Kannatetaan Tai samantien SVT:lle.Roope kirjoitti: FST:lle viisut ja schlagerhumppaa kehiin
Vs: Suomi 2007
Vs: Suomi 2007
Vs: Suomi 2007
Täytyy vielä/taas kerran ihmetellä miten naapurimaissamme löytyy tasoa ja tyyliä ihan erilailla kuin meillä....mm jopa Viron ahdas studio meininki ja niistä biiseistäkin oli ainakin 4 parempaa kuin yxikään Suomen biiseistä....
Hävetti Eestiläisten puolesta etteivät tajunneet valita IHANAA R&J, mutta Suomen biisit hävettää kyllä ihan tajuttomasti, mitähän ulkomaalaiset oikein miettii meidän mausta ja tasosta....no ainakin varmanpäälle on otettu se seikka ettei Suomi ole ensi vuonna suoraan finaalissa, eikä ainakaa voita toista kertaa.....
Tosi karvaasti kyllä ketuttaa, aikuisten oikeesti
Hävetti Eestiläisten puolesta etteivät tajunneet valita IHANAA R&J, mutta Suomen biisit hävettää kyllä ihan tajuttomasti, mitähän ulkomaalaiset oikein miettii meidän mausta ja tasosta....no ainakin varmanpäälle on otettu se seikka ettei Suomi ole ensi vuonna suoraan finaalissa, eikä ainakaa voita toista kertaa.....
Tosi karvaasti kyllä ketuttaa, aikuisten oikeesti
Vs: Suomi 2007
En malta olla puuttumasta erääseen seikkaan, johon olen jo usean vuoden ajan kiinnittänyt huomiota. Kyseessä ei siten ole mikään juuri tähän vuoteen liittyvä asia vaan enemmänkin yleinen huomio (Suomen?) viisujen sävelkulusta.
Tää juttu lähti liikkeelle, kun rupesin aprikoimaan miten ulkomaalaiset oikein kokevat nämä Suomen melodiat. Vuosi oli 2004 ja Takes 2 to tango oli Suomen edustajana. Itse reagoin kertsin sävelkulkuun niin, että se tuntui minusta valittavalta ja lohduttomalta - lähes masentavalta - itkuvirreltä . Se siis ärsytti.
Kun sitten mietiskelin, mikähän sen kaiken oikein saa aikaiseksi, niin sävelkulkuhan osoittautui syypääksi. Aloitetaan korkealta - 1. nuotti voi olla poikkeus - ja sitten tullaan alamäkeä kuin lehmän häntä. Itkuvirsimäistä vaikutelmaa yleensä vielä korostaa, kun tämä toistetaan heti perään, mutta nyt kaiken kukkuraksi sävellajia alentaen.. :pyssyohimolla:
No, Siltsun tangoineen kävi Istanbulissa miten kävi, mutta sen jälkeen olen alkanut tarkastella näitä Suomen kipaleita vähän tältä kannalta (toisaalta myös sanoituksen kannalta - siltäkin saralta löytyy tätä valittamista ja synkkyyttä).
Vaikka pidinkin seuraavan vuoden edustajaamme (Why) liikuttavan kauniina esityksenä, niin totuuden nimissä täytyy todeta, että täydellinen itkuvirsihän se on :vollotus: (niin sävelkulku - tällä kertaa jo johdannossa - kuin sanatkin). Ja taas nähtiin mitä Eurooppa tykkäsi!
Hard rock hallelujah räjäytti sitten pankin kertsin nousevalla ja innoittavalla sävelkulullaan. Siis sehän kuulostaa melkein kuin sotafanfaarilta ( :torvi: ty-ty-dy-ty-dy-ty-dy-ty-dy-ty-dy-ty-dyy..!) eikä todellakaan miltään itkuvirreltä.
No, mielestäni tämän vuotisissa kappaleissa ehkä selvimpiä itkuvirsiä (sävelkulultaan) ovat seuraavat:
Hanna Pakarinen - Leave me alone (kertsissä modifioitu versio itkuvirrestä, sanoituskin tökkii)
Katra - Vaaratar (kertsissä juuri "Vaa - ra - taaar")
Johanna Kurkela - Olet uneni kaunein (jep.. ikävä kyllä tää on lähestulkoon puhdas itkuvirsi, melkein sama sävelkulku kuin T2TT!)
