Kotimaisia klassikkokokoelmia

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Kävipäs hassusti Soppis! Sain tuon levyn JUURI tänään!

CD1
1. Perhonen
2. Jos helmiä kyyneleet ois
3. En antaa muuta voi
4. Kyyneleet
5. Aigeianmeren laulu
6. Onnen ruusut
7. Maritza
8. Jos konduktöörin nait
9. Miten voi
10. Sinä ja minä (tän Pepe lauloi v. 1974 karsinnoissa, tuli kolmanneksi)
11. Kesän vihreät lehvät
12. Sua vasten aina painautuisin
13. On hän niin yksinäinen
14. Yksin
15. Kapteeni aika
16. Kulkea sain sateenkaareni päähän
17. Kuin poutasää
18. Olet mun luonani silloin
19. Meren taa
20. Romantiikkaa
+1. No more goodbyes (Sua vasten aina painautuisin, eng. versio)
CD2
1. Tummat silmät ruskea tukka
2. Sheikki tai don
3. Sata kesää, tuhat yötä
4. Kotikadun tunnelmaa
5. Luotan sydämen ääneen
6. Silta entiseen
7. Aikuinen nainen
8. Aikaan sinikellojen
9. Ilman minua
10. Hei, buonanotte
11. Sen siksi tein
12. Kuuleeko yö
13. Rakkauden rikkaus
14. Rakkaus vain
15. Rakkaudella sinu
16. Se kesäni mun
17. Laulun laitumille
18. Kun kuuntelen Tomppaa (Tiger-mix!!!)
19. Kaikkein kauneinta
20. Laulut kun kuolevat
+1. Romantique (Romantiikkaa, eng. versio)

Eli eiköhän tämä levy on paras niille, jotka haluavat "jotain" Paulan biisejä levyhyllyynsä, vaikka 1. cd:lle olisinkin laittanut ehkä hieman vähemmän noita 70-luvun biisejä... Toinen vaihtoehto olisikin ollut ostaa 4 kokoelmaa, jolloin Paulan biisejä saa yhteensä 98 kappaletta!
KuvaKuvaKuvaKuva

Tai jos mennään hörselö-osastollle (no, älkää minua katsoko!) niin kannattaa ostaa sekä tuo 40 biisin kokoelma, että sitten nuo kaikki muutkin.

Joka tapauksessa tällä levyllä saa kätevästi 40 Paulan kappaletta. Ja Kuuntelen Tomppaa biisin remix on HUOMATTAVASTI PAREMPI kuin alkuperäinen!!!
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Paula Koivuniemestä sen verran, että harmittaa jälkeenpäin, kun menin myymään cd-levyn pois, jossa oli suomeksi käännetty Could it be magic ja en muista enää sen suomennoksen nimeä edes...

Ilman minua,Sen siksi tein ja Täyttä elämää cd-levyt vielä sytyttivät meikäläistä. Rakkaudella, Sinun sekä Tulisielu eivät niin innostaneet. Viimeisimmästä tuotoksesta en viitsi oikeastaan sanoa mitään. Paula on parhaimmillaan italialaisissa melodisissa balladeissa ja tumma ääni on ihastuttava.

Paulaan ihastuin armeija-aikana eli sotilaskodissa esittämä show oli kerrassaan upea ja huomasi, miten Paula nautti esiintymisestä ja pientä flirttailua jne. sotilaspoikien keskellä kiertäessä. Paula täytti läsnäolollaan koko rakennuksen ja siitä lähtien olen ollut fani (monen hämmästellessä asiaa vieläkin).

Vexi Salmi kirjoittaa hienosti Kaikki Parhaat cd:n lehdykässä, että... Nyt ilmestynyt levy on oiva esimerkki pitkästä ja kunnianhimoisesta urasta, jonka aikana kyyneleet ovat hioutuneet helmiksi.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Fabrizio kirjoitti:Paula Koivuniemestä sen verran, että harmittaa jälkeenpäin, kun menin myymään cd-levyn pois, jossa oli suomeksi käännetty Could it be magic ja en muista enää sen suomennoksen nimeä edes...
Puhutko siitä kokoelmasta, jonka nimi on Sinulle vain. Itse asiassa jo em. levyjen lisäksi multa löytyy sekin :mrgreen:
Se on kyllä loppuunmyyty aikoja sitten, mutta ette arvaa kuinka iloinen olin, kun törmäsin siihen levyyn. Sieltä löytyy Paulan aivan loistava kappale Kas kas - niin niin :lol: :lol: :lol: Varmaan jotain viisukytköstäkin on kun on Ralph Siegelin sävellys (orig. You're got the move). Tuo Magic biisi on suomeksi nimeltään Kanssasi tahdon pois
Fabrizio kirjoitti:Ilman minua,Sen siksi tein ja Täyttä elämää cd-levyt vielä sytyttivät meikäläistä. Rakkaudella, Sinun sekä Tulisielu eivät niin innostaneet. Viimeisimmästä tuotoksesta en viitsi oikeastaan sanoa mitään.
Täyttä elämää on levy, jonka biisivalinnoista en ole koskaan jostain kumman syystä syttynyt. Ja onhan se niin, että eihän nuo muut 90-luvunlevyt niin hyviä ole, kuin "legendaariset" 80-luvun levyt, mutta kuitenkin ovathan ne ihan hyviä kokonaisuuksia.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Paula on ihana! ;o)

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

lharju kirjoitti:Puhutko siitä kokoelmasta, jonka nimi on Sinulle vain. Itse asiassa jo em. levyjen lisäksi multa löytyy sekin :mrgreen:
Se on kyllä loppuunmyyty aikoja sitten. Tuo Magic biisi on suomeksi nimeltään Kanssasi tahdon pois
Totta, Sinulle vain-kokoelmaa tarkoitin ja muistelemani ihanuus on todellakin Kanssasi tahdon pois eli kirjasinkin biisin nimen muistiin eli siinä taas yksi metsästettävä laulu.

Onneksi Vaasan ja lähiseudun kirpparit ovat todellisia löytöpaikkoja, joten eiköhän sekin Paulan kokoelma jostakin putkahda esiin. Positiivinen asenne ennen kaikkea...
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

2 ALKUPERÄISTÄ

Viesti Kirjoittaja lharju »

Fabrizio kirjoitti:Fazer Finnlevy julkaisi vuonna 1988 Paula Koivuniemi cd-levyn, jonka nimi on persoonallisesti Paula Koivuniemi ja siinä kokoelmalla on juuri tämä Kas Kas - Niin niin -You´ve got to move- ihanuus (R.Siegel - F.Jay, suom. san. Chrisse Johansson, sov. J.Sivonen/Eddie Barclay)
Niin ja se löytyy myös kokoelmalta 2 ALKUPERÄISTÄ, jolla julkaistiin yhdellä cd-levyllä kaksi pitkäsoittoa eli "Sinulle vain" (1978) ja "Lady Sentimental" (1978). Eli kaiken kaikkiaan tuo iki-ihana Kas kas niin niin löytyy siis jopa kolmelta kokoelmalta:
- Paula Koivuniemi (1988)
- 2 alkuperäistä (1990)
- Sinulle vain (kokoelma) (1991)

Mutta kuten noista julkaisuvuosista näkee, biisi on julkaistu vain 90-luvun alussa julkaistuilla kokoelmilla, jolloin levy-yhtiöillä oli vielä tavoitteena vinyylibiisien "siirtäminen" cd:lle. Mutta harmittavaa on se, että tuota biisiä ei löydy enää miltään uudelta kokoelmalta. Itse olisin sen toki laittanut tuolle "Kaikki parhaat" levylle.

Mutta, nuo 2 alkuperäistä -levyt ovatkin mielenkiintoisia. Niitä nimittäin julkaistiin aika monia, mutta nykyään niitä ei näe missään. En ole missään divarissa, kirpputoripöydässä saati käytettyjen levyjen kaupassa nähnyt edes käytettynä. Lamaa voidaan varmaan syyttää siitä, että noita levyjä ei kuitenkaan ostettu niin paljon, että niitä ei nyt liiku hirveitä määriä käytettyinä. Itseltäni löytyy vain Hectorin 2 alkuperäistä, joka sisältää läpimurtoalbumit "Herra Mirandos" ja "Hectorock 1" ja tuonkin kokoelman löytyminen oli hyvin monien sattumien summa. Vanhempien levyhyllystä löytyi Kojon ja Hurriganesin vastaavia kokoelmia, mutta ne ovat varmaan ostetut jo 90-luvun alussa.

Joka tapauksessa, jos löydätte jostain noita 2 alkuperäistä levyjä, niin voitte onnitella itseänne, sillä ne ovat keräilyharvinaisuuksia. Ja moni levyistä sisältää tietenkin monia sellaisia lauluja, joita ei muutoin cd-muodossa saa, kuten Armin & Dannyn -duetot.

( Jos muuten löydätte Danny & Armin "2 alkuperäistä" -levyn, niin ettehän te voisi olla niin itsekkäitä, että ostaisitte sen itsellenne. Myykää se minulle :wink: )
Täytyykin muokata kirpputoripöydän ilmoitusta...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Soppis »

lharju kirjoitti:Kävipäs hassusti Soppis! Sain tuon levyn JUURI tänään!

Ja Kuuntelen Tomppaa biisin remix on HUOMATTAVASTI PAREMPI kuin alkuperäinen!!!
Kiitos paljon listasta lharjulle :D Tuo Tomppa-remix on hieno. Kävin Paulan keikalla viime perjantaina, mainio elämys! Kyllä siellä Tomppaakin jorattiin ja aikuinen nainen yllättäen sai karskit ukotkin laulamaan... :wink:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1580
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Sämpy kirjoitti: Täähän alkaa pelottavasti muistuttaa mun äänitehyllyä 90-luvun puolenvälin paikkeilta, pitää vissiin mennä oikeen urakalla penkomaan josko sieltä löytys vielä jotaan "unohtuneita klassikoita" :lol: .
Vähä veny tutkiskelu, mutta ny saikulla onkii sitte ollu aikaa. Eipä tuolta kyllä mitään hirveitä enää löytynnä paitsi ehkä todiste siitä että ihan kaikkia musiikki-ilmiöitä ei ois kannattannu suomalaistaa. Vai soiko kenelläkään muulla kellot bändin Sikaduo kohdalla?

Löyty tuolta sentään jotaan, joka täytyi oikeen kuunteluun ottaa: M.A. Nummisen "teknolevy" vieläpä sekä suomeksi että ruotsiksi...
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Aurelius

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

MIKÄ FIILIS (2) mulla onkaan,
nousen niin kuin pääskynen lentoon kiihkeään.
Nyt saan kaiken,
mä minkä tahdon,
suuren ihmeen,
cd-levyn nyt eessäin nään...


Ilman Viisukuppilaa ei minulla tätä cd-levyä olisi nyt kokoelmissa
snif, snif, *liikuttuneena kuivailee silmäkulmiaan* snif, snif...
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Oma levykokoelma on taas viimeisen 24 tunnin aikana kasvanut vajaalla 50:llä yksiköllä... Vihdoin löysin mm. Meijun HokkusPokkus-pitkäsoiton!

Mutta pääpointtini oli se, että törmäsin tänään useampaan (10+) kappaleeseen Eurovision Grand Prix 1989 -vinyyliä, joista täälläkin on puhuskeltu. Helsingin Malminkartanossa, Kartanokirppiksellä oli niitä tarjolla mainioon 2€:n hintaan. Ja aivan pakasta vedettyjä yksilöitä. Itsellä tuo on jo cd-muodossa, joten eipä tullut poimittua.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

MIKÄ FIILIS 2

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Mikä Fiilis 2 cd-levystä huumaantuneena menin ostamaan 20 SuosikkiaMONA CARITA sekä Armi Aavikko-kokoelman, joista jälkimmäinen on viisuilijan unelma... Isä-pappa pingviini, Horoskoopit, Jos muistat sen laulun... Ainoastaan laulua Dannyn kanssa Päin seinää jäin kaipaamaan... mutta kyllä tämä silti oli unelmien täyttymys.

Juuri kun olin suunnitellut vähän rockimpaa imagoa itselleni (lyhyet hiukset, leukapartaa, tatuointi,jne...) niin yllättäen olikin taas iskelmäosastolla kuluttamassa aikaa...
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Iskelmäosasto on aina parempi vaihtoehto :lol: :lol: :lol:

Kuva

Ai Armin kokoelmaa saa vielä? Itse ostin sen syksyllä 2003 (ilmestyi heti Armin kuoltua alkuvuodesta 2002) ja sen jälkeen en sitä ole hirveästi nähnyt missään oikeassa levykaupassa. Onhan siinä monia aivan loistavia kappaleita, vaikka muutamat Armin soololevytykset ovatkin hieman... miten sen nyt sanoisi... mitäänsanomattomia.

Joka tapauksessa Danny -duettoja olisi saanut olla tuolla kokoelmalla lisää. Mutta onneksi ne tajusivat ottaa mukaan dueton Silloin vasta kaiken saan joka on aivan IHANA laulu love-smiley-016: love-smiley-016: love-smiley-016:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Päivitys

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

"Hän tuli taivaalta suoraan syliin..."

No juu, olen maannut usean päivän kuumeessa, mutta nyt palataan kehiin. Tampereen reissu tuotti useamman viisukokoelman ja Finhits levyn, mutta eipä saanut Nisaa tms.

Kiva huomata, että Fabrizio sai sentään levynsä, vaikka lähetys viivästyi taudin vuoksi.

Kivaa lisää on Ofra Hazan 80-luvun "Broken days" cd ja 3:n cd:n kokoelma, ekalla levyllä 21 biisiä, kahdella muulla 18. Mukana myös viisubiisi "Chai" (Alive).

Lisäyksenä Nylonin "Last in line". Kuulostavat paremmalta englanniksi, ei voi muuta sanoa.

Mukavaa viikonloppua!
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

lharju kirjoitti:Aivan, ei taas voi ymmärtää miksi tuon toisen levyn nimi on 1-2-3-4- 5 Tulta! Tosin lukeehan Beritinkin levyn kyljessä ytimekkäästi BEIRT, Einin kokoelmassa "Olen neitsyt" biisn kohdalla OLEN ja Tarja Ylitalon levyllä pitäisi muka olla "Silmät kuin yö" -kappale, mutta se onkin joku ihan toinen.
Ja lisää 20 suosikkia -mokia... (Hö! Ihan kuin jotakin nää kiinnostaisi :roll: )

Vuonna 1998 julkaistiin kokoelma Anneli Sari & Hortto Kaalo "20 suosikkia". Kumma juttu vaan, että levyllä on mukana 4 Anneli Sarin ja Hortto Kaalon levytystä ja kaikki muut ovat Sarin soololevytyksiä (mukana mm. Mustalaiskaravaani tuttu v. 76 karsinnoista). Miksei saman tien Anneli Sarin oman "20 suosikkia" levyn esittäjiksi laitettu myös Anneli Sari & Hortto Kaalo, siellähän näitä 'duettoja' oli vain yksi vähemmän. (Anneli Sarin omalta 20 S levyltä löytyy taas Jäähyväiset 74 karsinnoista ja Liian nuori rakkauteen joka on siis tietenkin Non ho l'etan suomennos).

No, 20 suosikkia sentään satsaa levyihin vähän enemmän kuin muut levy-yhtiöt, esim. eihän Sony Musicin ja "Suomi huiput" (jo älytöntä laatia levysarja, jonka nimikin sisältää pahan kielioppimokan) -levyillä ole johdantoja tai mitään. Tosin "20 suosikkia" -levyjen johdannot taas ovat ajoittain mitä ovat. Usein sitä Vexi Salmen paskanjauhamista vuosilukuvirheineen "Moni kuuntelija joutuu toteamaan Vickyn laulun sanoin, että SOITTO SOIKOON VAIKKA AAMUUN ja aamun tullen huokaisemaan kylläisenä, että ANTAUDUN" ](*,) ](*,) ](*,)
Tai jo em. Anneli Sarin levyllä "JÄÄHYVÄISET ja PIENI LAULU ovat Suomen euroviisukarsintoihin pyrkineitä lauluja" Ja legendaarinen päähänpinttymä: "Erkki Liikanen voitti Syksyn Sävelen kolme kertaa peräkkäin!"

Tosin löytyyhän jo niitä virheitä ihan kaikkialta, sillä jopa v. 1985 MITÄ MISSÄ MILLOIN -kirjassa todetaan
"Syksyn Sävelen voitti 16-vuotias Anja Niskanen kappaleella OLLAAN HILJAA VAIN. Suositummaksi nousi kuitenkin toiseksi sijoittunut HAAVEISSA VAINKO OOT MUN" :roll:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kirpparilöytöjä (tai sitten ei)

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Mielestäni VIRVE ROSTI *parhaat* Oon voimissain-tuplan Vexi Salmi teksti on ainakin ihan piristävä ja paikallaan... enkä ole asiavirheitä siitä huomannut tai saati etsinyt...

Kirpparilta hain taas pinon cd-sinkkuja, esim.
COCONUT GIRLFantasy
ARJA KORISEVAVain taivas yksin tietää * huomiseen * hymy vain
TAMARA LUND& ALEXANDRU IONITZAOopperan kummitus * Vain näitä pyytäisin sekä kaiken huippuna TEUVO LOMANPakoon * rasti ruutuun * maailman kanssas valloitan (Teuvon sinkusta sen verran, että taustatekijänä Jokke Seppälä, joka onneksi laulaa myös taustalla kaikissa kolmessa laulussa... hmm.. onneksi. Eihän tätä muuten kuuntelisi, ei, ei, ei...
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1580
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Enpä ny hokannu että onko kukaan muu maininnu, mutta Finnhits-henkisen musan ystävien kannattaa kuunnella Radio Suomipoppia näin lauantaisin klo 18-23. Tuolla on yleensä tullu monia viisubiisejäkin, niin suomalaisia kun suomennoksiakin.
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Marionilta on sitten tullut uusi kokoelma, jossa on tällä kertaa 36 kokoelmaa hänen koko uransa varrelta (siis "Tipi-tiistä" näihin kahteen uusimpaan biisiin), mutta kuinka monta kokoelmaa Marioniltakin on tullut Leidien jälkeen. Pari vuotta sitten tuli niin ikään tupla-cd, jossa oli vain 70-luvun biisejä ja 20 biisin kokoelma, jossa on parhaita 90-luvulta jne... :roll: :roll: :roll:

Ja sitten Warnerin uusin kokoelma, jossa on erittäin "OMAPERÄINEN" biisilista:
5050467-4918-2-3 FINNHITS - JYTÄHUUMAA / WEA Finland (631)
Jytähuumaa -kokoelma, retropullistelua olan takaa! 20 kovinta
suomiklassikkoa Rostista Hyttiseen ja Frederikistä Koivuniemeen. Mukana mm.
KOLMEKYMPPINEN - Frederik, MENOLIPPU - Vicky Rosti, VOLGA - Kari Tapio,
RASPUTIN - Mona Carita, CUBA - Pentti Oskari Kankaan 7 Seinähullua Veljestä, AIKUINEN NAINEN - Paula Koivuniemi, TANKEROS LOVE - Kivikasvot, JOS MULLE SYDÄMESI ANNAT - Silhuetit, BINGO BANGO BONGO - Hullujussi, MOMBASA - Taiska, NAISET - Kai Hyttinen, APINAMIES - Ami Aspelund, PRINSESSA - 65 - Seppo Närhi, VAIN ELÄMÄÄ - Irwin Goodman, OLLAAN KAHDEN LÄLLÄLLÄÄ - Kake Singers, METSÄMÖKIN TONTTU - Jussi & The Boys, PUMP PUMP Fredi ja Ystävät, POIS SUN VIEN - Markku Aro, YES SIR, ALKAA POLTTAA - Eini, HAFANANA - Tapani Kansa.


Hei ihan oikeasti blowup:
Minkä takia ne tekee näitä kokoelmia, joissa ne kierrättää aina näitä samoja vanhoja kappaleita. Siis aina nää samat kappaleet. Meneekö nää todellakin kaupaksi, että ovat kymmenien ja taas kymmenien kokoelmien arvoiset. Warner voisi ihan oikeasti julkaista jotain harvinaisuuksiakin, kun niitä kuitenkin heidän arkistoistaan todellakin löytyy...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Dingoa englanniksi

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Muistaako kukaan, kuinka legendaarista Dingoa yritettiin joskus markkinoida ulkomaille? Ainakin Autiotalo ja Kirjoitan levytettiin englanniksi. Autiotalon englanninkielisen version nimi oli muistaakseni House without a name, ja Kirjoitan oli Tell me now.

Onko kenelläkään havaintoa näistä, ja vielä parempaa sattuisiko keneltäkään löytyä kipaleita jossain formaatissa? Tämä ikuinen Dingon fanittaja haluaisi kovasti verestää vanhoja muistojaan ja kuulla nuo uudestaan.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
JVN
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1573
Liittynyt: 03 Helmi 2004, 15:54
Paikkakunta: Turku

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja JVN »

Dingon parisen kuukautta sitten julkaistulla uudella kokoelmalevyllä on myös nuo englanninkieliset biisit ja muutakin harvinaisempaa materiaalia mukana.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

No niin, eli jokin hyvä syy miksi Dingomania kokoelma aikoinaan julkaistiin.

Sanotaanko nyt näin, että vaikka arvostankin Dingoa ja sen asemaa Suomalaisen kevyen musiikin kulttuurissa 80-luvulla, niin siitä huolimatta ne osaavat kyllä rahastaa. Neumannin lukuiset comeback-keikat ovat usein pilanneet monien innokkaiden Dingo-fanien muistot.

Myös Dingolla osataan rahastaa. 90-luvulla ennen ensimmäisen comeback-pitkäsoiton yhteydessä julkaistiin kaksi erilaista kokoelmaa. Molemmat julkaistiin samana vuonna (1993) ja paljon samoja biisejä. Parin vuoden kuluttua tuli "20 suosikkia" -sarjan kokoelma. 90-luvun lopulla tapahtui Dingon toinen comeback (kiitos Mestareiden, jotka kutsuivat Neumannin konsertteihinsa yllätysesiintyjäksi) ja julkaistiin koko uran kattava tupla-albumi Kaikki parhaat. Ja nyt sitten "harvinaista" materiaalia sisältävä Dingomania.

Tietysti kaikki pitkäsoitot on julkaistu uudelleen re-masteroituina cd:nä.
No, ainakin Dingo-faneilla riittää kerättävää...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Kiitos JVN - juuri noista lharjun mainitsemista syistä olin tietoisesti ignoroinut koko Dingomanian, ja sieltähän se vastaus olisi siis löytynyt. Vaikka bändin (80-luvun) musiikkia rakastankin, niin kyllä nuo jatkuvat comebackit ja muut rahat pois -koukut ovat ruvenneet aika päiviä sitten sieppaamaan - ja rankasti!

Ainakaan Neumannia en kunnioita enää tippaakaan, muuta kuin lauluntekijänä.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
JVN
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1573
Liittynyt: 03 Helmi 2004, 15:54
Paikkakunta: Turku

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja JVN »

Joo, naurettavaa pelleilyä noi parin vuoden välein ilmestyvät kokoelmat, joilla on samat kappaleet vähän eri järjestyksessä. Dingomaniaa en itsekään omista, mutta oli mielenkiintoista levykaupassa huomata, että ne engl. versiot oli mukana! Tosin Dingon tänä vuonna uudelleenjulkaisemalta Autiotalo-sinkultakin löytyy englanninkielinen versio ja extended versio kappaleesta, jos noin niinkun ei halua rahaa tuhlata ihan koko levyyn :)

