ESC 2009: Moskova

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]
Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Notta tosiaan, viisut Venäjällä. Sinne ei olisi pitkä matka, Venäjä on ihan kiva maa ja mikäs siinä jos rahat saa kasaan niin sinne vaan viisutunnelman sekaan. Toisaalta, olen kolmesti vieraillut Venäjällä eikä se kuitenkaan huimasti säväyttänyt, ehkä nämä rahat voisi satsata johonkin kiinnostavampaan viisumaahan tulevaisuudessa. Ja se turvallisuus...
UsvaAuer kirjoitti:
Kollega kirjoitti: Mutta miten sielläkin uskaltaa iltamyöhään(iltanäytösten päätyttyä) naisihminen itsekseen liikkua ? :draamaa:
Uskaltaa hyvinkin. Naisihmiset etenkin.

Venäläismiehet on kasvatettu kunnioittamaan naisia enkä itse kokenut mitään ahdistelua. Päinvastoin. Pikkulahjoja tuntemattomilta ja aina joku oli tyrkyttämässä omaa takkiaan hartioilleni, jos istuimme ulkona. Käytin myös paljon pimeitä takseja tai liftikyytejä yöaikaan, jos asuin kävelymatkan ulottumattomissa. Ilmaiset kyydit aina! Herrasmiehiä nuo venäläiset!
Onko tosiaan näin? :shock: Olen kyllä huomioinut ihmisten aidon ystävällisyyden siellä päin, mutta tuo turvallisuus silti arvelluttaa. Jokatapauksessa, yksin en tällä kielitaidolla uskaltaisi siellä liikkua.

Onko kenelläkään tietoa noista finaalilipuista, mitä kautta niitä voisi yrittää saada niin ettei jää ilman? Ja millä hintatasolla ne liikkuu? Samalla kun Suomen? Jos ei niitä finaalilippuja tällä kertaa heru, saa kyllä jäädä koko reissu tekemättä.

Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 472
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja TS »

Viisut järjestetään Moskovassa, kertoo * :venaja:

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Itse olen Siperian pääkaupungin Novosibirskin kannalla. Vladivostok'kaan ei olisi huono vaihtoehto.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja tomato »

Höh :jupinaa:
Pietaria olis voinut harkitta mutta Moskovaan en lähde.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Olipa oikein x uutisjuttu. On kuulemma nyt selvää, että isäntäkaupunki on Moskova. Sitä ei tietenkään kerrota, mistä tämä selvyys on peräisin.

Lähteet on toki annettu:
X
*.tv

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Sinne meni yöpaikka. Pietarissa olisi asunut tuttuja joiden luokse olisi voinut työntäytyä!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

tomato kirjoitti:Höh :jupinaa:
Pietaria olis voinut harkitta mutta Moskovaan en lähde.
Sama. Moskovalla on itselleni vähän turhan huono maine, Pietari olisi ollut ihan jees vielä. :(
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

The_Sipi kirjoitti:
tomato kirjoitti:Höh :jupinaa:
Pietaria olis voinut harkitta mutta Moskovaan en lähde.
Sama. Moskovalla on itselleni vähän turhan huono maine, Pietari olisi ollut ihan jees vielä. :(
Huoh.. Pietarin kannalla täälläkin oltiin. Olen kuitenkin vielä alaikäinen ja mun isä ei oikein innostu Moskovasta, mutta sanoi että Pietarissa haluaisi käydä. Eihän Moskova ole ihan mahdoton vaihtoehto, mutta... :eiei:
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Alexander kirjoitti:Itse olen Siperian pääkaupungin Novosibirskin kannalla. Vladivostok'kaan ei olisi huono vaihtoehto.
Kumpikaan kaupunki ei sijaitse Euroopassa.

Moskova pöh!

Valitettavasti Moskova on se ainoa poikkeus Venäjällä, se mistä en pidä. Itse asiassa Moskova on epämiellyttävim suurkaupunki, missä olen ollut. Ja törkykalliskin, mitä majoitukseen tulee.

