Belgia 2008: Ishtar - O julissi
Vs: Belgia 2008
No mä en nyt jaksa alkaa väittämään, tyydyn siihen että oot oikeessa. Voihan balladilla yrittää, mutta sen pitää olla tosi hyvä että pärjää.
Vs: Belgia 2008
Balladin pitää olla todella hyvä, mutta melko hyväkin balladi menestyy, jos sen esittäjä on täydellinen (kuten Israel 2005).Hurrican kirjoitti: No mä en nyt jaksa alkaa väittämään, tyydyn siihen että oot oikeessa. Voihan balladilla yrittää, mutta sen pitää olla tosi hyvä että pärjää.
Riskinä seniorilaumat
- kummituseläin
- Hörppijä
- Viestit: 230
- Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30
Vs: Belgia 2008
Länsiballadilla voi kyllä finaaliin päästä, mutta jos voitosta halajaa uneksia, niin kannattaisi ehkä valita jotain muuta. Vanhan kansantarun mukaan voittoon tarvitaan pisteitä kaikista maista ja länsiballadilla se ei hevin onnistu, koska Balkanilla ja etenkin ex-Jugoslaviassa ne ovat kiven alla. Useimmiten eivät löydy sieltäkään. Siellä puree lännestä vain rokki (Valittujen Palojen lyhennelmä totuudesta).Timoteus kirjoitti: En mä vieläkään hahmota, miksi juuri balladit olisivat ongelmallisia.
Tämä näkemys kiteytyy oikeestaan mulla vuoteen 2005. Mukana oli vain muutama balladi, jotka erottuivat erinomaisesti joukosta euroviisuhistorian äänekkäimmissä viisuissa (ennen Helsinkiä 2007). Yhtään high-profile pakettia ei mukana ollut (tyyliin Ruslana, Lordi) ja Balkaniltakin puuttui se riman korkealle asettava balladi (Lane Moje/Lejla/Molitva). Tuon parempia mahdollisuuksia ei länsiballadille juuri pysty petaamaan - voitto olisi ollut saavutettavissa semifinaaliajan selvästi pienimmällä pistemäärällä, mutta kun ei pysty, ei riitä. Muualla Euroopassa Malta oli niukasti niskan päällä, mutta kaakoiskulmassa se hävisi Kreikalle lohduttomasti ~50 pisteellä. Tosin siltä osin Maltalla kävi kuitenkin huono tuuri, että juuri tuona vuonna ne muutamat balladit olivat tasaisen hyviä.
Uumoilen hyvinkin samoin.Timoteus kirjoitti: Balladin valitseminen voi toki olla epäviisasta jostakin muusta syystä, kuten siitä, että vuotta balladin voiton jälkeen niitä saattaa olla kilpailussa mukana tavallista enemmän
Vs: Belgia 2008
Tämä on toki totta mutta ei tarkoita, että vertailussa balladi vs mikä tahansa muu pitäisi valita aina tai edes useimmiten jälkimmäisestä kategoriasta. Balladin vaihtoehto on hyvin harvoin Ruslana/Lordi-osastoa. Yleensä tällä "ei ainakaan balladia tai mitään musiikkia muistuttavaakaan" -periaatteella päädytään DQ/Scooch-linjalle, jolla ei olla finaalipaikkaa tai kärkikymmenikköä lähelläkään.kummituseläin kirjoitti:Länsiballadilla voi kyllä finaaliin päästä, mutta jos voitosta halajaa uneksia, niin kannattaisi ehkä valita jotain muuta. Vanhan kansantarun mukaan voittoon tarvitaan pisteitä kaikista maista ja länsiballadilla se ei hevin onnistu, koska Balkanilla ja etenkin ex-Jugoslaviassa ne ovat kiven alla.
Vuodesta 2003 alkaen voitto on mennyt jollekin itsensä ylittäneelle maalle tai kun sellaista ei ole löytynyt, vahvaa siirtolaistukea nauttivalle maalle pienellä pistekeskiarvolla. En usko ensi vuoden tuovan asiaan muutosta mutta pahoin pelkään, ettei mikään maa mitään huikean uniikkiakaan onnistu kehittämään. Olisin erittäin yllättynyt, jos jotakin huikean uniikkia tulisi Belgialta vieläpä "osaamme valita vain tympeää peruspoppia" -flaamien valintavuorolla julkisesta karsinnasta. Tällainen toteamus voi tietenkin pahimmillaan näyttää äärimmäisen typerältä vuoden päästä mutta otan tällä kertaa sen riskin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
- kummituseläin
- Hörppijä
- Viestit: 230
- Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30
Vs: Belgia 2008
No ei aina. Toki biisi vs biisi vertailussa hyvä kappale on menestyksen kannalta paljon tärkeämpää kuin se, mitä genreä se edustaa. Suuri merkitys on myös sillä, onko kyseinen lajityyppi kyseisenä vuonna mahdollisesti yli- tai aliedustettu. Olisin itsekin viime vuonna ollut lähettämässä Suomesta Johanna Kurkelaa, tosin finaalin kattaus oli lopulta sellainen että luultavasti paremmin pärjäsimme sittenkin Hannalla.Timoteus kirjoitti: [Tämä on toki totta mutta ei tarkoita, että vertailussa balladi vs mikä tahansa muu pitäisi valita aina tai edes useimmiten jälkimmäisestä kategoriasta.
Kuitenkin jos pitäisi nimetä yksi genre, jota edustavalla kappaleella länsimaan on vaikeinta voittaa/menestyä, niin sanoisin, että se on ilman muuta balladit, aiemmin mainituista syistä. Hurricanin käsitys länsiballadien "ongelmallisuudesta" pitää kyllä minusta paikkansa, paremmat mahdollisuudet länsimaalla on "pop/rock/rap jne. biisillä".
Tuo "useimmiten"... ööö... montako kertaa sadasta se on? Jos balladi ja "mikä tahansa muu" ovat pitkällä aikavälillä kappaleina keskimäärin yhtä hyviä, niin "mikä tahansa muu" kannattaa ainakin valita useammin kuin balladi.
Tämä hiukan nyt hämärtyy minulla. Tuntuu, että yrität harhauttaa minut väittämään jotain mitä en ole sanonut. Miksei balladin vaihtoehto voisi olla jotain, mikä muistuttaa musiikkia? Äkkiä muistellen kolmea maata lukuunottamatta kaikki länsimaat onnistuivat viime vuonna lähettämään biisin joka ei ole balladi, päätymättä silti DQ/Scooch-linjalle. Eikä se crossdressing huumorikortin pelaaminen mielestäni mitenkään mahdollisuuksia pilaa, jos biisi ja show on niin hyvä, että niitä mahdollisuuksia ylipäänsä on. Verka edustamassa Belgiaa vuonna 2005 olisi aika mielenkiintoinen skenario ajaa jossain vaihtoehtoistodellisuudessa ja katsoa miten kävisi.Timoteus kirjoitti: Balladin vaihtoehto on hyvin harvoin Ruslana/Lordi-osastoa. Yleensä tällä "ei ainakaan balladia tai mitään musiikkia muistuttavaakaan" -periaatteella päädytään DQ/Scooch-linjalle, jolla ei olla finaalipaikkaa tai kärkikymmenikköä lähelläkään.
Minulla on tästä hyvinkin sama näkemys. 2003 Belgia olisi itse asiassa lähellä voittaa balladilla (oikeastaan sen olisi jopa "kuulunut" voittaa), mutta paljon on senkin jälkeen virrannut vettä Ankkalinnan kanavan läpi. En usko, että Belgia olisi enää myöhempinä vuosina ollut Sanomilla likimainkaan noin lähellä kärkipisteitä.Timoteus kirjoitti: Vuodesta 2003 alkaen voitto on mennyt jollekin itsensä ylittäneelle maalle tai kun sellaista ei ole löytynyt, vahvaa siirtolaistukea nauttivalle maalle pienellä pistekeskiarvolla. En usko ensi vuoden tuovan asiaan muutosta mutta pahoin pelkään, ettei mikään maa mitään huikean uniikkiakaan onnistu kehittämään.
Belgia on kyllä juuri niitä maita, joiden täytyy keksiä jotain todella uniikkia voittaakseen. Rock-kortilla voisi hiljaisena vuonna olla saumat, olettaen että siltä saralta löytyy Belgiasta muutakin kuin Sergio and the Ladies... tosin yllättävän hyvin sekin pärjäsi minusta. Ja taisi saada enemmän pisteitä idästä kuin lännestä.
Vs: Belgia 2008
Tästä en voi olla yhtä mieltä. Nykymuotoisissa viisuissa (2004->) Ruslanan ja Lordin jälkeen jo seuraavaksi menestyneimpien vähäistä siirtolaistukea nauttineiden tyrkkyjen kategoriassa ovat Lisa Andreas, Chiara ja Magdi Rúzsan semifinaalitulos. Vaikka on totta, että balladin on vaikea voittaa, melkein minkä tahansa on. Länsimaalla ei ole paremmat mahdollisuudet "pop/rock/rap jne. biisillä" ellei se ole potentiaalisesti show'n varastava "pop/rock/rap jne. biisi". Koska hyvin harva biisi on sellainen, pidän vääränä väitettä, että balladeilla menestyttäisiin yleisesti huonommin kuin muunlaisilla viisuilla.kummituseläin kirjoitti:Kuitenkin jos pitäisi nimetä yksi genre, jota edustavalla kappaleella länsimaan on vaikeinta voittaa/menestyä, niin sanoisin, että se on ilman muuta balladit, aiemmin mainituista syistä. Hurricanin käsitys länsiballadien "ongelmallisuudesta" pitää kyllä minusta paikkansa, paremmat mahdollisuudet länsimaalla on "pop/rock/rap jne. biisillä".
Tuo "useimmiten"... ööö... montako kertaa sadasta se on? Jos balladi ja "mikä tahansa muu" ovat pitkällä aikavälillä kappaleina keskimäärin yhtä hyviä, niin "mikä tahansa muu" kannattaa ainakin valita useammin kuin balladi.
