Vs: Lovex

ESC 2007 -arkisto.

Suosikkini Lovexin kappaleista

Anyone anymore
108
87%
Wild and violent
16
13%
 
Ääniä yhteensä: 124

Albatrossi

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Pelkäsin pahempaa ennakkopuheiden perusteella, mutta ihan kohtalaisesti vetivät. Minua ei kovin paljoa häirinnyt Theon laulaminen eka biisissä. Bändi näyttyi olevan täysillä mukana lavalla.

Minusta ei ollenkaan mahdoton ajatus, jos Lovex nähdään Helsingissä.

Minusta teinifanit ovat vaan hyvä juttu karsinnoissa, voipahan jokunen saada viisukipinää myöhemminkin ja tuovat tunnelmaa. Televisiosta nähtynä eivät ärsytä ollenkaan vai ollaanko me jo niin  :mummeli: ja  :juhaukki: ettei me haluta teinejä sotkemaan meidän bileitä?

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

iso osa niistä nappuloistahan oli semmosia vaahtosammuttimia vasta, teini-ikäkin edessäpäin. Ja niistä vaahtosammuttimistahan se iso kiljunta lähteekin..joku vois ottaa elämäntehtäväkseen nirhata kaikki semmoset.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

jikela
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Helmi 2007, 22:38

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja jikela »

Timoteus kirjoitti: Tää juttu osataan silti tehdä Suomessa niin paljon paremmin, että hieman hävettäisi laittaa tällainen Lordi-lite kotikisoihin edustamaan.
On aika jänne homma. Luulisi Timoteuksen olevan (ainakin sinisten tähtien määrän perusteella) sellainen henkilö joka ymmärtää ettei Lordi ja Lovex edusta samaa genreä. Itseasiassa ainoa yhteneväisyys niillä on se, että iskelmäkansa ei niitä kuuntele ja kaksi ensimmäistä kirjainta.

Toisekseen pystyn nimeämään todella monta henkilöä, joita hävetti se, että Lordi edusti  Suomea omalla monsterimetallillaan. Suomessa kun osataan metallia tehdä paremmin. Miksi siis Lordi?

Miksi edes yrittää pärjätä kauniilla balladeilla. Niinkuin aikaisemmin sanoin, Balkanin maat osaavat sen genren paremmin. Ja Suomi osaa pop/rock-puolen paremmin joten, miksi ei päästetä silloin sen edustajaa jatkoon. Syyksi ei todellakaan käy, että Lovex ei ole HIMin tai The Rasmuksen veroinen. Ei Lordikaan pärjää lajissaan oikeille metallibändeille. Euroviisuissa pitää olla myös pehmoa. Sen näytti Lordi viime vuonna, ja sitä löytyy myös Lovexilta.

Vielä live-esityksestä. Laulajan ääni ei tosiaan ollut kovin vahva, mutta oliko syy tekniikan puolella?  Miksei hänen mikkinsä äänenvoimakkuutta voi nostaa samoin kuin on Kim Heroldille ehdotettu tehtävän? Biisin sanoista saa hyvin selvää kun kääntää bassoa vähän hiljemmalle kotikoneella. Itselläni ei kuitenkaan ole tätä ongelmaa, koska hyvätkään sanat eivät voi huonoa melodiaa parantaa. Lovexilla on melodia hallussa ja ei se laulukaan niin pahalta kuulosta.

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja WandA »

Ihanat omille elävät fanit! Ja tottelevaisia, kun Kentalaa haastateltiin ja Lovex astui sillä välin lavalla ja nämä fanit rupesivat kirkumaan, niin gente karjas äänekkäästi "tuol on hei haastattelu menossa, käytöstapoja"
Ja toisella kierroksella EIVÄT sitten enää kiljuneetkaan kun Lovex lavalla astui! Tottelevaisemppoo LOVEX fanijoukkoo!!  :heh: (no ihan taatusti olivat mun sanomisien takia huutamatta)  :heh:


Hyvä Gente...   :rofl2: :rofl2: :highfive:
Anna minun sinua tykästää.

JackFrost
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 256
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 11:14
Paikkakunta: Missä miehet ratsastaa

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JackFrost »

Nyt kun katselen uudestaan videolta tuota Lovexin live esiintymistä, niin ei se ollutkaan ihan niin paha miltä se mielestäni eilen TV:stä näytti (tarkoitan nyt lähinnä Theonin laulamista). Theonin laulussa on toki vielä parantamisen varaa, mutta bändin mukaansa tempaavan rokahtava asenne lavalla korvasi hienosti tätä puutetta. Mutta täytynee silti toivoa ettei flunssa tai mikään nyt vaivaa sitten Turussa, sillä muutenhan tämä tulee kyllä viemään voiton (ainakin minun papereissani). :peukku:

Kappaleessa itsessään ei todellakaan ole mitään vikaa, sillä maanantaista asti olen kuunnelut tämän varmaan yli 100 kertaa ja kappale saa edelleenkin minut mukaansa. Tarttuvaa kuin purkka.  :joojoo: :peukku:

hyräilee:

Feel the weight on your shoulders, is there anyone anymore, to slow our fall, yeah. All those people, all that power, is there anyone anymore, is there anyone anymore.

:stara: :stara: :stara:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Jake kirjoitti: Vielä live-esityksestä. Laulajan ääni ei tosiaan ollut kovin vahva, mutta oliko syy tekniikan puolella?  Miksei hänen mikkinsä äänenvoimakkuutta voi nostaa samoin kuin on Kim Heroldille ehdotettu tehtävän? Biisin sanoista saa hyvin selvää kun kääntää bassoa vähän hiljemmalle kotikoneella. Itselläni ei kuitenkaan ole tätä ongelmaa, koska hyvätkään sanat eivät voi huonoa melodiaa parantaa. Lovexilla on melodia hallussa ja ei se laulukaan niin pahalta kuulosta.
ei todellakaan ollut vahva ei, mutta eipä ole ollut MILLÄÄN livekeikalla, tuskin siihen silloin mikään äänenvoimakkuuden säätäminen auttaa. Kun ei osaa laulaa niin ei osaa!  :joojoo:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JeSSSe hei, löysää jo nyt niitä nyörejä!

Sinä olet POIKA!!! Etkä voi tietää mitä on olla teinityttö ja fanittaa jotain noin täysillä. Kun koko elämä pyörii jonkun bändin ympärillä. Lovex on niille rakas harrastus kuten meille on euroviisut. Jokainen fanittaa omalla tyylillään ja kenenkään tyyli ei ole oikea tai väärä! Paljon tyhmempääkin voisi rahansa tuhlata kuin MUSIIKKIIN!!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Jake kirjoitti: Suomen ensimmäinen euroviisuvoittaja Lordi on todellisten metallinkuuntelijoiden mielestä sitä niin ihanaa poppia ja täällä Lordi nostetaan hevin mekkaan. Lordin lauluääni ei ole todellakaan hyvä, biisi itsessään oli tylsä ja silti se voitti. Samalla kaikki Lordin inhoajat vaihtoivat kelkkaansa ja pitivät tätä "saatannallista" bändiä niin ominaan.
Lordi on melodista heavy rockia. Parempaan kategoriaan sitä ei oikein voi sijoittaa. Tälläkin foorumilla on paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat fanittaneet Lordia ensimmäisestä sinkusta lähtien. (myös allekirjoittanut) Eivätkä kaikki Lordin vihaajat suinkaan kääntäneet kelkkaansa.  ;)

Nappuloista sanon vain sen, että nämä kyseiset eivät kyllä oikein hallinneet käytöstään Tohlopissa. Onhan se selvää että omalle suosikille taputetaan enemmän, mutta tässä tehdään tv-ohjelmaa ja niiden muidenkin pitää saada aplodit, ettei yleisö vaikuttaisi niin passiiviselta. Minäkin viime vuonna taputin kovasti Metsäkedolle, vaikken voi herran musiikkia sietää. :plaah: Illalla näkee miltä Kentalan ensimmäinen haastattelu sitten kuulosti kun Lovex-fanit kirkuivat. Onneksi gente pisti ne aisoihin.  :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JeSSSe kirjoitti: eipä ole ollut MILLÄÄN livekeikalla,
Olet siis käynyt USEALLAKIN Lovexin livekeikalla! Itse asiassa viestistäsi päätellen JOKAISELLA livekeikalla  :rofl:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Sen verran mä olen löysännyt, että olen myöntänyt pitäväni kappaleesta, mutta kun tuo yhtye pilaa sen täysin livenä. Olis niistä sanoistakin kiva saada jotain selvää, kun kuuluu vaan pelkkää mölinää. Fanittakoot rauhassa, mutta annettakoon mulle oikeus valittaa jos en jaksa kuunnella&katsella sitä fanittamista. Tuommoset ipanat saa mut raivon partaalle *TÄRISEE*  :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Mä en oikein jaksa tälläistä musaa, siitä ei tuu mulle mitään kiksejä.

Saattavat päästä Helsinkiin, ja kyllä se mulle sopii. Ei siis millään lailla inhokki, vaan ihan OK.

Ja mielellään tällaiselle vientibändillle suo näkyvyyttä.  :)
Musiikki on makuasia.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

gentedimare kirjoitti:
JeSSSe kirjoitti: eipä ole ollut MILLÄÄN livekeikalla,
Olet siis käynyt USEALLAKIN Lovexin livekeikalla! Itse asiassa viestistäsi päätellen JOKAISELLA livekeikalla  :rofl:
en varsinaisesti yhdelläkään yhtyeen keikalla, mutta livenä olen nähnyt niiden vetävän kappaleen ja ihan samallalailla ne sen veti kuin nytkin Tohlopissa ja televisiosta MONTA MONTA MONTA esitystä olen nähnyt ja niissä sama meininki = EI OSAA LAULAA! Okei, ehkä sitten yhdellä keikalla on saattanut laulaakin vähän paremmin, enhän minä voi tietää, mutta kun tuo on se sen laulutyyli niin tuskin se sen laulutyyli tuon parempi on koskaan ollut tai tulee koskaan olemaan. Siitä voin olla 200% varma vaikken kaikkia keikkoja olisikaan läpi käynyt ;)
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja minnie »

Gente laittaa Lovex-vaahtosammuttimet ruotuun hellästi kanaemon lailla. Voih, ku söpöö. :kaunis:
:mummeli: :vauva: :vauva: :vauva: :vauva: :ihana:

Tänään tulee taas uusinta eilisestä semistä:TV2  22:55 - 00:15 :tapu:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JeSSSe kirjoitti: Tuommoset ipanat saa mut raivon partaalle *TÄRISEE*  :heh:
No ihan vapaasti.... saat täristä! Tärisetkö ihan *PYHÄÄ VIHAA*  :rofl:
Mutta tarkoitinkin vain, että EI SAA toivoa että joku nirhais ne. Se oli ilkeetä! :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

gentedimare kirjoitti:
JeSSSe kirjoitti: Tuommoset ipanat saa mut raivon partaalle *TÄRISEE*  :heh:
No ihan vapaasti.... saat täristä! Tärisetkö ihan *PYHÄÄ VIHAA*  :rofl:
Mutta tarkoitinkin vain, että EI SAA toivoa että joku nirhais ne. Se oli ilkeetä! :draamaa:
minä toivon ja jos niin tapahtuis niin olisin very mega super happy!  :joojoo: Nojoo, ehkä niitä ei tartteis nirhata, mutta pitää poissa mun silmistä ainakin.  :heh: ÄRRRRSYTTÄVÄT PIKKUPILLUT!  :mrgreen:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

No pistä laput silmille sitten Caribiassa niin silläpä pysyvät poissa sun silmistä!  :draamaa:

IHANA JESSSEN ÄITI! ÄITI JOLLA ON MUSAMAKUA!!  :peukku:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

gentedimare kirjoitti: No pistä laput silmille sitten Caribiassa niin silläpä pysyvät poissa sun silmistä!  :draamaa:
kun pysyisivätkin pelkästään poissa silmistä. Pysyisivät samalla poissa korvista ja varpaiden päältä  :niinpa: *TÄRISEE ERITTÄIN PYHÄÄ VIHAA*  :heh: musta tulis hirveen hyvä tarhantäti "Noniin, lapset, mennäänpä retkelle tonne keväiselle järvenjäälle...ei se upota, menkää vaan, Jesse odottelee tässä rannalla. Muistakaa ottaa kaikki Lovex-levynne mukaan"  :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JeSSSe kirjoitti: kun pysyisivätkin pelkästään poissa silmistä. Pysyisivät samalla poissa korvista ja varpaiden päältä  :niinpa: *TÄRISEE ERITTÄIN PYHÄÄ VIHAA*  :heh: musta tulis hirveen hyvä tarhantäti "Noniin, lapset, mennäänpä retkelle tonne keväiselle järvenjäälle...ei se upota, menkää vaan, Jesse odottelee tässä rannalla. Muistakaa ottaa kaikki Lovex-levynne mukaan"  :heh:
IKÄVÄ IHMINEN!!!
Sie sanoit että pysyis poissa silmistä! No laita pumpulii korviin sitten ja varpaisiin kanssa!!

LOISTAVA LOVEX!!!!!!!! "Is there anyone anymore" WUHUU!!!! :jihuujippii:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

jikela
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Helmi 2007, 22:38

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja jikela »

JeSSSe kirjoitti: en varsinaisesti yhdelläkään yhtyeen keikalla, mutta livenä olen nähnyt niiden vetävän kappaleen ja ihan samallalailla ne sen veti kuin nytkin Tohlopissa ja televisiosta MONTA MONTA MONTA esitystä olen nähnyt ja niissä sama meininki = EI OSAA LAULAA! Okei, ehkä sitten yhdellä keikalla on saattanut laulaakin vähän paremmin, enhän minä voi tietää, mutta kun tuo on se sen laulutyyli niin tuskin se sen laulutyyli tuon parempi on koskaan ollut tai tulee koskaan olemaan. Siitä voin olla 200% varma vaikken kaikkia keikkoja olisikaan läpi käynyt ;)
Jos totta puhutaan kuulosti Lordinkin veto livenä aika epävireiseltä (itseasiassa enemmän kuin Lovexin lauantaisen esityksen) ja silti sillä viisut voitettiin. Jos bändillä, jonka laulaja ei joidenkin viisukuppilan jäsenien mielestä osaa laulaa, on kansainvälinen levytyssopimus joka Suomen mittakaavalla on iso asia (kuinka monella Suomen euroviisuesiintyjällä on ollut levytyssopimus Keski-Euroopasta takataskussa ennen viisuja??).

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Jesse, luulenpa, että kuulokojeet voisi riittää noille äideillemme. Tilattaisko samalla isompikin satsi?  :cool:

Mitä, Lovexilla ihan levytyssopimus Keski-Euroopassa? No tokihan se viisut sitten voittaa mennen tullen. Ja jos kun se ei finaaliin pääse, niin onpahan bändillä ainakin tekemistä tämän viisuhuuman jälkeenkin.  :draamaa:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Älkää verratko Lordia Lovexiin, ja Theonin alavireisyyttä Mr Lordiin! :twisted: Lordi ei oo Lovex! :megafoni: :hiips:

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja daa »

Liekkö nuo Lovex-fanit ostanu sen Caribian loppuunmyydyksi...  :miettii:
Life Looks Better in Spring

jikela
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Helmi 2007, 22:38

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja jikela »

Hurrican kirjoitti: Älkää verratko Lordia Lovexiin, ja Theonin alavireisyyttä Mr Lordiin! :twisted: Lordi ei oo Lovex! :megafoni: :hiips:
En usko, että kukaan vertaakaan, jos tajuaa jotain muutakin kuin iskelmää. Ainoa mitä todistin tuolla oli, että ei laulun epävireisyys livetilantees tarkoita sitä, ettei sillä voi pärjätä. Kaikki kunnia Mr. Lordille, jonka laulusuoritus on loistava, mutta se ei poista tosiasiaa, että vireessä hän ei kuitenkaan pysynyt.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30911
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jake kirjoitti: On aika jänne homma. Luulisi Timoteuksen olevan (ainakin sinisten tähtien määrän perusteella) sellainen henkilö joka ymmärtää ettei Lordi ja Lovex edusta samaa genreä. Itseasiassa ainoa yhteneväisyys niillä on se, että iskelmäkansa ei niitä kuuntele ja kaksi ensimmäistä kirjainta.
En ole genreuskovainen. Pidän siitä musiikista, mistä pidän, riippumatta siitä, mitä genreä se edustaa tai mitä genreä sen väitetään edustavan. Genrettämisestä on tehty jotakin kummallista salatiedettä, jossa hienon hienoistakin eroista bändien ja artistien välillä nostetaan jumalaton hulabaloo ja suureen ääneen julistetaan, kuinka ne ovat sitten eri genreä. Tavallinen musiikin kuuntelija ei koko eroa huomaa.

