Re: Vs: Thunderstone

ESC 2007 -arkisto.
Lukittu

Suosikkini Thunderstonen kappaleista

Forevermore
83
67%
Face in the mirror
40
33%
 
Ääniä yhteensä: 123

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tiana kirjoitti: Kyllä Face in the mirror oli ainoa kappale ensimmäisessä karsinnassa,
joka herätti muitakin tuntemuksia kuin Suomi 0 pistettä.
Juuri näin.

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

Yllätin itseni ja diggasin eniten Thunderstonesta tässä ekassa erässä vaikken todellakaan ole mikään hevihemmo. "Forevermore" Turkuun kiitos  :tapu: c-osa kolahti ja muutenkin oli mielestäni se parempi biisi
pieni kaunis kerjäläinen

Avatar
HkiMiikku
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 649
Liittynyt: 04 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja HkiMiikku »

Thunderstone yllätti mut postiivisesti!  :tapu:
Voitti ekan kuuntelukerran jälkeen Hanna Pakarisen jolla kuitenkin paikka mun musiikkisydämessä aika korkeella.

Face in the mirror oli liian kasaria, liian mättöä, liian kaikkea.

kun taas...

Forever more oli mahtava biisi! Kappale ei ollut liian heavyä, laulajan monipuolisuus tuli tässä biisissä esiin. Tässä kappaleessa korostuu upealla tavalla Kontrasti pehmeä/raskas. Ensin kasariheviä ja hetken päästä hidasta ja herkkää. Loistava!  :jihuujippii:

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja WandA »

Kyllä yllätti positiivisesti. TODELLA pesi hannan. ( ja pesee nyt ainakin vielä  :rofl: )
Forever more oli parempi. Siinä erottu kivasti kaikki mukavat soundit ja siinä oli ihan hyvä SÄVEL  :tapu: Mutta uskompa, ettei eurooppa vielä sulattanut lordia niin tehokkaasti, että tätä voisi vielä ahtaa päälle. Heti euroopassa ajatellaan, että kun suomi näki jonkun toimivan, niin se ei enää irrota sitä hyppysistään...
                                                          pelkäänpä!  :hiips:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja jamit »

  No eihän ruotsikaan ole juuri Abban jälkeen paljoa trendiä vaihtanut.......... :draamaa:
  Meillä se olis vasta 2 kerta!!
Hello this is Serbia callink...............

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Näistä kolmesta tää kuulostaa parhaalta,  varsinkin Forevermore, vaikka kumpikaan kappale ei olekaan Euroviisumainen.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Latwis
Maistelija
Maistelija
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Marras 2006, 16:10

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Latwis »

Olipa hieno veto että biisit voi kuunnella netistä ihan virallista kanavaa pitkin.

Tosiaan Thunderstone oli heti suosikkini kun kuulin, että se osallistuu karsintaan. Biisit olivat juuri sellaista kuin oletinkin. Eli ei huippuja, mutta ei toisaalta ihan paskaakaan.  Forevermore nousi omaksi suosikikseni. Se iski paremmin ensimmäisellä kuuntelulla. Ei  Face in the Mirror huono ole, mutta vaatii hieman kypsyttelyä.

Pitääpä katsoa mimmosen lava-shown pojat ovat kehittäneet. Itselleni on ihan sama loppupeleis kumpi menee jatkoon.

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja WandA »

jamit kirjoitti:   No eihän ruotsikaan ole juuri Abban jälkeen paljoa trendiä vaihtanut.......... :draamaa:
  Meillä se olis vasta 2 kerta!!
totta.  :draamaa:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja jv »

Njaah. Paljonhan sieltä on toki tullut vuosien varrella ABBA-sävyistä tavaraa. Mutta toisaalta vuoden 1975 Jennie, Jennie ei kyllä muistuttanut Waterloota hiukkaakaan. Itse asiassa ruotsalaiset palasivat ABBA-tyyliin vasta seuraavalla vuosikymmenellä. Tällä on minusta kyllä merkitystä. Jos Suomessa heti toistamme menestysreseptiä, se voi vaikuttaa turhan opportunistiselta ja mielikuvituksettomalta.

