Muistathan... -gaala 6.5.2006

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.

Kaikkien aikojen suomalainen Euroviisu

Äänestys on voimassa 12 Maalis 2042, 10:16 asti

Tipi-tii (1962), es. MARION RUNG
1
1%
Katson sineen taivaan (1979), es. KATRI HELENA
11
9%
Varjoon - suojaan (1967), es. FREDI
2
2%
Valoa ikkunassa (1961), es. ANNIKA EKLUND
1
1%
La dolce vita (1989), es. ANNELI SAARISTO
16
13%
Fantasiaa (1983), es. AMI ASPELUND
22
17%
Sata salamaa (1987), es. PETRI LAAKSONEN
19
15%
Tom tom tom (1973), es. MARION RUNG
6
5%
Eläköön elämä (1985), es. SONJA LUMME
22
17%
Addicted to you (2002), es. JUKKA KURONEN
6
5%
Bye bye baby (1994), es. CATCAT
3
2%
Hard Rock Hallelujah (2006), es. LORDI
19
15%
 
Ääniä yhteensä: 128

Avatar
maailmanloppu
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 717
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:33
Paikkakunta: Turkumaa
Viesti:

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja maailmanloppu »

Olipa kyllä kehno ratkaisu laittaa Annika laulamaan Lailan kappale. Kyseessä on kuitenkin ehkä Se Suurin Suomalainen Laulaja, kaikki kunnia Annikalle, Shanghain valoja sopii lauleskella vaikka kuinka, mutta eihän tuo nyt... eihän se ollut siellä päinkään :/ En saattanut äänestää omaa lempikappalettani, koska Annika lauloi sen. Ja se Laaksonen, jösses. Joku roti pitäisi olla. Ja ei todellakaan HRH ole likelläkään kaikkien aikojen euroviisua. Jos tämän illan esityksistä se olisi pitänyt valita, olisi Fantasiaa ollut kaiketi oma voittajasuosikkini, tai mahdollisesti La dolce vita. Upeat leidit Ami ja Anneli :peukku:
"Kahvin pitää olla makeaa kuin rakkaus, mustaa kuin helvetti ja vahvaa kuin kuolema" -Charles-Maurice De Talleyrand-Périgord

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Mä en kyllä ymmärrä tuota yletöntä Fantasian hehkutusta, biisi on keskinkertainen, sanoitus typerä eikä tämäniltainen esityskään kummoinen ollut. La dolce vita olisi ollut ainoa oikea voittaja.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Koko konsepti osoittautui juuri sellaiseksi farssiksi kuin oli arvattavissa. Hyvin, hyvin harva viitsi edes äänestää ja ne vähät jotka viitsivät, äänestivät tämän hetken hittiä.

Ei silti, paras saattoi voittaa, henk.koht. en näe mielekkäänä tämän vuoden viisun vertaamista klassikoihin mutta eipä tämä niille tasossa ainakaan häviä. Ehdottomasti parempi olisi kuitenkin ollut järjestää konsertti ilman turhaa täyteäänestystä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Kauheassa tunnekuohussa täälläkin vielä, olipahan show. Lordia ei todellakaan olisi pitänyt ottaa mukaan koko kisaan, se oli alun perinkin vähän hassua ajatus minusta. Mutta onhan se ihanaa, että Lordi voittaa aina kun astuu lavalle. Seuraava mahis siihen onkin jo ihan pian :peukku:
Amia, Sonjaa ja Annelia oli kyllä todella ilo nähdä, mikä veto ja esiintymisen ilo! Sen sijaan muita esityksiä katsellessa ei voinut olla ajattelematta, että mihin sitä sirkusta enää tässä tarvittiin, eikös tämä jo ollut itsessään aika friikkiä temppuilua... Ja ettei totuus unohtuisi: Fredi on ihana. Hänet tai Marionin näkisin mielelläni Suomen edustajana milloin vain! (myös unissani lol )
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Niin tai jos äänestys nyt välttämättä tarvitsi äänestää, niin Lordihan olisi voinut vain esittää viisunsa väliaikanumerona. Onhan se hyvä viisu ja eittämättä ihan erottuva tässä sakissa, mutta ei siitä silti 40 vuoden parasta viisua saa...ei tekemälläkään. Ei ainakaan vielä! :peukku:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Etukäteen ajattelin koko kisaa YLEn uusimpana mediatemppuna enkä joutunut yllättymään. Kauniit otsikot tästäkin saadaan, kun hullu Suomi valitsee kappaleensa jo kaikkien aikojen parhaaksi. Ei mitenkään huono idea, mutta ikävää gaalaa itseään ja muita artisteja kohtaan.
morelenbaum kirjoitti:Siis Amin olisi pitänyt voittaa siitä huolimatta vaikka bändi oli hieman sovitusta pilannut :(
Aamen.

Avatar
Jari
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 652
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 02:39
Paikkakunta: espoo

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Jari »

No täytyy tottua Lordin voittoon. Kuitenkin voin aina kuvitella Fantasian tai jonkun muun olevan kaikkein paras, ja pian kuuntelemaan noita klassikkoja.
Rhapsody! Gloria, gloria perpetua!!!

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Mutta onhan se liikuttavaa, että kaikki Suomen Lordi-myönteiset mummot (nyt kun olen todellakin tavannut heitä, alan uskoa... :shock: ) äänestivät tärisevät kädet nappuloilla ihanteensa voittoon. Tässähän alkaa olla ihan kansanliikkeen makua!
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tosi pettynyt olen minäkin lopputulokseen. Ei näin. :(

La Dolce vita olisi siis voittanut jos Lordi olisi ollut tosiaan Special Guest Star... :niinpa:

Sirkus oli ihan olematon. Olisi senkin aikana näytetty Suomen edustusbiisejä.
Nyt jäi näkemättä ja kuulematta edustusviisut vuosilta 64, 71, 72, 78, 86, 88, 91, 93, 00, 04 ja 05. :niinpa:

18 000 äänestäjää on SÄÄLITTÄVÄN VÄHÄN! Olisi voitu jättää kertomatta. Tai no ehkä ihan jees. Selittää osaltaan Lordin murskavoiton... :roll:

Jukka Kuronen häpäisi Lauran ja itsensä. NOLOA KATSOTTAVAA!!! :sekava:

Marion = JUMALATAR NO 1 !! Uskomaton karisma. Kertakaikkiaan. :ihana:

Ihan kiva kun gaala järjestettiin, vaikka toteutus oli kovin kotikutoista ja hätäisesti kasattua. Reggae OK:ta kuultiin KOLMESTI!! :shock:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Eihän Lordi edes ole vielä edustanut Suomea viisuissa. :tajutkaa:
Ihan väärin perustein mukana. ;)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Albatrossi

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Paikan päältä palanneena on pakko sanoa Amin olleen livenä aivan loistava. Lordi taasen oli VALTAVA PETTYMYS, todella huono esitys ja ennen kaikkea heikko ääni :shock: Mun oli todella vaikea ymmärtää Lordin voittoa. Levyllä HRH todellakin kuulostaa paljon paremmalta ja vaikka Lordi voittaisi Ateenassa, ei se muuta mielipidettä tämän illan esityksestä.

Muuten nautin illan showsta. Minulla ja Tervalla oli hyvät tunnelmat. Esitykset oli ihan hyviä, tietenkin live-tilanne vaikuttaa arvioon, saas nähdä kuinka erilaisen vaikutelman saan, kun katson pian nauhalta.

Kyllä nää vanhat starat ihan hyvin veti, Katri-Helena oli tosin hivenen vaisu. Katri-Helenan pukeutumistyyli ei petä, tyylikäs kuten aina.

Turkin biisi oli mielestäni huono ennen tätä iltaa ja se on edelleen aika surkea, tosin eipä Virokaan vakuuttanut.

Sorin Sirkus oli ihan mukava väliaikanumero, minä ainakin pidin.

