Viisulava

ESC 2007 -arkisto.
TOTUUDENPUHUJA

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »




Onneksi en ostanut permantopakettia :mitalukee:



Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Pitää nyt kuitenkin muistaa, että nää kuvat voi vääristää mittasuhteita... varsinkinhan se Tommin linkittämä kuva kyllä antoi kuvan, että aikas matalahko lava oisi ( kuva löytyy ketjun edelliseltä sivulta). Ja vaikka lava sitten olisikin tavanomaista matalempi, niin eipä se minua kyllä ainakaan ilahduta, jos myydään erikseen näkörajattuja lippuja ja sit näköesteisyyttä ilmeneekin myös muidenkin lippujen kohdalla.
Viimeksi muokannut Kollega, 26 Huhti 2007, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Tästä näkee, että Istanbulin lava oli n. vyötärölle, eli istuessa pään tasalla.
Kuva
Kuva

Tässä puolestaan Tukholma, josta ei saa niin selvää mutta arvioisin Istanbulin kanssa saman korkuiseksi, ellei korkeampi.
Kuva

Kiovan lavasta en löytänyt äkkiseltään sopivaa kuvaa, mutta ehkä tämä auttaa vähän.
Kuva

Täältä voi käydä katsoon Tallinnan lavan, joka näyttäis olleen myös n. vyötärölle.
Viimeksi muokannut Aamu, 26 Huhti 2007, 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

petteri_hki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 21:58

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja petteri_hki »

ESC Todayn uutisessa kerrotaan, että lava on 10,5x9,5m ja korkeus 1,2m. näyttää matalammalta kyl mut...  :miettii:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kollega »

petteri_hki kirjoitti: korkeus 1,2m. näyttää matalammalta kyl mut...  :miettii:
Metri kaks`kyt kuulostaa kyllä ainakin tosi hyvältä, sillä ulottuu meikäläisellä kainalokorkeudelle. Eiköhän se ole ihan jees`, vaikka kuvat meinaa viitteitä muusta antaakin... :hiips:

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja male »

Kyllä mä veikkaan, että lava on vähintään yhtä korkea kuin Istanbulissa ja Kiovassa, näin suurta virhettä ei voida olla tehty. Ja eikös Ateenan lava ollut tarkoituksella tavallisia lavoja korkeammalla, näin muistelisin. :miettii:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

En oikeen vi uskoa että lava olisi liian matala...  :shock:

Kaaro
Siemailija
Siemailija
Viestit: 127
Liittynyt: 20 Tammi 2007, 21:43

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kaaro »

LEAVE ME ALONE!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Hienolta näyttää!  :tapu:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Niin näyttää. :tapu:

Mä vaan ihmettelen yhtä asiaa. Nimittäin sitä, että mikä ihmeen vimma on verrata kaikkiin vanhoihin viisulavoihin Helsingin lavaa? Okei, onhan vertailu ihan kivaa. Mutta jokaisessa on omat uniikit piirteensä, joten ovatko ne edes oikeastaan vertailukelpoisia?

Enemmän mua kiinnostaa ainakin itseäni se, miksi catwalk on vain Jaanan ja Mikon käytössä? Miksei artistien? Vai onko tästä tullut uutta tietoa?

Siis lähinnä siksi, että tänne kaivetaan vanhoja lavoja vertailtaviksi. Mua ainakin rehellisesti sanoen sekoittaa jo tuo kuvien määrä siinä mielessä, että mikä on Helsingin lavasta ja mikä muualta, kun niitä ei ole aina edes merkitty.

