Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
zomg.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 908
Liittynyt: 21 Touko 2006, 10:18

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja zomg. »

Löysin housut ja paidan tarjouksesta sekä joitakin asusteita. Maksoivat tasan 20€ yhteensä  :heh:. Kitupiikin unelmien täyttymys.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Pitäisi ostaa housut, kun yhdet farkut hajosivat ja toisetkin ovat kulumassa hyvää vauhtia puhki. Ikävä vain etten ole ahkerankaan kauppojen koluamisen jälkeen onnistunut löytämään sellaisia joista sekä pitäisin että löytäisin ne koossani.  :niinpa:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
zomg.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 908
Liittynyt: 21 Touko 2006, 10:18

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja zomg. »

Kyllä sellaset vielä löytyy  :).  Osta vaikka monet kerralla sitten kun löytyy täydelliset.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Niin olin vähän suunnitellutkin. Jos hyvät löytyy niin sitten otetaan useammassa värissä.  :joojoo:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Täällä voisi mainostaa iLounge-sivuston toimittamaa 230-sivuista iPod-kirjaa. Sisältää käyttövinkkejä ym. Luin sen läpi, ja uusia niksejä löytyi mitä en ollut tiennyt.

Hämmästyttävää, millainen pienoisuniversumi on kehittynyt soittimen ympärille.

Kirja on ilmainen, sen voi ladata iLoungesta.
Musiikki on makuasia.

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Tilaukseen lähti 15" Macbook Pro. Mallisto uudistui tänään.

http://www.apple.com/fi/macbookpro/

Ulkoisesti tuo on hyvin samanlainen kuin mun nykyinen Powerbook, mutta tekniikaltaan 3 vuotta uudempi. Uutena toiminnallisuutena nykyiseen verrattuna siinä on web-kamera ja kauko-ohjain.

Powerbook pääsee kotiverkon tiedostopalvelimeksi ja digiboksiksi, siinä ei ole mitään vikaa. Olen siihen niin tyytyväinen, että halusin uuden samanlaisen. Uusi pääsee liikkuvampaan rooliin, kun vanha viettää eläkepäiviä kotona kaapeleihin kytkettynä. :)
Viimeksi muokannut totalhki, 05 Kesä 2007, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Musiikki on makuasia.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

En jaksaisi millään kahlata nyt kirjaa läpi, joten kysyn miten iPod liitetään stereolaitteisiin? Kävin kyselemässä paikallisessa Mustassa Pörssissä olivat ihan H.Moilasina...  :roll:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Hienon näköinen, onnittelut! Varmasti loistava kone!  :tapu: Nopeutta mukavasti lisää, samoin muistia ja kovalevyä. Mutta eivät tehneetkään sitten vielä tähän mallistoon vielä sitä pitkään huhuttua LED-näyttöä. Varmaan tulee sitten vasta joskus syksyllä/ensi talvena.  :p
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

tonywerner kirjoitti: En jaksaisi millään kahlata nyt kirjaa läpi, joten kysyn miten iPod liitetään stereolaitteisiin?
Stereolaitteessa tulee olla stereo input/line in -liitäntä (2xRCAnaaras). Vehkeiden väliin tarvitset piuhan, jonka toinen pää on peruskuulokeplugi ja toinen pää 2xRCAkoiras. :peukku:

Ihan karvalakkigettoblastereissa ei inputteja yleensä ole, kiinteään hyllykäyttöön tarkoitetuissa sitten paremmin.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja totalhki »

GiveMeWings kirjoitti: Hienon näköinen, onnittelut! Varmasti loistava kone!  :tapu: Nopeutta mukavasti lisää, samoin muistia ja kovalevyä. Mutta eivät tehneetkään sitten vielä tähän mallistoon vielä sitä pitkään huhuttua LED-näyttöä. Varmaan tulee sitten vasta joskus syksyllä/ensi talvena.  :p
Noissa 15" tuumaisissa on uusi LED-taustavalaistu näyttö, joka säästää virtaa -> pidentää käyttöaikaa akulla.  :)
Musiikki on makuasia.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Ai niissä on se! Hienoa, sitä tarkoitinkin. Ilmeisesti sen pitäisi olla myös kirkkaampi :)
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja totalhki »

tonywerner kirjoitti:
En jaksaisi millään kahlata nyt kirjaa läpi, joten kysyn miten iPod liitetään stereolaitteisiin? Kävin kyselemässä paikallisessa Mustassa Pörssissä olivat ihan H.Moilasina...  :roll:
iPodista saa oikean linjalähdön dockin eli telakan avulla. Niitä tekee Apple ja monet muut valmistajat. Linjalähtöä kannattaa käyttää kuulokeliitännän sijasta silloin kun yhdistää iPodin stereoihin, missä on oikea linjasisääntulo. Saa paremman äänenlaadun.

