Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Vuoden 2003 ja sitä vanhempien viisujen sanoituskilpailut
Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja male »

Eli tänne kommentteja sitten kun on äänestetty ;)






Äänestäjät only!







Ei saa kurkkia jos ei oo äänestänyt...












Miksi ees huijata kisassa jossa ei oo palkintoja...
















Lupaathan että oot äänestänyt










Toista perässä...










Vannon kautta kiven ja kannon....












...jos sanani syön...













...niin mörökölli minut vieköön.... :mrgreen:


Okei nyt, kommentoikaa:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

1 OON KOKONAAN SUN

Ensimmäinen säkeistö lupaa paljon, mutta kertosäe on minusta vähän pliisu. Laulettavuus mainio ja kokonaisuutena tämän kisan parhaimmistoa

2 OTA MINUSTA KII

On oma ensimmäinen väännökseni. Olen aika tyytyväinen Ridge-fanin tunnustuksiin.

3 ONNETON

Joo. Jotakuta on ahdistanut tuo duunin alku oikein todella. :) Laulettavuus välillä vähän takkuilee, mutta muuten ihan jees. Jotenkin teema ei sovi minusta biisiin ollenkaan, mutta minä nyt olenkin outo.

4 SURUA VAIN

Tämänkin teeman kanssa olen ihan kassalla kun miettii biisiä ja Selman esityskin poukkoilee mielessä. :) Laulettavuus jees, silakat on hyviä paistettuina ja sanoittaja sai kutinan sydämessä kuulostamaan sukupuolitaudilta. Mikäs siinä, ihan ok.

5 NYT SADELLA SAA

Sadella saa kuulosti paperilla kamalalle, mutta laulettuna aika kivalle. Ihan jees väännös, ei laulettavuudeltaan parhaimmistoa, mutta sitten noin muuten teemoiltaan sopi biisiin edellisiä paremmin.

6 TÄYDELLINEN MIES

Selkeästi minulle suunnattu teksti. Ihan jees, vaikka laulettavuuden kanssa vähän eksyksissä olinkin ja riimit olivat hukassa. Ai, mä inhoan näitä ”sydämein” –tyyppisiä sanoja, mutta se nyt ei ollu tässä ratkaisevaa.

7 TUU TÄNNE JA JÄÄ

No joo, otsikko lupasi enemmän kuin mitä teksti kokonaisuudessaan antoi, mutta hyvää keskitasoa kokonaisuutena tämäkin. Kertsi parasta sisällöllisesti, mutta siinä oli ne suurimmat lauluongelmat mulla.

8 SILAKKAIN MUN

Jonkun hyvän tekstinikkarin teos, joka ei nyt vaan kolahtanut mulle. Sori. Hyvin oivaltavaa sanailua, mutta jostain syystä ei vaan vajoa tässä seurassa, ei millään.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Onko kisailijoiden "pakko" myös kommentoida käännöksiä? Mun luulon ja tiedon mukaan kisaajien ON äänestettävä, mutta kommentoiminen on vapaaehtoista... Valaiskaapa mua kiitos :mrgreen:

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja itikka »

Tuli vasta mieleen, että sanamääriä en käännöksistä tarkastanut, koska nehän oli toisarvoinen asia arvostelussa, kun ne hyvitetään muulla tavalla... No joo...

Joka tapauksessa kommetteja

1. OON KOKONAAN SUN
IHANA purkkapoppis joka vei heti jalat alta. Söpöä, ihQa ja aivan loistavaa laulettavuutta!

2. OTA MINUSTA KII
Loistava oli tämäkin. Sopisi varmaan aika monelle kuppilalaiselle ainakin Televisio-keskustelun suosion perusteella ;)

3. ONNETON
Laulettavuutta sai hieman etsiskellä, mutta sitten ilman taustoja taisin löytää sen juonen, jota tekijä oli tarkoittanut. Aihe oli "mielenkiintoinen"... :/

4. SURUA VAIN
Oma. Otin tekniikkaharjoituksena ja koitin keksiä löyhän tarinan kaikkien sanojen ympärille. Siinä onnistuin, mutta käännöksenä muuten aika huono, joten enpä ihmettelisi, vaikka pohjakastiin jäisi. Enemmän omaksi iloksi tehty kuin kisailemaan.

