Modejen huomautukset privana

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Nostan tämän aiheen esiin, koska olen hämmästynyt ja kuullut tätä muualtakin.

Millä perusteilla te modet katsotte jonkun viestin menevän henkilökohtaisuuksiin? Onko teillä jotkut ohjeet siitä vai mihin tämä perustuu?

Omalta kohdaltani tämä esimerkki käsitteli Suomi2004-ketjussa ollutta viestiä, jossa kysyin asiallisesti (omasta mielestäni), että saisinko saman suomeksi. En todellakaan ymmärtänyt viestin sisältöä ennen kuin Tomitu ystävällisesti selitti sen. Kiitos siitä. Kun vastasin viestiin ja sanoin, että sitä oli vaikea ymmärtää kirjoitusvirheiden takia, sain huomautuksen että eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin.

Kiitos nyt vaan huomautuksesta. Mutta minusta SITÄ OLI TODELLA vaikea ymmärtää, joten siksi kysyin asiaa ja sain myös vastauksen.

Olen hämmentynyt.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ihan hyvä, että tämä aihe otetaan puheeksi :? Olen käsittänyt, etten ole ainoa, jota häiritsevät yksityisviestit joissa saa huomautuksia "henkilökohtaisuuksiin menemisestä" tai "riidan haastamisesta" silloin, kun siihen ei omasta mielestä ole ollut mitään syytä.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Minä olen saanut modelta privahuomautuksen - pelkän hymiömerkin käytöstä :-k

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minullakin on tullut mitta täyteen tiettyjen moderaattorien suhteen. Arvon kanssaveljet ja -siskot, jotka kärsitte samasta ongelmasta, niin pohditaan yhdessä asiaa.

t.JukkaV
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja lharju »

Aiku ne suunnittelee vallankumousta :roll: :roll: :roll:

Ja sitten mulle aina tullaan sanomaan, että on herneitä nenässä :roll:
Mutta nyt minä voin todeta, että ottaakohan jotkut vähän liian tosissaan...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Pienoinen huomautus tähän väliin ennenkuin joku kaivaa sateenkaaren värisiä puuhkiaan tai kielipoliittisiaan kannanottojaan kehiin, niin katsotaan rakkaat ystävät ENSIN sinne pienoiseen namiskaan joka löytynee tuosta pesupallon/pyykkilaudan puolivälistä. Sitten jos se näyttää kovinkin puhtaalta ja julkista esiintymistä kestävänä, niin sitten kukaan ei pidättele teidän sanallista arkkuanne! Kiitos!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

TOMItu kirjoitti:Pienoinen huomautus tähän väliin ennenkuin joku kaivaa sateenkaaren värisiä puuhkiaan tai kielipoliittisiaan kannanottojaan kehiin,
Tässäkin taas tavallaan jo mennään henkilökohtaisuuksiin... ja provosointiin!
Viimeksi muokannut JukkaV, 19 Marras 2004, 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Nyt tekisi mieli esittää sama kysymys kuin aikaisemminkin Tomitun viestiin liittyen, josta keskustelu sai alkunsa.

Mutta, ihan vakavasti puhuen: olisiko liikaa vaadittu asialliset vastaukset moderaattoreiksi itseään kutsuvilta, kiitos!?
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Yläpuolelta voinee lukea jo edeltäneen tekstin ja siihen pohjaten totean, että yritämme vain pitää kultaista keskiväylää auki niille jotka sitä haluavat kulkea. Jos kaikki on hyvin, niin ei tarvitse huomauttaa mistään. Se on taas jokaisen omasta tekstituotoksista kiinni, miten sitä keskijanaa jaksaa kulkea.

Toki meitä on moneen junaan, mutta yrittäkääpäs nyt ymmärtää se, ettei kaikilla yksinkertaisesti voi olla sitä oikeaa kantaa asiasta X. Silloin täytyy tehdä kompromissejä!

Ei voi miellyttää kaikkia, ei edes joka kerta!

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Ei kai tässä nyt mitään keskiteitä ole tarvis juosta tai kompromisseja tehdä, kunhan kaikki pitävät vain huolen siitä, että asiat riitelevät eivätkä ihmiset.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Ymmärrän kantasi ja pointtisi, Tomitu.

