Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

ESC 2006 -arkisto.
Lukittu

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Äänestys on voimassa 21 Joulu 2041, 06:40 asti

*****
6
9%
****
10
15%
***
13
19%
**
17
25%
*
22
32%
 
Ääniä yhteensä: 68

Avatar
Sade
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 537
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 13:32
Paikkakunta: Lieksa

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Sade »

:p Aijai miten veistoksellisen komea mies, eikä tarvitse koskaan pelätä, että laulaa huonosti. Kaunis biisi, ihanat viulut, mutta tylsä paketti. Valitettavasti. Piste.

BWO
Siemailija
Siemailija
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Maalis 2005, 10:58

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja BWO »

Minua kyllä mietitytti, että ei se sen ääni loppupeleissä niin ihmeellinen ole. Jos pitäisi tunnistaa joukosta, en tunnistaisi. Ihan ok kotimaiseen iskelmäkaartiin nähden ja laulaa varmasti, mutta siinä se. Se jokin jää puuttumaan. Varsinkin hänen kakkosbiisinsä jäi kaipaamaan komeampaa ääntä. Ja KARISMAA.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Italian ääntäminen olisi toki ihan suositeltavaa opetella. Se on nuvole, ei nuuvole. Ärräkin aivan liian terävä, eetä ja oota ei avattu yhtään siellä missä pitäisi.

Voisin vaihtaa pari sanaa herran kanssa. In italiano, sì certo.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Paikan päällä kuultuna molempien kappaleiden pisteet kohosivat ja mulla suosikkikin vaihtoi paikkaa, kun totesin että "siitä toisesta" biisistä ei jää mitään mieleen - kertosäe puuttuu.
"Eternamente Maria" oli itse asiassa ainoa kappale koko kuusikosta, jota osasin hyräillä kotimatkalla, joten täytyypä mennä muuttamaan kohta rankingia tuonne puntariin.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja aksim »

Vähänkö pettymys tämäkin ukko....ja vielä perseempi biisi jatkoon...ei hyvä. Toivottavasti nyt tulevista semeistä löytyy parempia.
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Noh, nyt kun tulomatkan aikana ehdin nieleskellä pettymykseni Tomin kakkosbiisin tippumisesta, niin...

No, oikeasti. Minusta Eternamente Mariassa on kauniimpi teksti (siis sen perusteella, mitä muistan vielä italiaa, jota luin kauan sitten kolmisen vuotta), mutta jälkimmäisessä on kauniimpi sävel. Siksi olisin suonut mieluummin kakkosbiisin jatkoon.

Onnittelut Kaivannolle ihan sydämestä! :peukku: Olet niin pitkään haaveillut Suomen karsinnan finaalipaikasta... Olet todella ansainnut sen. Menestystä finaaliin koko tiimille. :peukku:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Katten-Gustaf kirjoitti: Onnittelut Kaivannolle ihan sydämestä! :peukku: Olet niin pitkään haaveillut Suomen karsinnan finaalipaikasta... Olet todella ansainnut sen. Menestystä finaaliin koko tiimille. :peukku:
Komppaan joka sanaa.

Mitä tulee Tomiin, niin eräs kuppilalainen taisi kohteliaasti kommentoida lavaesiintymistä "staattiseksi" :heh:

Mun tekee mieli alkaa laulaa Marian kertosäkeen päälle "Sulle silmäni annan" :laulaa:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Onnea Kaivannolle! Saatatpa lähteä Ateenaankin virallisesti, kerrankin! Ei tämäkään nähtynä ollut lainkaan paha. Ei ollenkaan.
Hello Hi!

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Ai tää. :roll:

Ei tätä.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Täällä on Tomin "patsastelua" kritisoitu. Minua ei haitannut. Ennemmin tyhjä katse kaukaisuuteen kuin tyhjä katse kameraan. Hymyäkään kappale ei tarvitse eikä tämä ole mikään missikisa, jossa täytyisi yrittää pidellä hurmaavaa tekovirnettä naamallaan koko ajan. Ellei Tomi ole tottunut flirttailemaan kameroille, sen tekeminen näyttäneisi epäluontevalta ja teennäisyys on poissaolevuuttakin suurempi pahe balladilla yrittäessä.