Beats and Styles - Take it back (sama juttu kuin Leave me alonen kanssa)
Huvittavaa kyllä Johannan Jossain metsäin takaa, joka on itkettänyt meitä oikein joukolla, ei "teknisessä mielessä" ole minusta itkuvirsi lainkaan! Näitä samanlaisia löytyy muitakin.
Lovexin Anyone Anymore on sitten se kappale, josta mielestäni löytyy eniten tätä itkuvirrelle päinvastaista sotatorvi-mentaliteettiä. Toinen vastaava on ehkä JWRA:n Rock'n roll dreams.
Kannattais ehkä pitää mielessä, jos haluaa äänestää nimenomaan kappaleen menestymis-(pinnankeräys-) mahikset mielessä.. ?
Vs: Suomi 2007
mulle kelpaa YLE, mutta biisinikkarit ja artistit vois olla SVT:n puolelta... tai että ois muutama biisi suomen ja muutama ruotsin biisinikkareilta - kuinkahan moni suomiviisu pääsisi finaaliinUFOPOLI kirjoitti: Tai samantien SVT:lle.
En muuten yhtään pidä tuosta SVT:n rauhattomasta kamerakuvauksesta: läheltä-sivulta-kauempaa-taas lähelle-kameraa liikkuu-kamera paikallaan jne. miten siinä mitään käsitystä saa mm. koreografiasta ?! YLE sentään antaa katsojan nauttia lavashowsta itsessään, oli sen taso sitten mitä tahansa.
Vs: Suomi 2007
[quote=∓quot;gentedimare"\]
Meidän kappaleissa ei ole mitään vikaa! Jokaiselle jotakin. Kaikki ei ole saman kaavan mukasta homohumppaa!![/quote]
Tarkoitat varmaan mikään ei ole.
Meidän kappaleissa ei ole mitään vikaa! Jokaiselle jotakin. Kaikki ei ole saman kaavan mukasta homohumppaa!![/quote]
Tarkoitat varmaan mikään ei ole.
Vs: Suomi 2007
Jostain syystä ruotsissa osataan tää biisinikkarointi (& itsensäkopiointi a`la G:sson ) ja ihan esimerkkinä siitä käynee mm. Hannan tuotanto;
"Stronger without you" on biisinä ihan eri sarjassa kuin "Leave me alone" - ja kumpikos onkaan ruotsalaisten tekemä...?.
Schlager mun mielestä parhaimmillaan (ei järjestyksessä) =
powerballadi, tavanomaista kauniimmpi balladi (esim. Ett liv med dig -91)uptempoinen kappale, hitusen parempi kuin tavanomainen dansbandralli (mm. Bra vibrationer), koreografisesti ym. upea performanssi, -biisi (mm. Håll om mig) - Gente kokee tään saman kaavan mukaiseksi homohumpaksi, niin ei se mitään, makunsa kullakin.
Minusta suomen viisutyrkyt on pääsääntöisesti sitä samaa epämääräistä plöröä, joka häviää jopa sille arkiselle suomimusiikille, jota kuulee radiokanavien hittilistoilla (ruotsissahan useista MF-tyrkyistä puolestaan tulee hittejä) ja sitten kun suomityrkkyihin lisää sen jonkin epämääräisen kokemuksen puutteen euroviisutason estraadilla esiiintymisestä... .
"Stronger without you" on biisinä ihan eri sarjassa kuin "Leave me alone" - ja kumpikos onkaan ruotsalaisten tekemä...?.
Schlager mun mielestä parhaimmillaan (ei järjestyksessä) =
powerballadi, tavanomaista kauniimmpi balladi (esim. Ett liv med dig -91)uptempoinen kappale, hitusen parempi kuin tavanomainen dansbandralli (mm. Bra vibrationer), koreografisesti ym. upea performanssi, -biisi (mm. Håll om mig) - Gente kokee tään saman kaavan mukaiseksi homohumpaksi, niin ei se mitään, makunsa kullakin.
Minusta suomen viisutyrkyt on pääsääntöisesti sitä samaa epämääräistä plöröä, joka häviää jopa sille arkiselle suomimusiikille, jota kuulee radiokanavien hittilistoilla (ruotsissahan useista MF-tyrkyistä puolestaan tulee hittejä) ja sitten kun suomityrkkyihin lisää sen jonkin epämääräisen kokemuksen puutteen euroviisutason estraadilla esiiintymisestä... .
Vs: Suomi 2007
Ei todellakaan ole jokaiselle jotakin.
