Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Malena Ernman – La Voix

*****
70
38%
****
32
17%
***
31
17%
**
26
14%
*
25
14%
 
Ääniä yhteensä: 184

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Roope kirjoitti:Lili & Susien voittokerroin oli Centrebetilla eilen 51, nyt 17 :tuuletus:

http://www.braodds.com/?id=8&cid=746
Olisin tehnyt melkeinpä saman :heh:
Lili & Susie MF puntarini ykkösinä tällä hetkellä :voitto:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Roope »

Petra Mede on kyllä paljon hauskempi kuin Luuk :rofl: tai siis parempi Edwardin käsikirjoitus :tapu:

Avatar
Sam94
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 556
Liittynyt: 10 Joulu 2008, 20:44
Paikkakunta: Kemi

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Sam94 »

Huhhuijjakkaa! :O Ruotsissa taas melkoset karsinnat. Emilia ja Alcazar omat suosikit tähän asti kuulemistani.
Saltanötter och pärondryck

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Måns johtaa, Heat toisena, Marie Serneholt pronssilla...

Avatar
milnerinho
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 09 Elo 2007, 12:32
Paikkakunta: K-head
Viesti:

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja milnerinho »

H.E.A.T. meni eilen show'n jälkeen vasta kolmanneksi,mutta pakko se oli nostaa aamulla kärkeen.
I, I can walk a thousand miles to be with you
I'd catch a falling star!
I can walk a thousand miles whenever
No matter where you are

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Kollega »

SELVENNYKSEKSI NIMIEN KERA...
16. Måns Zelmerlöf - Hope & Glory 20. E.M.D. - Baby Goodbye 19. Molly Sandén - Så vill stjärnorna 14. Amy Diamond - It’s My Life 3. Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus 6. Alcazar - Stay The Night 4. Scotts - Jag tror på oss 13. Markoolio - Kärlekssång från mig 28. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing Me Tenderly 25. Agnes - Love Love Love 32. Malena Ernman - La voix
Kahden erän jälkeen Viisulottoni on uhkaavasti pohjanoteeraus, ainakin aiempiin vastaaviini verrattuna :draamaa: :heh: .

Shirley ja Markoolio, molempien sijoitus jotakin ihan muuta kuin finalistien joukossa, Scotts ja Amy Andrassa eli enpä usko ainakaan molempien finaaliin päätyvän... Höh! Olen tainnut menettää aiempien vuosieni "touch"ini :draamaa: Mutta eipä se mitään, hauskaa leikkiähän tämä toki vaan on. Enkä mä oikeasti edes muista aiempien lottoamisieni sijoituksia sen kummemmin kuin että ihan tyytyväinen olen ollut.

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja umbros »

Kaksi erää takana, eikä yhtään todellista pommibiisiä ole vielä tullut. Ihan kivojahan nämä melkein järjestään ovat, mutta joku ylitse muiden olisi kiva löytää. Ryhdistäydy Ruotsi! :heh:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Roope »

Ihan mielettömän hauska Petra tänään :rofl: Hyvä Edward :tapu:

Se selostus Rigolle Ruotsin viisuhistoriasta oli ehkä paras :voitto:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Velvet ja Sofia kiilasivat Månsin edelle, muutenkin tää Leksand-MF3 oli laadukkain, kaikki paitsi yksi hyvin viehkoja.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Mahtaisiko tänä vuonna käydä ekaa kertaa niin, että Ruotsi jää semeihin? Tähän astisista tyrkyistä ei löydy yhtään todellista helmeä ja kun tuota kakkossemiä tutkailin, ni siellä on jo ainakin 6 melko takuuvarmaa finalistia ja joukosta puuttuu vielä mm. Ukraina, Serbia ja Kroatia.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Roope »

Ei jää, ainakin jos katsoo ykkössemin kanssakilpailijoita :heh:

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... ml#p656247

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Ei helv... Mitä ihmettä mie oon oikein sekoillu? Hahhaaaa! :rofl2: :repeilee:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Roope »

En ymmärrä :raaps:, sillä eihän kakkossemissä Ruotsia näy :tajutkaa:

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... ml#p656246

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

No ei niin! Mie oon jostain syystä luullut, et Ruotsi on kakkosessa vaikka sata kertaa on jo sanottu sen olevan ykkösessä.

Noh, vanhuus ei tule yksin... :heh:

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja JIM »

Kammottavaa toi Andra chancen jossa vastakkain Lili & Susie ja BWO. :shock: Siis jos mä voisin päättää niin

ehdottomasti haluisin jatkossa nähdä Päivärinnan sisarukset, :tapu: , mutta miks mulla on sellanen fiilis, että se on BWO

joka tosta jatkaa eteenpäin, vaikka sillä tusina biisilläänkin. :miettii: Toivottavasti oon väärässä. :kups:
"Hard times are a-coming, missy.
You may be selling, but nobody,s going to be buying.
Not at these prices."

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

JIM kirjoitti:Kammottavaa toi Andra chancen jossa vastakkain Lili & Susie ja BWO. :shock:
:shock: :niinpa: :jupinaa:
Raipatirai

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Pete »

En jaksa olla hehkuttamatta Petra Medea. :tapu: Mikä ilme tässä kuvassa! :kups: :heh:
Kuva

Hänestä tulee jollain tavalla vähän Lena P mieleen. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Pete kirjoitti: Hänestä tulee jollain tavalla vähän Lena P mieleen. :joojoo:
Niin tuleekin :uujee:
Aika paljonkin :joojoo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mulla on tämän kauden aikana syntynyt odottamattomia antipatioita Ruotsia kohtaan :draamaa:
Uudistusten myötä on menty todellakin huonompaan suuntaan ja omiaan antipatioiden lisäämiseen synnyttää viisufanien varaukseton hehkutus. Ikään kuin Ruotsi olisi aina erinomainen, vain siksi että on Ruotsi. :rullaati:
Arvostan toki kovasti, että ruotsalaiset jaksavat satsata euroviisuihin ja että ruotsalaisia kiinnostaa paikallinen karsintansa, mutta se on silti sisäänpäinlämpiävä ruotsalaisten viihdeohjelma ruotsalaisille. Ehkä osasyynä on se, etten osaa sanaakaan ruotsia ja en ymmärrä hölkäsen pöläystä sinänsä viehkeän juontajattaren sutkauttelemista ilmeisen hauskoista (sisäpiiri)vitseistä. :eiei:
Siispä keskityn musiikkiin, joka on oleellisesti huonontunut parin viime vuoden aikana. Suutari pysyköön lestissään ja ruotsalaiset voisivat keskittyä siihen lajiin, jonka hallitsevat parhaiten. Ehkä Charlotten viimevuotinen kehnohko menestys oli viimeinen naula arkkuun, kun nyt schlagerit loistavat täydellisesti poissaolollaan. Muille se saattaa olla mieluisakin yllätys, mutta minulle schlagerit olivat tärkein syy Ruotsin karsintojen seuraamiseen. Enkä usko, että Ruotsi menestyisi muunlaisella musiikilla yhtään sen paremmin (muistammehan The Arkin ja Las Vegasin).
Show on edelleen puitteiltaan upea, mutta kun itse musiikki kolisee tyhjyyttään, ei se paljon lämmitä. Onhan se jo ennenkin ollut havaittavissa, että jos ruotsalaiset eivät olisi niin erinomaisia tuottajia, sovittajia, esiintyjiä ja kuvaajia - ei musiikki olisi sen kummempaa kuin muuallakaan. Hyvänä esimerkkinä Suomen karsinnat ja Arja Korisevan esittämä suomalaisten hanurisovitus mainiosta Ruotsi-schlagerista. Lisäksi olen arvostanut sitä, että ruotsalaisilla on ollut valmis paketti nähtävänä jo kotimaan karsinnoissa ja äänestäjät tietävät mitä äänestävät. Nyt tämäkin on vesitetty, kun taustalaulut tulevat nauhalta ja lavalla heiluu ihmisiä yli sallitun euroviisumäärän. Miltä esimerkiksi BWO näyttäisi ja kuulostaisi Moskovassa, kun bändin lisäksi lavalla saisi olla vain kolme henkilöä ja massiiviset kuorot pitäisi laulaa livenä :mitvit: Ehkä Ruotsi on jo heittänyt pyyhkeen kehään kansainvälisen menestyksen suhteen ja haluaa vain omaa laulufestivaaliaan... mikä on toisaalta ristiriidassa sen suhteen, että kilpailussa ei enää ole perinteistä ruotsalaismusiikkia. Samaan aikaan kosiskellaan yleismaailmallisia trendejä ja loitonnutaan tarkoituksella Eurovision laulukilpailusta :raaps: Melodifestivalenissa ei ole enää euroviisukarsinnan tuntua. :eiei:
Lisä-ärtymystä luo fanien jatkuvat vertailut, kuinka Ruotsissa on kaikki niin hyvin. Kuinka ihanaa on, että rautakauppa sponsoroi Melodifestivalenia tai että iltapäivälehti jakaa ilmaiseksi miljoonaan kertaan kuultuja muinaisklassikoita tai että alkukarsinnan kenraaliin myydään 10 000 lippua. Suomi on Suomi ja ei ole Yleisradion syy, ettei euroviisukarsinta kiinnosta kansaamme. :roll:
Minulle Ruotsi ei ole enää euroviisujen ykkösmaa :ylppis:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Odotin kovasti TW:n kommenttia kun tiesin sen kerran olevan tulossa. :joojoo:

Hyvin on samanlaisia aatoksia itsellänikin. Nykyiset esitykset ovat mielestäni ensinnäkin ylikansoitettuja ja jopa ylituotettuja.
Niistä puuttuu esiintymisen aito ilo. Enkä tykkää kun katsojia "huijataan" näillä täydellisillä esityksillä. Nauhoilta tulevat taustalaulut ym. eivät anna aitoa kuvaa livevedosta vaan tekevät kappaleista ja esityksistä entistä muovisempia.

Mullakin on tullut mieleen, että tänä vuonna Suomen karsinnoissa on ollut paljon parempi meininki fiilis, jopa parempia biisejä. Suomen finaalin tv-toteutuskin vetää meitsiltä korkeat pisteet. Vaikka budjetti on Ruotsiin verrattuna minimaalinen, niin hienolta näytti ja kuulosti. Ei kannata todellakaan hävetä. <3 <3 <3

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Roope »

MuzaMaza kirjoitti:kun tiesin sen kerran olevan tulossa. :joojoo:
Oletko kilautellut :mitvit: :puhelin:

Totta kyllä että Petran viehätys perustuu pitkälti verbaliikkaan ja vaatii siis toisen kotimaisen ymmärtämistä :joojoo:

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

:heh: Tavallaan mä ymmärrän ton wörnerin purkauksen ja osittain täytyy tunnustaa olevani - ainakin tän vuoden osalta - samoilla linjoilla. :puna:

Mulle tän vuoden MF-tarjonnasta löytyy edelleenkin ihan riittävästi hyvää musiikkia, uusia tuttavuuksia, joita päätynen keräilemään kokoelmiini ja mulle Ruotsi kyllä pysyy edelleen ykkösmaana.

Mutta mun ärsytyksen aiheuttaa enemmän tämä juontajatar. Ihan oikeasti, mistä löytyisi vielä teennäisempi nainen (paitsi ehkä Jaana Pelkonen rakkaine katsojineen). Anteeks Jaana-fanit, se "rakkaat katsojat"-hokema saa verenpaineen nousemaan yli mittarirajojen... Jaanaa vastaan ei oo mitään ihmisenä. (Se mitä pari kertaa oon jutellut, vaikuttaa ihan mukavalta naiselta). Lena Ph.:n touhu meni oikeasti överiksi ja sen kritisoinnin mä jollain tasolla ymmärsin/ymmärrän kyllä hyvin Ruotsissa. Mutta Lena petrasi kuin sika juoksuaan turneen aikana. sen sijaan mitä pidemmälle lauantait etenevät, sitä ärsyyntyneemmäksi mä tulen tätä naista katsoessani.

Juu, yritin antaa Petralle mahdollisuuden ekan semin jälkeen, toivoin käyvän samoin kuin Lena Ph.:n tapauksessa, joka sekin ärsytti mua ekaks, mutta ei... Minä en vain tämän naisen juttuja jaksa. :eiei:

Tahtoo Kristian Luukin ja Björn Gustafssonin takaisin ja HETI!!!
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

No vihdoinkin joku muukin alkaa olla samaa mieltä kanssani ruotsalaisten touhuista. :mrgreen: Itse olen jo vuosia ihastellut naapurin karsintoja ja samalla ihmetellyt, että kun kisoihin satsataan niin valtavasti ni miten ne biisit voivat aina olla niin huonoja. Samat tekijät ja samat esittäjät samankaltaisine kappaleineen vuodesta toiseen. Ja porukka jaksaa hehkuttaa. :shock: Suuri yleisö maailmalla on kyllä huomannut Ruotsi-viisujen tyhjyyden ja muovisuuden, eikä enää kovin innokkaasti jaksa niitä äänestää. Ja voisin jo tässä vaiheessa lyödä vaikka vetoa, etteivät jaksa tänäkään vuonna.
Toki makuja on monia ja jokainen saa tykätä mistä haluaa. :joojoo:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Violette »

Pete kirjoitti:En jaksa olla hehkuttamatta Petra Medea. :tapu: Mikä ilme tässä kuvassa! :kups: :heh:
(kuva)

Hänestä tulee jollain tavalla vähän Lena P mieleen. :joojoo:
Oli muuten hauskaa, kun tässä kolmossemin aloitusohjelmassa Petra esiintyi ilman meikkiä ja aika lailla "räjähtäneen" näköisenä. Juuri männä viikolla oli ollut nimittäin Se&Hörissä (Ruotsin Seiska tai vastaava, joskin vähän laadukkaamman oloinen julkaisu) "skandaalijuttu" meikittömästä Petra Medestä ja vieressä kuva viimeisen päälle meikatusta ja laitetusta Medestä. :heh: Muistaakseni tekstitkin olivat luokkaa "katsokaa nyt miten hirveältä hän näyttää ilman meikkiä!!!1". :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ymmärrän kyllä TW:n purkautumisen, ja olen jopa monin paikoin samaa mieltä - Joskaan en ehkä kuitenkaan niin jyrkästi kuin tonywerner asian julki tuo (ehkä hänelläkin ihan aiheellista liioittelua?).

Kaiken kaikkiaan viisurintamalla tunnutaan viime vuosina eletyn jonkinlaisia murrosaikoja. Perinteistä viisumuottia on haluttu rikkoa niin Suomessa, Ruotsissa kuin kansainvälisessä finaalissakin. Tuttu entisaikojen viisumuotti on kaikkialla valitettavasti koettu aikansa eläneeksi. Monet kauniit balladit ja renkutukset, jotka aiemmin olivat juuri se mistä viisut koostuivat, ovatkin nykyään vanhaa, arvotonta moskaa, jota saa hävetä silmät päästään mikäli edustuspaikan sellainen saisi.

Ruotsissa on tänä vuonna ollut havaittavissa sama suuntaus kuin meillä Suomessa muutama vuosi sitten - kun ennen karsintakappaleiden mansikkakoriin mahtui pari mätää marjaa, kääntyikin laatusuhde päinvastaiseksi. MF:ssäkin on yleensä ollut roiskaistuna joukkoon yksi tai korkeintaan kaksi kuvotusta vuosikertaa kohti, nyt oikeasti hyviä kappaleita (niitä tonywernerin mainitsemia kunnon schlagereita) saa etsiä suurennuslasin kanssa. Virohan on romahtanut jo aikaa sitten - aikanaan niin hyväntuulinen ja monipuolinen karsinta tarjoaa nykyisellään vain pelkkää kuraa.

Kai tässä on kyse siitä että menneiden vuosien "viisuformaattia" pidetään niin aikansa eläneenä, että kaikki maat kokevat velvollisuudekseen täyttää karsintansa jonkinlaisella "katu-uskottavammalla" musiikilla. Jopa Enkeli-G:son on säveltänyt tämän vuoden MF-karsintoihin sellaista musiikkia joka ehkä olisi voinut jäädä säveltämättä.

Itselleni Eurovision laulukilpailut on aina tarkoittanut mahdollisuutta kuulla sellaista musiikkia, jota radiokanavat ja pässit maanmiehet eivät arvosta eikä sitä näin ollen ole muualla ollut mahdollista kuulla. En tahtoisi että rakastamani laulukilpailu täytetään sillä nykyhutulla jota kuulee muutenkin kaikkialla.Tämä pätee eritoten myös Suomen karsintaan.

Vaikka Suomen finaali olikin tänä vuonna tunnelmallisin koskaan (vaikka lopputulos olisikin ollut eri), en silti suostu väheksymään MF-tunnelmaa. Kaikki ne rautakauppasponsorit, "turhat" iltapäivälehtilevykokoelmat ja muut oheishärpäkkeet ovat kuitenkin osoitus aidosta kiinnostuksesta ja innostuksesta, johon haluavat ottaa (joskus kenties vain rahastusmielessä) osaa kollektiivisesti kaikki tahot.

Ei ole YLEn vika, ei, ettei suomalaisia kiinnosta viisuilu. Syy on syvemmällä, suomalaisten synkkyydessä ja itsetunnossa. Ja tämä on se piirre mitä minä suomalaisissa vihaan. Tämä on se syy, miksi taas kerran toivoin olevani ruotsalainen, kun kyynel silmäkulmassa todistin kun koko Scandinavium pärähti raikaamaan ennen ensimmäisen semin tv-lähetyksen alkua. Tiedän etten koskaan tule kokemaan samaa Suomen karsinnoissa, ja siksi jaksan uskoa että edes Melodifestival säilyttää otteensa mukavan musiikin areenana. Toivottavasti tämä on vain jonkinlainen paniikkireaktiovälivuosi, joka on hätäilty Charlotten kehnon sijoituksen vuoksi.

Mitä taustanauhoihin ja henkilömäärään tulee, tuntuu tosiaankin siltä että Ruotsi kehittää jonkinlaista omaa San Remoaan, joka eriytyy vuosi vuodelta kansainvälisestä finaalista. Sinänsä ymmärrettävää ja ihan sallittuakin. Ikävää toki reilun pelin puolesta.

Uskon ja luotan, että viimevuotiseen tapaan MF-finaalin koittaessa (lähes) kaikki finaalikappaleet kuulostavat jo hyviltä ja jammaltavilta. :uujee:

Toivottavasti tonywerner ja kaikki muutkin löytävät lisäkuuntelujen myötä edes jotenkin kelvollisen määrän mukavia lauluja, vaikka selkeät schlagerit tuntuvatkin poljetun maahan.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minäkin haluan kommentoida tonywernerin juttua ja odotin myös sitä innokkaasti kun kuulemma sellainen oli tulossa. :uujee:

Olen aika lailla samoilla linjoilla. On ihan typerää, että esitykset saavat olla puoliksi playbackina esitettyjä, kun taustalaulut kerran tulevat nauhalta, ja kahdeksan ihmistä lavalla on ihan liikaa. Mitä jos voittajaksi sattuukin joku ryhmä, jotka eivät kuuden hengen voimin pystykään laulamaan ja tanssimaan yhtä näyttävästi? Mitä Charlotten huonoon menestykseen tulee, niin mielestäni se ei johtunut siitä, että yleisö olisi kyllästynyt Ruotsischlagereihin. Kyse oli enemmänkin siitä, että yleisö oli täysin kyllästynyt jo viimeistään esikatseluissa siihen loppuun hiottuun, sinänsä hyvään esitykseen, joka oli joka kerralla samanlainen. Charlotesta kyllä näki toukokuun viisulavalla, että yksityiselämässä meni huonosti ja esitystä oli harjoiteltu liikaa - siitä puuttui kaikki esiintymisen aito riemu, joka pystyy viisuissa nostamaan keskinkertaisenkin kappaleen kärkisijoille. Ruotsin kannattaisi olla kuluttamatta voittoesitystä ja -kappaletta loppuun ennen toukokuuta, koska vaikka ihmiset paketista pitäisivätkin, eivät he enää toukokuussa sitä jaksa äänestää. Charloten biisiinkin tehtiin ihan oikea video, olisiko edes kannattanut laittaa se esikatseluihin ennemmin... Viimeinen naula arkkuun olikin sitten Ukrainan Ani Lorak, joka esitti samantyylistä musiikkia samantyylisissä, mutta paremmissa vaatteissa ja jonka esityksessä oli jotain yllätyksellistä ja tuoretta.

Ruotsin pitää vaan herätä siihen, että Euroopassa puree myös ennen kaikkea aitous. Loppuun hiotuissa esityksissä ei ole vikaa, mutta jossain vaiheessa mennään liian pitkälle.
tonywerner kirjoitti: Lisä-ärtymystä luo fanien jatkuvat vertailut, kuinka Ruotsissa on kaikki niin hyvin. Kuinka ihanaa on, että rautakauppa sponsoroi Melodifestivalenia tai että iltapäivälehti jakaa ilmaiseksi miljoonaan kertaan kuultuja muinaisklassikoita tai että alkukarsinnan kenraaliin myydään 10 000 lippua. Suomi on Suomi ja ei ole Yleisradion syy, ettei euroviisukarsinta kiinnosta kansaamme. :roll:
Tämähän olikin osittain tarkoitettu piikiksi myös minulle, joten kommentoipa tätä pikaisesti tähän loppuun.

On totta, että ainakin itse olen tuonut esiin Ruotsin ja Suomen erot viisumaina tässä viime aikoina, etenkin Göteborgin semin jälkeen. Tarkoituksenani ei kuitenkaan ole ollut asettaa maita paremmuusjärjestykseen vaan vertailla eroja. Mielestäni kulttuurierot ovat mielenkiintoisia (tutkin niitä itse asiassa myös opinnäytetyössäni) ja hauskoja. En vain voi olla nauramatta edes vähän sille, että suomalainen yritys kelpaa kyllä naapurimaan viisukarsintojen sponsoriksi samalla, kun Suomessa sponsoreita ei ole lainkaan. Suomi ja Ruotsi ovat monessa asiassa hyvin samankaltaisia maita, mutta viisujen ja musiikinkulutuksen suhteen yleensäkin ne eroavat kuin yö ja päivä ja minusta se on mielenkiintoista. Kaikissa kulttuureissa on hyvät ja huonot puolensa ja loppujen lopuksi on aika subjektiivista, mitä kukin pitää hyvänä ominaisuutena. Minuun kyllä vetoaa enemmän ruotsalainen asenne viisuihin yhteisenä kansanjuhlana, jossa musiikki on tärkeässä osassa. En voi sille mitään, että viehätyn myös enemmän ruotsalaisesta duurimusiikista kuin suomalaisesta mollisynkistelystä. Ruotsin karsinta on minusta muutenkin paremmin toteutettu kuin Suomen, mutta en hetkeäkään kuvittelisi että samanlainen hypetys toimisi täällä meillä. Hei haloo... :heh: Itse asiassa ihmettelen aina vuodesta toiseen sitä, kun täällä Kuppilassa viisukauden jälkeen aletaan suunnitella seuraavaa Suomen karsintaa ja ehdotellaan koko maan kiertävää karsintakiertuetta Ruotsin malliin, useita semifinaaleita, useita kappaleita... Joo ei, ei täällä toimi sellainen. Suomi ei ole Ruotsi ja ei todellakaan tarvitsekaan olla! (Muutenkin ihmetyttää joidenkin hinku tunkea kaikki maat ja kulttuurit samaan muottiin, mutta päättelen sen olevan vain tietämättömyyttä.)

Kyllä mä varmaan silti saan edelleen Ruotsin karsinnoista pitää, vaikka en olekaan ruotsalainen enkä välttämättä edes haluaisi asua Ruotsissa. Kyllä täällä Suomessa nimittäin monetkin asiat ovat paremmin. :heh:

Joka tapauksessa rakastan edelleen Ruotsin Melodifestivalenia enkä häpeä myöntää sitä, en vaikka olisin yksin mielipiteeni kanssa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Violette kirjoitti:Joka tapauksessa rakastan edelleen Ruotsin Melodifestivalenia enkä häpeä myöntää sitä, en vaikka olisin yksin mielipiteeni kanssa.
:hali: ei, et sinä tässä kohtaa yksin ole.

Hyviä kommentteja ja haluan myös osallistua keskusteluun, mutta menee jokunen minuutti ajatuksieni kokoamisessa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja romualdo »

senkun protestoitte mutta tehkää se jaloillanne ettekä mene heitin loppukilpailuun... esc-väsymystä ...? (vähemmälläkin listojen tekemisellä...)

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Kollega »

tonywerner kirjoitti: Uudistusten myötä on menty todellakin huonompaan suuntaan ja omiaan antipatioiden lisäämiseen synnyttää viisufanien varaukseton hehkutus. Ikään kuin Ruotsi olisi aina erinomainen, vain siksi että on Ruotsi. :rullaati:
Olen samaa mieltä uudistusten onnistuneisuudesta. Esim. Cup-systeemi on ollut ja tulee olemaan ehdoton inhokkini ja voi :tuuletus: sitä päivää, jos koskaan ymmärtäisivät siitä luopua. En myöskään ymmärrä, mitä sillä oikeasti haetaan, että säännöt ovat Euroviisu-vastaaviin erilaiset. Siis nimenomaan siitä näkökulmasta, että kyse on ohjelmasta, jossa valitaan maan edustaja ja jonka ainakin järjen mukaan pitäisi vastata niitä säännöksiä, joita viisuedustajia kohtaan on olemassa. Myönnän, että Melodifestivalenilla on erityinen <3 merkityksensä, mutta että hehkutukseni olisi varauksetonta, ei pidä paikkansa. On seikkoja, joista olen hyvinkin :jupinaa: , mutta kaikkinensa olen silti sitä mieltä, että MF on :surrur: musiikkispektaakkeli vailla vertaa.
tonywerner kirjoitti: --- se on silti sisäänpäinlämpiävä ruotsalaisten viihdeohjelma ruotsalaisille. Ehkä osasyynä on se, etten osaa sanaakaan ruotsia ja en ymmärrä hölkäsen pöläystä sinänsä viehkeän juontajattaren sutkauttelemista ilmeisen hauskoista (sisäpiiri)vitseistä. :eiei:
Tässä kohtaa :hali: voin todeta tonywernerin olevan oikeilla jäljillä, ihan kokemukseni äänellä. MF-lähetyksiä en ole ikinä kokenut tylsistyttävinä tms. , mutta viime kesäinen Diggiloo-keikka osoitti, miten paljon loppujen lopuksi viihtyvyyteen vaikuttaa kielen ymmärrettävyys. Diggiloo-keikan sketsiosuudet oli jotain niin :niinpa: hirveää, kun ei oikein saanut mitään otetta siitä, mistä puhuttiin. Silkkaa kärsimystä, kun se yks :rullaati: ja :rullaati: loputtomiin ja sit naureskelin, kun muiden reaktiosta päättelin, että nyt se sanoi jotain hauskaa :draamaa: . Sitä en tiedä, miksi pysyn lähetyksien yhteydessä paremmin jyvällä siitä, mitä puhutaan.

Sisäänlämpiävyydestä sen verran, että miten toivonkaan, että se lippumeri, jota näkee Globenin katsomoissa leviäisi karsintoihinkin. Että voisi jonakin päivänä heilutella omaa Suomi-lippuaan, ilman että herättää :roll: täyteistä hämmennystä läsnäolijoissa. Nytkin Leksandissa olisi ollut ihan ok, jos Sofian esityksen alla, aikana tai sen jälkeen kuvaruudussa olisi vilahtanut Kreikan lippu.

----
Jatkona edelliseen viestiini, totean, että kai sitä sitten on ollut edellisessä elämässään ruotsalainen tai jotain :heh: , kun niin voimakkaasti toi heidän koko kansan viihdeshöy vetää puoleensa. Itse asiassa, koen Suomen viisulähetyksien yhteydessä itseni enemmän ulkopuoliseksi kuin Ruotsin vastaavien suhteen. Voi toisaalta olla hyvinkin pinttynyt tapakin, kun sitä samaahan se on parisenkymmentä vuotta ollut :mrgreen: eikä muutosta asiaan ole näillä näkymin luvassa.

Minusta Ruotsin viisutyrkkyjen taso on parempi kuin vuosikausiin, tosin vuosittain noita :roll: :nohyi: -tapauksia on ihan liikaa. Omapa on makuni ja omapa on jonkun muun makunsa. Tärkeintä on, että me erimakuiset voimme täällä kuppilassa jakaa mieltymyksiämme suuremmitta draamoitta.
Viimeksi muokannut Kollega, 23 Helmi 2009, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Ruotsi 2009

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Alla låtar släpps ju direkt efter fjärde delfinalen. Smart drag av SVT tycker jag. Tidigare har de ju hållit på låtarna till efter andra chansen.
TOBBE

:tuuletus:

Tätä ilouutista ei voi olla hehkuttamatta :uujee: . Vapaus koittaa neljännen semin jälkeen, siis mitä tulee biisejä koskevaan soittokaranteeniin. Tätä mä en tiennytkään. :kuulokkeet: Jihaa!!! Viimeinkin niitä voi sitten pongata eräältä sivustolta, jonne ihmiset videoita linkittää ja SVT poistattaa, minkä kerkeää :niinpa: .

Onkin jo niin ikävä :laulaa: ...stay the night...u-u-uu... :laulaa:

Lukittu