5. NYT SADELLA SAA
Ihan hauska aihe. Laulettavuutta sai tässäkin etsiä, ja vasta taustan poisjättäminen auttoi tässäkin.

6. TÄYDELLINEN MIES
Aihe oli hauska ja hyvä ideana, mutta omituisia painotuksia, ja laulettavuutta ei löytynyt...

7. TUU TÄNNE JA JÄÄ
Laulettavuus oli tämänkin ongelma, sitä en löytänyt. Nimi oli iskevä ja riimittely mallikasta.

8. SILAKKAIN MUN
Aivan ihanat vertauskuvat. Nokkelaa sanailua ja selkeästi yksi kisan kolmesta loistavasta väännöksestä.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30769
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

HUH! Jopas oli arvostelu vaikeaa. Piti eilen illalla suht sutjakasti saada seitsemän tekstiä järjestykseen mutta ikä ja terveyshän sen järjestykseen laittamisen kanssa meinasi mennä, kun tekstien vahvuudet ja heikkoudet menivät niin pahasti ristiin ja piti sitten miettiä, mitä asioita pitäisi enemmän arvossa.

Sanoitus 1. OON KOKONAAN SUN
Oma sanoitus. Kirjoittaminen lähti kertosäkeen kahdesta ensimmäisestä rivistä, joihin päätyi yksi noista pakkosijoitettavista sanoista. Sen jälkeen tein käytännössä muun sanoituksen normaalisti ja muokkasin paria kohtaa sillä tapaa, että sinnekin suhteellisen luontevasti nämä listan sanat sai tungettua. Listalla oli sen verran helpohkojakin sanoja, etten voi väittää tehtävän olleen kovin vaikea. Vaikeaa oli pikemminkin biisin peruskääntäminen. Käännettävää on kuitenkin ihan kohtalainen määrä ja biisi ei oikein riittävässä määrin lopulta inspiroinut. Loppujen lopuksi olen kuitenkin tekstiini varsin tyytyväinen.


Sanoitus 2. OTA MINUSTA KII
Tekniikka: Moitteetonta, joskin täydellisiä riimejä olisin kaivannut enemmänkin.

Sisältö: Herttainen teema, tv-sarjan hahmoon (vai näyttelijään, no, väliäkö hällä) rakastuva nainen. Taisi kanavasta lähteä tämä idea. Tyyliltään ja tunnelmaltaan istuu biisiin täysin ja kokonaisuus on kaikin puolin hyvin rakennettu. Listan sanat oli upotettu mukaan hyvin, kaikki sopivat käyttöyhteyteen eikä mikään pompannut esille.


Sanoitus 3. ONNETON
Tekniikka: Kiitettävää. Sanoitus on kaikilta osin helposti laulettavissa mutta jokunen virhepainotus löytyy.

Sisältö: Pirteä ja humoristinenkin ("lihoit tuuman" yms.) alku oli lupaava mutta sitten alkoi saapuvan syksyn voivotteleminen, joka sotii pahasti kappaleen tunnelmaa vastaan. Kerronta on sinänsä toimivaa mutta ei kepeää poppista sovi ihan tällaiseksi itkuvirreksi kääntää. Haikea teksti voisi vielä biisiin sopiakin muttei mikään näin inhorealistisen surumielinen. Missäköhän duunissa tämä puhuteltava mahtaa muuten käydä, jos siitä ei saa palkkaa?


Sanoitus 4. SURUA VAIN
Tekniikka: Moitteetonta, joskin tästäkin puuttuivat ne täydelliset riimit lähes kokonaan. Jostain selittämättömästä syystä niiden puutekin häiritsi enemmän kuin sanoituksessa 2.

Sisältö: Tähän oli sitten tungettu kaikki listan sanat (itikan teksti?), mikä valitettavasti ei voi olla vaikuttamatta tekstin sujuvuuteen ja uskottavuuteen, vaikka tekstistä näkeekin, että sen tekijä osaa tehdä sanoituksia. Tarinan "nurinkurinen", nykyhetken yksityiskohdasta kohti laajempaa kokonaiskuvaa ja nykytilanteen syitä etenevä kerrontatapa herättää sinänsä tehokkaasti mielenkiintoa mutta vakavahkoon teemaan nähden kerronta jää sittenkin vähän ohueksi ja pelkistäväksi. Eihän esim. kertosäkeen "Mä surua vain aina sinulta sain" voi mielekkäästi pitää paikkaansa ja toisessa säkeistössä se jo kumotaankin. Häiritsevintä oli kuitenkin tekstityylin vaihtuminen arkiproosasta peruspopsanoituksen kautta vertauskuvalliseen romantiikkaan. Totisesti olisin ennemmin nähnyt tältä tekijältä tekstin, johon olisi sijoitettu vain ne pakolliset kolme sanaa. Olisi taatusti syntynyt parempi teksti.


Sanoitus 5. NYT SADELLA SAA
Tekniikka: Lähes moitteetonta, lähinnä toisen säkeistön kaksi viimeistä riviä kummastuttivat, eritoten painotuksiltaan, vaan eivätpä suuresti häirinneet nekään. Hyvät riimit.

Sisältö: <3 Ihailtavaa, positiivista elämänasennetta, juuri sellaista, mistä tällaisessa biisissä sopiikin kertoa. Sitä paitsi syyssateissa on ihan oikeasti jotain ihanaa, kunhan ei ihan liikaa sada. :peukku: Ja jos sattuukin satamaan turhan paljon, niin tästä tekstistähän voi sitten ammentaa positiivisuutta.


Sanoitus 6. TÄYDELLINEN MIES
Tekniikka: Toiselle tavulle osuvia painotuksia liikaa, erityisesti säkeistöissä ("kun kuljit oHITsein, valLOItit syDÄmein"), mikä tekee laulamisesta epäluonnollista. Ei muita vakavia ongelmia.

Sisältö: Suhteellisen tavallinen mutta tehokas popsanoitus, joka pysyy tyylillisesti kasassa ja sopii biisiin. Erityisesti kertosäe Herra Täydellisineen säväyttää. Pakkosijoitetut sanat toivomista lukuun ottamatta tuntuvat tosin vähän haetuilta, kun ovat lähes ainoat vertauskuvat koko tekstissä.


Sanoitus 7. TUU TÄNNE JA JÄÄ
Tekniikka: Paikoin hankalahkosti löydettävissä, kun tekijä on ottanut melko suuriakin vapauksia alkuperäisteoksen rytmin muokkaamisessa. Riveille "Ne kiusalliset rinnastani se veisi vain" ja "Se toinen jolle kaiken kertoa voi ne murheetkin" en löytänyt uskottavaa laulamistapaa, vaikka nuokin toki saa jotenkin laulaa luritettua läpi. Kertosäkeessä oli jokunen toisen tavun paino mutta ne eivät juuri häirinneet.

Sisältö: Hyvin laadittu, tavallisehko, biisiin täysin sopiva teksti, jossa erityisesti nimilause ja kertosäe muutenkin ovat tehokkaita. Valitettavasti sydänsurua lukuunottamatta pakkosijoitettavia sanoja on käytetty melko epäluontevasti, ne pomppaavat liikaa esiin. Silkki-vertaus ei oikein toimi ja kertosäkeen kanavan vaihtaminen sopisi paremmin asiayhteyteen, ellei viitattaisi televisioon (olisi tulkittavissa vertauskuvalliseksi). Kun nämä sijoitettavat sanat olivat ainoa asia, mikä tämän kisan erottaa muista, on vaikea suhtautua sanoitukseen, jossa juuri niistä muodostuu tekstin ylivoimaisesti suurin kompastuskivi. Muuten sanoituksessa ei nimittäin todellakaan ole mitään vikaa, piristävä, sopii tunnelmaan, yms., mutta...


Sanoitus 8. SILAKKAIN MUN
Tekniikka: Moitteetonta. Riimejäkin riittämiin.

Sisältö: :shock: Jos nyt jonkin yksittäisen sanalistan sanan ympärille piti lähteä tekstiä rakentamaan, niin miksi kaikista sanoista silakan? Yllättävän näppärä sekä tyylillisesti ja sisällöllisesti eheä tekstistä on kuitenkin tullut. Ihania oivalluksiakin: "Mä sinulle kuulun kuin silakka suuhun". :) Ainoaksi "viaksi" jääkin sitten tämä teema, joka ainakin minusta tuntuu vähän haetulta näinkin tavalliseen biisiin... ja enpä toisaalta ole silakan suurimpia ystäviäkään (jos en nyt niin pahanakaan pidä).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Aina ihanaa selitellä, mutta tää silakkabiisi on mun "tribute to Kikka" :rofl: Melkein nolona tosin saamieni pisteiden jälkeen :puna: :puna: Ei sit tällainen huumori iske... Hauska ja hämmentävä silti huomata, että välillä pisteet perustellaan teknisin ansioin ja sit välillä sisällön mukaan :niinpa:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30769
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kaipa niitä aina arvioidaan molempien mukaan ja painotus sitten riippuu niin kappaleesta kuin arvioijastakin ja jälkimmäisestä enemmän. Ymmärrän pisteriviäsi ainakin sikäli, että se näyttäisi oman pisteytyssarakkeeni kohdalta samalta, jos olisin laittanut tekstit järjestykseen pelkän ensivaikutelman perusteella. Muutenkin olen huomannut, että jos äänestäisin ensivaikutelman mukaan, olisin paljon lähempänä ns. keskivertomakua.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30769
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tuli muuten vielä se mieleen, että pidin jostain syystä täysin itsestäänselvänä, että silakkatekstin kirjoittaja on Sagapo. Oikea tekijä olikin sitten melkoinen yllätys.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Heh... Yksi toinen luuli Itikan sanailuksi. Hauskaa sikäli, että kun olen oikeasti ja tosissani satsannut sisältöön ja tarinaan se on joko liian runollinen tai syvällinen tai muuten vaikeasti aukeava vertauskuvineen. Ja nyt kun tulee kieliposkessatehtyä teknisesti hallittua hömppää niin ampu tulee taas :rofl: Mut kai sitä kerran on viimeinenkin oltava :mrgreen:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30769
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kieli poskessa tehty, teknisesti hallittu hömppä voittaa näitä kisoja aika harvoin ja silloin saa käännettävä biisikin olla melkoista hömppää. Tusinaradiopoppia ei (ainakaan äänestyskäyttäytymisen perusteella) lueta hömpäksi.

