Violette kirjoitti:Tai entä jos kolmasosa ruudusta täytettäisiin puhuvalla päällä, joka molottaisi viestit ääneen esitysten aikana?
Kyllä rupeaa hirvittämään tämä kotikatsojan osa
Viisukuppila . Euroviisuaiheinen uutis- ja keskustelusivusto
Violette kirjoitti:Tai entä jos kolmasosa ruudusta täytettäisiin puhuvalla päällä, joka molottaisi viestit ääneen esitysten aikana?
Oiskohan se vaan, että ihan mielenkiinnosta Suomen alueellisiin eroihin tuollainenkin tieto meille tuotetaan. Kas kun ei kuvaruutuun... mahtuishan siihen joku kiva kartasto vielä ja pari diagrammia...tonywerner kirjoitti:YLE uutisoi Euroviisu-sivuillaan, että puhelinäänet julkaistaan alueellisina prosentteina. Mitä tuo nyt sitten ihan kirjaimellisesti käytännössä tarkoittaa? Ovatko alueelliset prosenttiosuudet samanarvoisia, vaikka ääniä annettaisiinkin huomattavasti vähemmän jollakin alueella?
Kaiken järjen mukaan tietysti lopputulokseen ratkaisee vain kokonaisäänimäärä, mutta ei noista koskaan tiedä Toivottavasti tässä on vain samanlainen juttu kuin viime vuonna, että jännityksen takia tulokset paljastetaan tällä tavalla.tonywerner kirjoitti:Ovatko alueelliset prosenttiosuudet samanarvoisia, vaikka ääniä annettaisiinkin huomattavasti vähemmän jollakin alueella?
Tietysti siltä varalta, että äänimäärät ovat hävettävän pieniä.tonywerner kirjoitti:Miksei niitä sitten julkaista suorina kpl-määrinä, kuten vaikkapa Norjassa tänä vuonna?
Niin, onhan se vähän noloa kun Viron karsinnoissakin on ollut näitä "ja tälle laululle tuli 27 soittoa". Prosentit on armeliaampia!Timoteus kirjoitti:Tietysti siltä varalta, että äänimäärät ovat hävettävän pieniä.tonywerner kirjoitti:Miksei niitä sitten julkaista suorina kpl-määrinä, kuten vaikkapa Norjassa tänä vuonna?
HAHA, ohjaus oli paras tähän asti! Vihdoinkin osataan heilutettu moderni tv-kuva jne, kuten esim. monissa amer. sarjoissa on tahallaan liikahteleva käsivarakamera.Antakaa potkut semifinaaleissa toimineille kuvaajille. Jos se on mahdotonta, ohjastakaa heitä, että kameroiden ei tarvitse olla koko ajan liikkeessä. Paikallaan oleva kuva on paljon parempi. Ei tärinää, ei edes-takas vatkausta, ei jatkuvia kamera-ajoja, kiitos.
Niin ja kun niihin suuntiin C ja D käännytään vielä niin nopeasti, että sohvaperuna tulee merisairaaksi.Sagapo kirjoitti:Aluksi meinasin kirjoittaa, että kameran liikuttelu sopii nopeisiin kappaleisiin, mutta tarkemmin ajateltuna paikallaan oleva kamera on niissäkin parempi. YOn selvää, että jos esityksessä on tanssia, joka liikkuu suuntiin A ja B, ja sitä kuvaa kamera, joka liikkuu suuntiin C ja D kääntyen suuntaan E, että eihän siitä saa mitään selvää.
TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Vai että potkut ohjaajalle?! Aika kovaa puhetta Sagapolta. Tuskin on ohjaajan ja kameramiehen "syy", vaan kyllähän tuottaja ne valinnat tekee.