Vain äänestäneille: Drama queen -kommentit

Sanoituskilpailukausi 2007
Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Vain äänestäneille: Drama queen -kommentit

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Minä en ole väittänyt, että laulurunous on runous, vaikka itikka katsoo minun näin tehneen.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Vain äänestäneille: Drama queen -kommentit

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Timoteus kirjoitti: Viime vuonna saatiin kaksi viisuteemaista voittajaa: Liettua heinä-elokuun vaihteessa ja Islanti marraskuussa. Ajankohta ei siis liene ongelma.
Niin no, eihän noi mun tuotokset mitään pyhättöjä ole  :heh: eli äkkiäkös tässä makeoverin tekaisee. Mietin vaan tuota ajankohtaa syksy/loppuvuosi - viisuteemainen käännös.
Ei mulla mitään ykkössijatoiveita ole tälle vuodelle, ihan riittää, jos onnistun välttämään jumbosijan, niin siinä on ensikertaisen vuodelle tarpeeksi haastetta.

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Vain äänestäneille: Drama queen -kommentit

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

itikka kirjoitti: Näköjään on ruosteessa, kun et näköjään tuon edellisen kappaleen perusteella ole edelleenkään ymmärtänyt yhtään mitään. Mitään tuollaista en missään ole väittänyt, vähättelystä puhumattakaan.  :eiei:
Itikka, en tosiaan ymmärrä sinua. Yleensä mainitsemme asioita tehdäksemme jonkinlaisen pointin. Sinä puolestaan lauot täällä, että ei laululyriikka ole sinulle mitään kaunokirjallisuutta, vaikka kuitenkin hyväksyt että se on kaunokirjallisuutta. Lauot, että pidät 'laulurunosta enemmän kuin runosta', vaikka ymmärrät että lauluruno on tietynlainen runo.

Itikan ajatuksen tiet ovat tuntemattomat. Hän voi sanoa mitä vain, ilman että hän tarkoittaa sillä jotain, ja viime kädessä epäloogisuudet ovat vain muiden ymmärtämättömyyttä.

Minä luovutan. :rauhaa:

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Vain äänestäneille: Drama queen -kommentit

Viesti Kirjoittaja itikka »

nkorppi kirjoitti:
Sinä puolestaan lauot täällä, että ei laululyriikka ole sinulle mitään kaunokirjallisuutta
Tässä valehtelet. En ole moista väittänyt.
nkorppi kirjoitti:
Lauot, että pidät 'laulurunosta enemmän kuin runosta', vaikka ymmärrät että lauluruno on tietynlainen runo.
Laululyriikasta runoutta enemmän. Ja tämän virheeni myönsin, koska alkuperäistä mielipidettä kirjoittaessani oletin normaaliälyllä varustettujen ihmisten ymmärtävän, että lauseyhteydessä sana runous tarkoittaa ilman melodiaa lausuttavaksi ja/tai kirjasta luettavaksi tarkoitettua runoutta. Ja taisivat he ymmärtääkin.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12008
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Vain äänestäneille: Drama queen -kommentit

Viesti Kirjoittaja sziget »

nkorppi kirjoitti: Käännöksiä tuli kaksi, sillä en halunnut pudota pois joukosta, joka on kääntänyt kaikki biisit. Uskoin todella Suomen jääkiekkovoittoon, ja laitoin ikään kuin sanoituksen sen pantiksi...  :p Rangaistus tappiosta oli uuden tekstin pikainen väsääminen.
??? Siis ettei äititekstiä voi tehdä muulloin kuin äitienpäivänä? Eikä Leijonien kultajuhlista voi laulaa, elleivät Leijonat ole juuri voittaneet kultaa? Onpas mielikuvituksetonta puhetta monitulkintaisuuden puolestapuhujalta.

Äitisanoituksen laulettavuus oli hyvää tasoa, siinä nkorppi oli oikeassa. Tuhkimo-tekstille annoin huonot pisteet lähinnä siksi, että Tuhkimo-aiheen käyttö vaikutti huonosti motivoidulta. Satuaiheiden ja kliseiden käytössä en yleisesti ottaen näe mitään kielteistä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu