Oscar-gaala
Vs: Oscar-gaala
Älä muuta virka! Oli hyvä sauma mennä tupakille kun -taas kerran- Beyonce oli esiintymässä. :plaah: Beyonce siellä Beyonce täällä! S-tana!!! :peukkualas: Puol tuntii sitte kävi mieles, et noil on varmaan jo nälkä, ku ovat ainakin kuus tuntii olleet reissussa. Noh, Beyonce tarjos mahtavan tilaisuuden mennä syömään...kai siel jossain joku napostelupöytä on.
Mä haen nyt kurpitsansiemenet ja alan napostelee niitä.
Mä haen nyt kurpitsansiemenet ja alan napostelee niitä.
Vs: Oscar-gaala
Olihan se välillä melkein laulamista. Lähinnä huutamista.
Ihana tämä täti, joka sai parhaan leikkauksen (ei varmaankaan kauneus-) palkinnon.
Ihana tämä täti, joka sai parhaan leikkauksen (ei varmaankaan kauneus-) palkinnon.
Mistä tän saa poistettua? Apua!
Vs: Oscar-gaala
Dreamgirlsin ehdolla olleet kappaleet oli kyllä parhaita noista. Mut olihan se ihan arvattavissa, ettei palkinto mene millekään niistä.
Kisa parhaan elokuvan -palkinnosta on edelleen täysin auki. Little Miss Sunshinen mahdollisuudet taas paranivat Alan Arkinin yllätysvoiton myötä, vaikka noi asiantuntijat edelleenkin pitävät sitä vaan "kivana pienenä indie-elokuvana". Kyllä se vielä sen tärkeimmän pystinkin voittaa. Voittaa voittaa. Ihan varmasti.
Kisa parhaan elokuvan -palkinnosta on edelleen täysin auki. Little Miss Sunshinen mahdollisuudet taas paranivat Alan Arkinin yllätysvoiton myötä, vaikka noi asiantuntijat edelleenkin pitävät sitä vaan "kivana pienenä indie-elokuvana". Kyllä se vielä sen tärkeimmän pystinkin voittaa. Voittaa voittaa. Ihan varmasti.
"Real human being, and a real hero"
Vs: Oscar-gaala
BronZe kirjoitti: Dreamgirlsin ehdolla olleet kappaleet oli kyllä parhaita noista.
Mistä tän saa poistettua? Apua!
Vs: Oscar-gaala
Helen Mirren sai sitte naispääosa-oskarin, roolissaan Queen Elisabeth. Arvashan senkin. Katsotaan ny millai the Queen:n käy.
Ois hieno nähdä tuon varjokankaan toiselle puolelle, et miten ne oikein nuo hahmot tekee. Esim. tuo äskenen ase oli hieno.
edit. Oop! Oli tullu kirjotushärö.
L. Di Caprio! *toivoo parasta nyt*
Ois hieno nähdä tuon varjokankaan toiselle puolelle, et miten ne oikein nuo hahmot tekee. Esim. tuo äskenen ase oli hieno.
edit. Oop! Oli tullu kirjotushärö.
L. Di Caprio! *toivoo parasta nyt*
Viimeksi muokannut minnie, 26 Helmi 2007, 07:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vs: Oscar-gaala
No, höh... olin sitten kuitenkin väärässä. Ei toki ollut ensimmäinen (eikä viimeinen) kerta.
Yleisön reaktio Scorsesen voittoon oli kyllä hienoa katseltavaa, ja se palkinto meni tietysti täysin oikeaan osoitteeseen.
Mä en edelleenkään tajua, miten noi "asiantuntijat" oli niin varmoja Babelin voitosta. Sillä ei kuitenkaan ollut oikeastaan paljoakaan muuta puolellaan kuin se Golden Globe voitto. Olisin kyllä niin halunnut kuulla, miten ne olisivat kommentoineet Little Miss Sunshinen voittoa. The Departed oli oikein hyvä elokuva myös, joten en missään nimessä ollut kovinkaan pettynyt sen voittoon.
Yleisön reaktio Scorsesen voittoon oli kyllä hienoa katseltavaa, ja se palkinto meni tietysti täysin oikeaan osoitteeseen.
Mä en edelleenkään tajua, miten noi "asiantuntijat" oli niin varmoja Babelin voitosta. Sillä ei kuitenkaan ollut oikeastaan paljoakaan muuta puolellaan kuin se Golden Globe voitto. Olisin kyllä niin halunnut kuulla, miten ne olisivat kommentoineet Little Miss Sunshinen voittoa. The Departed oli oikein hyvä elokuva myös, joten en missään nimessä ollut kovinkaan pettynyt sen voittoon.