Mutta, kuten täällä ovat muutkin sanoneet - tuntuu siltä että pipo kiristää jossain kohdassa, kun huomautuksia saa milloin mistäkin asiasta ja varsinkin kun ei katso niitä edes ansainneensa.

Puhun nyt vain omasta tapauksestani, mutta mielestäni EN KATSO ansainneeni sitä varsinkaan kun olen ja olin selittänyt, etten oikeasti ymmärtänyt lausetta ja kaikki pystyvät näkemään että tekstissä on kirjoitusvirheitä. Kysyminenkin siis on kiellettyä tai peräti rikollista, niinkö? Anteeksi nyt, jos tämä loukkaa arvon modeja, mutta vastaus kiinnostaisi...

Ja toisekseen, kysyin ihan asiallisesti: ONKO teillä näihin jotkut ohjeet, missä joku asia tai kommentti on liian henkilökohtaisuuksiin menevää? Tähän en ole saanut vastausta.

Tämä tämänpäiväinen ei suinkaan ole ainoa tapaus, josta voisin kertoa, mutta palaan muihin tapauksiin tarpeen mukaan.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minäkin odotan Katten-Gustafin tavoin vastauksia. Mielestäni kysyminen ei ole väärin.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja admin »

Henkilökohtaisuuksiin meneminen on yleensä viestin lukijasta kiinni ja siitä että kuinka hän sen kokee. Emme yleensä lähde puuttumaan joka ikiseen pikkurapsahdukseen mutta törkeydet ovat tottakai eri asia ja niihin tullaan puuttumaan jatkossakin.

Ja kun kyseinen henkilö on ennestään vähän aikaa sitten saanut varoituksen törkeistä yksityiselämää lokkaavista viesteistä niin kynnys huomauttamiseen tottakai madaltuu.

Onko kaikkiin kirjoitusvirheisiin pakko sitten puuttua? Harva täällä tuntuu osaavan kirjakieltä. Ja jos sama henkilö puuttuu aina saman kirjoittajan kieliasuun tai mielipiteeseen niin vaikuttaa pikemminkin provoamiselta tai trollaamiselta kuin asialliselta kysymykseltä.

Olemme (modet) sopineet aiemmin että puutumme törkeyksiin ensin yksityisviestitasolla ettei "nuhdeltava" tai muut provosoidu turhaan julkisesta tukkapöllystä mutta jos tämä ei auta niin nuhdellaan sitten julkisesti. Mahdollisesta jäähylle pistämisestä laitetaan myös tekniikkaan julkinen tieto.

Epämääräinen turha huutelu, panettelu ja provoaminen saa riittää. Jos joku kuppilan jäsen on omasta mielestään oikeasti tullut kohdelluksi todella kaltoin niin hän voi lähettää minulle luottamuksellisen viestin jossa kertoo oman näkemyksensä tapahtuneesta. Mielellään lähettää myös viestikopion jos kyseessä on ollut yksäri. Jos on aihetta niin hoidan nuhtelut ensin kaikessa hiljaisuudessa, joka tapauksessa vastaan viestiin ja kerron mitä olen voinut asian eteen tehdä. Tämä sama pätee tottakai siihen että on joutunut moden ahdistelemaksi.

Kaikiin asioihin ei voi aina heti puuttua mutta jos näitä samankaltaisia viestejä tulee esim. pidemmän aikaa ja useammalta käyttäjältä niin kyllähän se jotakin kertoo.

t: Petri, Viisukuppilan ylläpito

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja male »

Ensin haluan sanoa että on hyvä että tätä foorumia moderoidaan (onko tuo oikea sana...), mutta haluan laittaa lusikkani tähänkin soppaan.
Onko kaikkiin kirjoitusvirheisiin pakko sitten puuttua? Harva täällä tuntuu osaavan kirjakieltä. Ja jos sama henkilö puuttuu aina saman kirjoittajan kieliasuun tai mielipiteeseen niin vaikuttaa pikemminkin provoamiselta tai trollaamiselta kuin asialliselta kysymykseltä.
Tuo on totta ja ihan hyvä asia, mutta tietääkseni tässä K-G:n tapauksessa puhutaan vain yhdestä kerrasta ja mitään toistuvaa ei ole tapahtunut. Ja K-G ihan asiallisesti sanoi ettei oikeasti ymmärtänyt lausetta.

Eli nyt on mietittävä mistä oikeastaan voidaan huomautella. Minulle ei ole yhtäkään väärää tai mielestäni turhaa huomautusta.

EDIT: Henkilökohtaisesti en tiedä onko mitään toistuvaa tapahtunut, että jos pidän suuni kiinni tästä asiasta.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Anteeksi, olen kurkkua myöten täynnä erään moderaattorin jatkuvaa "valitusta" ja varsinkin sitä, että moni muukin on minulle surrut saamaansa kohtelua. En mainitse nyt nimiä, mutta minulle voi privaatisti kertoa myös saamansa kohtelun ja voin vahvistaa tai tyrmätä muidenkin joutuneen sellaisen kohteeksi. Luultavasti kyse on yhdestä ja samasta moderaattorista.

Kyseessä on pieni, mutta olemassa oleva kiusa. Viestien otsikko on aina yleensä sama, muutamakirjaiminen sana ja viesti itsessään sisältää yksi tai kaksi riviä tekstiä. Viestejä on tullut jatkuvalla syötöllä tavallaan viime talvesta lähtien ainakin minulle. Noista viesteistä tulee se kuva, että meitä pitäisi erityisesti määräillä ja käskeä. Luulisin, että kaikilta moderaattoreilta pitäisi tulla samalla tavalla huomautuksia, mutta itse asiassa niitä tulee periaatteessa vain yhdeltä ainoalta.

Toivottavasti olemassa olevan asian kertomisesta ei kukaan pahoita mieltään. Samoin toivon, ettei kukaan katso tätä riidan haastamiseksikaan. Sillä se ei ole tarkoitus. Tarkoitus on saada asialle muutos, ettei tarvitse jokaisen uuden yksityisviestin tullessa miettiä, että "mitähän väärää olen taas tehnyt".

Rakentavin ja ystävällisin terveisin, JukkaV :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
admin
Ravintolapäällikkö
Ravintolapäällikkö
Viestit: 339
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:00
Paikkakunta: Gran Canaria

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja admin »

JukkaV kirjoitti:En mainitse nyt nimiä, mutta minulle voi privaatisti kertoa myös saamansa kohtelun ja voin vahvistaa tai tyrmätä muidenkin joutuneen sellaisen kohteeksi.

Rakentavin ja ystävällisin terveisin, JukkaV :)
Viittaan aiempaan viestiini. Tällä asialla on täysin turha lähteä lietsomaan. Jos joku on tullut kohdelluksi kaltoin moden puolelta niin ainoa oikea osoite tästä kertovien yksityisviestien lähettelyyn on phpbb2admin tai petri. Myös sähköpostia voi lähettää osoitteeseen hovimestari )at( viisukuppila.fi.

Itseasiassa tuollaisen viestin tekniikkaan laittaminen on kaikkea muuta kuin rakentavaa. Miten luulet että mahdollisesti voimme korjata tilannetta jos vain sinä saat tietoosi epäoikeudenmukaisuudet? On täysin turha lähetellä kiukuttelu- ja valitusviestejä toisten puolesta, sen sijaan tarvitaan faktaa alkuperäisistä lähteistä että konfliktit voidaan hoitaa asianmukaisesti.

t: Petri Juutilainen
Viisukuppilan ylläpito

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Modejen huomautukset privana

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Laitoinkin viestin juuri siksi, että tästä asiasta uskaltaisivat mahdollisimman moni kertoa ylläpidolle. En minä tosiaankaan halua olla ainoa tietoinen, en tosiaankaan! Mittani vain on tullut täyteen tässä asiassa. Tarkoitukseni oli rohkaista kuppilalaisia tarttumaan ongelmaan.

Lähettäkää ihmeessä ne viestit Petrille! Kiitos.

t. Jukka Väisänen, kohta entinen kuppilalainen
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Vastaa Viestiin