Tämä lienee tosin vaan mun ongelma, mutta ihmettelenpä vaan...
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 27 Huhti 2007, 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Katten-Gustaf kirjoitti: Mä vaan ihmettelen yhtä asiaa. Nimittäin sitä, että mikä ihmeen vimma on verrata kaikkiin vanhoihin viisulavoihin Helsingin lavaa? Okei, onhan vertailu ihan kivaa. Mutta jokaisessa on omat uniikit piirteensä, joten ovatko ne edes oikeastaan vertailukelpoisia?
Siis lähinnä siksi, että tänne kaivetaan vanhoja lavoja vertailtaviksi. Mua ainakin rehellisesti sanoen sekoittaa jo tuo kuvien määrä siinä mielessä, että mikä on Helsingin lavasta ja mikä muualta, kun niitä ei ole aina edes merkitty.
Tämä lienee tosin vaan mun ongelma, mutta ihmettelenpä vaan...
Niillä on haettu vertauspohjaa mainittujen lavojen korkeudesta vrt. Areenan lavan korkeuteen, minkä luulisin käyvän ilmi näistä viimeisimmistä keskusteluistakin. Mittojahan niissä ei ole, mutta se antaa jotain kuvaa, kun katsoo mille korkeudelle lava yltää jonkun seistessä vieressä TOSIN painottaen, että kuvat ei tietenkään anna kuin suuntaaantavaa kuvaa asiasta... ja kuvakulmasta riiippuen virheellistäkin informaatioa, sillä ainakin siinä (minun mielestä) Tommin linkittämässä kuvassa (löytyy edelliseltä sivulta) lava näyttää matalammalta kuin taitaa todellisuudessa olla.

En muuten onnistunut googlaamaan yhdenkään (kuin Areenan) euroviisulavan korkeustietoja  :roll:

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Juu, ne lavat oli vain sen korkeuden takia laitettu, ja kyllä se siitä tekstistäkin kävi selväksi ettei olleet Helsingin lavoja. Ja ne vertailut siksi, kun ihmiset pohti sitä näkyvyyttä takariveihin.

No tässäpä sitten Helsingin lavasta kuvia:
Kuva

Kuva

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kollega »

:eiei: Ei, ei nyt vaan onnista, että löytäis sen ketjun -> viestin-> linkin->, jossa oli joku piirroskaavio lavasta. Se oli täällä jonkun viestin linkkinä alkutalvesta ... ja miksikö on jäänyt mieleen ? Siksi, että siinä se henkilö itse tai joku muu kommentoi, että miten toi näyttää kuin ois aikas`matala lava... ellen ihan väärin muista.

Että mua sitten jurppii, toi, ku ne vaan kuvaa toisiaan siinä Spectra-päivityksissä. Ymmärrän, että eivät halua/saa liikaa paljastella siitä, mitä tuleman pitää, mutta kai Areenalta löytyy mielenkiintoisempaakin kuvattavaa, kuin "tässä me nyt ollaan hampurilaisella"  :hiips:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Kauniita ovat kuvat ja kertovia.

Mutta mites ne 55 riviä saadaan mahtumaan permannolle,
jos yleiskuva on tällainen.

Kuva
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Mä luulen, että olen selvittänyt lavan korkeuden mysteerin  :mrgreen:

lavahan näyttää olevan spiraalin muotoinen, jolloin se mataloituu spiraalin ulkorinkiä lähestyttäessä. Se kuva, missä se näytti tosi matalalle oli sellaisesta kohdasta jossa lava oli matalimmillaan. Tästä kuvasta näkee vähän enemmän minkä mallinen lava on. Toisaalta voi olla esiintyjillä hieman hankalaa jos lava on joka kohdasta viisto.

Kuva
http://img296.imageshack.us/my.php?image=stagexy6.jpg
Viimeksi muokannut Aamu, 28 Huhti 2007, 02:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Toi on aika pelottavaa... Nimittäin toi että esiintyjät voi innostuksissaa unohtaa noi korotukset ja kaatua..  :shock: :heh:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Aamu kirjoitti:
Voi olla esiintyjillä hieman hankalaa jos lava on joka kohdasta viisto.
Sellaista lavastusratkaisua jossa lava on kalteva käytetään teattereissa silloin kun katsomon permanto on loiva tai tasainen.