Kommentissani olennaisinta oli, että Lovex on genreltään Lordia lähinnä oleva ehdokas tänä vuonna. Juuri siitä syystähän itse halusit Lovexin nousevan Suomen karsinnan voittoon viestissäsi, jota lainasin. Väitteesi kuului kaikkiaan näin: "Lovexilla voisi olla mahdollisuus rokahtavalla mukaansavetävällä biisillä ottaa ääniä muiltakin kuin Ruotsilta, Norjalta ja Virolta. Aivan kuten Lordi viime vuonna." Tämä oli viestisi kantava teesi, josta nyt siis sanoudut irti. Lovexissa ei olekaan mitään samaa kuin Lordissa? Mikä on tekosyysi haluta Lovex edustajaksi tämän jälkeen?

Minua kyllä jossain määrin kiinnostaisi sekin, mitä Lovexin ja Lordin genret tarkkaan ottaen genreraamattusi mukaan ovat ja mikä näiden kahden genren ratkaisevin ero on.
Jake kirjoitti:Toisekseen pystyn nimeämään todella monta henkilöä, joita hävetti se, että Lordi edusti  Suomea omalla monsterimetallillaan. Suomessa kun osataan metallia tehdä paremmin. Miksi siis Lordi?
Joo, varmaan joitakuita hävetti sekin, kun Lordi edusti Suomea monsteri-iskelmällään. Tehdäänhän Suomessa iskelmää paremminkin. Väitteetkin ovat suunnilleen yhtä järkeviä. Lordi kun ei ole metallia eikä tietenkään iskelmääkään.
Jake kirjoitti:Miksi edes yrittää pärjätä kauniilla balladeilla. Niinkuin aikaisemmin sanoin, Balkanin maat osaavat sen genren paremmin.
Ja sitten kun Suomen karsinnassa on balladi, joka vetää niille vertoja, sitäkään ei voida valita, koska...? Balladeilla on tällä vuosituhannella pärjännyt muuten sellaisiakin Balkanin maita kuin Norja, Latvia, Belgia ja Irlanti.
Jake kirjoitti:Ja Suomi osaa pop/rock-puolen paremmin joten, miksi ei päästetä silloin sen edustajaa jatkoon. Syyksi ei todellakaan käy, että Lovex ei ole HIMin tai The Rasmuksen veroinen.
Ei käy, ei. Se käy, ettei Lovex ole saman genreen mahdollisesti tulevien kilpailijoiden veroinen. Tätä pop/rockia (kai tämä nyt sitten on oikea genremääritelmä, kun sitä itse käytät?) kun tuntuu tunkevan kisaan yksi sun toinenkin maa. Varsinaisia bändejä samassa genressä ei ole vielä Helsinkiin päässyt mutta sekin saattaa olla vain ajan kysymys. On myös liikkuvia äänestäjiä (jopa äänestäjien enemmistö), jotka voivat hyvin äänestää genrerajojen yli jotakin vetoavampaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

jikela
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Helmi 2007, 22:38

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja jikela »

Timoteus kirjoitti: Kommentissani olennaisinta oli, että Lovex on genreltään Lordia lähinnä oleva ehdokas tänä vuonna. Juuri siitä syystähän itse halusit Lovexin nousevan Suomen karsinnan voittoon viestissäsi, jota lainasin. Väitteesi kuului kaikkiaan näin: "Lovexilla voisi olla mahdollisuus rokahtavalla mukaansavetävällä biisillä ottaa ääniä muiltakin kuin Ruotsilta, Norjalta ja Virolta. Aivan kuten Lordi viime vuonna." Tämä oli viestisi kantava teesi, josta nyt siis sanoudut irti. Lovexissa ei olekaan mitään samaa kuin Lordissa? Mikä on tekosyysi haluta Lovex edustajaksi tämän jälkeen?
En ole missään vaiheessa sanonut, että Lovex olisi Lordia lähinnä Suomen karsinnassa. Ehkä se jopa sitä on esityksellisesti, mutta ei musiikillisesti. Jos et satu muistamaan mukana on myös Thunderstone. Kuitenkaan heidän lähtökohtansa on jo liian lähellä Lordia ja heidät leimataan kansainvälisillä kentillä huonoksi Lordin jäljittelijöiksi. Voi käydä, että myös Lovexille käy näin, mutta mahdollisuudet ovat huomattavasti pienemmät.

Suurin syyni haluta Lovex edustajaksi on se, että heillä on tarttuvin melodia, parhaimman näköinen konsepti ja se, mitä he esittävät, ei ole perintäistä viisuhumppaa. Toisen semin jälkeen pidin Humanen kappaletta tämän viisukarsinnan parhaana antina, mutta Lovex vain nosti riman paria pykälää korkeammalle. Omasta musiikkimaustani hyvä esimerkki on se, että mielestäni Johanna Kurkelan "Olet uneni kaunein" on yksi karsintojen parhaista kappaleista, kuitenkaan sillä ei ole mahdollisuutta menestyä Helsingissä, valitettavasti.
Timoteus kirjoitti: Ei käy, ei. Se käy, ettei Lovex ole saman genreen mahdollisesti tulevien kilpailijoiden veroinen. Tätä pop/rockia (kai tämä nyt sitten on oikea genremääritelmä, kun sitä itse käytät?) kun tuntuu tunkevan kisaan yksi sun toinenkin maa. Varsinaisia bändejä samassa genressä ei ole vielä Helsinkiin päässyt mutta sekin saattaa olla vain ajan kysymys. On myös liikkuvia äänestäjiä (jopa äänestäjien enemmistö), jotka voivat hyvin äänestää genrerajojen yli jotakin vetoavampaa.
En olisi liikkuvista äänestäjistä niinkään huolissani. Heidän äänensä jakautuvat jo ihan puhtaan matematiikan mukaankin samalla tavalla kuin muidenkin. Eli suunnilleen samalla tavalla kuin koko äänestyksen äänimäärät. Tärkeämpää olisi saada politiikastakin tutut nukkuvat kansalaiset uurnille. Euroviisuissa tähän nukkuvien puolueeseen varsin monessa maassa kuuluvat nuoret. Ja heidän ääniään ei valitettavasti Johanna Kurkela tai jopa Humanekaan saa liikkeelle. Siihen tarvitaan jotain, joka saa pikkutytöt kirkumaan.

Euroviisuihin kai kuitenkin lähetetään esiintyjä pärjäämään, vaikka tältä palstalta on löytynyt myös kommentteja, joissa halutaan hävitä kunniakkaasti. Jos saa urheilua verrata. Miksi lähettää joku kansallisen tason hiihtäjä MM-kisoihin, kun löytyy myös kansainvälisen tason kilpailijoitakin. Jotta hävitään kunniakkaasti?

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

daa kirjoitti: Liekkö nuo Lovex-fanit ostanu sen Caribian loppuunmyydyksi...  :miettii:
Ei ole varmaan kuin 2 päivää sitten kun katsoin ja vielä näytti vihreetä ja nyt jo täyteen varattu  :eeek:
Lovex-fanit ovat aktiivista porukkaa  :tapu:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

AnnFredi kirjoitti: Hyviä uutisia Lovexin kannalta: soittelin äsken äiteelleni (62v.), ja hänen mielestään Lovex oli paras! Olen tästä hyvin järkyttynyt, onneksi on pari viikkoa aikaa neuvoa häntä äänestämään oikein:shock:
Tein saman tempun, soitin 66-vuotiaalle äiteelleni ja hän oli samaa mieltä: Lovex oli paras! :kups:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Onni kirjoitti: No onneksi ne jotka musiikista jotain ymmärtävät, niin näkevät sen säkenoivän karisman ja loistavan laulannan. Ei kai muuten olis euroopan suurimman levy-yhtiön kanssa tehtyä sopimusta taskussa.  Ja sinä nkorppi hanki elämä olet säälittävä raukka!!!!!!
Kuule säkenöivää karismaa ja loistavaa laulantaa suorittaa paremmin keskiverto suomalaisen Perse!

Moi, mulla on ihan leppoisa elämä täällä matikkaa lukiessa Cambridgen yliopistolla. Minulla on musiikkikokemusta mm. Kansallisoopperasta ja Hevibändin albumilta, ja luulen että kuka tahansa musiikista jotain Todella ymmärtävä tajuaa mitä Lovex on.

Me Emme Voi Valita Helsingin finaaliin kouluarvosanan "4-"- laulajaa -- varmasti levy-yhtiöt suostuvat myymään mitä tahansa sontaa, jolle riittää kaltaisiasi sokeasti ja kuurosti  ihquttavia pikkutyttöjä. Levy-yhtiöiden tehtävä on myydä, ei mitään muuta.

Kaikki täällä sanovat, että Tämä on kokonaisuutena loistava, vaikka laulu onkin paskaa. Ensinnäkin mikään viisuesitys ei ole loistava paskalla laululla!!! Ja toisekseen tämä olisi todella paska hyvälläkin laululla. Kyllähän melodia saa olla yksinkertainen, jos siinä on jotain uutta Tai jos laululla on jotain sanottavaa/annettavaa. Tällä ei ole Mitään annettavaa musiikille.