Viimeksi muokannut BronZe, 26 Helmi 2007, 07:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Real human being, and a real hero"
Vs: Oscar-gaala
Departedin voitto oli sikäli täysin ymmärrettävä, että Martin Scorsesen oli vihdoin aika saada se oscarinsa. Ironista vaan, että Scorsesen aiemmat ehdokkuudet ovat tulleet paljon paremmista elokuvista kuin The Departed. Babel on paljon parempi. Little Miss Sunshine on vielä väkemättä, joten siitä en osaa sanoa mitään.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4724
- Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
- Paikkakunta: Helsinki
Vs: Oscar-gaala
Nämä "sun vuoro saada" -oscarit vaan syövät kyllä palkinnon viimeisenkin todellisen merkityksen. Tai oikeastaan ovat syöneet jo.
-Mutta kuka hitto oli se nelosen ennakko-ohjelman juontana? :tulta:
Muutaman minuutin vilkaisin Starin mainoskatkon aikana, ja jo se riitti haluamaan kuristaa koko tyyppi.
-Mutta kuka hitto oli se nelosen ennakko-ohjelman juontana? :tulta:
Muutaman minuutin vilkaisin Starin mainoskatkon aikana, ja jo se riitti haluamaan kuristaa koko tyyppi.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.
Vs: Oscar-gaala
Niin tekevät, mutta sille ei kai mitään voi .
Minä en gaalaa yöllä katsonut, joten en tuosta juontajasta tiedä.
Minä en gaalaa yöllä katsonut, joten en tuosta juontajasta tiedä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4724
- Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
- Paikkakunta: Helsinki
Vs: Oscar-gaala
No Sampo Marjomaa voisi poistua minun teeveeruudustani ikuisiksi ajoiksi. Tyyppi ähöttää irvistelemässä huonoryhtisenä sekavia kommentteja laukoen. Hee, tissit voi joskus vilahtaa, hee. Mistä ihmeen universumin mustimmasta aukosta ne näitä tyyppejä telkkariin suoltaa?
-Ellen oli minusta loistava.
-Ellen oli minusta loistava.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.
Vs: Oscar-gaala
Eipä jaksa Oscar-Gaalatkaan kiinnostaa enää takavuosien tapaan.
Niitä on videolla vuodesta 1992 lähtien, mutta jotenkin on parina viime vuonna jäänyt kattomatta vaikka olen talteen napannutkin. Viimeöisenkin tallensin, mutta ei jaksa edes kattoa sitä.
Niitä on videolla vuodesta 1992 lähtien, mutta jotenkin on parina viime vuonna jäänyt kattomatta vaikka olen talteen napannutkin. Viimeöisenkin tallensin, mutta ei jaksa edes kattoa sitä.
- gentedimare
- Kanta-asiakas
- Viestit: 23672
- Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
- Paikkakunta: Pori
Vs: Oscar-gaala
kato ihmeessä. LOISTAVA ELLEN
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley
Vs: Oscar-gaala
Muzamaza: kato vaikka kelauksella, jos et muuten jaksa. Ohjelma kesti kokonaisuudessaan 7 tuntia. Huh! Ja uskollisesti katsoin koko ohjelman alusta loppuun.
Ellen oli hauska. Se rintareppu Oskarille!
Ellen oli hauska. Se rintareppu Oskarille!
Vs: Oscar-gaala
Minä menin pistämään nauhalle ja eipä tietenkään loppuun asti riittänyt. Olisinpas tämän yöllä tajunnut, mutta nyt on liian myöhäistä katua. Ja kyllä, Ellen oli loistava.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.
Vs: Oscar-gaala
Tänäänhän tuo tulee koosteena Neloselta, ajattelin sen sieltä nyt nauhottaa, tulee useammassa osassa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.
Vs: Oscar-gaala
Ei nyt sentään. Oli ajellut hiuksena pois. Tässähän se Jack on uudessa lookissaan.HansB kirjoitti:Raskaana ?BronZe kirjoitti: Jack Nicholson oli tehny britneyt. Olipa oudon näköinen.
Hazel kirjoitti: Departedin voitto oli sikäli täysin ymmärrettävä, että Martin Scorsesen oli vihdoin aika saada se oscarinsa.
Loppujen lopuksi The Departedin voitossa tuskin oli kyse siitä, ettei Scorsese ollut ennen Oscaria voittanut. Uskon, että hänet olisi tänä vuonna valittu parhaaksi ohjaajaksi siinäkin tapauksessa, että hänet oltaisiin jo aikasemmin samaisessa kategoriassa palkittu. Kyllä elokuva-akatemia taisi ihan aikuisten oikeasti pitää The Departedia vuoden parhaana elokuvana sekä Scorsesea vuoden parhaana ohjaajana.Mikkelsson kirjoitti: Nämä "sun vuoro saada" -oscarit vaan syövät kyllä palkinnon viimeisenkin todellisen merkityksen. Tai oikeastaan ovat syöneet jo.