*muistaa Latvian melkein oikein laulaneet, viittoen Euroopan valloittaneet pojat* Ehkäpä ei sittenkään mitään. Tutkimattomia ovat puhelinäänestäjien tiet.
:hiips:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Roope »

Timoteus kirjoitti:Ellei Tomi ole tottunut flirttailemaan kameroille, sen tekeminen näyttäneisi epäluontevalta
Kaksi kuukautta aikaa opetella flirttailemaan :vonkaus: , puvustus Tomilla oli kunnossa :aikut:

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Chris »

Petri Kaivannolle paljon onnea täältäkin - hieno saavutus! :peukku: Samaan hengenvetoon mun on kuitenkin todettava että pidin hieman enemmän toisesta biisistä - sävel oli kauniimpi - sanat taas voittokappaleessa koskettavammat. Tomi osaa laulaa ja on hyvän näköinen, ei siinä mitään - mutta mun makuuni molemmat biisit kuulostivat hieman teennäisiltä, sanoisinko "tekotaiteellisilta" - ehkäpä italian kieli näissä ympyröissä on kuitenkin hieman vieraannuttava elementti! En usko että Tomi edustaa Suomea Ateenassa...mutta eihän sitä toisaalta koskaan tiedä...! :laulaa:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Itse pidin heti alusta sävellyksestä Eternamente Maria:sta, parhaana Tomin kappaleista tämä sävellys oli.

Mielestäni Tomi esiintyi mainiosti, tällainen herkkä sävellys ei tarvitse flirttausta.

Sävellyksen koreografia ajatellen niin lavaesityksessä jotain pitäisi tehdä. Tällainen sävellys tarvitsee herkkään ja kauniin taustaryhmän, voisivat kokeilla balettiryhmällä. Sitä ei ole muistaakseni ollut koskaan Euroviisuissa, vai onko?

Turhaa matkia toisia, jotain uutta/erilaisuutta herättää usein yleisöä.

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Ei kyllä vakuuttanut minua.
Ei tämä tyyppi pysty Eurooppalaisia hurmaamaan kun siellä on kymmenen muun maan hurmuria, jotka flirttaa kameralle kymmenen kertaa paremmin.

Niin ja niillä useimmiten on huomattavasti parempi kappale esitettävänään.

Huomasin siellä paikanpäällä Tomin hämmästyksen.. Taisi itsekin odottaa/toivoa sitä toista jatkoon!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Naali »

Tomin viisut olivat melko hohhoijaa-osastoa. Olihan ne kauniita, mutta italian kieli tosiaankin vieraannutti. Itse pidin eniten Un posto fra le nuvolen jytkystä lopusta, mutta ehkä kuitenkin oikea kappale meni jatkoon.

Tomin ulkonäkö taas... Selvästi herra keskittyy laulamiseensa. Jopa niin hyvin, että näyttää välillä pelottavalta lähikuvissa. Muuten esiintyminen oli melko tylsää, mutta tietty vakavuus kai sopiikin tunnelmaan.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Tomi oli kyllä upea ilmestys livenä. Harkittua ja hillittyä esiintymistä, juuri kappaleisiin sopien. Molemmat kappaleet olivat kauniita, mutta Eternamente Maria vei kyllä oman sydämeni mahtipontisuudellaan. Ja onneksi myös yleisön enemmistö oli samaa mieltä! :peukku: Kaivannollekin vielä kerran onnittelut finaalipaikasta, vaikka herran jo Tohlopissakin bongasin.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Jepulis, onnittelut Kaivannolle täältäkin!


Ja mitä tulee Metsäkedon esiintymiseen, niin mulle olisi tullut sokerimyrkytys, mikäli olisi alkanut imelöidä kameralle. :nohyi: Enkä oikein osaa kuvitella mitään suurta koreografiaakaan tuollaisiin kappaleisiin - paitsi tietty taustalle jotain huitelijoita. Erityisplussaa hienosta Marimekon paidasta (elleivät silmäni pettäneet). :)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1018
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Antero »

Toki onnittelut Petri Kaivannolle, mutta kyllähän ainakin tekijätietojen perusteella iso merkitys on ''vanhalla kissalla'' eli tekijänimi K. Issakin, joka mr. Kassu Halosen kanssa on väsäillyt tukun hittejä ja yrittänyt viisuihinkin ainakin muutamia kertoja. Kisu Jernström oli tehnyt oikein toimivan, sopivasti mahtipontisen balladin hyvä-ääniselle ja komealle miehelle. Katotaan ja kuunnellaan nyt mitä jatkossa tulee, mutta ei yhtään yllätys, jos tässä olisi Ateenaan matkaaja Suomesta.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Mää taidan olla taas eri mieltä kuin kaikki muut, mutta mun mielestä Tomi ei osaa laulaa. Okei, pysyyhän se sävelessä kohtuudella, mutta ei se riitä kuin idolssissa (ja Suomessa levyntekoon). Musta näyttää/kuulostaa, ettei Tomi resonoi ollenkaan (minä en ainakaan kuunnellessani), ja ylä-äänet on niin kuivaa kuunneltavaa, että pitää lähtä suihkuun välttääkseen pölyräjähdyksen. Suorastaan kauheeta huutamista, ja melkeen joka säe loppuu kiekaisuun, jonka suunta on yllättäen ylöspäin (?). Mun mielestä Tomi ei hyödynnä omaa kroppaansa lainkaan, vaan laulelee vaan kurkulla.

En nyt hyvällä tahdollakaan löydä mitään hyvää esityksistä... :(
Kymmenen sientä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

barbarossa kirjoitti:Enkä oikein osaa kuvitella mitään suurta koreografiaakaan tuollaisiin kappaleisiin - paitsi tietty taustalle jotain huitelijoita.
Ei niitä huitelijoitakaan, kiitos. Balladi ei tarvitse koreografiaa. Mikä tahansa lisäys Tomin esitykseen on pelkästään häiriöksi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kyllä Nina ja Hanna-Riikka sopisivat taustalle hiippailemaan Jumalattariksi pukeutuneina :hiips: :hiips:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Hazel »

PikkuGwyneth kirjoitti:Mää taidan olla taas eri mieltä kuin kaikki muut, mutta mun mielestä Tomi ei osaa laulaa.
Et ole niinkään väärässä. Toki Tomi osaa laulaa normaalitarpeisiin, mutta esim oopperaan tie tyssäsi juuri siihen, että Tomi laulaa "väärin". Tiesittekö muuten, että myös Pentti Hietasen oopperaura tyssäsi samaan ongelmaan? Noh, tää oli vähän OT.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

KIITOS KAIKILLE onnitteluista ja tietty äänestäjille.

Tekijäkantilta olen sitä mieltä, että tämänvuotiset karsintasäännöt ovat umpityperät ja inhottavat. Fani- ja toimittajakantilta sanon mitä mieltä olen, kun nähdään minkälaisen lopputuloksen systeemi tuottaa.
Hazel kirjoitti:Minusta nämä kumpikaan eivät kuulostanut oikealta italialaisiskelmältä, ei sitten ollenkaan. Jos olisi laulettu vaikka enkuksi, niin mikään ei olisi yhdistänyt juuri Italiaan.
Juuri näin, siinäpä juuri se tuoreus. Eternamente Maria on universaali popbiisi, joka lauletaan italiaksi keskimääräistä poplaulua vähän klassisemmalla äänenmuodostuksella.
joku aika ikävä ihminen kirjoitti:Il Divon jälkeen tuntuu amatöörien kikkailulta.
No, vielä tuoreempaa olisi ollut, jos YLEn umpimulkkuesiraadit olisivat päästäneet tämän karsintaan sinä vuonna kun alunperin sen teimme. Silloin ei vielä ollut Il Divo -ilmiötä. Jokseenkin loukkaava kommentti tuo edellinen, ainakin oman biisini puolesta voin sanoa että ammattilaiset ovat asialla ja tehneet omaan makuunsa hyvän biisin. Pakko ei ole tykätä.

