Kirjasto

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Violette »

Sain juuri luettua uusimman Potterin loppuun. Hyvä oli, mutta mua alkoi sapettaa oma herkkyyteni kun aloin pillittää lopussa :niinpa:

Ja lukuvinkki Jónsille, joka pitää kielitiedettä hyvänä iltalukemisena: luehan, jos et ole jo lukenut Fred Karlssonin Yleinen kielitiede.

On muuten mulla tenttikirjana maanantaina olevaan ihka ensimmäiseen yliopistotenttiini, eli se tulee varmaan luettua viikonloppuna...
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Violette kirjoitti: Ja lukuvinkki Jónsille, joka pitää kielitiedettä hyvänä iltalukemisena: luehan, jos et ole jo lukenut Fred Karlssonin Yleinen kielitiede.
Olen lukenut moneenkin kertaan. :puna: Se muisti. :kups:

Mikko Rimmisen molemmat runokirjat olen lukenut, juuri lueskelin niitä uudelleen, mutta Pussikaljaromaaniin en ole kajonnut. Ei jostain syystä innosta, mutta eipä siitä haittaakaan voi olla.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Celeste
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Syys 2005, 22:46

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Luen parhaillaan Sofi Oksasen Baby Janea. Loistava!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Mä luen Teuvo Tuliosta kertovaa Levottoman veren antologiaa. Hyvää luettavaa, jos aihe kiinnostaa. Ei liian teoreettista, ihan sellaista elämäkertajuttua.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Clara »

Nysa kirjoitti:Luettu on uusin Lehtolainen... paikalliskirjastosta viikon pikalainaksi sain. Ihan perusdokkari minusta, mutta kaikki Lehtolaiset lukenut työkaveri sanoi huonoimmaksi Lehtolaisen kirjoista, väkisin väännetty kuulema. No, makujahan on monenlaisia. :)

Ei parasta Lehtolaista, mutta luettuahan se tuli. Ja ihan omasta hyllystä löytyy :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Turun Sammakon kirjakaupasta mukaan tarttuivat Pilluparvi ja Ennen päivänlaskua ei voi. Rahaa meni 13 euroa, ettei ollenkaan huonosti. Nuokin tulevia klassikoita aivan varmasti.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Celeste
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Syys 2005, 22:46

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Ennen päivänlaskua ei voi on tosi hyvä.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Joo, mä pidin siitä aikanaan myös kovasti.

Nyt luettavana tänä syksynä ilmestynyt Juha Itkosen Anna minun rakastaa enemmän, joka miellyttää kovasti. Ihan epistä, ettei ole Finlandia-ehdokkaana. :ylppis:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Celeste kirjoitti:Ennen päivänlaskua ei voi on tosi hyvä.
Minä olen ostanut sen eurolla. :shock: Kuten myös Geri Halliwellin omaelämäkerran. Kaikkea hyvää sitä saakin halvalla pikkukaupungeista. Ennen päivänlaskua ei voi on siitäkin ihana, että se on todella upottava ja nopealukuinen. Kiva kirja omistaa, kun siihen on helppo tarttua yhä uudelleen.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Kaskas, eikö uutinen Monica Fagerholmin August-palkinnon voittamisesta ole ylittänyt Suomessa uutiskynnystä?
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kyllä se Hesarin tuoreissa oli jo aamulla, muistaakseni. Ei vaan kukaan tullut täällä hehkuttaneeksi.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Oli joo netissä uutisoitu useammassakin paikassa ja eilisessä lehdessä pieni juttu. Tänään sitten pidempikin juttu paperi-Hesarissa, mutta aika huonolla paikalla. :(

