Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
zomg.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 908
Liittynyt: 21 Touko 2006, 10:18

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja zomg. »

Jos nyt joku inhokkigenre pitäisi sanoa, niin kai se se örinähevi olisi. Muuten lähes kaikki menee.
Toisaalta siinä missä rapin/hiphopin (toinen ei-niin-suosikkini) voi joskus harvoin pelastaa tarttuva melodia/nokkela sanoitus, örinähevistä harvoin saan selville kumpaakaan, melodiaa tai sanoitusta, eli se on lähinnä sitä örinää vaan sitten aina. :heh: En ole sitä kyllä kuunnellutkaan tarpeeksi erottaakseeni muuta kuin örinää.

Mutta eipä mikään genre tosiaan läpimätä ole, eikä kai kukaan tosissaan genren perässä juokse, hyvää ja roskaa löytyy kaikkialta. Britpop, indie, soul, blues, alternative ja rock iskee genreistä ehkä eniten.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Violette »

rosetta kirjoitti:
Violette kirjoitti:Itse en yleensä voi sietää rap-musiikkia ja r'n'b:tä.
Tuosta aika samaa mieltä, tosin siihen on jo aika tottunut kun tässä maassa nuo soi ihan joka paikassa... Siis vähän niinkuin pakko oppia sietämään. :heh:
Voi ei, otan osaa... :eiei:

Aika usein jossain vähänkin trendikkäissä tai muka-trendikkäissä nuorisovaateliikkeissä soi juuri tuollainen musiikki. Mä lähden kyllä vauhdilla liikkeestä pihalle jos niin on, en pysty kuuntelemaan sellaista musiikkia raivostumatta saati kantaa ropojani sellaista musiikkia soittavan liikkeen kassaan.

Pitäis varmaan avata oma ketju noille suosikkimusiikkityyleille... :miettii:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Violette kirjoitti:
rosetta kirjoitti: Tuosta aika samaa mieltä, tosin siihen on jo aika tottunut kun tässä maassa nuo soi ihan joka paikassa... Siis vähän niinkuin pakko oppia sietämään. :heh:
Voi ei, otan osaa... :eiei:
No, se kehittää vain luonnetta :heh:

(Ja toisaalta taas täällä ei joudu kuulemaan sitä inhoaamaani suomalaista iskelmää, eli puolensa ja puolensa... ;))

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

ta1ja kirjoitti:
Katten-Gustaf kirjoitti: Samoin Eput menee paremmin kuin hyvin läpi, niin riimeineen kuin muutenkin, mut se varmaan johtuu siitä, että on ollut sen ajan teini ja tuli kuunneltua muutakin kuin Bogart co:ta, Mambaa ja Yötä. Siinä ne parhaat suomalaiset tulikin melkein lueteltua 80-luvulla.
Mutta eikö silloin ollut sentään paras ikinä, Sielun Veljet???
Voi kuule, ei. Siekkareita ei ollu sillon vielä keksittykään, kun mut perehdytettiin Suomi-rockin maailmaan. Hassisen kone oli rautaa sillon. (tän vois pistää melkein sukua julkkikselle-ketjuunkin, mutta yks Hassisen Koneen bändin, sillon jo hajonnut) oli meitin internaatin sivarina 80-luvun alkupuolella. Enkä tosiaan digannut bändistä vaan em. seikan takia. Vielä nykyäänkin tulee kuunneltua Hassisen Konetta. Nykyään kyllä tosin Sielun Veljiä siinä sivussa ja Alangon tuotantoa muutenkin. Aijai, oli ne aikoja. Miten loistavaa rockia sillon Suomessa tehtiinkään... *huokaus* (joojoo, tehdään sitä vieläkin joittenkin toimesta)
Ja eikö Pelle Miljoona ollut parempi kuin Eput
Ei ikinä, ei koskaan... Eput oli parasta, mitä Suomesta 70- ja 80-luvuilla tuotettiin, Juice ja Popeda toki sen lisäksi. Nooh, myönnetään, asenteeseen voi lievästi vaikuttaa se, että olen Tampereelta lähtöisin, tosin viimeiset 17 vuotta jo muualla asunut... oikeastaan viimeiset 18, mutta viimeisen vuoden mä olin siellä vaan kirjoilla ja kävin kääntymässä viikonloppuisin kotona pyykinpesussa. :heh:

