Digiboksin teknisistä ongelmista

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Ostin tänään uuden digiboksin ja olen hieman sekaisin millä johdoilla ja minne laitettuna saan vhs-videonauhurini mukaan uuteen systeemiin? Edelleen haluan siis katsella ja nauhoittaa ohjelmaa... Kai se onnistuu?
Olisiko apua... ISO ja LÄMMIN kiitos. Ja pahoitteluni jos täällä on jo ketju tästä enkä sitä löydä...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Antenni -> digiboksi -> scart videoon -> toinen scart televisioon. Jos videossa on vain yksi Scart-ulostulo, niin sitten pitää laittaa RF-antennikaapelilla yhteys telkkariin, tai hankkia scart-jakorasia. Digiboksissa on varmaan kaksi Scarttia, toinen videoon ja toinen telkkariin.

Ja video pitää säätää nauhoittamaan AV-kanavalta, jossa se digiboksi on.
Hello Hi!

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

JuhaUK kirjoitti:Antenni -> digiboksi -> scart videoon -> toinen scart televisioon. Jos videossa on vain yksi Scart-ulostulo, niin sitten pitää laittaa RF-antennikaapelilla yhteys telkkariin, tai hankkia scart-jakorasia. Digiboksissa on varmaan kaksi Scarttia, toinen videoon ja toinen telkkariin.

Ja video pitää säätää nauhoittamaan AV-kanavalta, jossa se digiboksi on.
Boksissa vain yksi scart.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Papageno71 kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:Antenni -> digiboksi -> scart videoon -> toinen scart televisioon. Jos videossa on vain yksi Scart-ulostulo, niin sitten pitää laittaa RF-antennikaapelilla yhteys telkkariin, tai hankkia scart-jakorasia. Digiboksissa on varmaan kaksi Scarttia, toinen videoon ja toinen telkkariin.

Ja video pitää säätää nauhoittamaan AV-kanavalta, jossa se digiboksi on.
Boksissa vain yksi scart.
Tuossa tapauksessa laittaisin scart boksista-> videoon. Onko videossa kaksi scarttia? Jos ei, niin sitten taas antennijohdolla yhteys telkkariin, muuten videon toinen scartti sitten telkkariin. Saatat joutua pitämään videon päällä voidaksesi katsoa TV:tä.

Tai sitten tosiaan sellainen jakorasia

Kuva

Tuohon tulee scart sisään joka laitteesta (video, digiboksi ja DVD), mutta vain yksi ulos telkkariin. Siitä sitten valitaan, mitä haluaa katsella. Ja äänitys digiboksista videoon myös onnistuu yhdellä nappulalla.

Sitten ajastamisesta, digiboksin ja videon joutuu yleensä ajastamaan molemmat erikseen nauhoitusta varten. Tai sitten jättää sen digiboksin valmiiksi sille kanavalle, jota haluaa nauhoittaa.
Hello Hi!

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Sain toimimaan joo, mutta samalla huomasin, että pitää pitää videoita päällä koko ajan kans. Sinänsä vähän outoo, mut menköön.
Kiitos avusta paljon :)

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jep. Ja ainakin mulla videoille ajastamisessa pitää laittaa kanavaksi av-kanava ja digiboksiin päälle se kanava mitä haluaa nauhoittaa.
Eli miun ymmärryksen mukaan ajastettaessa et voi nauhoittaa kuin yhdeltä ja samalta kanavalta? :roll:

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Mä olen taas ihan sekaisin... Osaisiko joku mies auttaa??

Mun televisiossa on kaksi scart-paikkaa, digi-boksissa yksi ja dvd-video -laitteessa kaksi... Miten mä saan ton "kolmion" toimimaan kunnolla? Ja mille kanavalle mä viritän mitäkin ja minkä kautta ja mitä johtoja mistä minnekin? :niinpa:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Antenninjohto boxiin, antenninjohto videoihin, antenninjohto televisioon.
Scart boxista videoihin ja videoista televisioon.

Toimii nauhoittaminenkin boxilta tuon jälkeen.

Televisioon jää vielä yksi scart-paikka pleikkarille. :heh:

Kanavilla sinänsä ei ole mitään väliä, kunhan muistat ne. Minulla ainakin on videot ja boxi sellaiset että ne vaihtaa automaattisesti oikealle kanavalle (telkkarin) ja sen jälkeen kun on boxin päälle laittanut niin ilman boxia -kanavat eivät näy ollenkaan.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Pappis kiittää, kumartaa ja ylistää tätä miestä hyvästä avusta. Nyt vehkeet pelaa :peukku:

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Digiboksin teknisistä ongelmista

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

No mikä on, kun boksi on kaksi päivää ilmoittanut, että "kanava ei ole käytettävissä tai se on salattu"... Ihan tavallisesti toiminut eikä nyt näytä mitään enää :niinpa: Päivitetty on. ISO kiitos tiedosta ja avusta, jos löytyy :)

Vastaa Viestiin