Hieno homma kuitenkin. Hurraa Monica! :poks:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

barbarossa kirjoitti:Nyt luettavana tänä syksynä ilmestynyt Juha Itkosen Anna minun rakastaa enemmän, joka miellyttää kovasti. Ihan epistä, ettei ole Finlandia-ehdokkaana. :ylppis:
Itkosen esikoisen olen lukenut, oikein mukava kirja. Eikö se ollut Finlandia-ehdokas?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Oli kyl!
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Finlandia-palkinto meni Bo Carpelanille. Jo toista kertaa, Carpelanin Urwind sai Finlandian 1993. Ei mitenkään yllättävä valinta Lipposelta, tosin vähän arvelin, että kun symppaa nuoria naisia ( :roll: ), olisi saattanut valita jopa Hirvosen. Mukavaa että Bo Carpelan on yhä voimissaan, se on sellainen ihana älykkö-isoisätyyppi. <3
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Sade
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 537
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 13:32
Paikkakunta: Lieksa

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Sade »

:voitto: Hyvä, että löysin sivut, missä saan hehkuttaa aivan rauhassa.
Meillä täällä Lieksassa on varmasti Suomen PARAS kirjasto ja sen HENKILÖKUNTA ! Aivan loistava ammattitaito ja osaaminen, ihanan asiakaspalvelun omaavia. LOISTAVA LIEKSAN KIRJASTO. Jos pienen paikan palveluista on ylpeä, minä kannatan kirjastoa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Peesaan! :peukku:

Ja pakko mainita myös musiikkiosastolla työskentelevä euroviisufani. Levyhyllyistä löytyy yllättävän paljon viisumatskua. ;)

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Auttakaa! Yritän miettiä kirjalahjaa nuorelle tytölle, jota en tunne kovin hyvin. 15-vuotias, fiksu tyttö, haluaisin ostaa jonkun "aikuisten kirjan", ei kai nuo enää mitään Tuija Lehtistä lue. En ole lukenut itse vieläkään Sofi Oksasta, mutta tuli vaan mieleen. Onko liian rankkaa tekstiä 15-vuotiaalle, mitä olette mieltä? Riippuu tietty 15-vuotiaasta...Mutta mitä mieltä on asiasta esim. Jonsi?

Mitähän hemmettiä mä itse luin 15-vuotiaana? Ai niin, joku Deborah Spungenin Nancy oli varmaan kova sana. Eli kai se Oksanen kävisi, periaatteessa? :raaps:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Sofi Oksanen voisi olla todella hyvä. Oma bestis ainakin on tykännyt siitä. Pikku prinssi on tietenkin ehdoton klassikko, kuka tahansa tykkää. Ennen päivänlaskua ei voi.. (Johanna Sinisalo) on minun suosikkejani. Sitä sietäisi harkita.

Tosin helpompaa voisi olla antaa lahjakortti kirjakauppaan. Suomalaiseen ainakin saa hienoja ja ainakin kirja sitten varmasti miellyttää. Onhan se toki vähän...
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Celeste
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Syys 2005, 22:46

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Marjukka kirjoitti: En ole lukenut itse vieläkään Sofi Oksasta, mutta tuli vaan mieleen. Onko liian rankkaa tekstiä 15-vuotiaalle, mitä olette mieltä?
Mä olen lukenut Baby Janen. Pidin kirjasta muuten paljon, mutta loppu on niin surullinen, että taitaa olla vähän liian rankkaa luettavaa 15-vuotiaalle, kun se teki minullekin ikävän olon pariksi päiväksi. Tietysti riippuu ihmisestä, mä nyt olen muutenkin välillä kovin tunteellinen ihminen.

Stalinin lehmistä en osaa sanoa, en ole (vielä) lukenut.

Avatar
Sade
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 537
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 13:32
Paikkakunta: Lieksa

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Sade »

Marjukka kirjoitti:Auttakaa! Yritän miettiä kirjalahjaa nuorelle tytölle, jota en tunne kovin hyvin. 15-vuotias, fiksu tyttö, haluaisin ostaa jonkun "aikuisten kirjan", ei kai nuo enää mitään Tuija Lehtistä lue. En ole lukenut itse vieläkään Sofi Oksasta, mutta tuli vaan mieleen. Onko liian rankkaa tekstiä 15-vuotiaalle, mitä olette mieltä? Riippuu tietty 15-vuotiaasta...Mutta mitä mieltä on asiasta esim. Jonsi?

Mitähän hemmettiä mä itse luin 15-vuotiaana? Ai niin, joku Deborah Spungenin Nancy oli varmaan kova sana. Eli kai se Oksanen kävisi, periaatteessa? :raaps:
Minulla itelläni on 15-vuotias neiti, joka rakastaa lukemista laidasta laitaan. Jos etukäteen kummityttösi, ei ole nimenyt kirjaa minkä tahtoisi, osta kirja-kauppaan lahjakortti, ja kerro että toivoisit, että hän käyttää lahjakortin kirjaan. Itse voi puntaroida mieleisen kirjan kaikessa rauhassa. 15-vuotiaita on aika hankala miellyttää, lahjakortit on ehkä tylsä, mutta osottautunut loistavaksi joululahjaksi teinareitten kanssa. :peukku:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Minusta Lehtolainen on ylipäätään yliarvostettu :niinpa:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Minä tykkään kyllä lukea Lehtolaista, olisikohan parempi sanoa "tykkäsin" kun en ole aikoihin kirjoihinsa koskenut, noin lomalukemisena, mutta rouvan kirjojen loppuratkaisut ovat minusta aina jotenkin kamalan yksioikoisia. Dekkareita juu, mutta yllätyksellisyys loistaa poissaolollaan.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Marjukka kirjoitti:Minusta Lehtolainen on ylipäätään yliarvostettu :niinpa:
Kyllä!

Mutta minun mielestäni myös Seitsemän veljestä ja Tuntematon sotilas, joita myös arvostetaan ihan vääristä syistä. :hiips:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Enkeleitä ja demoneja menossa. Ekat 200 sivua takana ja onpa tylsää. Milloin tämä kirja oikein alkaa!?

:jari:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Millaisiin valintoihin Marjukka päätyi?

Minä en saanut yhtään kirjaa lahjaksi. :/
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

SAin itseltäni lahjaksi : Tyhmyyden ensyklopedia-nimisen kirjan.
Nyt täytyisi enää tietää, että mihin SAAAKELIN SALAJEMMAAN mä olen sen
itseltäni piilottanut !!

PRKL :termari: !
:termari:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Tulipas lomalla luettua. Pitkästä aikaa nautin kaipaamastani uudemmasta suomalaisesta kirjallisuudesta. Tosin Saision uusin kirja Voimattomuus ei iskenyt yhtään. Sen paras puoli oli nopealukuisuus. :roll: Sen sijaan Reidar Palmgrenin toinen teos Lentämisen alkeet oli oikein mukavaa luettavaa. Potin kuitenkin korjasi kotiin Anna-Leena Härkösen Heikosti positiivinen! <3 Suhtautumiseni Härköseen heittelehtii edestakaisin, mutta raskaudesta ja siihen liittyvistä ilmiöistä kertova kirja iski ihan täysillä, vaikka en olisi etukäteen uskonut. Katsoin kirjan luettuani vielä Härkösen samasta aiheesta käsikirjoittaman leffan Onnen varjot, joka täydensi kirjaa jännästi.

(Eikä muuten Täällä Pohjantähden alla I:kään jäänyt muiden kirjojen varjoon. Tämän teoksen osalta luku-urakka jatkuu vielä parilla kirjalla.)
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Iski dementia, auttakaa:
minkä niminen kotimainen mieskirjailija, erityisesti tuotti 1990-luvulla kirjoja esim. hieman syrjääntyneistä... Olisiko etunimi voinut alkaa J:llä...Jukka, Juha... En muista edes yhtään kirjan nimeä, vain sen että yksi niistä oli in english (siis kirjan pelkkä nimi). Loistavat vinkit :shock: , eikö totta mutta jos vaikka joku muistaisi......... :mrgreen:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Hmmm. Panitpa pahan. Syrjäytyneistä on kirjoittanut Asko Sahlberg, mutta hänen nimensä ei ala j:llä, on kirjoittanut paljon myös tällä vuosituhannella ja yhdelläkään kirjalla ei ole englanninkielinen nimi. :(
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Vastaa Viestiin