Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
31
23%
11-15
21
15%
16-20
12
9%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
3
2%
51-
7
5%
 
Ääniä yhteensä: 137

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja kwak »

ZetZet kirjoitti:Kwak, kiinnititkö huomiota siihen miten hyvin Visa Electron kelpaa Dubrovnikissa? Eli pitääkö nostaa kaikki tarvittava käteinen kotona vai voiko nostella siellä? Mitä sieltä kannattaa shoppailla?
Miten multa on mennyt ihan ohi tää! Sori... :puna:

No siis Visa Electronin käyttämisestä Dubrovnikissa ei mulla ole omakohtaista kokemusta ollenkaan, sillä unohdin korttini työhousujen taskuun päivää ennen lähtöä ja huomasin sen puuttumisen vasta muutama tunti ennen koneen nousua keskellä yötä. Hieman oloa kylmäsi! :shock: Olinpa sitten ulkomailla kaksi viikkoa ilman minkäänlaista pankki-/maksukorttia... Olin sentään nostanut paria päivää aiemmin 240 euroa, että ihan rahatta ei tarvinnut olla, ja onneksi mukana oli mun opiskelukaveri, jolta sitten lainasin jonkin verran. Kuinka tyhmä ihminen voi olla! :stupido:

Mutta siis muiden kortit kelpasivat kaupoissa ja automaateissa ihan hyvin enkä kuullut, että kenelläkään olisi ollut mitään ongelmia niiden kanssa. Mitä shoppailla... :miettii: Vaatteita nyt ei ainakaan, sillä siellä oli lähinnä vain joitain länsimaisia merkkiliikkeitä, joissa vaatteet olivat sikahintaisia. Alkoholi ainakin oli halpaa, sitä mä ostin kotiin. :heh:
Keep your head high above the water

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Noista shoppailujutuista kyselin niiltä suurlähetystön ihmisiltäkin. Se mies joka oli ilmeisesti isompi pamppu mainosti kaikkea luonnonkosmetiikkaa, kuulemma myynnissä on kivoja hierontaöljyjä, saippuoita ym. Medisuhteista vastaava nainen taas kehotti ostamaan paikallista viinaa. :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

ZetZet kirjoitti:Takaisin tullessa tosin on vähän ikävämpi juttu, kun koneiden aikataulut ei oikein natsaa ja joudutaan odottelemaan viisi tuntia Frankfurtin kentällä. Onko kenelläkään kokemusta ko. paikasta, saako siellä ajan kulumaan?
Aika kuluu ainakin, jos siellä eksyy. :heh: Euroopan toiseksi suurin lentokenttä, niin ahtaalta ei ainakaan tunnu. Meidän porukka taisi olla sen verran huojentunut, kun lopulta päästiin oikealle portille, että ei hirveästi tullut enää kierreltyä.
Varmasti saa ajan siellä kulumaan eksymättäkin. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Zeta varautuu sitten siihen, että ravintoloissa ei läheskään aina käy kortti!
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Heippa vaippa, nyt lähden Berliiniin ja Hong Kongiin :hei: Palaan kahden viikon kuluttua.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Colby »

Torstaina tuli sitten varattua viikon matka Gambiaan tuohon kuun loppuun :eeek: Jännittää sekä hyvällä että huonolla tavalla. Pelottaakin tavallaan, mutta myös odotan ihan innolla tota reissua. Oli Tjäreborgin Happy hour -tarjous ja ei noin eksoottiseen paikkaan välttämättä ihan noin edullisesti pääse ihan heti, niin pakko oli käyttää tilaisuus hyväksi. Vanhempien kanssa lähden reissaamaan, niin tulee varmaan kunnon rentoutumis ja auringonottoloma :)
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Opiskelukaveri kävi siellä viime vuonna ja kehui kyllä paikkaa. Englannilla pärjää kuulemma hyvin. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Alkuviikosta olin pari päivää työmatkalla Bernissä. Kaupunki vaikutti todella mukavalta: ihanan pieni pääkaupunki (130 000 asukasta), mutta joka kattavan palvelutarjonnan (kaupat, julkinen liikenne yms.) vuoksi tuntui suuremmalta. Vanha kaupunki arkkitehtoonisesti upean yhtenäinen ja kompakti. Upeat näköalat. :uujee:

Olisi tosi kiva mennä joskus lomailemaan ja tehdä vaikkapa Sveitsin kierros junalla. Työmatkalla kun ei omaa aikaa juuri jäänyt. Hintatasosta en osaa sanoa oikein mitään, kun ei kauppoihin ehtinyt ja kokouksen järjestäjät maksoivat juomiset ja syömiset. :heh:

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Kävin kesällä Bernissä ja tykkäsin myös. Samalla reissulla tuli tutustuttua myös Zürichiin ja Luzerniin. Junalla oli mukava liikkua Sveitsissä.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Magnum kirjoitti: Junalla oli mukava liikkua Sveitsissä.
Jep. Minunkin reissuuni sisältyi junamatka suoraan Zürichin lentokentältä Berniin ja takaisin. Tosi kätevää ja mukavaa. Siitä sainkin ajatuksen tehdä joskus pidempi junakierros, kuvissa olen nähnyt niitä Sveitsin upeita maisemaratoja. :ihana:

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Treno »

t313kar kirjoitti:Zürichin lentokentältä Berniin ja takaisin.
Noiden kaupunkien välisellä rataosuudella ei kyllä ole mitään nähtävää. Koko 1,5 tunnin matka on kuin yhtä esikaupunki- ja varastoaluetta. Muistaakseni vain kerran siinä oli sellainen viiden minuutin metsäinen osuus. Matkalla Bernistä Luzerniin voi sitten jo nauttia niistä upeista alppimaisemista :peukku:

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Treno kirjoitti:
t313kar kirjoitti:Zürichin lentokentältä Berniin ja takaisin.
Noiden kaupunkien välisellä rataosuudella ei kyllä ole mitään nähtävää. Koko 1,5 tunnin matka on kuin yhtä esikaupunki- ja varastoaluetta.
Samaa mieltä - juuri siksi haluaisinkin päästä näkemään niitä upeita maisemia. :joojoo:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Margot »

UFOPOLI kirjoitti:Heippa vaippa, nyt lähden Berliiniin ja Hong Kongiin :hei: Palaan kahden viikon kuluttua.
Oho, hyvää matkaa! :uujee: :hali:
What color is your life?

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Margot kirjoitti:Oho, hyvää matkaa! :uujee: :hali:
Kiitos kiitos :kiitos: (minulla on aina yhtä paljon vaikeuksia vastustaa toistoa hymiökoodien muodossa :heh:) Ainakin toistaiseksi toivotuksesi on toiminut, sillä matka on ollut erittäin hyvä. Hotelli on aivan upea, tyylikäs ja moderni. No, kuvien perusteella sen kyllä valitsinkin :heh: (minulla on tänään jokin kamala heh-tauti :heh:) (ja ilmeisesti myös välihuomautustauti :heh:)

No niin, nyt kiltisti. Olen suorastaan yllättynyt, kuinka monet asiat täällä ovat kuin Suomessa. Tien toisella puolella on iso ruokakauppa, jossa on kokonainen hyllyllinen erilaisia täysjyväruisleipiä :kuolaus: Saksassa kun kerran ollaan, pitää tietenkin nautiskella paikallisia kulinaarisia erikoisuuksia, eli ikuisuuskakkuja :heh: Niissä on "ihan kohtalainen" valikoima :shock:

Lentomatkan ajan kuuntelin kielen aktivoimiseksi läpi kaikki kuuntelukelpoiset saksankieliset viisut. Tästä "luonnollisena" seurauksena kuljen katuja pitkin laulaen "theater, theater..." :shock: Ylihuomenna tapaan eräitä kuppilalaisia. Tulipa seko matkakertomus :sekava: Liikaa ikuisuuskakkuja ja kofeiinitonta light-kokista, kaikesta päätellen :heh:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Antoisaa matkaa Ufopolille!
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Zei
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 291
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Zei »

Mä suuntaan ens viikolla olemukseni Roomaan viikoks :tuuletus:
Viimeksi muokannut Zei, 14 Loka 2008, 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mulla ja Magnumilla näyttäis onnistuvan yhteinen talviloma, MAHTAVAA! :tuuletus: Nyt siis etsinnässä joku lomakohde, jossa on tammi/helmi/maaliskuussa lämmintä ja aurinkoa. Mut jotakin muutakin sais olla kuin pelkkää rantaa. Suositella saa! Mä aloin innostua tuosta Colbyn Gambiasta...:miettii:

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Colby »

Wadde kirjoitti:Mulla ja Magnumilla näyttäis onnistuvan yhteinen talviloma, MAHTAVAA! :tuuletus: Nyt siis etsinnässä joku lomakohde, jossa on tammi/helmi/maaliskuussa lämmintä ja aurinkoa. Mut jotakin muutakin sais olla kuin pelkkää rantaa. Suositella saa! Mä aloin innostua tuosta Colbyn Gambiasta...:miettii:
Voin kertoo sitten ku palaan :joojoo: Mutta uskoisin, että on mukavan erilainen lomapaikka.
Harmittaa vaan, että oon liian aikaisin siellä, kun sellasia jeeppisafariretkiä ruvetaan järjestämään kuulemma vasta marraskuun alusta :eiei: Siinä oltais menty Senegalinkin puolelle... Tietty siellä voi olla niitä retkien tarjoajia paikan päälläkin, mutta en ehkä ihan täysin uskalla luottaa sellaisiin :heh:
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Safari? :uujee: Me niin lähdetään Gambiaan! :tapu:

Avatar
Callahan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 20:35
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Callahan »

Jee, hain just matkalaukun kellarista. :uujee:
Kiva suunnitella matkaa ja matkatavaroita, vaikka on tässä vielä aikaa. :tapu: Perjantaina nokka kääntyy kohti Espanjaa! :tuuletus:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Hauskaa matkaa callahanille! :)
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Hyvää matkaa Epsanjaan. Pysyhän auringosta poissa drinksubaarissa. :heh:

Ei liene vaikea käsky. :heh:
Raipatirai

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Margot »

Hyvää matkaa callahanille! :hali:
What color is your life?

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Mä lähen tänään Moskovaan! JEE! :tuuletus:
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No hyvää matkaa Magnumillekin! :uujee:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Margot »

Joo, hyvää matkaa Magnumille! :hali:

Tähän ketjuun sopinee mun passikummastus. Isäni vaati jo toisen kerran mua hankkimaan passin ja hän kyllä maksaa. Yritin hämmästyneenä kysellä, miksi ihmisellä pitäisi olla passi, jos hän on viimeksi poistunut Suomesta kuusi vuotta sitten eikä suunnittele poistuvansa lähitulevaisuudessa. Sain vastaukseksi vaan, että "ihmisellä kuuluu olla passi eikä elämästä koskaan tiedä". Siis häh? :eeek: Onko tässä nyt joku juttu, jota en tajua vai onko isällä joku fiksaatio? Eikö passi olekaan vain matkustamista varten? Mitä mää semmosella teen, jos en aio vapaaehtoisesti liikkua mihinkään?
What color is your life?

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Magnum kirjoitti:Mä lähen tänään Moskovaan! JEE! :tuuletus:
Moskova on ihan vielä jopa siedettävä paikka kun ei ole talvi ja kamalan kylmä. :uujee: Eli mahdottoman hyvää matkaa vaan! :hali:
Raipatirai

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Kiitos matkantoivotuksista.

Minäkin olen innoissani, että mulla ja Waddella on samaan aikaan loma! :jihuujippii:
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Hong Kongissa on hauskaa :uujee: Olen muun muassa ajanut maailman pisimmät liukuportaat, ostanut säkillisen levyjä ja harrastanut yleistä kansallisen ruumiin toimintaa. Näköalat täällä ovat aivan omaa luokkaansa, niin päivällä kuin yöllä. Väentiheys on myös varsin huomattava.

Vaateostoksia en ole ainakaan vielä onnistunut tekemään, sillä vaikka täällä on joka kulmassa valtavia, upeita ostoskeskuksia, niissä myydään lähinnä länsimaisten luksusmerkkien ylihintaisia ja tylsiä tuotteita. Kadulla käytännössä joka vastaantulijalla on yllään jotain brändiä. Jollei ole varaa Pradaan, sitten Nikea tms.

Ylihuomenna, jos työtilanne suo, käyn paikallisessa Disneylandissa. Perjantaina puolestaan on aikomus mennä risteilylle ja sen jälkeen tutkimaan paikalllista yöelämää.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Magnum kirjoitti:Minäkin olen innoissani, että mulla ja Waddella on samaan aikaan loma! :jihuujippii:
Oon täällä päivän selaillut kaikkia matkatoimistoja läpi. Ihanaa. :surrur:

Niin ja oon miljoonastibiljoonasti sitä mieltä, että Margotin isä suunnittelee jotain yllätysmatkaa! :tosion:

Vastaa Viestiin