ESC 2008: Belgrad

ESC 2008 -arkisto.
Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Wikitravel valistaa, että serbit syövät kyllä paljon lihaa ja leipää tarjotaan joka aterialla. Sitä en tiedä miten tämä liittyy, mutta aina ei voi voittaa.  :)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Serbialainen leipä voi ollakin tosi hyvää.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Margot »

No sori mun ennakkoluulot. :puna:

Mut siis varsin hyvin elän viikon vaikka sitten sillä leivällä, oon tottunut. :joojoo:

Mitä mää oikein höpisen? Ihan kuin olisin jo lähdössä. :hiips:
What color is your life?

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Opiskelijapiireissä heitettiin mielenkiintoisia ideoita, miten Serbiaan lähdemme. Ehkä tuo rahoituspuoli oli hieman turhan epätoivoinen suunnitelma.  :rofl:
Raipatirai

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mä luulen että edullisinta olis lentää Wieniin vaikka Blue1:lla ja sit sieltä bussilla eteenpäin. Vai mitä luulette? Mun käsitys on että Balkanin maissa syödään joka puolella paljon lihaa!  :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Vompeli kirjoitti: Opiskelijapiireissä heitettiin mielenkiintoisia ideoita, miten Serbiaan lähdemme. Ehkä tuo rahoituspuoli oli hieman turhan epätoivoinen suunnitelma.  :rofl:
Kurkkaapa Matkalaukkua Pulina-puolelta, Vompeli. ;)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Pakkohan sinne on lähteä, kun päätin että jos joku slaavimaa voittaa, ni lähden paikan päälle euroviisuihin, koiranäyttelyyn ja slaavijahtiin.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Kovasti on mietintämyssyn alla. Tältä vuodelta jää ulkomaanreissu väliin, kun ei oo varaa. Opiskelut alkaa syksyllä, joten voipi olla, ettei tuohon viisureissuunkaan varaa ole ja hanin kanssa olis kiva käydä jossain ulkomailla myös. Eikä oo kyllä tietookaan, että saako sieltä AMK:sta lomaakaan otettua tuolle ajalle.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
zomg.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 908
Liittynyt: 21 Touko 2006, 10:18

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja zomg. »

Olisi kyllä kivaa lähteä kerrankin.  Juuri ensi keväänä yksi koulu on loppunut ja toinen alkamassa, niin siinä välissä ehkä ehtisi matkustella. Ja ensi syksynä sitä sitten ollaankin kokonaan muilla mailla, joten 2009 paikanpäällä ei näytä todennäköiseltä.
Lisäksi viikkojen haahuilu eri maissa rinkka selässä (kai tässä on vähän eräilijän vikaa) on ajatuksena erittäin kiehtova.  :)

Avatar
Lordi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1401
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 15:13

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Lordi »

Vaikea vielä sanoa että, ei lähtis mutta, silloin pitäisi olla hyvä tiimi jossa, matkustaa ja oleilee mutta, liian aikaista jo nyt alkaa tekemään suunitelmia ensi vuodeksi, monestakin syystä...

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja daa »

Olipa mukava juttu tuossa etusivulla. Uskon että kaupunki on oikein kaunis ja viehättävä.
Olisin NIIIIIN lähdössä samalla pitkään unelmoimalleni kokonaiselle Balkanin kierrokselle, jos viisureissu Serbiaan mahdollistuisi. Täällä on tullutkin jo aika paljon hyviä matkustusvinkkejä ja alkaa tosissaan nousta matkakuume  :puna:
Vaan mitenköhän sitten on tuon majoituspuolen laita, jos sen riittävyys ei vastaa tuon jumbohallin kapasiteettia..  :miettii:
Life Looks Better in Spring

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Robby »

