Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

ESC 2008 -arkisto.

Teräsbetoni: Missä miehet ratsastaa

*****
58
31%
****
40
22%
***
15
8%
**
19
10%
*
53
29%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Rousku kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:Se, että Suomen kansa uskoo yhtenä miehenä nyt, että hevillä ei hävitä olematta tippaakaan kriittinen itse kappaletta kohtaan harmittaa.
Minua taas harmittaa tuommoiset väitteet.

Olen Suomen kansalainen. Uskon, että huonolla hevillä hävitään ja että hyvällä hevillä ei hävitä (sijat 1 - 12 = ei häviötä). Sama pätee (melkein) mihin tahansa genreen. Minusta on ihan sama, mikä lajityypin edustaja kisaan lähetetään, kunhan se on hyvä. Teräsbetonin kappale on tarpeeksi hyvä. Se aukesi ensi kuulemalla tämmöiselle taviksellekin, joka ei heviä erityisemmin diggaile. Olen silti ollut myös kriittinen kappaletta kohtaan ja sitä kritiikkiä täälläkin esille tuonut. En siis ainakaan katso olevani osa kuvittelemaasi yhtä miestä. Otaksuisin, että tässä suhteessa kaltaisiani on muitakin.
No ihan hienoa, jos kaikki ovat yhtä tarkkaan miettineet kantansa ja kappale valitaan "oikeilla" perusteilla, ja perun puheeni massamielialasta. Sitä samaa itsekin yritin sanoa, että menestys ei ole genrestä kiinni, mutta minusta Missä miehet ratsastaa on huonoa heviä, esim. koska se yrittää kosiskella muitakin genrejä eikä minusta onnistu siinä ja esityskään ei ole vakuuttava. Tai sitten se ei vaan aukea minulle. Mutta myöntänet varmaan sinäkin, että aika itsestäänselvänä täällä pidetään että tämä valitaan ja tällä pärjätäänkin eikä muuta mieltä saisi olla.

Senkin hyväksyisin mieluummin, että valitaan sitten vain sellaista, josta suomalaiset tykkäävät ja vähät välitetään siitä, menestytäänkö sitten loppupeleissä.

Aika mielenkiintoisesti tuossa yläreunan äänestyksessä muuten lähestytään Gaussin käyrää tai jotain sen tapaista. Yhden ja viisi tähteä antaneita tasan yhtä monta, mutta nelosia onkin selvästi enemmän kuin kakkosia, että ihan tasainen ei jakauma ole. Mutta onhan meitä sentään täällä miltei viisikymmentä, jotka emme usko kappaleeseen tai emme vain pidä siitä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JuhaUK kirjoitti:No ihan hienoa, jos kaikki ovat yhtä tarkkaan miettineet kantansa ja kappale valitaan "oikeilla" perusteilla, ja perun puheeni massamielialasta.
Dänks!
JuhaUK kirjoitti:Mutta myöntänet varmaan sinäkin, että aika itsestäänselvänä täällä pidetään että tämä valitaan ja tällä pärjätäänkin eikä muuta mieltä saisi olla.
Kyllä minäkin näin ajattelen, viittä viimeistä sanaa lukuunottamatta: muuta mieltä toki saa olla, mutta ne muuta mieltä olevat on väärässä :heh: Tässähän tosin ei kyse ole mielipiteistä vaan ihan (tulevasta) empiirisestä faktasta: kyllä meille tämän kevään aikana vielä selviää, kuka oli oikeassa ja kuka ei. Jollei sitten käy niin, että Teräsbetonia inhoavat äänestävät Belgradiin Kari Tapion (ei siksi että KT olisi hyvä vaan siksi että TB on huono), ja TB-fanit jäämme ikiajoiksi mussuttamaan, miten olisi käynyt jos olisi valittu oikein.
JuhaUK kirjoitti:minusta Missä miehet ratsastaa on huonoa heviä, esim. koska se yrittää kosiskella muitakin genrejä eikä minusta onnistu siinä ja esityskään ei ole vakuuttava.
Tässä voi kyllä olla jotakin perää ja ehkä minunkin on hieman peruttava sanojani: Voi olla, että oikein syvällisesti hevimusaan perehtyneen mielestä tämä onkin huonoa heviä juuri mielistelevyyttään. Toisaalta ehkä juuri siksi se uppoaa muihinkin kuin hardcorediggareihin. Ehkä Thunderstone tai Kilpi oli parempaa ja puhtaampaa heviä, ja ehkä siksi en niitä ymmärtänyt. Eli voi se sittenkin olla niin päin, että hyvällä hevillä häviämme ja huonolla voitamme, koska huono on yleistajuisempaa.
JuhaUK kirjoitti:Senkin hyväksyisin mieluummin, että valitaan sitten vain sellaista, josta suomalaiset tykkäävät ja vähät välitetään siitä, menestytäänkö sitten loppupeleissä.
Luottaisin kyllä Suomen kansaan tässä asiassa. Johan tuota taas viime vuonna osoitettiin, että osataan valita oma suosikkimme laskelmoimatta menestysmahdollisuuksia.
JuhaUK kirjoitti:Aika mielenkiintoisesti tuossa yläreunan äänestyksessä muuten lähestytään Gaussin käyrää tai jotain sen tapaista.
Tai oikeammin Gaussin käyrän vastakohtaa tai käänteisjakaumaa. Koetin tuolta historia-osiosta etsiä Lordin vastaavaa äänestystä karsinnasta 2006, onnistumatta. Muistelen, että jakauma oli hyvin samantapainen. Biisit, jotka herättävät voimakkaita tunteita niin puolesta kuin vastaan, tuppaavat menestymään? Tässähän olisi aineksia mielenkiintoiseen tilastolliseen tarkasteluun...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tuoltahan se arkistoista löytyi... 117 äänestäjää ja aivan eri mallinen jakauma Lordilla kyllä oli, ilokseni huomasin. Toki Kuppila on nykyään vilkkaampi, joten enemmän on TB:llä jo nyt äänestäjiä, mutta mitään todisteita ei löydy sille, että mukamas Lordikin täällä olisi aikoinaan tyrmätty.

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/viewt ... =27&t=2611" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä ketjussa http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/viewt ... =27&t=2731" onclick="window.open(this.href);return false; näkyy, miten menestykseen uskottiin täällä Lordin valinnan jälkeen.

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

JuhaUK kirjoitti: Kappale yrittää ilmeisesti ojentaa käden viisujen camp-perinteelle niillä Tshingis Khanin selvästi inspiroimilla huh-hah huudoilla.
Eikä sovi unohtaa Lapponian selvästi inspiroimaa loppukiekaisua.

Citius, altius, fortius - Korkealta ja kovaa ja kauan.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kiitos perusteluista. Mielestäni TBn hevi on kaukana huonosta hevistä. Suomalaisessa hevigenressä on lukuisia bändejä, jotka ovat tuhta kertaa geneerisempiä, taidottomampia ja näköalattomampia. En ala luettelemaan, se ei olisi kivaa, mutta kaiken sen luovan kuplinnan keskellä, joka on saanut sitä jankutettua tunnustusta ulkomailta, ja jonka seuauksena yhä edelleen katseet kääntyvät tänne uusien lupausten toivossa, niin kyllä siellä on vastaavasti tylsiä rokkipoliisihenkisiä mitättömyyksiä, jotka tosikkona sulkevat portit ja toistavat itseään kuin 1980-90-luvun bonjovimaiset takataskulompakkorokkarit ikään.

Ja Teräsbetoni ei ole yksi noista, sehän on oivaltava, taitava ja hauska.. Harrastetut viitteet ovat älykästä leikkiä. Itse olen aivan tosissani haltioitunut muutamasta ensimmäisen levyn kappaleesta, en vitsinä vaan ihan aitona ja hienona musiikkina. Lisäksi Jarkko Ahola on ehkä aliarvostetuin suomalainen artisti tällä hetkellä, ainakin siihen nähden, että se on ehkä selkeimmin niin lahjakas, että hyvällä tuurilla sillä olisi aineksia kansainväliseksi superstaraksi. Niin että se ansaitsee mahdollisuuden.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

JuhaUK kirjoitti:Tuoltahan se arkistoista löytyi... 117 äänestäjää ja aivan eri mallinen jakauma Lordilla kyllä oli, ilokseni huomasin. Toki Kuppila on nykyään vilkkaampi, joten enemmän on TB:llä jo nyt äänestäjiä, mutta mitään todisteita ei löydy sille, että mukamas Lordikin täällä olisi aikoinaan tyrmätty.

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/viewt ... =27&t=2611" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuonna 2006 edustuskappaleelle avattiin karsinnan jälkeen uusi ketju. Ilmeisesti viimeistään Ateenan jälkeen kaikki kävivät vaihtamassa yhden tähden arvosanansa johonkin hieman korkeampaan. :heh:

Karsinnan aikainen ketjuhan löytyy täältä. Siinä arvosanajakauma on:
***** 29 %
**** 29 %
*** 13 %
** 9%
* 19%
Eli kyllä Lordikin herätti vahvaa vastustusta ja oli useammankin kommentoijan mielestä nolo. Samaisten kommentoijien mielestä Lordia ei pitänyt lähettää mm. siksi, että rockia oli ollut kisassa jo edellisenä vuonna ja kaikki pitävät Lordia kopiona ja nauravat sen ulos lavalta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

heini81 kirjoitti:Huomenta Suomen toimittaja piti aivan ihmeellisenä jos viisuihin lähdetään suomenkielisellä biisillä...Jos yhtään on viisuja seurannut, niin aika moni maa esiintyy omalla kielellään. Hänen piti myös bändin pojilta varmistaa, että Belgradissahan joutuu olemaan peräti pari viikkoa. Varmaan saanut tietää tekevänsä haastattelun 5 min. ennen lähetystä. Pojat hihitteli koko haastattelun ajan, mutta väsymyksen sijasta se saattoi myös johtua toimittajasta. :heh:
Jos se toimittaja on se vaalea naishenkilö, joka siellä yleensä on, kuten nyt tänäkin aamuna, niin en yhtään ihmettele jos poijjaat on siellä naureskellu ja mitä ovat naureskelleet...meinaan sen verran poissaolevan tuntuinen on tuo Huomenta Suomen haastattelija-nainen, mitä oon sen juttuja kattellu ja kuunnellu ennenkin. (Täytyy men varmaan katsomaan tuo TB:n vierailukin.)
:mulk:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

minnie kirjoitti:Jos se toimittaja on se vaalea naishenkilö, joka siellä yleensä on, kuten nyt tänäkin aamuna, niin en yhtään ihmettele jos poijjaat on siellä naureskellu ja mitä ovat naureskelleet...
:mulk:
Tuo samainen muikkeli oli kerran ihan jäässä, kun hän haastatteli Jone Nikulaa. Ei meinannut osata sanoa mitään Jonen kommentteihin ja lopussa ei meinannut löytää oikeaa kameraa loppujuonnolle ja sekoili sanoissaan.

:offtopic:

Mutta tosiaan, pojat olivat vähän väsyneitä haastattelussa. En mä saanut sellaista käsitystä, etteivätkö he olisi tienneet euroviisukeikan kestävän parisen viikkoa, toivoivat vaan, ettei tarvitsisi muita keikkoja paljon perua euroviisujen takia.

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Weewa kirjoitti: En mä saanut sellaista käsitystä, etteivätkö he olisi tienneet euroviisukeikan kestävän parisen viikkoa, toivoivat vaan, ettei tarvitsisi muita keikkoja paljon perua euroviisujen takia.
Näin minäkin asian ymmärsin. :joojoo:
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

JuhaUK kirjoitti:(...) mutta mitä se aiempien viisujen seurailu auttaa tietämään siitä, että tänä vuonna siellä pitää olla kaksi viikkoa? Ei siellä koskaan ennen ole tarvinnut olla kahta viikkoa, eikä varmaankaan tv:stä kisat katsovakaan tiedä, että siellä on ennen pitänyt olla viikosta 10 päivään. :roll:
MuzaMaza kirjoitti:
heini81 kirjoitti:Hänen piti myös bändin pojilta varmistaa, että Belgradissahan joutuu olemaan peräti pari viikkoa.
Eipä näyttäneet TB:n pojatkaan tietävän, että kisat kestävät niin pitkään... :roll:
Tietävätkö ylipäätään minne ovat pyrkimässä... :draamaa: :niinpa:
Ja JuhaUK vastasikin jo niin ei mun enää tartte ;), vaikka Muziksen ihmettelylle.

:peukku:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

JuhaUK kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti: Niinpä. Täällä selvästi odotetaan koska päästään mulle kuittaamaan takaisin.
Kaikki muut paitsi positiiviset TB-kommentit ovat ilmeisesti kiellettyjä, ainakin minulta. :niinpa:
Juu, samalta tässä on muistakin tuntunut :hali: :roll:

Miksi pitäisi sanoa jotain positiivista jostakin mistä ei aidosti pidä? Niinkö ne leiditkin tekevät?
Anteeksi nyt vaan, mutta pikkasen pistää silmään tälläinen (nyt kun luen eilisen illan aikana tulleita kommentteja täällä), että Kuppilan henkilökuntaan kuuluva ihminen selvästi kaivaa riitaa esiin, ja ihan turhasta. Kommentteja lukemalla voi sen todeta jokainen. :niinpa:

Joten josko voisi JuhaUK käyttäytyä siinä kuin muutkin Kuppilassa; säännöthän koskee MEITÄ KAIKKIA! :joojoo:

Tää ei sinänsä kuuluis mulle, vaan ylläpidolle, mut alko jo hiukan kypsyttää tuo jo offtopic-tasolle vajonnut vänkääminen. :draamaa:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

JuhaUK kirjoitti:Ihan sama mitä täällä keuhkootte. TB on silti ihan surkea. Enkä aio jättää sitä sanomatta sen pelosta että te ette jaksa sitä kuunnella. :draamaa:
Noniin, tulihan se sieltä. Nyt ymmärrän mikä oli tää Muziksen "puolustamisen" syy.

Jotenkin vaan niin lapsellista... :roll:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

minnie kirjoitti:Tää ei sinänsä kuuluis mulle, vaan ylläpidolle
Sinäpä sen sanoit. Jos jotakin ylläpidon huomioon tuotavaa on, oikea tapa toimia on luonnollisesti ilmoittaa siitä ylläpidolle. Oikeita väyliä tähän ovat esimerkiksi yksityisviestit tai jokaisen viestin yläreunasta löytyvä huutomerkkinappi. Väärä tapa toimia on huomauttaa aiheesta kyseisessä ketjussa ja lisätä siten ketjun sisältämän off-topicin ja riidanhaaston määrää. Jos asiasta on jotakin jatkometakeskusteltavaa, keskusteltakoon vaikka Tekniikka-puolella. EDIT: Ja sinne jatkokeskustelu myös siirrettiin. Pysyttäköön tässä ketjussa otsikon mukaisessa aiheessa, kiitos.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

JuhaUK kirjoitti:Se, että Suomen kansa uskoo yhtenä miehenä nyt, että hevillä ei hävitä olematta tippaakaan kriittinen itse kappaletta kohtaan harmittaa. Olisin halunnut pitää tästä, ja olin valmis pitämään siitä, mutta kun se sitten kuului tunsin itseni niin totaalisen petetyksi.
Mulla oli vähän samanlaiset fiilikset viime vuonna, kun Hanna Pakarinen valittiin Suomen edustajaksi, vaikkei biisi ollutkaan heviä. Tykkäsin Hannasta kovastikin idolsin aikana ja monet hänen kappaleensa ovat hyviä, mutta Leave me alone oli vaan niin huono! Biisissä oli melko yksinkertainen sävel ja vielä yksinkertaisemmat sanat. Mutta Suomen kansahan valitsi suositun artistin, kuuntelematta itse biisiä. :draamaa: Tuntui, etteivät ihmiset oikeasti kuunnelleet kappaletta, kun karsinnassa oli mun mielestä esim. Lovexilla paljon koukuttavampi kappale. Mutta nämäkin ovat mielipideasioita, toisten mielestä Hannan biisi oli hyvä ja Hanna paras mahdollinen edustaja Suomelle. Samahan se nytkin on Teräsbetonin kohdalla, toisten mielestä kappaleessa ei ole mitään ihmeellistä ja taas valitaan, jos valitaan, vaan suosittu artisti kuuntelematta itse biisiä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JuhaUK kirjoitti: Se, että Suomen kansa uskoo yhtenä miehenä nyt, että hevillä ei hävitä olematta tippaakaan kriittinen itse kappaletta kohtaan harmittaa. Olisin halunnut pitää tästä, ja olin valmis pitämään siitä, mutta kun se sitten kuului tunsin itseni niin totaalisen petetyksi.
No älä! Harvoin olen ollut niin pettynyt johonkin viisubiisin ensikuunteluun kun TB:n kappaleeseen. Tuli heti tunne, että tällä sitten lähetään ja päälle harmitus, etten pitänyt siitä yhtään.
JuhaUK kirjoitti: Kappale yrittää ilmeisesti ojentaa käden viisujen camp-perinteelle niillä Tshingis Khanin selvästi inspiroimilla huh-hah huudoilla. Siihen päälle laukkaava biitti ja hevikiljuntaa. Machoilevat sanat ja siinä sitten on se paketti. Minusta vaan mennään niin siitä, mistä aita on matalin eikä kovinkaan inspiroituneesti. Minä en vaan usko, että tämä paketti puree kovin laajalti, vaikka voittaakin Suomen karsinnan miten päin vaan. Ja se hevimiesten camp machoilu on vaan minusta noloa.
Niinpä. Samoilla ajatuksilla edelleen meikäläinenkin. Minusta tuntuu, että suurin osa TB:n hehkutuksesta johtuu ajatuksesta: "Tällä päästään finaaliin, tämä on tarpeeksi muista erottuva". "Hevillä emme häviä". Vaikka kundit väittävät, että kisabiisi on vain yksi raita tulevalta albumilta, niin enpä usko. MMR on niin euroviisuihin tekemällä tehty, laskelmoitu rymistely kuin olla ja voi. On tosiaan apinoitu vähän sieltä sun täältä ja tulos on kornin kuuloinen sekamelska. Ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, Tohlopin ulospano herätti myötähäpeää. Onko noi ihan tosissaan, vai onko tää vain taitavasti tehtyä camppia. Veikkaan, että ovat tosissaan... Valitettavasti.

TB: Huomenta Suomessa Tohlopin esityksestään:
"Meille se oli erityisen helppoa sillä se oli keikka keikkojen joukossa".

Tuo kertookin jo kaiken. :niinpa:
Sen kummemmin perustelematta. (Aten äänellä) :heh:

Miks mie leikin tuon tuosta päässäni ajatuksella, että voi kun Lovex ja Anyone Anymore olisi ollut tyrkyllä vasta tänä vuonna. :draamaa:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

JuhaUK kirjoitti: Se, että Suomen kansa uskoo yhtenä miehenä nyt, että hevillä ei hävitä olematta tippaakaan kriittinen itse kappaletta kohtaan harmittaa.
Juu, Lordin heavyrockilla voitettiin, mutta sitä nämä ihmiset eivät tahdo ymmärtää, että Lordissa oli paljon muutakin kuin pelkkä se musiikkityyli. Teräsbetonilla ei ole mitään muuta kuin genre ja siten ei erotu samalla lailla joukosta... ainakaan positiivisesti. Lavashow on pelkistetty, mikä edelleen mielestäni sopii melkein mille tahansa perusklubeja kiertävälle bändille, mutta ei siten vetoa viisukansaan silleen. Toisin sanoen uskon, että karu totuus paljastuu viimeistään toukokuussa ja sitten EHKÄ saatettaisiin jo vähitellen tajuta se, että ei viisumenestys pelkästä musiikkityylistä ole kiinni.
Ja jos tämä on vitsi, ei se aukea minulle, sillä metalligenressä on niin paljon muutenkin ihan tosissaan tehtyä machoilua. Jos vitsi aukeaa vain metallia enemmän harrastaville, niin sitten ollaan väärällä areenalla, sillä suurin osa viisuja katsovista ei varmaan ole metallin asiantuntijoita.
En tiedä, nähdäänkö se vahvuutena vai heikkoutena, mutta juuri kukaan ei taida tietää totuutta tästä asiasta. Iso joukko metallisteista tuntuu pitävän Teräsbetonia vitsinä (minä tietyssä määrin mukaan luettuna), mutta sitten "taviskansa" puolestaan ihan aitona juttuna. Enkä nyt tarkoita, että kaikki metallistit ja nämä "tavikset" ajattelisivat juuri näin, mutta noin karkeasti yleistäen. Mistä tämä johtuu? En tiedä, mutta teoriani on se, että vaikka metallia on soitettu iät ja ajat suomen kielellä, niin ei perinteistä 80-luvun heviä/poweria niin, että olisi päässyt pois sieltä underground-osastolta. Nyt Teräsbetoni paikkaa tämän aukon ja noustuaan valtavirtaan se haluttiin nähdä heti jonkinasteisena parodiana, mutta totuus on, että samankaltaisia sanoituksia sisältäviä kappaleita on soitettu jo muutama vuosikymmen, mutta ei vain suomeksi. Siitä huolimatta, että minulla on tämä teoria, en siltikään osaa suhtautua tähän niin vakavasti kuin mitä ehkä bändi ansaitsisi/haluaisi, vaikka musiikkinsa kuulostaa minun korviini ihan siltä ehdalta heavy/power -osastolta; kieli on vain eri kuin useimmilla menestyneillä poppoilla. Mutta siis, en tiedä onko tämä parodiakysymys se voima, missä piilee Teräsbetonin mahti vai ei, mutta epäilen, että ainakin osittain se on kiinni tästä.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

MuzaMaza kirjoitti: Miks mie leikin tuon tuosta päässäni ajatuksella, että voi kun Lovex ja Anyone Anymore olisi ollut tyrkyllä vasta tänä vuonna. :draamaa:
Nii, mutku ei o. Viime vuonna olis ollu tarjolla, muttei kansalle kelvannu. :(

Toivottavasti kansa ei tee tänä vuonna samaa virhettä Teräsbetonin kohdalla.( :pliis:) :kups:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Sen voisin vielä lisätä että on sairaan ärsyttävää, että tiettyjen artistien kannattajat leimataan suoralta kädeltä tavismassaksi jolla ei ole aivoja ja vaan laumana äänestävät ennestään tuttua bändiä. Millä ihmeen perusteella, esimerkiksi tässä TB:n tapauksessa? - bändihän on vetänyt aika hiljaiseloa ainakin vuoden, itsekään en olemassaoloa paljon muistanut. Lisäksi sillähän on esimerkiksi näitä rokkipoliisi-dissaajia sen verran, että on ihan yhtä hyvät perusteet sanoa että kriitikot valuvat aivottomana massan mukana luodakseen mielikuvaa ala ei-tavis-intelligentti-minä. Kyllä minunkin olisi paljon helpompi huudattaa podissani tai steroissani jotain CMX:ää (joka on ihan yhtä naurettavaa vaikka ah niin älykästä) tai ihan melkein mitä muuta tahansa kuin TB:tä. Joka muuten on musiikillisesti paljon mielenkiintoisempi kuin nyt hyväksytty Lordi.

Mutta ennen kaikkea: tuollainen harkintakyvyn aliarvioiminen on järkyttävän tyhmää.

EDIT: ja listään nyt kategorisesti arvostelijoille vielä kun sitä täällä harrastetaan: ootte vaan niin väärässä TB:n biisin ja bändin taiteellisen mielenkiinnon&arvon suhteen.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

Weewa: Samaa mieltä oon Hannan biisistä, ja todellakin Lovex oli koukuttavampi, koukutti mutkin silloin.

Nyt saman koukutuksen on tehnyt Teräsbetoni meikäläiselle, kumpikin, niin TB kuin Lovex ihan uusia musiikillisia kokemuksia suonut mulle, en oo aiemmin kumpaakaan digannut, mutta viisujen kautta se diggaaminen on syntynyt. :tapu:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

MuzaMaza kirjoitti: MMR on niin euroviisuihin tekemällä tehty, laskelmoitu rymistely kuin olla ja voi. On tosiaan apinoitu vähän sieltä sun täältä ja tulos on kornin kuuloinen sekamelska. Ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, Tohlopin ulospano herätti myötähäpeää. Onko noi ihan tosissaan, vai onko tää vain taitavasti tehtyä camppia. Veikkaan, että ovat tosissaan... Valitettavasti.
Ja Konttisen biisi tai Cristal Snow ei ole yhtään euroviisulaskelmoitu - ei-kö? Miksi sä vaan tähän tartut, varsinkin kun TB harrastaa täysin avoimia viittauksia.

Ja - hyvä camp tehdään vakavalla naamalla. Parasta kämppiä on se, jossa syntyy ristiriita taiteellisten arvojen ja överiksi menemisen välillä, vaikka on noloa imu vie - kun kaikki on yhtä aikaa täysin järjetöntä ja sairaan kaunista. Ruotsalaisten Shine Romanian karsinnoissa on tästä toinen hyvä esimerkki. TB:n tasolle ei Suomessa moni yllä - jos kukaan, vieraampi tyylilaji meille.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja AntSa »

minnie kirjoitti: niin TB kuin Lovex ihan uusia musiikillisia kokemuksia suonut mulle, en oo aiemmin kumpaakaan digannut, mutta viisujen kautta se diggaaminen on syntynyt. :tapu:
Mä oon täysin samaa mieltä sun kanssa nimimerkki minnie! Myönnän ettei TB edusta musiikkigenreä, jota kotoani löytyisi useampi levyllinen. Ja ehkä siksi minulla oli ennakkoluuloja ko. orkesteria kohtaan - olenhan inhimillinen olento. :heh: En onneksi kuitenkaan jäänyt ennakkoluulojeni vangiksi, vaan suorastaan RAKASTUIN MMR-viisuun ensikuulemalta! <3 Tää on vaan niin tarttuva ja hauskakin pläjäys, että on soinut yksiössäni tiuhaan tahtiin nämä päivät kun se on soida saanut. :rok: Ja kiinnostus TB:n muuhunkin tuotantoon on syttynyt! :tuuletus:

Puhuttavan tämä akti ainakin tuntuu.. Ja sehän onkin tärkeätä, että jokaisella on joku mielipide bändistä! Esim. Ateenassa 2006 miltei kaikilla toimittajilla/faneilla/kadunmiehillä oli mielipide Lordista - se ei jäänyt huomaamatta! Ehkä kiinnostus ei ihan samaa mittaluokkaa TB:n kohdalla olisi Belgradissa (mene-tiedä itseasiassa?!), mutta uskallan veikata että näistä Suomen karsinnan artisteista juuri TB kiinnostaisi mediaakin eniten?! Niin hyvässä kuin pahassakin. Kaikki mitä kirjoitetaan on televoting-aikakaudella kuitenkin usein hyväksi.

Tätäkin topiccia on lueskeltu jo tyyliin reilut 16000 kertaa - kiinnostusta ja mielipiteitä siis piisaa!?! :tuuletus:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8388
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

JuhaUK kirjoitti: Aika vaikeaa toisaalta päästä näin syvien tuntemusten pohjalle, kun kyse on kuitenkin syvästä antipatiasta heti ensikuulemalta asti. Periaatteessa jo etukäteen ärsytti se, että Teräsbetonin saattoi odottaa voittavan Suomen karsinnan ihan millä kappaleella tahansa. Ja olen jo aiemmin sanonut, että bändi näyttää minusta huonolta Lordi-kopiolta, vaikka olisi kuinka metallin eri alalajia. Se, että Suomen kansa uskoo yhtenä miehenä nyt, että hevillä ei hävitä olematta tippaakaan kriittinen itse kappaletta kohtaan harmittaa. Olisin halunnut pitää tästä, ja olin valmis pitämään siitä, mutta kun se sitten kuului tunsin itseni niin totaalisen petetyksi.
Itse taas pidän kappaleesta ja tämä on ensimmäinen rock-ehdokas jonka taakse voisin asettua (kunhan vain lavaesitys olisi vähän parempi). Maikkarin aamutv:n haastattelun perusteella siihen ei ole kuitenkaan luvassa muutosta, mikä on harmi. Toivottavasti edes soundi ja miksaus olisi karsinnan finaalissa paremmin kohdallaan. Mitä Loordiin tulee, niin itse en pitänyt heidän piisiään mitenkään erityisenä, enkä pidä vieläkään, muuten kuin saavutuksensa osalta (vaan vähemmistössähän on yleisestikin ottaen sellaiset viisujen voittajapiisit, joista itse tykkään).


Kappale yrittää ilmeisesti ojentaa käden viisujen camp-perinteelle niillä Tshingis Khanin selvästi inspiroimilla huh-hah huudoilla. Siihen päälle laukkaava biitti ja hevikiljuntaa. Machoilevat sanat ja siinä sitten on se paketti. Minusta vaan mennään niin siitä, mistä aita on matalin eikä kovinkaan inspiroituneesti. Minä en vaan usko, että tämä paketti puree kovin laajalti, vaikka voittaakin Suomen karsinnan miten päin vaan. Ja se hevimiesten camp machoilu on vaan minusta noloa. Ja jos tämä on vitsi, ei se aukea minulle, sillä metalligenressä on niin paljon muutenkin ihan tosissaan tehtyä machoilua. Jos vitsi aukeaa vain metallia enemmän harrastaville, niin sitten ollaan väärällä areenalla, sillä suurin osa viisuja katsovista ei varmaan ole metallin asiantuntijoita.
En ole todellakaan mikään heviharrastaja (kuuntelen lähinnä Rammsteinia siitä tyylilajista, mutta vastaavasti kyseinen bändi on sitten sitäkin rakkaampi). Teräsbetonin humoristisuus aukeni kuitenkin ainakin minulle välittömästi kuultuani heidän Taivas lyö tulta-piisiä televisiosta jääkiekon mm-kisojen yhteydessä. Tosin myönnettävä on, nyt kun Rammsteinin otin puheeksi, että pidän heitäkin itsetietoisen fiksuna ja älykkäällä tavalla humoristisena yhtyeenä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8388
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MuzaMaza kirjoitti: TB: Huomenta Suomessa Tohlopin esityksestään:
"Meille se oli erityisen helppoa sillä se oli keikka keikkojen joukossa".

Tuo kertookin jo kaiken. :niinpa:
Eikös se mr. Loordikin aikoinaan sanonut saman asian suunnilleen samoin sanoin. Eli jos Loordin jalanjälkien seuraamisesta pitäisi TB:n kundeja syyttää, niin tässä olisi ehkä paikka. Vaan en tajua miksi pitäisi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mun mielestä tollanen asenne "keikka keikkojen joukossa" on tavallaan ihan hyvä. Ei aleta väkisin vääntämään mitään "euroviisutyylistä" musiikkia. Vaikka Hanna Marshkin sanoi, että biisiä ei ole sävelletty varta vasten euroviisuihin, mutta se on silti "erilainen" niin mua ainakin ärsytti siinä että pistetään vähän "erilainen" biisi kehiin. Vaikka en Hanna Marshin tuotantoa paremmin tunne, niin Myspace- biisien perusteella Broken Flower on tosiaankin vähän "erilainen".

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MuzaMaza kirjoitti:Minusta tuntuu, että suurin osa TB:n hehkutuksesta johtuu ajatuksesta: "Tällä päästään finaaliin, tämä on tarpeeksi muista erottuva". "Hevillä emme häviä".
:roll: Joo joo, tää kuppilahan on täynnä tätä hevikansaa joka näin ajattelee! :roll:
MMR on niin euroviisuihin tekemällä tehty, laskelmoitu rymistely kuin olla ja voi.
Eli hienoa! Pojat todellakin seuraavat Euroviisuja. Tietävät kilpailun ja mistä siellä on kyse!
Nyt myönsit sen siis itsekin.... :uujee:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Satua kirjoitti:
rosetta kirjoitti:No heavy metal ja metal ovat kyllä tietääkseni myös ihan yhtä synonyymeja... ;) Toinen vain lyhyempi versio. Ehkä tämä on sitten vain joku suomen kielen juttu (siis etteivät olisi).
Ihan tämän verran vain: http://fi.wikipedia.org/wiki/Metallimusiikki" onclick="window.open(this.href);return false; (kiitettävän kattava, vaikka joku siitä saattaakin inistä, että on vain Wikipedia)).
No niinhän tuollakin sanottiin: "metallimusiikki, toisinaan myös heavy metal tai hevimetalli", eli samaa mitä itsekin yritin sanoa :)

(Anteeksi vielä offailu, mutta toisaalta, liittyyhän tämä ko. esiintyjän genreen, tavallaan, eli ei ehkä sittenkään niin offia...)
Satua kirjoitti:Nyt kun kuuntelin nuo kaikki 25 valittua ehdokasta muilta mailta, niin kyllä mä olen sitä mieltä, että TB erottuisi joukosta, vaikka Lordin jalanjäljissä (oikeasti tietyti Manowarin) kulkeekin. Siellä kun ei vielä ole yhtää metallia, eikä rokkiakaan (ihan sama, mitä sanotte Turkista, se ei normaalisti rockia ja metallia kuutelevalle ole mitään muuta kuin poppia).
Jaa, kyllä minusta (myöskin normaalisti lähinnä rockia ja metallia kuuntelevasta) Turkin biisi on rockia, tai melodista pop-rockia, jos nyt niin tarkasti halutaan sanoa :) Mutta tosiaan aivan erityylistä rockia kuin TB:n kappale (vaikka normaalisti rockia kuuntelemattomat ja varsinkin sitä vihaavat tietenkin niputtavat ne samaan kastiin).

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

hra47 kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti: TB: Huomenta Suomessa Tohlopin esityksestään:
"Meille se oli erityisen helppoa sillä se oli keikka keikkojen joukossa".

Tuo kertookin jo kaiken. :niinpa:
Eikös se mr. Loordikin aikoinaan sanonut saman asian suunnilleen samoin sanoin.
Sanoi, aika tarkkaan samoilla sanoilla.

Sehän sitten kertoikin kaiken tarpeellisen Lordin asenteesta ja suhtautumisesta viisuihin, kuten Ateenassa näimme.

:hiips:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Tämä on minusta ainoa potentiaalinen kappale/paketti mitä voidaan lähettää edustamaan meitä Belgradiin.... :tapu: ... vaikka pidän Movetron’ista myös niin ei heillä ole mitään mahdollisuuksia menestykseen kuin Teräsbetonilla.......Konttisen kappale on niin vanhanaikainen ja tavallinen niin sitä ei ainakaan huomioidakaan Belgradissa

En ole mitään ”hevin” kannattaja mutta tästä kappaleesta pidän......ilman muuta olisi mukavaa lähettää joku kevyempi soundi/kappale edustamaan meitä mutta kun tämän vuoden karsinnoissa ei ole ketään jota voisimme lähettää....mutta jos tyydymme ainoastaan ”osallistumiseen” niin sitten voimme lähettää kuka tahansa näistä kevyenmusiikin kappaleesta.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

hra47 kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti: Teräsbetonin humoristisuus aukeni kuitenkin ainakin minulle välittömästi kuultuani heidän Taivas lyö tulta-piisiä televisiosta jääkiekon mm-kisojen yhteydessä.
JuhaUK on nyt asian ytimessä. Camp... :kuolaus:

Mä oon aina ottanu tän yhtyeen huumorimielellä, vaikkei heidän biisit oo ennen mulle auenneetkaan ts. kolahtaneet. J. Aholan huumorinkukan huomasin semifinaalilähetyksen aikana, silloin kun Peltsi jututti Aholaa...on hjuumormiähii.
:tapu:
Katsoin semin uusinnan äitini kanssa ja häntäkin rupes hymyilyttämään J. Aholan höpinät. (äitikkäni sanoi kivan näköiseksi sitä toista jamppaa, joka oli siinä kortti-osuudessa Aholan kanssa.) :heh:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Minusta on jokseenkin törkeää, että täällä osa kirjoittajista edelleen jauhaa tuota iänikuista "kun ne luulee et hevillä ei voi ikinä hävitä ja ne on niin väärässä" -mantraa ja yrittää yhdistää kyseisen ajattelutavan meihin kaikkiin TB:n biisistä pitäviin täällä Kuppilassa.

Itse esimerkiksi olin todella ärsyyntynyt sinä päivänä kun näin TB:n ensimmäistä kertaa artistiehdokkaiden listalla, ja enimmäkseen juuri siitä syystä etten halunnut mitään kovin raskaita kitaroita omaavaa viisubiisiä tänä vuonna. Lisäksi myönnän olleeni alunperin myös se kuuluisa "rokkipoliisi", jonka mielestä Teräsbetoni kuuluisi lähinnä sinne Suonenjoen pillurallipiireihin perjantai-iltaa ilostuttamaan, mutta samanlaisia aatoksia mulla oli Lordistakin aikoinaan (ja ihan tottapuhuen samanlaisia "junttibändejä" nuo kaksi ovat, mutta väliäkö sillä jos biisi toimii, Euroviisuissa henkilökohtaiset standardini sen suhteen mikä on hyvää ja mikä huonoa musiikkia tuppaavat hieman muuttumaan ns. jokapäiväiseen elämään verrattuna :heh: ).

Ja mitä tulee siihen TB:n lavaesiintymiseen ja etteikö myös kukaan meistä biiseistä pitävä ole sitä kritisoinut, niin kattoo niitä viestejä taaksepäin ja huomaa, että esim. minä toivoin lisärekvisiittaa, liikettä, jotain lisää sinne lavalle livevedon nähtyäni. Ja tiedän, että Lordin hirviöasut ja hirviömeikit ja koko sirkusnumero lisäsi biisin suosiota, niinpä TB:n pelkistetty esiintyminen (ja ehkä myös suomenkielinen biisi) luultavasti vaikuttaa siihen, että biisistä ei samanlaista hittiä ole odotettavissa. Mutta so what? Paras se näistä kaikista ehdokkaista mun mielestä silti on! :uujee:

Et voisitteko jättää nää yleistykset jatkossa? :niinpa:

Ja ihan lopuksi on sanottava, että jatkuva nillittäminen milloin mistäkin ihan vaan sen takia että pääsee taas nillittämään on kaukana miehekkyydestä. Ottakaa oppia mitä se miehekkyys tarkoittaa vaikkapa Teräsbetonilta. :heh:

Lukittu