Tottakai tuo alun mahtipontinen humppa vetää mukaansa, koska Nightwish/Lordi/Katra/Thunderstone ovat kaikki sen jo soittaneet tuhat kertaa. Muutenhan tässä laulussa ei ole kuin tylsä ja rasittava kertosäe, jota toistetaan jatkuvasti... Tämän laulun vetovoima on niin PINNALLISTA, että huhhuh! Siinä ei ole mitään musikaalisesti merkillepantavaa.

Bändin esiintyminen muistuttaa ujoa koulubändiä yläasteen kevätjuhlassa ja päälle on vedetty pilailukaupasta ostetut vaatteet, joilla levyä myydään menestyneesti lapsille siellä keskieuroopassa, musiikista viis.

Ja turha sanoa että en pidä rockista tai popista tai tämäntyyppisestä musiikista. Pidän ihan mistä tahansa, jos se on hyvin tehty: The Rasmus tai HIM saavat varauksettoman suosioni, koska Niissä vain On Sitä Jotain. Se Jokin puuttuu Lovexilta. Lovex on wannabe-bändi, jolla ei ole mitään omaa, mutta kauheasti yritystä. Varmaan levy-yhtiö luottaa siihen että jotkut eivät huomaa eroa.

Kun mukana on mm. niin hieno sävellys kuin Plane Away, niin en käsitä miten kukaan voi sanoa että tämä Tyhjä Kansan Musiikkitajua Rappeuttava humppa voi olla kisan paras biisi. Kyllä teille on sitten varsin helppo säveltää biisi. Voisin paskalla käydessäni säveltää teille kappaleen jossa on enemmän munaa ja meininkiä kuin tuossa.

Itse asiassa menee mun yli, miten kukaan voi olla ihastunut Lovexin eiliseen esitykseen. Kyseessä on varmaankin jonkinasteinen Keisarin Uudet vaatteet- ilmiö. Että vaikka laulaja on huono ja esitys on vaisu ym. ym. seli seli seli , niin pakkohan tämän on menestyä ja olla loistava kun kerran on levytyssopimuskin ja niin paljon kirkuvia tyttöjä. Miettikää vähän omilla aivoillanne, jos sellaiset löytyy.  :p

Vaikka Lovex voittaisi viisut, vaikka minä Hieman epäilen että ei, niin ei se muuta pätkääkään tosiasiaa että Lovex on luokatonta Paskaa!

mangolassi

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

JukkaV kirjoitti: Tämä ei tartu. Aika olennaista on kappaleen nimen tarttuminen.
Mun mielestä tää nimenomaan tarttuu, ja heti ensi kuulemalta. Ja mä en ole yleensä ollenkaan tän genren ystävä. Kertsi uppoo ku ku kuuma veitsi voihin. No, nää on taas näitä makuasioita.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Lovex

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

nkorppi kirjoitti: asta ja Hevibändin albumilta, ja luulen että kuka tahansa musiikista jotain Todella ymmärtävä tajuaa mitä Lovex on.

Kyllähän melodia saa olla yksinkertainen, jos siinä on jotain uutta Tai jos laululla on jotain sanottavaa/annettavaa. Tällä ei ole Mitään annettavaa musiikille.

Tottakai tuo alun mahtipontinen humppa vetää mukaansa, koska Nightwish/Lordi/Katra/Thunderstone ovat kaikki sen jo soittaneet tuhat kertaa. Muutenhan tässä laulussa ei ole kuin tylsä ja rasittava kertosäe, jota toistetaan jatkuvasti... Tämän laulun vetovoima on niin PINNALLISTA, että huhhuh! Siinä ei ole mitään musikaalisesti merkillepantavaa.
jotain rajaa nyt kuitenkin. Euroviisuthan on tunnettu juuri syvällisistä biiseistä, jotka vuosi toisensa jälkeen uudistavat musiikkimarkkinat. NOOOOOOOOOOOT! Ei tää kappaleena todellakaan ole mitään lantakasasta lapioitua, päinvastoin. Valitettavasti esittäjä ei vaan ole biisin arvoinen, mutta ei se silloin tarkoita sitä, että koko biisi olisi turha.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Lukittu