Esikatselut

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Svt:n esikatseluraati -tähtiäänestys

*****
3
10%
****
8
28%
***
8
28%
**
6
21%
*
4
14%
 
Ääniä yhteensä: 29

Avatar
RockOn
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 528
Liittynyt: 08 Marras 2006, 16:44

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja RockOn »

Tässä kolmannessa osassa arvostelijat veti kyllä pohjat :eiei: Jos antaa biisille 0 pistettä niin pitäisi osata sanoa mikä biisissä mättää! Tråkig ja dålig on ainakin Mariella käytetyin 'perustelu' :niinpa: Thomas sentään totesi että roskakin on kiinnostavampaa kuin Puolan kaltaiset kuluneet biisit, no tämä ei näkynyt kuitenkaan pisteissä.

Irlannin viisu ja video on mielestäni vuoden noloimpia, joten en käsittänyt sen hehkutusta. Jee tyttöbändi! :roll:

Avatar
Archieboy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 487
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 14:46

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Archieboy »

Eihän se Irlanti hyvä olekaan, mutta kun tekijöistä toinen on ruotsalainen, niin siinäpä se! Sveedupellet vetää aina kotiin päin...

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Minua ärsytti suuresti edellinen nirppanokkaraatilaisten ruodinta. No ehkä suurin syy oli se, että he eivät antaneet pisteitä niille kappaleille , joista itse pidän ja arvioivat muutamia aivan tusinatuotteita paremmiksi ja joihinkin tekeleisiin suhtauduttiin melkein kritiikittömästi. :heh:
Love shine a light

Booster
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 16:47

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Booster »

Fridrik:
"Sillä kunnon esikatseluohjelman kuuluu olla vakava ja ahdistava asiaohjelma? :juhaukki: "

ROTFLOL!!
Tässä tulee esiin Thomaksen esilletuoma suomalaisten (ja unkarilaisten) raskasmielisyys...

Kun miettii ruåttalaisten mielipiteitä ja niiden toisistaan poikkeamattomuutta kannattaa muistaa että ruotsalaiset pyrkivät kaikessa toiminnassaan konsensukseen, niin yksityis- kuin yrityselämässään... eli konfrontaatioita vältetään melkeen millä hinnalla hyvänsä. Eli modernin länsimaisuuden toinen rutto poliittinen korrektius jyllää niin pahasti ettei osata olla edes eri mieltä...
Ja kun kuitenkin haluatte tietää sen toisen niin se on sitten Health&safety (vrt keskinopeuskamerat).

Musta mielipiteet on ollu melko ok, muutama vähän "catty" mutta pitää katsojallekin jättää hiukan vastuuta.
Mitä tulee vaikuttamistarkoitukseen jota joku tuolla edellä valitteli niin sehän on tavallaan sitä yleisradiotoiminnan sivistävää osuutta, raatilaisethan ovat olevinaan asiantuntijoita tällä alalla. Kaikki tuntuivat lauleskelevan ja pari tuntuu seuranneen Euroviisuja pitempään joten he epäilemättä pysytyvät avaamaan taviksille viisujen ja ehkäpä musiikinkin saloja.
Näitä esikatselujahan ei olla tehty viisufanaatikoille vaan "tuulipukukansalle" joka voittajan kuitenkin oikeasti päättää. Siis jos ei mennä nyt mihinkään salaliittoteorioihin puhelinäänestysten peukaloinnista jookosta...

Eivätkös fanaatikot/fanit saaneet Ruotsin voittamaan viime vuonna ja kuinkas sitten kävikään?
Ja onkos se nyt tämä sama lista jonka kärjessä tänä vuonna keikkuu Waldo ?

Henkilökohtaisesti oon ollu melko samaa mieltä ruoåttalaisraadin kans, suurimmat säröt onneemme aiheuttavat Portugali sekä Norja jota en voi kertakaikkiaan sietää.

Onkos viime vuoden ruåttalaisesikatseluita missään näkyvissä?
Unkarin Kati come to Daddy - ei tartteis Euroopalta kysellä et entäs mun tarpeet.... ;-)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Booster kirjoitti: raatilaisethan ovat olevinaan asiantuntijoita tällä alalla. Kaikki tuntuivat lauleskelevan ja pari tuntuu seuranneen Euroviisuja pitempään joten he epäilemättä pysytyvät avaamaan taviksille viisujen ja ehkäpä musiikinkin saloja.
No nimenomaan tätäthän sitä toivoisi todella paljon, mutta kun mä en ensinnäkään ole kuullut yhtä ainutta musiikillisesti analyyttista kommenttia näiltä, esityksen suhteen ihan vähän, muttei sitäkään antia voi kehua. Nämä ei kyllä todellakaan anna ollenkaan kuvaa minkäänlaisesta musiikillisesta asiantuntijuudesta vaan lähinnä jostain mistä hyvänsä sohvaperunakeskustelusta. Ehkä ei katsisi koostaa raatia viidestä kevyestä laulajasta. Ehkä kannataisi ottaa joku musiikintekijäkin mukaan. Haluun vaikka Klaus Järvisen, missä se eläkepäiviään viettääkään!! Tai jos miettii miten Tanssii Tähtien Kanssa tuomaristo on koostettu. Kyllä nää tanssituomarit, ehkä Rahkamoa lukuunottamatta, osaa arvioida ihan toisella tasolla.

Latvian ja Serbian saamat kommentit oli kyllä niin kertovia: koko raati paljasti itsensäfett nolla:ksi. Paitsi 1 piste Thomakselle tekstin selvityksestä, en ollut perehtynyt, kun en sanoista niin perusta, mutta nehän vaikuttaa myös tosi mainioilta.

Booster
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 16:47

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Booster »

ta1ja kirjoitti: No nimenomaan tätäthän sitä toivoisi todella paljon, mutta kun mä en ensinnäkään ole kuullut yhtä ainutta musiikillisesti analyyttista kommenttia näiltä, esityksen suhteen ihan vähän, muttei sitäkään antia voi kehua. Nämä ei kyllä todellakaan anna ollenkaan kuvaa minkäänlaisesta musiikillisesta asiantuntijuudesta vaan lähinnä jostain mistä hyvänsä sohvaperunakeskustelusta. Ehkä ei katsisi koostaa raatia viidestä kevyestä laulajasta. Ehkä kannataisi ottaa joku musiikintekijäkin mukaan. Haluun vaikka Klaus Järvisen, missä se eläkepäiviään viettääkään!! Tai jos miettii miten Tanssii Tähtien Kanssa tuomaristo on koostettu. Kyllä nää tanssituomarit, ehkä Rahkamoa lukuunottamatta, osaa arvioida ihan toisella tasolla.

Latvian ja Serbian saamat kommentit oli kyllä niin kertovia: koko raati paljasti itsensäfett nolla:ksi. Paitsi 1 piste Thomakselle tekstin selvityksestä, en ollut perehtynyt, kun en sanoista niin perusta, mutta nehän vaikuttaa myös tosi mainioilta.
Joo Kulaus Vesisellä tuskin tuo ruotti luistas tarvittavan liukkaasti...
Mun mielestä ei kannata mennä kuitenkaan liian asiantuntijoihin. Kuinka moni ihan aikuisten oikeesti ymmärsi Järvisen komppi-vispaus-kilin-kolin kommenteista mitään? Kun mennään riittävän syvälle johonkin tiettyyn aiheeseen, etenkin luovalla alalla porukka rupeaa muovautumaan melko sisäsiittoseks ja ongelmana on silloin oravanpyörä. Esim taiteilijat rupeavat tekemään taidetta toisille taiteilijoille josta sitten johtuu että me tavikset katotaan ko. taidetta ihmetellen ääneen et "mitä v****a?" ja taiteilijat taputtelevat toisiaan selkään et onpa hieno teos...

Mun mielestä sinne vois _kokeilla_ jotain Järvisen tyylistä, mut mielellään ulosanniltaan vähän, noh järkevämpää, mut muuten tää raatilaisten "asiantuntemus" ja sen taso on musta kohdallaan.
Itse tykkään Charlotesta, antaa useasti jokseenkin perusteltuja kommentteja ja suhteuttaa asiat nimenomaan viisuihin.
Marie edustaa nuorempaa sukupolvea ja ehkä osittain pissis-suuntausta vaikka musta hänen kutsuminen pissikseks on hiukka epäreilua. Little-Britainin Vicky on pissis mut kyl myös chav...
Tää Ruotsin kaunein nainen Christer....pidätän oikeuden olla kommentoimatta paitti et ottaa homman tosissaan koska perehtyy kappaleisiin etukäteen.
Tää suomalainen vois olla hiukan hilpeämpi, erottuu siellä turhan vakavana. Mutta ottaa duunin myös tosissaan.
Sen musikaali-leidin keskittymistä videoiden arviointiin en ymmärrä, mutta hän antoi suosikilleni Unkarille 5sen eli ei voi olla paha ihminen :tapu:

Eli jos joku tartteis tiputtaa niin musta tää musikaali-leidil on vähiten annettavaa ja on vähiten viihdyttävä kommentoija.

Mutta niin kauan kun kappaleista, esiintyjistä sekä esim. serbian puhelinverkon romahtamisesta tulee enemmän tai vähemmän merkittävää triviaa niin tää hakkaa mun mielestä Suomen überkuivat esikatselut muovisine juontoineen aivan 6-0. Vaikka videoista näytetäänkin vain puolet.
Unkarin Kati come to Daddy - ei tartteis Euroopalta kysellä et entäs mun tarpeet.... ;-)

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Katselin tämän eilisen Ruotsi-raadin tänään Arenasta ja koko ruotsalaisformaatti osoitti kyllä nyt heikkoutensa. Biisejä oli kolme enemmän kuin kahdessa aiemmassa osassa, mikä merkitsi sitä, että kappaleet oli nyt pätkitty aivan torsoiksi. Ensimmäistä kertaa viisun kuuleva ei kyllä saa siitä mitään kunnon käsitystä näistä pätkiksistä. Sitten tämä jees-naisten ja miesten raati toitottaa päälle kuorossa ehdottoman ylistyksen tai tuomion kyseisestä biisistä. Perusteluja ei juuri anneta tai ne ovat tyyliä: tää on niin tråkig ysh, äsh..

Toivoisin todella, että Latvian omaperäinen viisu voittaisi koko kisan aivan näiden ruotsalaisten kiusaksi. Norjan hieman siirappista viisua en taas enää oikein jaksa kannattaa, kun kerta nämä ruotsalaiset sitä niin ylistävät...

Booster
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 16:47

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Booster »

Hometown kirjoitti:
Toivoisin todella, että Latvian omaperäinen viisu voittaisi koko kisan aivan näiden ruotsalaisten kiusaksi. Norjan hieman siirappista viisua en taas enää oikein jaksa kannattaa, kun kerta nämä ruotsalaiset sitä niin ylistävät...
No viime vuonna Ruotsi kuuleman mukaan sai täydet tältä raadilta vaan miten kävikään.... :heh:
Ja ykkösosassa Charlotte myönsi torpanneensa Lordin täysin...
Unkarin Kati come to Daddy - ei tartteis Euroopalta kysellä et entäs mun tarpeet.... ;-)

ollipoo
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 07:24

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja ollipoo »

Joku vois kyllä pistää ehdotuksen SVT:lle, että ottaisivat ensi vuonna paikallisen Klasu Järvisen mukaan. Toisi ohjelmaan lisää jännitettä. En muuten ymmärrä ollenkaan tämän Perrellin "fel forum"-perustelua. Miten euroviisut voi olla väärä foorumi, jos kyseessä on sääntöjen mukaan tehty biisi. Eikös ole pikemminkin hienoa, että mukana on musiikkia laidasta laitaan. Vai tarkoittaako hän sitä, että joku biisi ei voi pärjätä, koska se ei sovi äänestäjien keskivertomusiikkimakuun, eikä täten sovellu euroviisuihin. Jag är helt förvirrad...

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Booster kirjoitti: Mun mielestä ei kannata mennä kuitenkaan liian asiantuntijoihin. Kuinka moni ihan aikuisten oikeesti ymmärsi Järvisen komppi-vispaus-kilin-kolin kommenteista mitään?
:rofl: Klasun kompit olin ihan unohtanut! Ja joo, tää ei ainakaan ymmärtänyt niistä mitään. :rofl:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Hyi ku se Petra on niin turhake :tajutkaa: Melkein joka kommentti så tråååååkig :rofl: :surrur: :niinpa:
LOBODA

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kakkososa erilaisista esikatseluista :telkku:



Ihanat Bardin kommentit Islannista :repeilee:

Avatar
Sam94
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 556
Liittynyt: 10 Joulu 2008, 20:44
Paikkakunta: Kemi

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Sam94 »

Mää päätin, etten enää kato näitä! :draamaa:
Jotenkin meinaa lopahtaa viisuinnostus, kun kuuntelee sataan kertaan kaikki biisit. :niinpa:
Saltanötter och pärondryck

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja rosetta »

RockOn kirjoitti:Tässä kolmannessa osassa arvostelijat veti kyllä pohjat :eiei: Jos antaa biisille 0 pistettä niin pitäisi osata sanoa mikä biisissä mättää! Tråkig ja dålig on ainakin Mariella käytetyin 'perustelu' :niinpa: Thomas sentään totesi että roskakin on kiinnostavampaa kuin Puolan kaltaiset kuluneet biisit, no tämä ei näkynyt kuitenkaan pisteissä.

Irlannin viisu ja video on mielestäni vuoden noloimpia, joten en käsittänyt sen hehkutusta. Jee tyttöbändi! :roll:
ta1ja kirjoitti:mutta kun mä en ensinnäkään ole kuullut yhtä ainutta musiikillisesti analyyttista kommenttia näiltä, esityksen suhteen ihan vähän, muttei sitäkään antia voi kehua. Nämä ei kyllä todellakaan anna ollenkaan kuvaa minkäänlaisesta musiikillisesta asiantuntijuudesta vaan lähinnä jostain mistä hyvänsä sohvaperunakeskustelusta.
Latvian ja Serbian saamat kommentit oli kyllä niin kertovia: koko raati paljasti itsensäfett nolla:ksi.
Näihin ei ole enää mitään lisättävää, veitte sanat suustani :peukku: ;)

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

En tiedä, onks tolla raadilla muuta kuin viihdearvoa, jos sitäkään?
Siis ihan hauskaa läppää ne heittää, niitä kuuntelee ihan ilokseen (paitsi Marie Serneholtia, ihan turhan kikattaja ja kaikki kommentit alkaa tai on tyyliin tråååkig tmv.), mutta onko niillä suoranaista tarkoitusta ees olla analyyttisiä musiikillisessa mielessä?

SVT:n sivuillakin tota raatia kuvataan: "de hissar och dissar årets bidrag" tjsp, en muista tarkkaa sanamuotoa. Enemmän kyse onkin kai vaan niitten omasta tyck till / gillar inte-läpänheitosta.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minä taas pidän erittäin paljon tästä Ruotsin ohjelmasta ”Inför ESC”, viime kerralla oli hauskat kommentit raadilta. Nauroin moneen kertaan ääneen.
Voi olla kun olen lapsesta saakka voinut katsoa SVT kanavaa jo vuonna 1960 lähtien....... niin minulla on varmaan samanlainen huumori kuin ruotsalaisilla. :heh:

Mutta kyllä Suomen esikatselut ovat myös hyviä ja siellähän voi kuunnella koko kappaleen.

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja piper »

Christer on nii hauska :heh: Sillä on aina nii hupaisia kommentteja. Mariesta en niinkään niin hirveesti tykkää, eihän se ees kauheesti mistää biiseistä tykkää.
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kakkosen kakkososa vartin kuluttua uusintana :telkku:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Jep, nyt oon saanu kaikki tallennettua. Vähän täytyy sulatella.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tämä monesko-osa-tämä-jo-oli oli edelistä tasokkaampi ja raatikin oli ehkä rennompi ja hauskempi, paitsi että ne pönöt eivät halunneetkaan ymmärtää mm. serbian ihanaa humputtelua... Slovakian kohdalla eräs heitti "naissolistia täytyy dempata" mitä toi sana tarkoittaa...!? (mä kun oon niiiiin landelta)
Meidän vastaavia raateja en halua toellakaan enää nähdä...tai ainakaan kuulla... vrt. esim.joku -06 ällöärsyjarkkovalteemukaniinjätkämäisestijalatharallaanjaalahuulilattiaaviistäen"siismitähyväätässäkioli..."
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Touko 2009, 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
RockOn
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 528
Liittynyt: 08 Marras 2006, 16:44

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja RockOn »

romualdo kirjoitti:"naissolistia täytyy dempata" mitä toi sana tarkoittaa...!? (mä kun oon niiiiin landelta)
Täällä toinen, joka ei tiennyt mitä demppaus tarkoittaa. Jälkeenpäin googlettelin ja sana tulee englanninkielisestä damp -sanasta, joka tarkoittaa äänen vaimentamista/tukahduttamista :mrgreen:

Avatar
Sam94
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 556
Liittynyt: 10 Joulu 2008, 20:44
Paikkakunta: Kemi

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Sam94 »

Wilson kirjoitti:Minä taas pidän erittäin paljon tästä Ruotsin ohjelmasta ”Inför ESC”, viime kerralla oli hauskat kommentit raadilta. Nauroin moneen kertaan ääneen.
Voi olla kun olen lapsesta saakka voinut katsoa SVT kanavaa jo vuonna 1960 lähtien....... niin minulla on varmaan samanlainen huumori kuin ruotsalaisilla. :heh:

Mutta kyllä Suomen esikatselut ovat myös hyviä ja siellähän voi kuunnella koko kappaleen.
Itteä kyl ärsyttää suunnattomasti näiden uusien "tuomareiden" - jos heitä siksi voi sanoa - kommentit. Mun mielestä ne on vähän ajattelemattomia.. Tää Mariekin, mikä se on mitään arvostelemaan yhtään mitään? :niinpa:
Puhuvat kaikki niinku Euroopan omistajat, en voi sille mitään, mutta ärsyttävää on, vaikka muuten ohjelmasta tykkäänkin jotenkin.. Edellinen raati oli parempi, tai siis viime vuotinen. Kaikista Pohjoismaista yksi edustaja! :peukku:
Saltanötter och pärondryck

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Oli mukavaa seurata eilistä uusintaa (tiistaina olin Tukholmassa, ellei joku tiedä) kun kaikki kannattivat selvästikin Norjaa :rakkaus:
Jopa ärsyttävä Marie :shock: :heh:
Thomas tietää kyllä sen asian hyvin, että Norja tulee voittamaan kilpailut <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tottakai vanha fst-jury oli mieluisampi... kahtelkaa vhs-nauhoiltanne vaikkapa v. -06 iloitteluja...(varsinkin sitä missä oli Lordikin mukana...!) :) ... ai dempata, joo tosiaan Slovakian naissolistin äänen saisi häivyttää mahd. kuulumattomiin, samoin ehkä muutaman muunkin kisassa kiekuvan daamin (ainakin slovenian...) (myös muutamat menneiltä vuosilta...) oho, taitaa viienkympin kriisi lähestyä kun muutun tavallistakin ilkeämmäksi... ?

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kummastuttaa, miten Suomesta on joka vuosi mukana Tomas Lundin. Onhan Suomessa nyt muitakin euroviisuasiantuntijoita...

Pohjoismaat saavat vuodesta vuoteen tässä raadissa kovat pisteet. Poikkeuksia on vain muutama. Kerran Elisabeth Andreassen haukkui lyttyyn ja aivan ansaitusti Tanskan huipputylsän viisun (2005) ja silloin raadissa oli vieläpä yksi tanskalaisjäsen! Muut sitten pahoittelivat tälle tanskalaiselle Elisabethin arviota ja olivat täysin hämillään... :roll:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

RockOn kirjoitti:
romualdo kirjoitti:"naissolistia täytyy dempata" mitä toi sana tarkoittaa...!? (mä kun oon niiiiin landelta)
Täällä toinen, joka ei tiennyt mitä demppaus tarkoittaa. Jälkeenpäin googlettelin ja sana tulee englanninkielisestä damp -sanasta, joka tarkoittaa äänen vaimentamista/tukahduttamista :mrgreen:
Siis ei kai kuitenkaan. Dämpa on ihan ruotsiksi vaimentamista.
Hello Hi!

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Kylläpäs täällä mollataan tätä SVT:n esikatseluohjelmaa. :shock: Ei kannata ottaa turhan tosissaan, tämä on ruotsalaista viihdettä parhaimmillaan, minä ainakin nautin suuresti joka jaksosta ja nauran hauskoille kommenteille. Minusta jokainen raatilainen edustaa vain omaa henkilökohtaista mielipidettään, eikä pyrikään esiintymään erityisasiantuntijana. Aidosti hauskaa. :joojoo: YLE:n esikatselu taas on hyvä siinä, että videot näytetään kokonaan. Välikommentit ovat sitten enemmän teennäisiä (onneksi niitä on vähän) ja Peltsiä lakonisempaa juontajaa on kyllä vaikea kuvitella, Jaanalla puolestaan tekopirteyttä havaittavissa edelleen. :roll:

Avatar
RockOn
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 528
Liittynyt: 08 Marras 2006, 16:44

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja RockOn »

JuhaUK kirjoitti: Siis ei kai kuitenkaan. Dämpa on ihan ruotsiksi vaimentamista.
No joo en tiedä, oletin. Eikö ruotsin dämpä ole englannista lainattu sana?

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Leonardon kanssa tismalleen samaa mieltä. SVT:n katselut ovat viihdettä parhaimmillaan, kunhan uskaltaa hyväksyä myös sen tosiasian että raatilaiset voivat olla itsen kanssa eri mieltä. Oikein asennoituva osaa myös nauraa lempibiisiäänkin kritisoiville kommenteille ja vieläpä viihdyttyä niistä. SVT:n raatilaisten kommenteista on ihan turhaa etsiä mitään elämää suurempia kannanottoja, kyseessä on näet viihdeohjelma.

Tää taitaa olla taas niitä formaatteja jotka ei oikein istu suomalaisten totuttuun tyyliin.

En malttaisi millään odottaa illan viimeistä esikatselua. :surrur:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Esikatselut FST5 ti 18:30 & su 21:00 TV2 la 10:30 & ma 14:05

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Tänään tule sitten viimeinen esikatselut FST5:ltä :surrur: Toivottavasti tykkäävät Ranskasta :joojoo:
LOBODA

Lukittu