TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Sanoituskilpailukausi 2008
Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja Kollega »

On aika julkistaa Era stupendo-kisan kunniataulukko:

Kuva Vuoristolainen *61 pst * sziget Kuva

2. Elän unelmaa *60 pst * Halima

3. Yhdessä *50 pst * Diggari

4. Tytöistä tykkään *48 pst * Sagapo

5. Elämä voittaa *43 pst * TOMItu

6. Ruostuva naula *39 pst * Timoteus

7. Enhän tee liikaa? *22 pst * JukkaV

8. Taistelu alitajunnassani *20 pst * akuankka13



Tulokset annettuine äänineen

Kisanneet tekstit

Kuva Kiitän kisanneita ja äänestäneitä mukanaolostaan! Kuva


Tässä vielä kisan voittanut käännös:


Unta varmaankin näin
Silmät kauriin kun loi katseen
Lampi on mielessäin
Pinta päilyi, kännykkä soi
Aamu alkoi, näin kallion
Karut rinteet, kun oon

Vuoristolainen, on kaunis maani
Löytäisi vain en mun ulpukkaani
Minne jatkuukaan lääni?
Luokses kantaisiko ääni
Vuoristolaisen?

Kerran lähdettiin pois
Kaupunkiin laskeuduin, löysin
Neonkuuset, laumat autojen,
Pimeet luolat, nyt oon

Kaupunkilainen, jäi kauas maani
Löydänkö koskaan mun ulpukkaani?
En voi, tungos turruttaa pääni
Tuskin muistan elämääni
Vuoristolaisen
Vuoristolaisen

Kenties vuokses uin allikkoon
Aina juuriltani oon
Vuoristolainen
Vuoristolainen

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Olin varma, että luku 7 liittyisi jotenkin tähän kisaan, kun huomasin avaneeni kisan klo 0707 ja samaisen viestin ohessa ollessa Paolo-kuvassa oli sama maaginen luku... mutta hyvä näinkin. :tapu: Kiva kisa.
:tapu:

Avatar
Halima
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 558
Liittynyt: 29 Touko 2006, 17:16
Paikkakunta: Oulu

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja Halima »

Wuppiduu! :tuuletus:
Mun paras sijoitus ikään! Olin toki toinen viime kisassakin, mutta siinä oli vain viisi osallistujaa. Ja tällä kerralla hävisin ykköselle vain yhden pisteen. :uujee:

Kiitos kaikille äänestäjille hyvistä pisteistä. Ja onnittelut muille menestyneille!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30789
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Onnittelut szigetille, Halimalle, Diggarille ja muille mielestään menestyneille. :tapu:

Oma sijoitukseni oli odotusteni mukainen, pistekeskiarvo jopa ylitti odotukseni. Satunnaisuuden pystyi voittamaan. :hihi:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Nyt pitää miettiä, montako kertaa olen joutunut kakkospaikalle käännösjärjestyksessä? Armenia-, Turkki-, Irlanti-, ja tässä kisassa. Muualla olenkin ollut ensimmäisenä.
Jep, ja kirotulla kakkospaikalla olevillehan ei ole toivoa voittaa. Eipä kyllä ole ollut minulla muutenkaan... :heh:
Qaj.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Onnea voittajalle. Vuoristo vei ansaitun voittonsa, kärjessä oli kova taisto! :peukku:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12001
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja sziget »

:voitto: Kiitos, tämä oli varsinainen työvoitto. Varsinkin kertosäkeistöjä jouduin hakemaan kauan, ennen kuin sain ne mieleisikseni. Yllättävän erilaisia näkemyksiä noista säkeenlopuista (ks. Diggarin kommentit).