Onhan The Departed nyt ihan ylivoimaisesti paras Scorsesen 2000-luvulla ohjaamista elokuvista, joten mä olen kyllä tyytyväinen, että voitto tuli tänä vuonna ennemmin kuin joko The Aviatorilla tai Gangs of New Yorkilla.Hazel kirjoitti: Ironista vaan, että Scorsesen aiemmat ehdokkuudet ovat tulleet paljon paremmista elokuvista kuin The Departed.
Vielä muutama kommentti itse gaalasta:
Anne Hathaway ja Emily Blunt jakamassa pystiä parhaasta puvustuksesta oli illan hauskimpia hetkiä. Meryl Streepin tuima ilme oli mainio. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että vähän vastustan sitä, kun näyttelijät jakavat palkintoa kategoriassa, jossa olivat itse jossain ehdolla olevista elokuvista mukana. Emily Blunt luki voittajan nimen tosi pettyneen oloisesti, kun se ei ollutkaan The Devil Wears Prada. En myöskään ymmärtäny, miksi Jack Nicholsonin piti tänäkin vuonna jakaa parhaan elokuvan -palkinto. Varsinkin koska The Departed oli ehdokkaana ja koska se teki sen just viime vuonna.
Forest Whitaker yllätti koskettavalla kiitospuheellaan. Oli tainnut vähän harjoitella Oscareita varten, kun Golden Globeissa ja Screen Actors Guild Awardsissa sen kiitospuheet ei olleet oikein muuta kuin ajanhukkaa. Jennifer Hudson piti myös ihan miellyttävän puheen, vaikka toivoin ennakkoon ehkä jotain vähän dramaattisempaa.
Mä ihan pelkäsin Clint Eastwoodin saavan sydänkohtauksen kesken lähetyksen, kun sen puhe tuntui takkuilevan niin pahasti jakaessaan kunnia-Oscaria Ennio Morriconelle. Ja vaikka sekin palkinto oli varmasti ihan ansaittu, niin tuo osuus oli ehdottomasti illan tylsimpiä. Kuten oli myös Jerry Seinfeld jakamassa jotain palkintoa. Eihän siinä sen jutuissa ollut mitään hauskaa, vaikka kovin yritti vitsiä vääntää.
Nelosen asiantuntijoissa ei tänäkään vuonna ollut kehumista. Voisiko ne ihan joskus hankkia sinne jonkun sellaisen, joka on ihan oikeasti perillä näistä asioista. Huomasin useita asiavirheitä, jotka olisi mun mielestäni pitänyt olla hallussa. Se elokuvakriitikki oli muutenkin niin järkyttävän ylimielisen oloinen, että ärsyynnyin sen kommenteista useammankin kerran. Ja sitä paitsi Lady in the Water on parempi kuin Babel tai The Departed! Valitettavasti olen hyvinkin yksin tämän mielipiteeni kanssa. :pyssyohimolla:
"Real human being, and a real hero"
Vs: Oscar-gaala
Sampo tunnetaan Hauskat kotivideot -ohjelman juontajana.Mikkelsson kirjoitti: Sampo Marjomaa voisi poistua minun teeveeruudustani ikuisiksi ajoiksi. Mistä ihmeen universumin mustimmasta aukosta ne näitä tyyppejä telkkariin suoltaa?
Sampoa voi ihailla perjantaisin klo 20:30 Nelosella.
Näytteitä ohjelman kehittävästä sisällöstä:
http://www.nelonen.fi/hauskatnettivideot/
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.
Vs: Oscar-gaala
Depp ja Witherspoon nappasivat People's Choice -palkinnot
IL 9.1.2008 17:49
Näyttelijöistä yleisö laakeroi myös esimerkiksi Joaquin Phoenixin, Drew Barrymoren, Matt Damonin ja Keira Knightleyn.
Laulajista kärkipalkinnot saivat Justin Timberlake ja Gwen Stefani.
-Hyvä maku yleisöllä.
Onko tuo esimakua Oscareiden suhteen...Deppiä vaan tässä meinaan.
Vai miten käy Oscar-gaalan, onko viimisimpää tietoa? Tapahtumahan pitäisi järjestää 24. helmikuuta.
Toivottavasti, jos ja kun ohjelma näytetään suorana, niin host:na ei toimi tällä kertaa ällö-Sampo, vaan jälleen kerran Silvennoinen.
[img width=86 height=129]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:XxE ... _mikko.jpg[/img] Mutta missä Mikko luuraa?
IL 9.1.2008 17:49
Näyttelijöistä yleisö laakeroi myös esimerkiksi Joaquin Phoenixin, Drew Barrymoren, Matt Damonin ja Keira Knightleyn.
Laulajista kärkipalkinnot saivat Justin Timberlake ja Gwen Stefani.
-Hyvä maku yleisöllä.
Onko tuo esimakua Oscareiden suhteen...Deppiä vaan tässä meinaan.
Vai miten käy Oscar-gaalan, onko viimisimpää tietoa? Tapahtumahan pitäisi järjestää 24. helmikuuta.
Toivottavasti, jos ja kun ohjelma näytetään suorana, niin host:na ei toimi tällä kertaa ällö-Sampo, vaan jälleen kerran Silvennoinen.
[img width=86 height=129]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:XxE ... _mikko.jpg[/img] Mutta missä Mikko luuraa?
Vs: Oscar-gaala
Golden Globethan on nyt peruttu kokonaan (ensin koitettiin saada läpi sitä vaihtoehtoa että showta ei televisioitaisi, muttei tainnut onnistua), mutta kovasti koittavat vakuutella ettei Oscareita peruta.
Perezhilton.comissa (ei toki mikään asiallinen, mutta ainakin se juttunsa usein pöllii edes hieman vakuuttavimmista lähteistä) oli seuraavasti:
Though the Golden Globes were cancelled, the Oscars are determined to proceed as planned.
Show producer, Gil Cates, said on Tuesday, "We are going to do it,. I can't elaborate on how we're going to do it, because I don't want anybody to deal with the elaboration in a way that might impact its success.”
He said the show was "the most unique show on American television” and added: "It has been on through wars and through presidential assassination attempts. It would be shameful if the Oscars were in any way impacted.”
However, that is what may happen.
The Writers Guild has denied the Academy Awards an interm deal and they will likely picket it. The actors won't cross the picket line.
Studio honcho Harvey Weinstein counters, "No matter what anybody says, if the WGA goes on strike and SAG is in support, then there's no Oscar show. It's as simple as that.'"
Sid Ganis, academy president, remains hopeful. "We're not panicking. We're preparing our show, and we're moving forward," he says.
He said it was more likely that the guild would ultimately agree to let its writers work on the Oscars.
That's not gonna happen.
The Oscars are scheduled to air February 24th.
Toivon tosissaan ettei Oscareita peruta, ja aika pahaksi saisi asiat mennäkin että ne peruttaisiin. Aika taitaa olla vaan hiukan kortilla. Mutta ei saa perua, varsinkin kun on Jon Stewart juontamassa. Ellen DeGeneres oli kyllä myös huippu viime vuonna.
Perezhilton.comissa (ei toki mikään asiallinen, mutta ainakin se juttunsa usein pöllii edes hieman vakuuttavimmista lähteistä) oli seuraavasti:
Though the Golden Globes were cancelled, the Oscars are determined to proceed as planned.
Show producer, Gil Cates, said on Tuesday, "We are going to do it,. I can't elaborate on how we're going to do it, because I don't want anybody to deal with the elaboration in a way that might impact its success.”
He said the show was "the most unique show on American television” and added: "It has been on through wars and through presidential assassination attempts. It would be shameful if the Oscars were in any way impacted.”
However, that is what may happen.
The Writers Guild has denied the Academy Awards an interm deal and they will likely picket it. The actors won't cross the picket line.
Studio honcho Harvey Weinstein counters, "No matter what anybody says, if the WGA goes on strike and SAG is in support, then there's no Oscar show. It's as simple as that.'"
Sid Ganis, academy president, remains hopeful. "We're not panicking. We're preparing our show, and we're moving forward," he says.
He said it was more likely that the guild would ultimately agree to let its writers work on the Oscars.
That's not gonna happen.
The Oscars are scheduled to air February 24th.
Toivon tosissaan ettei Oscareita peruta, ja aika pahaksi saisi asiat mennäkin että ne peruttaisiin. Aika taitaa olla vaan hiukan kortilla. Mutta ei saa perua, varsinkin kun on Jon Stewart juontamassa. Ellen DeGeneres oli kyllä myös huippu viime vuonna.
Vs: Oscar-gaala
Oli kyllä. Ja Stewart on mainio.Ellen DeGeneres oli kyllä myös huippu viime vuonna.
Jos sitä ei järkätä sillon helmikuun 24.pvä, niin sekin on mahdollista että tapahtuma siirretään pidettäväksi sitten myöhemmin. Toivotaan parasta.
Vs: Oscar-gaala
Toivottavasti. Järjestelyjen on tosin pakko olla jo pitkällä, joten aikataulumuutokset on varmaan aika hankalia toteuttaa. Varsinkin noin perinteikkäässä tapahtumassa.
Mutta ne rahasummat mitä noissa palkintogaaloissa liikkuu on niin tajuttomia, että joitakin sovintoaikeita on varmaan kohta tuotava esille. Golden Globeistakin menetettiin nyt kymmeniä miljoonia.
Mutta ne rahasummat mitä noissa palkintogaaloissa liikkuu on niin tajuttomia, että joitakin sovintoaikeita on varmaan kohta tuotava esille. Golden Globeistakin menetettiin nyt kymmeniä miljoonia.
Vs: Oscar-gaala
Mikäs kanava tuon tänä vuonna sitten esittää? Nelonen?
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.
Vs: Oscar-gaala
Enää vähän reilu viikko siihen, että tän vuoden Oscar-ehdokkaat julkistetaan. Tässä vaiheessa on tietysti jo aika selvä kuva siitä, mitkä elokuvat tulee eniten ehdokkuuksia keräämään. Tämä vuosi on tosin tähän mennessä ollut hyvinkin erikoinen kaikkien eri ehdokkuuksien ja palkintojen suhteen, joten voidaan jopa saada tänäkin vuonna muutamia yllätyksiä.
Kaksi aivan selvää ennakkosuosikkia on kuitenkin tähän mennessä jo muotoutunut. Ne ovat Coenin veljesten No Country for Old Men (Menetetty maa/22.2.) ja Paul Thomas Andersonin (ei saa sekoittaa mm. ensimmäisen Residen Evilin ohjanneeseen Paul W.S. Andersoniin :P) There Will Be Blood (22.2.). Suomeen jo muutama kuukausi sitten ensi-iltaan tullut Atonement (Sovitus) oli pitkään yksi suurimmista suosikeista tämän vuoden gaalaan, mutta parin viime viikon aikana sen tilanne on huonontunut huomattavasti, ja nyt voidaan melkein pitää pienenä yllätyksenä, jos se kaikesta huolimatta saa Parhaan elokuvan -ehdokkuuden. Michael Clayton taas koki lähes täysin päinvastaisen kohtalon. Ensi-iltansa jälkeen sitä pidettiin yleisesti varsin hyvänä elokuvana, mutta sillon ei vielä kovinkaan vahvasti noussut esille ajatus siitä, että se voisi taistella kaikkein merkittävimmistä pysteistä Oscareissa. Nyt se on kuitenkin saanut ehdokkuuksia mekein kaikilta mahdollisilta tahoilta, joten nyt tuntuu melko epätodennäköiseltä, ettei se saisi ehdokkuutta parhaasta elokuvasta.
Juno (1.2.) on antanut viitteitä siitä, että se saattaisi olla tämän vuoden indie-komedia ehdokas Little Miss Sunshinen, Sidewaysin ja Lost in Translationin jalanjäljissä. Epävarmuutta ehdokkuudesta on kuitenkin luonut vähille jäänyt huomio SAG:n ja DGA:n ehdokkuuksissa. Positiivisena puolena on taas mainittava sen räjähdysmäinen suosio Yhdysvalloissa. Se on oikeastaan ainoa ehdokas, joka voisi olla ns. katsojien suosikki, koska kaikki muut tämän vuoden mahdollisista ehdokkaista tuntuvat olevan enemmän kriitikkojen kuin tavallisien katsojien makuun. Juno on jo nyt tuottanut enemmän kuin mikään aikaisemmin mainitsemistani elokuvasta, vaikka se pitää vielä tänä viikonloppuna hallussaan katsojatilastojen kolmatta sijaa. Tämän vuoden mustaksi hevoseksi on yllättäen muodostunut pienen budjetin ranskalaisyhdysvaltalainen yhteistuotanto The Diving Bell and the Butterfly (Perhonen lasikuvussa/25.1.), joka on kaikenlisäksi ranskankielinen. Jos se päätyykin ehdokkaaksi Parhaaksi elokuvaksi, niin se olisi vasta kolmas ei-englanninkielinen ehdokas tällä vuosituhannella. Ja kun ottaa huomioon, että ne kaksi muuta elokuvaa olivat Clint Eastwoodin Letters from Iwo Jima ja Ang Leen Crouching Tiger, Hidden Dragon, niin se olisi aivan huikea suoritus. Varsinkin kun sen on ohjannut suht tuntematon Julian Schnabel. Viimeisenä mainittakoon vielä Sean Pennin ohjaama Into the Wild, joka ei saanut niin hyviä arvosteluja kriitikoilta kuin monet kilpakumppaninsa, mutta se on saanut sen verran kannatusta vähän joka puolelta, ettei olisi mikään ihme, jos se palkitaan niillä tärkeimilläkin ehdokkuuksilla.
Tämä saa riittää nyt, sillä täytyy siirtyä seuraamaan lähetystä, jossa julkistetaan Golden Globe voittajat.
Kaksi aivan selvää ennakkosuosikkia on kuitenkin tähän mennessä jo muotoutunut. Ne ovat Coenin veljesten No Country for Old Men (Menetetty maa/22.2.) ja Paul Thomas Andersonin (ei saa sekoittaa mm. ensimmäisen Residen Evilin ohjanneeseen Paul W.S. Andersoniin :P) There Will Be Blood (22.2.). Suomeen jo muutama kuukausi sitten ensi-iltaan tullut Atonement (Sovitus) oli pitkään yksi suurimmista suosikeista tämän vuoden gaalaan, mutta parin viime viikon aikana sen tilanne on huonontunut huomattavasti, ja nyt voidaan melkein pitää pienenä yllätyksenä, jos se kaikesta huolimatta saa Parhaan elokuvan -ehdokkuuden. Michael Clayton taas koki lähes täysin päinvastaisen kohtalon. Ensi-iltansa jälkeen sitä pidettiin yleisesti varsin hyvänä elokuvana, mutta sillon ei vielä kovinkaan vahvasti noussut esille ajatus siitä, että se voisi taistella kaikkein merkittävimmistä pysteistä Oscareissa. Nyt se on kuitenkin saanut ehdokkuuksia mekein kaikilta mahdollisilta tahoilta, joten nyt tuntuu melko epätodennäköiseltä, ettei se saisi ehdokkuutta parhaasta elokuvasta.
Juno (1.2.) on antanut viitteitä siitä, että se saattaisi olla tämän vuoden indie-komedia ehdokas Little Miss Sunshinen, Sidewaysin ja Lost in Translationin jalanjäljissä. Epävarmuutta ehdokkuudesta on kuitenkin luonut vähille jäänyt huomio SAG:n ja DGA:n ehdokkuuksissa. Positiivisena puolena on taas mainittava sen räjähdysmäinen suosio Yhdysvalloissa. Se on oikeastaan ainoa ehdokas, joka voisi olla ns. katsojien suosikki, koska kaikki muut tämän vuoden mahdollisista ehdokkaista tuntuvat olevan enemmän kriitikkojen kuin tavallisien katsojien makuun. Juno on jo nyt tuottanut enemmän kuin mikään aikaisemmin mainitsemistani elokuvasta, vaikka se pitää vielä tänä viikonloppuna hallussaan katsojatilastojen kolmatta sijaa. Tämän vuoden mustaksi hevoseksi on yllättäen muodostunut pienen budjetin ranskalaisyhdysvaltalainen yhteistuotanto The Diving Bell and the Butterfly (Perhonen lasikuvussa/25.1.), joka on kaikenlisäksi ranskankielinen. Jos se päätyykin ehdokkaaksi Parhaaksi elokuvaksi, niin se olisi vasta kolmas ei-englanninkielinen ehdokas tällä vuosituhannella. Ja kun ottaa huomioon, että ne kaksi muuta elokuvaa olivat Clint Eastwoodin Letters from Iwo Jima ja Ang Leen Crouching Tiger, Hidden Dragon, niin se olisi aivan huikea suoritus. Varsinkin kun sen on ohjannut suht tuntematon Julian Schnabel. Viimeisenä mainittakoon vielä Sean Pennin ohjaama Into the Wild, joka ei saanut niin hyviä arvosteluja kriitikoilta kuin monet kilpakumppaninsa, mutta se on saanut sen verran kannatusta vähän joka puolelta, ettei olisi mikään ihme, jos se palkitaan niillä tärkeimilläkin ehdokkuuksilla.
Tämä saa riittää nyt, sillä täytyy siirtyä seuraamaan lähetystä, jossa julkistetaan Golden Globe voittajat.
Viimeksi muokannut BronZe, 14 Tammi 2008, 04:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Real human being, and a real hero"
Vs: Oscar-gaala
Hui... ei sais oscareita perua. Kuitenkin ehdottomasti vuoden toinen odottamani spektaakkeli viisujen lisäksi.zomg. kirjoitti: Golden Globethan on nyt peruttu kokonaan (ensin koitettiin saada läpi sitä vaihtoehtoa että showta ei televisioitaisi, muttei tainnut onnistua), mutta kovasti koittavat vakuutella ettei Oscareita peruta.
----
Toivon tosissaan ettei Oscareita peruta, ja aika pahaksi saisi asiat mennäkin että ne peruttaisiin. Aika taitaa olla vaan hiukan kortilla. Mutta ei saa perua, varsinkin kun on Jon Stewart juontamassa. Ellen DeGeneres oli kyllä myös huippu viime vuonna.
Raipatirai
Vs: Oscar-gaala
Huomenna (tai siis oikeastaan tänään) tiistaina julkistetaan Oscar-ehdokkaat. Oscar.com näyttää tuon tilaisuuden suorana paikallista aikaa kello 5.30, eli meidän aikaa 15.30. Mielenkiintoista nähdä, mitkä elokuvat päätyvät ehdolle parhaaksi elokuvaksi. Yleisen mielipiteen mukaan ainoa varma ehdokkuus siinä kategoriassa menee No Country for Old Menille. Muista neljästä paikasta taistelevat There Will Be Blood, The Diving Bell and the Butterfly, Juno, Michael Clayton, Into the Wild ja Atonement. Itse veikkaan niitä kirjoittamassani järjestyksessä, mutta toisaalta mikään näistä yhdistelmistä ei yllättäisi. Atonement ja Juno ovat noista mainitsemistani elokuvista omalla toivomuslistalla kärjessä, vaikka en ihan kaikkia ole vielä nähnytkään. No, enää ei mene kauaa, että tämäkin selviää.