Dingofani en ole koskaan ollut, ja jos Neumann aikoinaan on ollutkin loistava säveltäjä ja sanoittaja, niin luulen että inspiraatio loppui jo silloin melkein parisenkymmentä vuotta sitten. Luulen että Dingomania oli lähinnä levy-yhtiön rahastuskeino, sillä ensin Dingomaniasta piti tulla pelkkä DVD - sitten yhtäkkiä päätettiinkin julkaista myös CD, joka olisi minun mielestäni pitänyt sisällyt"tää sen DVD:n hintaan....

Jovan

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Pakko hehkuttaa alekorin aarteita. Vihdoin Seija Simolan "Sulle silmäni annan-20 suosikkia" ja Armi Aavikon kokoelma. Nyt vielä kun olisi töistä vapaata, niin ehtisi joskus kuunnellakin! :lol:

Vanhempaa ostosretken antia ovat Satu Pentikäisen kaksi älppäriä, 80-luvun Finhits2 älppy ja Nisan soolo!!! Mutta... pitäisi kait olla toinenkin levy, sillä tältä ei löydy "Anna rakas villi sekä raju hetki", eli mikäs levy puuttuu vai tuliko tuo vain sinkkuna? :?:
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Valitettavasti tuo loistava biisi on julkaistu vain singlenä ja c-kasettikokoelmalla "Super Nonstop". Siinä on kyllä aivan mainio ralli. Harmi, että Kikan versio ei ole ihan niin onnistunut kuin Nisan aksenttibreakdancediscopläjäys.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

CityMarketin valikoimiin oli ilmestynyt ALE-hyllyihin Mikä Fiilis 1 & 2 -kokoelmia ja esim. Armi Aavikon cd-levy tosi edulliseen hintaan.

Töissä herätinkin pahennusta soittamalla Mona Caritan (20 suosikkia) sekä Armin cd:tä, josta varsinkin laulu nro 10 sai jopa meikäläisen posket punottamaan... :oops: Siinä jääpi Kikat ja Nisat toiseksi... vaikka jälkimmäinen nuoruudenihastukseni (ehkä jopa -rakkauteni) onkin ja pidänkin hyvää huolta arkistoiduista NISA -nimmareista ja kuvista. Se oli sitä teinipojan huumaa eksoottiseen kaunottareen. :wink:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Mä lainasin kirjastosta joskus semmosen levyn, missä oli koko Babitzinin poppoon lauluja ja siinä oli toi!

Kirka, Anna, Muska & Sammy Babitzin
Julkaisutiedot Helsinki : Fazer Finnlevy, 1991

Muuta infoa ei siitä löytynyt. On vieläkin Porin Kirjaston lainattavissa!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Kiitoksia gente, täytyy vilkaista löytyisikö tuo meidän kirjastostakin! :D
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

Ei tosiaan löydy miltään muulta cd:ltä kuin kokoelmalta "Kirka, Anna, Muska, Sammy Babitzin" ja sekin levy on julkaistu joskus 80-luvun puolella, eli hyvin harvinainen. Eipä tota tosin tuota levyä hirveästi vinyyliltäkään löydy...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Mutta toi CD kyseisestä levystä on tehty vuonna 1991! En mä ole koskaan kaupassa tota kyseistä plättyä nähnyt, mutta tosiaan täällä oli Kirjastossa!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja lharju »

No: Lharjun logiikka
1991 = 80-luvun puolella :lol: :lol: :lol:
Samasta kokoelmasta kuitenkin puhutaan...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kotimaisia klassikkokokoelmia

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Tänään kävin Anttilassa bongailemassa, mutta mitään mielekästä ei tarttunut haaviin. Paikalliselta kirppikseltä löytyi Huipulla 12 viisukokooma, mistä löytyi ainakin Koivistolaisten versiona Fredin viisuedustus, Metri-Helenaa, yms. Hintakaan ei päätä huimannut.
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Vastaa Viestiin