Tangomarkkinat 2004-07

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Lukittu
Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Päivän lööppi:
TYLYSTI PUDOTETTU YOUKKA PUHUU SUUNSA PUHTAAKSI :wink:

* syvä huokaus*
Voi kun on mahdottoman vaikeaa ryhtyä vääntämään mahtavan viikonlopun kokemuksia napakaksi viestiksi. Aloitan joka tapauksesa ISOILLA KIITOKSILLA vuolaista kehuistanne ja kannustuksistanne, joita on ollut mukava lukea. Itse olen suoritukseeni todella tyytyväinen, joten otan absoluuttisen objektiiviset kommenttinne kiitollisena vastaan. Viikonloppu oli äärettömän raskas ja stressaava, mutta televisioesiintymisen jälkeen olo oli ennen kokemattoman euforinen. Kun kävin tulosten selvittyä onnittelemassa finalisteja, pääsi itku, joka oli enimmäkseen onnellista sellaista. Sanoinkuvaamattoman upeaa, vaikka nyt onkin vähän tyhjä olo.

OMAT ARVIOINTINI KANSSAKILPAILIJOISTA:
Tämä ei ehkä ole viimeisen päälle viisasta, joten yritän pitäytyä neutraalilla linjalla.

1. Susanna Gärdström:
* Sai äänelleen liian korkean tangon, mutta veti kuitenkin varmasti. Kypsä ja vakuuttava tulkitsija ja minun mielestäni myös mukava ja sydämellinen ihminen. Iloitsi todella syvästi jatkopaikastaan. En osaa mennä arvailemaan, oliko valinta tuomareiden sensuuritaktiikkaa.

2. Jukka Hallikainen:
* Varma ja perustangosaundinen laulaja. Lisäksi miellyttävä, joskin hieman ilmeetön, esiintyjä. Persoonana ja kilpakumppanina mitä mahtavin tyyppi. Oli valmis vaihtamaan oman tangonsa mihin tahansa muuhun, ja jaksoi ainoana pudoneena vääntäytyä finalistien yökeikalle ravintola Galaxyyn. Olisin suonut hänelle finaalipaikan.

3. Jaana Mäntyniemi:
* Varmaotteinen ja rauhallisesti esiintyvä kaunotar, jonka ääneen kaipaisin vähän lisää jytyä. Oli suunnitellut ja ommellut itse upean pukunsa.

4. Jani Huhtala:
* Hyvä ääni ja luonteva esiintyjä, mutta tulkinta oli minun makuuni pinnallinen ja katkonainen. Porukan suupaltti.

5. Terhi Jokila:
* Minä pidin Terhin kauniista ja lämpimän hennosta äänestä, joka sopisi varmasti popimpaankin musiikkiin. Monista menestyksistään huolimatta myös todella aito, empaaattinen ja naapurintyttömäinen persoona. Harmittelin hänen putoamistaan.

6. Tommi Soidinmäki:
* Ystävystyin Tommin kanssa jo Jyväskylän karsinnoissa ja ystävyys vain syveni Raisiossa. Armoton jännittäjä mutta lavalle noustessaan kaivaa Hernandon otteet takataskustaan. Olimme kilpailijoiden kanssa samaa meltä sallan kanssa, sillä Tommissa on karismaa ja flirttiä, eikä se ole tippaakaan opeteltua tai harkittua. Äänikin on mukavan pehmeä, ja mahtavia alaääniään Tommi ei edes päässyt Hernandon salaisuudessa näyttämään.

7. Eija Bergman:
* Porukan nuorin ja hiljaisin, mutta varsin sympaattinen neito. Tyttömäinen olemus ja vahva ääni saavat lavalla aikaan mukavan kontrastin.

8. Vesa Myllyviita:
* Mummini mukaan Vesa on minulle kaukaista sukua, joten olen iloinen hänen jatkoonpääsystään. Vesalla on vielä kehittymistä laulajana, mutta hän onkin laulanut julkisesti ensi kertaa vasta vuosi sitten. Hän oli vilpittömän onnellinen jo pästyään 20 parhaan joukkoon. Mukava mies, joka tarvinnee vielä hiukan kokemusta kuninkaaksi asti.

