Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Sanokaapas, miten Vistan tuntemattomat ohjelmat saa tunnetuiksi? Mulla oli mirc puoli vuotta ihan tunnistettu ohjelma, mutta nyt kun käynnistin tänään, niin rupes herjaamaan tunnistamattomasta ohjelmasta ja samalla kaikki mircin asetukset oli mennyt defaulttiin. Sama tunnistamattomuus-ohjelma on ollut koko koneen omistamisen ajan Last.fm:n kohdalla. Aina pitää painaa Salli-nappia, mikä on pidemmän päälle helvetin ärsyttävää.

Olen kyllä suorittanut ohjelmat järjestelmänvalvojana.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Eikös siinä ole mitään "salli aina"-vaihtoehtoa? Windows Defenderhän tuota siis tekee, vai kuinka?
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Ei ole. On vain Peruuta ja Salli, ei Salli aina. Laatikon ylälaidassa lukee Käyttäjätilien valvonta, ei mistään Defenderistä tietoakaan.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Entä oletko laittanut Vistan suorittamaan ne ohjelmat aina automaattisesti tuona järjestelmänvalvojana? Olet varmaan lukenut http://support.microsoft.com/kb/922708/fi -sivun ohjeet.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Olen olen. Itse asiassa, järjestelmänvalvoja-vaihtoehdon heitin päälle tällä viikolla mircin kohdalla, mutta kyllä se pari päivää tssä välissä meni kuten ennenkin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Jaa-a. Google ja support.microsoft.com on ystäviä. Ja Fedora. :heh:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Auttakaa pässiä. Onnistuin työpaikan koneella saamaan tämän nettinäkymän jotenkin sillene, että kirjaimet ovat niin pieniä että niitä hädentuskin pystyy lukemaan. Mistä sen saa takaisin?  :eiei:
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Wadde kirjoitti: Auttakaa pässiä. Onnistuin työpaikan koneella saamaan tämän nettinäkymän jotenkin sillene, että kirjaimet ovat niin pieniä että niitä hädentuskin pystyy lukemaan. Mistä sen saa takaisin?  :eiei:
Näppäinyhdistelmä ctrl ja - tai + numeronäppäimistöltä muuttaa fontin kokoa. Jos olet onnistunut niillä sen pienentämään, niin ctrl-+ suurentaa.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Jee thääääänks! Jossain vaiheessa tähän koneelle tulikin ilmoitus että "ctrl on pohjassa"  :heh:
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

tommikoo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 157
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 20:33

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja tommikoo »

Mulla on kolmisen vuotta vanha hp pavilion FX5500 ja näyttönä saman merkin f1723. Viime aikoina kun olen avannut konetta niin noin joka toinen kerta tai pikemminkin joka toinen päivä näyttö ei aukea kunnolla. Näyttö latautuu kyllä sisäänkirjautumistilaan, mutta salasanan antaminen on mahdotonta koska ruutu menee pimeäksi ja tulee taas päälle sekunniksi tai kahdeksi, samalla näytöstä kuuluu omituista naksumista. Tätä vikaa on ilmennyt nyt muutaman viikon ajan.

Virusohjelmat on ajettu eikä niitä ole, piuhat ja johdot tarkastettu eikä niissäkään näyttäisi olevan mitään vikaa. Kun saan koneen päälle, toimii se täysin moitteettomasti (niin kuin nyt) On ihan arpapeliä milloin tämä toimii ja milloin ei....

Harkitsin jo uuden näytön ostamista, mutta onkohan vika kuitenkaan siinä. Toimiessaan näyttö ei reistaile millään tavalla.

Missähän vika? Osaisikohan kukaan auttaa tätä tietokoneblondia  :stupido:

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kuulostaa kyllä melkein että näytössä on vikaa. Kyseessä on ilmeisesti putkinäyttö? Itselläni oli joskus samantapainen, se piti näyttötilaa vaihtaessaan oikein kuuluvan naksahduksen, ja lopulta sitten hajosi kokonaan.

Tuossahan voi olla niin että se toimii vasta lämmittyään kunnolla. Etänä kyllä vaikea sanoa, vikahan voi olla myös jossakin muualla. Jos saisit koitettua toisella näytöllä konetta, voisi ainakin rajata vähän tarkemmin vikaa.

Edit: Tajuttuani googlata huomasin että littunäyttöhän tuo onkin. Mutta sama pätee silti.
Viimeksi muokannut Klodvig, 21 Tammi 2008, 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Margot »

Word-apua!

Meidän yliopiston koneilla on ilmeisesti päällä joku hemmetin superasetus, jota ei saa millään pois. Haluaisin tulostaa siten, että paperilla olisi vain yksi sivu. Ja tässä ei ole kyse niin yksinkertaisesta jutusta kuin "Pages per sheet" -asetuksen vaihtamisesta. Siinä nimittäin lukee, että yksi, mutta silti vaan kaksi sivua tulee yhdelle arkille. Mistä hemmetistä ton voi vaihtaa vai onko se oikeesti joku ylhäältä päin tuleva Jumalan sana, jota ei pidä sorkkiman? Oon tätä nyt 4,5 vuotta miettinyt. :puna:
What color is your life?

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Kyllä mä oon aina saanut ne vaihdettua yliopistolla niistä print ominaisuuksista....  :raaps:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Margot »

No, nythän se löytyikin. Properties-nappulan takana olikin toinen Pages per sheet -valikko. Ei humanisti voi osata. Tosin olen edelleen sitä mieltä, että tämmöiset asiat voisi tehdä helpommiksikin. Esim. samaa asetusta ei tosiaankaan tarttisi olla kahdessa eri paikassa. :niinpa:
What color is your life?

Avatar
.rïošhïn.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 19:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja .rïošhïn. »

Margot kirjoitti: No, nythän se löytyikin. Properties-nappulan takana olikin toinen Pages per sheet -valikko. Ei humanisti voi osata. Tosin olen edelleen sitä mieltä, että tämmöiset asiat voisi tehdä helpommiksikin. Esim. samaa asetusta ei tosiaankaan tarttisi olla kahdessa eri paikassa. :niinpa:
Tässä kyseessä lienee se, että ensimmäinen löytämäsi Pages per sheet määrää Wordin tulostamaan yhden (tai useamman) sivun paperille, toinen taas on tulostinajurin ominaisuus.

Nykyään yleensä tulostin kuin tulostin osaa latoa useamman sivun paperille, mutta kaikki ei sitä välttämättä kuitenkaan hallitse. Tämän vuoksi tämä on mahdollista säätää Wordin puolelta, joka osaa itsekin suoltaa useamman sivun per paperi. Ainakin yleensä. Voi saada pienin mustetahroin varustettuja muuten täysin valkoisia papereita ulos tulostimesta, jos Word sille päälle sattuu, mikä taitaa olla syynä siihen, että asetus oli käyty muuttamassa ihan tulostinajurin puolelta - ainakaan minulle ei koskaan ole ajurin kautta tullut valkoisia papereita muutamalla pienellä mustetahralla, mutta Wordin asetuksista kylläkin...
Tumumba, tumayo, gumulong dahil sa iyo
Tumawa, lumuha, nabaliw dahil sa iyo
Kinuha ang wala, nadapa dahil sa iyo
Sumulong, umurong, lumipad dahil sa iyo
Mahal ko
Hahanapin ko kahit saan pa man


Lyrics from Hahanapin Ko by AEGIS

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

tää nyt ei varsinaisesti ongelma oo..tai no..onpa  :heh:

Mitä mun pitäis tehdä, että saisin tietokoneelta soitetun musiikin kuulumaan olohuoneen kajareista? Mä en näistä asioista juurikaan tiedä, mutta tuolla koneen takana on joku Digital Audio-kohta..tosin se on mun mielestä näytönohjaimessa..mutta liittyykö se tähän?
Mimmosta johtoo pitäis vetää ja mihin?

joojoo, tietotekniikkalukion kävin  :puna: :hiips:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Helpoin tapa,jota minä käytän on yhdistää tietokone kuulokeliittimen kautta.Tarvit siis johdon jossa toisessa päässä on yleensä punainen ja valkoinen pistoke ja toisessa päässä vain yksi jonka pitää mahtua siihen tietokoneen kuulokeliitäntään.Näitä on yleisesti myynnissä eivätkä kovin montaa euroa maksa.Jos tarvit pitempää johtoa niin näihin on myynnissä myös "jatkojohtoja" jotka on helppo yhdistellä. :joojoo:
edit: ja valkoinen ja punainen johto liitetään siis stereoihin,joiden liitännät ovat yleensä siellä takana.. :heh:
Viimeksi muokannut i wanna be a toy, 26 Tammi 2008, 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Nykyäänhän on myös kaupan niitä langattomia liittimiä eli liität vastaanottimen olohuoneen stereoiden input-liitäntään ja lähettävän liittimen tietokoneeseen.  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Paljonkohan tuommonen langaton jutska suunniilleen maksaa?  :miettii: Inhoan noita johtoja...
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

i wanna be a toy kirjoitti:Paljonkohan tuommonen langaton jutska suunniilleen maksaa?  :miettii: Inhoan noita johtoja...
En kyllä tiedä. Olen lukenut siitä Mikrobitistä, mutta en muista hintaa... enkä edes sitä miksi sellaista laitetta kutsutaan? :(
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

JeSSSe kirjoitti: tää nyt ei varsinaisesti ongelma oo..tai no..onpa  :heh:

Mitä mun pitäis tehdä, että saisin tietokoneelta soitetun musiikin kuulumaan olohuoneen kajareista? Mä en näistä asioista juurikaan tiedä, mutta tuolla koneen takana on joku Digital Audio-kohta..tosin se on mun mielestä näytönohjaimessa..mutta liittyykö se tähän?
Mimmosta johtoo pitäis vetää ja mihin?
Kamalan samixii tän ajatuksen suhteen.  :shock: Mä just olen kanssa tätä miettinyt, miten saisi ohjattua tietokoneen musiikin tulemaan kotiteatterikaiuttimien kautta. Tällä hetkellä tosin on koneessakin kotiteatterikaiuttimet, mutta kuitenkin.  :heh:
Raipatirai

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Löytyihän se
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

:kiitos: Taitaa vaan olla vähän liian tyyris mun kukkarolle tällä hetkellä  :'(
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Yleensä tietokoneissa on vähintään yksi linjalähtö koneen takapaneelissa... monasti limenvärisellä liittimellä. Kaapeli vedetään siis siitä stereoiden mihin tahansa vapaaseen RCA-liittimeen (paitsi phono ei käy, jos sellainen on). Analogisissa monikanavaliitännöissä tarvitaan sitten useampi johto.

Koneissa alkaa myös olla digitaalisia lähtöjä emolevyssä itsessään... joko optisena tai ihan perinteisenä kuparijohtoliitäntänä. Kannattaa katsoa mitä koneesta ja stereoista löytyy takapaneelista. Paremmissa äänikorteissa varsinkin tuo digitaalinen liitäntä alkaa olla vakio.

Tonyn mainostama langaton systeemi toki on myös yksi ratkaisu. Myös muita USB-väyliin liittyviä systeemeitä on, yleisin taitaa kuitenkin vielä olla kaapeli äänikortista (tai emolevystä) stereoihin.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Pitääkö kotiteatteri kääntää av-kanavalle vai mitenkä musiikin videoiden kautta saa kuulumaan?

Claes Ohlsonilla katselin tänään niitä liittimiä, mut en vielä uskoltanut ostaa, jos ei se toimikaan.  :heh:
Raipatirai

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kanava on sama kuin se jossa liittimet ovat... oli se sitten AUX, AV, CD, EXT, VCR, DVD, etc. osv. Eli sama joka lukee siellä reiän kohdalla mihin kaapelinkin tökkää.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Voi kamala.  :puna: Siellähän luki av3.  :puna:
Raipatirai

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

No voi hyvänen aika  :heh: ...sitten kytket sen siihen AV3-liitäntään ja kun haluat kuunnella tietokoneen musiikkia valitset virittimestä AV3:n ja nautit musiikistasi,saa sinä lukea melkein mitä vaan kunhan ne piuhat sinne vaan menevät,paitsi ei phono,joka on tarkoitettu ainoastaan levysoittimelle  :joojoo:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

No nyt mä tein sen. Hetken aikaa toimi, mut sitten tapahtui jotain... Mun televisiopuolen äänet katosi kokonaan, enkä saa enää niitä takasin. Siis DVD-puolen äänentoisto toimii, mutta digitaaliset ja analogiset tv-kanavat toistaa mykkää.

Mitä mun pitäis tehdä?
Raipatirai

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Apua tarvitaan taas! - Yleisiä tietokoneongelmia

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Laitoit varmaan jotain johonkin joka menee ylitse muista asetuksista. Ota johdot irti ja laita ne johonkin muualle.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Vastaa Viestiin