Mutta kyllä AMI ASPELUND oli MAHTAVA.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Olenko ainoa, joka piti Kurosen show'ta hauskana? :p Ei euroviisut ole niin vakava asia... :hiips:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Anna_M kirjoitti:kaikki Suomen Lordi-myönteiset mummot
Uusi urbaani viisulegenda? Samaisen mummokategorian alalajia kuin Jarin jatkoon äänestäneet Kuopion tuulipukumummot? :mrgreen:

Olen havainnut monasti mielipidekimppautumaa Anna_M- sekä Marjukka-hahmojen kanssa mutta tässä ketjussa esiintulleet Fredi on ihana viestit olivat liikaa. Tytöt, te järkytätte minua! :megafoni:

;)

Konserttia seuratessa kävi mielessä mitä meillä mahtaa olla lavalla keväällä 2007 viisuisäntinä (olettaen siis Lordin voittavan aina lavalle astuessaan). Siinäpä väliaikaohjelmaa kerrakseen.

Eurooppa, olkaa hyvä: Sori feat. Kuronen.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Sä oot Barba niin drag-suuntautunut...
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Sade
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 537
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 13:32
Paikkakunta: Lieksa

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Sade »

:piano: Jep ! Ami on aina askeleen edellä toisia esiintyjänä.
Ihastuttava. Fantasian olisi pitänyt saada oikeutetusti voittaa.

Avatar
Jari
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 652
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 02:39
Paikkakunta: espoo

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Jari »

Aivan samaa mieltä. Ami Aspelund ja Fantasia on paras viisu.
Rhapsody! Gloria, gloria perpetua!!!

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja lharju »

barbarossa kirjoitti:Olenko ainoa, joka piti Kurosen show'ta hauskana? :p Ei euroviisut ole niin vakava asia... :hiips:
Kyllä se sopi ATY:hun. Esittäjä sai arvoisensa esityksen :roll:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

MuzaMaza kirjoitti:La Dolce vita olisi siis voittanut jos Lordi olisi ollut tosiaan Special Guest Star... :niinpa:
Jokuhan ne Lordin äänet olisi perinyt. :roll:

Sibel oli pettymys. Että ihan playbackia. :niinpa:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Anna_M kirjoitti:Sä oot Barba niin drag-suuntautunut...
Kuva
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

ashanti kirjoitti:
Anna_M kirjoitti:kaikki Suomen Lordi-myönteiset mummot
Uusi urbaani viisulegenda? Samaisen mummokategorian alalajia kuin Jarin jatkoon äänestäneet Kuopion tuulipukumummot? :mrgreen:

Olen havainnut monasti mielipidekimppautumaa Anna_M- sekä Marjukka-hahmojen kanssa mutta tässä ketjussa esiintulleet Fredi on ihana viestit olivat liikaa. Tytöt, te järkytätte minua! :megafoni:
Mä olen omin silmin nähnyt kuinka Yleisradion arvostettava toimittaja (60+) Ursula Uotinen hihkuu silmät innosta hehkuen Lordin ihanuutta ja tunnustaa äänestäneensä finaali-iltana langat kuumina. Ja samoinhan on myös Seela Sella kertonut tehneensä. Että siinä meillä on harmaat pantterit voimissaan, ja niillä kaikilla on vielä kännykät!

Ja mitä järkyttämiseen tulee, heh, et tainnut olla ensimmäinen aiheesta järkyttynyt... lol (Niin, mul on Fredin kuva lompsas)
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Jónsì kirjoitti: Jokuhan ne Lordin äänet olisi perinyt. :roll:
No kun ei olisi. Mulle eilen illanvietossa hevifani-ystäväni kanssa valkeni, millaiset tekstarikampanjat oli ollu liikkeellä viisufinaalin aikaan, jotta kaikki sellaisetkin saatiin äänestämään Lordia, jotka eivät olleet telkkarin äärellä tai varsinaisesti edes Lordi-faneja, vaan lähinnä raskaamman musiikin vannoutuneita faneja. Eiköhän jotain samanlaista ollut tänään ilmassa.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Miten on ees mahdollista että Lordi voitti! Herranjestas sentään.
Ja Cat Cat laulo ihan kamalasti :/
Annelin tai Marionin ois kuulunut voittaa!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

YLE:ltä tuli just e-mail Muistathan Gaalan tuloksista. Jotenkin noloa:

HARD ROCK HALLELUJAH KAIKKIEN AIKOJEN SUOMALAINEN EUROVIISU :-*

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Halla »

barbarossa kirjoitti:Olenko ainoa, joka piti Kurosen show'ta hauskana? :p Ei euroviisut ole niin vakava asia... :hiips:
Tv:ssä tuo oli musta vaisu, kerran olen livenä nähnyt ja silloin oli todella hauska. Tosin esitti silloin muita kappaleita kuin euroviisuja. :D
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Anna_M kirjoitti:(Niin, mul on Fredin kuva lompsas)
Mulla on Mihain. Oikeesti.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

barbarossa kirjoitti:
Jónsì kirjoitti: Jokuhan ne Lordin äänet olisi perinyt. :roll:
No kun ei olisi. Mulle eilen illanvietossa hevifani-ystäväni kanssa valkeni, millaiset tekstarikampanjat oli ollu liikkeellä viisufinaalin aikaan, jotta kaikki sellaisetkin saatiin äänestämään Lordia, jotka eivät olleet telkkarin äärellä tai varsinaisesti edes Lordi-faneja, vaan lähinnä raskaamman musiikin vannoutuneita faneja. Eiköhän jotain samanlaista ollut tänään ilmassa.
Kyllä niitä ääniä olisi silti muillekin siunaantunut.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

ashanti kirjoitti: Olen havainnut monasti mielipidekimppautumaa Anna_M- sekä Marjukka-hahmojen kanssa mutta tässä ketjussa esiintulleet Fredi on ihana viestit olivat liikaa. Tytöt, te järkytätte minua! :megafoni:
Tsihih. No mutta kun se on niin ihQ setä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Albatrossi

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Juuri videolta katsottuna Lordin esitys ja laulu näytti ja kuulosti vähän paremmalta. Erilaiset kuvakulmat hivenen pelastivat esitystä, paikan päällä oli kyllä aivan kamala.

Avatar
iSani
Siemailija
Siemailija
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 18:20

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja iSani »

Hyvänen aika, YLEllä osataan nykyään jopa markkinointi. Koko tilaisuus oli selväsi viritetty niin, että Lordin voitto oli väistämätön. Video esitettiin juuri ennen ohjelmaa, ja sitten esiintymispaikaksi viimeinen.

Maanantaina saavat nekin, jotka eivät ohjelmaa katsoneet lukea iltapäivälehdistä ja Satasen tekstiviestipalstalta, kuinka suuri skandaali taas on tapahtunut. Sitten kauhistellaan ja päivitellään, ja julkisuutta tulee. Täysin laskelmoitua.

Viisuista ei ole Suomessa vuosikausiin puhuttu niin paljon kuin nyt. Vähän kyynistähän tämä saattaa olla, mutta minusta tärkeintä on, että kisat ja edustajamme ovat lööpeissä.

Jos vielä itse kisassa saavutetaan kelpo sijoitus, niin Suomi saadaan tällä potkaistua irti viisuapatiasta.
Kuva

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Muistathan... -gaala 6.5.2006

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No, minä pidin Kurosen esityksestä vallan mahdottomasti, paljon parempi kuin Laura itse :rofl: . Erinomaista viihdettä.

Lordin voitto oli ihan perseestä, eihän se nyt voi olla kaikkien aikojen paras suomalainen viisu, kun ei ole edes edustanut vielä maataan. La dolce vita oli hieno esitys, samoin tykkäsin tosi paljon Sonjasta. Paras oli kumminkin livenä Amin Fantasiaa, hieno veto. Ja hitto mikä mekko Amilla <3
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Lukittu