Sen sijaan minusta UPFN muistutti kovasti esim. suosikkini Maurizio Fabrizion sävellyksiä tai Renato Zeron mahtiballadeja. Pidin sävellyksestä kovasti, en niinkään tekstistä ja mielestäni 3 minuuttia oli tuolle tyylille liian vähän ja rakenne ongelmallinen festaribiisiksi. Samastahan kärsi mielestäni aikanaan mm. ESP1991 Bailar Pegados, joka oli alunperin lähes tuplasti pidempi biisi!
Viimeksi muokannut kaivanto, 14 Tammi 2006, 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Erään tutun laulunopettajan mielestäkin Tomi Metsäketo on oopperalaulajaksi liian viihteellinen. Tällainen keskivertokuuntelija ei moista erota, mutta tällaisessa kappaleessa (Eternamente Maria) hän mielestäni on omiaan. Komea ulkonäkö ei pahenna asiaa. ;) ;)

P.S. Kaivannolle onnittelut! :peukku:
Belgrad 2008!!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Hazel »

kaivanto kirjoitti: Juuri näin, siinäpä juuri se tuoreus. Eternamente Maria on universaali popbiisi, joka lauletaan italiaksi keskimääräistä poplaulua vähän klassisemmalla äänenmuodostuksella.
Juu, tästä olen ihan samaa mieltä, se on nimenomaan kappaleelle plussaa. Italoiskelmän matkiminen olisi ollutkin halpa kikka :) .

Vielä kerran Kaivannolle paljon onnea ja menestystä jatkossakin. Olen yllätyksekseni huomannut viehättyväni tästä kappaleesta kovasti :peukku: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja kwak »

Ei tätä Eternamente Mariakaan mikään huono taida olla. Tarttumapintaa on vaan aika vähän ensikuulemalta, että ei ehkä ihan paras mahdollinen edustaja kuitenkaan.
Viimeksi muokannut kwak, 14 Tammi 2006, 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keep your head high above the water

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Mun täytyy nyt myöntää, että Tomilta pääsi "väärä" biisi jatkoon. Kun minä niin tykkäsin siitä jälkimmäisestä. :/
Mutta ehkä tämä Mariakin paranee kuunnellessa

Kaivannolle kuitenkin onnittelut! :peukku: Mun äiti tykkäs tästä! lol
Ja Tomille vähän enempi kontaktia ja tunnetta esitykseen. Se katse ei sais harhailla noin kauhiasti....

Vain minä ja Tomi Metsäketo ikuistettuna myös minun kameralle!! lol
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Hazel »

gentedimare kirjoitti:
Vain minä ja Tomi Metsäketo ikuistettuna myös minun kameralle!! lol
Kuvia kehiin ja heti!!!!!
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Aiku se käskee! lol Mä oon just tullut kotiin..... saanko mä nyt ekaksi tehdä ruokaa ja sitten ladata pari kuvaa galleriaan! lol
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Tomi Metsäketo - Eternamente Maria

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Nyt tiedän, miksi tykkään enemmän tuosta Mariasta. En siksi, että se olisi sävellyksenä parempi, se ei tosiaankaan ole, vaan siksi, ettei Tomin laulutaito oikein riitä tuon UPFN:n esittämiseen. Olen kelannut molempia nyt muutaman kerran ja asia mulle näin valkeni. Un posto on niin monisäikeinen ja paikoitellen vaikea, että taito vaan loppuu ja PikkuGwynetin aiemmin mainitsema väärä laulutekniikka kuuluu. Osa menee väkisin huutamiseksi, eikä se ole kaunista tuollaisessa kappaleessa. Mariassa taas Tomin ääni kuuluu kauniisti, sopii hänelle paljon paremmin.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Lukittu