Keskustelu karsintamenettelystä

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Mitä mieltä karsintamenettelystä?

Alkukarsinnat turhia, mieluummin vain kunnon finaali
14
36%
Pitäisi olla oikeat alkukarsinnat, joissa voi jo tippuakin
17
44%
Ihan kiva systeemi tämä
2
5%
Voitaisiin kokeilla taas jotain ihan uutta tapaa
5
13%
YLE saisi tehdä sisäisen valinnan
1
3%
 
Ääniä yhteensä: 39

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Pete kirjoitti:Keväisenä ruotsinsuomalaisena janoan tietoa, voiko Suomen alkukarsinnat katsoa netin välityksellä. :mitvit:
Finaalin kai ainakin voi.
Eikö siellä saa TV Finlandia kaapelista? Vai onkohan se maksullinen nykyään, vai vain Tukholman alueella... Ja on nuo ainakin viime vuosina olleet netissä katsottavissa, vaikkei useimmat Areenan ohjelmat näykään. Ja itsellä on tuo tv-kaista, jonka otin viime kevään karsintojen ajaksi ilmaisesta tarjouksesta, vaikka sitten kyllä maksoin lopulta koko vuodeksi, kun oli niin hyvä palvelu :puna:

Albatrossi

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Mielenkiintoinen kattaus esiintyjiä. Nyt vain toivon jokaisen saavan itselleen sopivan viisun esitettäväksi.
Passionworks, Tiara, Signmark ja Vink ihan outoja. Täytyypä tutustua netin kautta, niin hivenen tietää mitä odotella.

Odotan tasokkaita karsintoja.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja romualdo »

olisi enemän oikeus ja kohtuus että Tapani Kansa lähetettäisiin... vaan täälä ei oikein ev-ympyröissä ole ymmärretty arvostaa tarpeeksi noita konkareita (Danny, Paula Koivuniemi, Jukka Kuoppamäki ...), Jari Sillanpää ehkä liian pian taas mukana, sitten on muutama outo ja arveluttava nimi... (muistissa ovat vaan v. -2007 loistavat,ylittämättömät (nykymuodossaan olevat) ev-karsintamme ! Sani ja Riika varsin mielenkiintoisia myös... :uujee: Jos Sillanpäälle olisi säästetty se Oon Kuka Oon -laulu niin ...
Viimeksi muokannut romualdo, 25 Syys 2008, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Pete »

JuhaUK kirjoitti:Eikö siellä saa TV Finlandia kaapelista?
En tiedä, kun mulla ei ole televisiota. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Pete kirjoitti:
JuhaUK kirjoitti:Eikö siellä saa TV Finlandia kaapelista?
En tiedä, kun mulla ei ole televisiota. :puna:
Miten voi olla ilman televisiota :draamaa: No ymmärrän toki, että olet opiskelija ja vasta muuttanut jne. Itse on vaan niin tv:n orja, että varmaan henki menis jos ei olis telkkaria :draamaa: :draamaa:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

youtubekuuntelun jälkeen varsin on tylsät karsinnat tulossa. Kwan ainoa todellinen jollain lailla kiinnostava. Sani voisi olla hyvä jos hyvä biisi, mutta veikkaan että täysin mitäänsanomatonta jumppaa sekin tulee vetämään. Passionworks oli pettymys. Remu on mahdollinen, joskin epoätodennäköinen. Kansa laulaa edelleen hyvin, mutta jollei saa habitustaan kuntoon, tsori ei kiitos :draamaa: . Jaa no Riikka ... sekin on nähty.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Pete »

JuhaUK kirjoitti:Miten voi olla ilman televisiota :draamaa:
En katsonut Suomessakaan juuri ollenkaan televisiota erikoisten työvuorojen vuoksi, joten aika helppoa on ollut olla ilman. Harmittaa vaan vähän siinä mielessä, etten näe ruotsalaisia ohjelmia. Luulen itse asiassa, että ne ovat kuppilalaiset jotka kaipaavat mulle tv:tä, etten olisi koko ajan täällä häiriköimässä. :puna: :heh:

Kai nyt on jo muuten sovittu, että Albanian/Valko-Venäjän edustaja tulee esiintymään Suomen finaalin väliajalle!? :draamaa: Suosittelen Ylelle Albanian edustajaa, kun noilla V-V:n edustajilla tuppaa olemaan aina noita viisumiongelmia. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kamalaa offtopiikkia, mutta mulle toi tv on aika tärkee just ulkomaillakin, jotenkin aina orientoituu uuteen maahan sen kautta paremmin.


Eihän Suomessa ole koskaan juuri ollut muiden maiden edustajia väliajalla, paitsi silloin Muistathan gaalassa. Eipä noita tuolloin tammikuussa vielä varmaan montaa Albanian lisäksi olisi tiedossakaan :heh: Jos se Frederik sit kuitenkin siellä vetäis taas Titanikkiaan :puna:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Eikö yhtään idolia ollu mukana? En seuraa mokomaa, joten en tiedä ketkä niitä mahdollisesti ovat (esim. Meurmann tän vuoden karsinnoissa oli ennestään tuntematon).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
viisutar
Siemailija
Siemailija
Viestit: 183
Liittynyt: 04 Touko 2008, 09:26
Paikkakunta: Sastamala

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja viisutar »

Ensireaktio, katsotaan mihin ajan kuluessa mieli muuttuu:

1. Janita :tuuletus:

2. Kwan :tapu:

3. Riikka :)

4. Waldo's People :)

5. Sani :/

Passionworks, Signmark, Tiara, Vink outoja minulle, täytyy kuunnella esitykset ensin...

10. Remu :mitvit:

11. Jari Sillanpää :eiei:

12. Tapani Kansa :suutukkoon:

Avatar
JUHKIS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2764
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:06
Paikkakunta: Hki

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja JUHKIS »

Ei ihan mahdoton lista. Kokonaisuutena parempi, kuin parina männävuonna. :joojoo:
Silti olis toivonnut edes pari nimeä, jotka olisivat oikeasti edustaneet sitä kuuminta hottia.
Jari, Tapsa ja Remu toki ovat kukin jonkin sortin kiintotähtiä. Suurin osa muusta porukasta on entisiä huippunimiä, joiden ura ei ole ollut viimevuosina (lue: about kymmeneen vuoteen) kovinkaan hääppöinen. Loput porukasta tuntemattomuuksia jotka tarvitsee viisujen kautta media-aikaa, josko heidän ura siitä viimein starttais, vaikkei viisut sinänsä kiinnostakkaan.

Toivon hartaasti, että biisien tekijöistä paljastuis niitä tämän hetken kovia nimiä, kuten vaikkapa Chisu, Teemu Brunila, Anna E ja Patric Sarin.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

AF:n ensivaikutelmalistaus.
Yllättävän hyvä kattaus: Kwan ja joukko hyvä-äänisiä naislaulajia (= Sani, Janita, Karoliina Kallio) mukana. :surrur: Aamulehden mukaan Janitan viisukappale ei ole pehmosoulia. Odotan häneltä suuria! :uujee:

1. Janita :ihana: :tuuletus:

2. Kwan :tuuletus: :surrur: :tapu:

3. Riikka :miettii:

4. Waldo's People :peukku:

5. Sani :ihana: :tapu:

6. Passionworks :ihana:

7. Signmark :mitvit: Odotan mielenkiinnolla... :joojoo:

8. Tiara :mitvit:

9. Vink :mitvit:

10. Remu :clap:

11. Jari Sillanpää :niinpa: :jupinaa:

12. Tapani Kansa :peukku:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Remu tulee olemaan erittäin kova ohitettava, jos biisi ja esitys on yhtään kaksinen. Iltasanomien tän päivän lukijaäänestyksessä sijoittui kakkoseksi Kwanin jälkeen. Kun Kari Tapio oli viime vuoden superfinaalin kakkonen, TB ykkönen ja Remu on rockin legenda kaikkien äijien ja muun rockväen listalla, siis uskottava ja nauttii myös vanhemman väen suosiota niin yhdistelmä on aika potentiaalinen tai pelottava, miten sen nyt ottaa. Etenkin kun listalta puuttuvat varsinaiset muut rock-ehdokkaat, Passionworksia lukuunottamatta, joka taas ei varmaan ole kuitenkaan bändi joka pärjäsi radio rockin rautaa tai roskaa äänestyksessä. Tapani Kansa saattaa vähän jakaa pappaääniä, mutta ei paljon.

En hämmmästyisi Remun valintaa kun vastavoimia ei ole.

Ai niin: Juha-Veli Jokinen :nohyi: :rofl: ja sen Frederik uutinen. Loistotoimittaja.

EDIT: Hirveen pienesti oli uutisoitu näitä artistivalintoja. Maajussit jne sa enemmän tilaa. Onko viisut painumassa ihan marginaaliin?
EDIT2. Niin siis toi Remu-asia sillä oletuksella että muut kuin popin ja perinteisen iskelmän ystävät katsovat viisuja. Jos eivät katso, niin musiikinkulutuksen ja levymyynnin luvut huomioiden katsojaluvut ja kiinnostus tulee olemaan aiempaa pienempää.

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Oli mukavaa herätä tänä aamuna kun ”meillä” on tänä vuonna mielenkiintoinen osanottolista ensi vuoden 2009 viisukarsinoissa. :tapu:
Kyllä tästä tulee hyvät Festivaalit. :joojoo:

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Kwan on ehdottomasti kiinnostavin, toivottavasti biisi on tyylikäs. Viittomakielinen rap on hyvä idea. Waldokin menettelee.
Mutta Tapani Kansa, Remu ja Jari Sillanpää eivät mene jakeluun minulla.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Hämmästytän itseäni kaipaamalla karsintoihin Sillanpään ja T.Kansan vastapainoksi iskelmäpuolen naisartistia! :uujee:

Marion :surrur: Paula :surrur: Arja :surrur: Eini :surrur: Jollekin teistä tai muista iskelmä-kissoista olisi ollut nyt saumaa. :joojoo:

Avatar
am
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 15 Loka 2004, 09:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja am »

:megafoni: Kutsuartistien haastattelut nyt Ylen sivuilla: http://ohjelmat.yle.fi/euroviisut/katse ... ele/videot
"Feeling rather zen right now..."

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Mua kyllä kiinnostaisi kuulla, mitä viisuosallistumistaan hehkuttanut Frederik nyt sanoisi. :heh:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Toi Frederik-juttu on kyllä varsin ihmeellinen kuvio. Mikä sen motiivi, päämäärä jne oikein oli, luuliko Frederik oikeasti ja miksi Juha-Veli jokinen sen laati.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Treno »

Eipä sitä jokapaikan Jokista eilisessä julkistamistilaisuudessa näkynytkään :draamaa:
Lieneekö ollut jälleen Reetua haastattelemassa...

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ja huomenna otsikot kirkuvat: Reetu tilittää: YLE HYLKÄSI VIISUNI! :draamaa:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Toivottavasti kirkuvat, sillä nythän on nämä viisuartistien julkaisut pienellä huomiolla menneet lehdissä. Hesarissa ei tainnut olla edes mainintaa, eikö siellä sentään ole aiemmin ollut?

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Hesarin paperiversiota minulle ei tule, joten siitä en tiedä, mutta nettiversiossa on materiaalia. Ainakin videota sieltä löytyy. En kyllä sen tarkemmin perehtynyt, mutta maininta on. Harmittavan pienellä, asiaan vihkiytymättömät tuskin huomaavat koko asiaa.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Treno »

Hesarissa oli tänään ihan pieni uutinen, jossa kerrottiin artistien nimet ja muita perusasioita. Ei siis mitään kuulumisia tms.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Hesarissa oli olematon uutinen. Samoin Ilta-Sanomissa. Tosin siinä oli sentään muutama kuvakin mukana. Kaiken maailman maajussit saivat enemmän palstatilaa. :niinpa:

Mutta onneksi on olemassa VIISUMYÖNTEINEN ILTALEHTI! :tapu:
Kokonainen aukeama EUROVIISUJA kuvien kera!! :tuuletus:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

ZetZet kirjoitti:Mua kyllä kiinnostaisi kuulla, mitä viisuosallistumistaan hehkuttanut Frederik nyt sanoisi. :heh:
Reetuhan ei ole ollut järin mediaseksikäs enää vuosikausiin ja luulenpa ettei kukaan omanarvon tunteva journalisti viitsi tämän jälkeen edes haastatella häntä :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No höh, ostin aamulla nopeesti iltasanomat, vaikka se oli kalliimpi :draamaa: kun ajattelin että IL:ssä ei sen J-V J sekoilun takia ole ehkä paljookaan ja sitten IS:ssä olikin vaan tosiaan ihan pienesti.
tonywerner kirjoitti:Reetuhan ei ole ollut järin mediaseksikäs enää vuosikausiin ja luulenpa ettei kukaan omanarvon tunteva journalisti viitsi tämän jälkeen edes haastatella häntä :heh:
Onko se joskus sitä ollut :draamaa: ja varmasti aina löytyy joku Jokinen :draamaa: . Mutta miten toi uutinen oli mahdollinen, yhä ihmettelen.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Violette »

JuhaUK kirjoitti:
Pete kirjoitti: En tiedä, kun mulla ei ole televisiota. :puna:
Miten voi olla ilman televisiota :draamaa: No ymmärrän toki, että olet opiskelija ja vasta muuttanut jne. Itse on vaan niin tv:n orja, että varmaan henki menis jos ei olis telkkaria :draamaa: :draamaa:
OT, mutta minä olin juuri kokonaisen vuoden ilman telkkaria :draamaa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Ei liene mikään yllätys, että enpä nyt kovin kummoisesti koe hetkautuneeni julkistetuista nimistä. Tätähän se on aina ollut, että Suomen viisuilu on jotensakin "ai jaa, niinkö"-kiinnostustasolla ja katse on suuntautunut Melodifestivaleniin :mrgreen:

Ancelica
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 50
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 19:28

Re: Ensi vuonna.. Suomi 2009

Viesti Kirjoittaja Ancelica »

Iltalehden sivuilla oli video, jossa haastateltiin muutamia viisuehdokkaita :

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?28012477

Lukittu