ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi 2. semifinaalista? (max 3)

1. 🇲🇹 Malta: Sarah Bonnici – Loop
8
2%
2. 🇦🇱 Albania: Besa – Titan
3
1%
3. 🇬🇷 Kreikka: Marina Satti – Zari
22
6%
4. 🇨🇭 Sveitsi: Nemo – The code
58
15%
5. 🇨🇿 Tšekki: Aiko – Pedestal
15
4%
6. 🇦🇹 Itävalta: Kaleen – We will rave
57
15%
7. 🇩🇰 Tanska: Saba – Sand
10
3%
8. 🇦🇲 Armenia: Ladaniva – Jako
15
4%
9. 🇱🇻 Latvia: Dons – Hollow
9
2%
10. 🇸🇲 San Marino: Megara – 11:11
15
4%
11. 🇬🇪 Georgia: Nutsa Buzaladze – Firefighter
6
2%
12. 🇧🇪 Belgia: Mustii – Before the party's over
31
8%
13. 🇪🇪 Viro: 5miinust x Puuluup – (Nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi
38
10%
14. 🇮🇱 Israel: Eden Golan – Hurricane
17
4%
15. 🇳🇴 Norja: Gåte – Ulveham
38
10%
16. 🇳🇱 Alankomaat: Joost Klein – Europapa
47
12%
 
Ääniä yhteensä: 389

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tanskan minäkin haluaisin, mutta luotto ei ihan riitä. Viro sietäisi kyllä karsiutua kun täällä on niin paljon parempiakin
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pistin digiboksin tallennukseen pari tuntia ylimääräistä aikaa siltä varalta, että kakkossemissä tapahtuu "aikataulullisia ongelmia" jostain syystä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

8 menee tästä semistä helposti läpi

:sveitsi: :alankomaat: :israel: :viro: :georgia: :armenia: :kreikka: :norja:

Jos "shokkikarsiutujaa" etsii, niin :itavalta: ja :belgia: ei ole turvassa. Mutta todennäköisesti nämä ottavat ne kaksi viimeistä paikkaa

:sanmarino: on varmasti lähimpänä kytiksellä. :albania: nauttii diasporasta, mutta biisin ei pitäisi riittää mihinkään

Muiden jatkopaikkaa pitäisin isona yllätyksenä
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Vaatinee tämäkin analyysin.

Minusta semissä on peräti kahdeksan varmaa jatkajaa. :flag_nl::flag_il::flag_no::flag_ch::flag_am: tuntuvat selkeimmiltä. :flag_gr: on vähän samoilla etno-apajilla kuin Armenia, mutta esitys on vähemmän etno, joten sillä riittänee paukut finaaliin. Olen peloissani siitä, miltä :flag_at: kuulostaa ruudun taakse. Pelkän biisin pitäisi kyllä riittää tänään.

:flag_ge: oli pitkään aliarvostettu. Irlannin tapauksessa nähtiin, kuinka valtavaa osaa menestyksestä itse show näyttelee. Georgialla on toki näyttävää, mutta onhan tuo biisi vähän Nutsan äänen reppuselässä.

:flag_ee: Viron show tuntuu kömpelöltä. Onkohan saanut tarpeeksi fanistatusta kansainvälisesti? Kotimaan tasolla hypetetty riittämiin. Valahtanut varmasta jatkajasta veitsenterälle tasapainottelemaan.

Tahdon uskoa viimeisenä :flag_sm: San Marinoon. Tekee omaa juttuaan paljon paremmin kuin kulahtanut :flag_be: Belgia karismattoman solistinsa kanssa. Ihan tarpeeksi noita huutajia saatiin jo finaaliin.

Lasetan pienen mahdollisuuden :flag_mt: Maltalle. Halpaa, mutta toimivaa. Joku taisikin jossain kohtaa sanoa, että vuosi sitten bejbaa äänestäneet ovat nyt Bonnicin perheessä. Mahdollista, mutta epätodennäköistä. :flag_al::flag_dk::flag_cz: en usko. :flag_lv: Latvian jollotelmaan vielä vähemmän energisen Armenian jälkeen. Tunnelma tipahtaa kuin anorektikko härän selästä.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Carboni kirjoitti: 09 Touko 2024, 14:45 Jos "shokkikarsiutujaa" etsii, niin :itavalta: ja :belgia: ei ole turvassa.
Molemmat tämän vuoden suosikkejani levyltä kuunneltuna, mutta sattumoisin odotan molemmilta livefloppia.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

hra47 kirjoitti: 09 Touko 2024, 14:54
Carboni kirjoitti: 09 Touko 2024, 14:45 Jos "shokkikarsiutujaa" etsii, niin :itavalta: ja :belgia: ei ole turvassa.
Molemmat tämän vuoden suosikkejani levyltä kuunneltuna, mutta sattumoisin odotan molemmilta livefloppia.
Itselläni myös studioversioina molemmat top10ssa, sama floppiodotus toki kuten näkyy.
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Huolestuva
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Huhti 2024, 14:44

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Huolestuva »

Jättimielenosoitus on alkanut kello 16.00 Malmössä, tästä voi seurata livenä:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3dc ... ead6a06864

Paikalla myös Greta Thunberg.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6372
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja mariah »

Tää on kyllä paljon parempi semi kun eka :joojoo: Mun puolesta Alankomaat, Belgia ja Norja sais tippua pois, mutta eihän niin tietenkään tule käymään.

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7252
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Toivottavasti nähdään yllätyksiä! Olisi niin kiva nähdä Latvia, Malta & San Marino finaalissa :joojoo:.

Oma veikkaukseni olisi :kreikka:, :sveitsi:, :itavalta:, :armenia:, :georgia:, :belgia:, :viro:, :israel:, :norja: & :alankomaat:. Näistä eniten kysymysmerkki on Georgia, jonka sijaan kenties Tanska nappaa finaalipaikan. Itävalta kanssa nyt mikään varma, kun tietää Kaleenin laulamisen. Viron osalta olisin iloinen, mikäli karsiutuu! :heh:

Jos ykkössemissä oli mahdollisuus saada seitsemän ekaa finaaliin niin tässä kuusi viimeistä! Mutta meneekö nuo kaikki?
I, I went to hell and back to find myself on track
I broke the code, oh ohh
Like ammonites, I just gave it some time

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Paljon avoimempi semi kuin ensimmäinen, eli vaikeampi veikata. Vai olenko vain perehtynyt tähän heikommin kuin ykköseen?

En pidä Belgiasta, mutta en myöskään usko sen totaaliseen livefloppiin. Menee kyllä finaaliin. Samoin Itävalta.

Viro ilmeisesti sai areenan liveyleisön mukaansa, mutta välittyykö se television kautta tarpeeksi? Virolle sattui vähän väärät automaattifinalistit tähän semiin, eikä sitten Suomeakaan. En usko, että tuota kohellusta etelämpänä ymmärretään. San Marino taas hyötynee ainakin Italiasta ja Espanjasta.

Norjalla voi olla yllättävän vaikeaa, kun joutuu Israelin jälkeen esiintymään.

No, pitää miettiä. Kauhean vähän aikaa enää! Kuulokkeetkin leviämässä, pitäisi etsiä mikä kauppa ehkä auki josta saisi uudet. En haluaisi mitään telkkua huudattaa.
Rise, angel, shine, love!

Vendi8
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 900
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Veikkauksia 2. semifinaalin suhteen (harjoituksia en ole seurannut, vain joitain kuvia olen nähnyt):

Varmat finalistit (sijat 1.-3.)
- Sveitsi: Ilman muuta biisinä hieno ja moniulotteinen sekä ennen kaikkea taitava laulaja. Varmasti finaaliin. Lähinnä se, onko live-esitys miten taidokkaasti tehty niin siitä on kiinni voiko voittaa koko kisan
- Israel: Kappale on kaunis ja tulee saamaan muutenkin ääniä.
- Alankomaat: Jää varmasti mieleen semifinaalin päättäjänä ja onhan biisi tarttuva (vaikka vähän yliarvostettu onkin)