Esimerkkinä kätevä "pocket dock", jossa on myös usb-liitin:

http://www.sendstation.com/us/products/ ... t-usb.html
Musiikki on makuasia.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jvvv kirjoitti:
tonywerner kirjoitti: En jaksaisi millään kahlata nyt kirjaa läpi, joten kysyn miten iPod liitetään stereolaitteisiin?
Stereolaitteessa tulee olla stereo input/line in -liitäntä (2xRCAnaaras). Vehkeiden väliin tarvitset piuhan, jonka toinen pää on peruskuulokeplugi ja toinen pää 2xRCAkoiras. :peukku:
Applen oma iPod-lisävarusteviidakko tuntuu uskomattoman monimutkaiselta ja epäselvältä, mutta tuohan olikin käyttökelpoinen vinkki että suoraan kuulokeliitännästä lätkäisisi stereoihin  :peukku: Kas kun en tullut edes ajatelleeksi... ehkä juuri siksi, että Apple markkinoi kalliita lisävarusteitaan niin voimallisesti, ettei voi edes kuvitella liittävänsä mitään tarvikeosaa iPodiinsa...

Kiitos myös Totalille vinkeistä, mutta tässä tapauksessa sillä äänenlaadulla ei ole niin suurta merkitystä, kun iPod toimii muutenkin sellaisena retki-soittimena.  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Matkoilla on helppo pitää vaikka jonkinlaista matkakaiutin/dig.vahvistin pakettia, esim. Creativen Travelsound-mallit (joita saa jotain 20-30 eurolla) johon vaan iPod piuhalla kiinni (tarvittava piuha tulee esim. travensoundien mukana). Digi-vahvistimella soittavat jotain 12-20 tuntia yksillä paristoilla. Tietty voi käyttää myös verkkovirtaa, esim. hotellihuoneessa. Autossa näppärä tapa on iTrip tai joku kolmannen valmistajan vastaava FM-lähetin. Kyllä iPod on paras keksintö mitä elektroniikkateollisuus on tuottanut viimeisen 10 vuoden aikana!  :tapu:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mullahan tosiaan on tuollainen Creativen matkakaiutin, todettu erittäin käteväksi mm. viisupiknikillä. :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mulla on jo toinen sellainen. Ensimmäinen palveli hyvin mutta hajosi. Toinen on uudempi ja hinta oli just jotain 30 egeä, naurettavan halpa kun ottaa huomioon miten kätevä se on ja miten hyvä äänenlaatu siinä on. Nimenomaan piknikille ja grillaukseen loistava apuväline!  :peukku:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kuinkas kovat pöhinät tuollaisista matkakaiuttimista saa irti? Riittääkö tehot ihan viisudiskoon järven rannalla?  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kyllä siitä mun mielestä lähtee vähintään yhtä hyvä ääni kun jostain kannettavasta mankasta. Kunnon jytäähän ei taida saada aikaiseksi kuin kunnon stereokaiuttimilla, mutta eipä niitä viime vuonnakaan Jongullakaan nähty. Mankallahan ne viisudiskot hoituivat (mitä nyt CD-levyjen jatkuva vaihtelu aiheutti ikäviä katkoksia musiikkiin).
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Tää ei kyllä lähtis viisudiscoilemaan matkakajareilla kuin äärimmäisessä hädässä. :miettii: Ei niistä niin paljoa ääntä kuitee lähe. Täytyy kokeilla, silti.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ostin tänään sellaisen iiiihanan Jvvv:n suositteleman johdon ja liitin iPodini noihin kakkosstereoihini ja kylläpä soi iiiihanasti.  :tapu:
Kun mä kerran saan autokyydin Jongulle, niin otan nuo stereot mukaan, niin saadaan kunnon viisudisko.  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

