3. alkukarsinta 23.1.

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]
Lukittu

3. alkukarsinnan suosikkiäänestys

Signmark feat. Osmo Ikonen - Speakerbox
33
27%
Janita - Martian
17
14%
Vink - The Greatest Plan
25
21%
Jari Sillanpää - Kirkas kipinä
46
38%
 
Ääniä yhteensä: 121

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

ta1ja kirjoitti:Tämä oli pointtini, ja itse asiassa kiistäessäsi varmuuden otoksen edustavuudesta tulet todenneeksi sen itsekin: kukaan ei näiden tietojen perusteella tiedä ketkä ja millaiset ryhmät äänestivät ja millä motiiveilla. On yhtä spekulatiivista arvailla, että tulos ei ole edustava, että äänestäjät olisivat jokin yhtenäinen viiteryhmä, kuin se että se on jotain muuta.
OK. Kommenttisi sävyn (mafiasyytteiden toisten suuhun tunkeminen yms.) perusteella assosioin sinut siihen koulukuntaan, jonka mielestä tällaista spekulointia ei saa ollenkaan harrastaa ja semifinaalien tulos on itsestäänselvästi edustava. Jos näin ei ole, niin hyvä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja sziget »

ta1ja kirjoitti:kukaan ei näiden tietojen perusteella tiedä ketkä ja millaiset ryhmät äänestivät, [edit] eivätkä etenkään millä motiiveilla[/edit]. On yhtä spekulatiivista arvailla, että tulos ei ole edustava, että äänestäjät olisivat jokin yhtenäinen viiteryhmä, kuin se että se on jotain muuta.
Arvaileminen on spekulatiivista jo määritelmän mukaan. Omat ennakkoarvailuni alkukarsintojen tuloksista menivät muuten siinä määrin metsään, etten vaadi Lopullisen Totuuden statusta nykyisillekään arvailuilleni. :mrgreen:
ta1ja kirjoitti:Ne perusteet, jotka olen maininnut ihan arvailuksi ja joita olen esittänyt Sillanpään suosion vähenemiseen, perustuvat levymyyntiin, ja erilasiiin eteentulleisiin nettikirjoituksiin eli ihan puhtaasti omaan tunteeseen, missä mennnään. Oli tämä semien äänestystulos edustava tai ei, se näyttäisi kuitenkin tukevan omaa arvailuani, että Sillanpään suosio ei ehkä kuitenkaan ole ihan niin murskaava, kuin mitä täällä on väitetty. Jos olisi, sitä eivät intoilevat vammaisviiteryhmät ehkä tuon verran keikuttaisi.
Voisivat ne keikuttaa, koska Sillanpään fanien äänestysaktiivisuus ei välttämättä riipu fanien lukumäärästä. Suosion laskusta olen kuullut, mutta Sillanpää ja Kansa ovat silti kiintotähtiä, joilla luulisi olevan runsaasti myös uskollisia kannattajia. Jos molemmat ovat suosittuja ja äänimäärät olivat edes lähellä toisiaan, se tietenkin lisäisi Signmarkin voiton arvoa ja parantaisi hänen mahdollisuuksiaan Kansaan ja Waldoon nähden. Toivottavasti arvaan tämänkin väärin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

sziget kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Mut nyt mä voin muistuttaa, mitä mä olen sanonut Sillanpäästä: alisuoriutuu tänä vuonna. Kukaan ei vaan tuntunut noteeraavan mun kommenttia kun kaikille oli kiire papukaijana vaan hokea toistensa kommentteja.
En "noteeraa" sitä vieläkään,
Lauantaina noteeraat.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

sziget kirjoitti:Olisi kivaa jos muutkin kuin kuurot pitäisivät Suomen laulusta. Laulun ollessa Speakerbox en olisi kovin optimistinen. Anteeksi vain optimistisuudettomuuteni. MUOKS: Eikä siis tosiaan ole mitään Signmark feat. Ikosta vastaan, biisi vain ei kuulosta kovin kummoiselta.
:hali: (Ihanaa etten ole ainoa näin tunteva...)

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Cyrano kirjoitti:Hahaha! Digiboxi teki temput - jälleen, joten kolmas alkupala on edelleen näkemättä. :heh:
Niin minullakin! :mitvit: Mutta 3. alkukarsinta tänään uusintana TV2 klo 12:20! :tapu:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Zei
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 291
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Zei »

Tää erä oli kokonaisuutena aikamoista kuraa! :jumankauta:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Zei kirjoitti:Tää erä oli kokonaisuutena aikamoista kuraa! :jumankauta:
Vihasemppoo Zeitä!? :heh: :hali: Olihan tämä heikkolaatuisin erä, mutta että ihan kuraa..?!? :mitvit: :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Loppujen lopuksi ensimmäinen erä oli sittenkin huonoin :joojoo:
Siellä vain Kwanilla hyvä kappale. Ja sitten kolme muuta ihan ok:ta

Kakkonen paras!!!! Passionworks :ihana: :tuuletus: :ihana: :tuuletus: :ihana: ,
Waldo :joojoo: :tapu: , Sani :joojoo: ja Remukin ok

Kolmosessa Jartsa :ihana: , Signmark :tapu: , Vink :joojoo: , Janita BOOOOOOOOOOOOOOOORING
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Zei
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 291
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Zei »

AntSa kirjoitti:
Zei kirjoitti:Tää erä oli kokonaisuutena aikamoista kuraa! :jumankauta:
Vihasemppoo Zeitä!? :heh: :hali: Olihan tämä heikkolaatuisin erä, mutta että ihan kuraa..?!? :mitvit: :heh:
Juu, täs vikassa ei ollu yhtään edes kohtalaista biisiä.

Albatrossi

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Signmark feat Osmo Ikonen: Tästä olen pitänyt heti eka kuuntelulla. Live oli aika hyvä, lavalla saisivat olla vähän kauempana toisistaan ja hivenen liikkua laajemmalla alueella. Rento, rullaava esitys muuten. Osmon laulu kuulosti vaivattomalta ja sielukkaalta. Hivenen poweria lisää, mutta ei mitään revittelyä, ei sopisi biisin letkeyteen.

Janita: Todella viileä esitys, mutta jollain tavalla kiehtova. Muutaman katsomiskerran jälkeen parantunut. Soi päivällä päässäni. Parempi kuin moni muu.

Vink: Muutama vuosi olisi kannattanut keikkailla lisää ja sitten tulla viisulavalle samalla energialla ja paremmalla biisillä. Vuoden tylsimpiä biisejä. Hyvä asenne, täysillä päästelivät.

Jari Sillanpää: Kuunneltuna oli pitänyt vaan pikkunättinä kappaleena, mutta live-esitystä muutaman kerran katsottuani parantunut koko ajan. Jari oli parempi kuin odotin ja hyvä tunnelataus laulussa. Paljon parempi kuin hänen edellinen viisunsa(joka oli surkea). Ekalla katselukerralla kuvaus häiritsi. Vaikutti levottomalta haahuilulta.

Tällä hetkellä olisin Moskovan junaan laittamassa Signmarkin, toisena Waldon, kolmas on jo vaikeampi, siinä kärkkyy jo Jari ja PW.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Treno »

AntSa kirjoitti:
Cyrano kirjoitti:Hahaha! Digiboxi teki temput - jälleen, joten kolmas alkupala on edelleen näkemättä. :heh:
Niin minullakin! :mitvit: Mutta 3. alkukarsinta tänään uusintana TV2 klo 12:20! :tapu:
Samat sanat. Digiboxillani on kumma taipumus tallentaa YLE:ltä vain mustaa kuvaa siitä alkaen, kun alkujuonto vaihtuu itse lähetykseen :niinpa: Sen vuoksi on parempi ajastaa tallennus alkamaan minuutin myöhässä. Onneksi on uusinnat.

Kolmannen erän biiseistä:
Signmarkin esitys yllätti. En odottanut mitään, mutta tykästyin sekä Osmo Ikosen että sen räppääjän ääneen :joojoo:

Mitä ihmettä Janita tekee koko kilpailussa ??? Kuunteleeko sellaista musiikkia Atlantin tällä puolen muka joku?

Vink voisi pitäytyä lukiolaisten bileiltojen viihdyttäjänä :bandi:

Jari Sillanpään kappale paranee vanhetessaan. Jouduin pari kuukautta pähkäilemään mitä biisiä se muistuttaa ja viimein sen tajusin: Roger Pontaren "Som av is". Tämä Siltsun juttu on kuin sen ja jonkin suomalaisen kansanlaulun yhdistelmä.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ihme ja kumma, minun digiboksini on kiltisti tallentanut kaikki alkukarsinnat, vaikka tekee myös silloin tällöin kepposia :uujee:
Finaalin tallennus menee tietenkin nyt sitten käsille, kun täällä laitettani kehun :niinpa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

3. alkukarsinnalla katsojia 554 000 :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja AntSa »

gentedimare kirjoitti:3. alkukarsinnalla katsojia 554 000 :joojoo:
Mukavastihan nämä alkukarsinnat ovat yleisöä saaneet!?! :tapu: Toivottavasti lauantain finaalia seuraa vieläkin enemmän tv-katselijoita, että saadaan kansan mieleinen voittaja!?!! :peukku:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42032
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Treno kirjoitti:Mitä ihmettä Janita tekee koko kilpailussa ??? Kuunteleeko sellaista musiikkia Atlantin tällä puolen muka joku?
Mulla soinut päässä tänään Martian! Ja eikös kisan pointti (yksi niistä) voisi olla sekin, että esitellään ennenkuulematonta ja -kuuntelematonta musaa. Voi siihen joku sitten tykästyäkin.

Amppari_
Maistelija
Maistelija
Viestit: 38
Liittynyt: 26 Syys 2008, 13:57

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Amppari_ »

Jari Sillanpään esitys oli hyvä ja hallittu. Hitusen imelähkö laulutyyli/ääni ,mutta pysyi vireessä ja sävelmältään ihan kaunis laulu. :joojoo:
Singmarkin erävoitto oli kyllä ihan positiivinen yllätys sinällään. Heidän esityksensä oli piristävä.
:peukku:

Tervasuo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2009, 22:06

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Tervasuo »

Vanha sanonta on muotoiltava näköjään uudelleen: makuasioista ei voi kuin kiistellä! Kuraa, surkeata, loistavaa ...on hienoa nähdä, että musiikkia ei voi pudottaa koneeseen, joka sylkäisisi hylkyaukostaan kuitin siitä onko laatu hyvää vai huonoa. Se on kyllä toisaalta sääli, sillä jos eräillä teistä olisi minun korvani, kuulisitte heti, että Signmark on ehdokkaista paras. Eikä tässä ole säälipisteitä mukana. En edes miettinyt moista tämän biisin kohdalla. Muutenhan rap-musiikki on ihan scheissea. Samoin kuin monotoninen, bassorummun jytkeellä ryyditetty slaavilaishengessä pomppiva ysäripop. Jos kyseiset musiikkityylit olisivat sukkiani, vaihtaisin ne heti (= tässä lauseessa käytettiin hyväksi kulunutta sanontaa "Kahta en vaihda, sukkia").

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5053
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Listaus:

1. Signmark
2. Vink
3. Janita
4. Jari Sillanpää
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Lukittu