Päätöksiä mukaan pääsevistä artisteista tekee pari ihmistä, jotka ovat selkeästi jo valmiiksi rajanneet millaisen genren edustajan Helsinkiin haluavat. Nimekkäistä artisteistakaan ei ole mitään iloa, jos kappaleet ovat kuulemaamme täyttä roskaa.
Pari "tosi otollista" iskelmä genren edustajaa on mukana pelkästään Radio Suomen yhteistyön takia.
Nimekkäämpiä artisteja olisi ollut useita tarjolla, mutta ei siitä genrestä josta päättävätelimet haluaa tämän vuoden edustajamme.
Tämän vuoden "parhaat" biisit ei tosiaankaan kestä vertailua 2000- luvun muiden vuosien parhaimmistoon.
Diktaattorit pois viisukuvioista ja oikeasti monipuolisuutta kehiin!
Ei viisufanienkaan tarvitse niellä kaikkea mitä heidän suuhunsa tuupataan.
Päätöksiä mukaan pääsevistä artisteista tekee pari ihmistä, jotka ovat selkeästi jo valmiiksi rajanneet millaisen genren edustajan Helsinkiin haluavat. Nimekkäistä artisteistakaan ei ole mitään iloa, jos kappaleet ovat kuulemaamme täyttä roskaa.
Pari "tosi otollista" iskelmä genren edustajaa on mukana pelkästään Radio Suomen yhteistyön takia.
Nimekkäämpiä artisteja olisi ollut useita tarjolla, mutta ei siitä genrestä josta päättävätelimet haluaa tämän vuoden edustajamme.
Tämän vuoden "parhaat" biisit ei tosiaankaan kestä vertailua 2000- luvun muiden vuosien parhaimmistoon.
Diktaattorit pois viisukuvioista ja oikeasti monipuolisuutta kehiin!
Ei viisufanienkaan tarvitse niellä kaikkea mitä heidän suuhunsa tuupataan.
Vs: Suomi 2007
Aika moni. Tätähän on empiirisesti testattu Norjassa (biisintekijöiden, ei artistien suhteen) ja norjalaistekijät ovat niskan päällä. Viime vuonna kärkikaksikko oli umpinorjalainen, vaikka kaksi kolmannesta tekijöistä oli ruotsalaisia. Suomessa tendenssi olisi sama mutta luultavasti vieläkin selvempi.Finnish kirjoitti:mulle kelpaa YLE, mutta biisinikkarit ja artistit vois olla SVT:n puolelta... tai että ois muutama biisi suomen ja muutama ruotsin biisinikkareilta - kuinkahan moni suomiviisu pääsisi finaaliinUFOPOLI kirjoitti: Tai samantien SVT:lle.
Etkä voi oikeasti olla tosissasi sitä mieltä, että tällaista pitäisi kokeilla. Olitpa karsintojen tasosta mitä mieltä tahansa, mikä Suomen karsinta se sellainen on, jonka kilpailijat ovat Ruotsista? Jos emme omiimme luota, vetäytykäämme kisasta ennemmin kokonaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Vs: Suomi 2007
Itse kyllä uskon että Suomessa ehkä osataan tehdä spektaakkeliohjelmia jos halutaan, ei me niin tyhmiä voida olla että ei me osattaisi. Rahasta se on kiinni.
Minulla ei ole väliä jos YLE tai FST tuottaa meidän karsinnat….niin kapea näkemys minulla ei ole.
Mutta se minua ihmetyttää on kappaleiden huono keskitaso tänä vuonna.
Elikkä kannatan siirtymään avoimeen kilpailusysteemiin takaisin, silloin olisivat Euroviisukarsinnat monipuolisempia sekä kappaleiden että artistein kohdalla.
Olen ajatellut ”tulla” katsomaan paikan päälle näitä meidän karsintoja mutta ei minua kiinnosta kun on vain jokaisessa karsinnassa ainoastaan kolme artistia joilla on yksi huono täytekappale.
Ja sitten yleisö pitää seistä koko ohjelman, eikö ole tuoleja Suomessa/Tampereella?. ..ja sitten vielä on lastentarha kiljumassa ohjelmassa….erikseen lastenlaulukilpailut…….ilman muuta Lapset ovat meidän tulevaisuus, mutta kyllä vähän meni överiksi niiden kiljuminen näissä karsinnoissa tähän asti.
Kun täältäpäin matkustaa niin hotellihuone pitää olla niin kyllä yksi Euroviisuviikonloppu tulee maksamaan noin 200-300 euroa…..jos haluaa sitten olla livenä kaikissa niin hinta olisi noin 1000 euroa neljästä karsinnasta….elikkä yritän nyt sanoa että kyllä sitä maksaa nämä hinnat jos on enemmän artisteja ja sävellyksiä yhdessä osakilpailussa.
Mielestäni YLE voisi harkita tällainen menetelmä että kaksi semiä joissa olisi 10 artistia/sävelmää…..sitten viisi parasta jatkoon finaaliin kummasta erästä.
Ja avoimeen kilpailusysteemiin takaisin.
Minulla ei ole väliä jos YLE tai FST tuottaa meidän karsinnat….niin kapea näkemys minulla ei ole.
Mutta se minua ihmetyttää on kappaleiden huono keskitaso tänä vuonna.
Elikkä kannatan siirtymään avoimeen kilpailusysteemiin takaisin, silloin olisivat Euroviisukarsinnat monipuolisempia sekä kappaleiden että artistein kohdalla.
Olen ajatellut ”tulla” katsomaan paikan päälle näitä meidän karsintoja mutta ei minua kiinnosta kun on vain jokaisessa karsinnassa ainoastaan kolme artistia joilla on yksi huono täytekappale.
Ja sitten yleisö pitää seistä koko ohjelman, eikö ole tuoleja Suomessa/Tampereella?. ..ja sitten vielä on lastentarha kiljumassa ohjelmassa….erikseen lastenlaulukilpailut…….ilman muuta Lapset ovat meidän tulevaisuus, mutta kyllä vähän meni överiksi niiden kiljuminen näissä karsinnoissa tähän asti.
Kun täältäpäin matkustaa niin hotellihuone pitää olla niin kyllä yksi Euroviisuviikonloppu tulee maksamaan noin 200-300 euroa…..jos haluaa sitten olla livenä kaikissa niin hinta olisi noin 1000 euroa neljästä karsinnasta….elikkä yritän nyt sanoa että kyllä sitä maksaa nämä hinnat jos on enemmän artisteja ja sävellyksiä yhdessä osakilpailussa.
Mielestäni YLE voisi harkita tällainen menetelmä että kaksi semiä joissa olisi 10 artistia/sävelmää…..sitten viisi parasta jatkoon finaaliin kummasta erästä.
Ja avoimeen kilpailusysteemiin takaisin.
Vs: Suomi 2007
Wilson kirjoitti: Elikkä kannatan siirtymään avoimeen kilpailusysteemiin takaisin, silloin olisivat Euroviisukarsinnat monipuolisempia sekä kappaleiden että artistein kohdalla.
Monipuolisuus = keskinkertaista radiopoppia ja homohumppia enemmän?
En mä muuten ymmärrä, miten esim. vuosien 2002-05 karsintamme olisivat olleet vuosien 2006-07 karsintojamme monipuolisempia. Vai onko tässä nyt taustalla joku näkemys, että YLE:n esiraati olisi jatkossa olennaisesti aiempaa avarakatseisempi? Mihin näkemys perustuu?
Mä en vain aidosti ymmärrä, miksi tätä avointa kilpailua toivotaan. Nimenomaan Suomen karsinnan esitykset ovat olleet parempia kuin koskaan (yksi Humane ei sitä miksikään muuta). Olisi aivan järkyttävä virhe palata takaisin demoraatiaikoihin ja korvata ammattilaisartistit amatööreillä. Mikään ei tue sitä, että vanhanaikaiset demokarsinnat olisivat hyvä tapa valita edustajia televisioituun kilpailuun, jossa esiintymistaito on menestymisen edellytys. Vanhanaikainen karsintamalli ei ole tuottanut voittajaa vuoden 2002 jälkeen - silloinenkin voittaja valittiin Latviasta, jossa huomattavan suuri osa (kaikki vähänkin ammattimaisemmin tuotetut?) demoista pääsi karsinnan finaaliin asti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Vs: Suomi 2007
Juu, en olekaan.Timoteus kirjoitti: Etkä voi oikeasti olla tosissasi sitä mieltä, että tällaista pitäisi kokeilla. Olitpa karsintojen tasosta mitä mieltä tahansa, mikä Suomen karsinta se sellainen on, jonka kilpailijat ovat Ruotsista? Jos emme omiimme luota, vetäytykäämme kisasta ennemmin kokonaan.
