Viisufinaalin katsojaluku 556 000

ESC 2005 -arkisto.
Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Lharju, upeaa tekstiä. Olen juuri täsmälleen samaa mieltä. Minäkin taidan kuulua menneeseen mummomaailmaan, kun minua ottaa päähän kaikenlaisen arvokkuuden katoaminen kaikesta. Yhtä nälvimistä, näykkimistä ja vähättelemistä kaikki nykyään.

Euroviisuja ei ole käsittääkseni suunnattu pelkästään nuorille, sitäpaitsi ainakin Länsi-Eurooppa vanhenee kovaa vauhtia. Toki EBUssa on haluttu seurata aikaa ja ottaa huomioon myös nuoret. Orkesterista luopuminen on silti ollut huono päätös. Viisut pitäisi nähdä paitsi kansoja myös sukupolvia yhdistävänä viihteenä, niin kuin ainakin Ruotsissa asianlaita onkin.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

kaivanto kirjoitti:Euroviisuja ei ole käsittääkseni suunnattu pelkästään nuorille, sitäpaitsi ainakin Länsi-Eurooppa vanhenee kovaa vauhtia. Toki EBUssa on haluttu seurata aikaa ja ottaa huomioon myös nuoret. Orkesterista luopuminen on silti ollut huono päätös. Viisut pitäisi nähdä paitsi kansoja myös sukupolvia yhdistävänä viihteenä, niin kuin ainakin Ruotsissa asianlaita onkin.
Totta jokaikinen sana. Minusta tuntuu, että YLE yrittää johdattaa tähän (ja metsään mennään pahasti). Näin ollen ensi vuonna artistien keski-iän tulisi olla siinä 40 vuoden tietämillä. Tässä vaikka 12 finalistia esimerkinomaisesti:
- Arja Saijonmaa
- Lea Laven
- Kirka
- Maarit
- Päivi Kautto-Niemi
- Meiju Suvas
- Matti Korkiala
- Marita Taavitsainen
- Veeti Kallio
- Annika Eklund
- Antti Raiski
- Mikko Mäkeläinen

Nämä olivat siis pelkästään esimerkkinä. Väitän, että noilla artisteilla saataisiin noin miljoona katsojaa tv:n ääreen. Oletteko eri vai samaa mieltä?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Jussi
Maistelija
Maistelija
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 15:52

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Eikos kuitenkin tarkeampaa ole loytaa Suomelle hyva edustuskappale, kuin kerata mahdollisimman monta mummoa television aareen?! Ihan sama kuinka moni katso, kunhan taso on hyva ja mukana monipuolisia lauluja!!
'Mission Completed'

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30789
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

lharju kirjoitti:Mutta me emme voi olla todellakaan varmoja siitä, että viisuja katsoneet puoli miljoonaa ihmistä olisivat olleet juuri niitä kaivattuja nuoria.
Me emme voi mutta voiko YLE? Kyllähän Finnpanel mittaa myös katsojien ikäjakaumaa. Ei sen puoleen, en itsekään usko katsojaryhmän ikäjakauman juuri muuttuneen mutta YLEn luulisi tietävän, onko se muuttunut vaiko eikö.
lharju kirjoitti:Osa "vihatuista mummoista" oli varmasti jättänyt finaalin katsomatta, mutta epäilen, että suurin osa katsojista koostui juuri heistä, jotka Suomessa katsovat yleensäkin viisuja. Ja esim. Geir Rönningin voitto mielestäni on selvä osoitus, että "mummot" olivat liikkeellä - eivät nuoret häntä olisi voittoon äänestäneet.
En olisi tästä stereotyypittämisestä ollenkaan varma. Pienellä otoksella (yht. hieman yli kymmenen henkeä) IRC:ssä ja oikeassa elämässä olen löytänyt itseni lisäksi kaksi muutakin nuorta, jotka äänestivät Geiriä, sekä yhden, joka piti häntä parhaana muttei äänestänyt ketään, ja yhden vähän-vähemmän-nuoren-muttei-vielä-mummoikäisenkään (tai pappaikäisen, kyseessä kun on mies), joka äänesti Geiriä ja piti hänen kappalettaan parhaana Suomen euroviisuna koskaan (ja kyseessä EI ollut sarkastinen kommentti, tunnen ko. henkilön kirjoitustyylin sen verran hyvin). Sen sijaan vaikka Jennie on täällä oletettu nuorten suosikiksi, en ole toistaiseksi törmännyt yhteenkään, joka olisi pitänyt Kiss metä joukon parhaana. Toki näin pieni otos voi olla vääristynyt mutta luotan silti empiirisiin havaintoihini enemmän kuin pelkkiin stereotyyppeihin.
lharju kirjoitti:Sehän on vain mielipiteesi, mutta sanon kuitenkin, että olet niitä harvoja, joka on oikeasti sitä mieltä, että tänä vuonna asiat olivat PALJON paremmin kuin 2004.
Täällä toinen, jonka mielestä karsinta oli moniltakin osin huomattavasti edellistä parempi, erityisesti kun se edellinen oli todellinen pohjanoteeraus.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30789
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Geirin suosiota nuorten keskuudessa tukee muuten vielä sekin, että hän voitti tekstiviestiäänestyksen melko selkeästi. Mummot eivät luultavasti muodosta kovinkaan suurta osuutta tekstiviestiäänestäjistä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

JukkaV kirjoitti: - Päivi Kautto-Niemi
- Matti Korkiala
- Annika Eklund


Väitän, että noilla artisteilla saataisiin noin miljoona katsojaa tv:n ääreen. Oletteko eri vai samaa mieltä?
laughing-smiley-014: Joopa joo...

Sitä paitsi Suomen karsinnoilla on YLEENSÄ ollut miljoona katsojaa! Tämä vuosi oli poikkeus typerän Bumtsin takia!!! :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

En edelleenkään usko bumtsibumin syyllisyyteen.
Vaan syyllinen on YLE.
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30789
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

eepu4 kirjoitti:En edelleenkään usko bumtsibumin syyllisyyteen.
Vaan syyllinen on YLE.
Syyllinen, syyllinen, syyllinen. Niin suomalaista keskustelua kuin olla voi, kun pitää vain löytää se syyllinen ja niitäkin pitää olla TASAN yksi. Mitenkäänhän ei ole mahdollista, että useampi tekijä voisi vaikuttaa katsojien lukumäärään. On aika luonnollista, että jos yhtä ohjelmaa katsoo joka viides suomalainen, se näkyy myös muiden samaan aikaan esitettävien ohjelman katsojaluvuissa. Mistä niitä katsojia olisi riittänyt yhtäaikaisesti sekä Bumtsibumille että euroviisukarsinnalle? Mummoista suuri osa olisi valinnut Bjurströmin, vaikka euroviisukarsinnan esiintyjälista olisikin ollut Jukan toiveiden mukainen, sinne miljoonalukuihin oli täysin mahdotonta päästä ja pääsyyllinen oli kuin olikin Bumtsibum.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

No eihän nyt bumtsibumillakaan niin mahdottomasti katsojia ollut jos kerran on parhaimmillaan ollut 1.7 miljoonaa.
Sitäpaitsi YLE:hän on Timo Suomen suulla tunnustanut pyrkineensä eroon "Ylimääräisistä" viisukarsintojen katsojista.
Enemmän on syytä jo Lauantai illassakin kuin bumtsibumissa.(katsojat viihteellä).
Yksinkertaisesti jos olisi ollut houkuttelevaa katsomista sitä olisi katsottu ,muut menot siirretty tai lykätty.
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja lharju »

Timoteus kirjoitti:En olisi tästä stereotyypittämisestä ollenkaan varma. Pienellä otoksella olen löytänyt itseni lisäksi kaksi muutakin nuorta, jotka äänestivät Geiriä, sekä yhden, joka piti häntä parhaana muttei äänestänyt ketään, ja yhden joka äänesti Geiriä ja piti hänen kappalettaan parhaana Suomen euroviisuna koskaan
Minäkin tunnen muutaman nuoren, jotka uskalsivat tunnustaa, että äänestivät Jaria viime vuonna, mutta silti Sillanpään voitto laitettiin kokonaan mummomafian syyksi.
Timoteus kirjoitti:Jennie on täällä oletettu nuorten suosikiksi, en ole toistaiseksi törmännyt yhteenkään, joka olisi pitänyt Kiss metä joukon parhaana.
Tästä olen aivan samaa mieltä! Miksi suunnata kisat nuorille, kun siellä ei ole kuitenkaan sellaista musiikkia, mikä tehoaisi suuriin joukkoihin nuoria. Hieman viisukliseemäinen "Kiss me" ei suinkaan ole sellainen kappale, enkä ole loppujen lopuksi edes I'Deesin kappaleesta kuullut hirveitä ylistyssanoja nuorisojoukoilta (pikemminkin päinvastoin...) Itse oletin, että nuorison suosikit olisivat tietysti Christian Forss ja Kentala, mutta mutta minäkin olen tehnyt muutamia empiirisiä havaintoja, jossa Kentalaa ovatkin kannattaneet neljäkymppiset miehet ja naiset :shock: En loppujen lopuksi tiedä, tykkäsivätkö he Kentalasta oikeasti, kun perustelut tuntuivat olevan tyyliin "pitäähän sinne saada kappale, joka vetoaa nuorisoon" :shock:

Joka tapauksessa minä en halua suoralta kädeltä vastustaa uudistuksia, mutta olen täysin samaa mieltä Kaivannon kanssa juuri siitä, että miksi mikään tilaisuus ei saa olla enää arvokas vaan täytyy olla reteetä ja letkeätä muka nuoriin vetoavaa tyyliä ja huonoa läppää ("Frederikillä oli rintakarvat, sitten sillä varmaan ei ole muualla karvoja..." heh heh...). Ja miksi Suomen euroviisukarsinnat eivät voisi olla koko perheen viihdettä. Eikö samaan ohjelmaan voisi mahtua pari nuorison oikeaa suosikkia ja sitten vaikka pari mummotähteäkin. Tasaisesti kuitenkin molempia...
Ja edelleen, niitä joita ihan oikeasti kiinnostaa Suomen viisukappaleen valinta, olisivat katsoneet karsinnat, vaikka meininki olisikin ollut yhtä "vanhanaikaista" kuin viimekin vuonna.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ihan pakko sanoa tähän väliin... Olen ihmetellyt vielä ihmettelemästä päästyänikin, miksi Jarin viimevuotinen voitto pantiin juuri mummomafian syyksi. Eikö voiton selitykseksi tosiaan kelpaa se, että kappale saattoi olla ihan oikeasti paras koko Suomen kansan mielestä? (Toki lukuisat jari-fanit nostivat pistepottia entisestään, mutta kuitenkin...) Omasta mielestänikin Jarin kappale ja esitys oli yksinkertaisesti paras, ja äänestin sitä. Samaa mieltä oli myös yksi opiskelutoverini - tietääkseni ainoa tuntemani samanikäinen, joka katsoo Euroviisuja :roll: Tähän asti olen ainakin uskonut, että 21-vuotiaita ei pidetä mummoina :lol:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Colby »

Kaikelle pitää aina löytää syntipukki. Jari Sillanpään fanikanta koostuu suurimmaksi osaksi jo vähän varttuneemmista naisista (oletus), ja kun vielä esikatseluvideon kuvia katseli, niin... Mulle se on ihan ketä Jaria äänesti, voitto tuli kumminkin.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30789
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Violette kirjoitti:Ihan pakko sanoa tähän väliin... Olen ihmetellyt vielä ihmettelemästä päästyänikin, miksi Jarin viimevuotinen voitto pantiin juuri mummomafian syyksi. Eikö voiton selitykseksi tosiaan kelpaa se, että kappale saattoi olla ihan oikeasti paras koko Suomen kansan mielestä?
Ei tarkalleen. Jos T2TT:n esittäjä olisi ollut yhtä nimetön ja "huomaamaton" kuin suurin osa muista karsintamme artisteista, se ei olisi voittanut. T2TT:llä nyt sattui olemaan karsinnan paras esittäjä ja kokonaisuutena se ehkä olikin eniten kansan mieleen. Paha sanoa, kuinka suuri osa äänistä tuli T2TT:llä ja sen esityksellä ja kuinka suuri osa vanhoilla ansioilla...

Mitä Kentalaan tulee, niin uskon (joskin vailla parempaa pohjaa) hänen iskeneen tasaisesti eri ikäryhmiin. Olen kyllä löytänyt nuorenkin Kentalan äänestäjän (parhaita ystäviäni) mutta toisaalta hänellä on musiikkikoulutuspohjaa ja varmaan vähän analyyttisempi arviointitapa kuin keskivertonuorella. Ehkei ole ihme, että hän päätyi asiantuntijaraatien linjoille? :roll:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Elämässä syyllisten etsiminen asiaan kuin asiaan on turhauttavaa. Samat säännöt pätevät euroviisuissakin.

Kentala on ilmeisesti vedonnut aika laajaan skaalan ihmisiä. Barban maallikkokaverit olivat tykänneet siitä, mutta eivät pitäneet sitä sopivana euroviisuna, joten äänestivät Elenaa. (Heh, ihan kuin se sitten olisi tyypillisempi euroviisu. :wink:)

Itse olen ollut tyytyväinen tämänvuotiseen tasoon - oli se sitten nuorennusleikkaus tai mikä tahansa. Toisaalta tuntuu myös siltä, että tässä eletään vielä jonkinlaista muutos- tai murrosvaihetta - jos konseptia muutetaan, ei se varmastikaan kertaheitolla loksahda kohdalleen.

Itse kaipaisin mukaan enemmän nimekkäämpiä artisteja kyllä, mutta eihän heitäkään saa mukaan napista painamalla. :roll: Toisaalta jos esiintyjäkenttä koostuisi noista Jukan mainitsemista artisteista, voisi oma seuraamiseni olla aika puolinaista.

Jari Sillanpäästä vielä sen verran, etten olisi pari vuotta sitten voinut kuvitellakaan hurraavani hänelle missään tilaisuudessa. Koska biisi oli loistava ja Jarin esiintyminen vakuutti, tulin kääntäneeksi kelkkani.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

miksu79_
Maistelija
Maistelija
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 01:33
Paikkakunta: Vaasa

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja miksu79_ »

Mä voisin arvailla, että alhaiset katsojaluvut johtuvat siitä, että Suomessa suuri yleisö on opetettu uskomaan että Suomi ei koskaan voi pärjätä Euroviisuissa ja että kaikki Suomen karsintakappaleet ovat täyttä huttua. Olen itse törmännyt tuollaiseen asenneilmapiiriin useasti ja minua katsotaan tuttavapiirissäni "ymmärtäväisesti" kun olen aivan innoissani joka vuosi Euroviisujen tulosta.

Ja jos lukee vaikka jotain keskustelupalstoja niin niissä yleensä haukutaan Suomen Euroviisumenestys ja karsinnat jo etukäteen. En usko että tuollainen asenne ainakaan houkuttelee lisää katsojia. Ja kun Suomen menestys ei tosiaan ole ollut mikään päätähuimaava niin onko mikään ihme jos Euroviisuinnostus hiipuu hiljalleen Suomessa? Jos on täysi työ päästä edes finaaliin asti niin kyllä minuakin turhauttaa. Entä sitten niitä, jotka eivät ota Euroviisuja kovin vakavasti muutenkaan.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Genten viestissä oleva hymiö on minusta melko mauton. Anteeksi vain.

Miksi Timo Suomi haluaa eroon ylimääräisistä katselijoista? Miksi? Miten määritellään ylimääräinen katselija?

Viisut kuuluvat kaikille, eivät vain täydellisille ihmisille!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja Colby »

Kuuluvatko viisut sitten kaikille, jos kaikki artistit ovat iskelmälaulajia? No ei. Euroviisujen tosiaan tulisi kuulua kaikille, mutta tuo Jukan ehdotus olisi askel täysin väärään suuntaan.

Mulla ei ole mitään iskelmälaulajia vastaan, vaikka en kyseisen genren ystävä olekaan, mutta mun mielestä on hyvä, että viisuissa kuullaan mahdollisimman monipuolista musiikkia. Ja niin, ajat muuttuu, miksi euroviisujen pitäisi pysyä samana? Ilman viime vuosien uudistuksia, kiinnostus euroviisuja kohtaan olisi varmaankin vielä vähäisempää, kuin mitä se on nyt... Ja miksu79_:n kanssa olen samaa mieltä tuosta "euroviisukasvatuksesta".
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

APUA! :shock:

Noista artisteista vain muutama on puhdas iskelmälaulaja. Suurin osa pystyy laulamaan laidasta laitaan. Meiju ja Mikko taitavat olla ainoina puhtaita iskelmälaulajia.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jukan listalta kelpuuttaisin viisukarsintoihin vain nimet Veeti & Annika Eklund. Muut ovat ihan pilipalijengiä nykyviisuja ajatellen... 8)

MATTI KORKIALA!!! MY ASSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!! :roll:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mitäs MuzaMazan listalta löytyy? Sirkka Tällikö?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Viisufinaalin katsojaluku 556 000

Viesti Kirjoittaja lharju »

Jukan listasta: Jos Kirka osallistuisi nykyään viisuihin, niin musiikkilajin pitäisi olla sitä, mitä Kirka parhaiten osaa laulaa, eli kansainvälistä soulahtavaa rokkia. Sillä nykyisellä lällypopilla, mitä Kirka on epäonnistuneesti veivannut viimeisillä albumeillaan. Sellaisilla lauluilla ei olisikaan mitään mahdollisuuksia nykyeuroviisuissa. Sen sijaan jos joku hyvä rock-säveltäjä tekisi kunnon mahtipontisen rock-kappaleen, niin se voisi mennä läpi ja pärjätäkin viisuissa, ja tuoda pisteitä niiltä, jotka äänestävät vaihtoehtoista musiikkia (esim. TUR2004). Ja ne, jotka aikovat vastata tähän, että "Vanha setä laulamassa muka rokkia - arvaa saisiko suomalaiset taas hävetä..." eivät taida tietää mihin Kirka parhaimmillaan pystyy. Kun kuuntelee esim. Mestarit Areenalla -levyltä Born to be wild-tulkintaa, niin ei voi muuta kuin ihailla, millainen äänipeto Kirka parhaimmillaan on. Mutta sillä p*skamusalla, mitä Kirka on viimeisimmillä albumeillaan on vetänyt, ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä viisuissa... Kirkahan on kuitenkin pohjimmiltaan rock-laulaja, vaikka onkin "joutunut" laulamaan iskelmää levyille.

Maarit voisi mennä läpi jollain soulahtavalla ja eksoottisella balladilla.

Päivi Kautto-Niemen haavena on ollut pitkään jo eurovision laulukilpailun voitto, mutta jäänee haaveeksi. Mainittakoon, että Päivillä ja hänen miehellään Jussi "Matti Nykäsen manageri" Niemellä oli ehdolla v. 96 karsintoihin kappale Rakkauden maa, joka nyt olisi saanut ehdottomasti olla karsinnoissa esim. Lailan & Timon tilalla. Ja olisi varmasti muuten saanut edes vähän enemmän pisteitä kun Jasmine. Eksoottisen rauhallinen balladi olisi voinut saada slobo-alueelta paljonkin pisteitä...
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Lukittu