Ruotsi 2007 -tulokset

Sanoituskilpailukausi 2007
Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16674
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti: Minä itse asiassa näen, vaikkakaan en tässä mainitusta syystä, vaan melkein päinvastaisesta. Jos sijoilla 7 ja 11 ei olisi mitään piste-eroa, yksittäisen sanoituksen dissaajan huono rankkaus voittotaistelijan pisterivillä ei olisi niin dramaattinen asia.
Tällaista uudistustahan ehdotin viimeksi joskus 1½ vuotta sitten. Nykyään, kun osallistujamääräkin on säännönmukaisesti yli kymmenen, useimmat tuolloin esitetyt vasta-argumentitkaan eivät enää päde.

Avatar
-Statler-
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 18:45
Paikkakunta: Balcony of the Muppet Theater

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja -Statler- »

Tämän ketjun perusteella voi sanoa, ettei kaikilla ole pelkästään hyvää sanottavaa pisteiden annosta - olivat syyt sitten todellisia tai kuviteltuja. Muistelen, että jo aiemmin tänä vuonna on puhuttu mahdollisista muutoksista pisteytykseen.

Olisiko nyt aika tuoda keskusteluun todellisia vaihtoehtoja ensi vuotta ajatellen? Voi tosin olla vaikea luoda sellaista systeemiä, joka miellyttäisi kaikkia.  :miettii:
Waldorf: "Why do we always come here?" ♪
Statler: "I guess we'll never know." ♬
Waldorf: "It's like a kind of torture..." ♪
Both: "... to have to watch the show." ♬

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16674
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

-Statler- kirjoitti: Olisiko nyt aika tuoda keskusteluun todellisia vaihtoehtoja ensi vuotta ajatellen? Voi tosin olla vaikea luoda sellaista systeemiä, joka miellyttäisi kaikkia.  :miettii:
Yritin kaivella esille vanhan keskustelun tähän pohjaksi, mutten lukuisista yrityksistä huolimatta löytänyt. Joku löytäväisempi ehkä sen meille ojentaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30541
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Minulla on mielikuva, että keskustelimme aiheesta puolitoista vuotta sitten vain yksityisviestein ja että edellinen yleinen keskustelu siitä käytiin ennen kuin aloit aktiivisemmin osallistua käännöskisoihin. Kääntäjäjoukko on siitä ajasta hyvin pitkälti vaihtunut.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Ja mulla on mielikuva, että olen vastustanut jotain pisteenantojärjestelmän uudistusta. Yksärein en ainakaan ole sitä tehnyt... hm, ehkä olen uneksinut. Tai jos jossain tapaamisessa olen itselleni epätyypillisesti sortunut väittelemään jostain käännöskisoihin liittyvästä...  :viaton:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30541
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Hmm. Yksärikeskustelun aiheesta olen käynyt UFOPOLIn kanssa tietääkseni kesäkuussa 2006. Ehkä se sitten päätyi silloin yleiseenkin keskusteluun mutta siitä minulla ei ole muistikuvaa enkä äkkiseltään löytänyt.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Saattaa olla jossakin vanhoista ketjuista tämä pisteytyspohdinta. Muistan lukeneeni sellaisesta tsydeemistä, jossa arvostelija antaisi pisteet vain kolmelle parhaalle käännökselle. Ainakin silloin ja ainakin mielessäni olin ideaa vastaan, mutta olen avoin hyvin perustelluille ideoille.  :)
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16674
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti: Minulla on mielikuva, että keskustelimme aiheesta puolitoista vuotta sitten vain yksityisviestein
Kyllä muistelisin joskus minunkin aikanani keskustellun julkisesti, ettei sitten olisi ollut jo kaksi vuotta sitten debyyttini aikoihin? Taisin esittää, että pisteitä annettaisiin puolelle osallistujista (pyöristettynä ylöspäin).

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16674
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tästä tuli muuten hyvin elävästi mieleen eräs tämän kisan teksteistä :heh:

Toisekseen piti kysymäni, kiinnittikö sattumalta kukaan huomiota sanan "yllätysvauva" esiintymiin tekstissäni? Mietin nimittäin, paljastaisiko se tekijän liian selvästi, mutta toisaalta onpa tuo jo aika kauan ollut tuossa näkyvillä jonkun muunkin poimia käyttöönsä :miettii:  Kommenteissa en ainakaan muista asiaa mainitun.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30541
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

En minä ainakaan osannut yhdistää kyseistä sanaa sinuun. Tosin nyt kun sen sanot, niin olisi kai se pitänyt tajuta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Täytyypä ryhtyä vastedes tarkaksi noiden piilovihjeiden kanssa.  :apuva:

Jatkan vielä hetkisen pro perinteiset mummot -liikettäni.  Hyvää yötä! :hei:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ruotsi 2007 -tulokset

Viesti Kirjoittaja sziget »

En minäkään jäänyt miettimään yllätysvauvaa. Se istui niin luontevasti lauseyhteyteensä, etten tullut muita yhteyksiä ajatelleeksi.

Ei kai se muutenkaan paljastanut tekijää. Olisihan kuka tahansa voinut ottaa sanan käyttöön UFOPOLIn inspiroimana, jos ei Seiskan.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu