Tässä sä olet kyllä melkein ihan väärässä. HRh:n menestykseen johti mielestäni kolme seikkaa: Biisi oli hyvä - sehän oli itseasiassa parannettu versio Takes 2 to tangon aiheista, tekstissä oli samat teemat. Muilta osin melodia oli tarttuva ja onnistunut. Show oli hyvä, eräänlainen protesti joidenkin mielestä mikä keräsi ääniä, mutta lisäksi taiteellisesti ehjä kokonaisuus eikä mikään puska kuten esimerkiksi Viron tai Irlannin tän vuoden pläjäykset. Sillanpäähän verrattuna taas näytettiin että jos laittaa siivet niiden pitää olla näyttävät eikä onnettomat nysät. Kolmas seikka oli kuitenkin merkittävä: genren uskottavuus. Suomella oli jo saavutettu vahva kredibiliteetti raskaan rockin maana, jolloin seikat jotka olivat rajoilla - aina pitää mennä rajoille - pysyivät vahvasti uskottavuuden puolella ja toisaalta geneeriset osat luettiin siihen että tän suomalaiset osaa parhaiten, vrt ruotsalainen schlager.UsvaAuer kirjoitti:Ei Lordi viisuja voittanut soittamansa genren (hard rock) takia, vaan siksi että esitys oli hauska sirkusnumero. Ne, jotka kuvittelevat, että TB:llä olisi mahdollisuuksia Belgradissa Lordin voiton takia, ovat väärässä.
Mitä tulee TB:n en usko että Lordi on ollut mielessä biisiä tehdessä. TB:llä on omat näkyvät ja avoimesti myönnetyt esikuvansa, se harrastaa viittauksia ja sitä voisi kutsua "postmoderniksi" ellei termi olisi aivan liian nössö, mutta tosiaan tää on kaukana Lordista.
Jos vähänkään olet seurannut metallia niin katseeet edelleen kohdistuvat genren sisällä suomalaisiin raskaan rockin bändeihin. Samalla foorumilla mistä noi no offense kommentit poimittiin sanottiin että jos suomi valitsee rockin mahikset on kymmenen parhaan joukkoon, kielestä huolimatta.