80 gigaa viisuja?  :eeek:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

GiveMeWings kirjoitti:80 gigaa viisuja?  :eeek:
Katsotaan saanko Jongunjokeen mennessä koneen täyteen. Nyt siellä on vasta 4200 viisua  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mä koitin shoppailla itselleni kenkiä,  miten voi olla niin vaikeaa  :roll:. Ihan mahdottomasti ihania kenkiä, mutta mitkään ei tuntuneet hyviltä jaloissa. Sitten oli niitä, jotka sopi jalkaan, mutta näytti ihan kauheilta  :niinpa:. Ja sitten oli niitäkin, jotka sekä sopivat että olivat ihania, mutta maksoivat maltaita  :eiei:. Mä en kestä, mun on saatava ainakin kolmet kengät, piikkarit, kiilasandaalit ja ballerinat.
No, ostin sitten punavalkoiset kangasballerinat. On ne ihan nätit, mutten kyllä ihan sellasia alunperin hakenut...
Joten etsintä jatkukoon. Täytyy varmaan uhrata vähän enemmän rahaa, kun ei mulla tosiaankaan ole italialainen jalka, vaan suomalainen kavio  :niinpa:. Tai sitten mä teenkin taas löytöjä kirpparilta, niin on käynyt ennenkin  :p.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minulla oli rahaa. :heh:

Ostin uuden laukun (13€), jolle oli kyllä tarvetta, kerta kannettava ei mahdu vanhaan ja muutenkin saumat vähän ratkeilivat.

Ostin kangastossut (10€), niissä on pääkalloja ja mustavalkoruutua.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Undantag
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 11 Touko 2006, 10:10
Paikkakunta: Turku (Oulu)

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Undantag »

Jónsì kirjoitti: Minulla oli rahaa. :heh:
Ostin kangastossut (10€), niissä on pääkalloja ja mustavalkoruutua.
Emo <3

Mää laitoin kirpparilla ranttaliksi ja ostin vitosella kohtalaisen coolit housut ja ihmeellisen nepparihässäkkäpaidan. Pöksyt on täydelliset tanssimiseen, sillä niiden lukuisiin taskuihin saa kätevästi olennaisimmat tavarat niin, että ei tarvi ollenkaan baarilaukkua.
Laat het gaan, laat het vallen, laat het los

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja daa »

Hazel kirjoitti: Mä koitin shoppailla itselleni kenkiä,  miten voi olla niin vaikeaa  :roll:. Ihan mahdottomasti ihania kenkiä, mutta mitkään ei tuntuneet hyviltä jaloissa. Sitten oli niitä, jotka sopi jalkaan, mutta näytti ihan kauheilta  :niinpa:. Ja sitten oli niitäkin, jotka sekä sopivat että olivat ihania, mutta maksoivat maltaita  :eiei:. Mä en kestä, mun on saatava ainakin kolmet kengät, piikkarit, kiilasandaalit ja ballerinat.
Kohtalotoveri  :hali: :'( Kun löytäis sellaiset kiilat joista sais vähän pituutta ja ryhtiä, mutta joilla voisi normaalisti kävellä. Ja kaikkea muuta mukavaa eri menoihin. Aaargh.
Life Looks Better in Spring

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja minnie »

Mä oon vakaasti harkinnut ostavani juhannuksen jälkeen alesta tennistossut (tai oikeammin sellaiset varrettomat koripallotossut). Mustat ajattelin. Nyt voin sellaiset hommata kun ne on jo last season. :joojoo: Niitä saa jo nyt alle 15€:lla.

Kurt Cobain oli mustien varrettomien koripallotossujen vannoutunut käyttäjä. :) Mul ei oo sellaisia koskaan ollut, ainoastaan varrelliset punaiset Converset pentuna.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Minä ostin uudet kengännauhat vanhoihin lenkkereihini ja uuden sateenvarjon.  :cool:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Tää osti euroviisukirjoja tänään 60 euron edestä.  :eeek:
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kirjoihin käytetty raha ei mene koskaan hukkaan  :joojoo:

Onkohan ihan normaalia käydä vaatekaupassa ainoastaan hottiksen myyjän takia?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vastaa Viestiin