Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Ate »

Ostin uuden tietokoneen :uujee:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Ate kirjoitti: Ostin uuden tietokoneen :uujee:
awww, sillä on vauva!  :tapu:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Pitkällisen empimisen jälkeen uuden silmälasit on sitten hankittu.. tai siis ne ovat siellä optikolla vielä hiottavina ym. mutta tammikuussa saapuvat sitten. Lisäksi haksahdin vaaleansinisiin mattoihin-- ne laitetaan sitten makuuhuoneeseen. Lisäksi äiti osti minulle synttärilahjaksi sinisen sängynpeiton.. (mikähän minun lemppariväri on, haluaako joku arvata?)  ;)
Hyvän olon salaisuus on löytää oma Tikrujen herkkunsa. Silloin pysyy terveenä ja vahvana. Ja kun jaksat pomppia, voit näyttää isommalta!

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Ate »

JeSSSe kirjoitti:
Ate kirjoitti: Ostin uuden tietokoneen :uujee:
awww, sillä on vauva!  :tapu:
Jee vauva! Kauheen eri ku vanha :shock: Miten tätä osaa käyttää...
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ostin ruskean kauluspaidan. Ei ollut alennuksessa. :hiips: Lisäksi ostin pikkusiskolle lahjan, kun menen huomenna käymään.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olin kaupoissa reilun tunnin ja onnistuin käyttämään noin 70 euroa. :shock: En tajuu itekään. Oon joku maailman paras shoppailemaan.

Ostin H&M:ltä vaatteita noin 42 eurolla. Ostin harmaan tissipaidan, joka on niin tissi, että saatan tarvita seuraaviin bileisiin tissivalvojan, joka vahtii, miten mun kaula-aukko on. :shock: Sit ostin toisenkin harmaan vaatteen (hassua, ostin tätä väriä viimeksi joskus seitsemän vuotta sitten), joka on niin kuin semmoinen lyhyt pitkähihainen juttu, jota voi käyttää toppien ja t-paitojen kanssa lämmikkeenä. Sen kuosi on vähän niin kuin maastokuosia, mut siinä on pupuja. Kuulostaa ihan sairaalta, mut ei se oo kovin. Kolmas ostokseni oli ihan tavallinen punainen, v-kaula-aukkoinen paita.

Loput rahat syydin sitten Stokkalle, josta ostin kaksi helmiäisluomiväriä (toinen on ruskea ja toinen semmonen vaalee, kauheen eriä ku mun vanhat meikit). Lisäksi ostin yhden ihokarvanpoistotuotteen, mut siitä en kerro tarkemmin, ettei Muzis taas intoudu lempinimittelemään. :heh:

Naurettavaa tässä on, etten edelleenkään löytänyt alushousuja, joita oikeesti tarttisin. No, huomenna uusiksi.
What color is your life?

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Kävin tänään vihdoin ja viimein ostamassa uuden sohvan. Puoleen hintaan on ihanan muhkea ja pehmeä divaanisohva, väriltään Chocolate.  :uujee: Ensi keskiviikkona tuodaan uusi koiranpeti ja vanha kauhtunut viedään samalla pois. Ehanaa!  :tuuletus:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Munkin on pitänyt uutta sohvaa katsella, nyt olisi tosi kivoja alennusmyynneissä. Mutta kun  vaan jotenkin tuntuu turhalta ostaa uutta... Joten kait sitä kirppareilta vaan täytyy silmäillä. Tai onhan niitä käytettyjä kai noissa honekasluliikkeissäkin joskus.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Älkää päästäkö mua kauppaan, ei ees ruokakauppaan. :puna: Käytiin Prismassa ja onnistuin taas shoppailemaan. Mutku löytyi ihana valko-musta pääkallolaukku 30 prosentin alennuksella. Keksin kauheen hienoja syitä, miksi sain ostaa sen. Lisäksi ostin lasten pannan, jossa on pinkkiä ja hopeaa. Aikuinen, toki. :heh: Mut se sopii mainiosti uudenvuoden juhlintaan. :ylppis:
What color is your life?

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Käväisin tsekkailemassa alennusmyyntejä. Minun piti ostaa uusi kosteusvoide, ja se löytyi Sokoksen alesta niin edullisesti, että sain siihen budjetoimallani summalla ostettua myös Celine Dionin hajuveden (satun nimittäin tykkäämään tuoksusta vaikka sen keulakuva jättääkin minut kylmäksi), jalkavoidetta ja puhdistavan savinaamion. Jee, alennusmyynnit, jee. :tapu:

Indiskassa kävin katsastelemassa yhtä puseroa joka on himottanut minua pitkään, mutta sitä ei silti ollut alennettu tarpeeksi että olisin viitsinyt sen ostaa. Sen sijaan matkaan tarttui muutamaa aromaterapeuttista öljyä tuoksulamppuun laitettavaksi. Eukalyptus tekee gutaa jos olo on flunssainen, ja appelsiini virkistää.

Siinäpä nuo, rahaa ostoksiin upposi kolmisen kymppiä.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja WandA »

Minä sorruin käyttämään tänään huikean 50 € lahjakorttini sokkarille.  Ostin kauan himoitsemani hajuveden, mustikkaisen kosteusvoiteen ja mineraalimeikkivoiteen. Kaikki vanhat kunnon meikkivoiteet oli kadonneet mineraalimyllytyksen tieltä, mutta samaa tahnaa ne varmaan suunnilleen on..  :hiips: Aiemmin ostamaani mineraalipuuteriin olen tosin aivan rakastunut. :ihana:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Ai niin piti vielä lisätä tähän shoppailuhommaan... Olen sellainen shoppaaja, että aina etukäteen pitää suunnitella mitä ostaa. Eilenkin oli ihan toinen sohva katsottuna valmiiksi ja mukaan lähti ihan eri. Paras oli kun piti varata matka Mallorcalle, löysimmekin itsemme Romaniasta. Etukäteen on kaikki harkittava tarkkaan!  :mrgreen:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Vietin krapulaisen päivän Helsingissä raahaamalla mieheni alennusmyynteihin ja hyvinhän se meni. Välillä vähän euron purilaista ja juomaa ja jo taas jaksoi. Eikä edes kertaakaan mennyt hermot -kummaltakaan. Perheen pienimmät saivat vaatteita urakalla (paheeni on lastenvaatteiden hamstraus), minä naaman voiteluaineita (liekö tähän enää mikään auttaa) ja mies housut (hei, on se enemmän kuin sukat, koska sukat = ultimate sääliostos!). Jokaiselle jotain! Ja kun mies oli mukana niin sehän on sama kuin oma henkilökohtainen kantaja... Somaa oli ihmisvilinässä kun Noposella syli täynnä kasseja ja kaiken kruununa mukaan ostettu kakku (kuopuksella synttärit ja laiska äiti). Kyllä kannatti taas maalta kaupunkiin asti lähteä.

:D

(Kauheeta, tais tulla sulku-kiintiö täyteen.)
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ashanti »

kwak kirjoitti: Kävin tänään ensimmäistä kertaa ikinä Ikeassa.
En ole koskaan kuullut, nähnyt, tietääkseni tuntenut ketään, joka ei olisi käynyt Ikeassa. Olen hämmentynyt, että joku on voinut koskaan olla ikeaton. Tai siis, olen minäkin aikoinaan ollut Ikea-neitsyt mutta että joku vielä vuonna 2007...  :miettii::mrgreen:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Minä olen mennyt Ikean ohi. Lasketaanko se?
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minä olen käynyt Ikeassa vain kaksi kertaa  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mä en ole koskaan käynyt Ikeassa. :eiei:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jónsì kirjoitti: Mä en ole koskaan käynyt Ikeassa. :eiei:
Neitsyt :hahaha:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Täytyyhän ihmisen jollain mittarilla säilyttää neitsyytensä. :heihaloo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mäpä en oo koskaan nähnyt Titanicia. Siis sitä elokuvaa sen enempää kuin sitä meren pohjassa makaavaa laivaakaan.

Mutta takaisin asiaan. Mä en muista kuinka monta kertaa oon käynyt Ikeassa. En kuitenkaan kovinkaan usein. Ihan "muutaman" vuoden olen odotellut, että saisivat sen rakennettua myös Tampereen lähistölle.  :niinpa:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jónsì kirjoitti: Täytyyhän ihmisen jollain mittarilla säilyttää neitsyytensä. :heihaloo:
No kiva  :niinpa:

*miettii onko millään mittarilla enää neitsyt*  :miettii:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olin Ikea-neitsyt vuoden 2006 loppupuolelle asti, ja kokemus oli niin karsea, et toivoisin olevani vieläkin. :eeek:
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mäkin oon käynyt Ikeassa vaan kerran, enkä kovasti kaipaa uusintaa minäkään.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Minä kävin Ikeassa tänä vuonna ensimmäistä kertaa eläissäni ja taisin angstata tänne kokemuksen karmeudesta. Laatu oli aivan järkyttävän huonoa, monet hinnat siihen nähden törkeän korkeita, palvelu töykeää ja kaikki vaikeaa. Yäk, Ikeaan en enää astu.