En yrittänyt harhauttaa sinua väittämään muuta kuin olet väittänyt, vaan kertoa, mihin tämä balladien dissaaminen käytännössä johtaa. Kyllähän Länsi-Euroopassa on huomattu, että kisa on voitettu viime aikoina useimmiten shownumeroilla. Sitä vain ei ole huomattu, että shownumeroilta vaaditaan jotakin tasoakin, vaan kuvitellaan, että DQ:t ja Scoochit ovat oivia vara-Ruslanoja ja -Lordeja. Olihan niillä tarttuva viisu ja mieleenjäävä lavaesitys.kummituseläin kirjoitti:Tämä hiukan nyt hämärtyy minulla. Tuntuu, että yrität harhauttaa minut väittämään jotain mitä en ole sanonut. Miksei balladin vaihtoehto voisi olla jotain, mikä muistuttaa musiikkia? Äkkiä muistellen kolmea maata lukuunottamatta kaikki länsimaat onnistuivat viime vuonna lähettämään biisin joka ei ole balladi, päätymättä silti DQ/Scooch-linjalle. Eikä se crossdressing huumorikortin pelaaminen mielestäni mitenkään mahdollisuuksia pilaa, jos biisi ja show on niin hyvä, että niitä mahdollisuuksia ylipäänsä on. Verka edustamassa Belgiaa vuonna 2005 olisi aika mielenkiintoinen skenario ajaa jossain vaihtoehtoistodellisuudessa ja katsoa miten kävisi.Timoteus kirjoitti: Balladin vaihtoehto on hyvin harvoin Ruslana/Lordi-osastoa. Yleensä tällä "ei ainakaan balladia tai mitään musiikkia muistuttavaakaan" -periaatteella päädytään DQ/Scooch-linjalle, jolla ei olla finaalipaikkaa tai kärkikymmenikköä lähelläkään.
DQ:n ja Scoochin nostin esimerkeiksi juuri siitä syystä, että kumpikin oli käsittämätöntä paskaa ja valittiin euroviisuihin vain ja ainoastaan, koska niillä kuviteltiin olevan paremmat mahdollisuudet kuin vastaehdokkaillaan. Tämä kuvitelma johtui nimenomaan tästä "show'lla pärjätään, balladilla ei" -ajattelusta. Vaikka sinä ja Hurrican ette ehkä olisikaan menneet tätä tietä niin pitkälle, että olisitte DQ:n tai Scoochin karsinnoistaan voittajiksi valinneet, löytyy niitä, jotka menevät. Siksi ajatusmallia pitää vastustaa.
Verkahan ei kuulu tähän asiaan ollenkaan, koska Verka oli oikeasti hyvä ja valittiin euroviisuihin siksi (ja tietenkin nimellään mutta tuskin sitä nimeäkään olisi ellei olisi oikeasti hyvä).
Njoo. Venäjän kymppi ja Turkin seiska tulivat raadeilta ja lopuista kuudestatoista pinnasta neljätoista tuli lännestä.kummituseläin kirjoitti:Rock-kortilla voisi hiljaisena vuonna olla saumat, olettaen että siltä saralta löytyy Belgiasta muutakin kuin Sergio and the Ladies... tosin yllättävän hyvin sekin pärjäsi minusta. Ja taisi saada enemmän pisteitä idästä kuin lännestä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
- kummituseläin
- Hörppijä
- Viestit: 230
- Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30
Vs: Belgia 2008
No onhan niillä toki hyviä sijoituksia tullut. Magdi Rúzsan blueskipale tosin kategorisoituu minun silmissä vahvasti erikoisuudeksi "jotain muuta" -osastolle, ei perinteiseksi balladiksi. Sen tilalle listaan voisi toki lisätä Shiri Maimonin. Mutta ropleema on, että Lisa Andreaksen ja Chiaran pistemäärät on aika lailla maksimeja, mitä länsiballadi voi saada. Tuo Chiaran tapaushan mulla oli nimenomaan esimerkkinä. Lisa Andreaksen biisikin osui aika hyvään saumaan - erottui hyvin sillä, että oli sen vuoden selvästi "pienin ja hiljaisin" biisi, mutta jäi tietysti balladiosastolla Lane Mojen jalkoihin.Timoteus kirjoitti: Tästä en voi olla yhtä mieltä. Nykymuotoisissa viisuissa (2004->) Ruslanan ja Lordin jälkeen jo seuraavaksi menestyneimpien vähäistä siirtolaistukea nauttineiden tyrkkyjen kategoriassa ovat Lisa Andreas, Chiara ja Magdi Rúzsan semifinaalitulos.
Lordi oli ilmiönä aika oma lukunsa, mutta siinäkin ratkaisi paljon se, että se oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Uskoisin, että esim. Wig Wam tai Vanilla Ninja olisi ollut vahva voittajaehdokas, jos jompikumpi olisi esiintynyt vuonna 2006 Lordin tilalla. Ne napsivat hyvin irtopisteitä myös vaikeasti lähestyttävästä Jugoslaviasta, vaikka olivat samalla astialla ja kuokkavieraana ohi kiilasi vielä Moldovan mummokin. Niillä ei vain ollut samaa optimikattausta kuin Lordilla, joka pääsi rock-osastolle yksinään pisteitä rohmuamaan. Itse asiassa toi Vanilla-Wigwamin pistepotti Jugoista oli olosuhteet huomioiden minusta niin mykistävä, että se oli suurin syy miksi seuraavana vuonna laitoin pelimerkit Lordille.
Balladit ovat kyl edelleen eniten pisteitä kahmiva lajityypi viisuissa, joten toki niitä riittää länsimaisillekin yrittäjille. Mutta länsiballadi ei vaan pure balkanilla, eikä balladeista oikein voi muodostua niin suurta alitarjontaa, että se kompensoisi tuon aukon.
