Islanti 2008: Euroband - This is my life

ESC 2008 -arkisto.

Eurobandið: This is my life

*****
66
46%
****
33
23%
***
20
14%
**
10
7%
*
14
10%
 
Ääniä yhteensä: 143

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16722
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Islanti 2008: Eurobandið - This is my life

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Toni kirjoitti:Itseasiassa mä veikkaan, että noi molemmat floppaa! :heh: Pessimisti ei pety.
Näin on. Olisi tietysti hienoa saada edes toinen läpi, mutta eiköhän tyytyminen ole Ruotsiin. Ja tässä tapauksessa tyytyminen ei tietenkään viittaa laatuun vaan ainoastaan määrään.

Homohumppakeskustelun suhteen lienee taas paikalla esitellä termin etymologia. Syntyjään kyse on siis käännöksestä englannin fraasille "gay anthem", joka puolestaan viittaa kappaleeseen, joka on saavuttanut kulttiarvon homoyleisön keskuudessa. Jos aihe kiinnostaa, näitä on toisinaan ihan listattukin, kuten johonkin ketjuun jokin aika sitten kirjoitinkin.

Viisufanien keskuudessa ko. käsite on sen sijaan villiintynyt tarkoittamaan jotakuinkin mitä tahansa vähänkään (musiikillisesti) samantyyppistä kappaletta. Alkuperä tosin sikäli pätee yhä, että tämänkaltaisella musiikilla on kuin onkin (tyypillisin) kohderyhmänsä.

Ja tästä sopiikin napsaista homohumppa/gay anthem keskustelu jatkumaan täällä:

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/viewt ... 80#p540176" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut JuhaUK, 28 Maalis 2008, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Rönsy siirretty

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Islanti 2008: Eurobandið - This is my life

Viesti Kirjoittaja umbros »

Hih, täällähän on homohumppakeskustelu suoraastaan roihunnut sitten viime käynnin. :heh: :rofl: Mut sama kai se, kunhan Islannista puhutaan! :peukku: Go Iceland, go! :humppa: Puntarin viitospaikka on hyvä paikka...

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Islanti 2008: Eurobandið - This is my life

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Tää vois olla yhtä hyvin Slovenia. Onkohan kukaan seurannut, miten Slovenia ja Islanti antavat toisilleen pointseja? Tämä kuulostaa niin kovin lattealta sen vuoksi, että on englanninkielisenä niin kulunutta tavaraa... vaihtakaapa viimemetreillä kieli islanniks, niin johan alkaa sympatiaa tippua suunnasta jos toisesta.

deu eur meu leiv, vai miten tää menis islannikuuriks?

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Islanti 2008: Eurobandið - This is my life

Viesti Kirjoittaja Naali »

Uusi, vähän muunneltu versio (alku, C-osa, naisen woooou ja sellanen kossshh-ääni) kuunneltavissa ja ladattavissa Eurobandin tai Friðrikin Myspace-profiilissa.

Kuva
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Islanti 2008: Eurobandið - This is my life

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Kuulostaa hyvältä. :surrur:
Raipatirai

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Islanti 2008: Eurobandið - This is my life

Viesti Kirjoittaja Speed »

Hyvä avaus toiselle semifinaalille noin musiikillisesti, mutta jatkoon pääsyn kannalta ei ehkä sittenkään.

Hiljalleen lämpenen tälle enenmmän ja enemmän :peukku: Toukokuussa jo hoilataan täysiä.

Avatar
trespasser
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 18:06

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja trespasser »

Olihan tää vähän enemmän muuttunu kuin vähän. Oikein mainio yhä edelleen :tuuletus:
:tanssi: Tätä voisin tanssia päivin ja öin! Ukrainan Ani Lorakin kanssa... :draamaa:

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja piper »

Ihanan mahtava biisi! <3 Iski ensi kuulemalta ja iskee edelleen..Tykkään tosi paljon tuon miehen äänestä vaikkei naisen äänessäkään oo mitään vikaa :D Onhan tuo muuttunut vähän tuo biisi, mutta ei haittaa yhtään.
Go Iceland, Go!
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja JIM »

Ehkä vähän parempaan suuntaan muuttunut tää Islanti. :miettii: Pitää tarkistaa puntarin sijotusta. Tai sit vaan iski paremmin kuin vähään aikaan. :joojoo:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Mulla on vähän samat fiilikset kuin Hazelilla, että tämä kuluu tosi nopeasti - tuntuu vähän kertakäyttökamalta. Mutta kun ottaa tämänvuotisen tason huomioon, niin ei tätä voi kovin paljon puntarissa laskeakaan. :shock:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33323
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja Pete »

Höh! Ovat sitten laimentaneet sen upean impulssisykäyksen. :niinpa: Onneksi lopun muutokset ovat kuitenkin hyviä. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja Naali »

Ite kuuntelin tuota alkua lähinnä sillä korvalla, että nyt se on tanssittavampi ja toimii vähän paremmin viisudiskossa. :heh: Vanha alku oli kyllä sykähdyttävämpi, mikä olisi ehkä ollut toimivampaa viisujen aloituskappaleessa. :miettii:

Olen kyllä tosi tyytyväinen tähän uuteen versioon. Kiva kun meitä viisufaneja hemmotellaan kerrankin niin, että tarjotaan sopivin väliajoin aina tuoreempaa ja toimivampaa sovitusta. Ei kyllästy niin pahasti. :tapu:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja WandA »

Onhan tää hyvä, mutta niin eri biisi kuin se ihan alkuperäinen. :lohduton:

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja daa »

Toivottavasti tätä ei enää latisteta enempää yhdelläkään uudella versiolla.
Sanoitukset taisivat mennä parempaan suuntaan tässä kuitenkin.
Pitää kolmospaikkansa.
Fridrik <3
Life Looks Better in Spring

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

ensimmäisen kuuntelukerran vaikutelmia

Vahva biitti lyö läpi ensisekunneista, loppu on yhtä riemujuhlaa. Upea itsenäisyysjulistus!

Sijoituslistallani 1.

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja JIM »

Mun pikkuveljen mielestä tää Islanti oli kaikista tän vuoden kappaleista ainut joka ansaitsee täydet 12 pistettä. :joojoo:

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5060
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Eipä mikään kauhean hyvä kipale ole tämä...
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Draama Islannissa kun kansallisessa finaalissa lavalla nähdyt tanssijat vaihdetaankiin taustalaulajiin, jotta saadaan lisää vahvuutta laulamiseen. :draamaa:

http://www.esctoday.com/news/read/10992" onclick="window.open(this.href);return false;
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Geneeristä perusjömpsettä. Next please.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5060
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Sen verran häiritsevää musiikkia, että 4 tähteä. :twisted:
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

barbarossa kirjoitti:Mulla on vähän samat fiilikset kuin Hazelilla, että tämä kuluu tosi nopeasti - tuntuu vähän kertakäyttökamalta.
Ei mulla vaan! Tosin tätä pelkäsin.

Se, mikä tässä viisussa on voimaa, on laulajien läsnäolo. Katsottuna tämä on vielä parempi kuin kuunneltuna. Varsinkin se poika on niin messissä tässä viisussa, että tätä ei voi kylmänä kuunnella tai katsella.

Naislaulajalla on myös oma paikkansa: nainen tulee kuin puun takaa ja nostaa vielä yhden asteen ylemmäksi viisua. Loistava yhteistyö ja energia laulajien välillä. Se urahdus siellä välissä ja toisiinsa katsominen on yksinkertainen mutta voimakas tehoste.

Tästä viisusta jää niin hyvä fiilis. Tää on terapiaa!

Tämä on elämäni. Niin on - pois alta!!!

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Uudessa versiossa onneksi pahimmat ysäri-eurodisco-soundit saatu lähemmäs 2000-luvun clubisoundeja.
Samoin alkuperäisen version kylmät soundit on saatu pikkasen pehmeimmiksi.
Biisi on mun mielestä jotenkin alakuloinen, kaikesta muusta biisin bilesälästä huolimatta kaihoisa melodia ei oikeen nostata biletunnelmaa. Hyväntuuliseksi biisissä saa ainoastaan laulajien loistavat suoritukset.
Kaiken tanssigenren kannattajana toivon biisille menestystä, mutta jotenkin takaraivossa on, että tää tekee Bobot ja Kate Ryanit.
Viimeksi muokannut Subculture, 11 Huhti 2008, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja JIM »

Mä en nykyään ees jaksa enää kuunnella tätä loppuun asti. :roll: Alotan ja sitten jo puolessa välissä tulee tunne, että nyt pitää vaihtaa jotain muuta. Muutenkin mun usko tän finaaliin pääsystä alkaa hiipua, taitaapi olla, että seuraavat kolme menee Islannin ohi finaaliin ja Islanti jää nuolemaan näppejään, voinpi toki olla väärässäkin. :miettii:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33323
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä taas en voi olla kuuntelematta tätä! :tuuletus: Puntarini kärjessä edelleen ja todennäköisesti hamaan loppuun saakka. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JIM kirjoitti:Mä en nykyään ees jaksa enää kuunnella tätä loppuun asti. :roll: Alotan ja sitten jo puolessa välissä tulee tunne, että nyt pitää vaihtaa jotain muuta. Muutenkin mun usko tän finaaliin pääsystä alkaa hiipua, taitaapi olla, että seuraavat kolme menee Islannin ohi finaaliin ja Islanti jää nuolemaan näppejään, voinpi toki olla väärässäkin. :miettii:
Niin. Suurin osa äänestäjistä kuulee Islanninkin varmaan ensimmäistä kertaa suorassa lähetyksessä. Fanit ovat veivanneet biisejä jo monta kuukautta. Ehkä Islanti on kuitenkin taviksille tuore ja raikas diskohitti toukokuussa. :peukku:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mä taas luulen, että tämä unohtuu ekaa kertaa kuulevilta siinä vaiheessa, kun Charlotte pääsee oman laulunsa kertosäkeeseen. On tällä vaan niin surkea paikka ennen Ruotsin miljoonasti parempaa tykitystä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja piper »

Mä oon ainaki tykänny tästä biisistä heti ensi kuulemasta asti ja tykkään edelleen kovasti..Ei ole mitenkään biisin hohto hävinnyt tuona aikana. :ihana: Oi, olispa jo toukokuuuu..:)
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Hazel kirjoitti:Mä taas luulen, että tämä unohtuu ekaa kertaa kuulevilta siinä vaiheessa, kun Charlotte pääsee oman laulunsa kertosäkeeseen. On tällä vaan niin surkea paikka ennen Ruotsin miljoonasti parempaa tykitystä.
Kun ekaa kertaa katsoin ja kuuntelit viisut, katsoin ne nimenomaan esiintymisjärjestyksessä yhdessä erässä. Ja kyllä Islanti silti vei pidemmän piirun Ruotsin ollessa kakkonen tästä erästä.

Yleensähän viisukatsomossa on kattoo-ny-mitä-tulee -fiilis lähetyksen alkaessa. Islannin aloitus on niin vahva, että se lyö luun kurkkuun heti alkajaisiksi! Semin eka ei siis välttämättä ole huono paikka: eka saa aina suurimman huomion. (Niiden keskuudessa, jotka katsovat alusta alkaen...)

Ruotsille saattaa itse asiassa olla haittaa Islannin jälkeen esiintymisestä. Islantilaisten raikkaus ja aitous korostavat Ruotsin teollisuustuotantomaisuutta. Islantilaisten rinnalla ruotsalainen on kuin Aira Samulin teinidiskossa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mä en usko tuohon, koska Islannin viisu ei ole läheskään yhtä tarttuva kuin Ruotsin. Mä pidän Ruotsia jopa yhtenä ennakkosuosikkina, Islannin en usko selviävän edes finaaliin. Mutta kuka sen sitten tietää...
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Elador
Maistelija
Maistelija
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 16:30

Re: Islanti 2008: Euroband - This is my life

Viesti Kirjoittaja Elador »

NIIIIIIIIN huippu biisi! Lempparini tänä vuonna: Islanti, Kreikka ja Bulgaria! :tuuletus:

Lukittu