Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
20
11%
Kerran kahdessa kuussa
24
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
42
23%
Ehkä pari kertaa vuodessa
58
31%
Kerran vuodessa tai harvemmin
41
22%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

"Hei, me lennetään" ei minusta ole hauska ollenkaan  :eiei:. Borat on toki vähän hauskempi, mutta toisaalta aika oksettava  :/.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

tonywerner kirjoitti:
Nehaka kirjoitti: ei se minusta ollut kaiken sen hehkutuksen arvoinen.
Hassu tyttö  :hali:
Ehkä en vaan tajunnut, kun olin hiukan gumalassa. :heh: No, olihan se hauska, mutta minulle on hehkutettu kyseistä leffaa todella kauan, joten odotukseni olivat ehkä vähän liian korkealla.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hazel kirjoitti: "Hei, me lennetään" ei minusta ole hauska ollenkaan  :eiei:.
Milloin näit ko. elokuvan? Sen hauskuus on aika paljolti sidottuna aikakauteen. Aikanaan elokuva oli uraauurtava ja ensimmäinen massiivinen menestys slapstick-komedioista. Samat tekijät olivat aikaisemmin tehneet vain kokeilevan ja episodimaisen "Kentucky Fried Movie" leffan, joka vain viitoitti tietä tuolle klassikolle - ollen toki hyvin hauska sekin (tosin näin sen vasta muutama vuosi sitten ensimmäisen kerran ja koko slapstick-komediagenren on mielestäni kärsinyt inflaation).
Airplane! (Hei, me lennetään!) elokuvan jälkeenhän tekijätiimi tarttui sinänsä mainioon Naked Gun aiheeseen - ensin 6-osaiseksi tyrehtyneen tv-sarjan kautta ja sitten kolmen loistavan elokuvan myötä... vaikkakin kolmas "Mies ja alaston ase"-elokuva olikin jo aikamoista vanhan kertausta... Silti parempi kuin kaikki kymmenet kopiot!!!!
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Sillon ihan uutena sen näin eka kertaa ja uudestaan katsoin parisen vuotta sitten. Ajattelin just noin, että jos olisi parempi aika ymmärtää sen hauskuus mutta ei.

Kyllähän mua jossain paikoin nauratti, mutta se huumori on vaan mulle vääränlaista. Pitää olla jotain Ohukaista ja Paksukaista ja Mr Beania  :heh:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja minnie »

Ali G on hauska, Borat on hauska, ja Bruno: se se vasta hauska on. :joojoo:...tai no yhtä hauska ainakin kuin Borat. Odotan myös Brunoa elokuvateatteriin, vaikken sitäkään sinne menis katsomaan. Mä en tiedä mitään niin ärsyttävää kuin katsoa hyväksi kehuttua ja odottamaansa elkkua elokuvateatterissa muiden nauruhörähdyksien säestämänä. :/ En tykkää. Siksi katson komediat vuokrafilmeinä -tai telkusta lähetettynä, ja mieluiten eka yksin ja sitten vaikka uudelleen hyvässä seurassa. Näin o. :cool:

Kyl Sacha on vaan aika epeli. :peukku:

BRUNO-BRUNO-BRUNO!!! :huiskut: BRUNO-BRUNO-BRUNO!!!
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Onkos se Hei me lennetään -jatko-osa, jossa on se juomisongelma? Se on jotain parasta ikinä! <3
What color is your life?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Re: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Margot kirjoitti: Onkos se Hei me lennetään -jatko-osa, jossa on se juomisongelma? Se on jotain parasta ikinä! <3
On, "Hei taas me lennetään"  :heh:
Siinä ne tekevät sellaisen avaruuslennon  :stupido:
Hazel kirjoitti: Kyllähän mua jossain paikoin nauratti, mutta se huumori on vaan mulle vääränlaista. Pitää olla jotain Ohukaista ja Paksukaista ja Mr Beania  :heh:
Ilmeisesti tuollainen absurdi slapstick-meininki ei oo sit sun juttu  :eiei:
Mullakin ne menevät joskus yli, ja esim. nämä uudet Scary Movie ym. komediat eivät enää jaksa naurattaa... Mutta Hei me lennetään ja Mies ja alaston trilogia ovat jotain sieltä maaliman hauskimmasta päästä!  :rofl:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Joo, ne ei vaan oo mun juttu. Mä rakastan sellasta tilannekomiikkaa, jossa pelataan paljon ilmeillä ja lyhyillä repliikeillä (esim. Tyttökullat). Ja sitten tietty se Ohukaisen ja Paksukaisen kohellus on ihan parasta. Ilmeillä siinäkin on suuri merkitys kyllä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hazel kirjoitti: Mä rakastan sellasta tilannekomiikkaa, jossa pelataan paljon ilmeillä ja lyhyillä repliikeillä (esim. Tyttökullat). Ja sitten tietty se Ohukaisen ja Paksukaisen kohellus on ihan parasta. Ilmeillä siinäkin on suuri merkitys kyllä.
Kyllä mäkin tykkään noista ja just viikko sitten ostin esim. Anttilan alesta kaikki Mr. Bean jaksot DVD:llä (sain 8 vhs-kasettia kiikutettua äitimuorilleni), ekan Bean-elokuvan ja Johnny Englishin... taidan pitää Rowan Atkinsonista.
Tyttökultiakin löytyy kaikki mitä dvd:llä on saatavissa. Samaten ohukainen ja paksukainen iskee. Kiva niitäkin tulee uusintoina...  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja minnie »

:tapu: Tänään.

Elokuva: The Village - Kylä (K15)

Nelonen  21:00 - 23:10

Kuudes aisti - ja Unbreakable - särkymätön -elokuvien tekijän jännityselokuva sijoittuu pieneen pennsylvanialaiskylään, jossa ihmiset elävät lähellä luontoa täysin eristyksissä muusta maailmasta. Kukaan ei uskalla poistua, sillä kylää ympäröivä metsä on hengenvaarallinen. Nuori Lucius Hunt (Joaquin Phoenix) suunnittelee kuitenkin ottavansa askeleen kohti tuntematonta. Mukaansatempaava tarina on roolitettu eturivin Hollywood-tähdillä. Keskeisissä rooleissa nähdään mm. Alien-tähti Sigourney Weaver sekä Oscar-voittajat Adrien Brody ja William Hurt. Pääosissa: Bryce Dallas Howard, Joaquin Phoenix, Adrien Brody, William Hurt, Sigourney Weaver, Brendan Gleeson, Michael Pitt. Ohjaus: M. Night Shyamalan. Ohjelma sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille.


Ihana Joaquin! <3 Nauhalle. :joojoo: Alankin tässä seuraavaksi videokassusta nauhoitustilaa etsiskelemään...
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

minnie kirjoitti: videokassusta
:mitvit:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja minnie »

tonywerner kirjoitti:
minnie kirjoitti: videokassusta
:mitvit:
Videokasetti
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

minnie kirjoitti:
tonywerner kirjoitti: :mitvit:
Videokasetti
Onko se jotain syötävää :mitvit:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja minnie »

tonywerner kirjoitti:
minnie kirjoitti: Videokasetti
Onko se jotain syötävää :mitvit:
Voi sitä syödäkin, jos haluaa. Mä en söis. :eiei:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Miik »

minnie kirjoitti: Elokuva: The Village - Kylä (K15)


Joskus aikanaan on tuo tullut vuokrattua. Oli hieman pettymys se loppu siinä. Jotenkin vaan lässähti. En kyllä missään nimessä jaksaisi sitä koskaan enään toista kertaa katsoa. :eiei:

Hiddo, kun haluisin ihan hirmuisesti nähdä Simpsonit-elokuvan jo! Mä repeilen aina, kun tulee se mainos, jossa Homer kävelyttää sitä possua katossa... "Spider-pig.." :laulaa:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mäkin äsken katsoin tuon Kylän ekaa kertaa. Oli se vähän yksinkertainen, mutta toisaalta tykkäsinkin just siitä, ettei siinä lopulta ollut mitään yliluonnollista. Paitsi ihan huuhaatahan se oikeasti oli, että täyssokea tyttö sillä lailla metsässä vaan sunnisti ja siinä sivussa yhden tappokin  :rofl:. Mutta muuten ihan kertakäyttökatsottavaa kyllä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja minnie »

Mä tykkäsin -jälleen kerran- tästä Kylä-elokuvasta. Kaks tuntisen jaksaa katsoa alusta loppuun saakka hetkeäkään keskittymisen herkeämättä. Pari kertaa olen tuon filmin nähnyt, mutta aina se vaan jännissä kohdissa säpsäyttää: äänitehosteille plussaa.  :joojoo:

Itse elokuvasta en kerro mitään yksityiskohtia, jos joku otti sen nauhalle, eikä ole sitä ennen katsonut. Vink vaan Hazelille. :roll:

Tosta lopusta sen verran, että elokuva päättyy töksähtäen...se mihin se päättyy, niin siitä olis voinu vielä jatkaa hetken, esim. sen tietyn kyläläisen hautaamiseen.
- omituinen, sadunomainen, mutta kuitenkin osittain todellisuuttakin sivuava elokuva: sai miettimään mm. Amish-kulttuuria. Jännästi yhdistetty todellisuutta ja fiktiota.

***1/2 tähteä viidestä. :) Ja Joaquin oli nappivalinta rooliin, kuten A. Brodykin.
Viimeksi muokannut minnie, 23 Heinä 2007, 01:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minä pidän kovasti The Village elokuvasta, kuten muistakin M. Night Shyamalanin elokuvista  :joojoo:
Kävin aikoinaan yksillä treffeillä katsomassa sen elokuvateatterissa, ja myöhemmin ostin myös omaksi DVD:nä - eli minun ei tarvinnut tallentaa sitä nyt kovalevylle.

Jostain syystä en ole tullut katsoneeksi Shyamalanin viimeisintä Lady in the water elokuvaa, vaikka kaikki aikaisemmat Shyamalanit ovatkin erinomaisia. Minusta siinä aihe kuulosta kovin kiinnostavalta ja elokuvan nähdeinen kommentitkaan eivät ole olleet kovin rohkaisevia :sorivaan:

Mutta listaanpa tähän näkemäni Shyamalanit järjestykseen  :heh:
1. The Sixth Sense
2. The Village
3. Unbreakable
4. Signs
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Mitkä on teidän mieluisimpia twist:ejä elokuvissa ? Siis, että lopussa tai jossain vaiheessa tulee se jokin olennainen käänne tai miksi sitä voisi kutsuakaan. Tässä pari suosikkiani:

:voitto: Kuudes aisti
Tässä ehdottomasti elokuva, jonka suhteen twist-elämys on sitä parempi, mitä vähemmän tietää elokuvasta ennakkoon. Älyttömän ihana "kuka oikeastaan näkeekään ja mitä"-leffa. "Twist":n jälkeen suosikkikohtauksekseni nousi se, kun pariskunta juhlii siellä ravintolassa hääpäiväänsä tai vastaavaa. Ensi kertaa sitä katsoessaan näkee sen ihan eri tavalla kuin sitten kun tietää hieman enemmän...

:hopea: The Others
Edellisen "kuka näkeekään ja mitä"-tyylinen leffa. Ensi kertaa leffaa katsoessani tiesin, että olisi luvassa jokin yllätyskäänne ja arvuuttelin mielessäni mikä se tulisi olemaan, mutta myöntää täytyy, että tulin yllätyteksi...

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Miik »

Finnish kirjoitti: Mitkä on teidän mieluisimpia twist:ejä elokuvissa ? Siis, että lopussa tai jossain vaiheessa tulee se jokin olennainen käänne tai miksi sitä voisi kutsuakaan. Tässä pari suosikkiani:
Fight Club on varmasti yksi mun suosikeista ihan noin muutenkin, mutta myös tässä sarjassa. Ja se käänne ei ole sellainen, etteikö elokuvaa silti jaksaisi katsoa uudestaan ja uudestaan.

