Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

ESC 2007 -arkisto.
Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Ylen tiedotteessa mainitaan, että siellä olisi joku säilytys.
Itse en sellaista havainnut.

Jos jätit jotain kyseiseen narikkaan,
niin olisitko ystävällinen ja kertoisit muillekin MISSÄ kohtaa se on?

Laukkuja ja reppuja saa näköjään viedä sisälle narikkaan,
kunhan ne ensin läpäisee tarkastukseen.
UFOPOLI kirjoitti:
Cyrano kirjoitti: ULKONARIKKAA EI OLE, siis mitään säilytystilaa ennen turvatarkastusta.
Ai, mihinköhän kangastukseen tavarani sitten tänään jätin? :raaps:
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja phale »

Cyrano kirjoitti: Ylen tiedotteessa mainitaan, että siellä olisi joku säilytys.
Itse en sellaista havainnut.

Jos jätit jotain kyseiseen narikkaan,
niin olisitko ystävällinen ja kertoisit muillekin MISSÄ kohtaa se on?
Alemman turvatarkastuksen vasemmalla puolella. Aika pieni tosin, mutta ei ollut ainakaan ekoissa harkoissa ruuhkaa. Hinta 2 euroa.
”We’re coming to let’s go!” –Pertti Kurikan Nimipäivät

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

UsvaAuer kirjoitti:
Cyrano kirjoitti:
JONOTUS turvatarkastukseen kestää puoli tuntia, jos tulee ruuhkaisaan aikaan.
Jonoja turvatarkastukseen ei ole JOS tulee ajoissa.
Tämähän on ihan kamalaa! Paikalla pitää siis olla jo tuntia aiemmin - älytöntä. Mulle tuli ihan älytön kiire, että ehdin harkkoihin.
No, voivoi.  :) Aivan kuin et olisi ollut tietoinen tästä? Lipussakin lukee selvästi, että ovet suljetaan puoli tuntia ennen esityksen alkua. Kannattais joskus lukea täällä olevia juttuja. Tästä on puhuttu jo pitkään, että siellä on oltava ajoissa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Rousku kirjoitti: Omia juomia ei saa viedä, mutta mites omat eväät muuten? Jos on jokin erityisruokavalio vaikka, niin tavanomainen lätkämatsisafka ei välttämättä sovi!
Minä vein välipalaksi suklaapatukoita päällystakin taskussa eli portin läpi, ei läpivalaisun kautta. Vain juomat ja tallennusvälineet ynnä aseet tietysti on kielletty.

Ulkonarikka oli tosi syrjässä vasemmalla, ainakin permanto-ovella. Olin tyytyväinen että jätimme turhat kamat=vaatteet vasta sisänarikkaan niin ei tarvinnut koleassa tuulessa odotella sisävaatteissa. Pikkusateenvarjotkin menivät läpi. Lapsilla piippasi umpinainen metallinen vyösolki, itselläni oli "avomallinen" josta ei ollut haittaa. Jos on koko matkavarustus rinkassa niin lienee paras jättää ulkonarikkaan. Ja jos tulee yli kaksi tuntia ennen (kuten me ensikertalaiset), pääsee kysymään neuvoa, ehkä myös myöhemmin järjestysmiehiltä, jotka eivät liene mukana itse turvatouhussa.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Halla »

Mä kun olen tämmöinen kävelevä turvallisuusriski, niin tietysti ne Areenan portit piippasi just mun kohdalla ja mitään muuta metallia en tunnusta kantaneeni kuin farkunnappeja ja rintsikanhakasia. :D Mutta portin jälkeen setä tsekkasi mut jollain miinaharavalla, aikaa kului max. minuutti. Pitää tänään vissiin tunkea suosiolla läpivalaisukoneen läpi. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mulla ei piipannut, vaikka vyössä oli solki ja muutakin metallia. Ei se siis mistään ihan pikku metallinpaloista ainakaan välttämättä piippaile. Kloddella piippasi, mutta siitäkin selvittiin nopeasti sen miinaharavan (:heh:) avulla.
What color is your life?