Peräkkäisinä vuosina viisuisäntinä inhokkini Euroopassa. Vuonna 2010 ollaan ilmeisesti Skopjessa, jos samalla linjalla jatketaan. Ja 2011 Minskissä.

mtveser
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 10 Touko 2008, 20:07
Paikkakunta: Italia

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja mtveser »

Minusta Moskova taas on yksi maailman kauneimpia kaupunkeja. :ihana: Ja kyllä, olen matkustanut vähän joka puolella maailmaa.
Eihän sinne lähteminen nyt kunnon viisufanille pitäisi olla mikään ongelma, koska sinne pääsee HALVALLA, kunhan omaa hieman rohkeutta ja oma-aloitteisuutta. Moskovaan pääsee suoraan Helsingin keskustasta venäläisellä turistibussilla ja maksaa muuten lippu reilusti alle 100€! Kiinnostuneille lisätietoa löytyy mm. Pallontallaajien nettifoorumista. Suomalaisella junalla taas hinta on suolainen: monta sataa euroa menopaluu! :/ Ja harhaluuloja korjatakseni, majoituksen suhteen Moskova ei ole kallis, ellei välttämättä halua seurata kaikkia tusinaturisteja just niihin kalleimpiin hotelleihin. :) Itse netistä etsimällä löytää kohtuuhintaisia hotelleja ja hostelleja, taso on yleisesti ottaen varsin hyvä, jos on yhtään arvostelukykyä ja maalaisjärkeä etsinnässä.
Älkää sivuuttako Moskovaa vain ennakkoluulojen takia! Se on hieno kaupunki. Ja voihan samalla reissulla käydä Pietarissakin, eikö? ;)

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Soppis »

UsvaAuer kirjoitti: Sitä edelleen ihmettelen, eikö puhelinäänestyksissä pystytä yksi ääni - yksi numero -seulontaan? Ilmeisesti, koska nyt on käytössä 20 ääntä - yksi numero. Miksi 20, miksei 1?
Uskon, että kenelle tahansa meistä kelpaisi ylimääräinen raha mukisematta. Ehdottamasi uudistuksen jälkeen yhden äänen hinta olisi varmasti nykyistä korkeampi. Vaikka teknisesti yhden numeron seulonta olisi toki mahdollista, ei toteutune. Ennemmin veikkaan äänestysmetodin muutosta pisteiden "lahjoittamis"metakan vaimentamiseksi. Noh, millä tuosta voitaisiinkaan ikinä tyystin pästä eroon - naapurirakkautta ja vihaa on niin kauan kuin on elämää. :heh:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

mtveser kirjoitti:Minusta Moskova taas on yksi maailman kauneimpia kaupunkeja. :ihana:
Kiva kun tykkäsit.

Minulle Moskova oli autojen valtaama, meluisa kaupunkihirviö, josta puuttui asemakaava tyystin. Mitään yhtenäistä arkkitehtonista ilmettä kaupungilla ei ole, vaan se on tyylitön sekamelska nousukasmaisuutta. Valtavia ajoväyliä ja melua.

Toisekseen Moskova ei ole Venäjä vaan Moskova. Venäläiset pitävät Moskovaa ihan omana lukunaan maassaan.

Halvimmillaan hotellihuoneen saa kai jollain 30 eurolla, mutta eipä tässä kategoriassa ole montaakaan vaihtoehtoa. Itse olen majoittunut kahdessa kotimajoituksessa Moskovassa 30 - 40 euroa yö. Stadion näyttää tosin olevan aivan toisella puolella kaupunkia kuin oma lempparipaikkani.


Paljonko Belgradissa hotellit laittoivat viisulisää?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42059
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Cyrano kirjoitti:Olkaa hyvä ja lukekaa Suomen Ulkoministeriön virallinen tiedote
http://formin.finland.fi/public/default ... ture=fi-FI" onclick="window.open(this.href);return false;
" Jalankulkijoiden tulee kiinnittää erityistä huomiota liikenteeseen - autot eivät välttämättä pysähdy suojateiden kohdalla."

Pysähtyvätkö autot sitten Suomessa muka? Taidankin tietämättäni asua Venäjällä...
Kollega kirjoitti:Mutta miten sielläkin uskaltaa iltamyöhään(iltanäytösten päätyttyä) naisihminen itsekseen liikkua ?
Taitaa miesihminen olla isommassa vaarassa, kuten Suomessakin. Etenkin jos on humalassa ja ehkä vähän ylimielisissä fiiliksissä.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Alexander »

UsvaAuer kirjoitti:
Alexander kirjoitti:Itse olen Siperian pääkaupungin Novosibirskin kannalla. Vladivostok'kaan ei olisi huono vaihtoehto.
Kumpikaan kaupunki ei sijaitse Euroopassa.
Minun muistaakseni ei Israelikaan.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Höh, ai Moskova 2009? Siellä on kyllä niin kallista, että ei onnistu multa.

Pietariin ois voinu tehä esim. kisaviikolla 3 pv:n Viisutunnelmia kuulostelemassa -matkan junalla (VR:llä ihan edullisia paketteja) ja esim. olla jonkun semin harjotuksissa, mut Moskovan majoitushinnat ovat maailman kalleimpia...

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Varmaan tulossa aika huikeat Viisut, Venäjä satsaa kyllä visuaalisuteen, onhan maassa huippusirkusta, tanssia, kaikkea... siinä mielessä jännityksellä odotamme.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Kisat on Venäjällä joten Suomen täytyy osallistua niihin.
Esiintyjän voisi valita siltä siltä pohjalta.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja tomato »

Cyrano kirjoitti:Kisat on Venäjällä joten Suomen täytyy osallistua niihin.
Esiintyjän voisi valita siltä siltä pohjalta.
Eli nyt Leningrad Cowboys? :mrgreen:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8176
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja hra47 »

tomato kirjoitti:
Cyrano kirjoitti:Kisat on Venäjällä joten Suomen täytyy osallistua niihin.
Esiintyjän voisi valita siltä siltä pohjalta.
Eli nyt Leningrad Cowboys? :mrgreen:
Hyvä oivallus. Kannatetaan!
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Onko ne kisat nyt sitten Moskovassa? Mut mitenkäs sen aikaeron kanssa, eiks siellä olla jotain 3 tuntia edellä meidän aikaa, eli kisat olis heillä keskellä yötä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

hra47 kirjoitti:
tomato kirjoitti:
Eli nyt Leningrad Cowboys? :mrgreen:
Hyvä oivallus. Kannatetaan!
Ei huano! :heh:

Piiamaria
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:39
Paikkakunta: Riihimäki

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Piiamaria »

Eikö nuo kisat ole aina alkaneet klo 22:00 meillä - huolimatta siitä missä ne on pidetty. Meneekö aikataulu jonkin suuren maan mukaan? Iso-Britannia tms.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Toisaalta Stalingrad Cowgirls voisi olla nuorekkaampi vaihtoehto ....

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Mansikka kirjoitti:Onko ne kisat nyt sitten Moskovassa? Mut mitenkäs sen aikaeron kanssa, eiks siellä olla jotain 3 tuntia edellä meidän aikaa, eli kisat olis heillä keskellä yötä.
:mitvit: Ei Moskova missään Aasiassa ole - aikaero Suomeen on vain yksi tunti (Suomi UTC +2, Moskova UTC +3).

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Saa nyt nähdä missä kaupungissa bileet vietetään

Pietari
+ lähellä Suomea
(ulkomaalaiset viisuturistit voisi matkustaa Suomen kautta)
+ kulturellimpi ja kauniimpi kuin Moskova
+ pienempi kuin Moskova
+ entinen pääkaupunki
+ Venäjän eurooppalaisin kaupunki
+ vois matkustaa tilauslaivalla ja asua siinä
(vieläkös se Finnjet on käytettävissä?)

- hotellikapasiteetti?
- minkä kokoisia areenoita Pietarissa on?


Moskova
+ enemmän hotellikapasiteettia
+ enemmän halleja joista valita
+ pääkaupunki

- kallis
- turistien turvallisuus?
- liian suuri kaupunki, pitkät etäisyydet kaupungin sisällä
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Kollega kirjoitti: Mutta miten sielläkin uskaltaa iltamyöhään(iltanäytösten päätyttyä) naisihminen itsekseen liikkua ? :draamaa:
Minä en lähde ensi vuonna Euroviisuihin, mutta minä en ainakaan ole noin ennakkoluuloinen Venäjää/venäläisiä kohtaan.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2312
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja tomato »

Kjell Ekholm jo sanoo etttei viisupaikkaa ole päätetty eikä Dima sitä päätä!
Pietari ja Moskova mainittu hänen suustaan! :)

Ranska olis kuulemma halunnut jo tänä vuonna järjestää samanlaisen karsinnan kun ruotsilla.
Ehkä tänä vuonna kunnon kkarsintakiertue siellä 2009?

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Alexander kirjoitti:Vladivostok'kaan ei olisi huono vaihtoehto.
Siina olis NIIN tyylia jarjestaa kisat Vladivostokissa! :rofl: Oliskohan se ees sallittua? Siina olis sitte kunnon "euroviisut"! :rofl:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Albatrossi

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

ta1ja kirjoitti:
hra47 kirjoitti: Hyvä oivallus. Kannatetaan!
Ei huano! :heh:
Onpas huono!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2009

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

On tosi huono, miten joku venäläisyys vaikuttaa viisumenestykseen eli on se sitten Leningrad Cowboys tai Stalingrad Cowgirls... Dimakin voitti jenkkibiisillä!

Ja eipä vitsit purreet muutenkaan tänä vuonna, paitsi jotenkin tuo Piraattihomma Latvijasta, hyi kammotus!

Lukittu