Toi The Others on käänteeltään myös hyvä, mutta se ei kestä kuitenkaan kovin montaa katselukertaa. Tunnelman vuoksi sitä on jaksanut uudemman kerran katsella.

Nyt ei taas tuu muita mieleen, kun ei ole kodin dvd-hylly silmäiltävissä. Mietitään, mietitään. :miettii:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Noiden edellä mainittujen lisäksi nyt ainakin Usual Suspectsissa aka Epäillyissä oli ihan hauska käänne siinä lopussa. Muistan, miten olin kuin ällikällä puuhun lyöty, kun sen näin ekan kertaa. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

minnie kirjoitti:
Itse elokuvasta en kerro mitään yksityiskohtia, jos joku otti sen nauhalle, eikä ole sitä ennen katsonut. Vink vaan Hazelille. :roll:

:rofl: Turha siellä on silmiä pyöritellä, kun leffa tulee telkkarista, sen sisällöstä saa täällä puhua, se ei ole spoilaamista. Olisi se nyt hauskaa, jos pitäisi aina kysellä, onko täällä mahdollisesti joku, jolla vielä odottaa viime joulun lumiukko videolla.

Tuosta on puhuttu aiemminkin ja silloin sovittu, että kun leffa tulee yleisessä jakelussa joko telkkarissa tai elokuvissa, niin sen siällöstä saa keskustella avoimesti. Että se siitä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Kollega »

The_Sipi kirjoitti: Noiden edellä mainittujen lisäksi nyt ainakin Usual Suspectsissa aka Epäillyissä oli ihan hauska käänne siinä lopussa. Muistan, miten olin kuin ällikällä puuhun lyöty, kun sen näin ekan kertaa. :heh:
:shock: miten mä olin tuon unohtanut. Tää on ehdottomasti yksi yllätyskäänne-genren leffojen valiotapaus :joojoo:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minä pidän kovasti yllätyskäänne-elokuvista  :joojoo:
Kuudes Aisti, Fight Club ja The Others ovat kyllä sieltä parhaasta päästä, ja niiden lisäksi tuli mieleen Kaunis Mieli ja The Crying Game... ja Memento... jossa nyt tavallaan osasi odottaakin jo yllättävää ja siksi se ei ollut niin yllättävää  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Finnish kirjoitti: Mitkä on teidän mieluisimpia twist:ejä elokuvissa ?
:voitto: Scary Movie.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja minnie »

Hazel kirjoitti:
minnie kirjoitti:
Itse elokuvasta en kerro mitään yksityiskohtia, jos joku otti sen nauhalle, eikä ole sitä ennen katsonut. Vink vaan Hazelille. :roll:

:rofl: Turha siellä on silmiä pyöritellä, kun leffa tulee telkkarista, sen sisällöstä saa täällä puhua, se ei ole spoilaamista. Olisi se nyt hauskaa, jos pitäisi aina kysellä, onko täällä mahdollisesti joku, jolla vielä odottaa viime joulun lumiukko videolla.

Tuosta on puhuttu aiemminkin ja silloin sovittu, että kun leffa tulee yleisessä jakelussa joko telkkarissa tai elokuvissa, niin sen siällöstä saa keskustella avoimesti. Että se siitä.
:roll: Ai. Enpä moista tiennyt.
Aika persuuksista tollanen mun mielestä, ihan vaan sellaisia ajatellen jotka ei oo jotain elkkua nähnyt ja on tallentanut myöhempää katsomista varten. Mä en kerro tulevaisuudessakaan mitään yksityiskohtia elokuvasta missään tapauksessa: "tulee leffa yleisessä jakelussa joko telkkarista tai elokuvissa". Mutta kukin tavallaan. :hiips:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Sunnuntai-illan ratoksi kävin kaverin kanssa katsomassa Oceans 13. Ei mitään elämää suurempaa taidetta, mutta ihan hyvä aivot narikkaan-kesäelokuva.