Niin, ja kai sitä on joskus oltava jumbokin mutta ei ole mitenkään sanottua, että sinulle kävisi niin tässä kisassa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja itikka »

Timoteus kirjoitti:Tuli muuten vielä se mieleen, että pidin jostain syystä täysin itsestäänselvänä, että silakkatekstin kirjoittaja on Sagapo.
Papageno71 kirjoitti:Yksi toinen luuli Itikan sanailuksi.
Tää luuli tuon olevan Timoteuksen huumoria.... :roll:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Ja tää aikuinen tikahtuu nauruun, taas... :repeilee:

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Väännöksiä oli ihan mielenkiintoista lauleskella. Mielestäni kilpailun taso oli tällä kertaa kuitenkin keskitasoa huonompi. Jos jakaisin kouluarvosanoja, mikään teksti ei saisi minulta kymppiä. Syynä taisi olla melko hankala rytmi tässä viisussa. Oli mukana kuitenkin monta väännöstä, jotka onnistuivat miellyttämään.


1. OON KOKONAAN SUN
Väännöskisa alkoi teoksella, jolle ei myöhemmässä vaiheessa löytynyt voittajaa. Tekniikka oli erittäin hyvää ja tarina oli selkeä sekä lauluun sopiva. Toisessa säkeistössä vauhdikas meno kävi vain hurjemmaksi. Ainoana miinuksena mainitsen kertosäkeen sanat "oon" ja "oo", jotka oli vähän epämiellyttävä laulaa. En tiedä miksi, mutta niin vain oli. Kyllä useamman laulukerran jälkeen niihin jo tottui.

2. OTA MINUSTA KII
Hauska ja teknisesti toimiva teksti, joka vielä viime hetkillä oli listani kärjessä, mutta putosi lopulta kakkoseksi. Syynä taisi olla se, että ykkösteksti oli sopivampi voittaja tälle kisalle. "Ota minusta kii"-ilmaus sopii mainiosti muutenkin mukaansatempaavaan kertosäkeeseen. Ajatus rakkaudesta tv-sarjan hahmoon on hyvä ja taitaa sellainen olla aika yleistäkin! :)

3. ONNETON
Isojen kirjainten puuttuminen sai minut pitämään tätä aluksi listani loppupuolella. Useammilla laulukerroilla tekstin edut nousivat esiin: ensimmäisen kertosäkeen hauska riimittely, loppuunviety idea töihinpaluusta, toisen säkeistön onnistunut luonnonkuvaus sekä mieleenjäävä otsikko. Laulettavuus oli kahdessa aiemmassa väännöksessä tätä parempi.

4. SURUA VAIN
Tunnistin tämän Itikan suoritukseksi koko sanalistan mukanaolosta. Kun etukäteen tiesin sellaisen tekstin olevan tulossa, odotin lopputuloksesta huonompaa. Tämä oli oikein hyvä! Vaikein sana, silakka, oli saatu mukaan luonnollisella tavalla. (Tosin minun mielestäni paistetut silakat piristävät arkea toisin kuin laulun neito tuumii! :)) Muutenkin tekstinkuljettelu on ihan sujuvaa. Valitettavasti kaikki kaatuu lopulta toisessa säkeistössä, kun mukaan tulevat perhoset ja syksyt aiempien perunoiden, sohvan ja kullan lisäksi: mukana on aivan liikaa erilaisia kielikuvia.

