialastomat supersankaripuvut :joojoo:. Kappaleen teemahan on "breaking the code" eli hieman saamaa kuin No Rulesin aihe., normaalista poikkeavuus on hyvöksyttävää ja tuo kyllä erottuu hyvin muiden esitysten joukosta.

Kameroiden ajoitus ei tainnut tuossa osua kovinkaan hyvin, mutta siksi nämä ovat harjoituksia. Kappalehan ei ole mikään tusinaballadi, vaan hyvin nopeatempoinen, johon tuollainen sulava nopea liikkuminen sopii mainiosti.
Viimeksi muokannut Rinjoo, 02 Touko 2024, 16:08. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ei tuo hyvältä näytä. Menee auttamatta yliyrittämisen puolelle eikä se tärkein eli laulutaito pääse tarpeeksi framille.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10937
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mulla tuli Sveitsistä mieleen Venäjä 2008 tuon luisteluliikkeen takia. :heh: Asu on edelleen hirveä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Loop vaikutti kauhean kömpelöltä lavalla. Matt Blxck olisi räjäyttänyt pankin. :aivanmaassa:
Got a fire and a country heart 🔥

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11619
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Rousku kirjoitti: 02 Touko 2024, 00:44
Nekku kirjoitti: 02 Touko 2024, 00:41 ^Niin no, sävellyskilpailuhan tämä periaatteessa on
Ja silti harva muistaa tai edes koskaan on kuullut voittobiisien säveltäjien nimiä. Se on aina se artisti, joka on voittanut.

Tämä asia on minuakin aina ärsyttänyt. Tekijöitten nimet ladotaan kaikkein pienimmällä fontilla ja häivytetään myös toella nopeasti pois ... wai muka sä-wellyskisa, hah .
.!.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4997
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mua vakuutti tuo sveitsi. Tuli sellainen viisuvoittajafiilis. Tuo hyrräshow vaikutti kyllä melkoisella riskiltä. Toivottavasti Nemo pysyy pystyssä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3545
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

mmmimo kirjoitti: 02 Touko 2024, 15:45 Sveitsi on myös mun suosikki ja olen vähän hämmentynyt fiiliksistäni. Olisin toivonut enemmän väriä taustoihin ja lavalle, samantyyppistä fiilistä kuin musiikkivideossa. Nyt on kovin mustaa. Tyylikästä ja wau-factoria on, mutta mutta. Plus olen aivan paskat housussa koko esityksen, että pysyykö se tyyppi siinä hyrrässä ja menee koko biisi ja siitä nauttiminen varmaan vähän ohi.
Eikö tuo hyrrä olisi enemmän Ollyn juttu.
Hyrrä todellakin sopisi paremmin sekä Ollyn biisiin että habitukseen!

Mutta joo, Sveitsillä on ainakin mun mielestä värit ikään kuin väärin päin. Olisin toivonut ennemmin tummaa asua ja värikkäämpää taustaa kuin näin päin että synkkä tausta ja värikäs tuo asia jota kai asuksikin joku sanoo.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42717
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Possu kirjoitti: 02 Touko 2024, 16:02 Ei tuo hyvältä näytä. Menee auttamatta yliyrittämisen puolelle eikä se tärkein eli laulutaito pääse tarpeeksi framille.
En ole ihan varma enää. :miettii: Tasapainoilee taitavasti naurettavan ja hirveän vakavan rajalla. Tai siinä, missä hahmo on samanaikaisesti kumpaakin. Teemaa on kirjallisuudessa, teatterissa, elokuvassa ja (näyttämö)musiikissa käytetty paljonkin, mutta eipä viisuissa liikaa. No, Conchita ehkä. Saa nähdä, säilyykö vaikutelma kolmiminuuttisen esityksen ajan. Biisi ei edelleenkään täysin iske, mutta kyllä esityksessä ideaa on. Kun laulutaitoa on tarpeeksi, sen ei enää tarvitse olla tärkein, kun on asiaakin.
Rise, angel, shine, love!

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3459
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Mun mielest toi Sveitsin esitys näyttää aivan upealta, mutta se jokin joka tekisi siitä voittajaesityksen tuntui jäävän pois! :draamaa:
Fuck the EBU

Avatar
elffi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 147
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 18:32

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja elffi »

Ollyn staging kuulostaa aika mahtavalta mikäli saavat sen livenä toimimaan

"performance transports viewers into a post- apocalyptic dystopian boxing gym locker room, aboard a spaceship hurtling toward Earth through a black hole in 1985! " Lähde: https://old.reddit.com/r/eurovision/com ... live_blog/
uNiTeD bY mUsIc :apuva:

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Amone »

Viisuilija_110 kirjoitti: 02 Touko 2024, 16:55 Mun mielest toi Sveitsin esitys näyttää aivan upealta, mutta se jokin joka tekisi siitä voittajaesityksen tuntui jäävän pois! :draamaa:
En myöskään vielä luovuttaisi Sveitsin liven suhteen. Vähän tiukempaa kamerakulmaa ja esitys paranee heti huomattavasti.

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Amone »


Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6591
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kaikissa klipeissä tuntuu joku aiheuttavan pettymyksen. :heh:

Kreikan Marina ei vaikuta enää ollenkaan niin karismattiselta ja hyvältä laulajalta, kuin joskus kuvittelin. Mutta tuo kameratyöskentely kyllä erottaa heidät kivasti muista maista.

Onko Maltan dance break entistä pidempi? Koreossa on hieman liikaa noita väkisin väännettyjä juttuja, joilla koitetaan herättää wow-efekti. Ihan sellainen normaali tanssikin riittäisi.

Sveitsikään ei oikein vakuuta. Antaisin niin paljon mielummin voiton Sveitsille kuin Ukrainalle, mutta alkaa tuntua siltä, että kyllä sitä Ukrainan voittoa vaan saa pelätä. Toivoisin Sveitsinkin esitykseen enemmän valoa. Pyörivä lautanen on aika pelottava elementti sen suhteen, mikä kaikki voi mennä pieleen. Nemo toki laulaa varmasti parhaiten kaikista artisteista. Jännää tulee kyllä tänä vuonna.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Albin »

kwak kirjoitti: 02 Touko 2024, 11:27 Ukraina on visuaalisesti ja tunnelatauksellisesti aivan käsittämättömän upea! :kups: :parku: Onpa ihanaa, kun oma suosikki onnistuu näin hienosti lavaesityksensä kanssa. :tapu:

:tapu:

Australia: En keksi tällekään äänestäjäkuntaa. Kappaleena varmaan monen mielestä ihan kiva, mutta onko kenenkään ykkössuosikki? Ja päävokalisti on niin erikoinen hahmo, että voi joitain äänestäjiä karkottaakin.
:hiphei:

Avatar
elffi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 147
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 18:32

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja elffi »

Kuvaa UK:n harkoista. Wow!

Kuva

lisää:

Kuva

Lisää täältä: https://eurovision.tv/gallery/united-ki ... -rehearsal
Viimeksi muokannut elffi, 02 Touko 2024, 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
uNiTeD bY mUsIc :apuva:

Avatar
hotdogs
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 493
Liittynyt: 11 Touko 2006, 16:55

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja hotdogs »

Britit näyttää yllättävän hienolta. :joojoo:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6591
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kylläpäs brittien esitys näyttää homoeroottiselta. Tykkään. :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2728
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jotenkin en tykkää yhtään jos kuvataan jotenkin vinossa tms. :draamaa: Pidempään kuvaaminen voi aiheuttaa jopa päänsärkyä :roll:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Onpas upee brittien pläjäys ( pidän biisistäkin)

Vastaa Viestiin