9. Terhi Lehtoniemi:
* Todella vahva ja hieman tainakokkosmainen ääni tällä räväkällä Oulun tytöllä. Juttelimme viisukokemuksesta, joka oli ollut kaikin puolin mahtava. Osasyy viisusemin puurouteenkin selvisi: Terhin mikki oli kovimmalla ja Heidin puoliteholla, vaikka piti olla toisin päin. Samoin heidän esityksensä pantiin kerralla purkkiin, vaikka jotkut toiset saivatkin uusia ottonsa. Just-projekti voisi kuulemma edetä vähän vauhdikkaamminkin...

10. Jukka Hautaniemi:
* Pystyin televisiossa parhaimpaani, ja olen siis todella tyytyväinen, vaikken videota ole vielä katsellutkaan. Romanialainen kitara sopi minulle sittenkin yllättävän hyvin. Juttelin kisan jälkeen Johanna Pakosen kanssa, joka sanoi haastatteluni olleen ainakin hänen osalta ratkaisevin putoamissyy. Menin tuomariston eteen rehellisenä, sillä en oikeastikaan ole varma, haluaisinko voittaa kuninkuutta. Perhearvot tuntuvat kuitenkin tässä vaiheessa urasuunnitelmia tärkeämmiltä. Kerroin lähteneeni kisaan harrastusmielessä (vertasin suunnistuharrastukseeni), ja kerroin olevani tyytyväinen jo tästäkin menestyksestä. Samassa yhteydessä tunnustin kuitenkin myös haaveilevani tangokuninkuudesta, joten aika ympäripyöreä (mutta hyvin todellinen) vaikutelma jäi. Edelleenkään minua ei harmita rehellisyyteni, vaikka lauantaipäivän kuluessa rupesinkin haaveilemaan yhä voimakkaammin Seinäjoelle pääsystä. Se kuitenkin toisaalta ärsyttää, että valehtelemalla voisin olla nyt Seinäjoen porukassa. Olen joskus kokeillut valkoisia valheita pääsykokeissa ja hyvin menivät läpi. Ja voihan olla niinkin, että moni nuorempi ei ole edes todellisuudessa miettinyt, mitä kuninkuus tuo tullessaan. Mutta minä nyt olenkin tällainen paatunut pohdiskelija ja riskien välttäjä, mutta olen kyllä myös ylpeä siitä. Jos vuosi opettajana saa minut vakuuttuneeksi kunikuuden vetovoimasta, yritän taas ensi vuonna. Harrastumielessä en ehkä enää lähde enää tuomareiden päänvaivaksi.
Viimeksi muokannut youkka, 24 Touko 2004, 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja youkka »

jatkuu...


11. Laura Hihnala:
* Itsevarmuus näkyy lavalla, mutta äänenväri on minun makuuni enemmän pop kuin tango. Ei tainnut olla porukan pidetyin persoona.

12. Teijo Lindström:
* Melkoinen Pavarotti ja muutenkin aivan huipputyyppi. On muuten mukana myös Timo Mustakallio -laulukilpailussa, joten taitoa löytyy. Onpa mielenkiintoista kuulla jatkossa, miten hänen äänensä taipuu perinteisempiin ja rikkonaisempiin tangoihin. Pitkälinjaisen Kuu kylmän kuningattaren hän sai vaihdossa Jukka Hallikaiselta. Joka tapauksessa on mahtavaa, että saatiin laaja skaala osaajia Seinäjoelle.

13. Minna Sirkiä:
* Karsiutui samalla Kuinka saatoitkaan -tangolla kuin Kukkis Ahonen viime vuonna. Ylä-äänet koituvat muuten kaunisäänisen Sirkiän kohtaloksi. Emme oikein ehtineet tutustua tai jutellakaan koko viikonlopun aikana. Pettymys oli toissavuoden finalistille ymmärettävästi kova.

14. Jarno Grönholm:
* Jarnollakin oli kovat menestypaineet toissavuoden viittä vaille -tuloksen jäljiltä. Mukava ja habitukseltaan karihirvosmainen mies, joka on opetellut laulamaan hiukan mustalaismaisesti. Miehen luontaisessa äänessä voisi olla koskettavampi väri.

15. Taru Nurmela:
* Tämä pirteä Ruotsin tyttö oli todella tyytyväinen jo semifinaalipaikastaan. hän iloítsi oltuaan paras ruotsinsuomalainen ja nautti täysillä mahtavasta tunnelmasta. Lauliutekniikassa on vielä pientä hiottavaa.

16. Marko Lämsä:
* Komea ääni ja mies. Jotain häiritsevää laulutekniikassa oli, mutta mielestäni finaalipaikka oli silti ansaittu. Persoonana jäi minulle etäiseksi, sillä olimme aina eri ryhmissä ja siis myös eri paikoissa.

17. Johanna Debreczeni:
* Ehkäpä porukan vahvin naisääni mitä korkeammalle mennään. Välillä on jo huutamisen rajoilla, mutta pääasiassa komeaa kuunneltavaa ja miellyttävää katseltavaa. Alaäänistä puuttuu jykevyys ja pieniä epävireisyyksiä (kuten lähes kaikilla) ilmenee ajoittain. Oli panostanut onnistuneesti stailaukseen.

18. Rami Välimäki:
* Minulle turhankin korkea Rakastunut nainen oli hänelle mitä parhain valinta. Ramilla on kuulas ja varma ääni ja laulutekniikkakin kunnossa. Kuulemani mukaan (ei varma tieto) tuomariston jäsen Porkka-Lintala on Ramin laulunopettaja, mutta ei tietenkään ole Ramin vika, että hän on tuomaristossa.

19. Ailamari Vehviläinen:
* Ailis oli siistynyt esiintymistään viime vuodesta, ja tänä vuonna pidin sekä hänen laulustaan että esityksestään. Persoonanakin hän on toista kuin viime vuoden lehtijutut antoivat ymmärtää. Näyttävä ja mukava tuttavuus kaikenkaikkiaan, jolle kohtalokas Vaaralliset huulet oli myös mitä parhain tango

20. Jukka Haapamaa:
* Laulaa varmasti ja lähes yhtä jykevästi kuin Teijo. Tämäkin on kuulopuhetta, mutta tuomaristo oli melko suorasanaisesti kehottanut laihdutuskuurille. Ikävää, jos on totta.

JA PARI SANAA TUOMARISTOSTA:
Tai itse asiassa minulla ei ole juurikaan kommentoitava, ei puolesta eikä vataan, sillä en tietenkään ole pystynyt seuraamaan kisan kaikkia vaiheita ja haastatteluja. Omalta kohdaltani he olivat mielestäni korrekteja, mutta sen kummempia ohjeita tai palautettakaan en koko aikana saanut. Finalistivalinnat oli käytännössä katsoen tehty jo kenraaliharjoituksen jälkeen, eli televisionti oli lähinnä jokaisen esiintyjän henkilökohtainen mainos Suomen kansalle. Itselläni kenraali ei mennyt aivan putkeen, mutta ei nyt kovin huonostikaan. Tunnelma oli joka tapauksessa paljon ankeampi kuin TV-taltioinnissa, jonka onnistumisesta olen edelleen pienessä hekumassa. Oman suorituksen jälkeen oli myös upeaa iloita muiden onnistumisista. Vaikka olinkin itse mukana, kuvailisin yleistasoa paremmaksi kuin parina viime vuonna.

Nyt olen purkanut tuntojani jo puolisentoista tuntia. Lopettelen raporttini tähän, mutta kysykää ihmeessä, jos jokin jäi askarruttamaan. Ihan kaikkin kysymyksiin en varmaankaan voi vastata ainakaan näin julkisesti... :roll: Kunhan tästä vähän tokenen, palailen myös muihin kuppilan aiheisiin.

Mutta vielä kerran kiitos siitä, että teitte mahtavasta kokemuksesta vieläkin mahtavamman. Näköjään virtuaalimaailmassakin voi tuntea aitoa ystävyyttä action-smiley-032:
Viimeksi muokannut youkka, 24 Touko 2004, 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Chris »

Kiitos Youkka todella aidosta ja rehellisestä laulajien suoritusten analysoinnista! Oli ilo lukea älykkään ihmisen arviota muiden, mutta etenkin omasta suorituksestasi! On nimittäin ensisijaisen tärkeää tiedostaa oman suorituksensa hyvät ja huonot puolet - kaikkihan eivät siihen edes pysty...! Oli aikamoinen moka - jos sallit pienen kritiikinpoikasen - että lipsautit tuomaristolle että et oikeastaan edes haluaisi voittaa kuninkuutta; ihan kaikkea ei olisi tarvinnyt tunnustaa...! Ymmärrän että halusit olla rehellinen, mutta jos kilpailuissa haluaa voittaa ei saa olla liian kiltti ja rehellinen - näin se valitettavasti on! Sanoihan se Pakoskakin sulle että ainakin hänellä se oli ratkaiseva juttu finaalia ajatellen...!