Huono balladi ja huono poprock ovat ainakin siinä mielessä yhtä huonoja, molemmilla voi saada nolla pistettä ellei ole auttavia naapureita. Ero näkyy siinä, että hyvällä poprockillä länsimaa voi otollisena vuonna voittaa, kun taas hyvällä balladilla voi käytännössä maksimissaan saada vain hyvän sijoituksen. Ilmiön täytyy olla sitä verta lineaarinen, että jotain vaikutusta esiintyy myös noitten kahden ääripisteen välissä.Timoteus kirjoitti: Länsimaalla ei ole paremmat mahdollisuudet "pop/rock/rap jne. biisillä" ellei se ole potentiaalisesti show'n varastava "pop/rock/rap jne. biisi".
Hmm... toki harva biisi pystyy varastamaan shown, mutta tarkoittaako se sitten että genrellä ei ole väliä? Minusta tuo johtopäätös ei seuraa tuosta oletuksesta. Ennemminkin tuo puhuisi balladeja vastaan, koska länsimaa todellakin tarvitsee sen, että se pystyy varastamaan shown ja balladilla sen luulisi olevan keskimääräistä vaikeampaa. En tiedä mitkä biisit aiempina vuosina ovat siinä onnistuneet, mutta Helsingissä se showstopper oli Verka, ei Molitva.Timoteus kirjoitti: Koska hyvin harva biisi on sellainen, pidän vääränä väitettä, että balladeilla menestyttäisiin yleisesti huonommin kuin muunlaisilla viisuilla.
Tässä kuitenkin tuntuu menevän nyt biisin ja genren vaikutus hieman sekaisin. Minusta minun malli on aika yksinkertainen, ei tästä näin monimutkaista pitäisi tulla.
Aaa... No toi pitää varmaan paikkansa, että britit ajatteli Scoochin valitessaan, että show pitää olla (toisen suositun version mukaan britit eivät ajatelleen mitään) mutta toi tuntuu kyl aika kaukaa haetulta, että se ois jotenkin seurausta juuri ja ainoastaan balladien dissaamisesta. Ikäänkuin mitään muita vaihtoehtoja ei olisi. Ja onhan brittien lähivuosien "menestys" saavutettu ihan muilla biiseillä ku balladeilla, joten miksi juuri balladit olisivat nyt olleet brittien silmätikkuna. Enempi näkisin Scoochin valinnan reaktiona euroviisujen nykymenoon ylipäänsä, en mitenkään juuri balladeihin liittyvänä johtopäätöksenä. Ja tulihan balladi siellä toiseksi. Vaikka Big Brovaz niitten olis minusta kandenu valita... itse asiassa veikkaanpa, että nimenomaan BB oli se ykköskärsijä kun Daz Sampsonin jälkeen britit väärinajatteli, että ahaa rapilla ei pärjätä.Timoteus kirjoitti: En yrittänyt harhauttaa sinua väittämään muuta kuin olet väittänyt, vaan kertoa, mihin tämä balladien dissaaminen käytännössä johtaa. Kyllähän Länsi-Euroopassa on huomattu, että kisa on voitettu viime aikoina useimmiten shownumeroilla. DQ:n ja Scoochin nostin esimerkeiksi juuri siitä syystä, että kumpikin oli käsittämätöntä paskaa ja valittiin euroviisuihin vain ja ainoastaan, koska niillä kuviteltiin olevan paremmat mahdollisuudet kuin vastaehdokkaillaan. Tämä kuvitelma johtui nimenomaan tästä "show'lla pärjätään, balladilla ei" -ajattelusta.
Oikeastaan en nyt kuitenkaa hahmota, miten tää on relevanttia kun puhutaan genren vaikutuksesta länsimaan menestysmahdollisuuksiin. Jos jossain valittiin huono biisi väärin perustein, niin ei se muun euroopan mieltymyksiä miksikään muuta kuitenkaan.
Ja olisi hyvin todennäköisesti länsimaan edustajanakin kerännyt enemmän pisteitä kuin yksikään länsimainen balladi semifinaaliaikana.Timoteus kirjoitti: Verkahan ei kuulu tähän asiaan ollenkaan, koska Verka oli oikeasti hyvä ja valittiin euroviisuihin siksi
No se selittää jotain. Tai oikeastaan se on vielä käsittämättömämpää. Näkeekös muuten jostain tai oisko sulla kenties jemmassa, mitkä maat ovat televoting eran aikana antaneet pisteet raadeilla?Timoteus kirjoitti: Njoo. Venäjän kymppi ja Turkin seiska tulivat raadeilta
Vs: Belgia 2008
Toki mutta eivätpähän Ruslana ja Lordikaan mitään tyypillisiä pop- ja rock-tyrkkyjä olleet, joten tällä periaatteella Ruslanan ja Lordin voitoilla ei voi perustella popin tai rockin lähettämistä ja ups, "maksimi", mitä perinteisellä popilla tai rockilla ilman kaveritukea on otettavissa, jääkin Chiara-tasolle tai alle. Tähän oikeastaan kiteytyy pointtini. Niitä potentiaalisia show'n varastajia on harvassa. Kaikista länsieurooppalaisiin karsintoihin tarjottavista tyrkyistä niitä on ehkä yksi kymmenestätuhannesta (jos sitten sitäkään, täysin hatusta heitetty luku kylläkin, sen myönnän). Useimmilla mailla ei useimpina vuosina ole mitään sellaista tarjolla luultavasti esikarsinnassakaan. Potentiaalisen show'n varastajan jälkeen hyvä balladi voi olla jo seuraavaksi paras vaihtoehto, ja siten monestikin paras oikeasti olemassa oleva vaihtoehto.kummituseläin kirjoitti: No onhan niillä toki hyviä sijoituksia tullut. Magdi Rúzsan blueskipale tosin kategorisoituu minun silmissä vahvasti erikoisuudeksi "jotain muuta" -osastolle, ei perinteiseksi balladiksi.
Chiaralla oli kyllä toisaalta katastrofaalinen arpaonni. Jos oletetaan, että Chiaran pistemäärä oli arvasta yhtä pahasti riippuvainen kuin menestyvien viisujen yleensä, olisi puolenvälin tienoilla esiintyminen tuonut nelisenkymmentä pistettä lisää, vihoviimeisenä esiintyminen laskennallisesti 86 (tässä yhteydessä ei liene tarkoituksenmukaista pureutua laskentatapaan, tarkoituksenani on loppukesästä julkaista tilastoja, joista tämä selviää). Loppupuolen esiintymispaikka olisi siis todennäköisesti tuonut voiton.kummituseläin kirjoitti:Mutta ropleema on, että Lisa Andreaksen ja Chiaran pistemäärät on aika lailla maksimeja, mitä länsiballadi voi saada. Tuo Chiaran tapaushan mulla oli nimenomaan esimerkkinä.
Se on kyllä totta, että alitarjontaa balladeista ei enää hetkeen muodostune etenkin nyt kun sellaisella voitettiin. Hyvällä tuurilla sellainen tosin voi olla finaalissa. Eihän vuoden 2005 balladialitarjontakaan pätenyt koko osallistujajoukossa, semifinaalissa niitä oli paljon. Tässä suhteessa pelottavinta on, jos jugot eivät hetkeen Molitva-huumassa muuta lähetä. Niistä kun on muutama finaalissa joka tapauksessa. Mutta tämähän jää nähtäväksi.kummituseläin kirjoitti:Balladit ovat kyl edelleen eniten pisteitä kahmiva lajityypi viisuissa, joten toki niitä riittää länsimaisillekin yrittäjille. Mutta länsiballadi ei vaan pure balkanilla, eikä balladeista oikein voi muodostua niin suurta alitarjontaa, että se kompensoisi tuon aukon.
En ole sanonut, että genrellä ei olisi väliä, vaan että se ei saisi mennä yli kaiken muun, ei ainakaan sillä tapaa, että yksi lajityyppi hylätään suoralta kädeltä heti ja pysyvästi. Ilmeisesti emme edes ole tästä kovinkaan eri mieltä. Koko keskustelu kuitenkin sattui lähtemään liikkeelle väitteestä, että Länsi-Euroopan maan ei tule lähettää balladia. Vaikka väitettä ei olekaan esitetty täysin ehdottomana, se on silti näyttänyt liian ehdottomalta siihen nähden, miten balladeilla pro muunlaisilla viisuilla on (ilman merkittävää siirtolaistukea) menestytty.kummituseläin kirjoitti:Hmm... toki harva biisi pystyy varastamaan shown, mutta tarkoittaako se sitten että genrellä ei ole väliä? Minusta tuo johtopäätös ei seuraa tuosta oletuksesta. Ennemminkin tuo puhuisi balladeja vastaan, koska länsimaa todellakin tarvitsee sen, että se pystyy varastamaan shown ja balladilla sen luulisi olevan keskimääräistä vaikeampaa.Timoteus kirjoitti: Koska hyvin harva biisi on sellainen, pidän vääränä väitettä, että balladeilla menestyttäisiin yleisesti huonommin kuin muunlaisilla viisuilla.
Niin. Siis ratkaisevalla äänestyskierroksella Scoochia vastassa oli nimenomaan balladi ja Scooch voitti prosentein 54-46. Jos jonkinlainenkin osa Scoochia äänestäneistä äänesti sitä vain siksi, että kuvitteli sen pärjäävän, kun on show ja kaikki, niin eipä tuloksen vääristymiseen muuta tarvittu. Cindyltäkin saattoi jäädä samasta syystä jäädä uupumaan ääniä, jotka muuten olisivat tulleet, "kun eihän balladilla kuitenkaan voi pärjätä". No, oikeassa toisaalta olivat, koska ei Cindyn balladilla olisikaan pärjätty mutta olisihan keskinkertaisella balladillakin hävinnyt edes hieman kunniakkaammin kuin katastrofaalisen ankealla vitsiviisulla, jonka ainoa "huumori" oli kaksimielisyyksissä, joilla ei ollut mitään mahdollisuutta aueta kenellekään.kummituseläin kirjoitti:Aaa... No toi pitää varmaan paikkansa, että britit ajatteli Scoochin valitessaan, että show pitää olla (toisen suositun version mukaan britit eivät ajatelleen mitään) mutta toi tuntuu kyl aika kaukaa haetulta, että se ois jotenkin seurausta juuri ja ainoastaan balladien dissaamisesta. Ikäänkuin mitään muita vaihtoehtoja ei olisi. Ja onhan brittien lähivuosien "menestys" saavutettu ihan muilla biiseillä ku balladeilla, joten miksi juuri balladit olisivat nyt olleet brittien silmätikkuna. Enempi näkisin Scoochin valinnan reaktiona euroviisujen nykymenoon ylipäänsä, en mitenkään juuri balladeihin liittyvänä johtopäätöksenä. Ja tulihan balladi siellä toiseksi. Vaikka Big Brovaz niitten olis minusta kandenu valita... itse asiassa veikkaanpa, että nimenomaan BB oli se ykköskärsijä kun Daz Sampsonin jälkeen britit väärinajatteli, että ahaa rapilla ei pärjätä.
