Selostajat 2008: Jaana ja Peltsi

ESC 2008 -arkisto.

YLE TV2:n selostus

*****
1
7%
****
3
20%
***
2
13%
**
4
27%
*
5
33%
 
Ääniä yhteensä: 15

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Haloo Belgrad ohjelmassa selostajat esittelivät ahtaan selostuskoppinsa, josta EI näe lavalle. :rofl:
Mitäpä tv-selostaja näköyhteydellä :draamaa:
* Hyvät järjestelyt * :tapu:
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

En olisi uskonut sanovani näin, kun Jaanasta normaalisti tykkään, mutta nämähän oli tänä vuonna aivan persiistä. Ja syvältä. Ilkeilyä, negatiivista nihkeyttä ja sisäpiiriläppää riitti semeistä finaaliin saakka. Ei minua kiinnosta tyyppien paidanpesemiset, Peltsin kaksoissiskot tai veikkausten osuminen kohdalleen. Faktat pöytään, tunnelman kuvailua ja sitten turpa kiinni biisien ajaksi. Erityisesti semin Ruotsi-mollaus meni ihan yli, kutsutaan nyt vielä teräsbetonitkin keskustelemaan siitä, kuinka huono se Ruotsi nyt todella onkaan.

:megafoni: Vaihtoon vaan koko remmi.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja male »

Samanlaisia tuntemuksia kuin Mikkelssonilla. :joojoo: Eli yleensä pidän Jaanasta, mutta tänä vuonna petyin. :/ Lisäksi haluaisin, että toi selostaminen olis enemmän sellaista rentoa ja spontaania jutustelua. Tuntuu, että nykyään luetaan omat kommentitkin paperista.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Liityn valituskuoroon Jaanan suhteen. Niuhottava tiuskahtelu ja Suomen ja Espanjan yli-hehkuttelu oli mautonta. Onneksi neiti tajusi petrata viime vuonna, jolloin suurempi yleisö seurasi sujuvuutta.

Peltsi vuorostaan loisti ja jaksoi pitää positiivista viisuhenkeä loppuun saakka ja osoitti mainiota tilannetajua. Asko oli hyvä niinkuin aina.. :peukku:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Minä kuulin kyllä aika vähän sitä ilkeilyä. Enemmänhän ne kehuivat viisuja: tätä ja tätä ja tätä voisi äänestää. Kannustivat 16-vuotiasta albaania ja ihastelivat 70jotain kroaattia. Viron tiimiä kehuivat. Kalomiira oli kuulema ihana ja Anikin sai kehuja. Azereista sanoivat, että jos show pitää vetää, niin sitten vedetään kunnolla.

Missä ne haukut olivat?

Ruotsista sanottiin, että oli kylmä ja tämäkin todettiin asialliseen sävyyn. Ja kylmähän se taisi olla muidenkin (Euroopan) mielestä kun ei menestynyt. Mitäs muuta? Tskkiä vähän irvailtiin "ennakkosuosikiksi"

Katsokaapa lähetys uudestaan. Ei ollut kämmenselkään tyrskymistä kuin Sanna Kojon viisujuonnoissa joskus aikoinaan.

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Mulla ei jäänyt varsinaisesti ilkeily mieleen, mutta Jaanan tuhahtelut, masentunut äänensävy ja ajoittainen mykkäkoulu olivat vähän liikaa. Tuntui siltä että Peltsin ja Askon piti tsempata miss Pelkosta. Eiköhän meiltä löydy huumorintajuisia ja edustuskelpoisiakin naisselostajia. Enkä tarkoita nyt Ellen Jokikunnasta.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Näkyy tulleen Ruotsissakin valituksia selostajan tyylistä: :heh:

http://www.gylleneskor.se/artikel/eurov ... rasistiskt" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja Nata »

male kirjoitti:Samanlaisia tuntemuksia kuin Mikkelssonilla. :joojoo: Eli yleensä pidän Jaanasta, mutta tänä vuonna petyin. :/
Minä taas en ole aiemmin pitänyt Jaanasta. Aloittaessaan viisuhommat hän suhtautui niin ylimielisesti Paasosen kanssa koko aiheeseen ja yleensä kun Asko Murtomäki sanoi jotain mielenkiintoista, hänet pilkattiin hiljaiseksi. Helsingin viisuissa hän jäi vallan Mikon varjoon. Tänä vuonna hän (okei, lapsenvahtimme muistivat tallentaa Belgradissa ollessamme vain tiistain semin, joka onkin katsottu lasten kanssa joka päivä) on kuitenkin jo ilmiselvästi superinnoissaan Euroviisuista, oikeaksi faniksi muuttunut :uujee: Peltsistä en tiedä, mutta uusi Jaana pitää kyllä huolen siitä että vain fanitus sallitaan kopissa :mrgreen:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Mua häiritsi tänä vuonna selostajat enemmän kuin aiemmin. Mä kuulun siihen osaan, jolle riittäisivät pelkät faktat ja nekin kerrottuna siten, ettei mene muun päälle. Tästä Asko selviäisi varmaan ihan hyvin yksinkin.

Tänä vuonna korpesi tietty erityisesti Suomi-hehkutus, joka oli ihan aiheetonta. Mutta kai se sitten kuului tapoihin. :mrgreen: Erityisesti meinasi käämit palaa tiistain semin kirjekuoria avatessa, kun se selostajien Suomi-ulina ei ottanut loppuakseen Suomen saatua täysin epäansaitun finaalipaikkansa ja sitten ei meinannut millään kuulla, ketkä muut (tärkeät!) niitä finaalipaikkoja saivat, kun meidän selostajat peittivät julkistukset älämölöllään. :draamaa:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

En ole aiemmin kauheesti kiinnittänyt huomiota selostajiin, paitsi jos mukana on ollut joku tosi ärsyttävä tyyppi, joka melkein pilaa koko jutun.

Tänä vuonna nää sönköttäjät ärsytti niin paljon, että katsoin toisen semin ja finaalin FST:ltä,
jossa Lundin asiallisesti selosti kappaleita ja esiintyjiä, eikä puhunut kappaleiden päälle.
Saatoin nauttia itse ohjelmasta, kun ei ollut edes käännöstekstitystä häiritsemässä.

Minulle tuli mieleen, että tarvitaanko TV-ohjelmassa lainkaan SELOSTAJIA, näköradiohan perustuu kuvalle
ja kuvan pitäisi kertoa paljon.
Euroviisuissa kappaleiden välissä eri maiden KOMMENTAATTORIT selittävät oman maansa katsojille puolen minuutin tietoiskun kappaleesta ja esiintyjästä sekä jos ehtii niin jotain itse maasta, jota tämä ryhmä edustaa.

Puoli minuuttia on lyhyt aika. Pitää tietää mitä sanoa ja on sanottava se oikeassa kohdassa.
Kolme selostajaa yhdessä kopisssa höpöttämässä samalle kanavalle yhtäaikaa ei ole fiksua.

Mitäpä jos TV2 lähettäisi ensi vuonna vain yhden KOMMENTAATTORIN,
joka asiallisesti ja asiantuntevasti vie showta eteenpäin.
Erinomainen valinta olisi Asko Murtomäki - yksin, ilman muita selostajia.

FST:llä jatkaa självklart Thomas Lundin - ensam.

Jaana voi ensi vuonna keskittyä sen blondiministerin avustamiseen. *heihei*
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No olen taas ihan eri mieltä. Minusta Jaana ja Peltsi oliva pääasiallisesti todella hauskoja, lukuunottamatta sitä että loivat aivan hölmösti vääriä odotuksia - hehkuttaminen oli kivaa, mutta huhujen ottaminen todesta ammattitaidotonta. Lopun ahdistunut ilmapiiri oli vähän raskas, mutta kun itsellä kaikki lempibiisit jäivät sinne hännille tai alemmaksi kuin odotti ja voittaja oli mikä oli niin oli ihan oikein ettei siitä nyt ainakaan riemuittu ja itseasiassa aika kiva oikeutetusti olla vi**tuuntunut yhdessä selostajan kanssa.

Viisut on kuitenkin viihdettä eikä vakavamielinen dokumentaatio maailmanpolitiikan ongelmakohdista.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Selostajat 2008: Jaana ja Peltsi

Viesti Kirjoittaja skidi »

Olen ta1jan kanssa samoilla linjoilla. Minun mielestäni selostus oli koko ajan aika viihdyttävää ja vastasi meikäläisen kotikatsomonkin tunnelmia.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Cyrano kirjoitti:Minulle tuli mieleen, että tarvitaanko TV-ohjelmassa lainkaan SELOSTAJIA, näköradiohan perustuu kuvalle ja kuvan pitäisi kertoa paljon.
Minusta tosiaankaan ei tarvita lainkaan, siis nimenomaan euroviisuissa.

Eron huomaa, kun on katsonut ko. showta nettistreamista ja DVD:ltä. Ihanaa kun ei ole koko ajan joku/jotkut höpöttämässä typeriä (usein myös kappaleiden ja esitysten päälle :niinpa: ), voi keksittyä itse pääasiaan eli show'hun.

Mutta makujahan on monia...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Selostajat 2008: Jaana ja Peltsi

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Täälläkin saatu katsottua ja kuunneltua YLEn versiot viisuista. Täytyy yhtyä muihin kirjoittajiin täällä, että jos joku syytti Ruotsin (ja FST:n) esikatseluja Ruotsin kappaleeseen keskittymisestä, niin mitäs tämä sitten oli? Jaana, josta olen itsekin kovasti pitänyt, oli tainnut todella lietsoa itsensä uskomaan että Suomi todella voittaa viisut :eiei: Nyt ymmärrän, miksi minultakin Belgradista pyydettiin kommenttia tunnelmista, jos YLEn tiimi oli noin sokeasti hehkuttamassa. Siis tokihan Teräsbetoni edusti hyvin ja oli hienoa, että menivät jatkoon, mutta ei siellä paikan päällä nyt ollut millään lailla samanlaista fiilistä kuin kaksi vuotta sitten Lordin ympärillä ja kyllä Jaanankin olisi se pitänyt muistaa ja osata pitää päänsä hieman kylmempänä. Minusta Peltsikin oli hillitympi siinä hehkuttamisessa ja hän oli sentään uusi näissä ympyröissä.

No, toki omaa maata saa ja pitää kannattaa, ihan niinkuin ruotsalaisetkin saavat minusta, mutta ei kai ihan voitosta kannata puhua koko aikaa kun ei se nyt mitenkään edes ollut "ilmassa" myöskään. Aika paljon sisäpiirin läppää myös hotellilta ja muista delegaatioista, kuten ruotsalaisista ja kreikkalaisista puhuttiin hiukan liikaa pahaa ("mä en ainakaan tule tänään hotellille jos noi kreikkalaiset siellä juhlii")

Liikaa väkeä selostuskopissa. Kaksi on ehdoton maksimi minusta.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Selostajat 2008

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Cyrano kirjoitti:Minulle tuli mieleen, että tarvitaanko TV-ohjelmassa lainkaan SELOSTAJIA, näköradiohan perustuu kuvalle ja kuvan pitäisi kertoa paljon.
Samaa mieltä :niinpa: Ärsyttävää katsoa sitä kaukalokiekkoakin, kun se Metriranta huutaa siellä taustalla. :niinpa: Ja kyllä minä tiedän mikä kolmois-axel ilman että joku besser-wisser-kottarainen sen minulle kertoo :ylppis: Samaten hiihtämiskisoissa niillä hiihtomiehillä ja -naisillahan on numerolaput kaulassa, ei kenenkään tarvitse erikseen kertoa kuka hiihtomies tai -nainen on sieltä seuraavaksi tulossa väliaikapisteeseen. :jupinaa:

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2008: Jaana ja Peltsi

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Kyllä mä urheilussa selostuksen vielä ymmärrän, eihän sitä pelkkää ähinää jaksa kuunnella montaa tuntia :heh: , mutta musiikkitapahtumissa ois kiva, että kuulis musiikit.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Selostajat 2008: Jaana ja Peltsi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Anna_M kirjoitti:mutta musiikkitapahtumissa ois kiva, että kuulis musiikit.
Ekkösää kuullu musiikkeja laisinkaan :hali: Voi toista :hali:

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Selostajat 2008: Jaana ja Peltsi

Viesti Kirjoittaja Conductor »

Anna_M kirjoitti:Kyllä mä urheilussa selostuksen vielä ymmärrän, eihän sitä pelkkää ähinää jaksa kuunnella montaa tuntia :heh: , mutta musiikkitapahtumissa ois kiva, että kuulis musiikit.
YLE on tehnyt viisuista Jaana-shown, jossa musiikilla ei ole niin paljon merkitystä...

JuhaUK kirjoitti: Liikaa väkeä selostuskopissa.
Lisää vaan väkeä YLE:n selitys eikun selostuskoppiin, Jaana ja sen kaverit, Peltsi ja sen kaverit ja Asko ja sen kaverit mukaan samaan koppiin ensi vuonna pölöttämään puutaheinää ja bilettämään :bileet: tv-lupamaksajien kustannuksella :heh:


Sorry, tämä oli nyt vähän tuhmaa ja ilkeämpää conductoria... :hiips:

Lukittu