Luulin, että lavan yläosa se jossa kilpailijat esiintyy on tasainen
ja vain catwalkille johtavat luiskat olisi kaltevia.
Itse catwalk taitaa olla aika matala.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Cyrano kirjoitti: Mutta mites ne 55 riviä saadaan mahtumaan permannolle,
jos yleiskuva on tällainen.
Ajattelin justiinsa samaa, tään kuvan nähdessäni, mutta päätin olla kirjoittamatta ajatuksiani viestin muotoon, kun johan mä aloitin ton lavakorkeus-draaman... oisitte vaan ajatellut, että hakemalla haen ongelmia...  :heh:

Mutta jos sallitaan, niin tässäpä ois kanssa jotain, johon en itse keksi vastausta...

Tässä on Lippupalvelun kuva Ke 9.5 klo 21 harjoituslippujen sijannista/hinnoista.
Kuva

Mikähän näköeste (?) tuossa ihan lavan edessä olevalla isohkolla permantoalueella on, kun siihen alueeseen on lippuja sekä 30 että 20 euron hintaan? Sinisen alueen permantoliput on vain ja ainoastaan 30 hintaisia eli eikös silloin myöskin ole laadullisesti parempia paikkoja kuin noi lähempänä lavaa olevat 20 euron arvoiset paikat ? Käytännössähän noi etäällä lavaa olevat sinisen alueen permantoliput on kalliimpia/parempia kuin lavaa lähempänä olevat keltaisen alueen 20 hintaiset paikat... että tämmöisiä mietiskelin, kun odottelin, että Viisukuppila taas aukeaa  :puna:

Edit: Damn !..tuossahan ei ole värejä...  :tajutkaa:

Ai niin vielä, en laittanut tätä tuonne Liput-ketjuun, kun tämähän koskenee näkyvyyttä lavalle ( en muutakaan syytä keksi, että etupermannolle on erihintaisia lippuja)
Viimeksi muokannut Kollega, 28 Huhti 2007, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jopo
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Huhti 2007, 21:51

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Entä tiedä onko ollut jo esillä, mutta tässä yksi näkemys valmiista lavasta:

http://www.yle.fi/eurovision/kuvat/stagebig.jpg

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Finnish kirjoitti: Mikähän näköeste (?) tuossa ihan lavan edessä olevalla isohkolla permantoalueella on, kun siihen alueeseen on lippuja sekä 30 että 20 euron hintaan?
Kamerat?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Jónsì kirjoitti:
Finnish kirjoitti: Mikähän näköeste (?) tuossa ihan lavan edessä olevalla isohkolla permantoalueella on, kun siihen alueeseen on lippuja sekä 30 että 20 euron hintaan?
Kamerat?
:stupido: Niin tietysti  :stupido: Ääh, poistun ja vaikenen  :hiips:

Jopo
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Huhti 2007, 21:51

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Oops... olihan tuo lavalinkki ollut täällä jo ennen, monesta kulmasta... mää poistun..

Avatar
trespasser
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 18:06

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja trespasser »

http://www.eurovisiondiary.com/images/s ... 7/12lg.jpg

Kyllä sinne taitaa nähdä ihan hyvin, hyvä siitä lavasta tulee  :mrgreen:

//muokkasin ylileveän kuvan linkiksi -Colby
Viimeksi muokannut Colby, 29 Huhti 2007, 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Milloinhan saan avatarikseni kuvan, jossa olen jonku julkkiksen kanssa :niinpa:

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Lavan korkeudesta vielä. Alla oleva kuva antaa hieman lisävalaistusta:

http://www.eurovisiondiary.com/images/s ... 26/9lg.jpg
(Sen verran iso, että laitoin linkkinä.)

Ne yhdet kuvat, joita täällä aiemmin kauhisteltiin, olivat tuolta oikealta, missä on miehiä istuskelemassa. Varsinainen lava, keskemmällä, on kuitenkin korkeammalla.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Cyrano kirjoitti: Kauniita ovat kuvat ja kertovia.

Mutta mites ne 55 riviä saadaan mahtumaan permannolle,
jos yleiskuva on tällainen.