Kunnollista rap-tyrkkyä olen muuten kansainväliseen kisaan odottanut. Nolotkin tyrkyt ovat saaneet käsittämättömän paljon pisteitä. Jopa Daz sai pisteitä kymmeneltä maalta, mikä Britannian kohdalla tarkoittaa, että ääniä on täytynyt tulla äänestäneiden maiden kantaväestöltäkin. Sopivamman maan edustajana sama tyrkky olisi ollut kirkkaasti kärkikymmenikössä. "Ansaittu" sijoitus olisi ollut keskikastia. Katu-uskottava rap on jotakin, mitä kannattaisikin (ihan minkä tahansa maan) kokeilla ennen kuin joku muu ehtii ensin. Vielä sillä erottuisi.
No jaa. Tokkopa. Sen verran Ukrainallakin on tätä nykyä neuvosto- ja diasporalisää. Jos niiden vaikutusta yrittää eliminoida, tuloksesta putoaa pois viitisenkymmentä pistettä. (En siis vähennä kaikkien kaverimaiden antamia pisteitä tuloksesta sellaisenaan, vaan korvaan ne jäävittömien maiden antamalla keskiarvolla.)kummituseläin kirjoitti:Ja olisi hyvin todennäköisesti länsimaan edustajanakin kerännyt enemmän pisteitä kuin yksikään länsimainen balladi semifinaaliaikana.Timoteus kirjoitti: Verkahan ei kuulu tähän asiaan ollenkaan, koska Verka oli oikeasti hyvä ja valittiin euroviisuihin siksi
Jotenkin näin.kummituseläin kirjoitti:Näkeekös muuten jostain tai oisko sulla kenties jemmassa, mitkä maat ovat televoting eran aikana antaneet pisteet raadeilla?
1998-2002 (aina osallistuessaan): Bosnia-Hertsegovina, Makedonia, Romania, Turkki, Venäjä
Näiden lisäksi:
1998: Unkari
1999: Irlanti
2000: Alankomaat, Latvia
2001 - 50/50: Kreikka, Kroatia, Malta, Portugali, Slovenia
2002 - 50/50: Espanja, Kreikka, Kroatia, Kypros, Liettua, Malta, Slovenia, Suomi
2003: Bosnia-Hertsegovina, Irlanti, Venäjä
2004 semi: Monaco
2004 finaali: -
2005 semi: Albania, Andorra, Monaco
2005 finaali: Moldova, Monaco
2006 semi: Albania, Monaco
2006 finaali: Albania, Monaco
2007 semi: Georgia
2007 finaali: Albania, Andorra
Vuosina 2001-02 osa maista antoi siis pisteitä 50/50 raati/puhelinäänestys -systeemillä. Vuodesta 2004 alkaen kaikissa maissa (paitsi Monacossa 2005-06) on järjestetty tai on ollut tarkoitus järjestää puhelinäänestys mutta joissakin tapauksissa se on epäonnistunut tai ääniä ei ole tullut tarpeeksi (kynnys on kait 2000 ääntä), jolloin on jouduttu turvautumaan vararaatiin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Vs: Belgia 2008
Eurosong.be uutisoi että Belgiassa järjestetään 28 laulun karsinta; neljä alku-, kaksi välierää ja finaali. Brysselin kirjeenvaihtaja varmaan tiedottaa enemmän .
- tonywerner
- Kanta-asiakas
- Viestit: 28218
- Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
- Paikkakunta: Riihimäki
Vs: Belgia 2008
IhanaaRoope kirjoitti: Eurosong.be uutisoi että Belgiassa järjestetään 28 laulun karsinta; neljä alku-, kaksi välierää ja finaali. Brysselin kirjeenvaihtaja varmaan tiedottaa enemmän
Paljon uusia karsintalauluja
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough
Cause love comes once, if you're lucky enough
Vs: Belgia 2008
Kivaa, flaamien karsinnoissa on yleensä aina useitakin biisejä joista tykkään kovasti. Harmi vain etteivät ne juuri koskaan voita.
Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!
Vs: Belgia 2008
Päiväykset vahvistuneet. Show't sunnuntaisin 27.1. alkaen, finaali 9.3., formaatti Roopen edellä mainitsema (neljä alkuerää, kaksi välierää ja finaali, kussakin show'ssa seitsemän kappaletta mukana).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: Belgia 2008
http://www.gylleneskor.se/view_news.php?newsID=1296
Bobby Ljunggren, Thomas G:son och Henrik Wikström TAAS liikkeellä...