GiveMeWings kirjoitti: Mä luulen että edullisinta olis lentää Wieniin vaikka Blue1:lla ja sit sieltä bussilla eteenpäin. Vai mitä luulette? Mun käsitys on että Balkanin maissa syödään joka puolella paljon lihaa!  :mrgreen:
Blå Ettan ei vaan Wieniin lennä.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Oih ja voih,oli kyllä mukavannäköisiä kuvia tuolla ensimmäisellä sivulla. Siis Serbiako on oikeasti järjestämässä viisut ensi vuonna?
Ai että olisi ihana lähteä,mutta taitaa tulla aivan liian kalliiksi. Pitää odottaa,että muutaman vuoden vanhenee ja lähteä sitten kun saa itse matkarahat hankittua kokonaan eikä tarvitse ruinata vanhemmilta/sukulaisilta. Paitsi tietysti jos.. :rullaati: saisi vanhemmat ylipuhuttua lähtemään reissuun! Noh,uskompa ettei tule onnistumaan.
Ainiin,ja jos sattuisi vaikkapa sukulaisissa olemaan joku joka olisi lähdössä.. Pitää alkaa kyselemään,jos sattuisi olemaan.
Viimeksi muokannut Ruut, 19 Touko 2007, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Hauska lukea täältä, miten monia pelottaa Belgradiin lähteminen... Olenko tosiaan ainoa täällä, joka on siellä käynyt??  (Taidan sitten kuulua niihin "rohkelikkoihin"... ;)) Ja vieläpä vain puoli vuotta NATO:n pommitusten jälkeen, vuodenvaihteessa 1999-2000 (Millenniumin vietossa)...

Silloin siellä oli kyllä monia asia mullin mallin, toki, pommitettuja rakennuksia & rautatiesiltoja, ja länsimaille vihaisia serbejä...  Yksi hyvin mieleen jäänyt juttu oli paikallinen "bensa-asema", mies tien poskessa bensakanisterin kanssa ;) Mutta niitä pommitettuja rakennuksia lukuun ottamatta ei olisi muuten välttämättä tiennyt olevansa vasta sotaa käyneessä maassa (sodaksi NATO:n pommituskampanjaa siellä kutsuttiin, koska sitä se paikallisille oli...).

Mutta tuon jälkeen asiat ovat siellä tietääkseni muuttuneet huimasti, ja nykyään tuskin eroaa mistään muusta Itä-Euroopan maasta (ainakaan negatiivisesti)!


Ja se on totta, että lihaa siellä syödään paljon, välillä jopa aamiaisella, mutta tuskin kasvissyöjäkään nälkään nääntyy (en ollut tuolloin vielä kasvissyöjä kuten nykyään) ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Uskon kyllä että suuresta kaupungista kuten Belgrad löytyy ravintoloita joka makuun, vaikka Balkanilla ei voi olettaa että jokainen ravintola tarjoaa kasvisvaihtoehdon.

Belgradiin lähtö on harkinnassa, siellä kun ei ole tullut vielä käytyä.
Musiikki on makuasia.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Tämän artikkelin perusteella Belgrad vaikuttaa sangen kiintoisalta matkakohteelta.  :peukku:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
June
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 84
Liittynyt: 29 Touko 2006, 22:43
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja June »

Minuakin puraisi viisukärpiäinen niin, että suunnittelen jo Belgradin matkaa.
:jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii: :jihuujippii:
Varmemmin lähtisin jonkun porukan mukaan, mutta kun olen hieman hienohelma niin en jaksaisi ryvettyä busseissa montaa päivää. En myöskään ole rinkka+lenkkarit -henkinen.

