Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
20
11%
Kerran kahdessa kuussa
24
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
42
23%
Ehkä pari kertaa vuodessa
58
31%
Kerran vuodessa tai harvemmin
41
22%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ei se minusta ollut sen surkeampi kuin muutkaan romanttiset komediat. Kyllähän sitä nyt katsoo, mutta kun tuo tyylilaji ei oikein iske muhun muutenkaan, niin... :sorivaan:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Pakko nähdä toi. :uujee: Tosin oon ollut aika kauan sitä mieltä, että pakko nähdä, mutta nää kommentit sen karmeudesta vain lisää mun kiinnostusta. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mikkelsson kirjoitti:Tulkaa joku ja viekää se tuolta hyllystä.
Eksä vois lähettää sen :uujee: Maksan postikulut :joojoo:

Minusta se oli viihdyttävä, eikä vähiten siksi että se kertoi 80-luvun yhden hitin ihmeestä. Se hittibiisi on kiva! :tuuletus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eragon :puna: :heh:

No, oli siinä sentään hienoja maisemia ja muutama hieno kohtaus. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Katsottiin eilen Sweeney Todd. Vähän jännitti alkaa katsomaan tuollaista kauhua, mutta ei se ollutkaan niin paha kuin pelkäsin. Mä nimittäin inhoan kauhuelokuvia. :sekava: Mutta sehän oli paikoittain jopa tosi hauska :mrgreen: Hyviä kappaleita oli elokuva täynnä, vähän erilainen musikaali. Elokuva oli hienosti tehty, tyypillistä Tim Burtonia. Ei ehkä kuitenkaan mikään klassikko. :sorivaan:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Tänään YLE Teema kanavalla klo 21.30 mielenkiintoinen ranskalainen elokuva "Innocence - Viattomuus".
Kun elokuva esitettiin Rakkautta ja Anarkiaa festivaalilla kaikki näytökset oli loppuunmyyyty.
http://viihde.mtv3.fi/arvostelut/elokuva.shtml/406959?i
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Olikos se tämä viikko kun tulee Tarantinon leffat mm. Kill Bill ykkönen ja kakkonen.....? :miettii: Onhan ne dvd:lläkin kaapissa muta kivaa silti.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Joo, huomenna tulee ykkönen ja lauantaina kakkonen. Ykkönen on niin hieno, mutta kakkosesta en enää oikein tykännyt, meni niin tavalliseksi jenkkimätkimiseksi. Se ykkösen musiikki :rakkaus: .

Tänään tulee muuten Reservoir dogs.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
zomg.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 908
Liittynyt: 21 Touko 2006, 10:18

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja zomg. »

BronZe kirjoitti:Mikset? :mitvit:
Jotenkin ajattelen ne turhan kevyeksi viihteeksi, pelkäksi actioniksi. Dark Knightissakin vähiten viihdyttivät takaa-ajokohtaukset ja eniten vastaavasti dialogit. Batmanissa on se hyvä, että meno ei koskaan äidy liian "ufoksi", vaan tehosteidenkin keskellä tarina on kuitenkin etusijalla. Vaivaudun, jos menee liian tehosteilla mässäilyksi, kuten tuon Watchmenin kohdalla. Idea tosin vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.
BronZe kirjoitti: Siis hyvähän se oli, mutta ei missään nimessä ansaitse kaikkea hehkutusta, jonka se on saanut.
Totta. Genren parhaaksi elokuvaksi sen hyväksyn (kun en tosiaan parempaakaan tiedä :heh: ), mutta jotkut ovat tosissaan sitä mieltä, että tässä on paras koskaan tehty elokuva... :draamaa: Mikäs siinä.

Gyllenhaalista oon siinä samaa mieltä, ettei kuolemansa (ja samalla Batmanin suru) liikuttanut ollenkaan, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, etten nähnyt Balen ja Gyllenhaalin välillä minkäänlaista romanttista kemiaa. Pitää katsoa Batman Begins ihan kemiavertailunkin takia.

Michael Caine nyt on vaan niin helppo jättää mainitsematta erikseen, kun se on niin hyvä periaatteessa aina. Oldmanin tosin mainitsin erikseen, kun kiinnitän sen suorituksiin (kuten Balenkin) erityistä huomiota, mutta on varmaan ihan makuasia, mistä näyttelijöistä erityisesti pitää. Olin epäileväinen, kun Ledger valittiin Jokeriksi (Brokeback Mountain oli ainoa rooli tuota ennen joka oli mut vakuuttanut), mutta osoitti epäilykset vääriksi. Siltikään en ihan kamalasti osaa hehkuttaa (vaikka loistosuorituksen tunnistaakin sellaisen nähdessään), kun ei vieläkään kuulu lempinäyttelijöihini. Harmi sinänsä, monta hienoa suoritusta olisi vielä voinut olla luvassa.

Muistan lukeneeni jostain, että Bale ei todellakaan halua Robinia näihin elokuviin, en muista perustelua. Philip Seymor Hoffmaniahan on jo huhuttu pingviiniksi, mutta taitaa olla pelkkä huhu tässä vaiheessa. Saa nähdä mitä keksivät. Kunhan Nolan vaan pitää synkkyydestään kiinni. :joojoo:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

zomg. kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain, että Bale ei todellakaan halua Robinia näihin elokuviin, en muista perustelua.
Mä voin sitten ottaa Robinin sänkyyni. :mrgreen:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

zomg. kirjoitti:Philip Seymor Hoffmaniahan on jo huhuttu pingviiniksi, mutta taitaa olla pelkkä huhu tässä vaiheessa.
Ja Johnny Deppia arvuuttajaksi :uujee:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1367
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja BronZe »

zomg. kirjoitti:
BronZe kirjoitti:Mikset? :mitvit:
Jotenkin ajattelen ne turhan kevyeksi viihteeksi, pelkäksi actioniksi. Dark Knightissakin vähiten viihdyttivät takaa-ajokohtaukset ja eniten vastaavasti dialogit.
No, mulle monet supersankarielokuvat on nimenomaan viihdettä parhaimmillaan. Tietysti jos ei arctionista pidä, niin on ymmärrettävää jos ei tämän genren elokuvista välitä. Ja loistavia dialogeja on muuten muun muassa X-Men -elokuvissa ja erityisesti Batman Beginsissä. Siinä on muuten miljoonasti biljoonasti parempia dialogeja kuin TDK:ssa, etenkin Tom Wilkinson, Liam Neeson ja Michael Caine saivat mut useaan kertaan kylmille väreille uskomattoman hienosti eloon tuoduilla puheillaan. Batman Begins. :ihana:
zomg. kirjoitti:Genren parhaaksi elokuvaksi sen hyväksyn (kun en tosiaan parempaakaan tiedä :heh: ), mutta jotkut ovat tosissaan sitä mieltä, että tässä on paras koskaan tehty elokuva... :draamaa: Mikäs siinä.
Tosin mä kyl mielummin näen The Dark Knightin IMDb:n listan ykkösenä kuin sen iän ikuisen Kummisedän. :P Mutta pianhan tuo klassikko "ottaa omansa" ja palaa tuon listan kärkeen. :draamaa:
zomg. kirjoitti:Michael Caine nyt on vaan niin helppo jättää mainitsematta erikseen, kun se on niin hyvä periaatteessa aina. Oldmanin tosin mainitsin erikseen, kun kiinnitän sen suorituksiin (kuten Balenkin) erityistä huomiota, mutta on varmaan ihan makuasia, mistä näyttelijöistä erityisesti pitää.
En muuten kohdistanut tota mun kommenttiani mitenkään erityisesti sun viestiin, vaan yleisesti moniin kirjoituksiin, joita olen lukenut sekä TDK:sta että BB:stä. Itse olisin luultavasti antanut BB:stä Cainelle jopa Oscar-ehdokkuuden, mut jotenkin vaikuttaa et olen ihan yksin tämän mielipiteen kanssa. :lohduton: Oldman oli mun mielestä TDK:ssa ihan jees, mutta kolme muuta sivuosaanäyttelijää oli häntä parempia. Tosin niin kuin sanoit niin mielipiteitähän nämä vaan on. Vuosittain tulee vastaan joku näyttelijäsuoritus, jonka ylistys menee itseltäni täysin ohi, kun mielestäni kysessä on vain ihan kelpo roolityö.
tonywerner kirjoitti:
zomg. kirjoitti:Philip Seymor Hoffmaniahan on jo huhuttu pingviiniksi, mutta taitaa olla pelkkä huhu tässä vaiheessa.
Ja Johnny Deppia arvuuttajaksi :uujee:
Ja Angelina Jolieta Kissanaiseksi. :heh:

Mut onko noi kaks aikaisempaa siis ihan oikeesti liikkunut huhuinakin jossain? Itse oon vaan nähnyt eräällä foorumilla ihmisten toiveissa liikkuvan tuon PSH/Pingviini -jutun, mut sellasta varsinaista huhua en oo kyllä mistään kuullut. Samassa paikassa Johnny Deppille oltiin tarjoamassa Jokerin roolia, koska on kuulemma ainoa jolla voisi olla mahdollisuus päästä lähellekään Ledgerin Jokeria. Ryan Gosling tuntui olevan myös aika suosittu vaihtoehto Arvuuttajaksi. Enkä olis ite ollenkaan sitä vastaan, ja Gosling sopii muutenkin aika hyvin Nolanien valitsemien näyttelijöiden profiiliin Ledgerin ja Aaron Eckhartin jatkoksi.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9514
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja kwak »

Viime päivinä on tullut käytyä katsomassa pari uutta ensi-iltaleffaa.

Yön ritari oli kyllä hyvä! Aika ahdistava välillä, lähinnä Jokerin arvaamattomuuden takia, mutta suurimmaksi osaksi terveen jännittävä. Kestoa oli mun mielestä ehkä hiukan liikaa... Koko ajan tuntui, että "kohtahan tää loppuu", mutta eiköhän uutta juonta pukattu kehiin vähän väliä. No eipä mielenkiinto herpaantunut. En edes tiennyt, että Harvey Kaksinaamakin oli mukana tässä leffassa, joten se oli ihan "hauska" yllätys. Aaron Eckhart :kuolaus: Itse Batman jäi vähän sivuhahmoksi mielenkiintoisempien pahisten tieltä... En kestänyt myöskään sen sitä murahtelu-puhetyyliä. :roll: No ei mikään ihme, sillä mua on aina Batmanit kiinnostanut lähinnä niiden pahisten takia. Pitäisikin katsastaa se Batman Beginskin joku päivä... :miettii:

Käväisin katsomassa myös uuden Kung Fu Pandan heti tänään ensi-iltapäivänä. Yllätyin ihan, että se oli noinkin hauska ja hyvä! Idea jostain kung-fu pandasta oli mun mielestä etukäteen aika hölmö, mutta sehän toimi valkokankaalla kuitenkin erinomaisesti. Juoni ja huumori toimi hyvin näin vanhemmallekin katsojalle (kävin katsomassa pikkuveljen 11-vee kanssa). Suomalaisessa dubbauksessakaan ei ollut mitään moitten sijaa, päin vastoin, mutta alkuperäinen versiokin tosin täytyy kyllä jossain vaiheessa vuokrata, on siinä sen verran hyviä näyttelijöitä mukana. Suosittelen! :peukku:
Keep your head high above the water

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Joltain kanavalta tulee tänään Kïll Bill tai jotain sinne päin, ehkä katson elokuvan huomenna :miettii:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Tää kattoo just Baman Beginsiä täällä. Vähän huonosti jaksan kyllä seurata, väsyttää. Jotenkin jännää huomata, että tää on ihan erilainen, koska tässä käsitellään niin paljon sitä, miten Batmanista tuli Batman. Nimensä mukaisesti. :heh: Eikä tää jännitä mua yhtään niin paljon kuin TDK. Mutta hyvähän tämäkin on, juurikin se dialogi on selvästi mielenkiintoisempaa eikä Batman murise niin matalalta. :heh:

Mut vähänkö Michael Caine eli Alfred on ihana. :ihana:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

BronZe kirjoitti:Mut onko noi kaks aikaisempaa siis ihan oikeesti liikkunut huhuinakin jossain?
Findancesta luin tämmöisen uutisen:
National Enquirer -lehden mukaan Batman-elokuvan jatkoa suunnitellaan täyttä päätä.

Seuraavassa elokuvassa nähdään roistoina tiettävästi Pingviini ja Arvuuttaja. Pingviiniksi on huhuttu Philip Seymour Hoffmania ja Arvuuttajaksi saattaisi astua Johnny Depp.

- Tuottajat ovat vakuuttuneita, että Arvuuttajan rooli on täydellinen Deppille. Hän on ammattilainen, joka ottaa suuntaa ohjaaja Christopher Nolanilta, mutta tekee hahmosta silti omansa. Ja kuka olisi parempi Pingviini kuin Philip Seymour Hoffman, lehden haastattelema lähde sanoo.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tänään tuli katsottua kaverin kanssa kaksi leffaa, täälläkin mainostetut Orpokoti ja Brokeback Mountain. Erilaisia elokuvia keskenään, mutta silti molemmat olivat hyviä. Varsinkin jälkimmäinen kosketti ja Heath Ledgerin suoritus oli kyllä mahtava. Jotenkin mä katsoin koko leffaa ihan eri silmin, kun tiesin mitä näyttelijälle on oikeasti tapahtunut. (Joo, en aina erota todellista elämää elokuvasta. :heh:)

Tässä kaverin koneella olisi vielä parikin houkuttelevaa leffaa, joten saa nähdä katsotaanko lisää. ;)
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Aintsu kirjoitti:Varsinkin jälkimmäinen kosketti ja Heath Ledgerin suoritus oli kyllä mahtava.
Itkithän lopussa, niinkuin kunnon tyttöjen kuuluu? :draamaa:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Itse asiassa en... :hiips:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

:eeek: Olis pitänyt muistaa itkeä! :draamaa: Mie itken jo sen leffan alussa nykyään, kun tiedän mitä käy. :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ehkä mun suhtautumiseen vaikutti kaveri, jonka mielestä koko leffa oli lähinnä vitsi. :draamaa: Oon aika varma, että yksin katsellessa olisin reagoinut toisin.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Aintsu kirjoitti:Ehkä mun suhtautumiseen vaikutti kaveri, jonka mielestä koko leffa oli lähinnä vitsi. :draamaa:
Kaverilla on selvästikin jotain jossain vinksallaan. :draamaa: Terkkuja sille. :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kuvaavaa on, että ekan kiihkeän kohtauksen aikaan se sai hysteerisen naurukohtauksen ja onnistui vielä tartuttamaan sen muhunkin. :puna: :heh:

Mutta kohta meidän olisi tarkoitus katsoa vielä yksi leffa, Geishan muistelmia sen olla pitää! :D
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Kyllähän tuo Brokeback Mountain on koskettava leffa ja loppukohtaus on vaikuttava, mutta en mäkään ole siinä itkenyt, vaikka toisaalta vetistelen aika herkästikin. Jostain syystä vaan ei tuossa itketä, en tiedä miksi. Osasyynä voi olla se, että mun mielestä Heath Ledgerin roolihahmo on niin vastenmielinen tyyppi.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Mie itkin siitä kohdasta, kun se saa kortin aina ihan loppuun asti. Siis ihan kunnolla itkin. :draamaa: Taisin vielä katsoa sen vähän ennen Miss Suomi kisoja ja sitten piti silmät punaisena ja nyyhkyttäen rynnätä niitä kattomaan. :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9514
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja kwak »

Yön ritarin jälkeisen wikipedittelyn jälkihaminoissa päätin vuokrata tälle illalle pari "vanhaa" Batman-leffaa, Batmanin paluun sekä Batman Foreverin. :uujee:

Batmanin paluuhan on oikeasti hyvä elokuva! Tykkään Tim Burtonin synkästä ja salaperäisestä maailmasta. Juoni on sopivan kiinnostava tämän tyyliseen elokuvaan eikä ole pelkkää aivontonta muksimista ja räiskintää. Michelle Pfeifferin Kissanaisessa on munaa sekä itse Batmankin on paljon mielenkiintoisempi ja syvempi hahmo kuin esim. Yön ritarissa. Hyvä oli! :peukku:

Batman Forever sen sijaan oli aika huono... Ihan yllätyin, sillä kyllä mä siitä joskus vuonna 1998 ihan vielä tykkäsin. :heh: Yleistunnelmakin oli ihan erilainen kuin BP:ssa, jotenkin komediallinen... No onhan tässä Jim Carrey ja eri ohjaaja. Homoerotiikkaakin löydettiin Batmanin ja Robinin "olemme nyt partnereita" -höpötyksistä ja Robinin kumipuvun nänneistä. :heh: Eipä tarvitse enää toiste katsoa.

Joku ilta pitää vielä katsastaa nuo kaksi muuta vanhaa Lepakkoleffaa ja sitten alkaa olla Batman-kiintiö täynnä joksikin aikaa. :p
Keep your head high above the water

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Batman elokuvat top-5 (en ole nähnyt Yön Ritaria vielä)

1. Batman Returns (1992) *****
2. Batman Forever (1995) ***** :ylppis:
3. Batman (1989) ****
4. Batman Begins (2005) ****
5. Batman & Robin (1997) **½

Ainiin:
6. Batman - The Movie (1966) :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
zomg.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 908
Liittynyt: 21 Touko 2006, 10:18

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja zomg. »

BronZe kirjoitti:En muuten kohdistanut tota mun kommenttiani mitenkään erityisesti sun viestiin, vaan yleisesti moniin kirjoituksiin, joita olen lukenut sekä TDK:sta että BB:stä. Itse olisin luultavasti antanut BB:stä Cainelle jopa Oscar-ehdokkuuden, mut jotenkin vaikuttaa et olen ihan yksin tämän mielipiteen kanssa. :lohduton: Oldman oli mun mielestä TDK:ssa ihan jees, mutta kolme muuta sivuosaanäyttelijää oli häntä parempia. Tosin niin kuin sanoit niin mielipiteitähän nämä vaan on. Vuosittain tulee vastaan joku näyttelijäsuoritus, jonka ylistys menee itseltäni täysin ohi, kun mielestäni kysessä on vain ihan kelpo roolityö.
Joo siis en ajatellutkaan että oisit kohdistanut. :heh: Mutta ajatukseni pysyy samana: Caine on niin arvostettu, ettei sitä tajuta mainita. Itsekin tajusin nyt asiaa ajatellessani pitäneeni suoritustaan itsestäänselvyytenä. Putoaa tavallaan väliin, taviskatsojat eivät noteeraa roolisuoritusta erikseen muiden tähtien viedessä huomion, kun taas filmiväki ei välttämättä ole kovin suopea suuren mittakaavan menestyksille. Kuuden Oscar-ehdokkuuden (ja kahden voiton jälkeen) on vaikea nähdä Cainea ehdokkaana mistään näinkin katsojaystävällisestä. Näinhän sen ei tietenkään pitäisi olla, vaan joka rooli pitäisi arvostella itsenäisenä työnä. Muistan yllättyneeni iloisesti Ian McKellenin Oscar-ehdokkuudesta vuonna 2002. Ei nyt ihan voi verrata tilanteita, mutta jättimenestys ja sivuosa molemmissa kyseessä kuitenkin.
Taitaa muuten Kuninkaan Paluu olla viimeisin hurjasti sekä Oscareita että lipputuloja kahminut elokuva? Neljä vuotta siitäkin jo aikaa.
BronZe kirjoitti: Samassa paikassa Johnny Deppille oltiin tarjoamassa
Jokerin roolia, koska on kuulemma ainoa jolla voisi olla mahdollisuus
päästä lähellekään Ledgerin Jokeria.
Aika ihme logiikka. Daniel Day-Lewisiakin ollaan laittamassa ties mihin rooliin seuraavassa Batmanissa, koska se on kanssa "ainoa, joka pystyy siihen ja siihen-" :draamaa: Jos laitettaisiin aina näyttelijän aloitustaso ja tietyn roolin edellinen näyttelijä vertailuun, esimerkiksi Ledgerillä ei olisi ollut mitään asiaa Jokerin rooliin, eikä monen mielestä aluksi ollutkaan. Onneksi tällaisia rohkeita ratkaisuja kuitenkin tehdään, onpahan näyttelijälläkin jotain todistettavaa. Ryan Gosling tosiaan sopisi tähän profiiliin hyvin, tasokas näyttelijä, joka ei ole lyönyt itseään vielä ihan lopullisesti läpi.

En oo varma onko noi 'virallisina' huhuina liikkuneet missään, ovat saattaneet lähteä liikkeelle toiveajatteluna. Epämääräisiltä vaikuttavat noi sitaatit.

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja aksim »

Weewa kirjoitti:Katsottiin eilen Sweeney Todd. Vähän jännitti alkaa katsomaan tuollaista kauhua, mutta ei se ollutkaan niin paha kuin pelkäsin. Mä nimittäin inhoan kauhuelokuvia. :sekava: Mutta sehän oli paikoittain jopa tosi hauska :mrgreen: Hyviä kappaleita oli elokuva täynnä, vähän erilainen musikaali. Elokuva oli hienosti tehty, tyypillistä Tim Burtonia. Ei ehkä kuitenkaan mikään klassikko. :sorivaan:

Katsottiin tämä eilen ja arvostelu oli yksimielisesti: surkea tekele :nohyi:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
TerMari.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2201
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 09:58
Paikkakunta: Jiipää

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja TerMari. »

Aintsu kirjoitti: Geishan muistelmia sen olla pitää! :D
Hieno leffa :peukku: ! Ehdottomasti niiden elokuvien listalla, jotka haluaa nähdä toisenkin kerran.

Vastaa Viestiin