Ainakin minä arvostin kyllä sitä, että esimerkiksi Turkilla oli kotikisoissaan jännä, mutta edellisvuoden voittobiisistä täysin poikkeava kappale (joka myös menestyi hyvin).
jamit kirjoitti:   No eihän ruotsikaan ole juuri Abban jälkeen paljoa trendiä vaihtanut.......... :draamaa:
  Meillä se olis vasta 2 kerta!!
jiivee

Helsinki

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja WandA »

asiaa, asiaa.. mutta toden sanottu ´´..juuri abban jälkeen PALJOA trendiä vaihtanut..´´
Ja ainahan sieltä turkin poppoolta yksi navanketkuttaja on löytynyt!  :tapu:  :sertab:
Mutta sehän nyt on eri asia...  :hiips:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

jv kirjoitti: Mutta toisaalta vuoden 1975 Jennie, Jennie ei kyllä muistuttanut Waterloota hiukkaakaan. Itse asiassa ruotsalaiset palasivat ABBA-tyyliin vasta seuraavalla vuosikymmenellä. Tällä on minusta kyllä merkitystä. Jos Suomessa heti toistamme menestysreseptiä, se voi vaikuttaa turhan opportunistiselta ja mielikuvituksettomalta.
Olen edelleen sitä mieltä, että tällä asialla ei ole mitään merkitystä. Eurooppa äänestää suurella sydämellä eikä puhkianalysoi sitä, millä viisut viimeksi voitettiin tai mitä sama maa on aiemmin lähettänyt. Ettäkö ihan oikeasti satunnainen viisukatsoja sadattelisi itsekseen, että "saatanan saatana, kun on Suomella hyvä bändi kisassa, mutta nehän lähettivät rockia jo viimeksi, äänestänpä tätä helvetin huonoa portugalilaista purkkapoppia säälistä sen sijaan". Kyllä Suomi pärjää tai on pärjäämättä ihan biisin ja esityksen ansioilla ja niillä edustaja tulee tälläkin kertaa valita.

PS. Luxemburg ja Irlanti voittivat kahdesti peräkkäin olennaisesti ottaen samalla biisillä. Ainakin biisit olivat merkittävästi samanlaisempia kuin HRH ja Thunderstonen tyrkyt.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Olen muuttanut mieltäni: Forevermore on parempi!
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Lievä pettymys, sillä odotin tarttuvampaa materiaalia Thunderstonelta, sillä sellaisiakin on bändillä aiemmin ollut. Näistä Forevermore miellyttää enemmän ja menee mielestäni jatkoon. Toisesta kappaleesta en vielä edes noin kymmenen kuuntelun jälkeen muista edes nimeä, saati sitten kertsiä. Pitää toimia nopeammin viisubiisien menestyäkseen.
Hello Hi!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Sagapo kirjoitti: Olen muuttanut mieltäni: Forevermore on parempi!
Kunnon poika! Tässä biisissä on sentään kunnon A ja B-osat C-osasta puhumattakaan. Kertosäekin jää päähän toisin kuin FITM rallista. Se on käsittämätön sillisalaatti ei ole tarttumapintaa eikä kunnon kertosäettä jota laulaa mukana.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Tää se vaan alkaa öklöttään entistä enemmän, kun koitin kuunnella..hirveetä pas..TUUBAA! VAIHTAKAA LAULAJA  :megafoni:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No kyllä se Pasi viime vuonna kelpasi Jessellekin  :hiips: :hiips: Laulajahan tässä bändissä on parasta, ei siitä toki kaikkien tarvitse tykätä  :draamaa:
Hello Hi!

hikkari
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Marras 2006, 19:09

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja hikkari »

On paradoksi, että euroviisun pitäisi iskeä laakista tajuntaan. Melodia saisi tietenkin olla sellainen, joka tarttuu hyvin kaaliin, että sen kertosäkeen ainakin pystyisi hyräilemään nopeasti. Onks noi laakista-kaaliin-kipaleet usein vähän yksinkertaisia?

Toisaalta biisiltä noin yleisesti voidaan odottaa, että se kestäisi kuuntelua enemmän kuin muutaman kerran. Hyvä biisi paranee kuunnellessa, siitä löytyy uutta useammankin kuuntelun jälkeen. Sellaiset biisit eivät useinkaan iske ihan eka kuuntelulla, sattuu tosin sellaistakin joskus, ei se ihan mahdoton yhtälö tietenkään ole. 

Thunderstone taitaa olla väärässä skabassa. Olisivat voineet antaa vähän  viisukisalle periksi. Tai sitten ei olis pitänyt antaa periks pätkääkään. Tiiä häntä... Ovatko biisit bändin parhainta tulosta, mun mielestä ei. Hienoja ne biisit ovat, huonoja heiltä ei ole tullutkaan, mutta paljonkin upeampaa  heiltä löytyy. Mä tykkään  bändistä.
Pasi Rantanen osaa laulaa, todellakin!

Avatar
Annej
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 227
Liittynyt: 31 Joulu 2005, 19:25
Paikkakunta: Tammerfors
Viesti:

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Annej »

Minulle tuli ihan Poodles-tunne tästä  :roll:
Mutta toisaalta, pidän Poodlesista eli sehän on hyvä asia  :cool:

Forevermore iski enemmän, pidin kappaleen rakenteesta ja laulajan äänestä. i-h-a-n-i-a sävelhyppelyitä (..eh, hukkasin sen suomenkielisen termin ;)) muutamassa kohtaa. aww.
Tulee pahasti mieleen, että pitäisikö pukeutua vanhojen aikojen muistoksi mustiin ja harrastaa tummaa meikkiä lauantaina  :miettii:
胸に抱きしめて 想いを歌わせて 声にならなくても
Hold my heart - memories are still singing, even though I have no voice.
Yoshiki: Longing ~跡切れたmelody~

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

JuhaUK kirjoitti: No kyllä se Pasi viime vuonna kelpasi Jessellekin  :hiips: :hiips: Laulajahan tässä bändissä on parasta, ei siitä toki kaikkien tarvitse tykätä  :draamaa:
se oli VAIN ja ainoastaan viisuhuuman syytä! Ja Lordissa kuitenkin sen verran kiehtoi se salaperäisyys, ne maskit jne..tässä ei kiehdo sekään. Laulaja tässä yhtyeessä tuntuu olevan lähes karmeinta. Ihan kamala, huutava karjuntaääni..opettelis laulamaan. En hirveästi ole kuunnellut yhtyeen aiempia kappaleita, mutta nämä 2 on molemmat ainakin tehty paljon paremmin muiden vastaavien yhtyeiden toimesta. YÖK!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JeSSSe kirjoitti: opettelis laulamaan.
Älä sano JeSSSe tollasia ääneen!  :rofl:
Soundista ei tartte pitää, mutta älä KOSKAAN sano, että tämä herra EI MUKA OSAIS LAULAA!  :rofl:

Nythän sie vasta vitsin murjasit  :repeilee:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
helmi7
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 204
Liittynyt: 16 Touko 2006, 19:33

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja helmi7 »

Siis ihan oikeesti...kyllä Suomi on huippu pehmo-hevimaa!! En ite oo mikään raskaamman musiikin suurkuluttaja, mutta oikeesti - nää tämän porukan biisit iski ihan kympillä  :hrhbansku: Voin jo kuvitella tämän hevi-aktin siellä Areenan isolla lavalla ja Finland 12 points!!! Ja face in the mirror on ehdottomasti parempi!! Kuunnelkaa se biisi pariin kertaan   :tapu:
Jos idea ei tunnu aluksi järjettömältä, toivoakaan ei ole -Albert Einstein-

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

gentedimare kirjoitti:
JeSSSe kirjoitti: opettelis laulamaan.
Älä sano JeSSSe tollasia ääneen!  :rofl:
Soundista ei tartte pitää, mutta älä KOSKAAN sano, että tämä herra EI MUKA OSAIS LAULAA!  :rofl:

Nythän sie vasta vitsin murjasit  :repeilee:
ja minähän sanon! Kun ei osaa niin ei osaa. Karjua se kyllä osaa! Tai on osaavinaan. Ja jos te väitätte että tuo ruma heebo osaa laulaa, niin siihen minä sanon, että ON KYLLÄ HELVETIN RUMA ÄÄNI!  :joojoo: :mrgreen:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JeSSSe kirjoitti: minä sanon, että ON KYLLÄ HELVETIN RUMA ÄÄNI!  :joojoo: :mrgreen:
No toi onkin sitten jo ihan eri asia! :heh:
Kuten sanoin, ei tartte soundista pitää, mutta OSAAHAN TOI JAMPPA NYT LAULAA!

HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN!!  :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

ei se SILTIKÄÄN osaa mun mielestä laulaa, niinhän mä selvällä suomenkielellä ilmaisin ;) mutta jos te väitätte että se osaa laulaa niin siinähän sitten teitin mielestä osaa, mutta ainakin erittäin kamalalla äänellä, ei mun vika jos ei siellä päässä tajuta!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

On eri asia, jos on jonkun mielestä huono tai epämiellyttävä ääni. Se, ettei osaa laulaa tarkoittaa ettei pysy nuotissa.  :tosion:
Hello Hi!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

niin no mun mielestä "ei osaa laulaa" ei tarkoita pelkästään, etteikö pysy nuotissa. Eihän herranjumala toi äijä edes laula vaan karjuu eikä se ole mun mielestäni sama asia kuin laulaminen, mutta miten vaan  :roll:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

JeSSSe kirjoitti: Tää se vaan alkaa öklöttään entistä enemmän
Olen samaa mieltä, nimittäin sinusta. Oksettaa kuunnella tuollaista jatkuvaa huutamista. Voisitko Jeesus tunkea pääsi vessanpönttöön ja oksentaa sinne, kiitos.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Cyrano kirjoitti:
JeSSSe kirjoitti: Tää se vaan alkaa öklöttään entistä enemmän
Olen samaa mieltä, nimittäin sinusta. Oksettaa kuunnella tuollaista jatkuvaa huutamista. Voisitko Jeesus tunkea pääsi vessanpönttöön ja oksentaa sinne, kiitos.
Ihanaa, illanpiristys  :mrgreen: ei Jeesuksella nyt ole kovin paha olo, joten Jeesus ei nyt mene ja oksenna vessanpönttöön. Ehkäpä sitten kun paha olo tulee, niin Jeesus menee ja oksentaa, mutta ei nyt. Kiitos kehoituksesta kuitenkin.  :heh: LOVE LOVE

Muoks: aijuu, mulla on vähän kyllä tapana kirjotella takaspäinkin, joten:
Sori vaan äijänkäppyrä, jos ei kommentit kiinnosta. Täällä kun saa mielipiteensä artisteista kertoa. Jos ei niiden lukeminen siis tosiaan kiinnosta niin tervemenoa muualle  :joojoo: en minä ainoa ole, joka mielipiteensä jyrkästi ilmoittaa. Mulle on ihan sama, vaikka sinä kovasti yrittäisitkin kaikkia miellyttää, mutta voisit tuon henkilökohtaisuuksiin menemisen jättää, niin kaikilla olis kivempaa tänä kylmänä, kauniin valkoisena talvena! Kiitti heeei! *PUSPUS*
Viimeksi muokannut JeSSSe, 18 Tammi 2007, 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Violette »

Äijänkäppyrä, voi LOL mikä nimitys :hihi:

Jatkakaa :hiips:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Thunderstone

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Pojat, pojat. Slow down...  :heh: Vetäkääs henkee vähän...  ;)

Cyrano: anteeks, mut tälle JeSSSen äijänkäppyrälle on pakko nauraa. Ei henkilökohtaista, osui vain nauruhermoon aika pahasti, kuten ilmeisesti Voiletullakin.  :repeilee:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Lukittu