Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kyllä ne real media ja windows streamitkin sieltä on ladattavissa. Flashiin upotetut äänitiedostot ovat aika mahdottomia tosin.

Mutta tosiaan, ota näistä nyt selvää mikä on laillista ja mikä ei... hyvä juttu, että eduskunnan lainsäätäjillä on selvä kuva käytännöstä ;)
Hello Hi!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Virallisten sivujen streamit ja äänitiedostot nyt ainakin? Ja videot.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ja valitukset voi lähettää omalle kansanedustajalleen eduskuntaan jatkossa ;)
Hello Hi!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

male kirjoitti: Eli eikö lupa ole periaattessa annettu jo tässä vaiheessa? :raaps:
Toidvottavasti ymmärsin pointtisi oikein...
Säännöt tahi allekirjoittamani englanninkielinen lupa eivät puhu mitään kappaleiden julkaisemisesta graafisessa muodossa. Lupaa siis ei YLEllä ole.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

haasta Yle oikeuteen ja vaadi Tomi Metsäkedon lähettämistä suoraan Ateenaan, kun eihän se sinne muuten pääse :cool:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

:huono: ja offtopic. Toi sanoitusjuttu on vaan ihan pikku detalji ja siinäkin
olen liikkeellä laillisuuden ja kollegoiden, en itseni takia. Ei ole mikään yllätys, ettei YLE ole viitsinyt olla minuun tässä asiassa yhteydessä. Ei monessa muussakaan asiassa.

No, tämän vuoden toiminnan kritiikin aika on myöhemmin. Menneitä sen sijaan olen sorkkinut laajalti artikkelissani Säveltäjät ja Sanoittajat ELVIS ry.:n uusimmassa jäsenlehdessä:

http://www.elvisry.fi/042005/euroviisut.html

Takaisin aiheeseen: ihan tavallinen turakainen ei kyllä osaa kaivella streaming-tiedostoja ja on olemassa myös tekniset keinot estää, ettei niihin pääse käsiksi. En mä esimerkiksi osaa imuroida YLEn sivuilla striimattuja Real Audio -tiedostoja.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Ihmettelen kyllä hirmuisesti sitä, että Norja pystyy lähettämään musiikkiohjelmia netissä ja Ruotsin Radio kaikkia kanaviaan. Tekijänoikeuslait ja -järjestöt ovat hyvin samankaltaisia kuin Suomessa. Norjan öljymiljardeineen vielä ymmärtää, mutta nyt kun löysin nettiradiovalikoiman http://www.sr.se olen entistä enemmän raivoissani suomalaisten kyvyttömyydestä levittää kulttuuriaan netissä.

Jos yhtään olen perillä asioista, niin Teosto on ollut kaikkein joustavin, mutta jääräpäät ovatkin Gramexissa ja YLEssä. Gramex ei ole enää vuosikausiin ymmärtänyt kasvun rajoja ja YLEn talousherrojen mukaan musiikista ja muistakin tekijänoikeuksista pitää vuosi vuodelta maksaa vähemmän.

Neuvottelujen pattitilanne on koitunut ennen kaikkea suomalaisen musiikin tappioksi.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

kaivanto kirjoitti:Ihmettelen kyllä hirmuisesti sitä, että Norja pystyy lähettämään musiikkiohjelmia netissä ja Ruotsin Radio kaikkia kanaviaan. Tekijänoikeuslait ja -järjestöt ovat hyvin samankaltaisia kuin Suomessa. Norjan öljymiljardeineen vielä ymmärtää, mutta nyt kun löysin nettiradiovalikoiman http://www.sr.se olen entistä enemmän raivoissani suomalaisten kyvyttömyydestä levittää kulttuuriaan netissä.

Jos yhtään olen perillä asioista, niin Teosto on ollut kaikkein joustavin, mutta jääräpäät ovatkin Gramexissa ja YLEssä. Gramex ei ole enää vuosikausiin ymmärtänyt kasvun rajoja ja YLEn talousherrojen mukaan musiikista ja muistakin tekijänoikeuksista pitää vuosi vuodelta maksaa vähemmän.

Neuvottelujen pattitilanne on koitunut ennen kaikkea suomalaisen musiikin tappioksi.
Juu, tuotahan olen minäkin keuhkonnut jo aikoja. Ja entäs Islanti? Alle puolen miljoonan asukkaan lupamaksuillako heidänkin ohjelmansa ovat netissä? Tanskassa on myös aika laaja valikoima.

Ja noista streameistä: ei varmaankaan jokainen pulliainen niitä saakaan ladattua, mutta ei varmaan kamalan tekninen tarvitse olla, että Googlella vaikka löytää keinot. Itse olen sitä mieltä, että jos jotakin on netissä tarjolla, on se silloin julkisesti jaeltu. Kaikkien tiedostojen on oltava jollakin serverillä, ja sen jälkeen on enää kysymys suojauksen määrästä, kuinka helposti se on sieltä haettavissa. Mutta Suomen lainsäätäjäthän olivatkin vain kaiketi huolissaan siitä, jos joku murtaa ostetun tallenteen kopiosuojauksen. Ja tosiaankin ainoa keino on alentaa noiden netissä laillisesti jaettavien musiikkien bitrate niin alas, ettei siitä ole säilytettäväksi ja CD:n ostolle on siten edelleen tarve.
Hello Hi!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

JuhaUK kirjoitti:Ja entäs Islanti? Alle puolen miljoonan asukkaan lupamaksuillako heidänkin ohjelmansa ovat netissä?
Kyllä vain. Paikallisilla tekijänoikeusjärjestöillä on suhteellisuudentajua toisin kuin meikäläisellä Gramexilla, joka ajattelee vain kuinka monta ihmistä teoriassa on saavutettavissa eikä todellisia kuuntelija/katsojamääriä. Reiluinta olisi suhteuttaa kaikki tekijänoikeuskorvaukset suoraan liikevaihtoon/budjettiin ja nostaa tätä prosenttiosuutta reilusti nykyisestä.
JuhaUK kirjoitti:Ja tosiaankin ainoa keino on alentaa noiden netissä laillisesti jaettavien musiikkien bitrate niin alas, ettei siitä ole säilytettäväksi ja CD:n ostolle on siten edelleen tarve.
Just niin.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
tsukinokawa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1265
Liittynyt: 12 Elo 2004, 14:20
Paikkakunta: jpää

Suorien musiikkilinkkien julkaisemisesta kiellettyä

Viesti Kirjoittaja tsukinokawa »

kysymys liittyen musiikkilinkkien jakamiseen.

voiko pyytää toista kuppilaista lähettämään toiselle mp3:sia (jos linkki laitetaan yksärillä) ? , kun itse haluaisin kuulla ainakin tämän hetkiset edustajat ja tietenkin tulevaisuuden edustajat (en ole kuin puolan ja albanian viisut kuullut. eikä mulla ole streamit toiminut ja joskus ei ole ollut vaan paikalle kun lähetys on tapahtunut)
Trust me, my love
You live within me
So I'll never
Say good-bye to you

Vastaa Viestiin