Ihan vakavasti puhuen, mua risoo noi "kun ei omilla pärjätä otetaan naapurista"-tyrkyt, niinku joku Rednex ois Romanian edustaja. Minusta artistilla pitää olla todellinen kytkös siihen maahan, jota edustaa ja siltikin jotenkin se vaan tökkii (Geir suomen edustajana/ Elisabeth Andreasson milloin ruotsin milloin norjan edustajana ). Tarkoitan, etten varsinaisesti vastusta tuota, mutta jotenkin vaan koen outona... :miettii: .. lienee ihan tottumiskysymyskin. Se ei jostain syystä niinkään häiritse, että säveltäjät törkkäävät tuotoksia eri maiden karsintoihin. Ja ei se toi ruotsinikkarointikaan aina huippua ole, sillä eikös silloin kun Laura voitti, niin sillä Johannahan (? en muista sukunimeä) oli jonku ruotsalaisen tekemä viisu...jos oikein muistan.
En joka tapauksessa haluaisi yhtäkään MF-artistia suomen edustajaksi, vaikka siellä MF-puolella niiden tuotoksia miten fanittaisin. Suomen heikkous on minusta biisien taso (eli ovat enimmäkseen huonompia kuin suomimusiikki yleensä) ja sen jälkeen joillakin myös kokemattomuus lavalla - jälkimmäinen on helposti petrattavissa, jos siihen vaan artisti itse haluaa panostaa.
Vs: Suomi 2007
Löydettiinpä kappaleet sitten mistä hyvänsä ja millä menetelmällä hyvänsä, niin kyllä siellä pitäisi olla jotain myös diskoilun ja homohumpan ystäville, jotta voisi sanoa olevan jokaiselle jotakin. Ei pelkästään sitä, mutta myös sitä. Vai onko sitten vain niin, ettei sitä Suomessa osata tehdä? Vai eikö diskopop myy?
Hello Hi!
Vs: Suomi 2007
Minusta on enemmän ”monipuolisuutta” kun on enemmän artisteja/esiintyjiä/kappaleita/sävellyksiä karsinnoissa.Timoteus kirjoitti:Wilson kirjoitti: Elikkä kannatan siirtymään avoimeen kilpailusysteemiin takaisin, silloin olisivat Euroviisukarsinnat monipuolisempia sekä kappaleiden että artistein kohdalla.
Monipuolisuus = keskinkertaista radiopoppia ja homohumppia enemmän?
En mä muuten ymmärrä, miten esim. vuosien 2002-05 karsintamme olisivat olleet vuosien 2006-07 karsintojamme monipuolisempia. Vai onko tässä nyt taustalla joku näkemys, että YLE:n esiraati olisi jatkossa olennaisesti aiempaa avarakatseisempi? Mihin näkemys perustuu?
Mä en vain aidosti ymmärrä, miksi tätä avointa kilpailua toivotaan. Nimenomaan Suomen karsinnan esitykset ovat olleet parempia kuin koskaan (yksi Humane ei sitä miksikään muuta). Olisi aivan järkyttävä virhe palata takaisin demoraatiaikoihin ja korvata ammattilaisartistit amatööreillä. Mikään ei tue sitä, että vanhanaikaiset demokarsinnat olisivat hyvä tapa valita edustajia televisioituun kilpailuun, jossa esiintymistaito on menestymisen edellytys. Vanhanaikainen karsintamalli ei ole tuottanut voittajaa vuoden 2002 jälkeen - silloinenkin voittaja valittiin Latviasta, jossa huomattavan suuri osa (kaikki vähänkin ammattimaisemmin tuotetut?) demoista pääsi karsinnan finaaliin asti.
Kyllä minusta musiikkilaatu/taso paranee jos on avoin kilpailu.
Nämä kappaleet mitä olen kuunnellut nyt meidän karsinnoissa...... niin suuri osa on keskinkertaisia kappaleita/sävellyksiä …..mikä on sitten homohumppa?.. ...onko sellainen musiikkityyli olemassa?
Kyllä meillä sitten on vähän ammattilaisia artisteja jos nykypäivän systeemiin pitää varautua.
Vs: Suomi 2007
Minulle tapahtui eräs TAJUTTOMAN USKOMATON JUTTU kun katselin 3. alqkarsintaa lauantaina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Kun Lovexin Theonia haastateltiin ensimmäisen esityksen jälkeen, jokin aivoissani napsahti, ja olin ihan "IIK!" että tuo Theon ihan tajuttoman uskomattoman komea ja hyvännäköinen ja muutenkin aivan ihana MIES!!!!!!!!!!!!!!11 Siis niinq oikeesti!!!! Ja sit se puhui ihan selkeesti sexikästä Mansen murretta ja oli ihan miljoonastibiljoonasti sexikäs! Mä kyl siis niinq oikeesti äänestän finaalissa Lovexia pelkästään sen takia, koska se Theon on niin komea!!!!!