Mutta ensi vuonna on uusi yritys, eikö vaan - opettele vähän enemmän itseluottamusta ja kilpailuhenkisyyttä, niin hyvä tulee! Eikä sun tarvitse muuttua ihmisenä huonompaan suuntaan, ei ollenkaan. Menestymisen halu ja jano ovat vaan niin ehdottoman tärkeitä juttuja laulukilpailuissa - kuten muissakin kilpailuissa (on omakohtaisia kokemuksia...) eikä oman itsensä psyyken kohentaminen ole kenellekään haitaksi, kunhan ei mennä liiallisuuksiin!

Kuten jo aiemmin sanoin olisit ehdottomasti kuulunut finalistien joukkoon - enkä sano tätä vain miellyttämisen vuoksi - lauloit todella mallikkaasti! Oma suosikkini tangokuninkaaksi jäljellä olevista on Teijo Lindström; en yhtään ihmettele hänen osallistumistaan klassisenkin musiikin kisoihin - sillä miehellä on todella komea ääni!

Koeta toipua viikonlopun koettelemuksesta ja palata vähitellen maan pinnalle sieltä euforian taivaasta...hyvää kesän alkua ja menestystä laulajan uralla jatkossakin...! Kiitos tuottamastasi elämyksestä...oli jännää seurata kuppilakamun suoritusta telkkarista - jännitti niin että ei meinannut sohvalla pysyä...!

applause:

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Treno »

Hyvin ja hienosti meni Youkan laulu. Harmi, ettei tullut jatkopaikkaa, mutta ensi vuonna taas! Kovin oli hiljaista lauantaina aiemmin päivällä Seinäjoki-Areenan luona, kun autolla ohi huristelin. Toista on meno ja meininki sitten heinäkuussa.

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

Chrisin sanoihin Youkalle minulla ei totisesti ole juurikaan lisättävää !
tai...
No kommentoin kuitenkin vielä omalta osaltani(..joo´o - on tää omahyväinen.. :roll: ):


Itsekin olen ollut kokonaista kolme kertaa aivan väärällä asenteella
liikkeellä, eikä jälkeenpäin ihmetytä lainkaan, etten ole pidemmälle
päässyt.
Tosin mulla on stopin tehnyt oma valmistumattomuuteni -joka on sitten
näkynyt jännittämisenä(jota en muuten tee)
Ja syynä valmistumattomuuteen on yleensä ollut se, että en olisi
varmaankaan edes "uskaltanut/halunnut " pärjätä.
Tuon sortin julkisuus ei taatusti ole helppo taakka kantaa, puhumattakaan
siitä miten tuollainen pyöritys olisi vaikuttanut elämään ja omaan persoonaan yleensä.

Tango dramaattisuutensa puolesta toki kiehtoo minua, mutta
täysin epätanssillisena ihmisenä taasen tanssilavameininki muuten
ei.(ja senkin nyt luulisi olevan perusedellytyksiä eteenpäin pääsyyn.)

Kaikki ei tosiaankaan ole aina kiinni siitä
mitä me näemme lavalla, takana voi olla paljon muutakin.

No tulihan taas tilitystä..
:termari:

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja salla »

Mahtava raportti. Kiitos Jukka!!!!
Itselläni tuo samainen haave on kytenyt jo useita vuosia, ja viime vuonnahan tuli kutsu Raisioon. Harjoittelin tosi ahkerasti mutta en mielestäni ollut tarpeeksi valmis. Sitten tuli vielä terveyden kanssa probleemia joten en lähtenyt edes yrittämään. Näin jälkeenpäin harmittaa mutta luonne ei antanut periksi. Tyyliin "mä tulin voittamaan" :D

Muutenkin nuo ylä-äänet tuottaa hieman vaikeuksia. On kohtuutonta että naisten tangoissa vaaditaan "huutamista". Itselläni on matala ja tumma ääni mutta markkinoillahan sävellaji määrätään?
Joten en tiedä jaksaako yrittää ensi vuonna?? Mitenköhän niitä tangoja pystyy vaihtelemaan keskenään vai onko pakko laulaa sinulle nimetty tango??

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Chris kirjoitti: Oli aikamoinen moka - jos sallit pienen kritiikinpoikasen - että lipsautit tuomaristolle että et oikeastaan edes haluaisi voittaa kuninkuutta; ihan kaikkea ei olisi tarvinnyt tunnustaa...! Ymmärrän että halusit olla rehellinen, mutta jos kilpailuissa haluaa voittaa ei saa olla liian kiltti ja rehellinen - näin se valitettavasti on! Sanoihan se Pakoskakin sulle että ainakin hänellä se oli ratkaiseva juttu finaalia ajatellen...!
Kiitos palautteestanne sekä Chris että Termari. Tuota tekemääni mokaa voi kuitenkin käsitellä kahdelta kantilta, kuten yritin raportissani selittää.