Bobby Ljunggren, Thomas G:son och Henrik Wikström TAAS liikkeellä...
Använd fingret, det gör susen
Vs: Belgia 2008
Belgian tyrkkyjä tiedossa.
http://www.twelvepointsdouzepoints.be/
HEAT ONE :
01. "Magical sensation" - Katy Satyn.
02. "Shut down the heatmachine" - Raeven.
03. "What I like about you" - Brahim.
04. "We breathe" - Eva Darche.
05. "Decadence" - Femme Fatale (Biba Binoche/Betty).
HEAT TWO
01. "Breaking all the rules" - Kenza.
02. "Your guiding star" - E.F.R..
03. "O julisi na jalini " - Ishtar.
04. "Game over" - Esther.
05. "Addicted to you" - Tanja Dexters. (song by G:son)
HEAT THREE
01. "My music" - Ellis-T.
02. "Rumour has it" - Tabitha Cycon.
03. "I'm not sorry" - Di Bono.
04. "If I can't find my love" - Nelson.
05. "Wheel of time" - Geena Lisa (written by Yves Barbieux - Urban Trad).
HEAT FOUR
01. "Vagabundo" - Francesco Palmeri.
02. "Shout it out" - Paranoiacs.
03. "Around the world" - Elisa.
04. "Lonely hearts on wheels" - A Butterfly Mind.
05. "I feel the same way" - Sandrine.
Vielä pitäisi tulla kahdeksan tyrkkyä lisää.
http://www.twelvepointsdouzepoints.be/
HEAT ONE :
01. "Magical sensation" - Katy Satyn.
02. "Shut down the heatmachine" - Raeven.
03. "What I like about you" - Brahim.
04. "We breathe" - Eva Darche.
05. "Decadence" - Femme Fatale (Biba Binoche/Betty).
HEAT TWO
01. "Breaking all the rules" - Kenza.
02. "Your guiding star" - E.F.R..
03. "O julisi na jalini " - Ishtar.
04. "Game over" - Esther.
05. "Addicted to you" - Tanja Dexters. (song by G:son)
HEAT THREE
01. "My music" - Ellis-T.
02. "Rumour has it" - Tabitha Cycon.
03. "I'm not sorry" - Di Bono.
04. "If I can't find my love" - Nelson.
05. "Wheel of time" - Geena Lisa (written by Yves Barbieux - Urban Trad).
HEAT FOUR
01. "Vagabundo" - Francesco Palmeri.
02. "Shout it out" - Paranoiacs.
03. "Around the world" - Elisa.
04. "Lonely hearts on wheels" - A Butterfly Mind.
05. "I feel the same way" - Sandrine.
Vielä pitäisi tulla kahdeksan tyrkkyä lisää.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Vs: Belgia 2008
Olisikohan tässä suosikki Tykkäsin Tanjasta jo aikanaan vuonna 2002.Timoteus kirjoitti: 05. "Addicted to you" - Tanja Dexters. (song by G:son)
Vs: Belgia 2008
Voisin ainakin veikata yhden nimimerkin, jonka suosikki se varmasti on.
Послушай - у сердца голос мой.
Vs: Belgia 2008
Tämä kappaleen säveltäjätär laulaa ja säveltää ruotsalaisessa Sarek-yhtyeessä.Timoteus kirjoitti: 01. "Magical sensation" - Katy Satyn.
Tämän kappaleen on säveltänyt Marc Paelinck, joka sävelsi aikoinaan Xandeen ja Sergion viisutkin.Timoteus kirjoitti:02. "Shut down the heatmachine" - Raeven.
Riskinä seniorilaumat
- tonywerner
- Kanta-asiakas
- Viestit: 28218
- Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
- Paikkakunta: Riihimäki
Vs: Belgia 2008
kais(t)a kirjoitti: Voisin ainakin veikata yhden nimimerkin, jonka suosikki se varmasti on.
Tämän ehdokkaan nimi ja esittäjän nimi kuulostavat myös mielenkiintoisiltaTimoteus kirjoitti: 05. "Decadence" - Femme Fatale
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough
Cause love comes once, if you're lucky enough
Vs: Belgia 2008
Addicted to you entisen Miss Belgian käsissä!? :tuuletus: Ihan mieluusti! :tapu:kais(t)a kirjoitti: Voisin ainakin veikata yhden nimimerkin, jonka suosikki se varmasti on.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-
Re: Belgia 2008
Heräsin talviunesta, kun on Flanderin vuoro osallistua...
Tiedonmurusia Belgian kandidaateista:
HEAT ONE
01. "Magical sensation" - Katy Satyn
up-tempo, irlantilaisvaikutteita, Star Academy –kolmonen
02. "Shut down the heatmachine" - Raeven
aiheena global warming, biisin taustalla Marc Paelinck
03. "What I like about you" - Brahim
mukana Flanderin ensimmäisessä Idool-kisassa, kestosuosikki, "P.O.W.E.R." kaksi vuotta sitten
04. "We breathe" - Eva Darche
Marc Paelinck jälleen, aiheena mieletön väkivalta
05. "Decadence" - Femme Fatale
Big Brother Betty, sittemmin Biba Binoche, nyt siis Femme Fatale, biisin takana Maltan 2002 edustuskappaleen tekijä
HEAT TWO
01. "Breaking all the rules" - Kenza
r&b-vaikutteita
02. "Your guiding star" - E.F.R.