Nykyään halutessani halvalla huonekaluja suuntaan kierrätyskeskukseen. Sieltä saa uskomattoman halvalla huonekaluja, joiden kestävyys on aivan eri luokkaa kuin Ikean huterien hyllyjen. Lisäksi ainakin Vantaan kierrätyskeskuksessa on aivan ihana henkilökunta. <3
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Oon pari kertaa käynyt Ikeassa. Siitä kaupasta löytyy niin hyviä kuin huonojakin puolia. Itse oon tykännyt edullisista hinnoista, mutta miinuksia saa se sokkelo, joka joutuu menemään läpi ennen kuin pääsee haluamalleen osastolle. Eihän ne tuotteet mitään uniikkeja ole, mutta kyllä ne mulle on kelvanneet.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Hazel kirjoitti: Mäkin oon käynyt Ikeassa vaan kerran, enkä kovasti kaipaa uusintaa minäkään.
Samiksii, kerran käyny Ikeassa, viime marraskuussa. Murcian (Espanjassa) Ikeassa ainakin sai hyvää palvelua ja tykkäsin kaikesta mitä siellä oli, rahaakin sain menemään oikein kunnolla  :draamaa:
kais(t)a kirjoitti: Mäpä en oo koskaan nähnyt Titanicia. Siis sitä elokuvaa sen enempää kuin sitä meren pohjassa makaavaa laivaakaan.
Titanic on maailmankaikkeuden paras elokuva  :shock:

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja kwak »

assi kirjoitti: En ole koskaan kuullut, nähnyt, tietääkseni tuntenut ketään, joka ei olisi käynyt Ikeassa. Olen hämmentynyt, että joku on voinut koskaan olla ikeaton. Tai siis, olen minäkin aikoinaan ollut Ikea-neitsyt mutta että joku vielä vuonna 2007...
Tunnen erään nimeltä mainitsemattoman henkilön (itikan), joka ei ole vieläkään käynyt kertaakaan Ikeassa. Ja se on sentään asunut Helsingissä! :tajutkaa: :heh:

Kävin siellä taas tänään törsäämässä. Siellä on niin ihanan halvat hinnat, että tuli taas ostettua vaikka ja mitä. :surrur: Mukaan lähti päiväpeitto, pyykinkuivausteline, 3 pussilakanasettiä, tyyny, ruukkukasvi ja sekalaisia taloustarvikkeita.
Keep your head high above the water

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

kwak kirjoitti:Tunnen erään nimeltä mainitsemattoman henkilön (itikan), joka ei ole vieläkään käynyt kertaakaan Ikeassa. Ja se on sentään asunut Helsingissä! :tajutkaa: :heh:
Siis toihan on vaan järkevää. Oon ikuisesti katkera siitä, etten voi enää saada viattomuuttani takaisin.
What color is your life?

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Mä olin vähän myöhässä alennusmyyntien kanssa ja puskin kaupaan vasta tänään. Löysin yhden t-paidan, yhden neuleen ja tennarit. Muutama kauppa jäi vielä käymättä. Pitänee vierailla niissä huomenna.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ashanti »

kwak kirjoitti:
assi kirjoitti:Olen hämmentynyt, että joku on voinut koskaan olla ikeaton.
Tunnen erään nimeltä mainitsemattoman henkilön (itikan), joka ei ole vieläkään käynyt kertaakaan Ikeassa.
Nimeltämainitsematon Ikea-Neitsyt. Mai gaad. Sellaisiakin vielä löytyy sittenkin. Maailmassa on vielä viattomuutta.  :mrgreen:

Omaa sydäntäni hieman särki eilen kun ajoimme Ikean ohi emmekä sisään. Ikeassa on ihaninta tavaroiden hiplaaminen ja tuijottelu sekä ideoiden keräys. Että miten tuostakin vessapaperitelineestä on tehty mahtava kenkähylly! Kekseliästä.

Hauskaa on myös työntää Ikean kärryä, lastata sinne luulemansa mukaan tarvitsemiansa tavaroita ja jättää ne sinne viimeiselle viherosastolle jonkun rahapuun viereen kun huomaakin kilometrisotalla kävellyn reitin varrella, että todellisuudessa ei tarvinnutkaan sitä äldenhalpaa serviettipakettia. Viherosastolla tekee myös mielenkiintoisia löytöjä; tavaroita joita joku muukin on hylännyt viisastuttuaan matkan varrella.

Ja vaikkei muka ostaisi mitään, on lasku kassalla aina 50€. Hämmentävää sekin.

Ja mitä on se liima, millä Ikea liimaa hintalappunsa tuotteisiin? Sillä samalla voisi olla käyttöä esim. rakennusfirmoilla kaakeleiden tai tiilien muurauksessa. Rajua kamaa.

Titanic on hyvä leffa mutta poikapäänäyttelijä on ihan väärä. Vähän niinkuin Pearl Harbourkin on loistava eltsu mutta miespääroolittaja väärä. Miksi elokuviin valitaan aina/usemmiten vääriä näyttelijöitä?
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Vastaa Viestiin