You´re gonna find out baby, I´m one in a million
Vs: Suomi 2007
Sekä että. Aivan erityisesti niitä ei osata esittää. "Jokaiselle jotakin" -periaatetta en tosin sitäkään ymmärrä. Sekä vuosina 2000 että 2007 sillä saatiin aikaan aika korni kilpailijakatras. Niin kuin nyt Kuoppamäki ja Thunderstone samaan kisaan kuuluvat... tai Kurki-Suonio ja Nylon Beat...JuhaUK kirjoitti: Löydettiinpä kappaleet sitten mistä hyvänsä ja millä menetelmällä hyvänsä, niin kyllä siellä pitäisi olla jotain myös diskoilun ja homohumpan ystäville, jotta voisi sanoa olevan jokaiselle jotakin. Ei pelkästään sitä, mutta myös sitä. Vai onko sitten vain niin, ettei sitä Suomessa osata tehdä? Vai eikö diskopop myy?
Ei ole määrästä kyse, vaan siitä, että he eivät lähde esittämään "mitä tahansa" kappaletta euroviisukarsintoihin. Vuosina 2002-05 esiraati valikoi Suomen karsintaan "tyylikkäitä" mitäänsanomattomuuksia, jotka eivät olleet kenellekään tunnetulle artistille sitä ominta omaa. Mukaan saadut tunnetut artistit (Aika, Voutilainen, Sillanpää, Läntinen) olivat kaiketi lähes yksinomaan niitä, joille kisaan valittu sävellys oli alunperinkin tehty ja jotka todennäköisesti esittivät ne jo demoilla. Muuten saatiin tyytyä amatööreihin, joista useimmat olivat odotetun keskinkertaisia ja joista yksikään ei ollut erinomainen. En mä näe siinä tilanteessa mitään palauttamisen arvoista. Demokarsinnan luonteen vuoksi en liioin pidä mahdollisena, että mahdolliset tulevat demokarsinnat olennaisesti eroaisivat aiemmista.Wilson kirjoitti: Kyllä meillä sitten on vähän ammattilaisia artisteja jos nykypäivän systeemiin pitää varautua.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Vs: Suomi 2007
Minulla on varmaankin edelleen korvissa tai päässä jotain vikaa, kun pidän Suomen tämänvuotista tasoa oikein hyvänä. Kun seuraa toisten osallistujamaiden karsintoja, ei siellä taso ole yhtään sen kovempi. Oikein odotan Turun finaalia - siellä on hyviä esiintyjiä ja mahtava ilta tulossa!
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth
But I’m only human, and I’m crashing down to earth
Vs: Suomi 2007
Miksi sitten tämän päivän ammattilaiset jotka ovat nyt mukana karsinnoissamme….niin heidän on pakko sitten olla tyytyväisiä vaikka heillä on keskinkertaisia kappaleita/sävellyksiä?Timoteus kirjoitti:
Ei ole määrästä kyse, vaan siitä, että he eivät lähde esittämään "mitä tahansa" kappaletta euroviisukarsintoihin. Vuosina 2002-05 esiraati valikoi Suomen karsintaan "tyylikkäitä" mitäänsanomattomuuksia, jotka eivät olleet kenellekään tunnetulle artistille sitä ominta omaa. Mukaan saadut tunnetut artistit (Aika, Voutilainen, Sillanpää, Läntinen) olivat kaiketi lähes yksinomaan niitä, joille kisaan valittu sävellys oli alunperinkin tehty ja jotka todennäköisesti esittivät ne jo demoilla. Muuten saatiin tyytyä amatööreihin, joista useimmat olivat odotetun keskinkertaisia ja joista yksikään ei ollut erinomainen. En mä näe siinä tilanteessa mitään palauttamisen arvoista. Demokarsinnan luonteen vuoksi en liioin pidä mahdollisena, että mahdolliset tulevat demokarsinnat olennaisesti eroaisivat aiemmista.Wilson kirjoitti: Kyllä meillä sitten on vähän ammattilaisia artisteja jos nykypäivän systeemiin pitää varautua.
Siis saamme olla tyytyväisiä kun 80% kappaleita ovat keskinkertaisia tänä päivänä vai?