Lisäksi vietimme kaverin kämpillä elokuva-iltaa, katselimme mm. Troijaa sopivilta kohdin ja Aleksanteria  :).
Hyvän olon salaisuus on löytää oma Tikrujen herkkunsa. Silloin pysyy terveenä ja vahvana. Ja kun jaksat pomppia, voit näyttää isommalta!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Nyyh, täälläkin moneen vaikutuksen tehneen Muiden elämä -elokuvan päänäyttelijä on menehtynyt. :(

[img width=400 height=210]http://kuvat2.iltasanomat.fi/iltasanoma ... ulrich.jpg[/img]
"Muiden elämän" -päänäyttelijä kuoli syöpään

Saksalaisnäyttelijä Ulrich Mühe on kuollut vatsasyöpään. Mühe tuli tunnetuksi erityisesti elokuvasta Muiden elämä, jossa hän näytteli koskettavasti itäberliiniläistä taiteilijapariskuntaa vakoillutta Stasi-virkamiestä.

Muiden elämä -elokuva valittiin viime vuonna vuoden parhaaksi eurooppalaiseksi elokuvaksi ja Mühe sai parhaan miesnäyttelijän tittelin. Viime keväänä elokuva voitti parhaan ulkomaisen elokuvan palkinnon. Suomessa se kosketti erityisesti eurooppalaisten elokuvien ystäviä ja Saksan lähihistoriasta kiinnostuneita.

Ulrich Mühe näytteli Stasi-draamassa elämänsä pääroolin. Intensiivisessä elokuvassa Mühen Stasi-virkamies asettui kuuntelulaitteineen palkitun näytelmäkirjailijan ja tämän näyttelijätärvaimon ullakolle. Stasi oli täyttänyt taiteilijaparin asunnon mikrofoneilla.

Virkamies kirjasi niin pariskunnan keskinäiset puheet, heidän luonaan käyneet vieraat sekä myös parin rakkauselämän pikkutarkasti. Vähitellen hän alkoi elää vakoilemansa parin elämää, "muiden elämää". Hänen sympatiansa kääntyivät vakoiltavien puolelle aivan samalla tavalla kuin katsojien sympatiat kääntyivät tämän pienen, harmaan ja kaljupäisen vakoilijan puolelle.

Jos ajatellaan taiteilijapariskuntaa DDR-järjestelmän uhrina, samanlainen uhri oli Ulrich Mühen esittämä Stasi-kuuntelija. Elokuvan kuluessa uhrista tuli kuitenkin voittaja ja elokuvalla on kuitenkin onnellinen loppu.

Ulrich Mühe kuoli viime sunnuntaina vatsasyöpään, vanhan DDR:n alueella Walbeckissä Saksi-Anhaltissa vain 54-vuotiaana, vain neljä kuukautta Oscar-gaalan jälkeen.

Jo tuolloin Mühe oli vakavasti sairas. Hän jaksoi kuitenkin hymyillä urhoollisesti - monien mielestä surumielisesti kuin näyttelemänsä pieni Stasi-mies - toisessa kädessään Oscar-palkinto, toisessa hänen vaimonsa Susanne.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1409822
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Kollega »

No mutta jopas sattui. Tuossa pari viestiä ylempänä kehumani [img width=73 height=107]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:siz ... /16926.jpg[/img] tulee 4.8. maikkarilta  SUOSITTELEN !

Avatar
zomg.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 908
Liittynyt: 21 Touko 2006, 10:18

Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja zomg. »

Jee Simpsoneiden maailmanensi-ilta jee.  Oli ihan viihdyttävä.  :mrgreen:
Kunpa ihmiset aina taputtaisivat elokuvan jälkeen, ihan yllätti kuulla pitkästä aikaa. Kaunis ele.

Vastaa Viestiin