Sveitsi 2024: Nemo – The code

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Nemo – The code

*****
76
47%
****
45
28%
***
29
18%
**
9
6%
*
2
1%
 
Ääniä yhteensä: 161

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Amone »

Balkan kirjoitti: 12 Touko 2024, 13:21 Kyllä olen tyytyväinen tähän :ihana: Moniulotteinen kappale, upea esiintyjä käsittämättömällä lauluäänellä, dynaaminen ja näyttävä esitys, joka ei kuitenkaan ollut täyteen ahdettu tai sekava. Sveitsi ei ole minun elinaikanani kisoja järjestänyt, joten innolla jään odottamaan mitä sieltä tulee :heh: Mikähän lienee kisakaupunki? Joku tietäjä voinee kertoa, mistä Sveitsin potentiaalisimmat areenat löytyvät.
ESC TOMin mukaan Sveitsissä on kolme kaupunkia, joissa on yli 12k henkeä vetäviä areenoita: Basel, Zurich ja Bern. Joku näistä se sitten varmaan on.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33290
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Pete »

Amone kirjoitti: 12 Touko 2024, 15:03 ESC TOMin mukaan Sveitsissä on kolme kaupunkia, joissa on yli 12k henkeä vetäviä areenoita: Basel, Zurich ja Bern. Joku näistä se sitten varmaan on.
Täällä voi jatkaa tätä keskustelua. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Sympaattinen ja taitava voittaja saatiin. Esitys oli mykistävän hieno! Muistin Nemoa yhdellä puhelinäänellä (Espanjan, Itävallan ja Kroatian ohella), joten ei tämän voitosta voi pahoillaan olla. Sveitsi varmasti pistää parastaan kisaisäntänä. :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Viime vuosikymmenen lopun karsiutumisputken aikoihin ei olisi uskonut, että Sveitsi juhlisi voittoa alle kymmenen vuoden sisällä. :shock: No, toisaalta eipä voitu Suomen osalta Käärijääkään ennakoida Daruden vuonna...

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Katsoin nyt vielä tuon eilisen liven. Onhan se ihan hirvittävän upea ja huikea.
Sellaista vaaran ja läsnäolon tuntua, hyrrään ei voi ihan sataprosenttisesti luottaa kuitenkaan, hengitykset ja ilmeet ja hymyt... kaikki.
Nyt kerkisin katsoa valoja ja taustoja, ihan hienosti mielestäni tukee kappaletta sitten kuitenkin, vaikka semissä oli sellainen olo, että jotain uupuu.


Mä itkin spontaanisti vielä äskenkin, onnesta ja tuon esityksen huikeudesta, etenkin sävellyksellisesti ja laulullisesti. Toki sanatkin ovat tärkeät, varsinkin kun Nemolle henkilökohtaiset. Mut niin vaan itkin, vaikka itse käsittääkseni olen ihan keski-ikäinen keskivertotavishetero. Pystyn kuitenkin samaistumaan ja eläytymään ja inspiroitumaan tästä.


Ihanaa, kiitos, kiitos, kiitos! <3

bukbu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 146
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja bukbu »

Oikein hyvä voitto kappa saatiin sitten tällekin vuodelle, vaikka vähän pahalta näyttikin vielä pari päivää sitten. Live-esitys oli mahtava, ja pidän hienona, että tällainen melko uniikki kappale sai raadeilta enemmän pisteitä kuin Loreen.
emme (oikeasti) tiedä (näistä) huumeista mitään

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kuvitelkaa kun tämä jury-magneetti olis ollut samana vuonna the kuningatar-Loreenin kanssa.

Huolestuva
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Huhti 2024, 14:44

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Huolestuva »

Tuskin tästä hittiä tulee, paitsi niiden n. 200 raatilaisten keskuudessa. He varmaan popittavat tätä koko kesän. Heitä vartenhan näitä kisoja nykyään tehdään. :hali:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Kyllä tämä minullekin on hitti. :ylppis:

Eilen loopitin tätä tunnin putkeen ja tänään aamullakin kuuntelin tätä toistakymmentä kertaa putkeen työmatkalla. <3

Ja mun mielestäni on jotenkin väärin vedota, että puhelinääniin ja sanoa ettei tämä ansainnut voittaa, koska me ei tulla koskaan tietämään oikeaa tulosta.

Israelin mukanaolo ja siitä aiheutuneet äänimasinoinnit sekä Israhellille että Kroatialle vääristää todellista äänestystulosta.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Huolestuva kirjoitti: 13 Touko 2024, 10:52 Tuskin tästä hittiä tulee, paitsi niiden n. 200 raatilaisten keskuudessa. He varmaan popittavat tätä koko kesän. Heitä vartenhan näitä kisoja nykyään tehdään. :hali:
Spotifyssa finaalia seuraavana päivänä maailman 17:nneksi kuunnelluin 3,6 miljoonalla soittokerralla. Tuomarit ovat olleet kiireisiä. :hihi:

Yleisöäänissä paremmin sijoittuneista Kroatia (45.), Ranska (69.) ja Ukraina (116.) löytyvät alempaa. Israel ei ole top 200:ssa. Alankomaat (25.) ja Italia (124.) sen sijaan ovat.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Vähitellen alan pitämään biisiäkin oikein hyvänä, esitys on ollut toki sitä alusta asti :tuuletus: Aivan huippu voittaja saatiin ihan ehdottomasti :tapu:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja jamira »

Tämä on Suomen Spotifyn ykkösenä. :joojoo:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Ansaitusti <3

Kiinnostaa kyllä nähdä, kauanko tämä pysyy listoilla. Ei kuitenkaan ole sellaista tyypillistä listamusiikkia
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Staalo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Staalo kirjoitti: 18 Huhti 2024, 00:47 Suosikkini tällä haavaa, ja myös se mistä tulee selkeimmät voittajafibat. Jos Nobody pystyy jury-vedossa laulamaan noin mallikkaasti, niin tiedossa on tobleronemainen vuoristo raatipisteitä. Uskon myös yleisön äänestävän Koodia, vaikka en ehkä televoittajaa tässä näe. Mutta luulen myös ettei tänä vuonna nouse Käärijän kaltaista telejyrää, vaan pisteet jakautuvat tasaisemmin.
Lavashown toimivuus tässä tulee merkitsemään aika paljon yleisöpisteiden saamisessa. Toivottavasti Nemo ei itse valitse kolttuaan.
^No tuossa sentään ennustukseni meni nappiin. Voittajavibat alkoi väristä heti ekalla kuuntelukerralla: löytyy kaikkea kaikelle, tarttuvuutta, mutkikkuutta, temaattisuutta ja valovoimainen taitava laulaja. Epäily oli että pystyykö se livenä vetämään noin hyvi...oh ff***, pystyy se :eeek:
Lavashow ei ollut musiikkivideon tasoa, mutta kuitenkin onnistui heijastamaan Nemon energisyyttä, ja pomppiminen lavalla sopi hassulla tavalla yhteen Nemon äänenkäytön ketteryyden kanssa. "Miks te muut seisotte, tehkää tekin kuperkeikkoja?" Kolttukaan ei ollut niin karsea kuin joissain ennakkovedoissa.

Erityisesti tänä vuonna tuntuu jotenkin autofiktio-kappaleet olleen in. Esittäjät heittäytyy kappaleisiin eri tavalla kun ne on oikeasti henkilökohtaisia, eikä vain komitean powerpoint-esityksen loppuraportti.

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Minäkin olin tosi pöyristynyt, kun selvisi, että Nemo pystyy laulamaan tuon kaiken livenä. :eeek:

Avatar
Mymmeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 913
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 13:27

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Mymmeli »

Mua jännitti esityksessä että entä jos Nemo kaatuisi kun noin pomppii ympäriinsä, mutta onneksi ei käynyt mitään. On hän taitava :rakkaus:
Kaikki tekee virheitä, joskus jopa minä. :ylppis:

Staalo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Yleisöstä kuvatussa klipissä esitys näyttää itse asiassa hurjemmalta kuin mitä tv-ruudussa.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Tuo video kertoo kyllä hyvin, minkälaisia kaikkia tehtäviä sitä voi ihmisillä olla lavastusten kanssa. :heh:

Hyvä esimerkki myös siitä, miten livenä nuo lavasteet sun muut eivät välttämättä näytä oikein miltään, mutta oikeanlaisilla kamerakulmilla sun muilla esitys on televisiossa hyvinkin vaikuttava.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Bellissima
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 190
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

On ollut hauska kuulla tämä tänään kahdesti Radio Suomen taajuuksilla.
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

On Nemo kyllä aivan huikean taitava! Vetää tuollaisen liven ja vielä laulaa aivan täydellisesti :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Mielestäni tässä on ihana melodia ja makeet sointukulut.
Ja kappale rullaa ihanasti, vie mukanaan.


Mun on niin vaikea ymmärtää, ettei tästä voisi tykätä. Siis jos ei näkisi esitystä eikä kuulisi sanoja, niin pelkkä musiikki jo itsessään kuljettaisi matkalle.


Tätä inhoavat ja vierastavat ehkä tuntevat vastenmielisyyttä sisältöä ja esittäjää kohtaan?!


Tuli vain nyt mieleen. Mulle tämä on myös hitti, elämyksen lisäksi.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Vaikka tämä olikin sitten lopulta enemmän raatien mieleen, niin minusta on suorastaan huikeaa, miten vuonna 2024 julkisesti itsensä muunsukupuoliseksi julistava ihminen voi voittaa viisut. Vieläpä raatien kautta. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Dana Internationalilla ja Conchitalla oli sentään kunnon biisit ja he voittivat yleisönkin tuella (Danan vuosi oli ensimmäinen, jolloin oli useimmissa maissa pelkkä yleisöäänestys). Tänä vuonna yleisön mielestä kaksi biisiä oli parempia kuin tämä (Kroatia ja Ranska), jos poliittisia ääniä saaneet Israel ja Ukraina jätetään pois.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Minulle tämä on kyllä noista kolmesta täysin ylivoimainen. Conchita oli ihan hyvä, mutta en minä sille voittoa toivonut ennen kuin oli täysin selvää että voittaja on joko Itävalta tai Alankomaat — näistä kahdesta Conchitan Bpnd-balladi oli huomattavasti siedettävämpi kuin Common Linnetsin väsynyt himmailunumero.

Euroviisuja rupesin seuraamaan kunnolla vasta 2006, joten Danaan ensikosketukseni oli mitäänsanomaton Ding Dong. Diva on parempi, mutta en minä sitäkään erityisemmin rakasta.

Ja ei voida tietää varmaksi, että Ranska ja Kroatia olisivat olleet kärkikaksikko telessä ilman "politiikka pisteitä", koska todella moni äänesti Kroatiaa, koska näki sen olevan paras keino pysäyttää Israel
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja toivo »

Nemolla oli voittoesityksessä tuo kiekko ja Loreenilla oli se laatikko. Nyt on viisut kahteen kertaan peräkkäin voitettu tuollaisella lavastushökötyksellä, jossa edustaja yksin touhuaa jotain lavastuksen kanssa.

Kuinkahan moni maa ensi vuonna yrittää samaa?

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Leivänpaahdin ja mikro. Eli joku keittiölaite on nähtävä ensi vuonnakin! :hihi:

Minä tykkään sekä Danasta, Conchitasta että Nemosta. Kiva, että niistä syntyi tällainen jatkumo! Conchita on itselleni näistä se erityisin, koska hän synnytti minussa viisufanitukseni. Hauskaa, että kymmenen vuotta myöhemmin Nemo toi niitä samoja tunteita esille, mitä koin tuolloin. :ihana:
Viimeksi muokannut Nekku, 14 Touko 2024, 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Crown the Witch! :twisted:

Staalo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Creeperqueen kirjoitti: 13 Touko 2024, 23:13 ^ Minulle tämä on kyllä noista kolmesta täysin ylivoimainen. Conchita oli ihan hyvä, mutta en minä sille voittoa toivonut ennen kuin oli täysin selvää että voittaja on joko Itävalta tai Alankomaat — näistä kahdesta Conchitan Bpnd-balladi oli huomattavasti siedettävämpi kuin Common Linnetsin väsynyt himmailunumero.