Vs: Suomi 2007
Samixii!AnnFredi kirjoitti: Minulla on varmaankin edelleen korvissa tai päässä jotain vikaa, kun pidän Suomen tämänvuotista tasoa oikein hyvänä.
Niin paljon kun minä rakastankin ihanaa perusviisuhomohumppaa niin mielelläni jätän sen tekemisen niille, jotka sen osaavat (ja käyttävät haitarin sijaan pianoa). Musta on hyvä, että Suomessa tehdään sellaista musiikkia mitä osataan eikä yritetä automaattisesti "matkia" totuttua.
Ihana finaali on Turkuun tulossa. Pitää varmaan pukea jotain mutsaa ja punaista päälle. Ihan vaan periaatteesta!
Послушай - у сердца голос мой.
Vs: Suomi 2007
Jee - ei haitareita!
Kais(t)a: laitetaanko Turkuun hatut? Jos sinä laitat Theon-pytyn, niin mää voisin laittaa karusellin.
Ja sitten vielä... voihan se olla niinkin, että kutsuartistien katsotaan lähtökohtaisesti edustavan eri tyylejä - vaan minkäs teet, jos kutsutut tekevät huonot biisit? Tai kuulijakunnalle kelpaamattomat? Siitä karsinnan yksinkertaistamisestakaan en ole ihan varma... siis periaatteessa se kuulostaa fiksulta, mutta mitenkähän se uppoaisi kansaan? Hm...
Kais(t)a: laitetaanko Turkuun hatut? Jos sinä laitat Theon-pytyn, niin mää voisin laittaa karusellin.
Ja sitten vielä... voihan se olla niinkin, että kutsuartistien katsotaan lähtökohtaisesti edustavan eri tyylejä - vaan minkäs teet, jos kutsutut tekevät huonot biisit? Tai kuulijakunnalle kelpaamattomat? Siitä karsinnan yksinkertaistamisestakaan en ole ihan varma... siis periaatteessa se kuulostaa fiksulta, mutta mitenkähän se uppoaisi kansaan? Hm...
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth
But I’m only human, and I’m crashing down to earth
Vs: Suomi 2007
Kiinnostava ajatus. Vertailun vuoksi kuulisin suurella ilolla ja verovapaudella vastaavanlaisen analyysin puhelinäänestysajan menestyneistä kansainvälisistä kappaleista.Mohno kirjoitti: En malta olla puuttumasta erääseen seikkaan, johon olen jo usean vuoden ajan kiinnittänyt huomiota. Kyseessä ei siten ole mikään juuri tähän vuoteen liittyvä asia vaan enemmänkin yleinen huomio (Suomen?) viisujen sävelkulusta.
Vs: Suomi 2007
Onneksi tuosta voi olla erimieltä!! Mun mielestä taas Viron karsinnoissa ei ollut kovin hyvä taso, voittaja oli ok, mutta meillä on mielestäni 2 parempaa laittaa Helsinkiin!!!Ludwig kirjoitti: Täytyy vielä/taas kerran ihmetellä miten naapurimaissamme löytyy tasoa ja tyyliä ihan erilailla kuin meillä....mm jopa Viron ahdas studio meininki ja niistä biiseistäkin oli ainakin 4 parempaa kuin yxikään Suomen biiseistä....
Hävetti Eestiläisten puolesta etteivät tajunneet valita IHANAA R&J, mutta Suomen biisit hävettää kyllä ihan tajuttomasti, mitähän ulkomaalaiset oikein miettii meidän mausta ja tasosta....no ainakin varmanpäälle on otettu se seikka ettei Suomi ole ensi vuonna suoraan finaalissa, eikä ainakaa voita toista kertaa.....
Tosi karvaasti kyllä ketuttaa, aikuisten oikeesti
Hello this is Serbia callink...............
Vs: Suomi 2007
Sen verran vielä tuosta Romeo&Julia biisistä, me oikein toivottiin että Viro valitsee sen edustussävelmäkseen, niin ois varma semifinaalipaikka vuonna 2008 myös!! Mikähän tää Ballaadi buumi nyt oikein on??
Hello this is Serbia callink...............
Vs: Suomi 2007
Sorry kaikille, et meni vähän aiheen ohi!!!
Hello this is Serbia callink...............