1. Ilman muuta tiedostin, ettei rehellisyys välttämättä kannata, mutta halusin jättää päätöksen tuomaristolle. Kun en kerta kaikkiaan itse tiedä, niin päättäköön sitten alan ammattilaiset. Ja korostan nyt vielä, että ehdin jutella asiasta vain Pakosen kanssa.

2. Olisin yhtä hyvin voinut valehdella ja näytellä itsevarmaa. Tiedä sitten tuloksista, mutta moraalini ei olisi antanut kepulikonstein menestymistä anteeksi. Tottahan itse kilpailun voittaminen olisi mahtavaa, mutta niitä jälkiseurannaisia onkin sitten mahdotonta ennustaa. Jos kuninkaan toimenkuvaan kuuluisi vaikkapa pari viikottaista konserttia Lahden Sibelius-talossa ja yksi tanssikeikka Asikkalan lavalla, pyrkisin voittoon kynsin hampain. Autolla ajamiseen, tupakankatkuisiin ravintoloihih ja lyhyisiin yöuniin tarvitsen kuitenkin vielä lisää motivaatiota. Ja kuinka monen kuninkaallisen suhde on lopulta kestänyt keikkapyöritystä? Minä olen kuitenkin kihloissa oleva mies.

Siis. Lähden ensi vuonna kisaan, jos olen aidosti halukkaampi menestymään. Valehtelemaan en alennu.
Mutta jospa vaimokekin kehittyisi ensi vuodeksi lisää, ja saisimme maahan aidon kuningasparin :wink:

P.S. Katselin kisat nyt videolta, ja olen edelleen tyytyväinen suoritukseeni. Mutta eipä ole pärstäni oikein TV-kelpoinen. Pelkkää ryppyä, varjoa ja ientä. Hyi hitto :twisted:
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kuinka niin naamataulusi ei ole tv-kelpoinen? Rypyt tekevät ihmisestä persoonallisen ja niitä varten käytetään meikkiä. Itse "pakenen" ryppyjä parilla tavalla: a) ylipainollani, b) jollakin kummallisella naamajumpalla (ei ihan method Putkisto vaan sinne päin...) Naamasi on ihan mainio - joten ei syytä huoleen.

Ja minä ihailen tuota piirrettä, että uskallat laittaa kihlattusi laulu-uran edelle. Onhan niitä muitakin kisoja, joiden kautta voi edetä. Miten olisi Somero soikoon?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Kiitos Youkalle ihmeellisestä tangokokemuksesta. Harvoinpa meillä on oikein videolle asti otettu tangoja (siis ei koskaan, karsinnoista puhumattakaan). Avarsit siis meidän maailmankuvaamme. Kiitos upeasta esityksestä. Kotikatsomomme päästi sinut jatkoon, harmillista ettei niin käynyt todellisuudessa.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja youkka »

salla kirjoitti: Mitenköhän niitä tangoja pystyy vaihtelemaan keskenään vai onko pakko laulaa sinulle nimetty tango??
Tangot vedettiin hatusta, mutta niitä sai vaihdella minkä pystyy. Miesten porukassa tehtiin kolmet vaihtokaupat, eli yhteensä kuusi miestä vaihtoi tangonsa toiseen. Naisten vaihdoksista en osaa mennä sanomaan, mutta ainakin takavuosina niitä on tapahtunut.

Joka tapauksessa tangojen äänialoissa on aika pieniä eroja. Romanialainen kitara on harvinaisen matala (A-C2) ja suppeakin äänialaltaan, mikä auttoi minua vapautumaan ennen suoritusta. Hernandon salaisuus ja Rakastunut nainen käväisivät E:ssä ja Teijon Kuu kylmä kuningatar varioiden jopa F:ssa. Naisten tangoista korkein oli On siellä armain, joka kipuaa aina C#:sään saakka. Loput pyörivät A-H seudulla. Matalimmalta möyräisi Rakkauden yö, jossa käväistään nopsaan D:ssä. Yleisimmin naisten alimmat äänet pyörivät F-G seudulla.

