Sanoitusallas

Fiumi di parole - sanoita itse euroviisuja
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mä tunnen jotakuinkin kyllästyneisyyttä käännöskisoihin. Ai miksi? Tuntuu siltä, ettei mikään tekstini kelpaa, eikä varsinkaan mikään riitä. Nykyisin olen tehnyt tekstit viime tipassa, ja olen silloin räjähdysherkkänä. Mikä siis vikana?

Toivon siis kommentteja niin kilpailijoilta, ulppareilta kuin ihan kisoja seuraavilta. Olisi mukava joskus vielä olla oikeasti vastuksena muillekin, eikä vastuksena vain heikoimmille teksteille.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja itikka »

Kannattaa välillä kokeilla erilaista taktiikkaa. Viime hetkessä ei itseltäni ainakaan tule mitään kelvollista. Eli kokeile vaikka, jos nyt jo laittaisit Viron ja Maltan soittolistalle, kirjaisit tunnelmia melodiasta, ja tekisit käännöksen ajoissa.

Parempaa neuvoa on hankala antaa. Suomen kisassa ehdottomasti heikoin lenkkisi oli se, että säkeistöt oli lähes identtiset, ja siksi päällepäin näytti siltä, että siihen ei oltu uhrattu vaivaa eikä aikaa, niinkuin sen kanssakisailijoihin.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

No, en muuten tarkoittanutkaan Suomen kisaa - sillä siinä kävi niin, että aikani jäi kesken ja muokkasin sen kakkossäkeistön minuutissa. :hiips: Viime vuoden laiha menestys se nyt pakottaa enemmän.

"Uutta" taktiikkaa kokeilin muuten mm. Everything-kisassa.

Mutta kokeilen nyt uutta taktiikkaa... Yritän tehdä jo tiistaiksi valmiin käännöksen ja sitten alan jalostaa sitä.
Viimeksi muokannut JukkaV, 01 Huhti 2007, 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Kollega »

itikka kirjoitti: Suomen kisassa ehdottomasti heikoin lenkkisi oli se, että säkeistöt oli lähes identtiset, ja siksi päällepäin näytti siltä, että siihen ei oltu uhrattu vaivaa eikä aikaa, niinkuin sen kanssakisailijoihin.
itikka vei sanat suustani.

:tosion: Olen arvioinut vain yhden sinun kääntämäsi kappaleen ( Leave me alone). joten sinänsä en voi sanoa käännöksistäsi sen enempää...

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Finnish, tervetuloa käännöskisoihin! Toivottavasti pääsen arvioimaan sinunkin tuotoksiasi. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

itikka kirjoitti: Viime hetkessä ei itseltäni ainakaan tule mitään kelvollista.
Minun kokemukseni mukaan edelleenkin pätee sääntö, mitä vähemmän aikaa käyttää, sitä paremmin menestyy.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja itikka »

UFOPOLI kirjoitti:
itikka kirjoitti: Viime hetkessä ei itseltäni ainakaan tule mitään kelvollista.
Minun kokemukseni mukaan edelleenkin pätee sääntö, mitä vähemmän aikaa käyttää, sitä paremmin menestyy.
Hetken huumassa ne yleensä täälläkin syntyy. Pointti olikin se, että se hetki pääsääntöisesti on täysin joku muu hetki kuin deadlinen sunnuntai-aamu.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

Terseet tyypit,

Onko Energyä käännetty missään vaiheessa? En ainakaan
hakukoneen avulla onnistunut löytämään..
JOS ei:
KÄNTÄKKEE KÄÄNTÄKKEE!!!! :megafoni:
:termari:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Käännetty jo tammikuussa 2003 (Viisupalstan aikaan).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Keski-Muikee
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 01:42
Paikkakunta: Tre

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Keski-Muikee »

Moi!! Tämä tuntuu Vahvasti olevan sellainen yleistä käännöskisoista -topsu.

Haluisin nyt kysyä, että onko yleisesti hyväksyttyä käännöskisoihin osallistua myös semmoisten, jotka ei ole mitään runoilija ruuneperejä? Mä näin yhtenä aamuna unen ja valveen rajamailla semmoisen "välähdyksen", että nää kisailut ois itse asiassa alun perin tarkoitettu (vain) harrastelijakääntäjille (tai peräti ammattikääntäjille) ja runoilijoille, ym.