5. NYT SADELLA SAA
Oma tekstini. Lähdin liikkeelle siitä, että sävelmä on todella pirteä ja iloinen, ja sellaisen tekstin myös halusin tehdä. Mielestäni sain luoduksi aivan kivan tarinan, joka kertoo, ettei sadekaan haittaa, kun on rakastunut. Samalla annetaan siinä sivussa hymyohjeita parempaan arkeen. Aloitin käännöksen tekemisen ennen supersateisia Helsingin MM-kisoja, ja jossain vaiheessa kyllä tuntui, että ehkä se sade kesällä ei olekaan aina ihan jees. :)

6. TÄYDELLINEN MIES
Tekniikka kompasteli matkalla ihan kivaan kertomukseen siitä, kuinka vahvoja tunteita voi jotakuta kohtaan kokea. Ihan hyvä väännösteksti, mutta aika tavanomainen.

7. TUU TÄNNE JA JÄÄ
Välillä ihan nokkelaa tarinointia, mutta toisinaan kadotin tekstin punaisen langan. En ihan usko, että huolet alkavat tuntua silkiltä, jos voi avautua murheistaan vieressä istuvalle tyypille. Selkeyttä tarinaan!

8. SILAKKAIN MUN
Muuten ihan hyvä väännös, mutta aihevalinta on kamala eikä sovi lainkaan tähän viisuun. Sinänsä ihan hyvä sanamaailma tähän on saatu luotua, mutta ilmaukset "On elämäin juhlaa kun vain saan sua kalastaa", "Kuin perkaisit mun sieluain" sekä "Mä sinulle kuulun kuin silakka suuhun" ärsyttävät korvaani. Ja pitääkö myös sen silakan mennä kalastamaan, kun kerran kehotetaan, että "Kalastamaan kuin Pietari vaan käy oitis kun näin sua kutsutaan". Sori vaan tekijälle, ihan hauska teksti ja hyvää väännöstyötä, mutta aihe ei iskenyt. En haluaisi ikinä kenenkään naisen sanovan minulle: Sun kalamies oon! :/

EDIT: Timoteus, ei ollut silakka-teksti minun. Mä tykkään enemmän hauista! :D (Niille, jotka eivät tajunneet tiedoksi, että tein aikoinani 7th wonder -biisiin käännöksen, jossa kerrottiin haukien kahvituokiosta. :))
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30769
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Taisin sitten olla veikkauksineni eniten väärässä, kun ei riitä, ettei silakkatekstin kirjoittaja ollut veikkaamani mutta että veikkaamani henkilö ei sitten edes pidä silakkatekstistä, nyyh.

Silakka ei minulle mikään päivänpiristäjä ole mutta sekä silakkateksti että Sagapon kommentit siitä sitä olivat. ;)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Kommentoi All out of luck -väännöksiä (VAIN ÄÄNESTÄNEILLE!)

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Ja tämmöistä seuraavaksi!

1. OON KOKONAAN SUN
Pirtsakkaa tekstiä. Tarvittavat sanat oli sujautettu hyvin mukaan, niitä ei tekstistä huomannut. Laulettavuus hyvä, ehkä kuitenkin osaa "jee" huudahduksista oli korvattu liian pitkillä sanoilla, ne eivät kuitenkaan lopulta häirinneet paljoa.

2. OTA MINUSTA KII
Telkkuteema toimi ihan kivasti. Hilpeää sanailua.

3. ONNETON
Pirteys jatkuu, mutta ehkä hitusen hiomattomampi lopputulos. Sanomaa on, mutta jotain pientä extraa olisin kaivannut.

4. SURUA VAIN
Arkisena tämä sopisi meidän perheeseen hyvin, mutta en nyt aivan näe "Selmaa" paistelemassa silakoita. Näppärää tekstiä, mutta silakat tiputtivat osakkeita.

5. NYT SADELLA SAA
Hilpeää kerrontaa, ehkä pientä kuoppaa tai mutkaa olisin kaivannut tälle suoralle polulle, mutta muuten ok.

6. TÄYDELLINEN MIES
Näppärä kertosäe. Todella toimiva mies täydellinen -vertaus. Säkeistöt sitten taas olisivat voineet saada vielä enemmän vipinää aikaiseksi.

7. TUU TÄNNE JA JÄÄ
Musta tuntuu, että tästä taitaa mulle jäädä vielä toviksi tämä "nimilause" päähän soimaan.

8. SILAKKAIN MUN
Jahas ja kalateemaa. Ihan laulettava ja humoristinen sanoitus. Silakkaa on hyvinkin runsaasti siellä ja täällä :D

Lukittu