]quote]Dingoa mäkään en ole ymmrtänyt ennen kuin joskus ehkä nyt. Paitsi se irkkubiisi Sata[jotain] laivaa oli kyllä heti hyvä kun sen kuulin.
Dingossa tökki lähinnä Neumannin ääni, ei oikeastaan muu. Onhan ne omalla tavallaan erokkaita sanoituksia ja onhan se hyvin tuotettua musiikkia, mut kun sen miehen ääni saa mut aina kananlihalle, lähinnä inhosta. Ja sit mä en vaan koskaan tajunnut sitä teinihysteriaa, mikä sen bändin ympärillä oli. Just vähän aikaa sitten tuli mieleen, kun yks sillonen kaveri oli aivan hysteerinen Dingon perään ja mä ihan oikeasti tyhmänä kysyin, että mitä kuolattavaa tossa MUKA AIKUISTEN OIKEASTI on? Ei se osannu selittää, enkä mä tiedä/tajua vielä tänä päivänäkään sitä. Mut ehkä mun ei tarttekaan... Dingon ainoo biisi, josta mä pidän on Kerjäläisten valtakunta, vai oliko se nimi edes noin... :miettii:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

-50-60 luvun rokkia, -r-billyä jne., örinä- räkä ym. erite-heviä, rajua metallia, uutta musiikkia, liian vaikeaselkoista klassista, jotain tosijuntero musiikkia (valikoituja, eija torvela,eero aven,topi sorsakoski :nohyi: ja vastaavat äänellisesti vastenmieliset, karjalainen,isokynä jne.), räpmusa, mixatutyhden nuotin discojumputukset jne... dancepop, suomalaiset poprockbändit esim.dingo, heinäsirkka, "nippa nappa niukin naukin" ... , suurin osa räp-esityksistä... näitähän riittää, ...
Viimeksi muokannut romualdo, 02 Elo 2011, 21:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

RomaniaMusicLover
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Elo 2011, 00:11

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja RomaniaMusicLover »

En voi sietää suomalaista iskelmää ja sellasta ns. mummo musiikkia ja sit kans rock, hevi ja muut sellaset :grr:

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3734
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Zera »

No, suurinta osaa hitaista kappaleista en pidä. Rockista en yleensä pidä, erityisesti indie rock on suurimmaksi osaksi kamalaa. Joka tyylistä löytyy kyllä sekä huonoja että hyviä kappaleita. Olen aika kaikkiruokainen musan suhteen.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

No kun tuossa Tuskassa tuli pyörähdettyy, niin monien örkkimörkkihevilaulajien sanoma jäi kyllä (ehkä) vajaaksi, kyllä otti pattiin kun jonkin bändin keikka kesti tunnin ja samaa örkkimörkkikarjahtelua alusta loppuun. Sanotaanko näin, että ärjyntäkarjuntametallimussiikille en löydä käyttöä. :peukku:

Toisaalta...hmm... se taitaa olla bändistä kiinni. :rullaati: Yks semmonen kotimainen avantgardistinen kellarimölyltä kuulostava industriaalisen kokeellinen ja muutenkin kiinnostava hupparimiesten bändi (kaikilla hupparin huput tiukasti päässä, heh) kuulosti oudon kiehtovalta... Hooded Menace -päntistä tais olla kyse. Erilaisemppoo, taiteellisemppoo, juutuin seuraamaan keikkaa ihan oikeesti. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Blues on musiikin tyylilajina kaikkein vähiten mieleeni. Olen ihan tarpeeksi masentunut muutenkin, ettei tarvitse sellaisella kaavoihin kangistuneella ruikutus-musiikilla enää kiusata! :eiei:

Räppiä en tietenkään voi sietää bluesinkaan vertaa, mutta se ei oikeasti ole musiikkia.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Toisaalta blues voi avautuessaan jopa parantaa. Kuuntele uutta bluesia bändiltä The Black Keys, ja heidän levynsä Brothers. :hali:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36877
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Nykyään siedän ihan kaikkea musiikkia! :shock: Olen jopa itseni yllättänyt millaisiin biiseihin voin rakastua (Cvet z jugasta Brujerian kautta Oida taunziin. :heh: ).
Meow cat, please meow back.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Onpa hienoa kuulla! Kaikkea musiikkia kannattaa kuunnella, koska kaikesta musiikista voi löytää hienoja helmiä. Klassinen musikki on myös aarreaitta: itse tykkään tosi paljon Sergei Rachmaninovin, Eric Satien ja Frederic Chopinin pianoteoksista. :peukku:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36877
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Klassinen musiikki käsittää kaikkea pitkistä oopeeroista vahvoihin pop-oopperoihin, että sieltä vaan valkkaamaan mieluistaan! :vonkaus:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3734
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Zera »

Niin unohdin bluesin, siitä en myöskään pidä, samaten kantri. Siis noin yleensä, varmaan noistakin hyviä biisejä löytyy jos jaksaa kuunnella.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Suomalaista rap-musiikkia. Olen viime aikoina vakuuttunut siitä täysin. Kaiken maailman cheekit, elastiset, jaret ja villegallet sekä muut ällötykset saavat kyllä mun puolesta mennä koteihinsa ja olla hiljaa. :nohyi:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

R'n'b-jollotukset, blues, jazz ja muut vastaavanlaiset lollotukset.

Örinähevi ja räppi sen sijaan käyvät. :rok:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

Jazz, gospel ja kaikenmoiset kappaleet jossa joku rämppää kitaraa ja laulaa yksikseen (erityisesti).
Tykkään lähes kaikesta muusta klassisesta black metaliinkin, jota tulee joskus hyvin, hyvin, hyvin perseelleen menneinä päivinä kuunneltua.
Viimeksi muokannut Cool And Bored, 11 Elo 2011, 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Pilipali1 kirjoitti:Aina ja ikuisesti suomi-iskelmä!
Ei oo muuta sanottavaa.Paitsi että Rebecca Black....

<3

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä en voi sietää ihmisiä jotka kiusaa Rebecca Bläkkiä btw :femme: En siedä suomi räppiä ja hiphoppia. Hevimetalli ihan kauheeta kuraa yäök.
LOBODA

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Minusta tää ketju on vähä kummallinen. Tämähän saa vanhan gubbenkin jo tärisemään.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Juurovissön kirjoitti:Minusta tää ketju on vähä kummallinen. Tämähän saa vanhan gubbenkin jo tärisemään.
Samoin. En keksi yhtäkään täysin karmivaa musiikkityyliä. Asennevammaisuus on in. :uujee:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Ticoshay kirjoitti:Mä en voi sietää ihmisiä jotka kiusaa Rebecca Bläkkiä btw
En mäkää ennen mut ku kuulin ton my moment kappaleen ni...
<3

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Ei uppoa räppi, hiphoppi taikka mikään indierock -pop soopa ( ja muka niin hienoille Flow-festareille mua ei sais menemään millään.)
Love shine a light

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

^ :roll: Esimerkiksi Human League nähtiin Flowssa :ihana: Suurin osa jengistä oli pukeutunut vanhoihin T- paitoihin ja olivat aika humalassa (minä join yhden lonkeron :draamaa: ), joten enempi sitä hyvinkin supisuomalaista festari- meininkiä :niinpa: Kannattaisi (ehkä) käydä ensin paikan päällä ennen kuin kirjoittaa jotain tuollaista :vonkaus:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

Rap-musiikkia, erityisesti suomi-räppiä :ylppis: Tosin yksi poikkeus löytyy.
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja escan »

Örinämusiikkia :D

Avatar
Robert
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 20 Touko 2012, 17:35

Re: Mitä musiikkityyliä et voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Robert »

Nuorempana tuli paljon kuunneltua suomalaista rapmusiikkia. Nykyään en voi sietää mm. Cheekin ja Mc manen musiikkia. Petri Nygård ja Lord est taas menevät jos jotain pitää mainita, vaikkain näiden kuunteleminen vähäistä. Petri Nygårdin musiikki on taas rappia ja huumorirappia. Lord est vetää tyyliä dancehall, rap, R&B, pop ja dance-pop.

Eli en pidä suomirapista (poikkeus Petri Nygård), suomalainen hiphop kuitenkin menee.
Wie viele Seelen hast du?
Warum bist du so schön wenn du weinst?

Vastaa Viestiin