Vs: Suomen karsinta 2007: Johanna Kurkela

ESC 2007 -arkisto.
Lukittu

Suosikkini Johanna Kurkelan kappaleista

Olet uneni kaunein
89
66%
Jossain metsäin takana
45
34%
 
Ääniä yhteensä: 134

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Aineksia olisi, MuzaMaza.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Violette »

Nämä karsinnat voikin nyt sitten lopettaa tähän paikkaan. Itse asiassa mun puolesta musiikin tekemisenkin voisi jopa melkein lopettaa tähän paikkaan, sillä Jossain metsäin takana on jotain niin täydellistä. Aivan mielettömän upea, kaunis, hieno! Juuri tällaisten laulujen takia minä pidän euroviisuista. Kappale kasvaa koko ajan ja melodiassa on euroviisuklassikon ainekset. Jotenkin hyvin tyypillisen euroviisumainen, mutta sanoitukseltaan ja yleistunnelmaltaan kuitenkin niin suomalainen - eli lyhyesti sanottuna täydellinen. Sanoituskin on jotain aivan uskomattoman hienoa, herkistyin entisestään kun tajusin samaistuvani siihen. Tämä on kyllä parasta, mitä olen Suomen karsinnoissa ikinä kuullut.

Mielestäni tämä kuuluisi ilman muuta lähettää Helsinkiin, mutta tietenkään junttisuomalaiset eivät tule ymmärtämään tämän päälle vaan äänestävät jatkoon sen ensimmäisen kappaleen, koska luulevat, että siinä lauletaan kuolemasta.

Mä en vaan voi kuunnella tota kappaletta enää uudestaan, kun mua alkaa taas itkettää. Olen varmaan tullut vanhaksi, ei mua ole aikaisemmin mikään biisi itkettänyt.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MuzaMaza kirjoitti: Jukka. Olet uneni kaunein on HIENO suorastaan UPEA, mutta ei sentään Lane Moje tai Lejla tasoa.
Oikeassa olet. Biisi ei ole läheskään niin huono ja teennäinen kuin Lane moje puhumattakaan Lejlasta.

Väitteeni ei luonnollisesti tarkoita, että OUK menestyisi noita kahta paremmin. Itämerensuomalaisia kieliä puhuvia ihmisiä on Euroopassa "hieman" vähemmän ja erityisesti "pikkaisen" pienemmällä alueella kuin eteläslaavilaisia kieliä puhuvia.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Emppu
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 251
Liittynyt: 27 Tammi 2007, 20:49
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Olet uneni kaunein oli niin herkkää ja kaunista että muuttui tasapaksuksi.... odotin paljon tältä naapurin likalta, suloinen tyttö mutta...

Jossain metsäin takana oli parempi viisuareenalle.... minäkin kaipaan voimaa tulkintaan...  :cool:
Kehu päivässä pitää naisen tiellä!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Parasta, mitä Suomen karsinnoissa on koskaan kuultu? En nyt sanoisi niinkään... onhan meillä Riikka ja Toarie, mutta kyllä tämä silti aika kärkipäähän nousee... ainakin suomeksi laulettujen viisujen osalta. Ja mukavaa, kun Kurkela tuli allekirjoittaneelle ihan puurykelmien takaa, niin oli kiva yllätys, että oli näinkin hyvä. Okei, Jossain metsäin takana ei ihan pärjää Hannan LMA:lle tai FITM:ille, mutta jos lauantaina onnistuu lavalla, niin tämä kappale menee taatusti Viisupuntarin kärkeen.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Violette »

Aijaa, täällä pitää näköjään aina painottaa, että MINUN MIELESTÄNI.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2321
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja tomato »

Toivottavasti toinen noista esitetään suomen finaalissa englanniksi.
Was tomi...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Violette »

Toivon, ettei kumpaakaan kappaletta pilattaisi englannin kielellä.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä en kyllä usko mitenkään, että näitä englanniksi käännettäisiin. Johannalla ei muita englanninkielisiä kipaleita ole, eikä uskoakseni se englanti Johannan suuhun niin hyvin sovikaan laulettavaksi.

Ja Violette: Jos et ole kuullut Johannan "Veitsenterällä"-kappaletta, niin ehdottomasti suosittelen!  :peukku:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Johanna kertoi haastattelussani, että kieli säilyy sellaisenaan.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kiitos vinkistä, JeSe! :hali: Mielestäni myös vastuaksesi kielikysymykseen oli oikea. :peukku:

Mun täytyy nyt tosiaan haalia Johannan aiempaa tuotantoa käsiini, vaikka hyvä viisuystäväni Jvvv totesikin, ettei neidon albumilla ole ainakaan yhtään niin hyvää biisiä, kuin tuo Jossain metsäin takana. Mutta ei kai tuota parempaa kappaletta olisi mahdollistakaan tehdä.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Johannan laulu- ja ääntämystyyli ei sitten ärsyttänytkään mua niinkuin alunperin oletin. Tää huomas tykkäävänsä ihan. Molemmissa biiseissä on omat hyvät puolensa, en osaa laittaa järjestykseen.
Kymmenen sientä.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Lukematta muiden kommentteja:

Jossain metsän takana: :ihana: :kups:

Ensi kuulemalta nätti ja kaunis, aavistuksen väreitä herättävä. Jo toisella kuuntelulla oikeita kylmiä väreitä aiheuttava ihanuus. Ensimmäinen koko vuoden biiseistä, josta oikeasti pidin jo ensi kuuntelulla, ja vieläpä paljon. :peukku:

Juuri tällaiselle olisi nyt sauma. Kaunis, kasvava kappale herkällä tulkitsijalla. Ja vieläpä suomeksi. Äänestän! Ja jos Johannan livelaulu toimii, kannatan häntä ehdottomasti myös edustajaksemme.

<3
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

mangolassi

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

"Olet uneni kaunein": Sanalla sanoen SULOINEN. KOSKETTAVA. Jännän eteerinen ääni tuolla Johannalla on. Ei tää välttämättä ehkä toimisi Hartwall Areenalla, mutta kaunista kuultavaa toki, kuten moni muukin on jo tässä ketjussa todennut. Johannassa on jotain keijukaismaista. Pelottavaa, jos tää käännettäisiin englanniksi, sillä tää on niin suomalaista kuin olla ja voi. Tämän biisin valitsisin Johannalta jatkoon. :peukku:

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Leo »

Jossain metsän takana oli mielestäni koko tämän erän paras! A-osa henkeäsalpaavan kaunis. Sitten jäi odottamaan kertosäettä, joka valitettavasti vähän lässähti. Mutta kappale päättyy tuohon A-osaan ja hienoon yksinkertaiseen pikkulisäykseen, jolla kappale sai kauniin päätöksen. (Tällaista sävelmän rakenneanalyysiä  :heh:)
Mutta todella hieno kappale kovin vähän aikaisemmin kuulemaltani artistilta. Euroviisumainen. Sekä ajatuksia herättävät sanat.
Eikä kauaksi jäänyt OUK.
Toivottavasti nämä lauletaan suomeksi. Muistan jostain niin lukeneenikin.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja jamit »

MuzaMaza kirjoitti:
JukkaV kirjoitti: Meillä olisi tässä mahdollisuus saada uusi Lane moje tai Lejla.
No nyt läks Jukalta mopo käsistä jos kerran mulla Lovexin kohdalla!  :rofl:

Ei nyt sentään. Hyvänen aika!  :rofl:
  Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä. Kyllä nää 2 biisiä kuulluu tohon jälkimmäiseen ja Lovex ensimmäiseen.
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Violette kirjoitti: Tämä on kyllä parasta, mitä olen Suomen karsinnoissa ikinä kuullut.
Hui ku se innostu! :eeek: Vaikka onhan se hyvä kappale, ei siinä mitään.  :)

Ja kyllä saa itkeä, kun kauniita lauluja kuuntelee. Kyllä munkin kurkkua kuristaa ja kyynel vierähtää aina, kun kuuntelen An Actressin.  :draamaa:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Juu ei, vaikka Johannan äänestä tykkäsinkin.  :hiips:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Violette »

Barbarrossa, niin innostuinkin.  :mrgreen: Olen oikeasti tosi yllättynyt, sillä Suomen karsinnoista ei yleensä ole löytynyt mulle mitään, mistä todella pitäisin todellatodella paljon. Kyllä tää metsälaulu nyt esimerkiksi hakkaa Viron tämänvuotiset ihan kepeästi, ja se on jo todella harvinaista mun kohdallani (siis että SUOMEN karsinnan biisi on parempi kuin Viron kaikki 10 karsintakappaletta yhteensä). Saa nähdä, tuleeko edes Ruotsin karsinnoista mitään yhtä hyvää.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

MuzaMaza kirjoitti: JMT: Kuka tunnustaa, että osaa laulaa sitä mukana...  :hiips:
MINÄ!  :ylppis:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja WandA »

Nätti ääni, nätti tyttö, mutta kuten monet meistä taitaa tietääkin,  
:megafoni: HUKKUU YKSINKERTAISESTI MASSAAN!! ja syvälle...  :hiips:
Ihan mukava sitä on kyllä varmaan kuunnella noin välillä..
Anna minun sinua tykästää.

mangolassi

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Ei toi Johanna-keiju musta kyllä mitään massaa ole.

Avatar
z
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:51

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja z »

Olet uneni kaunein on selvästi parempi, vaikka en ihan sitä alun kukkopillijuttua tajua. Ekalla kerralla kuvittelin, että se oli joku häiriö lähetyksessä, mutta ei näköjään. :miettii: Ei kuitenkaan tätä missään tapauksessa edustajaksi loppukilpailuun. Tälläisiä kappaleita on pilvin pimein ja jumbosijat odottaisi taas...

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja WandA »

Jotenkin nyt mä keksin ketä tää vähän muistuttaa.. Sitä Jippua! (vähäsen)
Kaikki on vaan niin herkkää ja kaunista ja ihanaa.. hohhoijjaa...  :niinpa:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Kauniita kipaleita ja Johanna varmaan näyttää kauniilta ja eteeriseltä niitälaulaessaan ... Viisuihin en häntä lähettäisi mutta kotomaan markkinoille oikein sopivaa musaa,

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Kaksi erinomaista kappaletta samalta artistilta.
Onko joku toinen tuonut kahta hyvää kappaletta karsintaan?
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Cyrano kirjoitti: Kaksi erinomaista kappaletta samalta artistilta.
Onko joku toinen tuonut kahta hyvää kappaletta karsintaan?
Niin totta, niin totta. Ei kukaan toinen. Tää olet uneni kaunein kasvaa kyllä useammalla kuuntelulla. Mutta edelleen JMT on se paras, paras, paras näistä kuudesta.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Violette »

Onpa mukava huomata, että muutkin kuulevat oikein, kuten Katten ja Cyrano. :hali: Ja iiiiiihana toywernerkin. :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti: Nämä karsinnat voikin nyt sitten lopettaa tähän paikkaan. Itse asiassa mun puolesta musiikin tekemisenkin voisi jopa melkein lopettaa tähän paikkaan, sillä Jossain metsäin takana on jotain niin täydellistä. Aivan mielettömän upea, kaunis, hieno! Juuri tällaisten laulujen takia minä pidän euroviisuista. Kappale kasvaa koko ajan ja melodiassa on euroviisuklassikon ainekset. Jotenkin hyvin tyypillisen euroviisumainen, mutta sanoitukseltaan ja yleistunnelmaltaan kuitenkin niin suomalainen - eli lyhyesti sanottuna täydellinen. Sanoituskin on jotain aivan uskomattoman hienoa, herkistyin entisestään kun tajusin samaistuvani siihen. Tämä on kyllä parasta, mitä olen Suomen karsinnoissa ikinä kuullut.

Mielestäni tämä kuuluisi ilman muuta lähettää Helsinkiin, mutta tietenkään junttisuomalaiset eivät tule ymmärtämään tämän päälle vaan äänestävät jatkoon sen ensimmäisen kappaleen, koska luulevat, että siinä lauletaan kuolemasta.

Mä en vaan voi kuunnella tota kappaletta enää uudestaan, kun mua alkaa taas itkettää. Olen varmaan tullut vanhaksi, ei mua ole aikaisemmin mikään biisi itkettänyt.
Ihana Violette :hali:
Ihanaa, että joku noin ihana on mun kanssa ihanasti samaa mieltä :ihana:
Oli pakko lainata koko Violeten viesti, koska jokainen siihen kirjoitettu sana oli silkkaa asiaa!
MÄ SANOIN SEN HETI!  :draamaa:

Siis minä olen fanittanut Suomen karsintoja vuodesta 1975 ja ennen IKINÄ aikaisemmin ole kuullut mitään näin kaunista ja koskettavaa! Mulla tuli itku heti ensi kuulemalta. "Olet uneni kaunein" jotenkin kai valmisteli minut "Jossain metsän takana" -lauluun, kun se iski sitten heti.  :joojoo:
Minuun vetoaa myös tämä JMT:n toivorikas teksti enemmän, kuin OUK-biisin henkilökohtaisempi sanoma...

MuzaMazalle tiedoksi: Osaan laulaa sinulle koko kertosäkeen vaikka saman tien :ylppis:

EDIT: IHANAA! Violette muisti minuakin tässä samanaikaisesti, kun kirjoitin tätä tunteenpurkausta... Ihanaa keijukais-telepatiaa :rakas:
Viimeksi muokannut tonywerner, 29 Tammi 2007, 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Hui kun tällä menee ihan kylmät väreet, mitä enemmän tätä kuuntelee. Nyt vaan täytyy toivoa, että tää onnistuu myös lavalla.  :peukku:

GO JOHANNA GO!!!
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Lukittu