Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

ESC 2008 -arkisto.
TuiiYa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 164
Liittynyt: 04 Touko 2007, 20:35

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja TuiiYa »

En tiedä guruista, mutta mun nöyrä mielipiteeni on, että tämä menee finaaliin ihan heittämällä - ei ole huippuesitys sinällään, mutta on kyllä aivan kärkeä tässä ESC-porukassa ihan joka suhteessa :riemu:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Speed »

En usko "heittämällä menemiseen" vaan luulen, että jos Suomi menee läpi niin meidän sijoitus semifinaalissa on ollut 7.-9. En todellakaan usko, että TB olisi juryjen suosiossa, vaan nyt ollaan ihan katsojien varassa :joojoo:

tarya
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2008, 17:34

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja tarya »

:eeek: Upea video!!!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

TuiiYa kirjoitti:En tiedä guruista, mutta mun nöyrä mielipiteeni on, että tämä menee finaaliin ihan heittämällä - ei ole huippuesitys sinällään, mutta on kyllä aivan kärkeä tässä ESC-porukassa ihan joka suhteessa :riemu:
Kahdesta ekasta kohdasta eri mieltä :mrgreen: - en usko että menee heittämällä ollenkaan, niin paljon on tullut viisupiiridissausta, mutta musta tää on oikeastikin erittäin hyvä. ESC porukassa tämä tietty on nyt myös hyvä koska pidän ihan muutenkin :heh: .

tarya
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2008, 17:34

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja tarya »

:espanja: KERTOKAA MULLE ONKO KOTIMAANI ESPANJAN BIISI OK TÄNÄ VUONNA?
EN OLE PÄÄSSYT SEURAAMAAN OLLENKAAN VIISUJA VIELÄ. PAITSI, ETTÄ TIEDÄN SUOMEN OLEVAN "WOWOWOW" :tapu: !!!!
MUT MILLANEN ON ESPANJA... :mitvit:

HUOLESTUNUT

TARYAMARI
:espanja: :espanja: :espanja:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Komppaan Speediä ja Ta1jaa - minusta tämä on todella hyvä, ja haluaisin tietysti uskoa sen finaaliin menoon, mutta jos vähänkään vilkaisee kansainvälisiä forumeita ja blogeja niin siihen on erittäin vaikea uskoa... (Tietenkään fanit ja bloggarit eivät ole ainoita äänestäjiä alkuunkaan, mutta putoaako tämä musiikkityylin puolesta keskivertokatsojaankaan, tuskin... :/)
ta1ja kirjoitti:Kyllähän se nyt kuitenkin on niin, ett jos lehdet ei muualla kirjoita mitä on odotettavissa niin eihän viisuja katso sellaiset jotka normaalisti ei niitä kato, kuten metallifanit. Niin ett jos ei saa huomiota ulkomailla ei saa äänestäjiä.
Nimenomaan. Jos on mitään yhteyksiä kansainvälisiin metallipiireihin tms, niin nyt olisi aika lobbailla, kuten aiemmin sanoinkin... ;)

tarya
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2008, 17:34

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja tarya »

Soulseek

Hei COME ON! Ei kai kukaan ole enää niin konservatiivinen, että olis kari tapio katri helena -linjalla :mitvit: ???

NYT eletään TERÄSbetonin ja Lordin aikakautta!!!

Terveisin
TaryaMari :trio:

tarya
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2008, 17:34

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja tarya »

Soulseek

Hei COME ON! Ei kai kukaan ole enää niin konservatiivinen, että olis kari tapio katri helena -linjalla

NYT eletään TERÄSbetonin ja Lordin aikakautta!!!

Terveisin
TaryaMari

trex
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 439
Liittynyt: 16 Tammi 2004, 20:42

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja trex »

ossiaa kirjoitti:Teräsbetonin esitys on liian "jäykkä". Pitäisi olla enemmän liikettä, edes Status Quon verran kitaroiden heiluttelua. Muuten olen sitä mieltä, että tämä projekti kaatuu kieleen. Heidän pitäisi laulaa ensimmäinen säkeistö englanniksi, niin yleisö tajuaisi mistä on kysymys.
Kuvauksella saadaan liikettä "jäykkäänkin" esitykseen (vrt. Suomi 2007). Tuollaiseen tavalliseen bändiasetelmaan (jossa solistikin soittaa jotain) sopii mainiosti paikoillaankin seisoskelu.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Viisut ovat monimuotoisuuden juhlaa. Tänä vuonna Teräsbetoni, ensi vuonna toivottavasti Arja Saijonmaa! :tuuletus:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja jamit »

JukkaV kirjoitti:Viisut ovat monimuotoisuuden juhlaa. Tänä vuonna Teräsbetoni, ensi vuonna toivottavasti Arja Saijonmaa! :tuuletus:

Hyvä JukkaV, sitä olen aina sanonut. Mutta kuka tekee loistavan sävellyksen Arjalle?! :tuuletus:

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja umbros »

Ei taida olla koko maailmassa niin hyvää sävellystä, että Arja läpäisi Suomen karsinnan. :heh: Kaikella kunnioituksella... Näin se vaan menee.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Arjalla on ollut hetkensä joskus muinaisessa esihistoriassa.

Tai no, onhan se nykyisin ehkä eniten kaivattu ruotsalainen diiva mitä Suomesta löytyy - mikä ei kyllä musta tässä tapauksessa ole muutos parempaan suuntaan.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

tarya kirjoitti:
Hei COME ON! Ei kai kukaan ole enää niin konservatiivinen, että olis kari tapio katri helena -linjalla

NYT eletään TERÄSbetonin ja Lordin aikakautta!!!
Ja kukahan täällä muka oli Kari Tapiosta ja Katri Helenasta kirjoittanut... ? :roll: Ei hyvää päivää...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:shock: Ahola on kuumeessa
http://www.iltalehti.fi/viihde/200805187670542_vi.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Speed »

ta1ja kirjoitti::shock: Ahola on kuumeessa
http://www.iltalehti.fi/viihde/200805187670542_vi.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta lehtijutusta välittyy sellainen hyvä ryhmähenki :peukku: Onneksi kuumetta on kuitenkin alle 38 astetta.
Teräsbetonin tenorisolistin metallisen korkea ääni on Suomen viisun Missä miehet ratsastaa upein osa ja juju, Ylekin haluaa pelata varman päälle, että suomipojat ovat kunnossa.
Toivon, että tiistaina kuullaa oikein kunnon loppurevittelyt Aholalta :pliis:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti::shock: Ahola on kuumeessa
http://www.iltalehti.fi/viihde/200805187670542_vi.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
:shock:
Pikaista paranemista :pliis: :pliis:

Avatar
Dryad
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 204
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 18:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Dryad »

ta1ja kirjoitti::shock: Ahola on kuumeessa
http://www.iltalehti.fi/viihde/200805187670542_vi.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamalaa :parku:
Jos ette yleensä rukoile, aloittakaa se nyt :pliis:
Tiedän, ehkä vain ylireagoin...

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 215
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

Niinsanottu viisuflunssahan se ammattitauti yleensä on ollu tällä alalla. Onko tämä nyt sit sitä viisukuumetta, mistä kans olen kuullu puhuttavan?

Minulla on niin kova luotto Aholaan ja betoniin että en osaa pelätä ollenkaan.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Huh! :draamaa:
Viisuedustus ei ole millään tavalla vaarassa ja jopa J.Aholan ääni on täysin kunnossa.
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

TuiiYa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 164
Liittynyt: 04 Touko 2007, 20:35

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja TuiiYa »

:megafoni: ja kyllä menee ihan heittämällä finaaliin, koska on toinen tän ESC-porukan kahdesta parhaasta :ranska: + :suomi:

Viisufanien äänestyksistä ei voi euroopanlaajuisestikaan päätellä mitään, koska joukko on niin pieni (tarkoitan aitoja kunnon viisufaneja, joita täällä viisukuppilassa on ... hetkonen ... 32 henkilöä) ja samat fanit osallistunevat myös vedonlyöntiin - mä en edes tajua, mitä siinä pitäisi tehdä, koska olen seurannut viisuja vasta Lordin voiton jälkeen :puna: (mutta onhan sekin jotain, onhan).

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

TuiiYa kirjoitti::megafoni: ja kyllä menee ihan heittämällä finaaliin, koska on toinen tän ESC-porukan kahdesta parhaasta :ranska: + :suomi:
Mä toivon että sä olet oikeassa, mutta toivon myös että jos näin ei käy, Suomessa tajuttaisiin, etät kyse ei ole ehdokkaan metallin laadusta vaan siitä, että tänä vuonna on selvästi havaittavissa euroviisuareenalla varsin aktiivinen vastustus ylipäänsä minkään metallin lähettämisestä viisuihin.

Suomessa hevi on niin valtavirtaa että pääsee unohtumaan, siis itseltäkin, että se ei sitä Euroopanlaajuisesti välttämättä ole, ainakaan euroviisuja seuraavien piirissä. Jos siis ei saada aikaan erityistä huomiota hevi/metallidiggareiden piirissä niin voi hyvin olla että äänestäjiä ei löydy. Ja koska Suomessa tätä ei välttämättä rockdiggarien piirissä Suomessa tajuata ja koska TBlle on luotu, esimerkiksi kritiikeissä, mun mielestä erittäin epäreilu ja ansaitsematon, uskottavuusongelma hevi/metallibändinä niin mä vähän pelkäään että se menestyksemättömyys kääntyy johonkin sellaiseen, että "pellet - jos ois lähetetty kunnon metallia niin kuin bodomia-tai-jotain-deathmetallia-tms" niin menestys ois ollut taattu". Ja tuo olisi erittäin inhottavaa.

marika80
Maistelija
Maistelija
Viestit: 42
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 11:16

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja marika80 »

toivotaan sormet ja varpaat ristissä ettei j.ahola vaan menetä ääntään :shock: apua :eeek:

mangolassi

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Mun veikkaus on, että TB olisi koko kisan 26. sijoitukseltaan, mutta saas nähdä, kuin käy. Itse, vaikka en fanita kyseistä genreä ollenkaan, tykkään edelleen biisin vauhdikkuudesta, melodiasta ja soturimeiningistä. J. Aholalla on tosiaan hyvä ääni ja hui, toivottavasti hän tokenee taudistaan huomiseen mennessä. :shock:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

TuiiYa kirjoitti::megafoni: ja kyllä menee ihan heittämällä finaaliin, koska on toinen tän ESC-porukan kahdesta parhaasta :ranska: + :suomi:
Ei herran tähden... :eiei: Juu, ne voivat olla sinun mielestäsi kaksi parasta, mutta miten ihmeessä voit luulla että ne olisivat kaikista..?
Minustakin kaksi parasta ovat Suomi ja Azerbaidzan, mutta en nyt sentään niin röyhkeä ole että luulisin niiden kaikkien muidenkin mielestä olevan, itse asiassa suurin osa tuntuu olevan totaalisen eri mieltä...
Tuntuu tosiaan ettei (ulkomailla) noin vihattua edustajaa ole Suomella aiemmin ollutkaan. Ja aivan kuten Ta1ja sanoi, muualla ei rock eikä varsinkaan metalli ole valtavirtaa, kaukana siitä.

Mutta en jaksa jankuttaa enempää, tämä nyt tuntuu olevan ihan yhtä hyödytöntä kuin tolkuttaa kansainvälisillä forumeilla, että Teräsbetoni EI matki Lordia... Sitä kun ei kukaan näy uskovan, vaikka kuinka tolkuttaisi. :draamaa:


Ja niin, täytyy todellakin toivoa terveydentilan suhteen parasta..!! :pliis:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Violette »

Hui hui, jännittää! Huomenna nähdään, miten Teräsbetonille käy! :eeek:

Onneksi Serbiassa on suomalaisfaneja kannustamassa. Toivotaan parasta mahdollista tulosta!
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Margot »

Tänään musta tuntui, et tän voisi nostaa kahteen tähteen. :shock: Ärsyttävyys on vähentynyt huomattavasti siitä, kun kuulin tän ekoja kertoja. Aholan lauluääni ei vaan edelleenkään ole mun makuun, vaikka jopa mää huomaan, että se on hyvä laulaja. Ja se "on kunnia ja miehuullisuus suorittaa velvollisuus" raastaa mua. Jos jossain englanninkielisessä sanoituksessa olisi tuollainen kohta, se haukuttaisiin lyttyyn. Ja tän on kai sentään tehnyt joku suomenkielinen.

Mutta huomenna nähdään, miten käy! Näissä asioissa en ole isänmaallinen, vaikka muuten olen hyvinkin, mutta kyllä silti jännittää. :surrur:
What color is your life?

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1860
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Toivon parasta menestystä TB:lle. Miksi ei euroviisuissa saisi olla edustettuna mahdollisimman paljon eri musiikin lajeja? Ei kai säännöissä vaadita, että edustuskappaleen tulee olla schlager- tai europop-tyyliä? Tänä vuonna on minullekin tullut mieleen, että Teräsbetoni yritetään "vaieta kuoliaaksi". Sinänsä ihan kelvollinen bändi ja kappale ei tunnu kelpaavan.

Kävi miten kävi, pidän silti lipun korkealla jatkossakin ja toivon, että meiltä riittää "munaa" olla omalla linjallamme. En tietystikään vaadi, että joka vuosi pitäisi olla meiltä heviä, mutta emme saisi mennä liikaa sellaiseen, joka ei sovi Suomelle tai suomalaisille. Tietty oma linja ja persoonallisuus pitäisi säilyttää. :suomi: :huiskut: :ashanti:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Katinka kirjoitti:Miksi ei euroviisuissa saisi olla edustettuna mahdollisimman paljon eri musiikin lajeja? Ei kai säännöissä vaadita, että edustuskappaleen tulee olla schlager- tai europop-tyyliä? Tänä vuonna on minullekin tullut mieleen, että Teräsbetoni yritetään "vaieta kuoliaaksi". Sinänsä ihan kelvollinen bändi ja kappale ei tunnu kelpaavan.
Täysin samaa mieltä, Katinka. Jostain syystä vain ulkomailla ei tunnuta tätä hyväksyttävän (siis valtaosan taholta), sen olen huomannut Ja (kv) viisufanien mielestä ainakin tuntuu olevan jonkinlainen "kirjoittamaton sääntö", että schlageria tai tai europoppia/diskoa on oltava - niitä kommentteja olen kuullut pilvin pimein, että rock/metalli "ei kuulu euroviisuihin". Ikävä kyllä. :eiei:
Mitä enemmän tyylejä, sen parempi minusta.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Re: Suomi 2008: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja jamit »

Eilen vasta tajusin että haloo Belgrad, eihän tässä ole kuin pari päivää ja se on jo huomenna eka semi. :eeek: Tosiaan rupeaa jännittämään, ja toivotaan parasta että TB on finaalissa. Koko ajan olen ollut sitä mieltä että ollaan menossa.

Lukittu