Kuva

Voisko toi olla jokin lavanrakennusta helpottava taso, joka puretaan pois lavan valmistuttua, sillä kovin matalalta tuo catwalkin tuossa näyttää.
Waiting For The Sirens Call

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Sagapo kirjoitti: Lavan korkeudesta vielä. Alla oleva kuva antaa hieman lisävalaistusta:
http://www.eurovisiondiary.com/images/s ... 26/9lg.jpg
(Sen verran iso, että laitoin linkkinä.)
Ne yhdet kuvat, joita täällä aiemmin kauhisteltiin, olivat tuolta oikealta, missä on miehiä istuskelemassa. Varsinainen lava, keskemmällä, on kuitenkin korkeammalla.
Mutta eikös tämä kuva puolestaan just näytä sitä korkeinta kohtaa ( tuon vuoristorata-häkkyrän toisella puolen) ? Tästä kuvakulmasta näyttäis jäävän matalaksi, mutta uskokaammme tietoja, että lava on korkeimmillaan metri kakskyt`ja sillä sipuli, folks  :draamaa:

http://weblinus.ballou.se/~u4523665/ima ... pr25/2.jpg Kuva Aamun viestistä

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja jv »

Finnish kirjoitti: :eiei: Ei, ei nyt vaan onnista, että löytäis sen ketjun -> viestin-> linkin->, jossa oli joku piirroskaavio lavasta. Se oli täällä jonkun viestin linkkinä alkutalvesta ... ja miksikö on jäänyt mieleen ? Siksi, että siinä se henkilö itse tai joku muu kommentoi, että miten toi näyttää kuin ois aikas`matala lava... ellen ihan väärin muista.
Minä tunnustan tuon kommentin, mutta se poikkileikkauskaavakuva oli kyllä jonkun muun Kuppilaan välittämä.
Mikäli ollenkaan oikein muistan, se kuva oli peräisin yhdestä Spectran ihan ensimmäisistä päiväkirjamerkinnöistä. Sen kuvan oli siellä tarkoitus esittää valoripustusten ensimmäisiä suunnitelmia. Menin itse sitten jossain vaiheessa Spectran sivulle tutkailemaan kuvaa uudestaan kiinnostuneena juuri lavasta. Mutta silloin kuva oli sieltä jo poistettu. En olisi hämmästynyt, jos  Spectran hurtit ja innokkaat pojat olisivat vasta kaavion jo nettiin laitettuaan tajunneet, että siinä tuli menneeksi ulos myös tietoa lavastajien työstä, jota ei ehkä vielä siinä vaiheessa haluttu julkistaa (YLE?), ja näin joutuivat sitten poistamaan sen kaavakuvan netistä. Ehkä?
jiivee

Helsinki

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Subculture »

werro kirjoitti:
Subculture mitä tasoa tarkoitat ja missä ??  Jos tarkoitat tuota Catwalkia, niin sehän jää tollaseks.. Luulen niin.
Tarkotan tuota vaaleata tasoa joka näyttää ottavan puolet permannon tilasta. Mun mielestä se näyttää joltain väliaikaiselta rakennustasolta. Vai tuleeko penkit tälle tasolle?

 
Waiting For The Sirens Call

Avatar
iSani
Siemailija
Siemailija
Viestit: 122
Liittynyt: 10 Kesä 2004, 18:20

Vs: Re: Vs: Viisulava

Viesti Kirjoittaja iSani »

jv kirjoitti: ...se poikkileikkauskaavakuva oli kyllä jonkun muun Kuppilaan välittämä.
Taisipa olla minun.

Kyseessä on siis todella suttuinen digikamerakuva piirrustuksista. Sen verran kuitenkin saan selkoa, että piirrustuksessa lavan korkeimmalla kohdalla seisovan esiintyjän jalkapohjat ovat samalla tasolla kuin istuvan yleisön päälaet.
Kuva

Stello
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 484
Liittynyt: 07 Maalis 2004, 20:14
Paikkakunta: Bray, Co.Wicklow, Ireland
Viesti:

Re: Viisulava

Viesti Kirjoittaja Stello »

Noita lavakuvia kuolatessa on noussut hurja viisukuume! Ei malttaisi enää odottaa.. :draamaa:

Lukittu