Melko varmat finalistit (4.-9.)
- Kreikka: Monipuolisesti yhdistää kreikkailaisia elementtejä nykyaikaisesti sovitettuna. On sen verran suosittu että lähes varmasti finaaliin menee, jännä nähdä miten tämä livenä toimii
- Itävalta: Vaikka ei taida olla parhaita laulajia, niin uskon että biisi kantaa ja ilmeisesti tanssiesitys on luvassa niin uskon että tämä saa riittävästi ääniä
- Armenia: Hyvänmielen kappale ja kansanmusiikki kyllä puree. Laulaja on symppis. Pitäisi mennä finaaliin
- Belgia: Oikeastaan tämä voisi olla varmojen finalistien kohdalla mutta jotkut ovat vähän epäilleet Mustiin laulutaidon vuoksi että meneekö finaaliin. Minä uskon hyvin vahvasti finaalipaikkaan, toki voi vaikuttaa siihen että kappale on suosikkini tänä vuonna. Niin hieno ja kasvaa huikeasti. Live-esitys kyllä jännittää mutta uskon että siitä saadaan hieno tehtyä.
- Viro: Uskon että livenä tämä tulee oikeuksiin. Aluksi en pitänyt kappaleesta mutta vähitellen olen ihan innostunut kappaleesta ja uskon että tähän saadaan hyvänmielen esitys
- Norja: En itse ole niin tästä kappaleesta innostunut kuin monet muut, mutta uskon että tämä tulee saamaan riittävästi ääniä ja saa kuitenkin esiintyä toiseksi viimeisenä.

Siinä ja siinä (10.-12.)
- Malta: Todennäköisimmin ei mene finaaliin mutta en silti aliarvioisi tätä. Ei toki genressään pärjää esim. Slomo ja Unicorn -kappaleille mutta kelvollinen kuitenkin. Malta maana on sellainen että ei saa helposti ääniä.
- San Marino: Taistelee kyllä finaalipaikasta mutta kuten Maltakin niin San Marino varsinkin ei saa ääniä helposti mutta Italia ja Espanja kun äänestää tässä semissä niin niistä äänistä voi olla apua.
- Georgia: Viime vuonna yllättäen jäi semifinaaliin ja sen takia en uskalla varmaksi tämän finaalipaikkaa sanoa. Mutta sen verran hyvä laulaja on ja biisikin mielestäni varsin hyvä että todella toivoisi että tämä finaaliin menee

Ei asiaa finaaliin (13.-16.)
- Albania: Esiintyy jo toisena ja biisinä melko keskinkertainen, ei diasporaäänet riitä
- Tsekki: Osa kyllä tästä tykkääkin ja itsekin pidän tätä kelvollisena. Jotenkin live-esitys kuitenkin epäilyttää ja en itse usko että erottuu tarpeeksi
- Tanska: Hyvä laulaja ja ihan kelpo biisi mutta ei vaan tarpeeksi erottuva
- Latvia: Samat perustelut kuin Tanskan osalta

Veikkaukseni finaaliin (esiintymisjärjestyksessä): Kreikka, Sveitsi, Itävalta, Armenia, Georgia, Belgia, Viro, Israel, Norja, Alankomaat

Avatar
Tuttifrutti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Touko 2023, 17:03

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Tuttifrutti »

Yritin miettiä jatkoonpääsijöitä, mutta koen varmoiksi vain Alankomaat, Sveitsin ja Norjan. Ilmeisesti Kreikkakin on "varma" mutta mielestäni biisi on ihan järkyttävä eikä lavashow vaikuta sen kummemmalta. Ei ole avautunut itselleni yhtään.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä toivon Kreikkaa jatkoon lähinnä sen takia, että se osaltaan söisi hiukan Italian pisteitä finaalissa. Väsähtäneitä lattarilätkytyksiä seksikkäillä viisukissoilla on tänä vuonna sen verran, että uskoisin, ettei tänä vuonna nousta viime vuosien tapaan 2. tai 3. sijalle koska syövät toistensa ääniä. Ykkössemistä lätkytysrytmiin turvautuneista lajityypin edustajista tais karsiutua ainoastaan Moldova.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja hercules »

Facebookin ryhmässä oli maininta että Israelin buuausten johdosta tulisi feikki suosionosoitukset illalla. En tiedä mutta onko tämä sitä parempaa läntistä sensuuria ja ilmaisun vapauden kieltämistä. Tuntuu tämä kaksinaismoralismi hieman pahalta.
Nyt ne verhot kii

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Buahhh, äänestin Viroa lähinnä wanhojen hywien muistojen takia, kaelalake hääl, niinkuin Meren Laine, v. 96 finaalissakin heillä oli niin monta herkkupalaa, mm. "Se karjankutsulaulu", maatutre tants tanssi... aihhhh!
Eli joo waikka on vielä moni tämänkin semin lauluista yhä kuulematta... (kuuntelemisesta kun ei voi oikeen enää puhua ... täydellä sydämellä ... lyssna..
Du vet!)

Nojoo joooo... mää yritän parantaa aktiivisuuttaaaniiiiiihh
...!

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1215
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja JRS »

Mielenkiintoinen semi-finaali ilta tulossa :)
Olisi mukava jos saisi äänestää, koska olisi kiva tukea esimerkiksi San Marinoa :tosion:

Suosikkini tokassa semissä: :sanmarino: :georgia: :israel:
Myöskään Albania ei ole hassumpi :joojoo:

Mukavaa viisuiltaa kaikille :telkku:
Viimeksi muokannut JRS, 09 Touko 2024, 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hercules kirjoitti: 09 Touko 2024, 19:12 Facebookin ryhmässä oli maininta että Israelin buuausten johdosta tulisi feikki suosionosoitukset illalla. En tiedä mutta onko tämä sitä parempaa läntistä sensuuria ja ilmaisun vapauden kieltämistä. Tuntuu tämä kaksinaismoralismi hieman pahalta.
No woi perse, se ois tietty shiis nii väärin, ku jotkut tai aika monet enänmpi och wähempi idiootit rupiawat siellä kuitenkin (taas)
buuamaan kuten isl. 06 kohdallakin ... nohh, siinäpä me ihmiskunnan waliot saammekin sitte waan lisää tuota paljon kaiwattua itse- ja -ylemmyydentuntoa ...


joooooohhhmeeeeiiainakaantehtäisnnoinnnn!!!!!


Nam, ihan hywää tää ukrainalainenkin olut... hywässä hiiwajuoman aiheuttamassa nousussa siis täälläkin ... yks wanaha esc-fanipieru ...

Kys. fb.


Jk. Misä tosiaankin on nm.
SERDUSHKA!!!????

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16265
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

romualdo kirjoitti: 09 Touko 2024, 19:39Jk. Misä tosiaankin on nm.
SERDUSHKA!!!????
Hän ilmoitti joku aika sitten pistäytyvänsä Kippolassa enää silloin tällöin. :sorivaan:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Reilun tunnin päästä starttaa ja olo on kuin syyskuisena torstai-iltana: missä on viisuhumuni!? :eeek: Tiistaina oli huomattavasti viisuisempi fiilis. Mutta ehkä se vielä tästä. Toivon, että toisesta semifinaalista paljastuisi jokin positiivinen yllätys. Olen pari houkuttelevinta liveä tarkastanut etukäteen (Alankomaat, Sveitsi, Espanja), ja yksi niistä oli oikeastaan aika kiva, kaksi muuta pettymyksiä. Todellinen livetilanne saattaa kuitenkin muuttaa vauhtia, nostattaa energiaa, viedä esityksiä niin sanotusti nekstille levelille! Toivon parasta!

Ja toivon myös niitä yllätyksiä! Armenia, Kreikka, Itävalta, Georgia, Italia, keitä vielä olikaan: yllättäkää minut positiivisesti! Jooko! :surrur:

(Ai niin, katsoin myös Ranskan esityksen etukäteen. Sitäkin kohtaan oli virinnyt odotuksia, mutta ehkä ihan hyvä, että katsoin sen ennakkoon koska koska koska... :heh:)
Viimeksi muokannut Hanhis, 09 Touko 2024, 21:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

1. semissä mun oli todella vaikea keksiä mikä maa ottaa sen kymmenennen finaalipaikan. Yhdeksästä tunnuin olevan varma, mutta ihan jokainen kuudesta muusta tuntui karsiutujalta.

Nyt ongelma on toisenlainen – näistä nimittäin ainoastaan Tšekki (ja oikeastaan myös San Marino) tuntuu täysin varmalta karsiutujalta jota en vaan yksinkertaisesti millään osaa nähdä finaalissa. Minkä tahansa muun osaan kuvitella finaaliin, vaikka joitain niistä varmoina karsiutujina pidetäänkin. Jos esimerkiksi Albania, Latvia tai Tanska (joista kaikkien kolmen olen nyt veikannut karsiutuvan) olisi ollut ykkössemissä, olisin veikannut niistä mitä tahansa mustaksi hevoseksi joka nousee finaaliin.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Tasaista on kristallipallonikin mukaan:

1 Sveitsi 134
2 Alankomaat 125
3 Kreikka 122
4 Israel 99
5 Belgia 98
6 Itävalta 85
7 Georgia 82
8 Norja 81
9 Armenia 68
10 Viro 46,48
- - - - - - - - -
11 Malta 46,22
12 Tanska 45
13 San Marino 39
14 Tšekki 37
15 Latvia 28
16 Albania 23



Hauskaa iltaa 🙋‍♂️

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ihan hauska toinen semi ja kiva, että Suomi sai oman lyhyen hetkensä valokeilassa. Ehkä tosin hieman alkaa tuo Ruotsin voiton korostaminen jo tulla korvista ulos, mutta ehkä sitä ei enää sitten finaalissa nähdä.

Kameratyöskentelyyn kiinnitin muutaman esityksen kohdalla huomiota, koska jotenkin kamerakulmat eivät ole olleet ollenkaan niin tarkkoja kuin olin alunperin Ruotsin ollessa kyseessä kuvitellut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2031
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kummallista, että Wikipediassa on kakkossemin kohdalla Italian pisteet jo valmiina. Sen mukaan Italia antoi Israelille täydet 12, Hollanti sai 10, Albania 8 jne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovisio ... ntest_2024
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1557
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Hapa kirjoitti: 10 Touko 2024, 02:29 Kummallista, että Wikipediassa on kakkossemin kohdalla Italian pisteet jo valmiina. Sen mukaan Italia antoi Israelille täydet 12, Hollanti sai 10, Albania 8 jne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovisio ... ntest_2024
Ne on todennäköisesti vuotaneet. Tämän takia esimerkiksi vedonlyöntimarkkina sekosi täysin. Israel ei ihan pienellä erolla voittanut Italian teleä

https://twitter.com/ESCdiscord/status/1 ... 8142718097
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2031
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Uskomaton tuo Israelin ylivoima Italiassa. :shock: Melkein kahdeksan kertaa enemmän ääniä kuin seuraavaksi tulleella Hollannilla. Norja näyttää jääneen viimeiseksi, sitten Belgia...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 07 Helmi 2024, 16:16 13. 🇪🇪 Viro: 5miinust x Puuluup – (Nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi
XX 🇮🇹 Italia: Angelina Mango – La noia
14. 🇮🇱 Israel: Eden Golan – Hurricane
Hauska teoria (ei oma) Israelin ääniosuudelle Italiassa. Ehkä italialaiset yrittävät äänestää omaa viisuaan ja päättelivät, että sen numeron täytyy olla Virosta seuraava.

Teoria ei ole kovin uskottava. RAI:n julkaiseman tuloserittelyn mukaan 95,39 % Italiassa vuoden 2022 finaalissa annetuista äänistä hyväksyttiin. Siis 4,61 % hylättiin. Hylätyt äänet lienevät enimmäkseen niiltä neropateilta, jotka päättelivät Italian äänestysnumeron ja kokeilivat sitä.

Miksi nyt valtavasti suurempi osuus hämmentyisi äänestämään oman maan viisua, kun se ei kilpaillut? Juontajat kertoivat, että Italia on suoraan finaalissa. Ruutugrafiikat vahvistivat saman. Luultavasti myös RAI:n selostaja kertoi saman. Kertauspätkästä Italia puuttui. Voihan joku silti sekoilla muttei niin moni, että se keikauttaisi äänestystulosta kymmenillä prosenttiyksiköillä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Huolestuva
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Huhti 2024, 14:44

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Huolestuva »

Hohhoijaa, tietysti piti tunkea musikaali/kabaree-numero tähänkin viisuvuoteen. Aina tätä samaa Ruotsilta. Tuo jatkuva itseironiakin alkaa tulla korvista ulos, tuntuu että koko ohjelma on yksi iso vitsi ja kaikki arvokkuus on poissa. Britannia hoiti huumoripuolen vuosi sitten paljon tyylikkäämmin.

Avatar
Käärijä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 211
Liittynyt: 02 Maalis 2023, 21:38

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Käärijä »

BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Olipa ennätyksellisen (?) Tylsä Semi... ilman Ranskan ylimaallisen upeaa esitystä olisin jo kuollut tylsyyden tunteeseen, nii ja ilman noita hiivajuomien nostattavaa tunnetta ...

Ja ilman tätä rikasta luonnonläheistä elämääni



Ja siis musiikkia, ... ja lehtiä, ja radiota, ja ystäwiä, dyykkailua ja ...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ESC 2024: 2. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Olipa ennätyksellisen (?) Tylsä Semi... ilman Ranskan ylimaallisen upeaa esitystä olisin jo kuollut tylsyyden tunteeseen, nii ja ilman noita hiivajuomien nostattavaa tunnetta ...

Ja ilman tätä rikasta luonnonläheistä elämääni



Ja siis musiikkia, ... ja lehtiä, ja radiota, ja ystäwiä, dyykkailua ja ...

Vastaa Viestiin