Avatar
Maii*
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 767
Liittynyt: 10 Joulu 2006, 13:07
Paikkakunta: Kotka

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Maii* »

Rousku kirjoitti: Ja pitääkö koko aika (harjoituksissa) istua paikallaan kuin tatti, vai saako tylsän biisin aikana käydä vessassa ja hakemassa evästä?
Eihän siellä nyt pidä istua koko ajan paikallaan mutta tämmöinen viisuintoilija ainakin häiriintyi kun porukka liikkui kuin postitoimistoon. Ärsytti.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Jos on pakko mennä niin sitten on pakko mennä, mutta kyllä normaali ihminen pystyy sen pari tuntia olemaan pissimättä, kakkimatta ja ryyppäämättä. :joojoo:

Tai sitten mä olen vaan jotenkin ylikärsimätön? :roll:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Sorta
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 10:44

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Sorta »

Vaikka kamera ei saa ottaa mukaan Areenalle, niitä on ollut monilla harjoituksissa! Kaikki ottivat kuvia! :joojoo: Eli se tarkoitta, että ”saa ottaa”?  :hiips:  :raaps:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Vs: Re: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jvvv kirjoitti: Jos on pakko mennä niin sitten on pakko mennä, mutta kyllä normaali ihminen pystyy sen pari tuntia olemaan pissimättä, kakkimatta ja ryyppäämättä. :joojoo:
Mjoo, ymmärrän kyllä... vaan kun me kaikki ei olla normaaleja! Aattelin lähinnä biisien välillä poistumista ja sitten taas toisessa välissä takaisin tuloa, kai siinä nyt jonkin verran menee aina aikaa esiintyjän vaihtoon? Luulis että jos muutama tuhat ihmistä on pari - kolme tuntia pidätellyt, niin voipi olla aika ryysis vessoissa sitten kun touhu on ohi?

Aika paskat safkat Hartwall-areenan pikaruokaloissa, siis lähinnä vain venhäjauhoa eri muodoissa. Tarttee varmaan koettaa salakuljettaa omat rehut mukaan, vaikka jossakin ohjeistuksessa olinkin näkevinäni kiellon. Ja sitten rouskuttaa ne porkkanat niiden lämppärien aikana, jottei itse esitykset häiriinny.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Diggari kirjoitti: Ulkonarikka oli tosi syrjässä vasemmalla, ainakin permanto-ovella. Olin tyytyväinen että jätimme turhat kamat=vaatteet vasta sisänarikkaan niin ei tarvinnut koleassa tuulessa odotella sisävaatteissa.
Siis erikseen ulko- ja sisänarikka? No, täytynee tosiaan tulla ajoissa, ehtiipä sitten haahuilla ja kysellä neuvoa. -Siis miksei noita narikoita voisi olla merkittynä mihinkään areenan karttaan? Ja "lentokenttätason turvatarkastus" ei sano paljon mitään tämmöiselle, joka on lentänyt viimeksi 20 vuotta sitten...
Rise, angel, shine, love!

huuma
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Touko 2007, 02:57

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja huuma »

Tosta kamerajutusta kuulee nyt oikeesti tosi ristiriitaista infoa. Ihmiset sanoo, että joo, tyypit on ottaneet kuvia paikan päällä, ja kukaan ei ole sanonut mitään, mutta välillä sitten mm. täällä lukee muutakin.

Ymmärsinköhän nyt oikein, että jos kamera kassissa ei pääse sisälle, niin voi perrata esim. ulkonarikkaan ja tulla uudestaan? Ettei tarvi sentään lähteä asemalle viemään kameraa. Nimittäin itse kun tulen muualta kuin Helsingistä, niin päivän ohjelmaan kuuluu pikkasen muutakin kuin harkkoja, joten kamera on kassissa aika paljon muitakin aktiviteetteja varten. No, tietty yksi vaihtoehto on jättää se sinne aseman lokeroon suorilta, jos tilaa on, mutta ois se nyt tietty ihan kiva ottaa kavereista vaikka sitten edes Areenan ulkopuolella kuvia. 

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Erikoista touhua:
Säännöt muuttuu joka päivä, oikeesti.
Edes YLEn virallisiin tiedotteisiin ei ole näköjään luottamista.

Tänään torstaina turvatarkastuksessa luki:
Ei videokameroita
Ei ammattikameroita

En tiedä mitä siellä lukee perjantaina tai lauantaina.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Sarppa
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Elo 2005, 20:19
Paikkakunta: Hellsinki

Vs: Hartwall-areenalla huomioonotettavia asioita

Viesti Kirjoittaja Sarppa »

Laitan tämän nyt vielä tähänkin keskusteluun  :)

Selvitimme eilen kamera-asiaa vikaan semiennakkoon mennessämme ja turvatarkastuksen päällikkö kertoi meille, että akkreditoituneet toimittajat/fanit saavat ottaa kameran mukaansa pukuharjoituksiin. Mitään kolmen kilometrin linssiä ei saa ottaa, mutta tavalliset digikamerat ja pienet järkkärit ovat ok.
Tämä toimi ainakin meidän kohdallamme.
Wiisuhörhö with an attitude.

Lukittu