"Real human being, and a real hero"
-
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4724
- Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
- Paikkakunta: Helsinki
Oscarit 2008
Oscar-ehdokkuudet on sitten julkaistu:
Performance by an actor in a leading role
George Clooney in “Michael Clayton” (Warner Bros.)
Daniel Day-Lewis in “There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax)
Johnny Depp in “Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street”
(DreamWorks and Warner Bros., Distributed by DreamWorks/Paramount)
Tommy Lee Jones in “In the Valley of Elah” (Warner Independent)
Viggo Mortensen in “Eastern Promises” (Focus Features)
Performance by an actor in a supporting role
Casey Affleck in “The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford” (Warner Bros.)
Javier Bardem in “No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage)
Philip Seymour Hoffman in “Charlie Wilson’s War” (Universal)
Hal Holbrook in “Into the Wild” (Paramount Vantage and River Road Entertainment)
Tom Wilkinson in “Michael Clayton” (Warner Bros.)
Performance by an actress in a leading role
Cate Blanchett in “Elizabeth: The Golden Age” (Universal)
Julie Christie in “Away from Her” (Lionsgate)
Marion Cotillard in “La Vie en Rose” (Picturehouse)
Laura Linney in “The Savages” (Fox Searchlight)
Ellen Page in “Juno” (Fox Searchlight)
Performance by an actress in a supporting role
Cate Blanchett in “I’m Not There” (The Weinstein Company)
Ruby Dee in “American Gangster” (Universal)
Saoirse Ronan in “Atonement” (Focus Features)
Amy Ryan in “Gone Baby Gone” (Miramax)
Tilda Swinton in “Michael Clayton” (Warner Bros.)
Best animated feature film of the year
“Persepolis” (Sony Pictures Classics) Marjane Satrapi and Vincent Paronnaud
“Ratatouille” (Walt Disney) Brad Bird
“Surf's Up” (Sony Pictures Releasing) Ash Brannon and Chris Buck
Achievement in cinematography
“The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford” (Warner Bros.) Roger Deakins
“Atonement” (Focus Features) Seamus McGarvey
“The Diving Bell and the Butterfly” (Miramax/Pathé Renn) Janusz Kaminski
“No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage) Roger Deakins
“There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax) Robert Elswit
Achievement in directing
“The Diving Bell and the Butterfly” (Miramax/Pathé Renn) Julian Schnabel
“Juno” (Fox Searchlight) Jason Reitman
“Michael Clayton” (Warner Bros.) Tony Gilroy
“No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage) Joel Coen and Ethan Coen
“There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax) Paul Thomas Anderson
Best documentary feature
“No End in Sight” (Magnolia Pictures)
A Representational Pictures Production
Charles Ferguson and Audrey Marrs
“Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience” (The Documentary Group)
A Documentary Group Production
Richard E. Robbins
“Sicko” (Lionsgate and The Weinstein Company)
A Dog Eat Dog Films Production
Michael Moore and Meghan O’Hara
“Taxi to the Dark Side” (THINKFilm)
An X-Ray Production
Alex Gibney and Eva Orner
“War/Dance” (THINKFilm)
A Shine Global and Fine Films Production
Andrea Nix Fine and Sean Fine
Achievement in music written for motion pictures (Original song)
“Falling Slowly” from “Once”
(Fox Searchlight)
Music and Lyric by Glen Hansard and Marketa Irglova
“Happy Working Song” from “Enchanted”
(Walt Disney)
Music by Alan Menken
Lyric by Stephen Schwartz
“Raise It Up” from “August Rush”
(Warner Bros.)
Nominees to be determined
“So Close” from “Enchanted”
(Walt Disney)
Music by Alan Menken
Lyric by Stephen Schwartz
“That’s How You Know” from “Enchanted”
(Walt Disney)
Music by Alan Menken
Lyric by Stephen Schwartz
Best motion picture of the year
“Atonement” (Focus Features)
A Working Title Production
Tim Bevan, Eric Fellner and Paul Webster, Producers
“Juno” (Fox Searchlight)
A Dancing Elk Pictures, LLC Production
Lianne Halfon, Mason Novick and Russell Smith, Producers
“Michael Clayton” (Warner Bros.)
A Clayton Productions, LLC Production
Sydney Pollack, Jennifer Fox and Kerry Orent, Producers
“No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage)
A Scott Rudin/Mike Zoss Production
Scott Rudin, Ethan Coen and Joel Coen, Producers
“There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax)
A JoAnne Sellar/Ghoulardi Film Company Production
JoAnne Sellar, Paul Thomas Anderson and Daniel Lupi, Producers
Performance by an actor in a leading role
George Clooney in “Michael Clayton” (Warner Bros.)
Daniel Day-Lewis in “There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax)
Johnny Depp in “Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street”
(DreamWorks and Warner Bros., Distributed by DreamWorks/Paramount)
Tommy Lee Jones in “In the Valley of Elah” (Warner Independent)
Viggo Mortensen in “Eastern Promises” (Focus Features)
Performance by an actor in a supporting role
Casey Affleck in “The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford” (Warner Bros.)
Javier Bardem in “No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage)
Philip Seymour Hoffman in “Charlie Wilson’s War” (Universal)
Hal Holbrook in “Into the Wild” (Paramount Vantage and River Road Entertainment)
Tom Wilkinson in “Michael Clayton” (Warner Bros.)
Performance by an actress in a leading role
Cate Blanchett in “Elizabeth: The Golden Age” (Universal)
Julie Christie in “Away from Her” (Lionsgate)
Marion Cotillard in “La Vie en Rose” (Picturehouse)
Laura Linney in “The Savages” (Fox Searchlight)
Ellen Page in “Juno” (Fox Searchlight)
Performance by an actress in a supporting role
Cate Blanchett in “I’m Not There” (The Weinstein Company)
Ruby Dee in “American Gangster” (Universal)
Saoirse Ronan in “Atonement” (Focus Features)
Amy Ryan in “Gone Baby Gone” (Miramax)
Tilda Swinton in “Michael Clayton” (Warner Bros.)
Best animated feature film of the year
“Persepolis” (Sony Pictures Classics) Marjane Satrapi and Vincent Paronnaud
“Ratatouille” (Walt Disney) Brad Bird
“Surf's Up” (Sony Pictures Releasing) Ash Brannon and Chris Buck
Achievement in cinematography
“The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford” (Warner Bros.) Roger Deakins
“Atonement” (Focus Features) Seamus McGarvey
“The Diving Bell and the Butterfly” (Miramax/Pathé Renn) Janusz Kaminski
“No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage) Roger Deakins
“There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax) Robert Elswit
Achievement in directing
“The Diving Bell and the Butterfly” (Miramax/Pathé Renn) Julian Schnabel
“Juno” (Fox Searchlight) Jason Reitman
“Michael Clayton” (Warner Bros.) Tony Gilroy
“No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage) Joel Coen and Ethan Coen
“There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax) Paul Thomas Anderson
Best documentary feature
“No End in Sight” (Magnolia Pictures)
A Representational Pictures Production
Charles Ferguson and Audrey Marrs
“Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience” (The Documentary Group)
A Documentary Group Production
Richard E. Robbins
“Sicko” (Lionsgate and The Weinstein Company)
A Dog Eat Dog Films Production
Michael Moore and Meghan O’Hara
“Taxi to the Dark Side” (THINKFilm)
An X-Ray Production
Alex Gibney and Eva Orner
“War/Dance” (THINKFilm)
A Shine Global and Fine Films Production
Andrea Nix Fine and Sean Fine
Achievement in music written for motion pictures (Original song)
“Falling Slowly” from “Once”
(Fox Searchlight)
Music and Lyric by Glen Hansard and Marketa Irglova
“Happy Working Song” from “Enchanted”
(Walt Disney)
Music by Alan Menken
Lyric by Stephen Schwartz
“Raise It Up” from “August Rush”
(Warner Bros.)
Nominees to be determined
“So Close” from “Enchanted”
(Walt Disney)
Music by Alan Menken
Lyric by Stephen Schwartz
“That’s How You Know” from “Enchanted”
(Walt Disney)
Music by Alan Menken
Lyric by Stephen Schwartz
Best motion picture of the year
“Atonement” (Focus Features)
A Working Title Production
Tim Bevan, Eric Fellner and Paul Webster, Producers
“Juno” (Fox Searchlight)
A Dancing Elk Pictures, LLC Production
Lianne Halfon, Mason Novick and Russell Smith, Producers
“Michael Clayton” (Warner Bros.)
A Clayton Productions, LLC Production
Sydney Pollack, Jennifer Fox and Kerry Orent, Producers
“No Country for Old Men” (Miramax and Paramount Vantage)
A Scott Rudin/Mike Zoss Production
Scott Rudin, Ethan Coen and Joel Coen, Producers
“There Will Be Blood” (Paramount Vantage and Miramax)
A JoAnne Sellar/Ghoulardi Film Company Production
JoAnne Sellar, Paul Thomas Anderson and Daniel Lupi, Producers
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.
- barbarossa
- Kanta-asiakas
- Viestit: 7772
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Oscarit 2008
Atonement Keira K. olisi ehkä nyt jos koskaan ansainnut itsekin ehdokkuuden, mutta ei sitten
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj