Suomen karsinnan tv-toteutus

ESC 2008 -arkisto.
Yaris
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 53
Liittynyt: 12 Tammi 2008, 21:43

Re: Vs: Suomen karsinta Helsingin Kulttuuritalolla

Viesti Kirjoittaja Yaris »

Minä taas huomasinkin pitäväni lavaohjauksesta. Se sai musiikinkin elämään uudella tavalla, esim. Cristalin ja Teräsbetonin esityksessä, ja sitten taas Jipun ja Vuokon aikana vedettiin henkeä, ja ohjauskin sujui rauhallisemmin. Että ilme oli oikein hyvä ja freesi, ja kamera heilui just niin kuin Jyrki-ohjelman parhaimpina aikoina.

Ainoa töppäys oli silloin, kun ilmotettiin niitä toisen mahdollisuuden tuhrijoita ja onnistujia. Kameramies ei löytänyt Green Roomin pöydistä häviäjiä ja törttöili Peltsin selän takana, jolloin myös juontajalta taisi pasmat seota pahemman kerran. Ainakin mun huomio kiinnittyi epäonnistuneeseen ohjaukseen/kuvaukseen eikä itse asiaan. Periaatteessahan show on onnistunut, jos minulle ei katsojana osu silmään ensimmäistäkään kameraa suoran lähetyksen aikana. Toki muutaman kerran näin kävi lähetyksessä.

Olen marmattanut jo pitkään siitä, että Suomen karsinnoissa on tänä vuonna kovin kehno taso. Onni onnettomuudessa on se, että monet esitykset petraantuivat finaaliin, ja tästäkin saatiin ihan hyvä telkkarishow aikaiseksi. Harmi vaan, että yhtään en lämpene voittajakappaleelle. Näin pääsi tässä muuten mallikkaassa hommassa käymään.

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen karsinta Helsingin Kulttuuritalolla

Viesti Kirjoittaja JIM »

Musta se kuvaustekniikka tökki kyllä pahasti, :shock: kun katsoin ton finaalin uudestaan tänään ja toiseks, oli tosi hullunkurista, että kulttuuritalolla ei ollut lavan vieressä mitään screenejä mistä olis näkynyt artistien haastattelut. Siellä sitä sit yleisö vaan tuijotteli seiniä ja kuunteli puheita. :roll: Kyllä liput noilla järjestelyillä olis pitänyt olla roimasti halvempia. Kyllä tolla YLE.llä on niin paljon parantamisen varaa.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Suomen karsinnan tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Screenien puute häiritsi minuakin, Karibiassa ne sentään oli muistettu.

Susanna
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 19:45

Re: Suomen karsinnan tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Ihan kivalta näytti, enimmäkseen.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomen karsinnan tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Susanna kirjoitti:Ihan kivalta näytti
Munkin mielestä ne kohdat näytti kivoilta, joissa kamera kuvas paikallaan Jaanaa.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Euromurmeli
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 20:24

Re: Vs: Suomen karsinta Helsingin Kulttuuritalolla

Viesti Kirjoittaja Euromurmeli »

Mä olen samaa mieltä. Jone Nikula nyt meni ihan ok, ei hän minua häirinnyt. Mutta meidän katsomomme kärsi vähän kohtuuttomasti seisomakatsomon kylteistä. Kaksi ensimmäistä esitystä, Jipun ja Ninjan, menivät ohitse lähes täysin, koska kannatuskylttien takaa ei vain nähnyt mitään. Katsomostamme kävi parikin ihmistä huomauttamassa asiasta mm. järjestysmiehelle, mutta tämän naisen kommentti oli kuulemma ollut, että "kuuluu asiaan".

Vasta kun kyltinheiluttelijoille itselleen huomautettiin asiasta, he siirtyivät, mutta mitenkään ystävällishenkisesti ei sekään käynyt. Pikkasen kyllä otti päähän, että meidänkin perheestä tuohon riemuun meni 80 euroa ja samalla vain "kuului asiaan" se, että me emme nähneet. Valitettavasti näiden fanien käytös aiheutti sen, että heidän pudotessaan jatkosta katsomossamme se sai aikaan myös pienet spontaanit riemuntaputukset... Loppuipa vihdoin kylttiterroismikin. Ja esim. Cristal Snowin kannattajien kyltit olivat pieniä, mutta tyylikkäitä. Kuten koko porukkakin (sanoo Teräsbetonin kannattaja).

Ja tosiaan oli pikkaisen mölöä, että takahuoneen haastatteluista kuuli hyvin vähän tai ei mitään lavalle. Siellä sitä oli sitten välillä autuaan tietämätön siitä, mitä tapahtuu. Ikävä skriinejä.

Eli joo, kyllähän me haluamme tehdä hyvän shown, mutta myös järjestysmiehillä/Ylen henkilökunnalla olisi vastuunsa siitä, että kovan hinnan maksaneet viisuvieraat näkevät jotakin. Isojen kylttien takaa ei oikeasti nähnyt edes staattisesti esiintyvää Jippua.

mari kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan tilaisuudesta sai sen vaikutelman että se oli järjestetty ainoastaan televisiota varten. Tämä ei olisi ongelma jos yleisö olisi päässyt paikalle ilmaiseksi tai saanut korvauksenkin tunnelman ylläpitämisestä. Sen sijaan jos yleisö maksaa lipuista 40 euroa on sillä oikeus nähdä ja kuulla koko show. Aikaisempina vuosina Tampereella ja Turussa tämä onkin onnistunut, joten täytyy ihmetellä miksi nyt oli toisin.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11619
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Suomen karsinnan tv-toteutus

Viesti Kirjoittaja romualdo »

katastrofaalisen huonoa tuo kuvaus, taas kerran, eiköhän anneta nekin hommat vaikka ruottalaisten käsiin... ,miksiköhän radioääni tuli n. 4 sekuntia etuajassa kuin tv-ääni...? ja yleisöä (joka on oikeestaan melkein se mielenkiintoisin osa tuossa...) näytettiin liian vähän.... edelleenkin jäi epäselvää,myös Kiteeläisten pappojen mielessä että mitähän esim. Pleasure tarkoittaa suomeksi....
Kannustushuudot olivat yllättävän sekavat... salivalot olivat myös jotain aivan ..tömätöntä...liian sinistä..leikkaussalimaista... lämpiökuvaukset myös ei-ajan-tasalla-olevia...
Yllätys(muka)faniraati, 7-lehden epäilyistä huolimatta, olivat tiukasti yhteisrintamassa jälleen, kuin Hupu,Tupu ja Lupu, kiitos etenkin Antsan valoisille kommenteille... niin ja vielä toi yleisön kuvaus,miksi ihmeessä kamerat jumittuvat lähes aina samoihin kohtiin... samoin tuo 2.ja 3. kertaan kuvatut esitykset,miten ne voivat olla niin samanlaisia... samat kamera-ajot...!
ja suurkiitos ettei muitten pisteitä julkistettu,sai olla viimeinen kerta kun äänestin.... siihen innostivat kunnon tauon jälkeen nuo loistavat Kari Tapio ja Vuokko Hovatta.... hieno meininki ja taso noin muuten... no ei paljoa enää jää jälkeen viime vuotisesta... mukanahan oli myös erityisen komeita miehiä lavalla, koska heistä tulee äänestys ! :heh:

Lukittu