Harmi että kärkikaksikon keskinäiset pisteet ratkaisivat voiton. :( Niin joskus käy. Ennen viimeisiä pisteitä tilanne oli hyvin kiinnostava. Jos TOMItu olisi antanut käännökselleni yhden pisteen vähemmän (arvelin, ettei hän pitäisi kännykästä), käännösten pistejakauma olisi ollut täsmälleen sama ja tie break -sääntöjen mukaan voitto olisi silloin jaettu.
akuankka13 kirjoitti:Nyt pitää miettiä, montako kertaa olen joutunut kakkospaikalle käännösjärjestyksessä? Armenia-, Turkki-, Irlanti-, ja tässä kisassa. Muualla olenkin ollut ensimmäisenä.
Niin, tuo on kummallista kuten sekin, että itselleni on osunut tällä kaudella niin paljon loppupään kilpailunumeroita. Tiettävästi numero ei vaikuta menestykseen ainakaan niin selvästi kuin viisuissa. Viime kaudella Statler epäili numeroa 1 epäedulliseksi, mutta tuo epäily on sittemmin kumoutunut eli kääntynyt päälaelleen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Kännykkä ei pahemmin mieltä häirinnyt, tosin tuo ulpukka kylläkin. Luultavasti tuolla Sveitsissäkin (ymmärsin tämän sanoituksen liittyvän sveitsiin ja vuoriin jne...) on ulpukoita, mutta ei niitä varmaan vuoristossa kyllä kasva. Vähän sama jos meillä laulettaisiin "tuntureilla kasvaa lumpeita". :kups:

Avatar
-Statler-
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 18:45
Paikkakunta: Balcony of the Muppet Theater

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja -Statler- »

sziget kirjoitti:Viime kaudella Statler epäili numeroa 1 epäedulliseksi, mutta tuo epäily on sittemmin kumoutunut eli kääntynyt päälaelleen.
Niin, silloin kun asiasta kirjoitin, ykkösellä ei ollut menestytty pitkään aikaan, mutta kuten todettu, tilanne on sittemmin muuttunut.

Onnittelut voitosta! :clap: Itselläni ei vieläkään ole oikein aikaa kääntämiseen, mutta uskon ja toivon pääseväni käännösvauhtiin mukaan viimeistään ensi kaudella. :aikut:
Waldorf: "Why do we always come here?" ♪
Statler: "I guess we'll never know." ♬
Waldorf: "It's like a kind of torture..." ♪
Both: "... to have to watch the show." ♬

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12001
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja sziget »

TOMItu kirjoitti:Kännykkä ei pahemmin mieltä häirinnyt, tosin tuo ulpukka kylläkin. Luultavasti tuolla Sveitsissäkin (ymmärsin tämän sanoituksen liittyvän sveitsiin ja vuoriin jne...) on ulpukoita, mutta ei niitä varmaan vuoristossa kyllä kasva.
Ai, tuo on helppo selittää. Päähenkilö näkee lammen ja ulpukan unessa. Herättyään hän näkee vuoret ja ymmärtää, ettei löytäisi ulpukkaa kotiseudultaan. Siksi hän laskeutuu alas vuorilta mutta joutuu ojasta allikkoon, jää kaupungin vangiksi. Vaihtoehtoinen tulkinta: hän löytää allikon, jossa ulpukka voi kasvaa.
-Statler- kirjoitti:Itselläni ei vieläkään ole oikein aikaa kääntämiseen, mutta uskon ja toivon pääseväni käännösvauhtiin mukaan viimeistään ensi kaudella. :aikut:
Hyvä, sitä kannattaa odottaa. :peukku:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: TULOKSET "Era stupendo" (SVEITSI 2008)

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

sziget kirjoitti:Ai, tuo on helppo selittää. Päähenkilö näkee lammen ja ulpukan unessa. Herättyään hän näkee vuoret ja ymmärtää, ettei löytäisi ulpukkaa kotiseudultaan. Siksi hän laskeutuu alas vuorilta mutta joutuu ojasta allikkoon, jää kaupungin vangiksi. Vaihtoehtoinen tulkinta: hän löytää allikon, jossa ulpukka voi kasvaa.
Kas kun en heti hoksannut :kups:

Lukittu