Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tämä on jo hämärää: näimme poikaystävämme kanssa melkein samaa unta ja heräsimme siitä samaan aikaan :shock: Ihmellinen sattuma! (Väkisinkin tuli mieleen "sun kanssas katson maailmaa ja samaa unta nään" :? :D )
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Eiks kakka unessa tarkoita rahaa? No minä suorastaan kieriskelin siinä itessään muutama yö sitten. Mutta eipähän ole vielä lottovoitto osunut kohdalleen.
:?
Toki olihan isot rahat lähellä siinä miesten keihäänheittokaksarissa lauantaina...

Avatar
Mysterio
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:36
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Mysterio »

Noh kerrotaanpa nyt tästä unesta jota kukaan ei ole vielä uskonut.

Menin nukkumaan. Näin unta seuraavan päivän kokeista. Itseasiassa näin koelappusen erittäin läheltä, Jopa kysymykset. Näin unta, että vastasin kaikkiin melkein oikein.

Koepäivä koitti. Olin aamulla vähän hilpeä, ja katselin kirjasta vastauksia unessa näkyviin kysymyksiin. Koe oli kuin olikin tismalleen samannäköinen kuin unessa. Aloin täyttämään vastauksia muistista. Numeroksi sain sitten 9-. Tämä oli siis yhdeksännellä luokalla.

Sanokaa vaikka hulluksi ;D

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Siussahan on ennustajan vikaa. Annappas mulle privana ne tulevat lottonumerot niin minäkin saan uneni toteutumaan... :D
Oikeesti, mie näen monia asioita ennalta. En nyt rupea tässä kertomaan sen kummemmin.
Mutta viimeisin on sellanen, että näin hyvän ystäväni odottavan lasta ja kerroin hänelle asiasta kesäkuun alussa.
No, sunnuntaina tuli tekstari jossa hän uskalsi tunnustaa asian olevan totta. Ihmetteli vaan, jotta miten voin nähdä sen unessa jo kesäkuussa. HUI!

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mä taas näin unta että mun rakkain tai siis yksi rakkaista serkuistani kuoli. Mutta joku on sanonut mulle että jos näkee jonkun kuolevan unessa, niin se tietää pitkää ikää tällä toiselle henkilölle.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

No johan näin unta. Viisutapaaminen oli Joensuussa, juna-aseman vieressä sijaitsevassa retkeilymajassa (Ei siellä ole sellaista!).
Tunnelma oli todella takakireä. Kaikki mulkoilivat toisiaan enemmän tai vähemmän epäilevästi eikä viisumusiikki soinut.
Miehet ja naiset olivat omissa huoneissaan, ja ainoat naisedustajat olivat Nadi ja Termari!
Olivat muuten maalanneet hurjat sotamaskit sormiväreillä! Luomet olivat vihreät ja tukat tupeerattu hurjiksi pöheiköiksi.
Sitten tulikin kiistaa, jotta näittenhän piti olla naamiaisbileet.
Siis ihan pimee uni, porukat istuivat omissa kuppikunnissa eikä tilaisuudessa ollut mitään kivaa... HUI! Toivottavasti ei ole enneuni... :shock:
Viimeksi muokannut MuzaMaza, 02 Syys 2004, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Ei tuo toteudu. "Takakireä" sekä "Nadi ja Termis" eivät voi mahtua samaan todellisuuteen! :lol:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Ai Muziskin on ollut yöllä viisutapaamisessa! Minäkin olin, miitti oli kylmällä ja tuulisella ulapalla jossain laivan kannella. Siellä oli monta tuttua täältä, mieleen jäi TOMItu, joka paljastui filippiinoksi :shock:

Kylmyysjutulla oli varmaan jotain tekemistä sen kanssa, että heräsin ilman peittoa :roll:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mun oli pakko tulla kirjoittamaan tämä uni heti vielä kun muistan sen.

Näin unta että olin esiintymässä Euroviisuissa, Ruotsin edustajana. Olin duettona lavalla jokun kanssa ja minun tehtäväni oli laulussa kurlata vedellä (niin kuin hampaita pestessä). Ja pahinta siinä unessa oli se että Suomen edustajana oli Matti Nykänen jonka laulun sanat menivät suunnilleen näin (laulu oli slovari) "kuuntele mua hiljaa, kuuntele kun mä pissaan".

Apua mikä painajainen :shock: :shock: :shock: :x :x :x :x
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Soppis »

No apua tosiaan :o Mitä sä oot oikein lukenut ennen nukkumaanmenoa... :wink:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Kosti. Sinä ja unesi teitte mun aamun! Olisi jäänyt hei Kojokin kakkoseksi lyriikassa tuollaisella Suomen edustusbiisillä. Skandaalipojot Suomelle! Ei tuo olut edes painajainen, tuo oli huikeaa komediaa -kertoohan sen se kurlauskin. :mrgreen:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Nyt repes! Voi apua! :lol: Kostin uni teki meikäläisenkin aamusta paremman! En lähde sen syvempää tulkintaa esittämään kumminkaan!
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Piti ihan pistää silmät kiinni ja miettiä miltä tuo kaikki olisi näyttäny ja kuulostanut.
:shock: Hauska Painajainen".

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Chris »

Kosti-71 kirjoitti:Mun oli pakko tulla kirjoittamaan tämä uni heti vielä kun muistan sen.

Näin unta että olin esiintymässä Euroviisuissa, Ruotsin edustajana. Olin duettona lavalla jokun kanssa ja minun tehtäväni oli laulussa kurlata vedellä (niin kuin hampaita pestessä). Ja pahinta siinä unessa oli se että Suomen edustajana oli Matti Nykänen jonka laulun sanat menivät suunnilleen näin (laulu oli slovari) "kuuntele mua hiljaa, kuuntele kun mä pissaan".

Apua mikä painajainen :shock: :shock: :shock: :x :x :x :x
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: laughing-smiley-014:

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Heh, tosi hauska painajainen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: (Arvatkaa vaan, katsovatko työkaverit kieroo, kun mä yritän pitää naurunpyrskähdykseni kurissä?)

Mutta, jos jollain on luotettava ja kunnollinen unikirja, niin kertokaapa mitä merkitsee kuolema (tai itse asiassa kaksi) unessa? Vaivaa aivan suunnattomasti... :shock:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Kostin uni pisti minutkin nauramaan töissä ääneen. Juuri sitä kaivattiinkin raskaan työpäivän piristeeksi!

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Enpä ollutkaan käynyt näitä lukemassa aikoihin.....

Lieksan Martti oli nähnyt varsin veikeää unta viisutapaamisesta Joensuussa. Muuten varsin, sanoisinko tutuuspohjainen uni, mutta eihän Joensuussa ole rautatieasemaa :twisted: !

Kostin näky sai kyllä kiemurtelemaan; naurusta ja kauhusta. Jos se voisi olla totta....... :wink:
:Eyecrazy:

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Noinkohan Ylen sensuuri oikeasti laskisi Mattia läpi Suomen viisukarsintaan. :)

Hyi olkoon kun jo voin kuvitella puolta Suomea soittamassa Matin numeroon, ja sielläpä sitten Kiovassa nähtäisiin mukana Mervin ilmakitarasoolo. Mutta mitä julkisuutta! Kihloihin ja naimisiin ja ero kaikki saman viikon aikana.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Nadi, oliko tuo vitsi? Vai että Joensuussa ei muka juna-asemaa?

t.Huumorintajuton JukkaV
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Minäkään en tajunnut... :oops:
Hello Hi!

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Mutta jotta en veisi keskustelua ihan toisiin asioihin, niin vähän vanhempi unia. Olen aina ollut vähän skeptinen unien tulkinnan kanssa, mutta muutaman kerran ne ovat ihan oikeasti tuoneet melkolailla lohtuakin.

Äitini kuollessa, kun olin melkoisen pieni poika, näin seuraavan yönä unta, jossa kuljin pitkää rantaa yksikseni. Äkkiä sitten yhdestä rannanpuusta minua seuraamaan lähti valtavan suuri huuhkaja. Se seurasi minua hiljaa lentäen jonkun matkaa, kunnes lensi ääneti pois.

Myöhemmin kuulin, että unissa huuhkaja symboloi kuolleen ihmisen sielua. Mikäli huuhkaja huutaa lentäessään, on kuolleella paha olla, mutta mikäli huuhkaja on hiljaa, on vainajalla nyt hyvä olla.

Minun huuhkajani ei huutanut, ja se toi hyvää mieltä silloin ja edelleen.

Toinen vähän positiivisempi unien tulkinta löytyi unista kiinnostuneelta ex-siipaltani, joka kertoi alaspäin vievien rappusten vievän ihmistä yhä syvemmälle alitajuntaan. Lopulta rappusissa yleensä tulee vastaan joko jokin fyysinen este joka tekee kulkemisen mahdottomaksi tai sitten kulkijan oma olo muuttuu niin "ahdistuneeksi" että jossain vaiheessa täytyy kääntyä takaisin. Syvimmässä alitajunnnassa kun pidämme niitä kaikkein pimeimpiä halujamme ja pelkojamme.

En sitten kehdannut kertoa että juuri muutamaa yötä aiemmin olin rappusia laskeutunut alemmas ja alemmas ja alemmas... Ja siellä alhaalla oli Kappahlin kauppa. Että niin syvällinen ihminen. :)
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Parahin Jukka ja Juha; ajatelkaapa käänteisesti. Se asema kun oli AINOA asia, joka pitää paikkansa todellisuuden kanssa siinä unessa.

Jotta piti tämäkin joutua selittämään..... :roll:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

:roll: :roll:

No juupa juu ja onhan siinä se kieroutunut hymiökin pirullisuutta ilmaisemassa. Olis pitäny vissiin kelata ylöspäin ja lukea kans se itse uni, josta kirjoitit... :oops:
Hello Hi!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Nyt hävettää... :oops:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Siis kertokaahan mulle, miksi minä näen EDELLEEN painajaisia menneistä ajoista.
Bingourani loppui JO neljä vuotta sitten, mutta viimekin yönä olin siellä töissä.

Olin yksin työvuorossa. Pelihalli oli täynnä kiukkuisia asiakkaita .("Miksei mulle tule bingoa, täällähän vain menee rahat"..) Rahat olivat vaihtuneet Euroiksi, en osannut käsitellä niitä.
Automaattinen numeroiden huutokone huuteli ilmoille jotain harjoitusnauhaa, jossa numeroitten sekaan kuului kiroilua ja naurun remakkaa... Asiakkaan pankkikortti ei ollut voimassa ja minun piti ottaa se talteen ja siitäkös syttyi kina.... :evil:

Aamulla kun heräsin, päähän koski ja olin kiukkuinen kuin ampiainen.
Ihan totta! Miksi mie näen vieläkin näitä unia??!!
Ehkä se töitten loppuminen ja työttömäksi jäämisen shokki oli sitten niin kova silloin neljä vuotta sitten, eikä sitä käsitelty kunnolla vaikuttaa asiaan. Katkera ja karvas makuhan siitä silloin jäi. :(

Enpä jaksaisi enää unissani nähdä moisia muistoja...

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä taas näen jatkuvasti unta siitä, että olen viidettä kertaa rippikouluisosena. En tosin usein, mutta puolivuosittain. Tuo viides kerta nimittäin oli haave, joka ei koskaan toteutunut. Sen piti toteutua ylioppilaskirjoitusten jälkeen, mutta kuinka ollakaan, minun ja siskoni sekä kahden muun lähettämät hakemukset sivuutettiin ja jotkut taas saivat kaksikin paikkaa. Tällaista siis Tuusulan seurakunnassa...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mie näin viime yönä unta, että olin laulamassa "tuulet puhaltaa" biisiä Hartwall Areenalla Idols-finalistien kanssa yleisölle :lol:

ah, mut oli se kyllä ihana uni :D
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä näin unen joka kyllä pistää hymyilyttämään... Näin unen nukahtamisesta. Nukahtamisesta itkemättä. Voisiko kyseessä olla akuutti hemofilia? :lol:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja lharju »

Aina kun mä näen unia, niin ne ovat poikkeuksellisetta aivan kamalia, ja pelottavan todentuntuisia. Mun on pitänyt jo kohta parin viikon ajan pitänyt ilmoittautua yhdelle kurssille loppukesästä, mutta en ollut vielä jaksanut. No tietysti eräät rupesivat sunnuntai-iltana pelottelemaan, että kohta se kurssi täyttyy ja et pääse sinne enää - vaikka tietääkseni kyseisen tahon järjestämille kursseille on aina päässyt, varsinkin kun viimeinen ilmoittautumispäivä on vasta kesän alussa.

No arvaa menikö viime yö siinä, että näen painajaisia, kuinka soitan sinne ja Eero Heinäluoman näköinen mies valittelee, että kurssi on täynnä ja en pääse sinne ja muuta vähemmän hauskaa. :? Sitten kun aamulla heräsin, niin oli pakko ottaa heti luuri käteen ja onneksi kaikki nyt on taas kunnossa :wink:
Viimeksi muokannut lharju, 04 Huhti 2005, 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

lharju kirjoitti: No arvaa menikö viime yö siinä, että näen painajaisia, kuinka soitan sinne ja Eero Heinäluoman näköinen mies valitelee---
Kuva

Auts 8)
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Vastaa Viestiin