Että teenkö esimerikiksi mä nyt saman virheen, ku valkoinen poika joka käyttää Fubun vaatteita, jos osallistun käännöskisoihin?  ???
Viimeksi muokannut Keski-Muikee, 17 Huhti 2007, 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Kaikki on tervetulleita näihin kisoihin. :joojoo:
Itselläni ei ole ainakaan yhtään osaamista ja silti osallistun usein käännöskilpailuihin.

Tosin en ole varma olenko minä oikea henkilö tähän kysymykseen vastaamaan, kun en sellainen runoilija ruuneperi ole. :miettii:
Viimeksi muokannut wigwam, 17 Huhti 2007, 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Sama täällä. 5 vuotta olen ollut kuvioissa mukana ja vasta yksi voitto on tullut... Kakkossijoja on nolla, kolmossijoja kai kuusi. Tunnen itseni täydelliseksi idiootiksi näissä yhteyksissä.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Keski-Muikee
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 01:42
Paikkakunta: Tre

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Keski-Muikee »

Ourait, kiitoksia nopeista vastauksista. :D

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Keski-Muikee kirjoitti: Että teenkö esimerikiksi mä nyt saman virheen, ku valkoinen poika joka käyttää Fubun vaatteita, jos osallistun käännöskisoihin?  ???
Tervetuloa, eivät todellakaan näissä kisoissa ekstrakuppilaariset meriitit paina. Itsekin olen kieliteknologian maisteri, virallinen kääntäjä, suomen kielen opiskelija ja mahdollisesti pian ammattisanoittaja, mutta yhtä lailla olen kaikkia sijoja onnistunut keräämään. Se, millä käännöskisoissa pärjää, on nähdäkseni perustekniikan hallinnan lisäksi tuntemus siitä, mikä ihmisiä täällä keskimäärin viehättää. Mitä se puolestaan on, onkin oma kysymyksensä, johon en osaa tyhjentävästi vastata. Sävellyksen ja alkutekstin tunnelman onnistunut siirtäminen ainakin on yksi yleisistä arvoista.

Avatar
Keski-Muikee
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 01:42
Paikkakunta: Tre

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Keski-Muikee »

Kiitoksia UFOPOLI :kiitos:  :suukko:

Eiköhän täs nyt uskalla osallistua.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Re: Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Kollega »

UFOPOLI kirjoitti: Sävellyksen ja alkutekstin tunnelman onnistunut siirtäminen ainakin on yksi yleisistä arvoista.
Tää on muuten just eikä prikulleen näin  :peukku: ainakin kun mietin, millaiset käännökset on saanu multa täydet pisteet, niin ne ei ole olleet välttämättä alkukeräissanoituksen kanssa yks`yhteen, mutta ovat muutoin onnistuneesti napanneet sen tietyn fiiliksen tms. joka on tunnistettavissa alkuperäisesityksestä.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hyvät kollegat, mitä teemme tässä tilanteessa, kun olen havainnut, että eräs kääntäjä on kommenttialueella, eikä ole antanut pisteitään? Ymmärtäisin sen, että henkilö antaisi pisteensä ja välittömästi laittaa kommentit, tai ehkä jopa kommentit ensin ja n. minuutin aikana laittaisi pisteensä... Mutta tässä tapauksessa pisteitä ei ole ko. henkilöltä tullut.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Timoteus kirjoitti: Jos lukee kommentteja ennen kuin on äänestänyt, ei voi enää äänestää.
:hiips:
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
-Statler-
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 18:45
Paikkakunta: Balcony of the Muppet Theater

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja -Statler- »

JukkaV kirjoitti: Hyvät kollegat, mitä teemme tässä tilanteessa, kun olen havainnut, että eräs kääntäjä on kommenttialueella, eikä ole antanut pisteitään? Ymmärtäisin sen, että henkilö antaisi pisteensä ja välittömästi laittaa kommentit, tai ehkä jopa kommentit ensin ja n. minuutin aikana laittaisi pisteensä... Mutta tässä tapauksessa pisteitä ei ole ko. henkilöltä tullut.
Pyydän anteeksi, koneelleni oli päässyt toinen henkilö, jota kiinnijäätyään ripitin ankarasti Viisukuppilassa häiriköinnistään. Ei ole tapanani jättää konetta tällä tavalla päälle ja vartioimatta, mutta nyt kävi hairahdus.  :stupido:
Waldorf: "Why do we always come here?" ♪
Statler: "I guess we'll never know." ♬
Waldorf: "It's like a kind of torture..." ♪
Both: "... to have to watch the show." ♬

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Samanlainen hairahdus pääsi käymään myös Valko-Venäjän -käännöskilpailun aikaan?
Viimeksi muokannut wigwam, 23 Huhti 2007, 01:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
-Statler-
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 18:45
Paikkakunta: Balcony of the Muppet Theater

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja -Statler- »

wigwam kirjoitti: Samanlainen hairahdus pääsi käymään myös Valko-Venäjän -käännöskilpailun aikaan?
Ei tietääkseni käynyt.

Tosin se oli kyllä ensimmäinen käännöskilpailu, johon osallistuin, niin etten ole ihan varma, olinko kaikista säännöistä täysin selvillä.
Waldorf: "Why do we always come here?" ♪
Statler: "I guess we'll never know." ♬
Waldorf: "It's like a kind of torture..." ♪
Both: "... to have to watch the show." ♬

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja wigwam »

-Statler- kirjoitti:
wigwam kirjoitti: Samanlainen hairahdus pääsi käymään myös Valko-Venäjän -käännöskilpailun aikaan?
Ei tietääkseni käynyt.
Kyllä minä olin näkevinäni, että sinun nimimerkillä oltiin kommenttiketjua lukemassa ennen kuin olit äänestänyt. ;) Minä tosin katsoin tuon "sormien välistä".
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
-Statler-
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 18:45
Paikkakunta: Balcony of the Muppet Theater

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja -Statler- »

wigwam kirjoitti:Kyllä minä olin näkevinäni, että sinun nimimerkillä oltiin kommenttiketjua lukemassa ennen kuin olit äänestänyt. ;) Minä tosin katsoin tuon "sormien välistä".
Hyvä on, en rupea väittelemään, olet varmaan oikeassa. Se oli sitten mun mokani. :suutukkoon:

Olen pahoillani, jos olen tehnyt tietämättömyyttäni sääntörikkomuksia. Nyt kun tiedän, mikä on homman nimi, ei ole mulla mitään aikomusta kiertää sääntöjä.

Nyt kun asiaa ajattelee, niin järjestelmässä on kuitenkin aukko. Miten estää se, että jäsenet tulevat sivuille vieraina ja menevät eri alueille ikään kuin anonyymeinä?
Waldorf: "Why do we always come here?" ♪
Statler: "I guess we'll never know." ♬
Waldorf: "It's like a kind of torture..." ♪
Both: "... to have to watch the show." ♬

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Kollega »

-Statler- kirjoitti: Nyt kun asiaa ajattelee, niin järjestelmässä on kuitenkin aukko. Miten estää se, että jäsenet tulevat sivuille vieraina ja menevät eri alueille ikään kuin anonyymeinä?
Minua ainakin estää ihan pelkästään se, että joka leikkiin ryhtyy, se sääntöjä noudattakoon...  :hiips: eli siis, kyllä minäkin anonyyminä täällä kuljeskelen, mutta ehdottomasti kartan tuota mainittua kommentointiketjua, jos olen oman tuotokseni eteenpäin laittanut enkä ole äänestänyt.

Oikeasti, miksi minä en ainakaan tarvitse tämän järempää systeemiä (estääkseen luvattomuudet) on se, että haluan arvioida sitä käännöstä "omana yksilönään" enkä "käännöstä ja sen tekijää"... saati, että antaisin sen vaikuttaa, miten henkilö on minun tuotoksiani arvioinut. Ihmisiä kun ollaan, niin väistämättähän se voi vaikuttaa käännöksien arvosteluun, jos tietää, kuka sen on tehnyt ( esim. säälipisteet on herkässä, jos kokee jonkun kääntäjän päätyvän liian usein häntäsijoituksille ja kuten myös varmaan kostopisteytys jos on jotain hampaankolossa tms.)

:hiips: Sitä vaan tähän vielä lisään, että en siis tarkoita, ettenkö kynesisi puolueettomaan arvosteluun, jos tietäisin kuka käännöksen takana on. Yllä olevalla tarkoitan, että nykysysteemin ansiosta "ei mene energiaa"  (vai miten sen nyt sanoisi)mihinkään muuhun kuin vain ja ainoastaan sen edessään olevan tekstin analysoimiseen.
Viimeksi muokannut Kollega, 23 Huhti 2007, 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

No on se kumma, jos aikuisten ihmisten leikkimielisessä harrastustoiminnassa pitää alkaa vakoilupuuhiin. Oikein tiukalle linjalle jos lähdettäisiin, valvojatkin pitäisi jäävätä valvomaltaan kisakierrokselta.  :heh:

En näe mitään syytä olla luottamatta kanssakilpailijoiden vilpittömyyteen ja objektiivisuuteen näissä kekkereissä. Jos joku saa nautintonsa huijaamisesta ja/tai kostosta, suotakoon se nautinto hänelle. Kuvittelisin, että vilpillisesti jaetut pisteet eivät loppujen lopuksi nosta huijarin omaa sijoitusta merkittävästi.  :cool:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

AnnFredi kirjoitti: Kuvittelisin, että vilpillisesti jaetut pisteet eivät loppujen lopuksi nosta huijarin omaa sijoitusta merkittävästi.  :cool:
Ei varmaankaan, mutta ne voivat ratkaista voiton muiden tahojen kesken.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 2) Kauden 2007 parhaan käännöksen äänestykseen tarvittava osallistumismääräkynnys
Osallistujamaiden ja siten käännöskisavoittajien määrän kasvamisen vuoksi esitän tätä rajaa nostettavaksi viime kauden n. joka neljännestä kilpailusta joka kolmanteen kilpailuun. Kauden aikana vähintään 14 kertaa osallistuvat siis saisivat valita yhden ei-voittaneen tekstinsä äänestykseen mukaan. Tällä rajalla luultavasti äänestys pysyisi suunnilleen nykyisessä kokoluokassa (2 x 24 tekstiä).
Tämän rajan mukaan mennään, joskin tällä osallistujatahdilla vähintään joka kolmanteen kisaan osallistuvia on odotettua reilummin mutta ei se haittaa, pitäkää vain osallistumistahtia yllä. :kiitos:

Osallistumistilannetta on luontevaa tarkastella aina kuuden kilpailun välein, kas kun kuusi on kolmella jaollinen luku. Osallistumalla siis keskimäärin kahteen kilpailuun kuudesta saa yhden ei-voittaneen tekstinsä mukaan ensi tammikuussa järjestettävään kauden parhaan käännöksen äänestykseen.

Osallistumiset kuuden kilpailun jälkeen:
itikka 6 (kaikki)
JukkaV 6 (kaikki)
nkorppi 6 (kaikki)
Timoteus 6 (kaikki)
TOMItu 6 (kaikki)
UFOPOLI 6 (kaikki)

AnnFredi 5 (MDA, BLR, EST, MLT, SLO)
Horvath 5 (FIN, MDA, EST, MLT, SLO)

Metsis 4 (FIN, MDA, BLR, EST)
-Statler- 4 (BLR, EST, MLT, SLO)
Finnish 3 (BLR, EST, MLT)

Diggari 2 (FIN, BLR)
Nata 2 (BLR, MLT)
wigwam 2 (BLR, SLO)
yeah 2 (FIN, BLR)


kwak 1 (SLO)
Wanda 1 (EST)


Sinisellä ne, joiden tähän astinen osallistumistahti riittää; oranssilla ne, joiden ei.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Re: Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

Timoteus kirjoitti: Käännetty jo tammikuussa 2003 (Viisupalstan aikaan).
No voe jehna.
Jos näin vaatimattomat neljä vuotta jälkikäteen saisi äänestää, niin
pointsit sinkoilisivat Sarikalle  :peukku:
:termari:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Voi kunpa olisin ehtinyt osallistua jokaiseen, olisi ollut kiva ehtiä kääntämään ihan kaikki.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Käännösallas

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Vuoden päätöskisan ylimpänä ystävänä mietin, mitä muuta kokonaisvaltaisempaa meillä voisi olla. Mieleen tuli ajatus jonkinlaisesta käännöscupista. Esimerkiksi kunkin kisan viiden kärki voisi saada pisteitä ja kokonaistilannetta seurattaisiin omassa ketjussaan viikoittain. Miltä kuulostaisi? Jos idea saa kannatusta, voin vaikkapa itse ryhtyä cupin ylläpitäjäksi, kun kerran keksinkin. Tämän kauden osalta toistaiseksi kerääntyneet pisteet on helppo kerätä retroaktiivisesti. Nyt kun ajattelen, tulee mieleen tennis, jossa ovat erikseen maailmanlistat ja kauden päättävät mestaruuskisat.

Vastaa Viestiin