Euroviisuja rupesin seuraamaan kunnolla vasta 2006, joten Danaan ensikosketukseni oli mitäänsanomaton Ding Dong. Diva on parempi, mutta en minä sitäkään erityisemmin rakasta.
Katsoin nuo viisut aikanaan, muistelen että Diva oli lähes ainoa kappale jossa oli jonkunlaista tarttuvuutta. Taisi olla niin että ensimmäisenä televuonna useimmat maat lähettivät samaa kamaa kuin ennenkin, eivätkä tajunneet että peli oli muuttunut. Dana oli myös lavalla näyttävä ilmestys. Itse kyllästyin kappaleeseen kuitenkin aika nopeasti.

En ymmärrä valituksia että The Code olisi 'liian huono' voittajaksi kun se ei voittanut teleä. Tänä vuonna oli monta erilaista yleisömagneettikappaletta. Minusta yleisöpistesaalis oli oikeinkin kova.
Vuodet ei ole veljeksiä, mutta väitän että Käärijän paikalla Nemo olisi dunkuttanut Loreenia lopputuloksissa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Mun mielestä kyllä Dana on varmaan paras jos laitetaan vertailuun hänet, Conchita ja Nemo – Danalla oli kiinnostava biisi ja sen lisäksi vielä aikaansa nähden kiehtova esitys. Olen pitänyt Conchitaa viidessä tähdessä (koska hänen esityksensä oli jotenkin niin vaikuttava että kannustin häntä silloin voittoon) mutta nyt kun mietin tämän hetken mieltymyksiäni niin kyllä Nemolla on kiinnostavampi biisi. Conchitan voittoviisua en jaksaisi kuunnella oikein ikinä, eli se on vaan sellainen tietynlainen lämmin muisto miten kivalta sen voitto 10 vuotta sitten tuntui.
Pitäisikö mun sitten laskea Conchita neljään tähteen tai nostaa Nemo viiteen? :mitvit:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Danalla oli aikaansa nähden upea biisi. <3 Conchitan biisi oli hieno kyllä, muttei ehkä ihan mun lemppareita kuitenkaan. Sanoisin siis, että Nemo on näistä kolmesta paras. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

toivo kirjoitti: 14 Touko 2024, 00:22 Nemolla oli voittoesityksessä tuo kiekko ja Loreenilla oli se laatikko. Nyt on viisut kahteen kertaan peräkkäin voitettu tuollaisella lavastushökötyksellä, jossa edustaja yksin touhuaa jotain lavastuksen kanssa.

Kuinkahan moni maa ensi vuonna yrittää samaa?
Joo, tanssijat hiiteen ja yksintouhuaminen tilalle. Kannattaa kuitenkin huomata, että touhutaan vain yhden asian parissa (no, Loreenilla se oli kaksiosainen), eikä kuten Lesley Roy (Irlanti 2021), joka pistettiin selviämään pyörremyrskyn kohteeksi joutuneen toimiston papereista.

Nekku kirjoitti: 14 Touko 2024, 00:23 ^Leivänpaahdin ja mikro. Eli joku keittiölaite on nähtävä ensi vuonnakin! :hihi:
Se kai tietäisi sitä että Suomesta Tehosekoitin, jos osallistutaan ja ovat vielä hengissä. :juhaukki: :apuva: - Englannin kielessähän on valmiina termi "kitchen sink" kuvaamaan överihköä lavastetta.
Nekku kirjoitti: 14 Touko 2024, 00:23 Minä tykkään sekä Danasta, Conchitasta että Nemosta.
Ajattelin, että tarkoitat sitä Irlannin viisuvoittaja-Danaa, mutta et sitten ilmeisesti kumminkaan. Hänen viisustaan en pitänyt! :mummeli: Hetkinen kesti muistaa se seuraava Dana.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin