Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Jade - My time

*****
11
9%
****
22
18%
***
38
31%
**
37
30%
*
15
12%
 
Ääniä yhteensä: 123

Mister X
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 17:14

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Mister X »

Nyt on pikaisesti kuultu joitain biisejä ja kyllä tämä on ihan kova juttu. Säveltäjä kerää jo nimellään pisteitä ja laulaja kauneudellaan sekä aika hyvällä äänellään. Ei ole ensi kuulemalta mikään super, mutta tämän päivän biiseissä ei ole joko kyvyttömyydestä tai tarkoituksesta johtuen todella tarttuvia kertosäkeitä. Tämä on jollain tavalla tarttuva, mutta ei liian tarttuva tämän päivän trendit huomioiden. Ensi kuulemalta tämä ja jatkuvasti menestyviä viisuja taikova Kreikka ovat vahvoilla. Suurin osa biiseistä on vielä kuulematta, joten melkein kaikki hauskuus on vielä edessä. Sitten on vuoro syvällisempien kommenttien.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Aika mielenkiintoinen on tämä Webberin viisupaketti :miettii: Webber on tullut tunnetuksi nimenomaan selkeiden ja helposti omaksuttavien melodioiden säveltäjänä, jonka tunnetuimpien teosten melodiankuljetuset pohjaavat pitkiin, dramatiikkaa luoviin kaariin. Nyt tämä viisupläjäys onkin sävellykseltään hapuilevampi ja poukkoilevampi. Olisikohan kolmen minuutin maksimikesto ahdistanut säveltäjämestarin pipoa? My timessä on kuitenkin ajatonta sulokkuutta, joka lupaa sille pitkää ikää viisuareenan ulkopuolella. Musikaalimaailmassa biisi olisi ehdottomasti vasta se illan toiseksi odotetuin numero ENNEN suurta, kaikkien tuntemaa, finaalibiisiä, mutta yleiseen euroviisubiisien sävellysten tasoon nähden onhan tämä mestariteos. Olen siis aivan :sekava:

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Huippu-inhokki Britanniasta tälle vuodelle, en pidä näistä itse keskeisistä sanoituksista sitten ollenkaan.
Ällöttävää sanoitusta ei pelasta edes hiukan sanoitusta parempi sävellys.
Yhtymäkohta Venäjän surkeaan viisuvoittajaan viimevuodelta sillä Bilanin lauluhan kertoi hänestä itsestää.

On mun vuoro, on mun vuoro... hyi olkoon!

Avatar
Sam94
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 556
Liittynyt: 10 Joulu 2008, 20:44
Paikkakunta: Kemi

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Sam94 »

Niin.. Tässä tosiaankin sanotus liittyy esittäjään itseensä.. Pöhh. :kups: Hienostihan tyttö laulaa, mutta en jotenkin tykkää näistä jodlausbiiseistä. Tää on niinkuin Leona Lewis, josta en tykkää yhtään yliesittämisen vuoksi.. Näitä kahta ei esimerkiksi voi verratakaan Christina Aquileraan..
Saltanötter och pärondryck

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Sam94 kirjoitti:Tää on niinkuin Leona Lewis, josta en tykkää yhtään yliesittämisen vuoksi.. Näitä kahta ei esimerkiksi voi verratakaan Christina Aquileraan..
Kukas hän on? Tiedän ainoastaan Christina Aguileran.. :mitvit:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja --evg »

Darhen kirjoitti:
Sam94 kirjoitti:Tää on niinkuin Leona Lewis, josta en tykkää yhtään yliesittämisen vuoksi.. Näitä kahta ei esimerkiksi voi verratakaan Christina Aquileraan..
Kukas hän on? Tiedän ainoastaan Christina Aguileran.. :mitvit:
Englantilainen nainen joka tuli viime vuonna pinnalle kappaleella "Bleeding love".
IB- International Bullshit

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Darhen »

eurovisiongirl kirjoitti:
Darhen kirjoitti: Kukas hän on? Tiedän ainoastaan Christina Aguileran.. :mitvit:
Englantilainen nainen joka tuli viime vuonna pinnalle kappaleella "Bleeding love".
Kyllähän minä Leonan tunnen! (erittäin läheinen tuttava, toki! :heh: )

Näpäytin vaan tuosta aQuilerasta(=aGuilera)..
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Edes tädin keskivertopuheripuliin ei mahdu noin monta minä-sanaa kuin tässä kappaleessa on.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11665
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja romualdo »

kylläpä oli tietty sellaisia musikaalivivahteita mukana,oikein viehko laulu, saattaapi olla vaikka voiton jaossa kiinni, yhtenä niistä noin kymmenestä...!?

GolliM
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Maalis 2009, 21:01

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Todella kaunis sävellys, mutta ei ihmekään kun säveltäjää katsoo ^^. Ehdottomasti viiden tähden viisu ja saa kyllä sijoittua korkealle ja kovaa!! Britannian onkin aika nousta siitä suosta missä on ryöminyt viimeiset kymmenen vuotta.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Perskules mähän olen alkanut jopa tykätä tästä :shock:
Näen jo itseni harjoituksissa kuuntelemassa tätä karvat pystyssä :surrur: :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja AntSa »

gentedimare kirjoitti:Perskules mähän olen alkanut jopa tykätä tästä :shock:
Näen jo itseni harjoituksissa kuuntelemassa tätä karvat pystyssä :surrur: :draamaa:
Sulle on käyny niiku mullekin, kultu! :hali: Nousi kahdesta tähdestä vallan VIITEEN!!!!! :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

No hui ku vallan viiteen nousi :heh:
Ei ehkä mulla ihan vielä siellä....

Mä oon kuunnella uuteen otteeseen biisejä, jotta saisin vihdoin päivitettyä puntarini.
Johan siellä mun puntarissa vissiin kaksi biisiä onkin :rofl:

ja vallan huomasin, että eihän tämä biisi ole ollenkaan niin huono kuin ekassa pisteytyksessäni :surrur:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Viimeinkin briteiltä edes jonkinlaista yritystä lukemattomien vuosien jälkeen. Varmasti tulee saamaan raadeilta pojoja, sillä onhan tämä upea biisi ja tulkinta, mutta en usko tämän uppoavan kansaan - varsinkaan itäisemmässä Euroopassa. Eikä uppoa minuunkaan. Nyt hellyin **, mutta mun listalla saattaa vielä pudotakin...

Avatar
Dino78
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 04 Helmi 2007, 14:15

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Dino78 »

kappaleen nimikin tulee tekstissä laskujeni mukaan vain 18 kertaa vastaan... :rofl:

ihan kiva, mut lievä pettymys... silti 3 tähtöstä täältä. mut enemmän potkua sais olla...
On niiiin könni. (TomppaJr:n legendaarinen humalaviesti eräänä la-yönä)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei sit oikein löytyny Webberiltä hittiä tähän hätään. Turhan disneymäistä ja artisti ylipuristaa jenkkityyliin. En kaipaa tätä teennäisesti tunnelmoivaa ja laskelmoitua "jenkkimusaa" euroviisuihin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jännää miten molemmilta isoilta nimiltä, Webberiltä ja Ranskan Kaasilta tuli sit tällaiset slovarit... en tunne Kaasin tuotantoa yleensä, mutta Webberiltä nyt ainakin olisi voinut tulla muutakin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Robby »

Enpä olis uskonut tämän ensimmäisiä kertoja kuullessani, että alan tästä tykkäämään. Mutta niinhän siinä nyt vaan on käynyt. Eikä remixitkään ole yhtään hullumpia. :peukku:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Käväisinpä pitkästä aikaa BBC:n viisuforumilla, siellä (yllättäen :heh:) pidetään UK:n voittoa jo melkein varmana... Mistään tämän vuoden kappaleesta ei ole kuulemma uhkaajaksi.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ No sillä lailla! Mukavaa, että siellä ollaan noin itsevarmoja. Saattaahan se eräs keijukaispoika siitä Skotlannin pohjoispuolelta pistää jonnii verran Jadelle hanttiin. :heh: Mut toki Jade viime kädessä sen voiton tuo kotisaarelle. :heh:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä en kyllä hirveesti ihmettelis tän voittoa. :shock: Itse en biisin faneihin lukeudu, mutta onhan tää esitettynä jokseenkin vetoava ja varmasti suuriin massoihin uppoava. Biisille itsessään en missään nimessä toivo voittoa, mutta UK:lle soisin voiton mielelläni.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

rosetta kirjoitti:Käväisinpä pitkästä aikaa BBC:n viisuforumilla, siellä (yllättäen :heh:) pidetään UK:n voittoa jo melkein varmana... Mistään tämän vuoden kappaleesta ei ole kuulemma uhkaajaksi.
Eikös siellä olla joka vuosi samaa mieltä? :heh:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11665
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja romualdo »

top teniin voi jopa päästä, vaikka toisaalta tuntuu sellaiselta fanisuosikilta joka ns. floppaa "pahasti"... mut kyllä me englantilaiset voitetaan tänäkin vuonna (pisteissä) kuten ollaan tehty jo vuosina 2004 - 2008 ... kuulummehan näihin uusiin ESC-mahtivaltioihin ! Mut on tää hieno, My time, 4 pistettä....
Viimeksi muokannut romualdo, 18 Maalis 2009, 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Violette »

Anna_M kirjoitti:Aika mielenkiintoinen on tämä Webberin viisupaketti :miettii: Webber on tullut tunnetuksi nimenomaan selkeiden ja helposti omaksuttavien melodioiden säveltäjänä, jonka tunnetuimpien teosten melodiankuljetuset pohjaavat pitkiin, dramatiikkaa luoviin kaariin. Nyt tämä viisupläjäys onkin sävellykseltään hapuilevampi ja poukkoilevampi. Olisikohan kolmen minuutin maksimikesto ahdistanut säveltäjämestarin pipoa? My timessä on kuitenkin ajatonta sulokkuutta, joka lupaa sille pitkää ikää viisuareenan ulkopuolella. Musikaalimaailmassa biisi olisi ehdottomasti vasta se illan toiseksi odotetuin numero ENNEN suurta, kaikkien tuntemaa, finaalibiisiä, mutta yleiseen euroviisubiisien sävellysten tasoon nähden onhan tämä mestariteos. Olen siis aivan :sekava:
Oi miten hienoa analyysia! Enemmän tällaista! :tapu:

Minä ihan tykkään tästä kyllä, laulajakin vaikuttaa osaavan hommansa. Tuo kertosäkeen "I'll show you what I'm made of" (?) -kohta tuo kyllä valitettavaa rikkonaisuutta tähän. :eiei: Jotekin tuntuu, ettei oikein lähde lentoon. Poikaystäväni sen sijaan oli vähän kriittisempi: "Tää kuulostaa ihan siltä, kuin olisi jotkut kuusivuotiaiden sävellyskilpailut ja Jade-täti sitten tulkitsee yhden niistä tässä!". :roll:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Mansikka kirjoitti:
rosetta kirjoitti:Käväisinpä pitkästä aikaa BBC:n viisuforumilla, siellä (yllättäen :heh:) pidetään UK:n voittoa jo melkein varmana... Mistään tämän vuoden kappaleesta ei ole kuulemma uhkaajaksi.
Eikös siellä olla joka vuosi samaa mieltä? :heh:
No ei ainakaan kahtena edellisenä vuotena ole oltu (ja syystä) ;)
romualdo kirjoitti: kuulummehan näihin uusiin ESC-mahtivaltioihin !
Ai kuulummeko? :uujee: Tämä olikin ihan uutta...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:eikä ole imelä, Komea, tunnehillitty British Empire.
No onhan imelä! Ja niin pompöösi että. Tästä tulee mieleen joku vähän mahtipontisempi anglosaksinen joululaulu. Laulaja sikäli osaa asiansa että laulaa puhtaasti, mikä pelastaa tämän vajoamasta yhden tähden kastiin. Mutta olisiko jonkinmoinen vielä hillitympi esitys tehnyt tästä vielä enemmän British Empiren, tyylipuhtaamman siis? Tähän joku oopperadiiva, niin voisi vain nauttia äänen soundista?
Violette kirjoitti:Jotekin tuntuu, ettei oikein lähde lentoon.
Sepä se tässä varmaan eniten rassaakin. Saahan sitä olla mahtipontinen, jos on katetta mahdille ja ponnelle (kuten vaikka ex-neukkulan kansallislaulu), mutta tässä ei oikein ole. Tai jotain kunnon tunteen paloa, mutta it's my time nyt voi tuolleen vähän ayskiä vaikka snagarijonossa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:eikä ole imelä, Komea, tunnehillitty British Empire.
No onhan imelä! Ja niin pompöösi että.
:heh: No se on mistä näkökulmasta katsoo - jos ajattelee, että sellainen alaleukaansa liikutuksesta väpättävä Timo TA Mikkosen tapaan sotisopaan pukeutunut eläköitynyt suurriistanmetsästäjä, joka ei mahda kyyneltulvalle mitään kun se sana British Empire lausutaan ja joka palvoo kuningatartaan, for queen and country - tuo Agatha Christien hahmo - joka arkisin kätkeytyy pitsiverhojen taakse satiinityynysohvalleen, vaimonsa halusta, ei ole imelä vaan hellyyttävän peribrittiläinen niin tälläkään ei ole mitään tekemistä Disneyn kanssa.

Toisaalta oot kyllä oikeassa, sellainen vakaa oopperaääni oisi vielä juhlavampaa :heh:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

My Time danceremix Moskovaan :tuuletus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja jv »

^ Tämäkö, club mix?
http://www.youtube.com/watch?v=HDdc-GHZ5Ts

Juu, ainakin ekat ja vikat puoltoista minuuttia on hienoa menoa. niistä se vaadittu kolmeminuuttinen versio saadaan kasaan. :heh:

edit: sorry, se virallinen dance remix löytyi vähän myöhemmin:
http://www.youtube.com/watch?v=Y_eQhE6EM-8
Viimeksi muokannut jv, 20 Maalis 2009, 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iso-Britannia 2009: Jade - My time

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Onko sinkkua jo ulkona? Latauksia? Listamenestystä Briteissä?

Lukittu