Vs: Suomi 2007
Ihan hyvin. Edellinen semifinaaliton viisukarsinta (2002) keräsi miljoonayleisön. Edes biisejä ei oltu silloin esitetty etukäteen missään.AnnFredi kirjoitti: Siitä karsinnan yksinkertaistamisestakaan en ole ihan varma... siis periaatteessa se kuulostaa fiksulta, mutta mitenkähän se uppoaisi kansaan? Hm...
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Vs: Suomi 2007
Sehän on sitten selvä juttu!
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth
But I’m only human, and I’m crashing down to earth
Vs: Suomi 2007
Karsintasysteemiä on mielestäni uudistettava ensi vuodeksi.
Minun ehdotukseni vuoden 2008 karsintasysteemiksi:
12 artistia valitaan yhteistyössä levy-yhtiöiden kanssa kuten nyt, mutta tällä kertaa jokainen kutsuartisti esittää vain yhden kappaleen, ja tämän lisäksi järjestettäisiin myös avoin sävellyskilpailu josta valittaisiin 12 kappaletta mukaan karsintoihin.
Sitten järjestettäisiin 4. semifinaalia joissa jokaisessa olisi 3 kutsuartistia ja kolme avoimen sävellyskilpailun kautta kilpailuun päässyttä artistia (yhteensä 6) joista kolme parasta pääsisi finaaliin. Finaalissa olisi siis 12 artistia.
Minun ehdotukseni vuoden 2008 karsintasysteemiksi:
12 artistia valitaan yhteistyössä levy-yhtiöiden kanssa kuten nyt, mutta tällä kertaa jokainen kutsuartisti esittää vain yhden kappaleen, ja tämän lisäksi järjestettäisiin myös avoin sävellyskilpailu josta valittaisiin 12 kappaletta mukaan karsintoihin.
Sitten järjestettäisiin 4. semifinaalia joissa jokaisessa olisi 3 kutsuartistia ja kolme avoimen sävellyskilpailun kautta kilpailuun päässyttä artistia (yhteensä 6) joista kolme parasta pääsisi finaaliin. Finaalissa olisi siis 12 artistia.
- JukkaV
- Kanta-asiakas
- Viestit: 15682
- Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
- Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
- Viesti:
Vs: Suomi 2007
Minä taas olisin valmis muuttamaan karsintajärjestelmää hiukan Ruotsin mallin mukaiseksi. 32 artistia ja 4 semifinaalia - lisäksi ns. extramahdollisuus. Kaavio olisi seuraava:
1. - 4. Semifinaalit x 4
- 8 kappaletta, 2 äänestyskierrosta
- suoraan finaaliin 2 parasta
- extramahdollisuuteen 3 seuraavaa
5. Extramahdollisuus
- 12 kappaletta, joista 4 parasta finaaliin
6. Finaali
- 12 kappaletta
1. - 4. Semifinaalit x 4
- 8 kappaletta, 2 äänestyskierrosta
- suoraan finaaliin 2 parasta
- extramahdollisuuteen 3 seuraavaa
5. Extramahdollisuus
- 12 kappaletta, joista 4 parasta finaaliin
6. Finaali
- 12 kappaletta
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin.
- gentedimare
- Kanta-asiakas
- Viestit: 23672
- Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
- Paikkakunta: Pori
Vs: Suomi 2007
kais(t)a kirjoitti:Samixii!AnnFredi kirjoitti: Minulla on varmaankin edelleen korvissa tai päässä jotain vikaa, kun pidän Suomen tämänvuotista tasoa oikein hyvänä.
Niin paljon kun minä rakastankin ihanaa perusviisuhomohumppaa niin mielelläni jätän sen tekemisen niille, jotka sen osaavat (ja käyttävät haitarin sijaan pianoa). Musta on hyvä, että Suomessa tehdään sellaista musiikkia mitä osataan eikä yritetä automaattisesti "matkia" totuttua.
Ihana finaali on Turkuun tulossa. Pitää varmaan pukea jotain mutsaa ja punaista päälle. Ihan vaan periaatteesta!
LOISTAVA SUOMEN FINAALI!! MEIDÄN OMA FINAALI!! Älkää aina itkekö sinne Ruotsiin. Painukaa sinne sitten jos siellä osataan biisien teko paremmin!
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley
Vs: Suomi 2007
Ja silti joka vuosi Melodeille pääsee sellaista kuonaa, että...gentedimare kirjoitti: Älkää aina itkekö sinne Ruotsiin. Painukaa sinne sitten jos siellä osataan biisien teko paremmin!
Mistä tän saa poistettua? Apua!