Muuten kaikki menee, enkä valita ruuasta. Itse asiassa oikein odotan Balkanin lihaherkkuja.  :hiphei:

Milläköhän kielellä siellä pärjää? :miettii:
More, ludo mlado, konche yazdi, Mitre le, iy, Mitre le
More, konche yazdi, moma lyubi, Mitre le, iy, Mitre le

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Tuon linkittämäni Maikkarin artikkelin mukaan Serbiassa puhutaan hyvin englantia, saksaa ja venäjää.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
June
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 84
Liittynyt: 29 Touko 2006, 22:43
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja June »

Juu, ehdin jo vilkaista artikkelia. Eihän siellä sitten ole hätäpäivää jos noilla tulee toimeen. Vaikka hinnat hilattaisiinkin taivaisiin Viisujen ajaksi niin ehkäpä meikäläisen budjetillakin pärjäisi.   
More, ludo mlado, konche yazdi, Mitre le, iy, Mitre le
More, konche yazdi, moma lyubi, Mitre le, iy, Mitre le

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Margot »

Eikös Viisukuppilan artikkelissa taas oltu sitä mieltä, että vain nuoriso osaa englantia?
What color is your life?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Voin veikata, että tilanne on hiukan sama kuin Latviassa 2003 - esim. kaupan kassat eivät osaa juuri ollenkaan englantia. Serbian kielen opiskelu lienee jopa suotavaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Margot kirjoitti: Eikös Viisukuppilan artikkelissa taas oltu sitä mieltä, että vain nuoriso osaa englantia?
Samaa sanotaan WikiTravelissa.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
June
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 84
Liittynyt: 29 Touko 2006, 22:43
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja June »

Noo, kaupoissahan nyt aina pärjää. Kun on yksi, joka haluaa myydä ja toinen, joka haluaa ostaa niin yhteisymmärrys löytyy ennen pitkää.  :peukku: 
Viimeksi muokannut June, 19 Touko 2007, 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
More, ludo mlado, konche yazdi, Mitre le, iy, Mitre le
More, konche yazdi, moma lyubi, Mitre le, iy, Mitre le

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Aivan, tuolla asenteella on ennenkin ulkomaanmatkoilla pärjätty.  :joojoo:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mut yleensä ongelma onkin tajuta, mitä ne vastaa. :heh:

Onneksi huitomalla ja improvisoimalla pärjää myös. Itse ostin aikoinaan Budapestissä meidän perheelle liput eläintarhaan näyttämällä kahta sormea ja kädellä korkealle sekä kolmea sormea ja kädellä matalalle. Siis kaksi aikuista ja kaksi lasta. :heh: Ja kun toisessa paikassa ei "water"-sana mennyt perille, niin "aqua" onneksi meni. Kyllähän sitä pärjää, kunhan ei vaan tule mitään oikeita ongelmia selvitettäväksi.
What color is your life?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mutta Latviassa minua epäiltiin miltei myymälävarkaaksi. Minulla sattui olemaan toisesta kaupasta ostettu sipsipussi ja myyjä luuli sen olevan heidän tuotteensa. Eipä ollut, kun kyseinen myymälä ei edes myynyt moista.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Eiköhän serbit puhu saksaa kuten Balkanilla on muutenkin tapana, mä ainakin pärjään sillä paljon paremmin kuin englanniksi  :cool:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Undantag
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 11 Touko 2006, 10:10
Paikkakunta: Turku (Oulu)

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja Undantag »

Vompeli kirjoitti: Opiskelijapiireissä heitettiin mielenkiintoisia ideoita, miten Serbiaan lähdemme. Ehkä tuo rahoituspuoli oli hieman turhan epätoivoinen suunnitelma.  :rofl:
Ylioppilaskunnalta projektiavustusta kulttuurimatkaan.  :heh:
Laat het gaan, laat het vallen, laat het los

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Itse asiassa serbialaiset viisuystäväni vannoivat englannin nimeen. Olen laittanut tiedustelua yleisestä serbialaisten saksan kielen taidosta. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: ESC 2008: Belgrad

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

http://www.srpsko-finsko.org/00_aktueln ... ameset.htm

Kannattaisiko tuolta kysellä neuvoa matkan tekoon? Jos ihan vaikka ryhmässä matkustaisimme (no, mun pitäisi tulla ensin Suomeen, mutten taida kuitenkaan suoraan Belgradiin mennä kuitenkaan).
Hello Hi!

Lukittu