Simple Minds–U2 –vaikutteita, Idool 2004 –kakkosen, Wouterin, uusin projekti Escape From Reality
03. "O julisi na jalini " – Ishtar
esitetään mielikuvituskielellä
04. "Game over" - Esther
pop-r&b-rock -vaikutteita, Idool 2007 –kakkonen, nimestä huolimatta esityskielenä hollanti
05. "Addicted to you" - Tanja Dexters
G:son-biisi, Miss Belgia kymmenen vuoden takaa, ensimmäinen sinkku 2000, viimeksi TV:ssä Sterren Op Het Ijs –showssa
HEAT THREE
01. "My music" - Ellis-T
biisin takana Regi (Milk Inc)
02. "Rumour has it" - Tabitha Cycon
Marc Paelinck taas, jazz-soul-pop-gospel –numero
03. "I'm not sorry" - Di Bono
elektro-poprokkia
04. "If I can't find my love" – Nelson
lauloi sisko Elsien taustalla Eurosong 2002 –kisassa
05. "Wheel of time" - Geena Lisa
biisi Yves Barbieuxn (Urban Trad) käsialaa, Geena Lisa on ilmiö Flanderin viihdemaailmassa
HEAT FOUR
01. "Vagabundo" - Francesco Palmeri
mukana Belle Perezn bändissä, kesähitti "Yaka Dansé", latin-reggae-creole-zouk (?) –sekoitus
02. "Shout it out" - Paranoiacs
autotallirokkia
03. "Around the world" - Elisa
ei kisannut Idoolissa vaan Topmodelissa, biisin tekijä norjalainen Ove André Brenna
04. "Lonely hearts on wheels" - A Butterfly Mind
tunnetaan paremmin X-Factor -kisan Cappaert Sisterseinä
05. "I feel the same way" – Sandrine
Idool 2004 –kolmonen, Flanderin souldiiva, motown-fiiliksiä, taustalla Goosebumps-hitin tekijät
Biisejä kuulematta "varmat finalistit" Geena Lisa ja Sandrine...
Linnut, munat ja internet pysäyttäkää!
Vs: Belgia 2008
Kiitos gbfanbe infosta! Mikähän into belgialaisilla on tuohon mielikuvituskieleen, eihän sitä enää jookos? Tuo Geena Lisa jotenkin haiskahtaa voittajalta... Mutta oma suosikki on 95% varmuudella kyllä tuo G:sonin Addicted to you...
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"
Vs: Re: Belgia 2008
Olisiko ihan tarttuva dancebiisi kyseessä?gbfanbe kirjoitti: 01. "My music" - Ellis-T
biisin takana Regi (Milk Inc)
Riskinä seniorilaumat
Vs: Belgia 2008
Oi mitä tietoja. Ihanaa kun joku osaa kertoa tarkemmin.
Toi mielikuvituskieli kyllä tökkii jo. Tai tökki itse asiassa jo sillon 2003...
Mutta listasta vois jo päätellä, että Belgia parantaa viime vuodesta.
Toi mielikuvituskieli kyllä tökkii jo. Tai tökki itse asiassa jo sillon 2003...
Mutta listasta vois jo päätellä, että Belgia parantaa viime vuodesta.
Послушай - у сердца голос мой.
- tonywerner
- Kanta-asiakas
- Viestit: 28218
- Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
- Paikkakunta: Riihimäki
Vs: Belgia 2008
Tuhannesti kiitoksia gbfanbe informaatiosta
Mielenkiintoiselta kuulostaa jälleen Belgian karsinta
Vaikka aika paljon Idool- ja muita kykykisa-tyrkkyjä mukana (kuten BB )
Mielenkiintoiselta kuulostaa jälleen Belgian karsinta
Vaikka aika paljon Idool- ja muita kykykisa-tyrkkyjä mukana (kuten BB )
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough
Cause love comes once, if you're lucky enough
Vs: Belgia 2008
Tämän biisin voi kuunnella x. Vaikka pahin "arvosana" euroviisulle lieneekin ihan kiva, niin sellainen Nelsonin biisi on.Timoteus kirjoitti: 04. "If I can't find my love" - Nelson.
Riskinä seniorilaumat
Vs: Belgia 2008
Pätkät Belgian ensimmäisen semifinaalin biiseistä voi kuunnella täällä.
Riskinä seniorilaumat
Vs: Belgia 2008
Eva Darchen We breathe ja Katy Satyn Magical sensation ovat noiden pätkien perusteella ihan huippuja!
Riskinä seniorilaumat
Re: Belgia 2008
Olipa yllattavan hyvan kuuloisia! Parhaalta kuulosti Eva Darchen biisi, upea! Heikoin oli Brahimin biisi, huono yritys.. Reilusti alle keskitason genressaan, amatoorimaista...
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.
arī man jāaiziet.
Re: Belgia 2008
Katy Satynin biisi on nyt kokonaan kuunneltavissa osoitteessa http://radio2.be/demadammen/madammen_ar ... ikelid=781. Hyva biisi! Biisit tulee kokonaan kuunneltaviksi yhden biisin paivavauhtia.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.
arī man jāaiziet.