Yleisesti ottaen täytyy vielä todeta se, että tänä vuonna olisi ollut meikäläiselle sopivat tangot menestyä. Ensi vuodesta ei voikaan sitten tietää, ja tuomarilinjakin tuntuu heittelevän vuosittain. Esimerkiksi viime vuoden finalisti Anniina Alanen tiputettiin jo ensimmäisellä kierroksella, vaikka minun korvaani kuulosti jopa hieman kehittyneen. Samoin finaalissa vieraillut Petteri Lehikoinen jätettiin jopa kutsumatta Raisioon.

Nyt yritän jättää tangot hetkeksi takavasempaan ja hyökkään taas gradun kimppuun. Vastailen toki, jos kysyttävää jäi :)
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Kiitokset vielä minunkin puolestakin Youkalle todella mielenkiintoisesta ja syventävästä selostuksesta!

Olen kanssasi samaa mieltä, että teit oikein ollessasi rehellinen haastattelussa. On todella hyvä päästä noinkin lähelle katsomaan sitä touhua ja miettiä vielä se yksi vuosi; onko tämä TODELLA se, mitä haluan! Yleisö näkee vain sen pinnan, mutta sen alla on niiiiiin paljon muutakin, joka on todella harkitsemisen arvoista. Pisteet sulle rohkeudestasi ja arvioi tilanne ensi vuonna uudestaan.

Ja kyllä se laihdutusmääräys sille viimoiselle Jukalle varmasti pitää ihan paikkansa. Aikaisempina vuosina niitä on runsain mitoin jaeltu lähinnä kuningatarehdokkaille. Minustakin on Seppo Kulmala sanonut, että näkee jo päältä, etten halua kuningattareksi (ts. en ole oikeissa mitoissa). Toisaalta asia on ihan ymmärrettävä. Kuninkaallinen on tuote, jonka pitää myydä. Raaka totuus on se. Toinen asia, joka herättää närää tuomaristossa on silmälasit. Teijollakin sellaiset on, mutta varmasti määrättiin ottamaan pois. Toivottavasti poika pärjää ilman. Onneksi ei ole orkesterimonttua!!! :lol: :lol:

On se vaan jännä juttu, että kun jostain ihmisestä on saanut tietyn kuvan, niin sitä on sitten vaikea pyyhkiä mielestään pois. Veikkaisin, että tämä on samaa laatua AntSan Lea Laven-rakkauden kanssa :wink: . Tämä Susanna on vaan käyttäytynyt niin, että on vaikea luoda hänestä täysin vilpitöntä kuvaa. Olen pahoillani ihan itsenikin puolesta, koska mieluummin minä tuttua ihmistä kannustaisin voittoon kuin olisin näin kyyninen..... Voi minnuu..... :oops:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Heh- onkohan Tangokisoilla nyt uusi katsojaennätys... Taidan olla ainoa, joka ei tuota ohjelmaa sattuneesta syystä katsonut! :lol:
Hello Hi!

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Sori nyt, kun vieläkin pitelen omaa topikkiani pinnalla, mutta tämä liittyy samalla tuonne julkkisbongaus-threadiinkin.

Aluksi kuitenkin lämmin kiitos Nadille rohkaisusta ja tuesta. Uskon tehneeni oikean ratkaisun.
Marjukka kirjoitti: Pieni off-topic -hyppäys: mihin ihmeeseen se Ängesleväkin on kadonnut? Julkisuudessa ei juuri kuulu mitään. Keikkaileeko se? Entäpä sellainen hyvin nuori tyttö viime vuosilta, Hanne Kannasharju? Siitäkin oli kovasti juttua, mutta nyt ei enää mitään.
Meikäläisen bongauslistalle kertyivät viikonlopun aikana mm. erikseen liikuskelleet Saija ja Kari, kihlattuaan (?) Heidi Pakrista kannustanut Mika Pohjonen, roisia kieltä viljellyt Mikko Kilkkinen sekä hiljaisemmat kuninkaat Keronen & Hervanto. Saija oli pätkäissyt tukkaansa ja värjännyt sen mustaksi, mutta Kari ei ollut muuttunut sitten mihinkään. Taina Kokkonenkin oli ainakin lauantaina tsemppaamssa Jarno Grönholmia. Mistähän Taina hankkii nykyään elantonsa? Ei kai sentään opettajaksi ole palannut?

Äiti- ja tytär Lundkin purjehtivat ylväinä paikalle, ja yllätyin kuullessani Susanna G:n liittyneen Tamaran talliin (Tamara muuten onnitteli minua lauantaina ja nimesi minut yhdeksi favoriiteistaan 8) ). Uljain näky oli lähes pavunruskeaksi paahtunut Jamin Mäntylä, joka tosin viihtyi paikalla vain tovin. Mutta mutta, bongasinpa minä Raisiosta myös kaipailemanne Ängeslevän, joka ei tuntunut olevan kovin läheisissä väleissä muiden kuninkaallisten tai Auraviihteen väen kanssa. Joku oli jopa nähnyt Katjan puivan nyrkkiä tuomaristolle ensimmäisen vaiheen jatkoonpääsijöiden selvittyä. Hanne Kannasharjusta tiedän vain sen, että sammahti prinsessavuonnaan totaalisesti, minkä jälkeen alaikärajaa oitis nostettiinkin.
Viimeksi muokannut youkka, 25 Touko 2004, 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Miksihän muuten silmälasit aiheuttavat närää? (Moderaattorit voisivat laittaa tästä oman aiheen!)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Nostanpa tämän aiheen ylemmäksi, kun Tangofinaali lähestyy. Meidän Jari juontaa Arjan kanssa, pysyvätkö ihan käsikirjoituksessa läpi ohjelman,pysyvätkö? :wink:

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja salla »

Ja kuulemma Arja tekee scriptin.
Ihanaa, kaksi suosikkiani juontamassa...jee!!!

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Mä taidan joutua perumaan sen boikotin tänä vuonna, kun siellä on noin hyvät juontajat ja vaikka Youkka ei päässytkään finaaliin... Hmmh, no onhan mulla vielä puolitoista kuukautta aikaa miettiä... :shock:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja male »

Toivottavasti olisivat hauskoja sillä aiemmin kun oli Janne Porkka, televisio meinasi lentää ikkunasta ulos.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja lharju »

Janne Porkka on huomattavasti parempi kuin PERTTI SALOVAARA ja SATU SILVO :x speechless-smiley-040:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja male »

lharju kirjoitti:Janne Porkka on huomattavasti parempi kuin PERTTI SALOVAARA ja SATU SILVO :x speechless-smiley-040:
Olivatko hekin joskus juontjia. En muista, mutta kauhulla ajattelen... :shock:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
maailmanloppu
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 717
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:33
Paikkakunta: Turkumaa
Viesti:

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja maailmanloppu »

Juu, Pertti "voe mahooton paekka" Salovaara ja Satu Silvo todellakin jäivät mieleen. Silvo oli mielestäni kuin pienessä sievässä koko ajan ja lirkutteli ihmeellisyyksiä minkä tökkiviltä spiikeiltään ennätti. Kyllä se tangomarkkinoiden juontaminen taitaa olla vaativampi tehtävä miltä näyttääkään, kerta nuokaan ansioituneet esiintyjät eivät siitä minun mielestäni aivan puhtain paperein selvinneet. :roll:

Tänä vuonna paremmalla parivaljakolla ;)

EDIT: Yhdistin kaikki neljä Tangomarkkinaketjua samaan /baarimestari
"Kahvin pitää olla makeaa kuin rakkaus, mustaa kuin helvetti ja vahvaa kuin kuolema" -Charles-Maurice De Talleyrand-Périgord

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Tänä viikonloppuna kisataan sitten Tangomarkkoinoiden finaalit! Lähetysajat ovat seuraavat:

PE 20.05-22.00
MTV3 Live: Tangomarkkinat 20 v.


Finaalin karsinta. Seinäjoki Areenalla koetaan todellisia jännityksen hetkiä, kun tuomaristo valitsee tangokansan kymmenen suosikin joukosta kolme miestä ja kolme naista lauantai-illan finaaliin. Seinäjoen kaupunginorkesteria johtaa Teemu Honkanen. Suoran lähetyksen juontavat Arja Koriseva ja Jari Sillanpää. Tuotanto: Bluemedia Oy.

LA 19.15-21.00
MTV3 Live: Tangomarkkinat 20 v.


Finaali. Illan jännittävässä finaalissa selviävät vuoden 2004 tangokuninkaalliset - Saija Tuupasen ja Kari Hirvosen manttelinperijät. Seinäjoen Kaupunginorkesteria johtaa Teemu Honkanen. Suoran lähetyksen Seinäjoelta juontavat tangokuninkaalliset Arja Koriseva (v. 1989) ja Jari Sillanpää (v. 1995). Tuotanto: Bluemedia Oy.


Millä mielin odotatte kisoja? Ketkä ovat suosikkejanne? Entä veikkauksenne voittajiksi?
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja lharju »

Odotan kisoja enemminkin juuri juontajien takia. Almamedia, Mediamusiikki ja MTV-3 osoittivat jo sen, että ainakaan kilpailijoiden kesken tule tapahtumaan mitään profiilinnostoa Tangomarkkinoilla. Typerän tuntemattomia tangoja ja joo-ihan-taitavia-mutta-ah-niin-persoonattomia laulajia.

Toivottavasti Jartsa vetää suuren tango-orkesterin säestyksellä T2TT:n :wink:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Niin ja Youkankin pistivät ulos sieltä. Plaah. Just kun olisin elämäni ensimmäistä kertaa saattanut katsoa Tangomarkkinoita... Ja ne semilauluthan katsoinkin ekaa kertaa nyt :) Se Teijo oli toinen hyvältä kuulostanut, mutta sekin meni ja luopui.

Suosikit? Ne loput miehet on kyllä nyt meikäläiselle yhtä massaa, en osaa sanoa mitään. Naisista sympatiani on Debreczenin ja ehkä Gärdströmin puolella, mutta luulenpa että joko Hihnala vie potin tai sitten tulee joku tylsä ylläri-pyllärivoittaja.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Mä veikkaan lopulliset "voittajat" vasta perjantain jälkeen. Kuninkaallisethan selviävät jo perjantaina, kun tuomarit ilmoittavat jatkoonpäässeiden nimet. Viimeisenä ilmoitettavat voittaa....sanokaa mun sanoneen. Näin on käynyt jo monena vuonna aikaisemminkin :D

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja itikka »

Siis en ymmärrä... Veikkauskin on ottanut Tangomarkkinat kohteeksi. Kaksipäiväinen tv-show ja hillitön yleisömagneetti oheistapahtumineen Seinäjoella. Miksi Suomen euroviisut eivät saa tälläistä hypeä aikaiseksi?

En ymmärrä... :cry:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Jos vaikka ens vuonna saatas ne semien veikkauksetkin pystyyn?

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja youkka »

Marjukka kirjoitti:Niin ja Youkankin pistivät ulos sieltä. Plaah. Just kun olisin elämäni ensimmäistä kertaa saattanut katsoa Tangomarkkinoita...
Heh, eivät ne minusta noin vain pääse, sillä akkreditoin itseni eturiviin. Viime vuonnakin vilahdin kameroineni kuvaruudussa :wink:

Jos jollakin on luotettavia meedion kykyjä, otan voittajatiedot mielelläni vastaan. Haluaisin nimittäin tehdä voittajasta/-jista lehtijutun, mutta sen olisi tapahduttava ennen tulosten julkistamista (mökkiviikonloppu painaa päälle). Ajattelin kokeilla Tommi Soidinmäkeä. Eilisten uteluitteni perusteella finalisteilla vain pitää melkoista haipakkaa, joten saas nähdä, ehtiikö kukaan haaviini.

Onko muuten Seinäjoella vaara törmätä kuppilalaisiin? Itse kömmin paikalle ainakin perjantai-iltana ja ehkä myös -aamuna :)
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Toivoisin, että tänä vuonna olisi Johanna Debreczenin vuoro voittaa. Olen hänen uraansa seurannut ja olen vakuuttunut :D

Kuva


Miehistä en osaa sanoa oikein mitään suosikkia, jotenkin paljon tasaisempaa kuin naisten sarjassa.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Tangomarkkinat

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

No niin siinä meni sitten jännitys naisten osalta. Aivan kuka vain noista leideistä saa voittaa...ei voisi enää vähempää kiinnostaa.

Kuninkaan jos vielä Pyysalo saa joukkoinensa jonnekin esim. Välimäen suuntaan niin siinä olisi todella "kirsikka kakun päälle"-viikonloppu!

MITEN VOI OLLA NÄIN KUUROJA TUOMAREITA?

Omat suosikkini ovat Tommi Soidinmäki ja Laura Hihnala. Näistä jälkimmäinen koki jotain järkyttävää tunti sitten. En yhtään ihmettelisi jos tuomaristossa olisi vaikka muutama näiden jatkoon päässeiden immeisten laulunopettajia tai vastaavia säätäjiä.

Toivottavasti Tangokilpailu menee juontojen osalta nappiin Arja ja Jari olivat upeita. Muuta katsottavaa ei lauantain ohjelmassa enää olekaan.

Lukittu