Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

No siihen on taatusti jokaisella yleistä konettä käyttävällä ammattitaitoa.  :rofl:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Juu, en lukenut viestiä kovin hyvin ennen kuin ehdin jo vastata, ja ajattelin että ne pitäisi saada palautettua...  :puna:

Mutta pitää kuitenkin mainita, että formatointikaan ei tuhoa tiedostoja kovalevyltä. Jos haluaa varmistaa että tiedosto katoaa kokonaan, pitää sen päälle kirjoittaa uudelleen. Muutoin pahansuopa taho (KGB, FBI, CIA, SuPo, pikkuveli) voi ei-niin-kovinkaan-suurella vaivalla päästä siihen käsiksi. :tosion:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja petri »

style.css oli hyvä pointti sillä se meni päällekkäin Joomlan oman stylen kanssa ja ongelman sai paikannettua kun poistin safm-tyyleistä koko tiedoston turhana.

Viittaukset poistettuun tyylitiedostoon on vielä korjaamatta, mutta se ei menoa haittaa.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Nyt on ulkoasu hyvä, linkit ei karkaile, luetut erottaa lukemattomista ja muutenkin kaikki toimii. Väriä hiiren alla vaihtava linkki oli hyvä keksintö  :peukku:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Naali »

Suuri kiitos linkeistä! <3
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

RAIVOSTUTTAVAA!!!  :synkka: :multiraivo: :termari: :tulta: :jumankauta: :jupinaa: :hak:

Marraskuussa ostamani Sonera PC-paketin Fujitsu näyttö simahti!
Sammutin sen ja kuului tavallista kummallisempi ääni, sellainen poks!  Ei toimi, ei inahdakaa!!  :niinpa: :niinpa: :niinpa:

Onneksi on kolmen vuoden takuu ja huolto voimassa, mutta silti!
Menee korjattavaksi. Mutta ihan totta. Minkälaisia halpahalliversiota ne myyvät
jos kolmen kuukauden käytön jälkeen jo hajoo käsiin.  :niinpa: :niinpa:

Ja onneksi mulla on vielä vanha putkimallinäyttö tallessa. Pakko kai se on viritellä käyttöön, etten sekoo käsiin. Kyllä sitä on vaan melko riippuvainen tietokoneesta...  :puna: :hiips:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Osaako joku neropatimpi kertoa, miksi HEMMETISSÄ mun koneesta lähtee Windows pois säännöllisin väliajoin?!?  :niinpa: Alkaa mennä pikkuhiljaa hermot, kun se pitää aina asentaa uudelleen... Virustorjunnan pitäisi olla kunnossa, joten en todellakaan tajua mistä on kyse  :eiei: Tää kone aiheuttaa mulle kohta hermoromahduksen!!!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Aintsu kirjoitti: Osaako joku neropatimpi kertoa, miksi HEMMETISSÄ mun koneesta lähtee Windows pois säännöllisin väliajoin?!?
Mitä nyt tarkoitat, että lähtee Windows pois? Siis kone ei käynnisty lainkaan, jää vain boot-vaiheeseen jumiin, vai mitä?  :shock:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Windows lähtee lenkille.  :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Klodvig kirjoitti:
Aintsu kirjoitti: Osaako joku neropatimpi kertoa, miksi HEMMETISSÄ mun koneesta lähtee Windows pois säännöllisin väliajoin?!?
Mitä nyt tarkoitat, että lähtee Windows pois? Siis kone ei käynnisty lainkaan, jää vain boot-vaiheeseen jumiin, vai mitä?  :shock:
Siinä lukee silloin  "Windowsia ei voitu käynnistää, koska seuraava tiedosto puuttuu", ja sit siinä perässä on joku ihme juttu  :mrgreen: En osaa selittää tätä, mutta kun laittaa Windowsin asennuslevyn sisälle ja asentaa sen uudestaan, ei enää mitään ongelmaa  :roll: Menee yli hilseen! Edes tän koneen koonnut nörtti ei tiedä, mistä johtuu. Jeejee. Mutta nyt tää kyllä toimii ihan moitteettomasti  :peukku:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Aintsu kirjoitti: Siinä lukee silloin  "Windowsia ei voitu käynnistää, koska seuraava tiedosto puuttuu", ja sit siinä perässä on joku ihme juttu  :mrgreen: En osaa selittää tätä, mutta kun laittaa Windowsin asennuslevyn sisälle ja asentaa sen uudestaan, ei enää mitään ongelmaa  :roll: Menee yli hilseen! Edes tän koneen koonnut nörtti ei tiedä, mistä johtuu. Jeejee. Mutta nyt tää kyllä toimii ihan moitteettomasti  :peukku:
Onko kyseessä ntldr-tiedoston puuttuminen? Jos vika ilmenee uudestaan ja uudestaan, niin kyseessä voipi olla virus tai viallinen kovalevy.

Jos koneessasi ei ole antivirus-ohjelmistoa, kannattaa sellainen ladata. Esim. ilmainen Avast! on tiemmä ihan kunnollinen. Sen saa täältä: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Vika voi tietty Windowsin ollessa kyseessä muuallakin, mutta lähdetään nyt tästä. :)
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja minnie »

Mä oon ollu nyt vuoden ilmaisen Avast!:n onnellinen käyttäjä. Olen ollut tyytyväinen. Jos nyt jotain negatiivista täytyy sanoa, niin se ois tuo päivitys, jota Avast tekee useasti päivän mittaan. Kun avaan koneen esim. kaksi kertaa päivässä, niin aika välittömästi ilmestyy päivitystieto virustunnisteista. Vähän häiritsevää, mutta ok.

Ohjelma on suomenkielinen, siitä myös plussaa. :)
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Virusohjelman pitäisi olla kunnossa, kun vastahan mä sen hankin  :/ Ite veikkaisin, että kyseessä on joko Windowsin vammaisuus, tai sitten se kovalevy  :raaps: Toisaalta luulisi, että henkilö joka osaa koota koneen tietäisi myöskin, millaisista osista sen on koonnut... Mutta ei kai sitten  :hiips:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Joo, Windowsin vammaisuus on hyvä veikkaus aina.  :heh:

Tän parempia ohjeita on etänä paha antaa. Toki voit ajaa esim. Windowsin levyntarkastuksen läpi (pintatarkastusta myöten), hankkia kaikki mahdolliset päivityksen tai hätätilassa asentaa koko Windowsin uudelleen.  :heh:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Jos ja KUN ongelmia vielä ilmenee, taidan ihan suoraan ottaa yhteyttä siihen nörttiin  :peukku: En uskalla enää itse alkaa sählätä ton koneen kanssa, kun en oikeasti siitä mitään ymmärrä...  :puna:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Läppärin fn-näppäimen toiminto jäi jumiin, enkä saa sitä pois päältä.  05tä v65n tehdä?  :mrgreen:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Miten saa Firefoxin asentamaan puuttuvat Java-liitännäiset kun herjaa proxy-asetuksia? :raaps:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tää varmaan kuuluisi tonne Tajuttoman Uskomattomiin juttuihin.

Meikäläisen tietokoneen näyttö on seikkaillut kohta kuukauden päivät ympäri Suomea. Rahtiäijä vei sen mennessään huoltoon 15.2. ja tänään soittivat Rovaniemeltä, että ei sitä tänne olisi pitänyt toimittaa...
Fujitsu-Siemens odottelee sitä Helsingissä...  :rofl:

Ehkäpä se palautuu vielä jossain vaiheessa takaisin lähtöpisteeseensä, eli mun kotiin.  :heh:

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Voi Gerbiilin Perse!Tässä mun uudessa koneessa on Windows Vista, jonka käyttöön olen yrittänyt totutella. Juu, kyllä siihen tottuu. Mutta yritin äsken ladata tähän masiinaan elintärleää Soulseekiä ja s******n p*****e .... tää masiina on olevinaan niin fiksu, että väittää moisen roskan olevan laitonta ja ties mitä :jumankauta:

Ei kukaan sattuis tietämään miten sen sais tähän masiinaan laitettua. Mie en tule toimeen ilman sitä ja vielä näin viisujen alla  :niinpa:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

No tuohan tästä nyt vielä puuttui, moralisoiva käyttöjärjestelmä.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Ei toistaiseksi ole kokemusta Vistasta, mutta kaippa siellä jossakin ohjauspaneelissa on samantapainen paikka kuin Windows XP:ssä, eli joku "Turvakeskus" Ohjauspaneelissa? Sieltä saa varmaan jotenkin lisättyä ohjelman sallittujen listaan tai jotakin... menee vähän arvailuksi kyllä.  :/

Edit. Tästä voipi olla hyötyä, tai sitten ei: http://preview.tinyurl.com/ywpmz2 (microsoft.com). Luottamusta herättävää neuvontaa.  :heh:
Viimeksi muokannut Klodvig, 27 Maalis 2007, 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

jos mulla olis vähänkin enemmän rahaa niin heräteostoksena ostaisin uuden koneen  :niinpa: Koneen käynnistys sinänsä on "suht nopea", mutta kun kone on käynnistetty niin meneekin ikuisuus (=ainakin 10min) ennen kuin esimerkiks selaimen saa avattua. Kun selaimen kuvaketta painaa niin kone jyllää jyllää jyllää ja sit vasta aukeaa. Ihan sama juttu, mikäli haluais avata Oma tietokone-ikkunan tai vaikkapa Käynnistä-valikon.

Itseasiassa toi sama juttu tuntuu olevan AINA kun jotain uutta ikkunaa koittaa avata. Sitten kun firefoxin on saanut auki, niin aika hyvin pysyy hermot kasassa kun voi availla uusia nettisivuja tän saman ikkunan sisällä. Sitten jos erehtyykin painamaan jotain linkkiä, joka alkaa avautumaan uuteen ikkunaan niin auta armias kun on taas hermot koetuksella  :niinpa: miksei nää koneet voi toimia kunnolla kun näistä on hunajaa aikanaan maksettukin...

Spywaret ja virukset on pois, kone on eheytetty viikko sitten ja tilaakin pitäis olla, mutta silti vaan jumittelee. A R G H!!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Käyttis uusiksi sitten vaan. Tuskin itse raudassa voi olla mitään vikaa, mikä tuollaisen ongelman aiheuttaisi.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

sitä mä oon kyllä vähän suunnitellutkin, mutta kun jotenkin vaan on semmonen muistikuva että olisin sen tehnyt jo pariin kertaan aikaisemminkin ja sama ongelma sen ku jatkuu :(

Ehkäpä mä otan huomiseks projektiks käyttiksen uusiks asentamisen...Nyt tulikin blackout, mistäs mä alotan kun mä tota käyttistä alan asentamaan uudelleen?  :/ Tietenkin ensin toiselle kovalevylle kaikki tärkeät tiedostot siirtelen, mutta miten sitten etenen?
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Tää on asentanut käyttiksen kolmisen kertaa uudelleen. Siitä on muistona edelleen ms-dos -tilassa käynnistyksen yhteydessä olevat neljä windows-vaihtoehtoa, joista vain yksi toimii.  :heh:
Raipatirai

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

JeSSSe kirjoitti: Ehkäpä mä otan huomiseks projektiks käyttiksen uusiks asentamisen...Nyt tulikin blackout, mistäs mä alotan kun mä tota käyttistä alan asentamaan uudelleen?  :/ Tietenkin ensin toiselle kovalevylle kaikki tärkeät tiedostot siirtelen, mutta miten sitten etenen?
Esim. Windows XP:n uudelleenasennukseen pääsee kun boottaa koneen XP:n CD asemassa... kunhan BIOSista on CD-asema laitettu yhdeksi boot-vaihtoehdoksi.

Sitten vaan jostain valikosta valitaan uudelleenasennus... muistaakseni.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Joo, mä ton itseasiassa oivalsinkin kun otin levyn esille  :heh: kiitos kuitenkin!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Lilli kirjoitti: tää masiina on olevinaan niin fiksu, että väittää moisen roskan olevan laitonta ja ties mitä :jumankauta:
Mutta sehän ON laitonta  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Lilli »

tonywerner kirjoitti:Mutta sehän ON laitonta  :heh:
Ei kai :raaps: Ja mie onneton, hyväuskoinen rassukka olen käyttänyt sitä vuosikaudet. Nyt palautan kaikki viisut yms. omistajilleen ja ilmoittaudun internettipoliisille :draamaa:

:heh: Ei vaan. Kotvasen kiroiltua löysin Soulseekin uusimman beta-version ja se toimii jopa tällä mun superuudella masiinalla  :jihuujippii:

Mutta enhän mie sitä tietenkään käytä, jos se kerran on laitonta  :hiips:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ossaiskohan kukaan auttaa kun aloin pohtia  :miettii: Oon siis tosiaan muuttamassa Helsinkiin Mannerheimintielle. Onko se niin, että siellä toimii "vain" Welhon kaapeli? Kun mulla on nyt Soneran kaapelinetti niin pitää ilmeisesti vaihtaa wai?  :miettii:
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

Vastaa Viestiin